Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - samp-pa

Sivuja: [1] 2 3
1
TUA:n sisäkilpailukausi saatiin avattua, kiitos kaikille mukavasta kisapäivästä.

Tulokset liittenä ja RCM:stä niitä pääsee tutkimaan tarkemminkin: Tulokset



2
Avaan ovet huomenna 7:30, jos sitä ennen haluaa sisälle niin Jämsän ohjeiden mukaan.

3
SC2-10 ajetaan erillisenä luokkana jos osallistujia on vähintään viisi, muuten SC4-10:n kanssa yhdessä.

4
Rengas on vapaa sekä SC:ssä että krossissa, ei merkata ja saa käyttää niin montaa sarjaa kuin haluaa.
Kaikissa luokissa pidotus on kielletty.

-Sami J

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kesällä 2015
« : 05.01.15 - klo: 23.43 »
Mukana ollaan, kuten myös Finnish Openissa, sen mitä työt, perhe ja muut harrastukset antaa myöden. Autona Xray HW&Tekin 4S:llä 

6
Onko kilpailupäivänä mahdollisuutta vapaaseen aamuhajoitteluun, siis ennen kuin aikataulun mukaiset hommat pyörähtää käyntiin?

7
Xray / Vs: XB9E autosta
« : 03.07.14 - klo: 15.20 »
Pahasti ei mene metsään jos aloittaa 14T:llä, mutta radasta ja makuasioista riippuen pykälää isompi tai pienempi voi myös olla hyvä.

8
Ihan vaan varmistuksena, kyseessä siis tämä auto? http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0128

Moottori on 2800kV, ja vaikka se ei kisakäyttöön oikein sovellu, kulkee auto 2S akulla kyllä yllättävän hyvin. Nopeudensäädin ja moottori kestää 3S akun, joten taitojen karttuessa saa helposti lisäpotkua siirtymällä 3S akkuihin.

Maksimivirroista 3S:n kanssa en osaa sanoa muuta kuin että vähemmän sillä haukkaa virtaa kuin 2S:llä.

e: Vaikka RTR:n sähköt muuten on kelvolliset on ohjausservo ketjun heikoin lenkki, sen vaihtaminen ei toki oli suuri kustannus tai operaatio, jos/kun se aikanaan hyytyy.

9
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 28.04.14 - klo: 12.28 »
Mikä pukki tuossa on ja mistä hankittu?

Xray XB9E:n moottoripukki, osanumerot 358782 ja 358783. Aika huono saatavuus noilla osilla on, mutta tilasin täältä:
http://www.md-modellsport.de/shop/xb9e-motorhalter-358782-p-6350.html

Moottoriin kiinni tuleva osa on siis erikseen:
http://www.md-modellsport.de/shop/xb9e-motorhalteplatte-358783-p-6351.html

En ollut ennen tuollaisesta paikasta kuullutkaan ja siksi ennakkomaksu vähän arvelutti, mutta kaikki meni ok.

Selvyyden ja varmuuden vuoksi, kun en asiaa huomannut aiemmin mainita: kyseessä on tällä hetkellä markkinoilla oleva XB8 (XB8'14), ei jokunen vuosi sitten samalla nimellä ollut Xray:n krossari.

10
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.04.14 - klo: 23.55 »
Xray XB8'14 konvertoituna. Tässä hommassa ei tarvitse olla mikään raketti-insinööri: moottoripukki, keskidiffin päällä oleva läpyskä ja akkukotelo XB9E:stä, leikkaa hieman sivumuovia sekä radio trayta ja homma on valmis.

e: mallinumeroa tarkennettu

11
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 26.02.14 - klo: 16.11 »
Millaisia eroja on kittinä myytävän MP9e:n ja RTR:n välillä? Sopiiko molempiin samat varaosat?

RTR:n hinta on aika houkutteleva vaikka tiedän kyllä, ettei ilmaisia lounaita ole...

12
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 06.11.13 - klo: 21.04 »
ISOT KIITOKSET kaupoista käyttäjälle samp-pa. Nopea postitus (vaikka rahat eivät varmaankaan näkyneet vielä tilillä...) ja loistava paketointi. Iskarit myös ovat kuvauksen mukaisessa kunnossa.

Kiitoksia itsellesi, kaikin puolin sujuvaa kaupankäyntiä!

13
Sähköautot / Vs: 1:8 sähköcrossari suosituksia
« : 23.10.13 - klo: 22.13 »
Toinen asia että nopari jarrutti ihan nätisti mutta jollain jarrutuskerralla ehkä 1:10 nopari pysäytty kokonaan vauhdin lukkojarrutuksella vaikka tarkoitus oli vaan hidastaa vauhtia? Ajattelin että jos kaasutrimmi on säädetty liian lähelle jarruasentoa niin käänsin sitä enenmmän kaasun puolelle mutta sekään ei auttanut.

