Kirjoittaja Aihe: Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina  (Luettu 4236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« : 13.08.04 - klo: 07.59 »
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina. Kaikki kynnelle kykenevät mukaan. pitäis laittaa rata kisakuntoon. Talkoot alkaa 12:00.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #1 : 13.08.04 - klo: 08.48 »
Voipi porukka olla perjantain jälkeen työkunnossa  :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #2 : 13.08.04 - klo: 08.57 »
Näin tässä nyt tietysti käy.
Itse olin hehkuttamassa että jos talkoot pidetään niin olen ensinmäisten joukossa mukana.
Olen lauantaina tietysti 12.00-16.00 töissä  :(  ja sen jälkeen lähdemme emännän kanssa mökille.

Pahoittelen.
Olisin mielelläni ollut kantamassa korteni kekoon.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #3 : 13.08.04 - klo: 20.54 »
Eiköhän sitä olla tulossa...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #4 : 15.08.04 - klo: 19.21 »
TALKOOT SIIRRETTY KESKIVIIKOLLE 18.8 klo 17->
Talkoissa mukana kaivinkone!! joten kaikki mukaan
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #5 : 15.08.04 - klo: 20.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
TALKOOT SIIRRETTY KESKIVIIKOLLE 18.8 klo 17->
Talkoissa mukana kaivinkone!! joten kaikki mukaan


Kaivinkone?
Mitä sillä tehdään siellä?
Tuleeko rataan jotain muutoksia?

Yritän päästä paikalle.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #6 : 15.08.04 - klo: 20.04 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
TALKOOT SIIRRETTY KESKIVIIKOLLE 18.8 klo 17->
Talkoissa mukana kaivinkone!! joten kaikki mukaan


Kaivinkone?
Mitä sillä tehdään siellä?
Tuleeko rataan jotain muutoksia?

Yritän päästä paikalle.


Jotain suurta hóse on suunnitellu...
MUKAAN VAAN!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #7 : 16.08.04 - klo: 09.22 »
En ole suunnitellut mitään suurta, mut ehkä sinne vois tehdä jotain nyt kun on kone:-)
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #8 : 16.08.04 - klo: 09.40 »
Tullaan jos päästään! Istun koulussa! :P

Millo sinne pääsee ajamaan?
Vaikka mulla on takadiffi p*skana, tai jotain.....  :cry:

Mika R

  • Vieras
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #9 : 16.08.04 - klo: 10.33 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
En ole suunnitellut mitään suurta, mut ehkä sinne vois tehdä jotain nyt kun on kone:-)


Ehkä sitä voisi vähän helpottaa tekemällä isommaks ne alastulot ja loiventamalla hieman niitä etukaarteen jälkeisiä hyndiä ? Rata rikkoo aloittelijoiden autot.

No kaikki paikalle niin suunnitellaan homma.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #10 : 16.08.04 - klo: 12.09 »
Rata ei riko yhtään autoa, kuskit rikkovat itse. Kukaan ei pakota hyppäämään. Katsokaa vaikka Torkkolan ajotyyliä:-)
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #11 : 16.08.04 - klo: 12.30 »
Niin.. mutta onko siinä mitään mieltä ajella maatapitkin kun olis makeita hyndiä tarjolla. Olet oikeassa, kuskista se on kiinni. Jokaisen pitää kuitenkin aloittaa joskus ja PK-seudulla ei ole muita, helpompia ratoja tarjolla ja tulee monelle pirun kalliiksi homman aloitus. Mutta jos yhdessä päätetään että rata on ok, niin ei siinä sitten mitään. Tämä oli vain ehdotus :D

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #12 : 16.08.04 - klo: 13.12 »
Minä, jos kukaan tietää, miten kalliiksi nuo hyndat tulivat/tulevat. Poika ajaa, minä korjaan ja maksan. Epäilen, että jos ei 200 eurolla (mek. vauriot) / 20 litraa opi, niin kannattaa vaihtaa lajia  :wink: .

Ei vaan. Lauantain viikateheilunnan jälkeen ajettiin reilu litra hajoittamatta autoa. Ajo kyllä loppui auton hajoamiseen, mutta yleisistä syistä. Poika ei hypi sitä vasenta takahyndaa, koska onnistumisprosentti nykykunnolla on nykäsläisittäin 50/60, mutta muuten ei varota. Oikeat takahyndat kolmella, koska kahden hyöty on kyseenalainen näillä ajotaidoilla.

Mutta onhan se rata vaikea erityisesti aloittelijoille jos ei kaikille. Vaikeintahan hypyissä tosiaan on se hyppäämättömyys.

Jos sinne keskiviikkona ilmestyy uusia kumpuja, niin voisiko joku napata kuvan ettei tule lauantaina tunturit yllätyksenä.

