Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - speedy_g

Sivuja: [1] 2
1
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.04.16 - klo: 11.13 »
Mitä käy pahimmillaan jos en vaihda sitä?

Meinaan siis kuinka kalliiksi se tulee?

Kalliiksi ja iso huoltotyö jos kunnolla paskot autosi.
Hyvällä tuurilla menee vain spurri, mutta kun tuo yleensä hajoaa, niin menee sitten seuraavat osat remonttiin.
Kytkinkello.
Pinioni.
Spurri.
Rattaiden tukilevy.
Spurrin akseli.
Joten tuo palikka kannattaa vaihtaa eikä leikkiä pesservisseriä ja maksaa sitten isoja rahoja :wink:.
Tässä video kuinka tuo homma tehdään, tosin vähän tumpelo kaveri videolla.
Tuohon rattaiden väliin kun laittaa yhden spurrin tai pinionin, niin tuon kytkinkellossa kiinni olevan pinion saa helposti irti.
! No longer available

Ihan snadisti liioiteltu. Täytyy sanoa, edes kaverin 5B:stä, jossa on kiinni vaimentamaton VRC 30,5cc ESP-kone ei oo vääntynyt mitään vaikka muovinen kytkinkellon tukisysteemi. Spurrinakseli on sen verran vankkaa tekoa, että kyllä melko sankari olla, että sen saa paskottua.

Jos haluat ottaa varmanpäälle, älä vaihda kytkinkellon päässä olevaa pinjonin ruuvia. Worst case scenario, niin ruuvikatkea ja meno tyssää siihen. Tietty joutuu kaivamaan irroittamaan kytkinkellosta katkenneen ruuvin sisältä mutta sen kummempaa tuhoa ei juurikaan saa aikaiseksi.


2
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.05.11 - klo: 16.21 »
Odottaa Victory RC silenced pillin tuloa rapakontakaa... mitä testasin kaverin unsilenced putkella omaa vakio Cy 26cc kone, Baja 5T...hpi viripillillä tosin...mutta ero on ku yö ja päivä =D

3
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 30.12.10 - klo: 10.02 »
Arre_80, on davesin raceportattu  kohtuu erää kone + VRC vaimentamaton putki kiinni ja käsittääkseni hyvin on muovikopat tähän mennessä kestäny. 

diffi/akseli kupit kestää kunhan vetäri ei pääse vääntymää. Noi orkkis "heavy duty drive shaftit", omasta mielestä kandee päivittää esm. Dark soulin vermeisiin. Kierot vetarit kuluttaa kohtuu tehokkaasti noihin kuppeihin "montut" ihan vakiovehkeissäkin. Tietty vetari kumit kun menee ja hiekkaa pääsee väliin prosessi nopeutuu siitä sitten. Kumisuojiakin on ainankin noihin Dark soulin vetareihin.

http://www.darksoulracing.com/DogBones.html

Mitä diffikoppaan tulee, niin meinasin itse päivittää kopan aluun vasta kun tarvii ottaa diffi auki.

Suosittelen kyllä kytkimen päivitystä, tulee ihan erilainen ajaa eikä tartte murehtia kytkimen kulumista, ainakaan samalla tavalla. 







4
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.12.10 - klo: 22.00 »
Joo, mutta sitte on kytkimen kesto lyhyt... se kun perskeles tarvii jäähytystä mitä viritetympi kone ja mitä korkeammalta kytkin alkaa ottamaan kiinni :wink:
Tää on niitä fifti sixsti hommia.

Aivan mietin ite kanssa ihan samaa, kun latasin omaani Elconin V2 nelipalasen kytkimen. Mitä kaverin bajan Elcon V1 kytkintä katoin 15litran jälkee (ei suojattu), en kyllä vois sanoa että olisi ollut merkittävää kulumaa.

Noita vakiokytkin kyllä kuluu melkohaipakkaa noin muutenkin.

5
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.12.10 - klo: 11.36 »
Arre tuu takas etelään sieltä, vermoparkkikselle sudittelee =)

BTW onnistuin tuhoo sen samanpikku nippelin minkä sulla meni siinä kolarissa, muuta ei onneks mennyt.

6
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.11.10 - klo: 12.16 »
Pakko heti hehkuttaa...  :grin:

Itselle 30v lahjaksi hankkimani Baja 5T pääsi viimein kainaloon saakka!

Ekana modauksena radiot vaihtuvat Spektrumiin ja seuraavana tulee varmasti olemaan uudet digiservot, ainakin nyt alkuun kaasu/jarruun 20kg Savöx.