Onko pakki käytössä? Jos on, niin olisiko auto välillä laittanut pakkia jarrutuksen sijaan. Jos auto on hetken rullannut niin, että kaasuliipaisin on ollut 'neutraalilla' ja yrität jarruttaa, saattaa nopari päätellä että nyt halutaakin lähteä peruuttamaan.

Tuossa taitaa olla renkaat ihan normaaleilla 17mm hexeillä? Varmaankin myös jotkut muut pyöränmutterit sopii kuin vain Asson omat. Voi tietysti olla, ettei just sopivaa väriä löydy, eikä minulla ole kyllä suoraan tietoa minkä merkkiset mutterit tuohon menisi. Kun käsittääkseni niitäkin on hieman erilaisilla kierteillä/nousulla.

14
Itselläni on myös Hobbykingissä sisällä yksi Lipo-akun (1kpl 1S 350mAh...) sisältävä tilaus, jonka toimitus on viivästynyt. Käsittäisin tuon tilanneraportissa olevan kohdan niin, että paketti on sieltä kuitenkin jossain vaiheessa tulossa:

"Unfortunately your order has been affected by this change, but we just want to let you know that we have found alternative shipping options and your order will be dispatched as soon as possible!"

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 04.09.13 - klo: 21.45 »
Olen myös myynyt autoni, kun luulin ettei tälle kaudelle ollut enää kisoja tiedossa. No, luultavasti ensi vuonna puuhastelu jatkuu uudella autolla.

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 30.05.13 - klo: 12.35 »
Jep, varsin mukavaa kisailua oli. Kun tuossa aiemmin on ollut keskustelua M8e:n turvallisuudesta (tai sen puutteesta), niin miltä asia nostajien kannalta vaikutti Jyväskylässä? Pääsikö autot yllättämään tai tuntuiko touhu muuten hurjemmalta kuin SC-lähdöissä?

17
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 03.04.13 - klo: 20.07 »
Kiitti vastauksista Madin ongelmiin!
Näin minäkin olettaisin noiden akkujen toimivan. Missä voisi olla vika kun nämä akut paisuvat kuin ilmapallo ja muutaman ajokerran jälkeen kuoret pettää saumasta. Akut on kyllä säilytetty täysinä.
Eilen pimeni auto muutaman minuutin ajon jälkeen ja nopari tai moottori petti. Ohjaus toimi edelleen ja noparin jäähdytin pyöri mutta moottori ei inahdakaan.
Hajua toki tuli, että jotain oli palanut. Voisiko siis nopeudensäädin (kerran jo vaihdettu) tai moottori pilata akut?
Tuohon sen verran tarkennusta, että noita akkuja ei ole tarkotus säilyttää täysinä vaan varastojännitteessä. Laturisi osaa varata ne varastojännitteeseen.

18
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 13.02.13 - klo: 19.27 »
Ehtiikö vielä ilmoittautumisajan päätyttyä jollain ilveellä mukaan nelkkuihin? Niin tai näin, laitoin ilmoittautumisen menemään.

Sami Jalo #11

19
Team Losi / Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« : 30.01.13 - klo: 10.39 »
Oliskohan sellainen köyhän miehen konversio hommata vain uusi pohjalevy ja akkukotelo? Aika monet 2.0:n uutuuksista on ollut jo aiemmin saatavilla tai korvattu sopivalla aftermarket palikalla.

Manuaalin mukaan on edelleen tuumaiset ruuvit.

20
Sähköautot / Vs: Tekin Hotwire ongelma
« : 19.01.13 - klo: 10.44 »
Hieman takkuisesti tuo minullakin Win7:ssa toimi, mutta uudelleen asennuksen lisäksi auttoi, kun käynnisti hotwire.exe:n oikean hiirennapin takaa löytyvällä "Run as administrator":lla.
Tämä ei tosin kovin yleispätevä ohje ole, koska riipuu millä käyttäjällä/oikeuksilla ollaan tähän mennessä oltu liikkeellä.

21
Mistäs ootte losia autoa siis saako jostain euroopasta järkevästi
Tuolta tuli noin viikossa (varmistin toimitusajan ennen tilaamista), kulut parikymppiä ja ainakin viime kesänä oli edullisimmasta päästä: http://www.cogius.de/advanced_search_result.php?keywords=scte&multisort=price_desc

22
Onko tuon MIP-kitin omistajat olleet tyytyväisiä hankintaansa, onko mukana tulleet palikat pysyneet ehjänä ja omaan makuun sopiva setup löytynyt samaan malliin kuin ennen MIP-sarjan asentamista?

