Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jrkk

Sivuja: [1] 2
1
Vapaa keskustelu / Vs: rc vene devil
« : 03.09.14 - klo: 14.31 »
Täälläkin yksi vanhan Devilin omistaja.
Joskus junnuna kasattu Devil näyttää aika suurpiirteisesti tehdyltä, mutta sain sen kuitenkin jotenkuten toimimaan. Vanhat -90 luvun sähköt tosin eivät oikein pelittäneet, joten laitoin harjatonta settiä tilaukseen.
Tulikohan tilattua liian kiertävä mosa, 3650 kv4000 500w, 2s:llä meinasin ajaa.
Alkoi kiinnostaa myös tuo pintapotkurin asentaminen. Jarheen kuvista voisi päätellä kokoluokkaa peräsimelle ja vetolaitteelle. Olisiko niille vinkkejä ?

-Jouni

2
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 10.06.09 - klo: 12.29 »
Kukaan tilannut Garagesta Werksin 25%:sta matkahuolon kautta ?
Eivät ilmoita sivullaan lähettävätkö vaiko eivät, joten kaipa lähettävät.
Kiinnostaa vaan millä kuluilla ne tulee, tulisi kivasti samalla muutakin, eikä
tarvisi tehdä kahta tilausta (sabesta byronia ja garagesta osia).

Edit:
Ainiin, onkohan kärkkäisen öljyt (rissa ja kloztin öljy) sekä nitro kelvollista kamaa,
ja tietääkö kukaan lähettääkö kärkkäinen matkahuollolla polttoaineita.

Tekis mieli koitaa palaako vanha metanoli (50litraa).

3
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.03.09 - klo: 20.00 »
Mulla oli kanssa yksi Towerista tilattu duratax warheadin vauhtipyörä jossa mukana tullut kartio oli nousukulmaltaan erilainen kuin itse vauhtipyörässä.

4
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 05.03.09 - klo: 23.02 »
No Motonican pyöräthän sinne sujahti.

Kuka muuten tuo maahan GRP:n renkaita, siis mistä niitä saa mainitsemaasi 19 € hintaan ?

5
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 01.03.09 - klo: 10.46 »
Mitä sä Jerzi meinaat ?

Ja se on COLUMBIA.

6
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.02.09 - klo: 07.24 »
Joo tää moottori homma menee ihan puihin.
En taatusti osta gxr28 konetta siis huom. IGT1 mosaa.
Ja turha sanoa että osta gxr28sg kun kerran säännöissä sanotaan että rikkoutuneen tilalle samanlainen.
Jos joku on sitä mieltä että IGT:hen voi laittaa IGT2:n moottorin niin silloin pitää voida laittaa myös Force, GO jne.
Saahan dm1:stäkin valinnaisesti GO:lla tai Forcella.

Olisitte vaan laittaneet sen 200€ moottori säännön tai vaikka 150.


(Edit typoja.)

7
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 27.02.09 - klo: 20.06 »
Hö, innostuin jo hinnasta.

8
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 27.02.09 - klo: 19.36 »
Tästä oli jossainvaiheessa juttua täälläkin:
http://www.redrc.net/2008/06/edam-razor-18-scale-pro-kit/

ja puolasta halvalla:http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?cPath=146&products_id=5113

Meidän rahassa tuo tekee 280 euroo

hyvä valuutta laskuri:https://www.op.fi/op?id=13102&srcpl=3

rcmodelstoresta 340 ja sieltä myös kaikki osat.

9
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 27.02.09 - klo: 16.56 »
Kyllä joo. RcModelstoresta tulee 7 euron posteilla noin viikossa ja on todella edullisia.

10
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 27.02.09 - klo: 16.25 »
En varmaksi uskalla sanoa mutta mulla on Motonican, Kyoshon ja Mugenin renkaita ja kaikki käy tohon SG:hen
samalla tavalla. Sitä en tiedä että onko joissain hieman eroavaisuutta offsettissä tms.

Noi Motonicat on kans upeita mut hiukan kalliimpia kuin kilpailijat. 966:n hintaa ei kai ole vielä tiedossa.?

11
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 27.02.09 - klo: 10.06 »
Jerzi. En ole nähnyt livenä diamondia mutta kuvissa kyllä.
Upea myös, mutta vintagea niikuin toi mun SG.
SMP olis nykyaikainen ja siihen saa vielaä osiakin.

Jännä ettei muut ole oikein lähtenyt tohon alu linjalle. Onko se sit niin että joka mällissä
pitäis vaihtaa tukivarret yms. osat jotka taipuu eikä palaudu niinkuin muoviset vastaavat.
Ehkäpä niin mutta onhan noita raha miehiä joilla olis tusina tukivarsia pakissa. Varaosapakin
arvo olis aikas huima.

Mites ne hihnat. Arska ?  Ollinmäki?

