Kirjoittaja Aihe: Tattarisuon rata Helsingissä  (Luettu 642255 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #960 : 16.05.10 - klo: 10.17 »
Tupakan polttamisesta samaa mieltä jerryn kanssa.

Mites on säännöt alkoholin suhteen?

Toissapäivänä kun tattikselle saavuin ,niin oli  pari henkilöä juomassa auringonoton yhteydessä bisseä, oli 6 tyhjää tölkkiä mekkaustynnyreiden vieressä maassa ja lisää käsissä...

-vihjaisin heille ettei nuke varmaankaan tuota hyvällä katso. He keräsivät tölkit maasta ja lähtivät pois.  (Olivat katselemassa ainakin,yksi polttis siellä oli ajossa,mutta  eivät ajaneet kun siellä olin.)

ja ajamaan tuun 12.00

-Pate
« Viimeksi muokattu: 16.05.10 - klo: 10.20 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #961 : 16.05.10 - klo: 14.04 »
Aidoituksen sisäpuolella oleva alue on osa Helsingin NUORISOasiainkeskusta. Kun kerran tupakointi on NUORISOasiankeskuksen tiloissa kielletty, niin mitenköhän olisi alkoholin kanssa?

Tottakai se on kiellettyä. Miten sitten toimii valvonta? Keiden toimintaa siellä on tarpeen valvoa, nuorten vai aikuisten?

Varmaankaan mitään muuta valvontaa ei ainakaan viikonloppuisn ole kuin AIKUISTEN oma harkinta sen suhteen miten yleensä on syytä toimia nuorisolle ensisijaisesti tarkoitetuissa tiloissa, joihin myös aikuiset ovat hyvin tervetulleita.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #962 : 16.05.10 - klo: 14.30 »
Kerran aikaisemmin olenkin ehdottanut, mutta olisiko mahdollista saada tupakkapaikkatynnyri siihen portin pieleen esim. Samaan tapaan, kuin on mikroautopuolella. Eipähän olisi epäselvää missä tupakoidaan, jos tupakoidaan ja tumpitkin tulisi talteen... Voin vaikka askarrella henk.koht. kyltin ja jalan siihen.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #963 : 16.05.10 - klo: 22.28 »
Portin eteen voisi olla hyvä saada tuhkis stumpeille.

Tosin mitään lasista ei sit laiteta,
ettei sitä rikota ja sit ajotie on täynnä lasinsirpaleita.

Sellainen metallinen pylväs olisi hyvä

Itse tupakoitsijana en koe mitään ongelmaa siitä,
että kävelen portin ulkopuolelle röökille.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #964 : 17.05.10 - klo: 00.08 »
Kaikki nämä "olisi hyvä saada" tyyppiset toivomukset voi itse kukin käydä lausumassa itselleen peilin edessä.

Sinä itse olet paras toteuttaja näille toivomuksille. Tai jos ei itseltä yksin jutun toteuttaminen onnistu, niin kaverien kanssa sitten vaan tekemään.

Muistutus tähänkin siitä, että Tattiksella ei asiat tapahdu samalla logiikalla kuin muilla radoilla. Jos haluaa jotain tapahtuvan, niin on parasta ryhtyä hoitamaan asiaa itse.

Muilla pk-seudun radoilla on kullakin oma rataorganisaationsa huolehtimassa harrastajien tarpeista ja siitä, että homma noin yleisesti ottaen pelaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #965 : 17.05.10 - klo: 00.41 »
Tiedän että Tattiksella tehdään asiat omasta aloitteesta.
Toin vain näkökantani esille tässä tupakointi keskustelussa.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #966 : 17.05.10 - klo: 00.50 »
Täytyy kai jostain suunnalta hyväksyntäkin saada, ettei suinpäin aleta "asioita pistämään järjestykseen". :wink:
Olikohan siellä yhtään irtotynnyriä, joka joutaisi maamerkiksi/tuhkakupiksi? Filmivanerista kyltti tolpan nokkaan ja tynnyriin kiinni.
Portin ulkopuolelle ei valitettavasti pääse jos ei ole avaimenhaltijaa paikalla, joten paras paikka lienee sisäpuolella ihan portin vieressä..


