Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17
421
No niin johan näyttää reippaalta hommalta kun katsoo kokonais osallistuja määrää.
Varsinkin TSP:n melkein 50 kuskia on aika hieno juttu.
Lisäksi kun katsoo että melkein kaikki viime vuoden "top ten" kuskit on paikalla.
Nimilistaa kun vilkaisee niin siellä on ainakin 15 kuskia menossa TSP:n A-finaaliin ellei enemmänkin.
Joten taitaa tulla aika kovatasoinen "harraste" luokan kisa. No täytyy vaan toivoa hyvää onnea kaikille ja ettei menis "pipo" liian kireälle.

422
Niin kyllä minusta tälläisellä "nurmikko radallekin" on hienoa mennä ajamaan.
Kaikki kunnia Kuusaan ja muillekin radoille mitä on näitä koko asfaltti kenttia mutta kyllä Suomessakin saisi olla yksi tämmöinen rata missä ajellaan nurmikoiden välissä.
Jos ei muuten niin siellä näkee kuka on asfaltti kuski ja kuka on tottuneempi ajamaan ruohon leikkureita.
Mitä muuten tulee alueeseen niin ehkä tärkein asia olis saada sinne "lehti puhallin" jolla vois puhdistaa radan kun sinne tulee. Kun kevätKesä taas koittaa niin kaikki autot on taas "keltaisena" eikä pidosta ole tietoakaan.
Puhallin vois olla jossain niissä rata kopeissa ja avain vois olla vaikka kahviossa.

Jos pääsuora on liian pitkä niin voihan sinne tehdä mutkat tai lisälenkit vaikka molempiin päihin pääsuoraa. Muuten siihen ei sais kajota. Sillä täytyy TP-10 kuskeillakin olla joku paikka missä on koneen kierroksia ja vauhtia.
Ihan jo siitäkin syystä että nyky TP-10 autot on vauhdiltaan melkein samalla tasolla kuin "muinaiset C8" autot. (Kunhan vaan on pitoa)

423
Huomatkaa Jeppen SetUpissa on ruksi kohdassa GearDiff.

424
Raision Radalla on ajettu tälläisellä SetUpilla.

Edit: Saakohan nyt selvää.

425
Joo oli reipas 4:n päivän rc-tapahtuma josta ainakin omasta mielestä
selvitiin täysin kunnialla vois melkein sanoa että oikeinkin hyvin.
Varsinkin kun on jonkin verran aikaa kun täällä päin on turisti kisoja ollut.

No meillä oli hyvä porukka jossa oli vanhempaa kokenutta RC porukaa
ja uuttaa innokkasta porukkaa.

Siinä mielessä voi olla tyytyväinen kun kaikki toimi niin kuin kisassa
kuuluukin eli tuloslaskennasta puffetiin. Näillähän se perus tyytyväisyys
taataan kisaajille. Vielä kun kisa pitzzatkin oli sen kokoisia että
niillä lähti isompikin nälkä. Tais olla aika harvassa ne ketä yhdellä
istumalla sen selvitti.

Mitä tulee noihin rataprofiileihin niin kieltämättä ne hiukan itseäkin
arvelutti, varsinkin lauantainen. No kun tuo profiili oli tututtu jo
Raision asfaltti redalta niin piti sitä koittaa soveltaa myös matolle.
Tarkoitus oli nimenomaan saadaa haastetta kuskeille ja siinä
mielestäni onnistuin. Varsinkin kun Sunnutai oli nopeammalla merkkauksella
niin kyllä näillä kahdella merkkauksella kuskien taitotasot tuli testattua.
Hiukan yllätti juuri myönteiset kommentit lauantain merkkauksesta eli
taitaa olla niin että haasteita kuskit kaipaakin eikä vältämättä
kovaa vauhtia.

Kuvaus hommista sen verran että jos näistä video aineistoista TV ohjelma
tulee niin se todennäköisesti myös näkyy netissä :
http://www.ganal.tv/
Jahka saadaan kaikki videota kasaan niin tiedoitan asiasta.

Muuten täytyy vielä kiittää kaikkia jotka osallistuivat kisojen
tekemiseen niin kilpailijoita kun kaikkia toimihenkilöitä ja
sponsoreita jotka tekivät tämän kaiken mahdolliseksi.

