Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SS

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 23
31
Sääli että hieno pienoisautoilumuoto, sähkökrossi, kärsii melkoisesta osallistujapulasta. Jotenkin vaikea ymmärtää miksi tällainen turffilla ajettava kisa ei houkuta kuskeja. Vesisade ei tuhoa rataa, eikä hetkellinen rankkakaan sade keskeytä kisaa, koska radalle ei jää lätäköitä. Kaikilla kasikuskeillakin on kymppiautot, niillähän talvikausi kuitenkin ajetaan, setuppia ei tarvitse muutella, Minispiket vaan kiinni. Mekkaria ei tarvita, sitä ei tarvitse etsiä hattu kourassa ennen finaaleja, eikä muuten tarvitse olla nostajana kahtakymmentä tai neljääkymmentäviittä minuuttia kerrallaan. Renkaat eivät näytä tällä alustalla kuluvan juurikaan, treenit ja kisan voi ajaa yhdellä setillä. Autot eivät turffilla likaannu, ei tarvitse purkaa ja putsata autoa kisan jälkeen. Lavangossa on katettua varikkotilaa ja syötävää on aina ollut tarjolla. Lopuksi ihmettelen ettei varttuneemmat kaverit tule ajamaan edes treenimielessä +40-kisaa ennakoiden.

Tämä laittaa hieman miettimään koko touhun ja kisojen järjestämisen mielekkyyttä, mutta toivotaan että laji tästä lähtee nousuun.

Sami

32
Kimmo, voisiko aloittelijailtaa pitää saviradalla. Pitäisi päästä tekemään turffirataa ja päivät on aika kortilla.

Sami

33
Koska olen jo ennestään ***kku, voin tässä yhteydessä ihmetellä julkisesti sitä, missä nämä siltojen ja muiden fyysistä työtä vaativien elementtien toivojat ovat kun niitä pitäisi tehdä. Se kaveri joka sitä rataa ylläpitää, maksaa saman ratamaksun kuin tekin. Parasiitti.

Sami Salmela

34
Lauantaina 5.5. 12:00 alkaen talkoot radalla. Kuljetetaan savea pois radalta, siivotaan ympäristöä, harjataan rataa, korjaillaan turffin saumoja ja huonoja kohtia. Tavoitteena on tehdä radasta kelpo areena kesän kisoihin!
Lauantaina 5.5. rata on suljettu.

35
Laskinpa tuossa huvikseni meidän kuluja Maastosarjan 2018 kisaan osallistumiselle.

Kaksi kuljettajaa, vähimmäismäärä eli yksi sarja renkaita ja vanteita/luokka ja osallistumismaksut yhteensä

331,64 euroa

Summa perustuu siihen että valitsin yhdestä kotimaisesta verkkokaupasta kaksi paria 2wd eturenkaita ja vanteita ja kaksi paria 4 wd eturenkaita ja vanteita sekä neljä paria takarenkaita ja vanteita.

Tuolla summalla nukutaan autossa, ollaan syömättä, ajetaan matkat pyhällä hengellä ja eletään terveellisesti :grin:

36
Ottamatta kantaa siihen mikä on sopiva osallistumismaksu, uskallan väittää että ulkoratojen kilpailut eivät siitä maksun korotuksesta parane.

Ongelmahan on siinä että niiden muutaman talkoolaisen virta ei vain riitä siihen että kisasta tulisi sen parempi kuin aikaisempina vuosina. Se on sellaista selviytymistä joka vuosi että saadaan ulkoradat jotenkin ajettavaan kuntoon kisaa varten, yleensä vielä viimeinen ilta painetaan yöhön saakka.
Vaikka saisin kaikki ne ylemmän tuloluokan rahat jotka eivät sinne säästötilille mahtuneet, en kuitenkaan jaksaisi painaa jonkun radan kimpussa yhtään enempää kuin aiemmin, sorry.

Perjantain harjoittelusta olen sitä mieltä että se pitää ehdottomasti kieltää, se on ainakin sähköluokissa ollut enemmän kuluja nostava tekijä kuin osallistumismaksu.

Joskus olen kilpailuja järjestänyt ja ulkoratojen kisoista jää kyllä seuralle rahaa jos järjestelyissä käytetään edes vähän järkeä. Palkintojen osalta kuluja voisi karsia. Jos pokaaleja jaettaisiin vain junioreille ja vaikkapa lahjakortit kilpailun kolmelle parhaalle, muille riittää plakaatit joista ilmenee sijoitus. Tällä säästettäisiin helposti 150 euroa järjestäjän rahaa kisaviikonloppua kohden.


