On hyvä, että asia kirvoittaa tunteita ja kielenkannattimia (eli sormenpäitä). Nähdäkseni tässä on jo tullut asiaakin, ainakin sivulauseissa.
1) Tulevan harrastuspaikan olisi hyvä tarjota harrastusmahdollisuutta laajemmin myös viikonloppuisin, jolloin monella meistä on "oikeistä töistä" vapaata.
2) Harrastuspaikan tulisi palvella harrastajakuntaa mahdollisimman laajasti, eli mahdollistaa myös muiden, kuin 1:18 autoilun.
3) Harrastuspaikan pohdinnassa/valinnassa tulee huomioida potentiaalinen harrastajamäärä, jotta kaikille syntyy tasavertainen mahdollisuus saada vastinetta rahoilleen.
Ensimmäisessä viestissäni mainitsin ohimennen, että kiinteä ajopaikka puolustaa asemaansa monestakin näkökulmasta, mainittakoon niistä nyt joitakin:
- Käytettävissä oleva aika saadaan ajamiseen, ei radan rakenteluun
- Radan rakenteista voidaan tehdä jykevämmät, kun purkamista ei tarvitse pohtia
- Radan profiilia voidaan säätää ja hienosäätää toiveiden mukaan
- Kokemattomampienkin kuljettajien on helpompi saada tatsi rataan
- Autojen säätäminen, erilaisten vaihtoehtojen löytäminen helpottuu
Toki miinuspuolena on se, että vaihtelevuutta ja sitä kautta haasteellisuutta kokeneemmille ei ihan niin paljon synny.
Tästä on hvyä jatkaa. Toivoisin, että laittaisitte tänne myös konkreettisia ehdotuksiakin, mistä moinen paikka voisi löytyä. Jos omaa aktiivisuutta sen verran on, että kyselee mahdollisten paikkojen omistajia/hallitsijoita, aina vaan paranee. Muistettava on se, että jonkun on nämä asiat tehtävä joka tapauksessa jos ajopaikka meinataan saada. Mitä enemmän on käytettävissä olevia vaihtoehtoja, sitä suuremman joukon tarpeita vastaavat tilat on mahdollisuus löytää.