         KIITOS.

Tällä tavalla on hienoa katsoa kisoja eteenpäin...
Jos vaikka 2008 kunkku kisa koostuisi yhdestä viikonlopusta
kesällä ja toisesta talvella.

ps.
Oltiin sällin kanssa molemmat aika puhki jo perjantai illalla
kun oli 2 päivää ajettu aika intensiiviset testi.
Joissa ei kuskia säästelty vaan auto oli vähän väliä
paanalla ja koko ajan piti löytyä maximi vauhti.
Jonka seurauksena Lauantain kisa oli hiukan "pakko pullaa"
mutta Sunnutai oli jo helpompi kun päästiin uudelle radalla
eli säätö homma lähti taas uudestaan käyntiin...  ;)

426
Kävin eilen pyttyjä hakemassa kisaa varten ja nyt täytyy hiukan "elvistellä"...
Tässä "kunkun" pytty.

427
Kilpailijoiden kanava / Vs: Liikaa kilpaluokkia?
« : 18.12.07 - klo: 20.59 »
Jospa minäkin hiukan hämmennän tätä soppaa...

Minua hiukan häiritsee pieni "kissanhännän" veto kahden
pienoisautoilun aloitus luokan välillä.
Minusta luokka jako on ollut varsin hyvä koska nuoret alottelijat on
päässeet alottamaan rauhassa lajiin stanussa ja vanhemmat harrastajat ovat
päässeet poro porukkassa alottelemaan jossa on mukana myös vanhempia
kokeneita kuljettajia jotka ovat virissäkin aktiivi aikanaa ajanee.

Eli molemmat luokat on puhtaasti ajoittelija luokkia joista toisessa
on mukana "jäähdyttelijät" ja puhtaasti harrastajat tuomassa luokkaan "suolaa".

Joten minusta molemmat luokat on erittäin tärkeitä ja on syytä pitää ne vahvana
vain siten turvataan että meillä on yhtä korketasoinen viri luokka
kuin mitä meillä on nyt.
Se että porukkaa "pidetään" näissä alemmissa luokissa on tietty haitta
virille mutta vain lyhyellä aika välille.

Sen seurauksena että porulla viipyisi pitempää näissä alemmissa luokissa
tekis kisat näissä luokissa tiukempia ja parempia jonka seurauksena meillä olis
entistä parempia uusia kuskeja viriin tulevaisuudessa.
Varsinkin kun täytyy rehellisesti sanoa että porosta ja stanusta on
aika iso hyppäys viriin. Taso ero taitotasolla on aika moinen.

Mitä tulee luokan vaihtajiin stanusta poroon en nää sitä kovinkaan
järkevänä että siirrytää toisesta alottelija luokasta toiseen
alottelija luokkaan. Vaan koitettasi pitää nämä luokat ominaan ja vahvana
se on kuitenkin pitkällä tähtäyksellä koko pienoisautilun etu.

Sekin olis tärkeää että nämä uudet lajiin tulevat nuoretkin näkisi
että kyllä stanu koneellakin voi ajaaa todella kovaa eikä välttämättä
alottelija tarvi mitään 3,5 lankaista hirmu konetta ajaakseen kovaa vaan että
esikuvat näyttäis sen radalla että ei se kova vauhti ole kone
tehosta kiinni vaan taidosta.

Tästähän Pienoisautoilussa on kyse, tämä on taitolaji parhaimmillan.

Unohtamatta myös että aikuis harrastajat on tärkeätä säilyttää
lajissa ja poro on erittäin hyvä luokka myös heille.
Jotenkin en jaksa uskoa että nämä aikuis harrastajat tuntis oloaan
kotoiseksi nuorten luokassa.

Eli pidettäis viri ns. ammattilaisten luokkana jossa todella joutuu
treenaamaan paljon että pystyy kehittymää riittävästi.
Sekä nämä kakasi muuta luokkaa nuorten ja vähän vanhempien
aloitus luokkina joista toisessa on mukana aikuis harrastajat.