Liikaa Kyoshoja

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #967 : 17.05.10 - klo: 01.33 »
Hmm...

Kannatan ideaa, et ihan portin vieressä sisäpuolella.
Senhän voi sit siirtää ulkopuolelle,
kun portti on auki.

Jos jollakin pyörii metallista ämpäriä nurkissa,
niin siihen vettä ja meillä on tuhkis.

Muiden mielipiteitä asiasta???

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #968 : 17.05.10 - klo: 09.02 »
VAROITUS tulee tästä.

Esimmäinen mutka ennen pääsuoraa eli se joka on ihan oikeaalla ajajakorkkeelta katsottuna niin molla on niin rikki että jos siihen osuu esim tp-10 niin auto menee VARMASTI rikki.
 
Jos menette ajamaan radalle niin menkää katsomaan se kohta niin hiukan varoittaa siitä mollasta.

Mollan loppuosat on ihan irti joten jos siihen osuu niin se levittää ikävästi pieniä mollan osia radalle.


Jerzi
« Viimeksi muokattu: 17.05.10 - klo: 12.48 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #969 : 17.05.10 - klo: 12.50 »
Olisko KESKIVIIKOKSI talkoo porukkaa saatavilla tattikselle. Olis tarvetta noita letkuja edelleen saada täytettyä :shock:

Olisko kenelläkään ylimääräistä hienoa sementtiä lahjoittaa jotta saataisi noita kanttareita tehtyä/korjattua.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #970 : 17.05.10 - klo: 13.11 »

p****ahan tästäkin tulee röökaajilta mutta kaipa se jollekkin menee läpi.

Ei tule.

Tupakkaa polttava on i*iootti mikäli ei ymmärrä siirtyä mikäli se jotain häiritsee.
Itse tupakoin ja mikäli jossain tupakoidessa jotain häiritsee savu niin siirryn syrjään.

Esimerkiksi bussipysäkille kun menen bussia odottelemaan ja tupakkaa poltan niin en missään nimessä mene itse pysäkille vaan olen pömpelin vieressä muutaman metrin päässä.

Se että pistetään tupakoitsijat parinkymmenen metrin päähän polttamaan, on ulkotiloissa pöljää turhan narisemista ja sen tietää kyllä narisijat itsekin...

Mutta tässähän ei tosiaan sellaisesta ole kyse.
Näissä tiloissa tupakointi ja alkoholi on kielletty...

Nuorisoasiainkeskus tarjoaa hienot puitteet radalle... ja millä hinnalla!!!
Ei ole vaikea kävellä tupakalle sinne portille.
Ei todellakaan.

Säännöt on sääntöjä ja niiden puitteissa pitää edetä.
Turha piipittää pienestä kävelystä kun saa tuollaisessa tilassa harrastaa... Vai olisiko parempi että kaikki vaan tupakat suuhun ja bisset käteen aina kun ollaan ajamassa... Katsotaan millon nuorisoasiainkeskus ilmoittaa että kyseinen paikka lähtee juuri NYT ja paikasta tehdään perunamaa...
Perunat osaa ainakin toimia alueen sääntöjen mukaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #971 : 17.05.10 - klo: 13.19 »
Ei jumalauta että oli hyvin sanottu Hoke.
Saman olisin voinut Ruotsiksi kirjoittaa mutta ei Suomeksi.
Hienoa Hoke että vaikka röökaat niin pidät meitä muitakin arvokkaana ihmisenä :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #972 : 17.05.10 - klo: 19.31 »
Esimerkiksi bussipysäkille kun menen bussia odottelemaan ja tupakkaa poltan niin en missään nimessä mene itse pysäkille vaan olen pömpelin vieressä muutaman metrin päässä.

Se että pistetään tupakoitsijat parinkymmenen metrin päähän polttamaan, on ulkotiloissa pöljää turhan narisemista ja sen tietää kyllä narisijat itsekin...

