Ohjaus-servon moottori on ratasyhteydellä kiinni pyörien liikkeessä. Siis jos kone pyörii, ni ohjaus kääntyy jonnekkin päin. Jos kone pääsee hurisemaan koko ajan, on sen puolen servon rattaista hampaat pox.
Tai yhden servon toteutus ei käännä pyöriään loogisesti suhteessa käskyyn.
Edestakasin servot raksuttaa, kun käsky ja sen toteutus ei kohtaa, vaan servo ei löydä "perille" käskettyyn arvoon. Menee vähän ohi, palatessa käy samoin... Tietty sellanen servo tekee työtä ja kuumenee, kuluttaa ko kohtaa rattaistaan, yms haittaa. Toimii kuitenkin.
Eräät servomerkit "varoittaa ratasvälyksestään, tai sisällään keskiakselin laakeroinnin välyksestä näin. "Pyytäää tilaamaan uuden". Ja esim. hitecin digitaalinen servo pitää pikkuääntä liki aina, uudesta hajonneeseen.