Kirjoittaja Aihe: Inferno MP-7.5 sports READYSET  (Luettu 8967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa suonke-1

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #30 : 15.09.03 - klo: 10.31 »
Itse tuli mokoma Inferno redysetti ostettua viime viikolla ja nyt levis moottori... Kiertokangen alapäänlaakerointi petti ja lastua irtosi kampikammiosta tämän seurauksena mäntä on päältä hamsterin syömän näköinen samoin kansi. Voitelun puutteesta tuskin on ollut kysymys, mutta epäilen vahvasti, että tulpan hekulanka on palanut ja tipahtanut sylinteriin. Sillä tulppa oli palanut ottaessani sen pois... ken tietää vaikka olisi ollut alunperin valmistus virhe moottorissa? Tuskin takuu kattaa tuollaista?? Auto ei ole kuin viikon ollut käytössä ja polttoainetta oli ajettu korkeintaan 2 litraa.
Vauhti ei tapa, mutta se nopea pysähdys...

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #31 : 15.09.03 - klo: 11.23 »
Jos laakeroinnissa on ollut vikaa, voi olla, että saat sen takuuseen. Jos taas vika on alunperin ollut palaneessa tulpassa, niin takuuseen sitä ei saa. Toisaalta tuskin tippunut hehkulanka aiheuttaa massiivista tuhoa alapäässä. Näkemättä on melkoisen vaikeata sanoa.

Poissa suonke-1

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #32 : 15.09.03 - klo: 15.00 »
Tarkemmin tutkiessani kiertokangen alapään laakeria, niin huomasin se lohjenneen halki sekä siittä puuttuvan palasia. Ilmeisesti nämä palaset on kulkeutuessaan sylinteriin ovat aihettaneet sen hamsterin nakertamat jäljet kanteen ja männän päälle. Taidan selvitä pelkällä kiertonkangella tästä, sillä sylinteri putki vaikuttaa ihan naarmuttomalta kuten myös männä ulko reunat. Silti hivenen harmittaa...   :evil:
Vauhti ei tapa, mutta se nopea pysähdys...

Mika R

  • Vieras
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #33 : 15.09.03 - klo: 15.17 »
No se on osa tätä hommaa, tietty kandee kysyä kauppiaalta onko laakerin hajoaminen normaalia ja jos sais takuuseen kun noinkin uusi auto. Vinkkinä O.S. koneet eivät hajoa ..

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #34 : 15.09.03 - klo: 15.37 »
Itselläni hajosi myös tuon sportin kone, koska takalaakeri meni jumiin. En suositele enää uuden mäntä/sylinteri sarjan ostoa, sillä kyoshon hinnoilla niillä saa uuden koneen. Itse suositelisin että ostaisit RB sport koneen, mutta tod näköisesti joudut vaihtaan samalla diffit. Vinkki: Hobaon diffit menee Infernoon.

Poissa suonke-1

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #35 : 15.09.03 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No se on osa tätä hommaa, tietty kandee kysyä kauppiaalta onko laakerin hajoaminen normaalia ja jos sais takuuseen kun noinkin uusi auto. Vinkkinä O.S. koneet eivät hajoa ..


Tiedän kyllä, että Ossin moottorit ovat ehdottomasti parhaimmistoa. Itselläni on pienois moottoreita elämäni aikana ollut varmaan yli 20 kpl pääasiassa lennokkien koneita. Tullu todettu, että luotettavimmat koneet on tullut Ossilta. Ainoana miinuksena pitäisin Ossin perus moottorimallien tehottomuutta, mutta ehkä se on osaksi syy niiden pitempään käyttö ikään.
Vauhti ei tapa, mutta se nopea pysähdys...

Poissa suonke-1

  • Jäsen
    • Profiili
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #36 : 15.09.03 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
Itselläni hajosi myös tuon sportin kone, koska takalaakeri meni jumiin. En suositele enää uuden mäntä/sylinteri sarjan ostoa, sillä kyoshon hinnoilla niillä saa uuden koneen. Itse suositelisin että ostaisit RB sport koneen, mutta tod näköisesti joudut vaihtaan samalla diffit. Vinkki: Hobaon diffit menee Infernoon.



Tattista vaan! :wink:  Olen itse aika tuore harrasta tällä autopuolella. Kun puhutaan diffistä, niin minä ymmärrän sen auton keskellä olevana nelivedon tasauspyörästönä. Olen ko oikeassa osassa? Minkäköhän hintanen kyseinen osa on Hobaolla ja keneltä saa tilattua? Kiitoksia vastauksista etukäteen...
Vauhti ei tapa, mutta se nopea pysähdys...

Mika R

  • Vieras
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #37 : 15.09.03 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "suonke-1"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No se on osa tätä hommaa, tietty kandee kysyä kauppiaalta onko laakerin hajoaminen normaalia ja jos sais takuuseen kun noinkin uusi auto. Vinkkinä O.S. koneet eivät hajoa ..


Tiedän kyllä, että Ossin moottorit ovat ehdottomasti parhaimmistoa. Itselläni on pienois moottoreita elämäni aikana ollut varmaan yli 20 kpl pääasiassa lennokkien koneita. Tullu todettu, että luotettavimmat koneet on tullut Ossilta. Ainoana miinuksena pitäisin Ossin perus moottorimallien tehottomuutta, mutta ehkä se on osaksi syy niiden pitempään käyttö ikään.


Jep, ns sport level moottorit ovat ehkä vähän laiskoja mutta kyllä niiltä kunnon kisakoneitakin löytyy. Crossareiden maailmanmestaruushan voitettiin viimeksi juuri Ossin .21 VZ-B(P) koneella! Myös 1/10 onroad puolella hyviä ovat 12TR, 15RX ja 15CV-R ja tehokkaita!

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #38 : 15.09.03 - klo: 16.27 »
Toi RB sport kone on todella hyvä hintaansa nähden. Voitto ei ole koneesta kiinni.

Mika R

  • Vieras
Inferno MP-7.5 sports READYSET
« Vastaus #39 : 15.09.03 - klo: 16.32 »
RB, O.S., NovaRossi,/NovaMega, Picco .. onhan noita ja lista on pitkä. Kyosho ei ole "oikea" moottorivalmistaja vaan tekee ainoastaan hyviä autoja.