Olihan siellä lauantaina kuorma-autokin paikalla. Kerran kippas... ja kerran jäi mutaan kiinni.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #13 : 16.08.04 - klo: 13.21 »
Kyllä vaikeallakin radalla voi oppia ajamaan, itseasiassa vaikealla radalla oppii ajamaan paremmin! Lavanko on helpompi rata kuin monet radat jenkeissä, eikä aloittelijat valita siellä. Se on asenteesta kiinni.

Mika: niin kauan kannattaa ajaa maata pitkin että osaa kiertää rataa. Sitten voi ottaa seuraavan haasteen vastaan ja treenaa hyndiä! EI NE NIIN VAIKEITA OLE! Järki käteen:

1. Hidastakaa vauhtia
2. Varmistakaa että auto on hyppyriin nähden suorassa linjassa
3. Kiihdyttäkää
4. Lukekaa seuraava pieonismalli lehti
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #14 : 16.08.04 - klo: 13.21 »
se on varma asia et rataa ei helpoteta sen takia että se on vaikea
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #15 : 16.08.04 - klo: 15.32 »
On kaksi tapaa oppia ajamaan...  Aloittaa 130% vauhdilla,tuhota paljon kalustoa ja ajan myötä kun tajuaa ja oppii,pudottaa vauhdin sellaiseksi että pelit pysyy kasassa...
Tämä on ERITTÄIN kallis tapa.

Toinen on aloittaa varovasti ja antaa vauhdin nousta itsestään kun kokemus ja ymmärrys kasvaa. Samalla kysyy ja kuuntelee muiden ajatuksia ajamisesta.
Tämä on se halvempi tapa...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #16 : 16.08.04 - klo: 15.46 »
Joo, kyllä tässä on kaikkea kokeiltu hidasta ja nopeaa, mutta yleensä huonommin menee mitä hitaammin ajaa. Tietysti se on autostakin kiinni, ehkä mun auto ei ole riittävä tuonne. No, tämä on minun ongelmani, sovitaan että rata on liiankin helppo :D

Mä olen Jöördis ajanut vuodesta 2000 erinäköisillä polttiksilla joten tuskin ihan aloittelija tässä olen.. krossiradalla kylläkin.

Hei mähän vain **ehdotin** hieman helpompaa rataa, sillä mulla ei ole töissäkäyvänä ja perheellisenä aikaa notkua kaikkia päiviä ja iltoja siellä radalla treenaamassa plus että auton korjaaminen ja osien metsästyskin vie aina oman aikansa vaikka Hobbylinnasta niitä hyvin saakin.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #17 : 16.08.04 - klo: 16.13 »
JQ, mistä pm lehden numerosta saakka oot laittanu krossin säätövinkkejä? Tilaan noi vanhat lehet ja lukasen, josko siel ois asiaa.

Ja jotain isoo sinne lavankoon tartteis. Mun mielestä sitä takavasemmalla olevaa hyndää sais siirtää metrin tai kaks eteenpäin, jotta siihen vakiohyperilläkin saisi vauhtia.
JQ, koita hommata sadevesiputkea, jotta saataisiin tehtyä salaojitukset kaivoista sinne ojaan.
Ja se kaivuri juttu ei ole vielä varma ainakaan meidän firman puolesta, mutta eiköhän se järjesty.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #18 : 16.08.04 - klo: 16.15 »
Mä voin kans ottaa kantaa tähän juttuun, jos mun auto kestäis edes sen tasaisen maalisuoran! (Oli omasta mielestä hauska juttu.)
Laittakaa rata iskuun ja pitäkää hyvät kisat.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #19 : 16.08.04 - klo: 16.24 »
Mika,mitään ei ole tarkoitettu henk.koht.  Tuo tapa opetella kun tuntuu osuvan kaikkeen autoilla tapahtuvaan urheiluun!
Niin näissä snadeissa kuin 1:1 autoihinkin. Vatanen taitaa olla se paras esimerkki 1:1 autoissa!

Olen itsekin autoani rikkonut Lavangossa,mutta oppirahoja ne on,ikäviä kylläkin, mutta aika vaikeata selvitä ilman...

Siinä olen samaa mieltä että ratoja saisi olla lisää ja ei olisi pahitteeksi jos olisi olemassa se helpompikin rata. Se kenties pienentäisi monen kohdalla oppirahojen määrää...  myös omalla kohdalla se olisi auttanut...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #20 : 16.08.04 - klo: 21.54 »
Joo!

EI SIINÄ RADASSA MITÄÄN VIKAA OLE! :D  :D

Tänään tapahtui sellainen ihme  että meikäläisen learning curve on siinä kohdassa että homma alkaa sujua. Paitsi että auto toimi loistavasti, pannu oli iskussa uuden pillin ansiosta (OS) niin ajokin alkoi toimia. En kertaakaan ollut selälläni, vau! Tässähän on ihan pikkupojan fiilis.. olin tänään varmaan Lavangon onnellisin mies!!