12
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 26.02.09 - klo: 21.05 »
Kuolasin kanssa tota serpenttiä, on aika upee.
Mä tykkään kun on alua ja blingiä, jotenkin nää muoviset tuntuu lelummilta vaikka muovi voi matskuna ollakin
toimivampaa kun metalli. Mites Niko hommasitko koskaan sitä SMP Slideä vai tuliko teille jopa sen edustus ?
On ihan törkeen makee auto, semmosen haluisin.

Miten muuten nyky autoissa, kuin usein hihnat menee vaihtoon ? 10-tankkia vai gallona vai jotain siltä väliltä ?
No ei kai se mikään kummonen kustannus ole tässä harrastuksessa. :p

13
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 19.02.09 - klo: 16.49 »
Mod 1, joka on aika lähellä 32dp:tä muttei ihan
32dp on noin 0.8m

14
Tullee vähän väliä kysymyksiä yleisistä asioista esim. moottorin säädöistä, (mikä on kun ei käynnisty) yms.
Olisiko modeilla aikaa ja halua tehdä pysyviä ohjeketjuja jotka näkyisivät aina ylimpänä vaikka uusia aiheita tulisikin.
Tuolla rc-harrastus foorumissa on esimerkiksi hyvä säädöt topikki joka on paisuessaan nostettu tällaiseksi "stickyksi" johon on sitten vielä ekalle sivulle kasattu paljon hyödyllisiä säätö vinkkejä:
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266.html

Tietysti jonkun pitäisi aina arvioida mikä on stickyksi nostamisen arvoinen topicci.
Mutta polttomoottorin säädöt on ainakin yksi sellainen.

No tuossa tuo linkki olikin tonne toiselle foorumille kaikille jotka säätö ongelmien parissa vääntävät.

Kommentteja ?

15
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.02.09 - klo: 17.32 »
Kaksi kommenttia.

Ei lisenssejä, ei tällaiset vanhat ukot mihinkään kerhoon viitsi liittyä, saati penskat joiden iskät ei kuskaa kerhoon eikä ole omaa rahaa maksaa lisenssejä. Kerta lisenssi voisi toimia.

Moottorista: Kun ei tuota rtr pannua ole niin voiko hankkia minkä tahansa noista em. autojen moottoreista, esim Go tai forcen vaikka alusta olis IGT ?

16
Polttisautot / Vs: subarun uusi ilme....... mielipiteitä?
« : 12.02.09 - klo: 12.02 »
Ihme tarve jengillä haukkua toisten luomuksia. :huh:
Mitä he***tin irc galleria meininkiä tää nyt on. :police:

Tärkeintä on että jaksaa vääntää ja hauskaa on.

18
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 02.02.09 - klo: 22.34 »
Tankki on 150ml.
En muista minkä auton tankki, etsin vaan mitoiltaan sopivaa (ja halpaa) kun tilailin joskus towerista kamaa.

19
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 02.02.09 - klo: 19.24 »
Tommosta.. ja tos on tommosta..

20
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 02.02.09 - klo: 19.14 »
Ei tarvi käyttää kahta vaihdetta, mutta ei kyllä todennäköisesti ole jakoa yhdellä vaihteella.

Tein uuden antisqud palan taakse jossa on noin 2 astetta kallistusta ja 2 astetta aurausta
jos takana on 3 asteen pala.
No innostuin vielä tekemään säädettävän taka-auraus palan jolloin näillä saan 1- 2,5 astetta aurausta säädettyä.
En tiedä oliko mitään järkeä mutta osia odotellessa. :tongue: 

21
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 31.01.09 - klo: 19.51 »
Pari vielä.

Koneena AxeRossi 21 sport ja vaihteet on HPI nitro3:sta.

Tolla kombinaatiolla ehdin syksyllä pari kertaa kokeilla ja ihan ok toimii, vaikkei tietenkään nyky C8 auoille pärjää.

22
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 31.01.09 - klo: 19.42 »
No niin alkaa SG uudistumaan.
Huomioksi että kaikki orkkis osat on pilkkomatta joten museoidakin ton voi jos ja kun
varaosat loppuu.

Maalaus meni sen verran ketuiks, että tarraa piti tunkee oikein urakalla jotta sai pahimmat piiloon.

Etupyörien aukot on noin isot siksi koska tossa on jostain syystä raideleveys edessä vähän enemmän kun nyky autoissa joten pyörät ei mahdu korin sisälle, lisäksi kuvassa kuluneet renkaat.

23
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 15.01.09 - klo: 14.15 »
Kyllä ne pitäisi sopia koska 1. vaihteen rattaan sisähalkaisija on 12mm.
2.vaihteen rattaat ei käy koska neon 16mm niinkuin siinä centaxcin kellossa on.

