Jaahas elikkä lueskelin jostain että Pure Ten GP Alpha - polttis vehkeet kulkis jotaki 30 km/h...... kaikki tähänasti näkemämi polttisvehkeet on kulkenu taatusti kovempaa. Onko noita sitten kallista virittää? Ei kehtais ihan 350-400 € laittaa vehkeeseen joka kulkee kuin nikko. Vai onko tämä sitte melkein niitä vakiovauhteja autolle kuin autolle ilman tuunausta? Pistäkää mulle joku linkki josta näkis vastauksia näihin peruskysymyksiin ni mun ei tarvii enää piinata teitä jatkuvilla typeryyksilläni =)
Kyllä on tämä on hyvä kysymys ja vastaus siihen lienee että kyllä joudut viripalikkaa aika nopeesti ostamaan jos haluat sen kulkemaan. Ja mahdollisesti myös paremman moottorin. Totuuden nimissä pitää kuitenkin sanoa että toi ei välttämättä auto jota kannattaa lähetä virittelemään sen enempää, sen ominaisuudet loppuu kuitenkin jossain vaiheessa ja sitten vähän harmittaa kun on laittanut seteliä palamaan siihen. Itse ostaisin jonkun vähän kehittyneemmän auton vaikka käytettynä tai sitten Kyosholta esim V-One-S:n joka lienee alphaan verrattuna ominaisuuksiltaan kehittyneempi eikä kuitenkaan älyttömän hintainen ekaksi autoksi. Jos aiot ajaa kisaa, niin sitten pitää miettiä ajaako esim jonkun valmistajan vakioluokkaa (autoja ei saa virittää) vai kansallista sarjaa jossa autoja saa virittää ja sitten miettiä hommaa totakin kautta. Jos et missään nimessä aio kisata, niin sitten mallilla ei liene niin suurta merkitystä, paitsi että osta kestävä auto (!) ja siten mielellään kardaanilla eikä hihnavedolla (tämäkin on mielipideasia) ym. En tiedä auttaako tämä sitten yhtään auton hankinnassa.
Vois muuten vielä lisätä, että jos aiot ajaa radalla niin nopeus ei ole ensimmäinen asia vaan auton säätöominaisuudet jne - itse asiassa liiasta nopeudesta (liian kireä kone, pitkät välitykset jne) on vain alkuu haittaa ennekuin oppii ajamaan. Sitten kun osaa ajaa ns sport tason koneella (alle 1 HP) tasasia kierrosaikoja niin voi alkaa harkita kovempaa moottoria .. tässä hommassa vauhti ei korvaa virheitä ..
Sen sijaan jos ajat parkkiskisaa ja omaksi huviksi ns. drag racingia, niin millään muulla ei oo niin väliä kuin teholla eli järjestyksessä moottori, vaihdelaatikko ja pilli. Tietty auton pitäs olla kestävä ja erityisesti kardaanivedosta on tässä etua (rata-ajoon käy hihnaveto yhtä hyvin jossei paremminkin). Eli tällön ostat auton missä on mahdollisimman iso .12 - .15 kone (.21 on rata-autoissa parkkiksille ja suomen radoillekin liikaa).
-Mika