Mikä hienointa Suomen viri luokassa on se että kansainväliset
rata tähtemme on aina mukana FTT:n kisoissa näyttämässä
uusia tuulia maailmalta sekä sen todellisen vauhdin.

Miten tämä saatais näin jatkumaan ja kehittymään on tärkeintä
että seuroissa tehtäis edelleen sitä hyvää työtä jolla
uusia innokaita jäseniä saadaan näihin molempiin alotus luokkiin mukaan
ei millään keinotekoisilla raja aidoilla luokkien välille
joilla yritetään pakoittaa joku johonkin luokkaan.

Sori vaan jos puhun pelkästään turisti luokista mutta oma kokemus
valitettavasti rajoittu vain näihin.

428
Olen väsäämässä kisaa varten käsiohjelmaa joita olis tarkoitus
jakaa yleisölle.

No asiaan eli ohjelmassa on tarkotus esitellä hiukan lajia, kilpailua,
kilpailu tapaa ja jos mahdollista myös mukana olevat kilpailijat.

Osallistuja listat vaan tulee niin myöhään että näitä ei ehditä
tähän lehdykäiseen laittamaan ilmottautumis ajan päättymisen jälkeen.

Joten ehdottaisin että ketä haluaa nimensä tähän ohjelmaan
niin vois lähettää tämän viikon aikana mulle YV:tä tai Jethrolle
meiliä niin laitetaan ainakin osan porukan nimet myös
tähän käsi ohjelmaan.
Eli Nimi, Numero, luokka ja seura tiedot riittää tähän lehteen
niin yleisökin pystyy seuraamaan paremmin kisan kulkua.

Kiitos jo etukäteen vastaajien aktiivisuudesta.


ps. Niin juu muuten tiedot menee myös Ganal.tv:lle he kun saattavat
    tehdä tästä tapahtuman TV-ohjelman joka näkyy länsi rannikon alueen
    kaapeli tv:ssä talven aikana.

429
Oliko -A-:n tapauksessa menetelty uusien turvaohjeiden mukaisesti.
Eli ei latausausta yli 1C:n eikä akkua liian lämpimäksi jne. jne....

Meinaan jos uusia ohjeita on noudatettu ja siitä huolimatta kennot
paukkuu niin se on tosi huolestuttava juttu.

430
Tuli mieleen haluaako kauempaa tulijat niin että kisat ajetaan
uudella profiililla lauantai aamuna ?
Periaatteessa se ei ole ongelma jos perjantaina lopetetaan
hieman aikaisemmin ja merkataan viikonlopun kisaprofiili vasta sitten.
Pito on tietty hiukan huonompi alussa mutta se on kuitenkin sama kaikille.

Toinen asia on tuo TSP:n ajo aika.
Jos palautetaan se kuitenkin takaisin 5 min kun alkaa näyttämään
että sintteri roottori viekin enemmän virtaa mitä aikaisempi malli.
Jos ei muusta syystä niin ei tarvitse kenenkään sitten tämän tähden
turhaa dumpata akkuja pilolle. (edes vanhoja akkuja)

431
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 19.11.07 - klo: 20.36 »
Ennen kuin menee Suomessakin älyttömäksi höösäämiseksi niin tuli mieleen että
kuinkan paljon Suomessa on noita akkuja jotka ei mahdollisesti sovi kisa
tyyppiseen käytöön. Eli akkuja missä on nuo edelliset koodit.

Tarkastin oman akkulaatikon (alumiin salkku) ja meidän akuissa ei
ole noita koodeja.

Lisäksi oliko ne aikaisemmin poksahtaneet akut juuri tuolta listalta ?

432
Tulokset / Vs: Länsi-Rannikon Stanu Kunkku 29-30.12 2007
« : 16.11.07 - klo: 22.45 »
KERHOKISAKUTSU


LÄNSI RANNIKON STANU KUNKKU KISA 29-30.12 - 2007


Alueen seurat TUA, ATAK/UA ja Raision SRK:n autokerho järjestää yhdessä
kaksipäiväisen harjoituskilpailutapahtuman, jonka tarkoituksen on
innostaa alueen nuoria mukaan kilpailutoimintaan. Tästä huolimatta
kaikki kilpailemisesta kiinnostuneet ovat tervetulleita!