Täytyy kokeeksi tilata vaikka toi 15t ykkosen ratas josko se pelais yhteen noitten mulla ennestään olevien nitro3 kakkosen rattaiden kanssa.

Joo ja tuolta kun katsoo http://www.hpieurope.com/options.php?lang=fi&partNo=817
niin näyttää olevan sekä 0.8m ja 1m jaolla noita rattaita.
Towerin sivut eivät ole täydelliset.

24
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 15.01.09 - klo: 13.43 »
Itseäni lainaten:

Mun tarvis säilyttää toi HPI:n kello kun olen tehnyt toiseen autoon vaihteet niillä,
ja tarkoitus olis ajaa molempia samalla moottorilla ilman että tarvii irroitella
kelloa joka välissä.

Eli en halua irroitella ja shimmata kelloa kokoajan.

Noita R40:n rattaita lähtee tilaukseen.

25
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 15.01.09 - klo: 08.07 »
Niko, hyvä linkki vanhoista C8 autoista. Phoenix näyttää olevan -88 mallinen. (ton sivuston mukaan)
http://www.rcmagvintage.com/reviews/retro/voitures/piste/musee/pb/pb.htm

26
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 15.01.09 - klo: 07.32 »
Joo, sen tiedän että 43/46 pelaa koska mulla on ne ollut kiinni, mut noi 40/46 on se ongelma.

R40 rattaat on eri jaolla kun noi Nitro 3: rattaat.
Eli noi on mulla, Nitro 3 http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLR8&P=7
Ja noi on R40 http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFVZ7&P=7

Näyttäis olevan niin että R40 pitch on 32
kun taas Nitro 3 pitch on 1 metric

Eli jotain yhteensopivuus ongelmaa tossa on.
Mulla on kyllä yks 32 pitch spurri johon sovittelin noita mulla olevia Nitro 3:n pinioneita niin ei se kyllä kaukana ole siitä että sopii mutta 100% ei ole sama jako.

27
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 14.01.09 - klo: 22.09 »
Moi. Laittelin tossa GT2:n spurrit ja nyt ongelmia.

Mulla on HPI: kello http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLR2&P=7
ja sille pinionit 17,18,19 ja kakkoselle 21,22,23
Kellossa on 12 mm akseli tiheällä kierteellä.
Ongelma on ettei hpi:n pinionit ole halkaisijaltaan juurikaan eri kokoisia jolloin
en saa ratasvälyksiä kohdalleen noista millään yhdistelmällä.

Tietääkö kukaan käykö tolle kellolle muiden pinionit, esim evolvan tai fw05:n
1.vaihteen pinionit, eli onko niissa 12mm reikä ja tiheä kierre.
Se että mikä nousu kierteessä on onkin sitten jo toinen juttu.

Mun tarvis säilyttää toi HPI:n kello kun olen tehnyt toiseen autoon vaihteet niillä,
ja tarkoitus olis ajaa molempia samalla moottorilla ilman että tarvii irroitella
kelloa joka välissä.

Niin ja onhan GT:n spurrien pitch 1 metrinen ? eikä esim 32dp

28
Polttisautot / Vs: Vastari boxien koot ?
« : 10.01.09 - klo: 17.14 »
Jerzzi, joo columbia mk4 vuodelta -85.
Ajelin sillä viime kesän lähes orkkiksena.
Ens kaudeks koitan hiukan muuttaa kostruktiota poistamalla radiolevyn osittain.
Ja joo kampeaa jonkun verran mutta sain kohtuu hyvin oireen pois tiukkaamalla etuakselin kitkakytkintä,
ilmeisesti siis perä pyrkii sutimaan rinnalle kun keula ei vedä tarpeeksi.

Niko, tossa on servoille optimaalinen paikka jolloin tosiaan mahtuu noin 60-70mm
boxi. Towerissa on joissain boxeissa kerrottu mitat, ovat vaan aika pieniä
ilmesesti tarkoitettu pelkästään vastarille tai akulle ei molemmille.

Olis vaan kiva kun sinne mahtus toisiaan myös se akku.

29
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 09.01.09 - klo: 19.03 »
Hetkinen, onko se etupuolella oleva metallinen antisquat ja takana muovinen aurauspala, vai miten ?
Sitä metallista meinasin kokeilla vaihtaa että sais pienempää aurausta taka-akselille.

Entäs noi hexit, tietääkö kukaan niistä ?

30
Polttisautot / Vastari boxien koot ?
« : 09.01.09 - klo: 18.47 »
Moi.

Olisi tarvetta pienelle vastariboxille johon mahtuisi hump tyylinen akku ja tietysti vastari. Boxin maksimi mitat pitäis olla 60x70mm.

Jaksaisko kukaan mittailla boxien kokoja. Itellä on infertno GT jossa on vähän liian iso boxi kyseiseen projektiin.

Projekti:

Sivuja: [1] 2