Kirjoittaja Aihe: Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista  (Luettu 106018 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #240 : 23.12.04 - klo: 21.46 »
...miettikää sitä...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #241 : 23.12.04 - klo: 21.55 »
Kuvia ni mäkin uskon ;)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #242 : 23.12.04 - klo: 21.56 »
Hmm... LOL
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #243 : 24.12.04 - klo: 12.51 »
sita samaa..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #244 : 24.12.04 - klo: 13.23 »
Laittakaapas suosituksenne seuraaviin vaatimuksiin:

Lähetin: Hintaluokka 100-200€, FM, Tarpeelliset säädöt, Hyvä

Servot: Hintaluokka 60-100€, Hyvät

Tarkoitus olisi rakentaa enemmän tai vähemmän radalle sopivaa pakettia ja mahdollisesti semmoista kerhokisoihin kehtaavaa settiä.

Itse olen katsonut radioksi: Futaban Megatech 3PM (ProHobby 119€)
Servoiksi: Hitec 5625 ja 5645 (80€/kpl Atalasta ja varmaankin jostain Helsingistäkin näitä saa.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #245 : 24.12.04 - klo: 14.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Itse olen katsonut radioksi: Futaban Megatech 3PM (ProHobby 119€)
Servoiksi: Hitec 5625 ja 5645 (80€/kpl Atalasta ja varmaankin jostain Helsingistäkin näitä saa.)


Radiona itselläni tuo 3PM vähintään riittävät säädöt ja häiriöttä olen saanut toistaiseksi ajella. :wink: (Vastarina on ollut Futabaa, Nosramia ja LRPtä)

Futaban S9451 Digital servoja saa (tai ainakin sai) Kärkkäiseltä 103€/kpl (http://www.karkkainen.com), ne on ainakin minulla toiminut hyvin...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #246 : 24.12.04 - klo: 19.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Laittakaapas suosituksenne seuraaviin vaatimuksiin:


Servot: Hintaluokka 60-100€, Hyvät

Tarkoitus olisi rakentaa enemmän tai vähemmän radalle sopivaa pakettia ja mahdollisesti semmoista kerhokisoihin kehtaavaa settiä.

Itse olen katsonut radioksi: Futaban Megatech 3PM (ProHobby 119€)
Servoiksi: Hitec 5625 ja 5645 (80€/kpl Atalasta ja varmaankin jostain Helsingistäkin näitä saa.)


ite ajettelin ostaa tälläiset seuraavaks:

Hobbypeoplesta

GWS   Servo  S19CL MG
   

TILAUSNUMERO    7720360    

 

PAINO     45g
PITUUS           40,6 mm
LEVEYS     20 mm
KORKEUS     38 mm
VÄÄNTÖ     6 kg / cm2 (4,8V) tai 7,2 kg / cm2 (6V)
NOPEUS                                   0,1 sek/60 astetta (4,8V) tai 0,08/60 ast. (6V)


hinta n. 75e
Diipa daapa

Poissa salakka89

  • Tulokas
    • Profiili
mikä autoks
« Vastaus #247 : 26.12.04 - klo: 18.15 »
Ajattelin hankii jonku käytetyn, krossin polltiksen siis. On ollu poltiksii ennenki. Hintaakaan ei sais olla liikaa mut suorituskyky suht koht hyvä. :roll: Nii se hinta vois olla jotai 200e.
Että mitä suosittelisiitte
http://koti.mbnet.fi/maxbot/PBLang460/index.php
CS rulettaa!! Pikasesti kaikki rekisteröitymään klaaniin^^^^

Poissa ABC

  • Tulokas
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #248 : 27.12.04 - klo: 00.09 »
Mulla on tulossa omaan HoBao Hyper Pro-R 7:n :

Ohjaus: Hitec HS-645MG

Kaasu/Jarru : Hitec HS-645MG

Radio: Futaba 3PM-FM

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #249 : 27.12.04 - klo: 01.25 »
HoBao Hyper 7 Pro PCR

Ja servoina toimivat 2kpl Hitec HS-625MG ja kyllä pelaa!
Ja radiona Futaba 3PM-FM
Kyllä se sen tekee..

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #250 : 27.12.04 - klo: 02.29 »
ABC Kannattaa ostaa kaasulle ja jarrulle tuo 625MG, vääntöä löytyy takuulla tarpeeksi, mutta on hieman nopeampi!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #251 : 27.12.04 - klo: 08.07 »
Olen tällä foorumilla jo useasti nähnyt suosituksen vaihtamaan kaasuservoksi ajatellun Hitecin HS-645 nopeampaan HS-625:seen. Onkohan kukaan tullut edes ajatelleeksi kuinka nopeasti autossa oleva moottori pystyy reagoimaan kurkun aukeamiseen.  Toisaalta se pitää yleensä paikkansa, että 625 jaksaa kyllä käyttää jarrua.

