Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - tulonenjahve

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / 4wd auton diffien kireys..Miten sopivaksi?
« : 31.03.09 - klo: 20.03 »
Moi kaikille,



Tänään kootussa db01 oli ongelma liian löysien etu ja taka diffien muodossa.
Autossa oli lisäksi vielä slipper clutch joten siinä hetki piti kelailla maailman menoa.

Ongelma kuitenkin paikantui ja kiristin diffit.
Menopuoli parani kummasti, mutta etupää jäi vielä löysäksi.

Onko olemassa jotakin nyrkkisääntöä kiristykseen vai ihan vain kokeilemalla mennään?
 :azn:


2
Iltaa,

Eli otsikossa mainittu kaikki oleellinen.
Systeemi siis töpselistä kohti itse lipo akkua.

Virtalähde
1.Ctek MULTI XS 3600
2.Graupner Lipo-Charger 4
3.Graupner Lipo Balancer 5 plus
4.Graupner 4800mah 2s lipo

Eli tuo Ctek antaa 3,6A ja lipo chargerin ohjeissa mainitaan virtalähteen tarpeesta, että vähintään 5A..

Mitä tapahtuu jos käytän tuota Ctekiä..

Kiitos jälleen kerran kaikille auttajille jo etukäteen!!
:-)

3
Huomenta kaikki,

Itellä valmistuu varmaan(kin  :wink:) tänään DB01 ja siinä on Carsonin harjaton 12t kit(http://www.carson-modelsport.com/en/products/elektronic/brushlessescmotors/produktdetails.htm?sArtNr=906007)

Nopari ja moottori kestävät kyllä 11.1v lipon.

Ohjaimena mulla on halpaa tavaraa (http://www.carson-modelsport.com/en/products/remotecontrols/remotecontrols2channel/produktdetails.htm?sArtNr=500010) ja TÄSSÄ ON KYSYMYKSEN YDIN.
Tämä kauko-ohjaus systeemi ottaa virran noparin läpi, eli käytännössä suoraan akulta.
Tämän nykyisen 7.4v systeemin kanssa ongelmia ei pitäisi olla, sillä ohjekirjan mukaan tuoa vastaanotin kestää 8v (vai oliko peräti 8.4v).

Mitä pitää tehdä jos haluan heittää 11.1v akun systeemiin?

Kiitokset kaikille auttajille ja auttakaahan nyt noviisia pinteessä!!
 :grin:

4
Moi Kaikille,

Varmaan lähes 20v on kulunut Tamiya King Cab ja Tamiya Astute ajoista. Nyt siskonmiehen innoittamana on sovittu kisat kesäksi.

Paljon on muutoksia etenkin harjattomat moottorit ja lipot.

Mikäli te arvoisat asiantuntijat antaisitte rakentavia kommentteja ja huomioita paketista jonka itselleni tilasin niin olisin kovin kiitollinen.

Tästä alkavat listat...

Ite auto:
http://www.tamiya.com/english/products/58404baldre/index.htm

Nopeudensäädin ja moottori:
http://www.carson-modelsport.com/en/products/carmodels/electrical/produktdetails.htm?ArtNr=906007

Auto ja tuo nopeudensäädin+moottori myytiin saksassa pakettihintaan 270

Lisäksi:
-Litiumakku:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=7660.2&language=en

-Litiumlaturi (graupner 4) ja sellainen lisähässäkkä joka tasaa jännitteet akussa

-Kakepaketti:
http://www.carson-modelsport.com/en/products/carmodels/electrical/produktdetails.htm?ArtNr=500010

-Mukana vielä täälläkin suositeltu slipperi, joka on mainittu saksankielisellä nimellä tämän sivun alla.

Tässä vielä koko tilaus -poislukien balanseri joka tulee racingfactoryltä- saksan kaupasta www.haertle.de:
1. 58998 Balde Bausatz Tamiya mit Carson BL-Set !
 
2. Graupner 7660.2 LiPo-KOKAM AK 2/4800 7,4 V G3,
 
3. 6437 LiPo Charger 4 Graupner
 
4. 500010 Technisport V 40Mhz FM 1 Servo Carson
 
5. 54018 Rutschkupplung Set DB-01 Tamiya

Kiitos kaikille tänne asti lukeneille! Kommentteja odotellen..
 

Sivuja: [1]