23
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.09.12 - klo: 13.23 »
Leopardilta löytyy, tuollainen oli hetken aikaa kiinni M8e:ssa, enkä mitään valittamisen aihetta huomannut.
http://www.helipal.com/leopard-lbps4074-1800kv-sensored-brushless-motor.html

24
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä löydän tällaisen osan?
« : 09.09.12 - klo: 23.25 »
Tämäkään vastaus ei ehkä ole juuri sitä mitä haettiin, mutta jos askartelu ei ole pois suljettu vaihtoehto, niin ruostumattomasta 1,6mm  tig-hitsauslangasta saa pätkittyä ihan sen mittaisia pinnejä kuin tarvis on. Hintakaan ei ole paha, jos tarvetta on useammalle kuin vain muutamalle pinnille, esim: http://www.clasohlson.com/fi/TIG-hitsauslanka/Pr408241000

25
Napsahti sellainen vähän epäkiitollinen nakki, että pitäisi sukulaispojalle keksiä sopiva SC-auto. Harjaton tuuppi olisi tähtäimessä ja lähinnä pähkäilen Slashin ja Asso SC10:n välillä. Slash on kalliimpi kuin edullisimmat SC10:n RTR mallit, mutta kestääkö nuo hinnat-alkaen-SC10:t pihasudittelua ja rata-ajoa ilman päivityksiä edes suunnilleen yhtä hyvin kuin Slash? Onko SC10 RTR:n sähköt käyttökelpoiset?

Käsittääkseni tulevalla kuskilla on kiinnostusta rata-ajoon, mutta koska rata on vähän kauempana, niin käytännössä ajotunteja kertyy enimmäkseen pihalla ja puistoissa. Itselläni on ollut nelkku-Slash, joka kesti kyllä vaikka mitä ja pienillä päivityksillä oli hyvinkin huoltovapaa. Sen vuoksi vaakakuppi painuu Slahsin puolelle, mutta kysymysmerkki on, olisiko kaikki tuo saatavilla myös SC10:n kanssa, jolloin myös alusta olisi rata-ajoon sopivampi.

26
Rasvaa laitetaan siis vain niihin rattaisiin, tarkoitus ei ole täyttää koko koteloa... Difffiöljy ei tuohon tarkoitukseen sovi, vaan esim. tämä: http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSA99203

27
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 04.07.12 - klo: 23.02 »
vihreät jouset eteen,painoeroa nitroversioon n.400g kuitenkin.Mitkäs männät edessä on?

edit. Liikkuuko tukivarret myös herkästi? :wink:
Ok, vihreillä etujousilla tuntui toimivan. Edessä 55 männät ja 45wt öljy.

Tukivarret liikkuu kyllä herkästi kun en ole vielä kerinnyt pikaliiman kanssa läträämään...  :smiley:

28
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 03.07.12 - klo: 00.07 »
Millaisia jousia ja iskariöljyjä 8ight-kuskeilla on käytössä? Maailmalla tarjotaan hyväksi yleissetupiksi/lähtökohdaksi Adam Drake setuppia (PDF-tiedosto), mutta tuossa omassa konversio 8ight:ssa ei tahdo säätövara riittää, että saisi hopeisilla etujousilla maavaran edessä hilattua 27mm:n. Ajokunnossa painoa on 3,8kg, mutta en usko, että konversion ja oikean 8ight e:n välillä kovin suurta painoeroa on.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.06.12 - klo: 17.03 »
Maavaran pienentämistä kannattaa kokeilla, ja jos autossa ei ole kallistuksen vakaajia, niin niiden asentamisen pitäisi auttaa jonkin verran. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/158975/n/Traxxas-Sway-Bar-Kit-Front-Rear

Sisäkori suojaa kyllä hyvin, mutta lämpöjen kanssa tulee tosi helposti ongelmia ja siksi se ei mielestäni ole kovin käytännöllinen.

Pihasuttaukseen vakiorenkaat, kestävät kulutusta hyvin.

Alkuperäisen muovisen moottoripukin korvaamista alumiinisella kannattaa harkita, käsittääkseni alkuperäisessä pukissa oleva laakeri ei ole kovin pitkäikäinen. Esim. tällainen http://www.kingheads.com/product_info.php?cPath=109&products_id=931

30
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 24.06.12 - klo: 21.23 »
Onko ideoita miksi XERUN SCT PRO-säätimellä jarrutusteho voisi olla huono tai olematon? Mieleen tulisi näiden tarkastaminen, mutta mitä muita syitä voisi olla:

-Säätimen asetuksissa oleva jarrutusteho
-Säätimen ja ohjaimen kalibrointi
-Ohjaimessa jarrun epa, jos sellainen löytyy

Hommaa hankaloittaa se, etten itse pääse laitetta tutkimaan ja kokeilemaan, kyseessä on myymäni säädin ja ostajalla on jarrutehon (puutteen) kanssa ongelmia. 

Sivuja: [1] 2 3