Sami Salmela

37
Rata on yöllisen sateen takia pehmennyt niin että radalla ei saa ajaa ennen kuin 12:00. Käyn tarkistamassa tilanteen 11:00 ja ilmoitan jos muutoksia tulee. Sami.

11:00 Rata kuivuu varsin hitaasti. Odotellaan kiltisti radan avaamista 13:00 saakka. Käyn tarkistamassa tilanteen 12:15-12:30.

Pysytään ilmoitetussa. Rata auki 13:00.

38
Tulokset / Vs: DHI Cup 2017 On-Road and Off-Road
« : 09.01.17 - klo: 14.25 »
Viljamilta jäätävää ajamista finaaleissa...eipä siinä ollut muilla mitään mahdollisuuksia edes yrittää ohi.

39
Rataprofiili muutetaan ensi kesää varten, tämän vuoksi radan ajokuntoa ei voida taata. Työ suoritetaan pääasiassa tämän syksyn aikana ja aloitetaan mahdollisesti jo tänään. Muutos on tehtävä ennen lumen tuloa ja maan jäätymistä.

Sami

40
Huomioikaa myös ohjeet yläpuolella. Radan kastelu on ainakin jäänyt parin vanhemman harrastajan tehtäväksi kokonaan.

41
Rata on suljettu 13.8.-14.8. kilpailun vuoksi.

42
Rata on suljettu 13.8.-14.8. kilpailun vuoksi.

43
Radan kunnostustalkoot :smiley: tänään 16:00 ->

-lisää savea muutaman kanttarin viereen
-lisää keinonurmea välialueille
-kanttereiden puhdistus, tarvittaessa maalataan
-katoksen siivous, roskat pois ja lattian harjaus
-jyräillään baanaa huippukuntoon

44
Huom! Viime yönä ja osittain tänä aamunakin on taas tullut vettä sellainen määrä että rata on suljettu ainakin 15:30 saakka. Tarkistan radan kunnon 15:00 ja ilmoitan radan avaamisesta sen jälkeen.

Radan kunto on tällä hetkellä sellainen että jotkin kohdat ovat märkiä ja toiset kuivuvat liian nopeasti. Kastelen nyt kuivat kohdat ja jos vettä ei sada enempää, rata on auki 17:00. Kovan tuulen ja auringonpaisteen vuoksi rataa tulee kastella tasatunnein, mieluiten vähän vettä mutta riittävän usein .

46
Aake herää, Viljami kolmosruutuun!

47
Kilpailukutsut / Vs: Maastosarja IV Vantaa 13.8.-14.8.2016
« : 21.07.16 - klo: 12.57 »
Ilmoittautuneita:

M2-10 SM

43 kpl
   
       
M4-10 SM

37 kpl


V2-10 kansallinen

1 kpl

V2-10 luokan osallistujamäärän vuoksi luokkaa ei valitettavasti voida ajaa. M2-10 -luokkaan mahtuu kyllä.


Erälistat liitteenä, nelivedon ekassa erässä yksi kuski enemmän kuin muissa, heillä on kuitenkin parhaat nostajat :smiley:
   

48
Tulokset / Vs: Maastosarja 3 Kiiminki, tulokset
« : 18.07.16 - klo: 11.38 »
Mä oon näköjään yhtä pihalla noista pondereista kun ton nelkkuauton ajamisesta. Meillä on vaan niitä kolmejohtoisia, eli tavallisia RC nelosia, ei siis hybridejä.

Ilman muuta kisoja pitää ajaa kaikkialla Suomessa, missä vaan puitteet ovat kohdallaan. Sellainen käytäntö että aikataulun salliessa nelkussa ajettaisiin treenikierrokset ja vaikkapa ensimmäinen alkueräkierros lauantai-iltana kaksvetosten kisan jälkeen, olisi Maastosarjaan harkinnan arvoinen juttu. Jos kisat loppuisivat sunnuntaina vaikkapa viideltä, olisi pitkä kotimatka jo paljon helpompi, niinkuin tällä kertaa oli.