Eli kun ton homman tajuaa (joka vaatii tunnetusti toistoja ja oppirahoja siinä sivussa) niin RATAHAN ON LOISTAVA!

(otan siis hieman sanojani takaisin)

Happy Racing!

ps. tämä ei tarkoita että ajoni sujuisi täydellisesti, kaukana siitä, mutta hyvä fiilis kun osasi ajaa niitäö hyppyreitä ja auto toimi.

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #21 : 16.08.04 - klo: 21.57 »
Lavangon rata on mielestäni erinomainen.En tosin ole ajanut muilla "virallisilla" radoilla ja Lavangossakin yhden ainoan kerran 17.7 kerhokisoissa.Mieleen jäi vaan hyvä rata ja varikko fiilis.Ja vaikka jouduinkin finaalissa keskeyttämään takaiskarin katkeamiseen ei se minusta ollut radan vika...No ens Lauantaina JO toisenkerran Lavankoon.Hyvä rata!!
HeiUA

Mika R

  • Vieras
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #22 : 16.08.04 - klo: 22.17 »
Joo, tässähän keskusteltiin rata "profiilista", muut puitteethan ovat erinomaiset. Ja kiitokset ennen kaikkea Joselle ja muille jotka ovat tehneet Lavangosta sen mitä se on tänä päivänä. Keskiviikkona kaikki mukaan!

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #23 : 16.08.04 - klo: 23.31 »
Mikään rata ei voita -92 PM jotka pidettiin Sveduissa, jestas mikä rata. Sieltä on todella hyviä muistoja VAI MITÄ TIMO!!!!!!!
Jerzi

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #24 : 16.08.04 - klo: 23.40 »
AAA ja asiaan, en ota kantaa lavangon rataan koska silloin joutuisin luultavasti samaan ryöpötykseen kuin MIKA (olen MIKA sinun kanssa samalla puolella mutta älä kerro sitä kellekkään). Kaikki mukaan rata talkoisiin jotta sinun äänesi/ ideasi saat esille. AAA pieni historia tähän voin kertoa joka on jäännyt todella syvällä tuonne jonnekkin. Elettiin -90 luvun alkua jolloin ajettiin krossia kuuluisassa HMR kisahallin tiloissa. Lauantai aamulla tehtiin kisaporukan kanssa rataa paitsi yksi kaveri ( en kerro nimeä mutta helkkarin kova 1/8 polttis krossaaja siihen aikaan) joka istui ja nautti elämästä tuolillaan. No rata saatiin valmiiksi ja oli ajaja kokous ja lopuksi kisan päätuomari antoi vapaan sanan ja kysyi onko LISÄTTÄVÄÄ, no tää meidän kaveri joka oli nyt vain istunut penkillä avasi suunsa ja sanoi  JOO EI MULLA MUUTA MUTTA RATA ON IHAN terveESTÄ, joten kaikki paikalle niin ehkä saat tahtosi läpi.
Jerzi

Mika R

  • Vieras
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #25 : 17.08.04 - klo: 07.54 »
Heh heh, hyvä stoori!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #26 : 17.08.04 - klo: 09.50 »
Mitä elämä olisikaan ilman Jerziä :mrgreen:

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #27 : 17.08.04 - klo: 10.01 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mitä elämä olisikaan ilman Jerziä :mrgreen:


Tietenkin JERZITÖNTÄ!

Minä olisin melkein tuossa tilanteessa tokaissut välittömästi perään, että "Hienoa olemme siis onnistuneet tavoitteessamme!" ja istuttanut kyseisen henkilön takaisin siihen tuoliinsa ja sanonut painokkaasti, ettei hänen todellakaan ole pakko osallistua myöskään ajamiseen.

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #28 : 17.08.04 - klo: 20.59 »
Pieni ehdotus talkoisiin. Jos kerran teette kunnolla remonttia niin kannattaisi tai ainakin toivoisin pientä parannusta.

Nykyään joihinkin kohtiin jää vesi lillumaan pitkäksikin aikaan. Suorilla tuota ongelmaa ei tainnut paljoa olla, mutta kurveissa sitäkin enemmän. Eli tehkää kurvit viettämään sisäkurviin päin niin vesi valuu aina pois. Tuo tiivisradan pohja on huono kuivumisen kannalta, mutta noin sitä voi hiukan parantaa ja ehkä sateen jälkeen ajamaan voi päästä vielä samanakin päivänä. Joskin tänään se olisi tuskin onnistunut.

Itse kun en pääse talkoisiin, niin voin sitten tulla loppuviikosta arvostelemaan lopputulosta. :wink:
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Talkoot Lavangossa 14.8 Lauantaina
« Vastaus #29 : 18.08.04 - klo: 17.55 »
Talkoita EI VOIDA PITÄÄ, koska sataa aika turhan paljon.

Ilmeisesti minä infoan lisää...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."