Onneks olkoon ja tervetuloa kerhoon! :)

Suosittelen myöskin päivittämään kytkimen 4-palaiseks säädettäväks (lauter, FG tai Elcon)

7
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.11.10 - klo: 13.16 »
Tosiaan mulla on 3 talvi tulossa autolle + edellisen omistajan käyttö. Diffin huoltanut kerran (rtr bajan diffi) eikä mitään ihmeellistä ole edelleenkään huomattavissa. Kestävä on näköjään. Nyt on hajonnu eka muoviosa, etupusruki on näköjään jossakin vaiheessa ottanu itteensä ja haljennu, tukivarret yms... osat on joko ihan alkuperäset, tai edellinen omistaja vaihtanu.

Ei oo itekään tullu silkkihansikkain autoa montuilla käsitelty mutta kummasti vaa kestää :-) Toinen takatukivarren pää oli näemmä menny vähä jojoon mut väliaikainen fiksaus, vähä lämmitystä ja vääntöä, melkei suora =D uudet tuloo tällä viikolla, heh. Eikä oo pahemmin volteista moksiskaa, tosiaan kiinnostaa tietää miten noi nelikot kestävää montuilla "bashaamista" jsp. Tietty pitää muuten huoltaa et pysyy iskussa mut näin muuten tuntuu et varsin jämäkkä rakennettu. FG monsteri kestää kohtalaisesti mut en menis puhumaan samassa lauseessa Bajan kanssa. Edelleen oma henkilökohtainen mielipide, molemmat autot löytyy itseltä.


8
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.11.10 - klo: 12.22 »
On tullut luettua ympäriämpäri foorumi, mutta kyselempa kun en oikein selkää vastausta
löytänyt.

Kokemusta löytyy HPI 5T:stä sekä useammasta FG:n autosta, mutta nelikot on hieman vieraampi aihe. Lueskelin Nu:techin autosta sekä muutama sivun mittaisesta MCD:n threadistä.

MCD:n autoista siis ->

a) miten keskidiffi/kardaani kestää?

b) miten lautasrattaat kestää yleensä?

c) sekä auton yleinen rakenne, kaikki ruuvattu pohjaan?

omasta mielestä hpi baja, on köykäseen eniten runtua kestävä 2T offi vekotin. Etenkin 5T korin suojaa aika paljon, mutta näin muuten vetopuoli tuntuu kestävän aika kiitettästi. Pohtinut tuota hihna vs.kardaani asetelmaa :)

Kiitos etukäteen!


9
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.07.10 - klo: 07.39 »
Kuulostaa melkolaila tutulta. Itellä oli samanlaisia oireita omassa Hpi 5T vajaa 10tankkia ajettu kone...ilmassa otti ihan hyvin kierroksia mutta sitten ku laitto auton maahan ja anto hanaa niin kulki ihan hyvin kunnes koneesta pitäis saada kaikki irti, sitten ei vaan ottanu kierroksia. Oli ihan sama miten säääti kaasaria...

Minun tapauksessa oli käynyt niin, että kaasarista oli yksi tiiviste mennyt rikki.Stefa vaihtoon, niin auto oli kun uus. Vaihdoin vielä männänrenkaankin kaupan päälle =D

vaihdoin samantien molemmat tiivisteet:

http://www.hpieurope.com/showimage.php?imgSrc=/graphics/parts/15461/15461_01.jpg

10
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 28.05.10 - klo: 07.09 »
Tietääkö teistä kukaan miten tuo etanolia sisältävä bensa tulee toimimaan bensa-autoissa, enkä tarkoita 1:1 kokoluokan autoissa!

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiini/

Itse pohdiskellut samaa, mutta jos meikäläisen 17v vanhassa 190tenavatähdessä tuo toimii mersun maahantuojan mielestä en näkisi miksi ei toimis näissä 2T vehkeissä. Olihan siellä iso lista muistakin 2T vehkeistä, joissa pelittää.

Säädöt saa kyllä tehdä takuuvarmasti uudestaan, saatanpa siirtyä 98/V-poweriin tuon tullessa valtavirta bensaks, jos vaikuttaa negatiivisesti koneentoimintaan säädöistä huolimatta.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.05.10 - klo: 19.14 »
Vielä tiedustelen uudemman kerran. Olihan se varmasti huomenna, perjantaina, klo: 17.00 alkaen harjat heilumaan & sillälailla?

allekirjoittanut tulee paikalle auttamaan minkä pystyy.