KILPAILUPAIKKA

Raision lukion juhlasali - Kirkkoväärtinkuja 18, 21200 Raisio



KILPAILU PÄIVÄT JA LUOKAT (alustava, pidätetään oikeus muuttaa)

29.12 TSS-10, TSP-10, MN-10, TSF-10, TSM-10
30.12 TSS-10, TSP-10, MN-10, C-12, TAMIYA MINI (M-03/R)

Luokka ajetaan mikäli ilmoittautuneita
luokkaa kohti väh. 6 kilpailijaa.



KILPAILUN ALUSTAVA AIKATAULU.

27.12 Torstai,   Radan pysytys alkaa n.9:00 jonka jälkeen vapaata treeniä 18:00 saakka
28.12 Perjantai, Vapaata harjoitusta 9:00-18:00
29.12 Lauantai,  Ovet aukee 8:00. harjoitus kierrokset n.9:00 ja palkintojen jako n.18:00
30.12 Sunnuntai, Ovet aukee 8:00. harjoitus kierrokset n.9:00 ja palkintojen jako n.17:00

Tarkempi aikataulu ilmoittaumisajan päätyttyä



KILPAILUN HENKILÖSTÖ

Kilpailun johtaja:   Martti Pyhältö
Ajan otto:      Jethro Lehtojärvi, Jani Parjanen, Pekka Poutiainen
Katsastus:      Mika Aulin, Jasse Laatikainen,  xxxx
Tuomarit:      Valitaan kisapaikalta, Voitais kokeilla 4 tuomarin systeemiä
                        jolloin 2 on hommissa ja 2 huili vuorossa.



ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumiset ennakkoon viimeistään edellisenä tiistaina,
eli 4pv ennen kilpailua.
EMAIL: lehtojarvi( AT )gmail.com tai YV: HVoltage 
HUOM!! Ei liitetiedostoja

Ilmoittautuminen pitää sisältää:
-nimi
-kilpailuluokka tai luokat ja päivät
-kolme kidetaajuutta tai 2,4 ghz
-henkilökohtaisen transponderin numero (jos on) tai jos tarvitset lainaponderin
-yhteystiedot, puhelinnumero tärkeä
-seura (jos on)
-automerkki ja malli



KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT

C-12   8min  Hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennoa, sintrattu roottori sallittu
 
TSS-10 5min  Valetut kumirenkaat, hiilellinen vakiomoottori tai 2008 säännön mukainen hiiletön

TSP-10 5min  Renkaat ja moottori 2008 sääntökirjan mukaan.

TSF-10 5min  Vapaat Foam renkaat.  Moottori ja akut TSM-10 sääntökirjan mukaan

TSM-10 5min  Renkaat ja moottori sääntökirjan mukaan. Lisäksi SOREX 28R rengas sallittu
 
MN-10  5min  Renkaat ja moottori on hyvä olla mukana kisapaikalla.

Tamia Mini.  Foorumilla ehdotettujen sääntöjen mukaan, kuitenkin lähtökohta on että
                 mahdollisimman vakiona.
 
Akut:
max 5 kennoa, stanuissa myös 6-kennoa hiilellisellä
Tuoreimman EFRA-listan mukaiset kennot (pdf lista)

Painoraja:
1425 g (sis. ponderin), 1500g kuudella kennolla



AJOKAAVIO

2-4 alkuerää ja 2-3 finaalit, lähtöpaikka finaaliin määräytyy
alkuerätuloksen perusteella.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajakokouksessa ja ne määräytyvät
osanottajien mukaan.
Alkueriin sijoitetaan vakioluokissa max 8 autoa ja viriluokissa max 10 autoa
Stanuille yritetään järjestää eniten ajamista.
Tamialle voidaan katsoa nousu finaalit, riippuen aikataulusta.


MUITA TIETOJA:

Kisapaikalla ei ole pöytiä ja tuoleja.

Ajaja "koroke" todella hyvä. (Radan sivussa, korkeus n.3m)

Järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.

Osallistumismaksu 6€ ajettua luokkaa kohti tai 10€ molempien
päivien TSS-10 kisat

Kaikki TSS-10 luokkiin osallistuneet pyritään palkitsemaan.
Muiden luokkien palkitsemisesta ilmoitetaan myöhemmin.

