Ihmetyttää säännöissä oleva kohta Sylinterikannen ja sylinterin tulee olla yhtä valua.
Ainut idea mikä tuossa tulee mieleen että on että tuolla on yritetty estää kannen laskeminen, kannenhan voi periaatteessa laskea laskemalla koko sylinteriä lohkossa alaspäin ja viilaamalla samalla imu ja pakoaukot yläpäästaan normaalikorkeudelle.
Tai samaan tulokseen pääsee vaihtamalla korkeamman männän, tai hivenen pidemmän kierokangen.
Toinen vaihtoehto on täyttöhitsata kannen palotilaa ja koneistaa palotila uudelleen.
Mitäköhän tuossa on ajettu takaa, säännöissä lulee kuitenkin että 4 tahtikone on sallittu, tuo sääntöhan estää käytännössä 4 tahtikoneen käytön (Kuka on nähnyt nelarin johon on
pystytty valmistamaan kansi ja sylinteri yhdestä valusta).
LS-5: Moottorin tulee olla vetokäynnisteinen, ilmajäähdytteinen, 1-sylinterinen magneettosytytyksellä varustettu 2- tai 4-tahtinen bensiinimoottori. Turboahdin, polttoaineen suihkutus, pyörivät venttiilit eikä wankel moottori ole sallittuja. Maksimi sylinteritilavuus 23,0 cm3 Kaasuttimen kurkun maksimi halkaisija on 13 mm.
Sylinterikannen ja sylinterin tulee olla yhtä valua. Ainoastaan avoimet huuhtelukanavat on sallittu. Kanavien poikkileikkauksen tulee olla vakio koko kanavan pituudelta. Sylinterin porttien maksimi lukumäärä on 4. Moottori tulee varustaa ilmansuodattimella.Ei muuten mutta on ruvennut kiinnostamaan vain LS-5 luokan auto ja halusin siksi tietää mikä idea ko säännöllä on.