Mutta tässähän ei tosiaan sellaisesta ole kyse.
Olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla hoken kanssa ja toimin esim. dösiksellä vastaavasti...mutta mun käsittääkseni samat "pelisäännöt" on niin siinä mikroautoradalla kuin rc radalla ja ei mikroautoporukka tuhkakuppiansa rakentanut niin että pitäisi aidan taakse mennä piiloon polttamaan.(järjetöntä)
Vaan mikroautoradalla se tupakkapaikka on ihan siinä varikon vieressä ja siis aitojen sisäpuolella.
Eli niinkuin hoke kirjoitti: Se että pistetään tupakoitsijat parinkymmenen metrin päähän polttamaan, on ulkotiloissa pöljää turhan narisemista

Se savu kun nyt ei varsinkaan ulkoilmassa(ja aukealla jossa harvoin on tyyntä) kovin monen metrin päähän haise, eli mun mielestä tässä joka vuotisessa keskustelussa on kyse siitä että joku/jotkut ei haluaisi edes katsoa kun toiset polttaa.(suvaitsevaista)
Kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi riittää kun ei polta varikolla. Eli minun mielestä se kuppi kyllä mahtuu aitojen sisäpuolellekin, niin että voi katsoa kun muut ajaa, eikä tarvi jotain p*skaojaa tuijottaa aidantakana...
(edelleen huomautan että eiköhän siinä pa-radalla päde samat "lait" kuin mikroautoradalla.
Ja tämä oli ihan rakentavassa hengessä  :wink: , eli ei herneitä, voisi vain "maalaisjärkeä" käyttää eikä ylireagoida tms.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #973 : 17.05.10 - klo: 20.30 »
Ei millään pahalla Arska mutta minun nenä kyllä huomaa röökinsavun turhan hyvin ja se minua harmittaa monesti.
Eikö se riitä nyt että röökaajat menevät ihan sen enempää miettimättä portin viereen röökaamaan jotta ei röökaajat eivät altistu siihen mitä röökin savu voi tarjota.

Olen valitettavan monesti joutunut varikolla mennä muualle kuin röökaaja on siinä jossain vieressä savuttanut.

Jerzi




SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #974 : 17.05.10 - klo: 21.02 »
Piereskelijöille pitäisi myös laittaa oma kaasuttelupaikka, olen valitettavan monesti joutunut varikolla mennä muualle kun joku on siinä jossain vieressä piereskellyt :evil:
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #975 : 17.05.10 - klo: 21.12 »
Piereskelijöille pitäisi myös laittaa oma kaasuttelupaikka, olen valitettavan monesti joutunut varikolla mennä muualle kun joku on siinä jossain vieressä piereskellyt :evil:

 :lol: :lol: :lol:
Flying Calacucco

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #976 : 17.05.10 - klo: 21.49 »
Jerzi + lakut on vaarallinen yhdistelmä...

Toni  :tongue: :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #977 : 17.05.10 - klo: 22.28 »
Jerzi + lakut on vaarallinen yhdistelmä...

Toni  :tongue: :grin:
 
Toni+tupakka hengenvaarallinen yhdistelmä  :lol:
Piereminen on sallittu tupakka ei,thats it. Milloinkohan sekin menee läpi.tuskin koskaan mutta toivotaan parasta nyt kuitenki.
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 18.05.10 - klo: 00.00 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Maaorava-79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #978 : 18.05.10 - klo: 17.46 »
Ennen perjantaita saan 25kg säkin s30 pikasementtiä. Sopinee kanttareiden korjaukseen?????
- U Drift Project- rcdf.tk
Paina kaasua... Puut paksunee....

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #979 : 18.05.10 - klo: 21.47 »
Olisko huomenissa tulossa minun kanssa joku vetää tuota LETKUJENKKAA taas jälleen kerran  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #980 : 19.05.10 - klo: 08.55 »
Ennen perjantaita saan 25kg säkin s30 pikasementtiä. Sopinee kanttareiden korjaukseen?????

Erinomaista aloitteellisuutta!!!

Sain juuri lisää tietoa nykyisten kanttarien tekijöiltä, jotka ovat testanneet useita eri aineita aikanaan noita tehdessään.

