Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17
451
Tulokset / Vs: Laukaan jälkitoimet
« : 03.09.07 - klo: 12.57 »
.....

452
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 24.08.07 - klo: 11.43 »
Lauantaina 1.9. on Kerttulan liikuntakeskuksessa iso nuorten Vattenfall yleisurheilutapahtuma.
Rata-alue tarvitaan koko päiväksi pysäköintiin.

Rataa voidaan käyttää perjantaina ja taas sunnuntaina.

453
Sää tiedotus kun vaihtelee ja voi olla että kisassa tulee
vettä enemmänkin...

Lisäksi kun tuntuu olevan yksimielisyys siitä että ens
vuodeksi hyväksytään ns. "sade autot".

Voisko ajatella että tähän viimeiseen FTT kisaan
jo sallittais "sade autot". Ihan vaan sen tähden
että päästään edes jotenkin kisaa ajamaan.

454
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 21.08.07 - klo: 21.38 »
No niin messut on takana päin ja autot on saatu kotiin.

Mutta tapahtuma oli minusta todella positiivinen
koko RC touhun kannalta.

Radalla oli autoja joka lähtöön driftingistä crossiin
sekä ilmassa oli monen moista lennokkia sekä helikopteria.
Joku tais luulla yli lentävää Finnarin vuoro konettakin
RC-lennokiksi.

Omasta mielestäni varsinainen huipennus oli polttis crossi autojen
pienimuotoinen kisa asfaltilla.
Tämä homma on ehdottomasti mikä täytyy uusia kerho kisana.
Oli ainakin sivusta seuranneena mielettömän hauskan
näköistä puuhaa.

No joka tapauksessa yleisöä oli todella mukavasti paikalla
ja aina kun muulta touhulta ehti niin aina oli kyselijötä vieressä.
Ihmisten ilmeitä kun katseli niin näytti kaikilla olevan
erittäin hauskaa niin isommilla kuin vähän pienemmilläkin.

Summana voi sanoa että yleisöä oli paljon ja
kaikille jäi taatusti se käsitys että RC on erittäin
hauska harrastus.

Joten vielä kerran kiitos kaikille "esiintyjille"
hyvästä näytöksestä.


455
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 20.08.07 - klo: 11.51 »
Kun on ollut kyselyjä millainen rata tarkaan ottaen on Raisiossa
niin nyt voin kuvalla vastata tähän kysymykseen.

IlmaKuvaajaLennättäjäToimittajana paikkaillinen kuuluisuus Timo Koskensalo.

Radalle muuten löytää kun syöttää kartta ohjelmiin Kisakatu 1, Raisio

456
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 13.08.07 - klo: 15.40 »
Kerttulassa Liikunta Messut 21.8-07 Tiistaina Klo 18-20

Tälläinen tapahtuma on tulossa johon toivotaan myös
RC-porukan osallistumista jolloin päästään
esittelemään lajia.
Kiinostuneet esiintyjät voi ilmottautua AkiM:lle ja minulle.

457
Nyt on näköjään 007:lle tulossa seuraaja :
http://www.rcworld.ch/neueprojekte.asp?id=4920

lähde :
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=5372&start=40


Tähän kun lisätään vielä OT eli myös Serpentiltä
tulee mielenkiintoinen sähkö auto:
http://www.serpent.com/product/400001/

Niin menee auto valinnat mielenkiintoiseksi ensikautta
silmällä pitäen.

458
Muistaakseni 2 piikiä isompi oli välitys.

459
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 10.08.07 - klo: 10.54 »
Käytiin eilen betoni mollia kokeilemassa ja kommentti on että
ihan hyviä ne on...

Joten jos on innokkaita talkoolaisia joilta löytyy
ämpäri ja joku lapio joilla saadaan kuiva
betonia sekoitettua niin tervetuloa talkoisiin.
Mulla on muutama ämpäri ja 1 muurarin kauha käytössä
mutta lisää tarvitaan.

Nyt kun näyttäis siltä että perjantai ilta ja lauantai
aamupäivä olis satamatta niin innokkaimmat vois tulla
radalla jo tänään n.19 aikoihin ja jatkettais
lauantai aamulla vaikka 9 eteenpäin.

Haen tänään muutaman pussin valmis betonia
ja lauantaina sitä saadaan lisää.