49
Tulokset / Vs: Maastosarja 3 Kiiminki, tulokset
« : 18.07.16 - klo: 09.27 »
Kiitokset Oululaisille! Kisoista jäi positiivinen fiilis, yrityksen puutteesta ei voi syyttää. OSPA:n tarmokkuuden henkilöitymä on Tero Niskanen joka jaksoi kuivata rataa vaikka monilla alkoi jo usko horjua. Kisaravintola oli loistava ja kilpailijoille varattu teltta ehdottomasti tarpeellinen. Sää kun on asia jolle ei mitään mahda, ainoana asiana toivelistalle jäi kierroslaskentaan liittyvä pikku juttu. MyLaps:n hybridipondereita ymmärtävän dekooderin saa varmasti lainaksi toiselta seuralta kisan ajaksi, nyt tämä aiheutti pientä päänvaivaa. Tämäkin ongelma tuli kuntoon meidän tiimin osalta kilpakumppanien avulla, kiitokset Mika ja Janne!

Seuraavaksi kamppaillaan sitten Vantaalla, toivottavasti tänä vuonna pohjoisemman Suomen väki jaksaa ajaa etelään. Viime vuonna Oulusta taisi olla kisoissa 0 kuljettajaa. Lupaan kuitenkin tehdä parhaani että viimeisestä osakilpailusta tulisi kauden paras kisa, eli kaikki mukaan!

Sami

50
Kilpailukutsut / Vs: Maastosarja IV Vantaa 13.8.-14.8.2016
« : 08.07.16 - klo: 21.21 »
Keskiviikon ja torstain rata on suljettuna kunnostustöiden vuoksi.

Tämä on SM -osakilpailun virallinen kilpailukutsu. Kysymykset ja kommentit yv:llä allekirjoittaneelle, ei kilpailukutsun perään kiitos. Säätä koskevissa kysymyksissä olkaa yhteydessä Pekka Poutaan.

51
Kilpailukutsut / Vs: Maastosarja IV Vantaa 13.8.-14.8.2016
« : 08.07.16 - klo: 21.14 »
Vantaan Vauhtikeskuksessa (Lavanko) on tarjolla katettua varikkotilaa jossa pöydät ja sähköä n. 50 kilpailijalle. Alueella voi yöpyä matkailuautossa/vaunussa tai vaikkapa teltassa. Kilpailupäivinä sähkökrossiradan katoksessa toimii kisaravintola.

Sähköradan katos jätetään kisaviikonloppuna kahvion ja mahdollisesti katsastuksen käyttöön, laittakaa tavaranne polttisradan katokseen myös perjantaina niin saadaan kahvion järjestelyt hoidettua sujuvasti!


52
Maastosarja IV Vantaa 13.8.-14.8.2016

Fullspeed RC toivottaa kaikki sähkökrossaajat tervetulleiksi Vantaalle ajamaan M2-10, S2-10, V2-10, M4-10 ja S4-10 luokkien Maastosarjan neljänteen osakilpailuun.

AKK lupanumero: 19/PA/16.
Ajankohta: 13.-14.8.2016
Paikka: Vantaan Vauhtikeskus, Vantaa

Rata
180 x 3 m, savipintainen

Luokat:
Lauantai:
    M2-10 (SM)
    S4-10 (kansallinen)

Sunnuntai:
    M4-10 (SM)
    S2-10 (kansallinen)
    V2-10 (kansallinen)

Ajotapa:
    Alkuerät x 4
    Finaalit x 3

Kilpailunjohto:
Tuomariston puheenjohtaja   Tony Raikas
Tuomaristo   Jukka Häkämies, Jani Niemenmaa
Kilpailunjohtaja   Nicklas Holmberg
Ajanottopäällikkö   Riku Akkanen
Katsastuspäällikkö   Timo Karell
Ratamestari(t)   Salmela/Itävuori Senior Team
Tiedottaja   Sami Salmela

Lisenssi:
Kilpailijalla ja tarvittaessa hänen huoltajallaan tulee olla kilpailupaikalla vuoden 2016 maksettu lisenssi.

Säännöt:
Kilpailussa noudatetaan Autourheilun sääntökirja 2016 sekä Maastosarja 2016 mukaisia sääntöjä.

Aikataulu:

Perjantai 12.8.
Vapaa harjoittelu 11:00-20:00

Lauantai 13.8.
Ohjattu harjoitus 8:00-10:00
Alkuerät 10:20-15:00
Finaalit 15.30-19:00
Palkintojenjako 19:30

Sunnuntai 14.8.
Ohjattu harjoitus 8:00-10:00
Alkuerät 10:20-15:00
Finaalit 15:30-19:00
Palkintojenjako 19:30

Tämä on ainoastaan alustava aikataulu ja lopullinen versio julkaistaan torstaina 11.8.2016. Katso www.rc10.fi

Vastuu:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään 7.8.2016 23:59 KITI-järjestelmän kautta osoitteessa https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx?ReturnUrl=%2Fdefault.aspx

Ilmoita vähintään: nimi, osoite, ajoluokat, lisenssinumero, puhelinnumero, seura, henkilökohtaisen transponderin numero (ei pakollinen) ja ajokiteet. Transponderin vuokra on 5 euroa.