Jos tuo 645 avaa täysin moottorin kurkun 0,1 sek ja 625 0,8 sek, niin eroa ei varmasti pysty huomaamaan varsinkin, koska moottoriltakin kestää jonkun aikaa reagoida lisääntyneeseen ilman saantiin.  Ohjauksessa asia on hieman eri, koska se on periaatteessa täysin viiveetön. Lisäksi kaasuservon jarrupuoli on myöskin käytännössä viiveetön, joten tältä kantilta se 625 olisi parempi valinta, mutta huomaako sitä 0,02 sek eroa tässäkään, on ihan toinen asia sitten.

Ja sitten laitetaan vielä yksi mietinnän kohde lisää: kuinka nopeasti pystyt painamaan kaasun pohjaan tai kääntämään ratin toiseen laitaan ohjaimesta. Tuskin tämäkään onnistuu keltään ilman viiveitä. Eli keskimääräistä nopeammat servot ovat nopeampia kuin käyttäjä.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #252 : 27.12.04 - klo: 17.40 »
Tuo Hitec HS-625MG on aivan tarpeeksi tehokas krossarille.. Jaksaa vetää renkaat lukkoon kuivalla asfaltilla.. Enempää voimaa ei tarvita..

Ja kääntämisenkin hoitaa mallikkaasti..
Kyllä se sen tekee..

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #253 : 27.12.04 - klo: 17.53 »
Mä testailin noita erilaisia servoja viimekautena aika paljon... Tietysti makuasioita kaikki, mutta itse tulin siihen lopputulokseen, että:

-Kaasussa nopeampi servo on paljon tärkeämpi kuin ohjauksessa
-Ohjauksessa nopeampi servo on plussaa, mutta ei välttämätön. Se antaa hieman erilaisen tuntuman eikä käännöksia tarvitse ennakoida. Hitaaseen servoon kuitenkin tottuu nopeasti.
-Kaasussa nopeampi servo on kohtalaisen tärkeä. Se antaa täysin erilaisen tuntuman kaasuun. Vaikea kuvailla miksi se on tärkeää, se täytyy itse kokeilla.. Kaasua on myös vaikea ennakoida..

Tietysti ilmassa kun pelleilee ohjauksella ja kaasulla/jarrulla, jotta auto laskeutuisi hyvässä asennossa, nopeat servot on tärkeitä. Siinä ei ole paljon ylimääräistä aikaa ...

Tulis myös siihen lopputulokseen, että käytän joka nurkassa, joka autossa, nyt ja jatkossakin, Futaban S9451 servoja ;)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #254 : 27.12.04 - klo: 18.06 »
Itse servoon en ota enempää kantaa mutta lisäisin sen verran että valmistajan ilmoittama servon nopeus on yleensä mitattu ilman kuormaa.

Tämä johtaa siihen että ns. käytännön nopeus servolla voi olla jotain aivan muuta kuin paperilla. Parhaiten servojen nopeus/voiman voi vain todeta käytännössä, mutta se onkin sitten ihan toinen juttu.

Olisikin kiva nähdä mitä ovat eri servojen nopeudet kun niihin heittää servosarven nokkaan 5kg punnuksen.  :wink:

Joku jolla on kasa erilaisia melko uusia servoja voisi moisen mittauksen ilman sen suurempia avaruustieteitä tehdä...  :mrgreen:

Tärkeintä on kuitenkin se että servo kestää vähän kovemmatkin tällit...  se jos joku syö miestä kun servo räjähtää kesken kovimman kisan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa opinions

  • Jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #255 : 27.12.04 - klo: 20.42 »
onkos kukaan tehny krossistaan tollasta rally game autoa?
Itellä olis kiinnostus stormista väsäillä "katukrossi".

Tietääkö joku jotain koreja mitkä sais vähällä siististi istumaan krossin päälle?

Tarvinnee mennä hobbylinnaan sovittelemaan..

Entä mikä valmistaja tekis matalaprofiilisia katukumeja.
onkos jossain kuvia noista vehkeistä?

Olis näppärä kun sais krossiradalle krossin, ja pihalle/parkkiksille katuauton. Halvemmalla kuin kaksi autoa!
GS Storm, GS Storm PRO.