Käytettävä aine on kuivalaasti S100. Siinä on valmiina mukana sementti, hiekka ja muut lisäaineet.
-tarvitsee lisätä vain oikea määrä vettä. Oikea vesimäärä selviää säkin kyljestä ohjeet lukemalla. Satsi näyttää aluksi sekoitettaessa tosi kuivalta mutta vettä ei saa laittaa liikaa muuten kaikki valuu pitkin asfalttia
-koko säkki tulee käyttää kerrallaan koska aineet eivät ole sekoittuneet säkissä tasaisesti
-betonikanttari ei saa kuivaa liian nopeasti ja sen vuoksi se tulee peittää muovilla parin päivän ajaksi
-ennen "kanttarikakun" tekemistä asfaltti harjataan puhtaaksi irtoroskasta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #981 : 19.05.10 - klo: 08.56 »
Olisko huomenissa tulossa minun kanssa joku vetää tuota LETKUJENKKAA taas jälleen kerran  :huh:
Jerzi

Haips, miten te olette laittaneet letkun päät umpeen?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #982 : 19.05.10 - klo: 09.00 »
Olisko huomenissa tulossa minun kanssa joku vetää tuota LETKUJENKKAA taas jälleen kerran  :huh:
Jerzi

Haips, miten te olette laittaneet letkun päät umpeen?

Hyvä pointti Jarkko. Jesarilla joka on nyt loppu eli sitä pitää käydä hakemassa lisää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #983 : 19.05.10 - klo: 12.24 »
Olisko huomenissa tulossa minun kanssa joku vetää tuota LETKUJENKKAA taas jälleen kerran  :huh:
Jerzi

Haips, miten te olette laittaneet letkun päät umpeen?

Hyvä pointti Jarkko. Jesarilla joka on nyt loppu eli sitä pitää käydä hakemassa lisää.
Jerzi

Jos ei sää yllätä, niin mekin ollaan tulossa radalle tänään. Kurvaan matkalla rautakaupasta hakemassa teippiä lisää.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Maaorava-79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #984 : 19.05.10 - klo: 12.58 »
 tota s30 pika sementtiä löytyy nyt tallin nurkasta Onko se nyt käypää vai onko s100 ehdoton???? Tänään en pääse sitä tuomaan mutta oliskos pe tai la porukkaa tulossa+????
- U Drift Project- rcdf.tk
Paina kaasua... Puut paksunee....

Poissa Maaorava-79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #985 : 19.05.10 - klo: 13.02 »
Sen saa myös hakea kannelmäestä jos jollain on intoa...
- U Drift Project- rcdf.tk
Paina kaasua... Puut paksunee....

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #986 : 19.05.10 - klo: 22.42 »
Tänään saatiin 2 paksua letkua täytettyä hiekalla 3 miehen voimin :lol:
eli paikalla oli auttamassa minun lisäksi
J Salmela
Postimies Kari.

Perjantaina tehdään kanttarit ja muutama letku lisää, joten jos on halukkuutta tulla auttamaan meitä niin mukaan vaan.

Vesa olis näillä näkymin tulossa niin yritän saada hänet ottamaan grillin mukaan niin syödään jotain epäterveelistä siellä :p

Jerzi

PS Kiitän myös muita paikalla olevia että jaksoitte seurata meidän uurastusta :lol:
« Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo: 10.00 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #987 : 19.05.10 - klo: 22.45 »
Tänään saatiin 2 paksua letkua täytettyä hiekalla 3 miehen voimin :lol:

Eli 3 tuumaista vai satakymppiä? Nimim. Melkein työkseen noita letkuja veivaillut... :wink: Toki vettä sisällä...
.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #988 : 19.05.10 - klo: 22.48 »
Tänään saatiin 2 paksua letkua täytettyä hiekalla 3 miehen voimin :lol:

Eli 3 tuumaista vai satakymppiä? Nimim. Melkein työkseen noita letkuja veivaillut... :wink: Toki vettä sisällä...

Eli niitä paksumpia. Halkaisia ehkä n.13cm.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #989 : 20.05.10 - klo: 13.03 »
Miten olis perjantaina uudet talkoot. Tehdään kunnon kanttarit ja täytetään muutaman letkun ja jos tuo Vesa tuo sen kuuluisan grillin mukaan niin nakataan sinne muutaman läskin sekaan.
Elien mene klo 22 asti :p
Jerzi

PS saakulin hyttyset :evil:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