Länsi Rannikon Stanu Kunkku titteli "ei oo viralline mutta torelline".
Huom. Liian vakavamielisestä kisailusta saattaa tulla hylky.
Joten koitetaan pitää hauskaa tämänkin osion merkeissä.

Stanu kunkku pisteitä jaetaan vain Länsi-Suomen alueen (A7) TSS-10 kuljettajille.

Stanu kunkku sarjakilpailun pisteet lasketaan 60, 57, 55, 54 jne.
Molempien stanu kisojen pisteet lasketaan yhteen.

Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. HUOM! AKK:n tapaturma
vakuutus voimassa vain lisenssin omaavilla kuljettajilla.
-vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki pääsevät mukaan.

Opastusta vasta-alkajille tarvittaessa.



TERVETULOA JA PIDETÄÄN HAUSKA VIIKON VAIHDE PIENEN KILVOITTELUN MERKEISSÄ JOSSA
PIPO EI KIRISTÄ KELLÄÄN.


Kilpailun työryhmä


Edit:
-Ehdotus kisan rataprofiiliksi.
-TSP ajo aika 8 min => 5 min.
-Ehdotus Sunnutain kisa rataprofiiliksi.

Edit:
-Lauantain kisa ajetaan RaisionVVV_matto-rataa ja Sunnutaina
 ajetaan RaisionMatto2 mukaista rataa.

433
Tulokset / Vs: Länsi-Rannikon Stanu Kunkku 28-29.12 2007
« : 14.11.07 - klo: 21.59 »
No niin eilen oli kisan työryhmän kokous ja jossa päätetiin
järjestää tämä kilpailu kun lupa asiatkin on saatu hyvään malliin.

Joten kisa päivät on 29 ja 30.12 (Lauantai ja Sunnutai).
Ajettavina luokkina on TSS-10 (stanun) lisäksi TSP-10, TSF-10, C-12
TSM-10 ja Tamia Mini.
Mini luokka olis 30.12 Sunnutaina. (Mäntsälässä minit 29.12)

Varsinainen kisa kutsu tulee aika pian kunhan saan sen tehtyä.


Kisan työryhmä

434
Tulokset / Vs: Länsi-Rannikon Stanu Kunkku 28-29.12 2007
« : 05.11.07 - klo: 14.56 »
Viikonlopulla testailtiin akkuja ja tuli mieleen että paljonko näissä nyky
pattereissa on porolla ajo-aikaa.
No tulos oli aika mielen kiintoinen. Kisa vauhtia sälli meni 9 min 20 sekkaa
ja lopetti ajamisen 9 min 40 sekkaa vähän ennen kuin akku menee polvilleen.

Josta tuli mieleen että Poro luokka vois ajaa 8 min kisoja 5 min sijaan.
Mahtaisko tälläiselle "hullutukselle" tulla kannatusta.
(Taidetaan tulevaisudeessa mennä LiPo suuntaan jolloin ajo ajat pitenee
jo senkin tähden. Joten tää vois olla ihan kiva kokeilu)

Muutenkin voisitte heitellä YV:tä mitä luokkia haluaisitte tulla ajamaan
Raision kisaa. (Siis Stanut on selvä molempien päivien osalta).

435
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 04.11.07 - klo: 21.17 »
Loppu kesällä kävi lehtimehet taas "häiriköimässä"

Josta löytyy juttu Raision seurakunta lehdessä
Tule ja Katso 3/2007 Syyskuu.

Liitteenä kuvat jotka oli painetussa lehdessä.

Varsinainen tarina löytyy tästä linkistä :

http://www.raisionseurakunta.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00010181

436
Tulokset / Vs: Länsi-Rannikon Stanu Kunkku 28-29.12 2007
« : 01.11.07 - klo: 16.03 »
Väliaika tietona heittäisin että ollaan saatu Raision Lukiolta
ja Kaupungilta lupa järjestää RC kisa noina joulun neljänä välipäivänä.