12
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.05.10 - klo: 23.50 »
moro

speedy_g toi hpi:n orkkisfilsu on kyl hyvä. Laitappas tällanen imusuulake siihen viel niin irrotus helpottuu paljon ja on paljon tiiviimpi kuin orkkis muovi pohja:
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7120/.f

Kiitos vinkistä sammy, täytyypä laittaa tuommonen tilaukseen. Tosiaan heitin unifilterin suulakkeensa kanssa pakinpohjalle ja ruuvastin vakio filterin takas. Niin laiska ei saa olla, ettei jaksa vakiofiltteriä ottaa pois puhdistusta/öljyämistä varten tai muuten saa pian jaksaa purkaa konetta :)


13
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.05.10 - klo: 15.05 »
Jep, näin ole kanssa ajatellut / lueskellut.

Ihmettelinkin, että mistä on saanut päähänsä änkee uuteen autoon tuommoisen? Nakkasin hemmettiin ja laitan pakinpohjalle koristeeksi. Outerwearsin suoja löytyy nakkaan sen vielä päälle niin eiköhä se pidä pahimmat pölyt&hiekat loitolla.

Kiitos kannanotosta :)

14
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.05.10 - klo: 14.39 »
Moroppa!

Hei, onko porukoilla bajoissa kiinni UNI Filttereitä?
Itellä on Baja 5t jonka edellinen omistaja oli tuommosen filtterin siihen virittänyt, muutaman kerran ajaneena tekisi mieli sanoa oma mielipiteeni tuosta. Onhan se näppärä ottaa pois ja putsata mutta ihan luokattoman huonolta kyllä tuntuu. Vaikea uskoa että esm alkuperäinen filtteri aihio kaksikerros suodatin systeemillä olisi huonompi.

Mitähä mieltä muuta bajamiehet/naiset ovat?

15
Kato löyty topikki jossa kyosho viimein loistaa esillä  :mrgreen: Lyhyesti Kyosho Pureten Alhpa Gp , tays p*aska oli  :angry:

Aamen!

Itsellä on ollu tommonen Kyosho joskus nappulana ->


http://www.amazon.com/gp/product/images/B0013N87YY/ref=dp_image_0?ie=UTF8&n=283155&s=books


sitä oli niin innoissaan, ettei ees tajunnu kuinka syvälle saveen näppinsä upotti. Kyllä sitä fiksattiin :) Säilytin tuon raatoa  viime vuoteen saakka (tunnearvoa x) hankin jopa toisen tuommosen ebaysta ja amazonista uuden manuskan, mutta sitten päätin että nyt loppu nitroilu kun myin Cenin matrixinkin ja päätin alkaa "petrolheadiksi" eli bensa-autoilee. 

16
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.05.10 - klo: 14.13 »
+HMS77 (ostaja, ripeät kaupat & hyvä yhteydenpito)

17
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 30.04.10 - klo: 12.52 »
+kimantero (ostaja)
+elmeriracing (ostaja)
+jekku (ostaja, hyvässä hengessä saatiin radio-ongelma selvitettyä, kiitos)
+pööki(myyjä, kiitos neuvoista + oheistavarasta)

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 29.04.10 - klo: 10.51 »
olen myöskin hyvin suurella todenäköisellä tulossa suhailemaan tattikselle (uusi aluevaltaus:)ja nyt kun sesonki on alkamaisillaan, niin koitan pyrkiä järjestelllä aikaa sillä tavalla että pääsisin myöskin osallistumaan mahd. talkoisiin :)

19
Semmoinen kymysys olisi liittyen Futaba 3PM 2,4Ghz, että jahka hommaa toisen vastarin autoon esm. R603FF niin tuo uniikkokoodi hommeli juttu jolla nuo naitetaan yhteen, niin kun teen lähettimeen säädöt niin tallentaako asetukset myös tuon toisen pariliitokset?

Tyyliin M01 -> auto 1 vastari a
        M02 -> auto 2 vastari b

?

Uusi tuttavuus nämä gigahertziset radiot :)

20
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 29.04.10 - klo: 09.04 »
Oh noes, toiv. turkulaisilla ei nouse joku hattuun. Kohta haluavat saada pääkaupungin tittelin takaisin itselleen.

ps. en seuraa sm-liiga, joten ei ole kannanotto mutta silti ihan sama kunhan Jokerit ei voita.  No flamewars :)


21
Yhdyn kyllä OV:n kommenttiin näyttöasiassa.

kun noissa TFT näytöt alkoi yleistyä, niin ensimmäisiä kuluttajahintaisia näyttöjä myytiin ihan pelkällä hypellä. Laatu oli jotain ihan kamalaa. Vähä niinku aluvanteet, ui kiiltävää mulle mulle mulle! :)

22
Vapaa keskustelu / Vs: Vappua!!!
« : 29.04.10 - klo: 08.57 »
Jääkiekko ja rc-harrastaminen on vienyt monta hyvää viinanjuojaa... Klara vappen allihopa! lol

Ehkä aamun paras!  :grin:

23
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 28.04.10 - klo: 09.12 »

Jos mä saisin päättää, kaikkia yli 10v vanhoja autoja käytettäis moottoriteillä pehmusteina. =)

Vähä hankalaa, kun uudet ovat pehmeämpiä kuin ne ;-)

Totta, hieman harkitsematon toteamus minulta :)

24
Jeps. Mutta jos hillolla ei niin väliä ole niin sitten varmaan mielellään maksaa siitä tukipalvelusta ja ns. huolettomuuden tunteesta.