Ilmoittautumismaksu on SM-luokissa 30 euroa per luokka ja kansallisissa 20 euroa per luokka. Kansallisissa luokissa ilmoittautuminen ja tutustumislisenssi yhteensä 30 euroa. Ilmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Kansalliset luokat ajetaan jos kuljettajia ilmoittautuu vähintään viisi / luokka.

Perjantain harjoittelussa normaali ratamaksukäytäntö, katso Fullspeed rc:n kotisivuilta, www.fullspeedrc.fi.


53
Rata on selkeästi pohjois-Euroopan hienoin ja loistavassa kunnossa! Puitteet on hienot, kioski ja kaikki tarvittava...kaikki rohkeasti mukaan kisaamaan! Kun on kerran ajanut Vaasassa, ymmärtää sähkökrossin syvimmän olemuksen ja sen miksi mekin Lavangossa yritetään sitä rataa välillä parantaa.

Sami

54
Huomenna tiistaina 7.6. on tarkoitus korjata radan takasuoran loppupäätä ja kaarretta. Homma aloitetaan 17:00-17:30. Tämä työ haittaa ajamista. Radan muilla osilla voi toki ajaa, jos keksii jonkun kiertotien.

Sami

55
Jotain pientä tarinaa kisasta:

http://www.teamsalmela.fi/uutiset.html?55233

Sami

56
Tällä kelillä voi kastella parin tunnin välein, vaikka tiuhempaankin jos jaksaa. Kastelussa periaatteena että vettä radalle niin hienona sumuna kun laitteet antaa myöden. Iltaisin kannattaa laittaa korokkeen varjoon jääville alueille hyvin vähän vettä, ne kuivuvat paljon hitaammin. Uskon että ainakin Olli osaa hoitaa homman! Itse olen paikalla tänään neljän maissa ja Jarikin on tulossa kunhan harrastuksiltaan kerkiää, pienoisautoilu kai on maailmanmestaruuden jälkeen jo työ...

57
Ihan s*****an siistiä tietää tässä vaiheessa. Sunnuntaina olisi ollut muutakin tekemistä. Vastustan tällaista toimintaa jyrkästi, tässä ei todellakaan arvosteta paikalle vaivautuvaa kilpailijaa yhtään.

Sami Salmela

Selvennyksenä tähän: hotellit ja laivaliput on varattu ajat sitten, ei niitä tässä vaiheessa voi muutella.

58
Tulokset / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia - Tulokset
« : 23.02.16 - klo: 22.27 »
En ota mitään kantaa, tein vain huomion lukemastani:

Korjaan virheen pysähtymällä radalla ja mikäli olen jonkun ajoa oikeasti haitannut tai jopa pilannut, tulen pyytämään anteeksi kunhan pöly on laskeutunut.


Pienenä miettimisen paikkana pidän autojen puhdistamista ihmisjoukon keskellä sisätilassa paineilmalla. Kisapäivänä porukkaa on paljon ja sisällä on väkisinkin hälyistä ja pölyistä. Paineilmalla pölyn levittäminen ei mun mielestä ole oikein.

 :grin:

Laji ei sovi heikkohermoisille eikä astmaatikoille.

59
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia 20-21.2
« : 19.02.16 - klo: 21.51 »
Inhoan kirjoittaa mitään ylimääräistä kilpailukutsun perään...mutta kun ei puhelimessani ole kilpailun johtajan Mr. TBA:n numeroa, laitan tiedon tänne. Team Salmela on kaadettu osittain sänkyyn, osittain sohvalle. 99% varmuudella emme ole huomenna kisakunnossa.

-Sami-

60
Laittakaa tämä lopputulosten perään kun sellaiset tänne tulevat.

Kirjoittelin kisasta vähän tuonne meidän omalle kanavalle:

http://www.teamsalmela.fi/uutiset.html?41194

Rankka reissu, mutta kotiin päästiin. Kiitokset kaikille järjestäjille ja kisaajille!

-Sami-

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 23