Esityksiä kisa päivästä on tullut että nuo varsinaiset kisapäivät
olis 29.12 Lauantai ja 30.12 Sunnutai. Torstai ja perjantai
kun on työpäiviä niin harrasteet ei häiritsisi silloin töitä.
Tuohon jää sitten vielä 31.12 Maantai juhlimiseen joten jos ei kommentteja
kuulu niin voidaan pitää kisat Launataina ja Sunnutaina.

Jolloin kovimmille treenaajille jää silloin Torstai ja Perjantai
mahdolliseksi säätöjen haku päiviksi.
Torstai aamuna on kuitenkin tarkoitus kun rata pysytetään niin
merkata se profiilli millä kisa päivät sitten ajetaan.

Lauantaina kokeillaan uutta profiilia ja miten into riittää
niin ajetaan vaikka 20 saakka.

437
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 15.10.07 - klo: 16.15 »
Olin kanssa kisaa seuraamassa tällä kertaa en mekaanikkona.
Mutta kisa eteni perinteiseen ja hiemen leppoisaan tyyliin
kuten A8:n kisoissa yleensäkin.

Eniten muutosta on tapahtunut stanuissa. Oli todella hienoa
seurata stanujen kisaa kun mitään turhaa kolistelua ei ollut.
Vaikka joukossa on paljon uusia kuskeja ja monta jopa
täysin ensikertalaista.
Näille nuorille herrasmiehille täytyy nostaa hattua sillä
he kelpaavat esimerkiksi kelle tahansa.
 

438
Sähköautot / Vs: Hiilikone kysymyksiä.
« : 12.10.07 - klo: 14.01 »
Tuossa edellä tulikin jo erittäin hyviä vinkkejä alottelevalle
RC-kuskille mutta muutama lisäys multakin:

6. shotky diodi ei ole välttämätön ja jos säätimessäsi on pakki
   ja haluat käyttää sitä niin silloin ei ko. diodia edes saa käyttää.

Muuten ei mulla muuta lisättävä kuin että vielä kun pidät
hiili koneissa miedon ennakon niin niillä on hyvä harjoitella.
Mieto ennakko (melkein 0 tai alle 2mm) ja sen verran pieni
pinjoni ettei kone kuumene älyttömästi niin hiili koneilla
on sorvaus väli pitkä.
Jos on tuo koneen ennakko on epäselvä käsite niin torpalle
kun menet treeneihin niin siellä porukka kyllä sen näyttä
mitä silläkin tarkoitetaan. Tai menet Arin sivuille :
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

439
Tulokset / Vs: Länsi-Rannikon Stanu Kunkku 28-29.12 2007
« : 08.10.07 - klo: 10.13 »
No niin kisa homma etenee sillä tavoin että nyt on jo päästy ajamaan uusilla
matoilla joilla mahdollinen kisa ajetaan.

Täytyy sanoa että uusilla matoilla oli todella hienoa ajaa.

Mikä eniten hämmästytti niin 3:lla akuilla alkoi renkaat jo "vitisemään"
hyvän pidon tähden.
Ei se pito ihan FTT tasoa ole vielä mutta näin hyvällä pidolle ei ole taidettu
koskaan Raision lukiolla ajaa.
Vaikka pito paranee koko ajan kun uutuuden "nöyhtä" lähtee paanalta pois ja
tulee kumia tilalle.

Testatiin samalla tulevaa kisaa varten yhtä rata profiili ehdokasta.
Malli oli kopioitu melko suoraan IIC 2007 kisasta.
Profiili näytti ensin hitaalta mutta kun pito parani niin profiili olikin
aika vauhdikas ja monipuolisen haastava rata jota voidaan ajaa kahteen suuntaan.

Kuten kuskit totesi: ei se profiili ole hidas jos ajaa kovempaa...

Summana kuskit pitivät uusista matoista ja profiilista joten nyt ei kun
lisää porukkaa paanalle niin saadaan pito vieläkin paremmaksi.

440
Niin T1:t on kyllä jo vanhoja malleja niin T104 kuin T105.

Mutta väittäisin että ovat vielä kelvollisia autoja kunhan
tavoite ei ole aivan stanun huipulle. Mutta hyvien tuloksien
esteenä nuokaan autot ei ole.
Tärkeämpi taitaa olla se että auto on hyvin huollettu ja hyvässä kunnossa.
Suurin ero T2:een on huolettavuus joka on uudemmissa helpompaa.