Jos huolettomuuden tunne tulee siitä, että saa soittaa HP:n supportiin ku IE ei skulaa niin siinä tapauksessa. Muutenhan noi tukipalvelut on ihan noh sanonko mitä palveluita. Koska yleensä koneiden sekoilu on lähinnä softapohjaista ja käyttäjien omasta tunaroinnista johtuvia. Ellei sitten hajoa jotain jos jotain hajoaa viedään se yleensä huoltoon.

Merkkikoneiden huonomaine menee ajassa taaksepäin aikakaus ja siinäkin on vähän samansuuntaista propagandaa liikenteessä, kun siitä että haet auton saksasta. Kuka merkkivalmistja nyt ei haluisi, että ostat heidän koneen. Kloonikone nimityshän tuli siitä kun joskus 70-luvulla kopsattiin bios koodi muokattiin sitä ministi ja myytiin kone ns. no namena tai siis IBM:nä. +että yleensä nuo olivat piirisarjojen puitteissa samoja kuin muut kuten edelleenkin, lukuunottamatta emolevyjen toteutusta BIOS ja fyysistenväylien osalta.

mm. BIOS räätälöinnillä saatiin se, ettei esm. HP:n merkkikoneeseen saanu tunkea kuin HP:n rekisteröimiä muisteja. Nykyäänhän tilanne on melkolailla toinen kun valmistajat hakevat säästöjä ns. geneeristen osien käytöllä, joten ainoa ainoa erottavat tekijä on ns. rajoitettut säädöt biosissa sekä hieno HP logo koneen käynnistyessä.

jos tässä oli jokin epäkohta, niin johtunee siitä etten nyt jaksanut käydä hommaa läpi day-0 asti :)

25
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.04.10 - klo: 23.19 »
Taitaa tuo kuvan mersu olla tenavatähti eli 190. Itellä on jo aiemmin esittelemä johtotähti eli 124 (tietenkin riisseli mylly, mittarissa +600tkm  :wink:), jota myöhemmin aletttiin E-sarjaksi kutsumaan.

Tenavatähtihän tuo. +600tkm on jo ihan herrasmies lukema :)

26
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.04.10 - klo: 23.16 »


[/quote]

Ai että antiikimersut olisi kovasti haussa? ;-)
Eilen Viidennessä vaihteessa ajoivat tuolaisen vesihautaan. Olisvatpa tienneet arvotavaraksi ;-D

"Jaksossa koeajetaan Ferrari 599 GTB Fiorano. Lisäksi kokeillaan, paljonko vanha E-sarjan farmari-Mercedes-Benz kestää rasitusta ja tutustutaan julkkisten ylinopeusasianajaja Nick Freemaniin. Englantilainen sarja."

[/quote]

Jos mä saisin päättää kaikkia yli 10v vanhoja autoja käytettäis moottoriteillä pehmusteina. =)

27
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.04.10 - klo: 21.57 »
Saksalaisella panssarivaunulla, kohta sisäänajettukin kun menee 200tkm rikki :)
Jos on Dieseli, niin ei 200tkm vielä ole sisäänajettu. Bensa eri juttu. Dieselillä sisäänajo on suoritettu tai ainakin hyvällä mallilla +500tkm... :wink:
Ei sitten herneitä

Kuka nyt kiisseleillä ajaa ku valtion mielestä tuollainen 20v vanha mersu on verotus arvoltaan pienempi sekä ympäristöystävällisempi :)

Entisenä mazda miehenä olen ehkä alkanut pitämään tuosta mursusta. :)

28
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.04.10 - klo: 21.54 »
menee 200tkm rikki :)

...eikä ole vielä tullut sakkoja ilman rekkaria ajosta? ;-)

hahahaha....äläs ny, teinkö sen niin tyylikkäästi :)
Kehtaa laittaa, ettei tuo oo "gone in 60 seconds" tosta pihalla ja toimi karavaanin työjuhtana.

29
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 27.04.10 - klo: 21.51 »
...ja voipi olla että saatte joukkoon ne uuden LS-5 autoilijan :)

30
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.04.10 - klo: 14.21 »
Saksalaisella panssarivaunulla, kohta sisäänajettukin kun menee 200tkm rikki :)


Sivuja: [1] 2