RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: l150040 - 07.07.05 - klo: 18.00
-
Esitän pienen arvausleikin. Ongelma on ratkaistu, mutta se oli kuitenkin mielenkiintoinen. Eli tapahtui seuraavaa:
- Ajelin polttiksella normaalisti
- Alkoi radiohäiriöt
- Löytyikin yksi löysä ruuvi, jonka heiluminen aiheutti todennäköisesti häiriöitä -> kiristys
- Yritin käynnistää autoa, mutta ei onnistunutkaan tällä kertaa ekalla
- Muutama lisä yritys, jolloin auto lähti käyntiin, mutta kierrokset olivat käytännössä huipussa.
- Kaasuservo toimi oikein, linkit kunnossa -> kaasarin kurkku toimi oikein
- Auto ei kuitenkaan reagoinut käytännössä kaasuun.
Mitä oli vikana?
-
öööhhh...
-
Vastaan oljenkorsia käyttämättä että Käyttäjä :lol:
Mutta luulenpa että syy on jokin muu, en vain keksi sitä.
-
Jos se ruuvi siihen jotenki vaikutti niin varmaan auttais jos
kertoisit mikä/missä se ruuvi oli!
Ihan hyvinhän joku vois "kiristää" esim löysällä olevan
seosruuvin ja sitte olis alakierroksilla niin laihalla että
jos sais käyntiin niin saattais hiukka huutaa. :wink:
Niin ja voishan joku kiristää "vahingossa" tyhjäkäyntiruuvinki :lol:
-
Kiristit tyhjäkäyntiruuvia turhan paljon.. :)
-
Moottorin lohko tai kaasarin runko halki? Kaasutin irti tai löysällä.
-
Lähettimen akut finito?
Oliko tuo kiristetty ruuvi jotenkin yhteydessä tähän "häiriöön" oikeasti?
Oliko löysällä ollut ruuvi sähköpuolen laitteissa vaiko mekaanisissa osissa?
Ohilentänyt UFO?
-
aukeeko siis kurrku jos painaa kaasua. Jos aukee niin kaasarissa vika löysä ehkä?
-
jos kyseessä ei ole tyhjäkäyntiruuvi (mitä en epäile, kysyjästä päätellen), niin kampikammioon jäänyt polttoaine tekee saman, jos koneessa on ilmavuoto.
putken ollessa tukkeessa paine voisi työntää liikaa ainetta kaasariin..hmm
tossa mun pika-arvaukset
-
Nyt vaan sanon oman kokemuksen, joten ei välttämättä oo edes ilmenny muilla. Mulla reagoi aina radiot jos auton motin lähelle, tai minkään muun metalliosan lähelle tuo ylimääräsen metallin palasen. En tiä mistä johtuu, mutaa kaasu on alkanu samanlailla häiriöimään ja motti uiveltaa. Lisäks servot riehuu edestakas, eikä aina reagoi ohjaimeen. Voi hyvinkin olla et johtuis tommosesta metalli - metalli magneettikentästä?? Kumminkin outoo.
-
lisäarvaus: häiritsevä radiolaite lähistöllä?
-
itelläni meni madi rikki ku ajoin aika kaukana ja sitten yhtäkki alko servot itsestään menee edestakasin välillä se tekee sen lähelläkin. Tosi kumma juttu :(
-
Mullakin on pikku "arvoitus" jota en oo ite ratkaissut. Tää on tapahtunut jonkun aikaa sitten muutamia kertoja. Auto käy normaalisti tyhjäkäyntiä jonkä jälkeen painan kaasun pohjaan ja kurkku aukeaa täysille mutta tyhjäkäynti jatkuu? :mrgreen: Sittenkö kaasun löysää (kurkku menee kiinni) ja painaa uudestaan niin sitten ampasee.
-
Mullakin on pikku "arvoitus" jota en oo ite ratkaissut. Tää on tapahtunut jonkun aikaa sitten muutamia kertoja. Auto käy normaalisti tyhjäkäyntiä jonkä jälkeen painan kaasun pohjaan ja kurkku aukeaa täysille mutta tyhjäkäynti jatkuu? :mrgreen: Sittenkö kaasun löysää (kurkku menee kiinni) ja painaa uudestaan niin sitten ampasee.
luistista sojottava neula, joka sulkee tyhjkäyntisuutinta on löysällä, ja ei joka kerta nouse luistin mukana?
tai sitten vaan kylmä kone?
-
juu
-
lisää arvotuksia,miksi kaverin genesis paineli lämät pohjassa koulun seinää päin? :lol: :lol:
-
haha. Eikai se rikki mennyt? renkaat ottaa vastaan
-
No jos se neula on löysällä niin on koneen oltava alhaalta kyllä järjettömän laihalla. Eli kierretty niin syvälle että on pulpahtanu jo kierteiltä.
-
lisää arvotuksia,miksi kaverin genesis paineli lämät pohjassa koulun seinää päin? :lol: :lol:
-Surkee kuski.
-Radio fiba.
-Vastarin/lähettimen akku loppu, irtos, hajos.
-
1 ja 3 oli oikein :D eli akku loppu vastarista
-
No jos se neula on löysällä niin on koneen oltava alhaalta kyllä järjettömän laihalla. Eli kierretty niin syvälle että on pulpahtanu jo kierteiltä.
ajattelin sokka/jousikiinnitystä, käyhän se noinkin :)
-
Siis kyseinen ruuvi oli pilliä kiinnipitävän jousen ruuvi, joten se ei liity ongelmaan loppujen lopuksi mitenkään. Koneen säätöihin en toki koskenut.
Jöördis oli kuitenkin jo niin lähellä, että paljastetaan. Kone on HPI:n kone, jossa kaasari on kiinni kahdella ruuvilla. Toinen näistä ruuveista oli irronnut, jolloin kaasarissa oli 3,5 mm lisäilmareikä rummun alapuolella. Käytännössähän tällä on sama vaikutus, kuin rumpu olisi yli puolet auki. Itsellänikin tuli mieleen ensin, että kaasari olisi irti, mutta toinen ruuvi piti kaasarin kuitenkin tukevasti paikoilaan, joten vikaa ei kyllä heti huomannut. On sitten nerokas kaasarin kiinnityssysteemi ;-)
-
Mullakin on pikku "arvoitus" jota en oo ite ratkaissut. Tää on tapahtunut jonkun aikaa sitten muutamia kertoja. Auto käy normaalisti tyhjäkäyntiä jonkä jälkeen painan kaasun pohjaan ja kurkku aukeaa täysille mutta tyhjäkäynti jatkuu? :mrgreen: Sittenkö kaasun löysää (kurkku menee kiinni) ja painaa uudestaan niin sitten ampasee.
luistista sojottava neula, joka sulkee tyhjkäyntisuutinta on löysällä, ja ei joka kerta nouse luistin mukana?
tai sitten vaan kylmä kone?
Kyllä kaikki on kiinni..
-
roska kaasuttimen kanavissa?
jos siellä joku hiekanmuru välillä tukkii kanavan? kaasuttaessa imu vaikka jotenkin vetäisi sen hollilleen.(vertaa "puunpalanen" limsapullossa)
-
Ei siellä PITÄS olla mitään mutten voi ola varma.. Jos se tukkii kanavan niin aahan se silti ilmaa ja pitäs käydä laihemmalla?
-
juu, laihemmalla = kovemmat kierrokset
-
Mutta se kävi tyhjäkäyntiä normaalisti.