Meilläkin on T105 vielä treeni käytössä ja Foam autona.

Lisä tietoja T105 autosta:

http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1281&kategoria=111&catName=XRAY%20T1FK%2005

441
Vai suoravetoinen RC auto.
Paras idea aikoihin. Näinhän karting autot olleet mailman sivun.
Tässä RC laitteessa on vaan se että on hiukan kövyempi työntää käyntiin.

Tästä saatais poltis turistiin oikein tosi miesten laji
kun jo kartigissa sanotiin että kytkimiä ja vaihteita
tarvii vain kädettömät kuskit. Hups tais mennä OT puolelle....

443
Polttisautot / Vs: Polttiskrossin todelliset kulut.
« : 24.09.07 - klo: 14.01 »
No tuosta 34 gallonaa soppaa pyörittelin minäkin
hiukan exceliä ja jos JP on tuon kuluttanut 6kk:ssa (Suomessa lyhyt kesä)
niin ajo ajaksi tulee n. 5-6 tuntia viikossa.(Meniköhän joku pieleen,
no niin tai näin täytyy nostaa hattua Janille)

Niin muuten kuka puhuikaan että polttis crossissa ei treenata !

444
Ekat lähi kuvat 008:sta... Tai ainakin mitkä
minä olen nähnyt

http://www.redrc.net/2007/09/xray-t2008-close-up-pictures/

Matalammaksi menee näköjään kokoajan.
Etu remmi on näköjään siirtynyt spurrin toiselle puolen...
Mutta taitaa olla vaan 5-kennoisille akuille...

445
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 19.09.07 - klo: 12.58 »
Jiihuu ...
Spaa juuri oli mielessä kun tuota aluetta katselin
ja totesin että alueessa on hyvät kallistukset jolloin
tulee hieman alamäkeä ja ylämäkeä. Mutkaa ei saanut
ihan "montun" pohjalle niin kuin oikeassakin.
Mutta kokenut formula mies tarvittiin ennen kuin
kukaan huomasi vastaavuuden.

Mitä tuohon yhteen lätäkköön tulee niin itse käyn
sade päivien jälkeen n.tuntia ennen harjaamassa
lätäkön tuonne urheilu kentän suuntaan.
Jolloin kun tullaan alueelle niin rata on täysin kuiva.

Vaikka se lätäkkö on valkoisten viivojen ulkopuolella...  ;)

Onnistuu niinkin että kun olette seuraavaksi tulossa radalle niin
soita ensin mulle niin käyn harjaamassa. Asun nimittäin
melkein radan vieressä. (n.2min fillarilla).

446
Ollaan kaavailtu 2 kisan tapahtumaa alueen stanu turisti (TSS-10) kuskeille.
Joista ensimmäinen osio olis Perjantaina ja toinen kisa päivä olis Lauantaina.

Molempien päivien kisat olis kuitenkin avoimet kaikille stanu kuskeille mutta kunkku pisteitä
saa vain länsirannikon alueen kuskit jolloin muut ajavat aina ko. päivän kisan voitosta.

Summana, järjestetään 2 perättäistä stanu kisaa mutta Länsirannikon kuskit ajaa myös alueen
kunkku pisteistä ja kahden kisan jälkeen lasketaan pisteet yhteen. Tänne todella toivotaan muidenkin
alueiden stanu kuskien osallistumista (Näyttämään vähän kuinka kovaa stanut todella kulkee).

Tapahtuma paikkana olis Raision Lukio ja kisa päivät 28-29.12 2007 (Pe-La)

Kisat olis A8 kisojen tyyliin eli opastusta pyritään järjestämään eka kertaa kisapaikalle tulijoille
sekä aika-taulu tekemään väljäksi. Sekä katsastus olis lähinnä opastusta.
Muuten pyritään menemään lajin sääntöjen mukaan.

Molemmille päiville olis vielä ajatuksena järjestää myös muita kisa luokkia.
On heitetty ajatus että Perjantaina olis C-12 ja Lauantaina TMF-10 (ViriFoam) kilpailut
tai mille luokille sitten kiinnostusta löytyykin. Nämä luokan myös avoimia kaikkille.

