Kiva lukea asiallista ja osaavaa tekstiä! Hyvä Jukka!
Uusissa säätimissä ja sähköissä (servot ja mottorit) on plussaa vesitiiveys, joka on yleistynyt viimeisen vuoden aikana.
Vaikka pääasiassa radoilla ei kostealla ajetakaan, koska ei saa, niin osaa autoista käytetään rata-ajon lisäksi kuitenkin pihasuttauksessa ja ei-niin-virallisilla radoilla (esim. Lavanko rallycross) jolloin vesikesto saattaa olla mainio juttu. Ja esim. GT autoissakin, vesitiiviistä sähköistä on tuskin haittaa sielläkään, koska joskus radat ovat suomessa märkiä, myös asfaltti.
Vesitiiveys helpottaa myös auton pesua. Vettä letkusta päälle kunhan muistaa tiivistää vastarikotelon ja akun sisääntulot silikonilla ja/tai poistaa ajoakun ennen pesua.
Itse ostin vesitiiviin Orion 2000kv Combon ja olin vähän skeptinen suorituskykyyn mutta se osoittautui hyvinkin riittäväksi radalla. Vaikka polttiksista jää tuon 3 sek keskimäärin kierrosajoissa ~40sek radalla niin muihin sähköpeleihin verrattuna tuskin juurikaan hitaampi ja näissä olen nähnyt (JQ, Asso) juuri tuota Hobbywingiä, joka on kyllä mainiolta vaikuttava setti nykyiseen hintaan.
Järeämmällä koneella saattaa päästä isommalla välityksellä polttistenkin vauhtii ainakin suoranopeudessa ja reilusti ylikin, mutta itsellä jäi juuri äskettäin tuo ajo toistaiseksi lyhyeen, koska moottori kilahti 5 min ajon aikana. Mitään huomattavaa käyttövirhettä tuossa ei mielestäni pitänyt olla mutta ehkä kuitenkin kandee käyttää noita miedompia pelejä (alle 2000kv) niin riskit ovat pienemmät. No sitä nyt on tarkkaan ottaen vaikee sanoo.. välillä käy välillä ei