Veikkaan syyksi sensoritonta konetta, aika usein sensoriton harjaton säksättää liikkeelle lähdettäessä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Jotkut kone/nopari yhdistelmät pelittää paremmin kuin toiset, Shark raskaana autona on aika tarkka tästä yhdistelmästä. Homma voi olla pienestä kiinni, nopari tai kone ei pelitä kuten pitäisi tms.
Sensorellisella harjattomalla ei näitä säksätyksiä ja/tai viiveitä ole vaan kone toimii yhtä terävästi kuin hyvä hiilikone/nopari. Viime talvena kokeilin 3-4 harjatonta kone/nopari yhdistelmää ja lopputalven ajoin hiilikoneella kun hyvin toimivaa ei löytynyt. Vasta kesällä siirryttiin harjattomiin kun Novakilta tuli sensorellinen Mongoose, ei pätki, ei säksätä eikä ole viiveitä.
Shark melkein vaatii ison koneen, kokoluokkaa 380 mutta kv kannattaa jättää jonnekkin 4000-6000 kantturoille. Sharkissa ei saa tarpeeksi tiheää välitystä että kannattaisi käytää korkeampi kv konetta, riippuu tosin käytöstä joten kv:t radan/käytön mukaan.
Noi SP:t on aika kovassa maineessa ja paljon kuullut niistä positiivisia kommentteja. Ei muuta kun kysäise RF:stä mitä tehdä.
Ääni on siitä jännä juttu että sitä ei voi kuvailla tarkasti, toiselle narahdus on säksätystä ja toisinpäin. Jos sama paketti toimii toisessa rungossa ilman ääntelyä niin äänen syynä voi olla myös löysä takadiffi, silloin rajummin lähdettäessä kuuluu melkoinen narahdus josta pääsee eroon kun diffin huoltaa ja säätää.