Eikä tässä vielä kaikki, koska tähän samaan hässäkkään on tarkoitus yhdistää perinteiset Kallanin
välipäivien ajot jolloin matot olis leviänä 4 päivää putkeen (Rata valmiina) jolloin
Torstaina pääseen radan koonniin jälkeen jo ajamaan sekä jos tuntuu että ei kahden kisapäivän
aikana löytynyt oikeita säätöjä niin sitten on vielä Sunnutai päivä aikaa ajella tai jäähdytellä.

Joten mattorata olis Raison Lukiossa käytössä neljä peräkkäistä päivää 27-30.12 2007

Mutta ettei nuolasta ennen kuin tipahtaa niin tämä on vasta alustava kisa kutsu. Jotta voitte
alustavasti katsella kalenteria kisa mielessä.
Joten palataa asiaan mahdollisimman pian kun saadaan lupa asiat oikein paperille vahvistettuna.
Tämä ennakko varoitus tulee siks kun tämän vuoden muut vapaat viikon vaihteet on jo varattu.

447
Raision RC-Asfaltti rata

Rata on Kerttulan liikuntakeskuksessa.

Radalla saa ajaa myös polttis autoilla joka päivä 12-20 välisenä aikana.

Alueelle löytää jos laittaa kartta ohjelmiin osoitteeksi :
Kisakatu 1, Raisio

Kerho päivät olis :
Keskiviikkoisin 1800 eteenpäin ja
Lauantaisin 1400 alkaen.

Koitetaan järjestää niin että kaupunki sulkisi ja harjaisi alueen
ensi viikolla.


Rata tarinoita :
http://rc10.fi/index.php?topic=21833.msg209425#msg209425


Rata-alue suljettuna seuraavat viikonloput Kesällä 2008 :
13-15.6  ja  22-24.8


448
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
« : 06.09.07 - klo: 11.42 »
Ilmeisesti kisa viikonloppu on viikon 42 lopulla ?
Päivät olis 19-21.10

Onko näin ?

449
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 06.09.07 - klo: 08.30 »
Sallitaanko Stanussa ns. stanu vastaava hiiletön
kone eli 13.5 lankainen.

450
Tuohon alumiinisten pohjalevyjen turpoomiseen löytyi
syy, kylläkin kisojen jälkeen.
Pääsuoran jälkeisen suoraa seuravan mutkan sisäreunassa
oli ilmeisesti mennyt keltainen molla rikki ja jäänyt
ruuvi pystyyn asfaltille. Johon auto pysähtyi kuin
seinään (kokemusta nimittäin on) jos ajoit liian sisälle
tuohon oikealle kääntyvään mutkaan.

Meille ei tainnut muuta sähkö ongelmaa olla kuin että
yksi vastari lopetti toiminnan. Toivottavasti kuivuttuaan
alkaa taas toimimaan.

Pahin ongelma meille oli pikku kivet joista yksi päätyi
jarrun mekanismiin ja piti jarrua hieman päällä
koko finaalin.

Edit:

Nyt kun on toista tuntia satessa rullattua autoa purettu jota
kisapaikalla jo clenerin kanssa putsattu muutamaan kertaan.
Kun kotona sain radio levyn autosta ja diffit pois niin oli
näky aika muurheellinen siis auto oli aivan järkyttävän likanen.
Jopa ruuvin kannat on täynnä pikku kiveä ja tiukassasa.
Tähän vois lainata Korvenmaan Matin sanoja: "polttis crossi
on tähän verrattuna puhdas laji".

Joten ainoa todellinen vaihtoehto taitaa olla tuo Vesan reipas
mielipide ...

Ei tuossa sade touhussa ainakaan harrastuksen hauskuus lisäänny
vaikka aina on kivaa kun päästään ajamaan kilpaa.
Vaikka meillä sinällään ei ole sadekisoja mitään vastaan
saatiinha me sateella todella hyvä tulos:
Eka aikakierroksen TQ ja finaalissakin 4:s.
Silti tässä on jäänyt miettimään onko meidän vara-auto
edes rittävän huono tälläiseen puuhaan.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17