460
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 08.08.07 - klo: 13.01 »
Olin eilen illalla tekemässä pientä betoni valu kokeilua.
Tein betonista "mollia" radalle. Mollat oli pyöreitä n. 40cm halkasijalta
ja n.25mm korkeita joita on n. metrin välein.

Koitetaan torstaina onko ne hyviä. Jos on niin perjantaina
tai lauantaina voitais tehdä niitä lisää muihinkin mutkiin.
Muottina oli Raision lukion muovi molla jota hieman madalsin.

Ps. Raisiossa on jo varma huhu että uudet matot on jo nähty Rasiossa.

461
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 06.08.07 - klo: 16.07 »
No nyt olis terveisiä...

Eli polttiksilla voi ajaa Raision radalla kello 1200-2000
välisenä aikana.

Asiaan liitty pikku huomautusta eli jos alueella
on jotain muuta isompaa tapahtumaa niin silloin
radalla ei sais ajaa.
Koitan tiedotella niistä tällä.

Lisäksi koitetaan pitää kiinni noista kellonajoista
sekä siitä että aina on autossa kunnolliset ja toimivat
äänenvaimentimet paikalla.

462
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 06.08.07 - klo: 14.56 »
No niin polttis testi tehtiin Sunnutaina kuten pidotuksesta
saatoitte arvatakkin ja tulos vaikuttaa positiiviselta.

Saatetaan päästä aika piankin ajamaan polttiksella radalle.

Jahka asiat selviään niin heitän terveiset tänne milloin
radalla saa polttiksella ajaa.

463
No koneen lämpö olis melkein pudonnut tuostakin vielä
jos olisit koittanut 5-kennolla.

Me ei olla muuten säätimen asetuksiin edes koskettu
tai no kaasu ja jarru on säädetty mutta muuten mennään
säätimen perus asetuksilla.
Kuusaan viri kokeilussa mentiin ekaa kertaa säätimen
säätöihin kun LRP:n 4.5 sintteri roottori jarruttaa todella paljon.
Kiitti vieläkin Aakelle vinkistä.

Me koitetaan tuota Novakkia sintterillä matolla heti kunhan uudet
matot tulee Raision lukiolle.

464
Kilpailijoiden kanava / Vs: TSM-10 EM 2007
« : 05.08.07 - klo: 07.45 »
Onko kukaan löytänyt kisan tulos sivuja jostain että näkis
miten suomi pojilla on mennyt EM kisoissa ?

Itse en ole löytänyt muuta tietoa että Teemu on
aika-ajon jälkeen 7:s
http://www.redrc.net/2007/08/steven-weiss-tqs-european-electric-tc-championships/

Tässäkin on lähteenä reiskan sivut.

465
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 05.08.07 - klo: 07.33 »
Jos kiinnostaa ajaa hyvällä pidolla ja asfaltilla niin
nyt se on mahdollista. (Seuraavaan sateeseen saakka)

Eilen illalla/yöllä kävin pidottamassa Raision radan.
Levitin kastelukannulla n.70 l cockis/sokeri-vesi sekoitusta
joten kun aamukosteus häipyy niin pitäis olla pitoa.

Aamulla kun kävin katsomassa radalla niin mopojen jäljistä päätellen
siellä on ollut jo yöllä hyvä pito...  toisin paikoin ei.
(Toivottavasti ei kukaan loukannut pahasti)

Ps. Viikon saldoksi jäi 7 uutta kuskia joita itse näin.

PPs. vielä kerran kiitos Raikkaan Tonylle hyvästä "reseptistä".
Radalla oli foam renkailla todella ilo ajaa. Pidotetulla radalla
nähtiin jopa C10-autokin ekaa kertaa todella hyvässä vauhdissa.
(Tämä taitaa olla Colalle ja sokerille ainoa oikea terveys käyttö)

466
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 03.08.07 - klo: 07.08 »
Kuulkaas nyt hyvät herrat.

Olisin itsekkin sitä mieltä että olis hienoa jos baanalle pääsis
heti polttamaan nitroa. Nyt viikonloppunakin täytyis lähteä
Kouvolaan treenaamaan että päästäis nitro autolla ajamaan eli
vaan treenin tähden ajettais yli 300 km päähän. (Taitaa vaan mulla
tulla työ hommat esteeksi ettei päästä).

Mutta asiaan mennäkseni niin minusta kaupungin isien ei tarvitse
mitenkään perustellä jos tulevaisuudessakin pitävät radan
vain sähkö auto käytössä. Se ei tässä maassa olis mitenkään
poikkeuselinen päätös että rajoitetaan polttomoottori käyttöisten
laitteiden käyttöä.
Tässä asiassa on poikkeuksellista se että millä aikataululla ollaan
saatu kaupungilta lupa alkaa radan tekoon ja päästy sinne jo
ajamaankin vaikka vain sähkö laitteilla aluksi.

Eilen vaan pari herra yritti mennä radalla ejelemaan bensa-autojen
kanssa. No onneksi olin paikalla (Tein ensimmäisiä kokeiluja
miten kanttarit sais tehtyä valmis betonista).

Toivottavasti tämä nyt menis perille että toistaiseksi siellä
saa ajaa vain sähkö laitteilla.

En nimittäis haluais mennä kaupungin isille selittämään miksi siellä nyt
sitten kuitenkin on sopimuksesta huolimatta ajettu polttiksilla.
Koska kaupungilla on sellainenkin vaihtoehto olemassa jos
sääntöjä ei haluta noudatta niin sitten siellä ei ajata millään.
Mikä olis todella huono homma koska joka kerta kun ollaan sällin
kanssa radalla ajamassa niin aina siihen jää uutta innostunutta
porukka katselemaan ja monet jopa tulevat kyselemään ja ainakin 4 uutta
ajajaa olen nähnyt viimeisen viikon aikana. Muutaman ovat jääneet hämmästelemään
jopa mun ajoa kun olen itse harjootellut M18MT sähkö monsterilla.

Varsinkin jos kun lupa saadaan radalle polttis käytöön niin
se on ehkä aluksi vain 1 päivä viikossa ja rajallisella
kellon ajalla. Esim lauantaisin kello 1100-1900.
Sekä kunnolliset äänenvaimentimet ovat pakolliset.
Toivottavasti sitä myös noudatettais.

PS. Olen kuullut vahvan huhun että ensitalvena Raision lukiossa
ajettais matoilla jotka on samaa mattoa kuin käytetään
Fin Track kisoissa eli erittäin hyvä pitoista.
Kunhan matot tulee niin tehdää koe-ajo heti (Mahdollisesti
jo syyskuussa).

467
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 30.07.07 - klo: 09.18 »
Noo rata projekti on vasta aluillaa...
Nähdään vielä unta Kuusankosken tyylisestä ajajakorokkeesta,
varasto kopista, sähköstä  yms.
Paljon on vielä homma että saatais kansallinen kisa tänne.

Mutta ajamaan toki jo päästään ja olen kerran viikossa
käynyt lehtipuhaltimella puhdistamassa pikku kivet ja pölyt pois
jotta näillä nykyisillä hihna autoilla olis turvallista ajella.

Mitä tulee noihin muihin rata toimintoihin niin:
-Raision lukiossa ajetaan talvella matolla lauantaina 14-18.
-Runosmäessä ajetaan talvella matolla keskiviikkona 18-21.
-Jyrkkälässä ajetaat erittäin aktiivisesti 1/8 polttis crossia.
-Seurakuntatalon takana oleva crossi rata ei ole enää käytössä.
-Bilteman parkkis ei ole enää käytössä
-Impivaaran parkkipaikka on edelleen olemassa varsinkin polttis käytössä.

Huhuja olen kuullut että joskus on ollut Maskussa sähkö crossirata
enkä tarkoita entistä Seikelän koululla olevaa paikka(Kustavin tien risteyksessä).
Maskun aseman lähettyvillä ?? Joku vanhemmista harrastajista saattaa muistaa...

468
Kuten Calen kanssa oli Vaasassa juttua niin tuota Novakin konetta
sintteri roottorilla täytyy kokeilla kuinka se lämpenee
kun sen kanssa hullutellaan.
No tänään kun oli aurinkoinen keli Raisiossa ja lämpöä
noin 20 astetta.
Laitoin koneeseen aika pitkän välityksen siinä toivossa
että saadaan max lämmöt esiin.

Akkuja latasin 2kpl 5-kennosia ja 2 kpl 6-kennoisia.
Jotka ajetiin "putkeen" eikä koneelle annettu aikaa jäähtyä.
Autossa oli vielä lisä painona tiedon keruu ja akku panta n.70g.
Ainoastaan 5-kennosten ja 6-kennostan välillä puretiin data
ulos tietokoneelle jossa meni hetki aikaa (laiteessa on n.12min tallennus aikaa).

Summana n.puolen tunnin sisällä ajetiin 4 akkua. Kokonais ajo aika oli 21-22 min
ja kahden 5 kennosen jäljiltä lämpö oli max. n.40 astetta
ja kahden 6 kennosen jäljiltä lämpö oli max. n.45 astetta
Tuossa samassa mitta paikassa (koneen päällä) on joskus ollut
bondatulla roottorilla yli 55 astetta josta on ollut seurauksena
puutumista konessa. (Ajettu Ilman jäähdytys puhallinta) 
Mikä parasta mitään hyytymää vauhdissa me ei havaittu sintteri roottorilla.

Kierros ajat oli tuota samaa luokka kuin edelläkin kerralla mitä
tuosta rpm käppyröistä nyt voi arvioida. Toki 6-kennosella
mentiin n. puol sekkaa lujempaa kuin normaalisti.

Täytyy varmaan uusia vielä sama testi 5-kennosella mutta
ilman moottorin jäähdytys puhallinta. Taitaa olla
siinä ja siinä että kärsii ajaa ilman puhallinta.
Tätä en toki uskalla suositella koska riski rajoilla mennään.

469
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 28.07.07 - klo: 18.41 »
Tässä pari kuvaa perjantailta.
Loput kuvat on stilolla joka laittaa niitä nettiin kunhan ehtii.
Mutta täytyy sanoa että mahtava kisa tapahtuma on
saatu aikaiseksi. Iso hatun nosto kaikille jotka osallistuivat
kisan järjestelyihin.
Varsinkin kun joskus on kuullut että crossia ajetaan
vähän sinne päin mutta tuolla oli ajo linjat todella tarkoja
kuten kuvasta näkyy. Toisessa kuvassa on mallisuoritus ulkomaan mekaanikoista.

470
Olisin samoilla linjoilla TimoK:n kanssa että sintteri
roottorilla kone ei lämpene niin kuin tuolla bondatulla
roottorin kanssa käy. Mutta seuraavaksi kun menään radalle
niin teen lisää noita 5 kennoisia akkuja ja ajetaan
enemmän niin katsotaan mitä seuraa.
Mutta edellisessä testissä siihen juuri siihen kiinnitin huomiota
ajon jälkeen että 5 kennolla ja sintteri roottorilla
kone oli melko viileä ajon jäljiltä. Toisin kuin esim
4 kennoa ja viri kone joka ajon jäljiltä oli tosi lämpöönen.

Olet Jyri kyllä oikeassa että tänä vuonna ei ns "onnettaret hymyilleet"
meidän teemin suuntaan. Mutta tässä nyt opetellaankin uutta
hienoa lajia ja ehkä se joskus tuuri kääntyy.
(tai mekaanikko oppii hommansa  :wink: )

471
Kyllä nuo koneet on samoja. Meillä on nimittäin myös tuollainen
8,5R pro kone. Siihen kun laittaa tuon neodyymi roottorin niin
radalla ei huomaa eroa ss5800 koneeseen. Eroa ei löydä kuski ajamalla
eikä  Orionin Lap Counteria käyttämällä kierros ajoista.
Eikä eroa ole jos verrataan ss5800 konetta sintteri roottorilla
sekä tätä 8,5R pro konetta.

Tais muuten tuossa testissä olla juuri koneena tuo 8.5R pro kone
paikalla kun ajetiin 5 kennoisella akulla.
http://www.teamnovak.com/products/brushless/sspro_motors/index.html

Tässä mielessä ensi vuoden kone vaihtoehtona olis helpoin
nämä koneet. Kun voi ostaa kokonaan uuden tai sitten päivittää
vanhan koneen ostamalla sintteri rottorin. Toki tarvitaan toinen
päätykin isomman rataan puolen laakerin tähden vastavalla tavalla
kun kone on päivitetty viri roottorille.

472
Niin tuota kenno jännitettä juuri tarkoitin...
Tämän heitin mukaan vain siksi että tälläistä pulinaa olen
kuullut stanu ja viri kuskien keskuudesta.
Eli tarinaa tyyliin että kyllä mekin ajettais kovaa kunhan vaan
olisis kunnon akut.

Mitä tulee tuohon GP3700 akusta niin sälli on nyt sijalla 8
TSP:n sarjassa ja bestlapit on välillä ollut suht kohtuullisia
jos verrataan Henkaan, Jyriin ja Janneen. Joten olisin sitä
mieltä että ei ProStokkissa pärjäminen ole tällä hetkellä akuista kiinni
ja toivottavasti luokka pysyykin sellaisena.

473
Mielestäni TSP luokkaankin vois hyväksyä tämän
sade auton. (pääsee ainakin jollain ajamaan kun
ollaan kerran kisoihin tultu)
Kypakki viikonlopulla (Lauantai aamuna) rakentelin yhdestä
hylätystä autosta sade autoa ja sillä jopa
vielä ajetiinkin kisassa...
Eka yritys ei vielä mennyt ihan putkeen mutta
illemmalla kun muu porukka oli mennyt kotiin
ja LRP säädin saatu kuivattua niin ajelimme
lauantai illalla "sala treenejä".
Joka onnistui sitten jo paremmin.

Ajojen jälkeen kun vaan muistaa tuon CRC ruiskutuksen
niin ei siinä ihmempää ongelmaa pitäis olla. (Vert. RC-Crossi)
Toki en silti laittais kisa auto vesi kelille.

Mutta muuten tämä kisojen peruutus ei oikein miellytä.
Nytkin näytää siltä että ajetaan 3 kisaa peräkkäisinä
viikonloppuina.
Vaikka mehän ollaan sitä mieltä että Kuusalla ajettiin
jo TSP luokan sijat 1 ja 2. (Kaksi urhoollista oli TSP
luokasta lauantaisna satessa radalla)
Jos jotain uusinta kisoja ajetaan niin sitten nuo
pisteet on jo jaettu.

474
Koneitten vertailusta kun on ollut juttua niin viikonlopulla
kokeiltiin eri vaihto ehtoja Raision radalla seuraavin tuloksin:

ss5800 viri roottorilla ja 6 kennolla
Best Lap: 25,47   Tulos: 12L 5,12

ss5800 sintteri roottorilla ja 5 kennolla
Best Lap: 25,59 Tulos: 12L 5,14

LRP X11 4,5 ja 4 kennolla
Best Lap: 26,98 Tulos: 12L 5,26

LRP X11 4,5 ja 6 kennolla
Best Lap: 24,45 Tulos: 12L 5,01

Joten ei tuo 5 ja 6 kennosen ero ole käytännössä mitään.
Taitaa olla jos kun alettais enemmän säätämään
autoa kevyemmän mukaan niin voi olle että tulokset
menee aivan samoihin.
Testit ajettu saman merkkisillä ja tyyppisillä akuilla.
Lisäksi kokeiluun vaikutti se että ei toistaiseksi ollut kuin
1kpl 4 ja 5 kennoisia akkuja. Ennen kokeen alkua ajetiin
muutama akku normaali Prostokkia ja rikottiin uudet renkaat.

Kuski ainakin piti tuosta 5 kennosesta vaihtoehdosta eniten.
Auto tulee hivenen kövyemmäksi ja mukavammaksi ajaa.

Ainoa asia milä mulle tulee miinuksena mieleen
5 kennoseen siirtymisestä on se että tuleeko
näin TSP luokasta akku luokka. Jossa hyvien akkujen
tärkeys korostuu. Tällä hetkellä TSP luokassa ei ole niin
koska mekin ollaan koko vuosi ajettu viime vuotisilla
GP 3700 akuilla.

Mitä tulee tuohon Novakin ongelmiin niin taitaa olla
jo kaikille selvää että sen koneen ongelma on
se neodyymi roottori tai sen megneetin heikkeneminen
kun se kuumenee ja se että ankkuri lähtee akselista irti.

Joten helpoin vaihto ehto ens vuotta varten on että
Novakkeihin vaan vaihdetaan sintteri roottorit ja
ajetaan 5 kennolle.

475
Milloin rata pidotetaan Sunnuntain TP-10:n kisaa varten ?

476
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 05.07.07 - klo: 22.30 »
Joo ilmoitan toki kun saa polttiksellakin ajaa.

Syksymmällä tehdään "koeajoja" jonka mukaan kaupunki
sitten hyväksyy polttikset radalle tai ei.

Mitään kummempaa syytä ei siihen polttis kieltoon
ole olemassa mutta nyt on päätetty että lähdetään
liikkeelle ensin näillä "hiljaisilla" sähkölaitteilla.

Itse uskon että ensi kesänä viimeistään siellä
saa ajaa polttiksilla. Meilläkin on TP-10 luokan polttis
ja sille rata oikeastaan on suunniteltu.
Koska nyky polttikset ovat varsin hiljaisia niin
ei pitäisi olla mitään estettä näille.

Pääasia olis ensin se että yleensäkin saadaan
jatkaa tällä rata alueella on se että käyttäjät
osoittaa että tälläiselle radalla on tarvetta.

Tarkoitan tällä sitä että jos on paljon ajajia
radalla niin silloin ehkä saadaan kaupungilta myös
kunnon ajokoroke ja sähkö radan viereen. Sekä
muutkin tarvittava että pystytään vaikka joku
päivä ajamaan radalla sähkö- ja polttiksen SM kisat. 

477
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 03.07.07 - klo: 20.28 »
Tälläinen juttu on tämän päiväisessä RANNIKKOSEUTU lehdessä


478
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 03.07.07 - klo: 19.37 »
Rata oli varmaan Janne aika pölyinen kun kävit radalla.

Syy oli viereisen tien (Kerttulantien) jyrsintä
ennen asfaltointia. No nyt on tie asfaltoitu ja kävin
tänään puhdistamassa radan moottoripuhaltimella.

Nyt voi sanoa että siellä on ilo ajella.

Pitoa ja vauhtia riittää eikä renkaatkaan kulu.
Esim. niillä renkailla millä ajoimme Tattarisuon kisan
on sen jälkeen ajettu reippaasti yli kymmenen akkua
ja etu renkailla ajaa vielä monta akkua mutta taakse
vaihdettiin viimeisiin akkuihin toiset renkaat.
Joten ainakin 20 akkua ajaa yksillä VTEC 27 R
valmiiksi liimatuilla renkailla. Joka on minusta
todella hyvä tulos. Kun muutamilla radoilla nuo
renkaat menee kisassa.(9 akkua).

Nyt kun saatiin pölyt ja pikku kivet pois paanalta
niin ajatkin paranee sen myötä. Best lap on 25,17
ja 5 min tulos on 12 lap ja 5,07 min

Kuskin mielestä rata on sekoitus Laukaan ja
Hyvinkään rataa ajo tuntumalta.
(Näin myös auton säätöjen osalta)

Edit: Unohdin vielä mainita että yritän vielä
saada lainaksi tuota moottoripuhallinta niin
paana pitäis olla tosi puhdas ens torstain ajoihin.

Edit 2:nd: No nyt on (Keskiviikkona) koko rataalue
puhallettu jo toiseen kertaan puhtaaksi.
Pyrin puhaltamaan alueen puhtaaksi viikon kahden välein.

479
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 27.06.07 - klo: 20.45 »
Reittilän balanseri on ilmeisesti tälläinen lataus balanseri :
http://www.sky-holic.com/shop/step1.php?number=352


ps. Olen näköjään saanut ylennyksen.
    Uudesta jäsenestä jäseneksi


Edit:poistettu OT ja vastattu Reittilälle YV:nä

480
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 27.06.07 - klo: 15.38 »
No jopas olikin hyviä ohjeita LiPo akuista näin
aloittelevalla LiPo käyttäjälle.

Mutta näin kun akkuja on kokonaista 1kpl ja
mulla on sillä ajoaikaa M18MT monsterilla n. 30-40min.
Niin jotenkin tuntuis turhalta ostaa kaiken
mailman tasureita.

Kuitenkin taitaa olla niin että tuota tasauslatausta
pitäis tehdä ainakin silloin tällöin.

Niin tuli mieleen että voisko tuon 3 kennosen
LiPo paketin ladata ensin n.12 voltiin ja sitten
kenno kohtaisesti lopuun siitä tasaus liittimestä ?
Jolloin kaikki kolma kennoa on samalla LiPo laturilla
ladattu täyteen.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17