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #256 : 28.12.04 - klo: 12.12 »
K landmax II on tehty MP crossin päälle, eroa on mm. tukivarsissa, eikös ne ole rallyssa lyhyemmat kuten iskaritkin ym. Koreja saa siis mm. Kyosholta

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #257 : 28.12.04 - klo: 15.59 »
Mulla on itsellä sellainen suoraan crossiautoon sopiva ratakori. Siihen verrattuna ne Landmaxin korit on kyllä aika pieniä. Sitä varten tarvii vaan tehdä uudet korikiinnikkeet. Matalaprofiilirenkaatkin (crossidonitsien kokoiset, Landmaxissa paljon pienemmät) löytyy, valmistajaa en ole selvittänyt.

Mika R

  • Vieras
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #258 : 28.12.04 - klo: 16.08 »
Varmasti mielenkiintoinen.. mistä olet sellasen löytänyt, valmistaja? onko kuvaa..

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #259 : 28.12.04 - klo: 16.24 »
Radallahan on ajettu aikanaan C-8 rinnalla (muistaakseni ST-8 nimellä) myös vakioauton koreilla kilpaa. Näitä koreja on varmasti ainakin aikanaan ollut paljonkin liikkeellä. Leveys ja akseliväli taitaa osua aika hyvin noihin M-8 -krosseihin.

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #260 : 28.12.04 - klo: 16.24 »
-Tony-lta aikoinaan crossin ostin ja siinä tuli koppa mukana. Valmistajasta ei itsellä mitään tietoa. Muutama kuva löytyy tällä hetkellä täältä.
On tosin landmaxin päällä mittakaavaa antamassa.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #261 : 28.12.04 - klo: 17.32 »
Hobbyman myy ainakin Medialin Tarmac renkaita, jotka menevät krossarin vanteelle. (Kannattaa ostaa Medialin vanne niille, koska Medialin vanteissa ei ole sitä liimauraa.) En tiedä miten hyvin tuommonen rengas asettuu vakiovanteelle, josta tommonen liimaura löytyy.

Hobbymanilla on myös rally game -biili myynnissä. Varmaan sieltä löytyy korejakin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #262 : 28.12.04 - klo: 20.31 »
Minä sain kaverilta vanhan krossi auton korin (Ford RS200 b ryhmän ralliauto) ja siinä akseliväli on sama kuin Hyper 7:kassa mutta sivusuunnassa renkaat tulee kokonaan korin ulkopuolelle  :shock:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #263 : 28.12.04 - klo: 22.01 »
Tommonen on todennäköisesti taas 1/10-krossariin suunniteltu kori. Tollasilla ajettiin rallicrossia (siis myös pienoisautoilla) 90-luvulla. 2 div. 4-vetoautoissa suosituin korimalli.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #264 : 28.12.04 - klo: 22.06 »
Noista servoista sen verran, et mulla on 2kpl Hitec HS-5945MG


No Carsonilla on ainakin tuollainen 1/8 ralli-auto.
Alusta on aivan sama kun Carson 1/8 Off-Road Figter 2:sessa, joka on ihan 1/8 krossi....

Kuva: http://koti.mbnet.fi/tux10/kuvagalleria/rc/muu/autot.JPG
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #265 : 28.12.04 - klo: 22.26 »
Joo en tiedä ton auton kokoa tai merkkiä mutta kuulemma alumiini palkkirunko ja 2wd akselistot muistutta 1/1 kupla vw:tä, pitäs tulla mulle koko auto kun löytyy jostakin  :mrgreen:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #266 : 29.12.04 - klo: 10.32 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Noista servoista sen verran, et mulla on 2kpl Hitec HS-5945MG


Itse harkitsin juuri noita servoja, onko ollut kelpoja? (Tuli tosin hankittua noita S9451 servoja jo kun oli kätevästi saatavilla...)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #267 : 29.12.04 - klo: 10.57 »
No eilen laitoni ne Infernoon paikalle, että en ol edes kertaakaan niitä kokeillut ajossa.... Kyllä kun tossa kavereilla on niitä paljonkin, niin hyvin ne kestävät, jos käyttää tarpeeksi suurta vastarinakkua... Joku yli 2000mAh 6v. niin hyvin kestävät...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #268 : 29.12.04 - klo: 12.12 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kyllä kun tossa kavereilla on niitä paljonkin, niin hyvin ne kestävät, jos käyttää tarpeeksi suurta vastarinakkua... Joku yli 2000mAh 6v. niin hyvin kestävät...


Viittaatko siihen että vievät kovasti virtaa? Jos vievät niin taidan pysytellä tukevasti Futaban coreless servoissa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #269 : 30.12.04 - klo: 21.57 »
Ei ne virtaa vie mitenkäänm erilaisesti....
Isomma akulla keksi vaan paremmi.... :)
Joskus kun oli 800mAh akku niin ne pakkasivat hajoamaan, nyt kun o 2100mAh akku niin servot kestävät ihan nätisti... :D

PS: Kyllä ne ihan riittävästi kestivät silä pienellä akullakin!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa