Saatto olla tollasetkin ajat, muutaman lapsfree listan silmäilin pikaisesti ja niissä oli paras 17.95s...enivei
Joo auto hyppää ihan väkisin 4-pyörälle,itseasiassa tosi rauhallisesti ja tasapainoisesti, ei niin kuin tuupparit tuppas oleen ilmassa nokkapystyssä. Kääntyvyys samaa tasoa sun asson kanssa, ehkä käänty pikkuisen paremmin. Itsellä ei vielä ole tuota autoa, mutta Timo varmasti antaa autoaan testata.
Ens sunnuntaina on tulossa pääkaupunkiseudulta ja mäntän suunnalta kavereita Nokialle ajeleen ja molemmilta löytyy SCRT10 autot. Koittakaahan päästä vaikka taas ajeleen ja testaan uutta honkkaria. Itsekin saatan karata sinne toviksi sunnuntaina muuton jälkimeiningeistä. :wink:
Mitämitämitä, vai on täällä meidän suunnalla jollain SCRT10? Ite siis oon kans Mänttä-Vilppulasta ja mulle on tulossa Traxxas Slash 4x4. Tuo Slash 4x4:hän on käsittääkseni samantyyppinen auto SCRT10:n kanssa? Mites tuo Nokian ratasysteemi toimii, mitä maksaa yms.?
Mitämitämitä, vai on täällä meidän suunnalla jollain SCRT10? Ite siis oon kans Mänttä-Vilppulasta ja mulle on tulossa Traxxas Slash 4x4. Tuo Slash 4x4:hän on käsittääkseni samantyyppinen auto SCRT10:n kanssa? Mites tuo Nokian ratasysteemi toimii, mitä maksaa yms.?
Kyllä Mäntästä löytyy ainakin yksi SCRT10 auto, henkilö saa itse ilmoittautua jos haluaa.
Nokia sisärata (NIRK)on käytössä 24/7 käytännässä aina silloin kun siellä on joku avaimen omaava paikalla. Avain henkilöitä on yli 30.
Ratavuokra on 5e/vuorokausi ja sieltä löytyy kaikki mukavuudet mitä ihminen tarvii päivän aikana.
Radasta lisää tästä: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=115.0
Jos olet tulossa niin pistä vaikka yv mulle tai ToniP nimimerkille, niin järjestetään ovien aukaisu.
Täältähän se Mäntän SCrt10 löytyy, ... jos pääsen nyt viikonloppuna käymään sielä Nokialla ottamaan tuntumaa rataan, niin todennäkösesti tulen tuolla Crt.5e:llä koska sähköt ei ole vielä saapuneet maahan jotka tuohon SC pirssiin laitan.
Onkos sielä ajanotto, jos nappaan ponderin lainaan Hermannilta? ja Tonin vissiin saa kiinni puhelimella, et järjestyy sisäänpääsy?
Eiköhän se melkoista opettelua ole meikäläiselläkin. Ei tässä ole pariin vuoteen kerinny radalla oikeestaan ajaan, kun oli vähän muita projekteja :wink:
Täytyy tota Hermannia koittaa potkia persiille et hankkii kans jonkun sisäsiistin auton et pääsis ajaan kanssa.
Väärin,baanalle siitä! Ei niitä kisoja siellä parkkiksella ajeta.
Nyt on omalla scrt10:llä tunnin ajot takana. Kivasti kulkee. Käyköhän crt5:sen tukivarret scrt10:iin vai onkohan siinä omat osat? Tuli nääs ajettua turhan läheltä seinää ja alatukivarsi ja ylätukivarren pallo sökönä.
Ei saa laittaa tollasia videoita nettiin, eikä muutenkaan yritetä houkutella wanhaa mukaan nelikkoihin, eikä sitten edes kehuta miten kiva sillä on ajaa :angry: :wink:
Hyvännäköistä menoa, kallistelu näyttää olevan vähäisempää kuin tuupilla ja meno vakaampaa. Paljonko on kierrosajoissa eroa tuuppiin, pysyykä edes samoilla sekunneilla?
Ei saa laittaa tollasia videoita nettiin, eikä muutenkaan yritetä houkutella wanhaa mukaan nelikkoihin, eikä sitten edes kehuta miten kiva sillä on ajaa :angry: :wink:
Olethan tulossa lauantaina klo 13 aikoihin. Voisi olla mahdollisuus koeajoon. On muuten tosi mukava ajella :azn:
Kyllähän tämä houkuttelisi kovasti. Saa nähdä koska menee Slash myyntiin, jos moisille vielä ostaja löytyy...
Kieltämättä tämä on ehkä kiinnostavin näistä corr-autoista. :)
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?
en tiiä..varmaan 50mm, tolleen ulkomuistista. Mulle riittää että voimaa on sen verran että hyppää hypyt kerrasta yli. Tolla meni...helposti.
Pojan scrt10 nipussa.
Hmmh. 7.5T. 50mm vai 60mm kone?
en tiiä..varmaan 50mm, tolleen ulkomuistista. Mulle riittää että voimaa on sen verran että hyppää hypyt kerrasta yli. Tolla meni...helposti.
Näemmä:
http://rc10.fi/index.php?topic=43427.0
Illalla ajamaan Espooseen ensitestiä!
Ja testit tuli suoritettua! Racing Factoryn Artsin suosiollisella avustuksella saatiin myös kulkupuoli kuntoon! Lyhyen 6,5T-koneella suoritetun koeajon jälkeen koneeksi vaihtui L-kokoinen Speed Passion Silver Arrow (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Speed-Passion-SilverArrow-V10-18-85R-Brushless-Motor-103753) (8,5T / 2100kv). Tuota päätettiin ihan läpällä päissään koittaa, koska normikokoisen koneen lämpeneminen oli tiedossa. Isolla pinjonilla lopputulos miellytti ja autosta tuli äärimmäisen hauska ajaa. Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!
Tomi
EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.
Illalla ajamaan Espooseen ensitestiä!
Ja testit tuli suoritettua! Racing Factoryn Artsin suosiollisella avustuksella saatiin myös kulkupuoli kuntoon! Lyhyen 6,5T-koneella suoritetun koeajon jälkeen koneeksi vaihtui L-kokoinen Speed Passion Silver Arrow (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Speed-Passion-SilverArrow-V10-18-85R-Brushless-Motor-103753) (8,5T / 2100kv). Tuota päätettiin ihan läpällä päissään koittaa, koska normikokoisen koneen lämpeneminen oli tiedossa. Isolla pinjonilla lopputulos miellytti ja autosta tuli äärimmäisen hauska ajaa. Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!
Tomi
EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.
Tänään on päästy ekaa kertaa koittamaan SCRT10:ä.
Aloitin 6.5T koneella, moisella teholla ei tehnyt mitään ja moottori tuntui ainoastaan kuumenevan. Sen jälkeen vaidoin novakin ballisticin 8.5T koneen ja täyden akullisen jälkeen lämmöt 59 astetta.
Auto ajettavuudeltaan oli yllättävän hyvä suoraan paketista. Autosta ei hajonnut mitään koko päivänä. Eikä hypyissäkään ollut mitään ongelmia.
Hieno luokka!
Menee rauhallisesti, koko kaasualuetta voi hyvin käyttää ja vääntöä riittää joka tilanteeseen. Kelloa vastaan ei koitettu, joten ei voi kuin kommentoida, että koneen vaihto toi ajamiseen helppoutta ja hauskuutta repullisen tullessaan!
Tomi
EDIT: Jäi mainitsematta, tuolla kokoonpanolla 15min ajon jälkeen kone "kädenlämpöinen" ja nopari suorastaan viileä.
Toinenkin mielenkiintoinen esittely (http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=4183) kyseistä autosta. Moottoripukki näyttää olevan jostain muusta vehkeestä ja aika paljon aluosaa heti uutena?
Jos varaosia ei mene niin mitäs muuta sitä tekis kuin Blingittäis aluosilla.
Jos varaosia ei mene niin mitäs muuta sitä tekis kuin Blingittäis aluosilla.
Radalle vielä ei keretty mutta muutamia osia päivitetty.
Joutuukos tuota koria paljonkin leikkelemään normi 2.2"/3.0" renkaille?
Nuo ovat Slashin etuvanteet ja jos käyttää takavanteita, niin renkaat jäävät korin sisään.
Eipä tuolla noksun säännöissäkään enää lukenut tai en tiedä lukiko edes renkaat peittävä kori. Jossain vaiheessa tuo ainakin oli vaatimuksena. Lienee honkkareita niin paljon nokialaisilla, että piti vähän editoida :D.
Ei siinä mitään ei mulla mitään noita vastaan ole kunhan vaan muistelin, että tuo on kulkenut noissa keskusteluissa yhtenä sääntö pykälänä.
Rc-autojen off-set mitta ilmoitetaan eri tavalla kuin oikeiden autojen, nolla vanne on nolla vanne mutta rc autoissa ilmoitettava off-set levittää raideväliä kun oikeissa se kaventaa sitä
Off-set ja ET-luku ovat kaksi eri asiaa... Ilmoitetaan samanlailla auton koosta riippumatta.
Tässä olis mittoja offseteistä eri vanteilla.
Kopioitu rcshortcourse.com sivulta.
got a chance to measure the wheels I have, measured from the back of the wheel edge to the bottom of the hex.
Hyper 10 SC 24 mm
Blitz 25 mm
Slash front 21.5 mm
Slash rear 23.7 mm
LainausEipä tuolla noksun säännöissäkään enää lukenut tai en tiedä lukiko edes renkaat peittävä kori. Jossain vaiheessa tuo ainakin oli vaatimuksena. Lienee honkkareita niin paljon nokialaisilla, että piti vähän editoida :D.
Ei siinä mitään ei mulla mitään noita vastaan ole kunhan vaan muistelin, että tuo on kulkenut noissa keskusteluissa yhtenä sääntö pykälänä.
Kun tein NSCR säännöt, jätin tarkoituksella koppasäännön pois koska halusin varmistaa että kaikilla mahdollisilla alustoilla ja rengasyhdistelmillä pääsee ajamaan. Kun kokemusta karttuu, veivaamme sääntöjä sen mukaan. Uskon että tällä hetkellä lajille on parempi näin.
Veikkaanpa ettei rengaskosketuksista pääse tulemaan ongelmaa koska siitä ei ole mitään hyötyä kuskille. Päin vastoin. Jos renkaat on ulkona kopasta, veikkaanpa että hyöty on naapurilla jolla ei ole. Tilanne tulee jos kaksi kumia kohtaa. Näillä nyt mennään.
Kysytään nyt vielä täältäkin, voisiko joku mitata autostaan etu/taka iskareiden pituudet, kokonaispituus ja pituus kasaan painettuna. Ja vieläpä kiinnityspidteen keskeltä :wink:
Hexi adapterit.Mites tuo offset-puoli sattuu noiden kanssa?
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCM-17mmHEX
noi speedpassionin 1/8 koneet taitavat siis olla 540 kokoisella kannulla siin halkaisia n 36mm?Kyllä ovat
Ihan vaan koneen kV:n pienentäminen auttaa.
Jokunen kuski on jo huomannutkin että esim. HongNorin SCRT10:lle suunnittelema moottori-nopari kombo toimii koska moottori on 4000kV. Eikä lämpiä. Täytyy myös muistaa että koneen hyötysuhde vaikuttaa lämpenemiseen.
Ihan vaan koneen kV:n pienentäminen auttaa.
Jokunen kuski on jo huomannutkin että esim. HongNorin SCRT10:lle suunnittelema moottori-nopari kombo toimii koska moottori on 4000kV. Eikä lämpiä. Täytyy myös muistaa että koneen hyötysuhde vaikuttaa lämpenemiseen.
Ei lämpiä sen takia koska pinjoni on oikean kokoinen 13 tai 14 kyseiselle mootorille.
Jos on tiukempi kone silloin pitää lyhentää välitystä.
Tommosen turhan sopivuuden comboista voi jättää pois.
Koska kaikki koneet toimii siinä jos ne välittää oikein.
ei mahdu 540 l kone on suurin joka mahtuu
Ok tänks
Olinpahan unohtanut linkin tuosta kysymyksestäni, kyseessä siis tämä kone http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6668&Product_Name=KD36-50-07S_5000kv_Brushless_Inrunner
Ok tänks
Olinpahan unohtanut linkin tuosta kysymyksestäni, kyseessä siis tämä kone http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6668&Product_Name=KD36-50-07S_5000kv_Brushless_Inrunner
Paitsi, että pituus määrää sanan XL, ja linkissä on nyt 50 pitunen, eli kuvan lyhyin.
Toi olis XL pitunen eli 74mm pitkä:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6677&Product_Name=KD36-74-06XL_2800kv_Brushless_Inrunner
Mulla on siis ollu ton 74 pitusia kii jo lyhyemmässä, CRT,5 extended-rungossa.
Eikös noita XL pannuja ole ollenkaan 5000kv luvulla??
Nuo KD koneet ovat sit kovia lämpenemään.
Taisi Auvo saada viimeisten joukossa Garagesta tuon HV koneen?Valkoiset jouset vakiona tulee, itsellä edelleen diffit ja iskarit aukaisematta, hyvä juttu... en tiiä, mutta auto toimii.
Ensi viikkoa odotellaan, jotta saa auton käsiin. Tulikos tässä siniset vai valkoiset jouset vakiona?
Nuo KD koneet ovat sit kovia lämpenemään.
Nuo KD koneet ovat sit kovia lämpenemään.
Auvo, Duster tarkoittikin ilmeisesti noita Hobbycity linkeissä olleita koneita.
Novakin HV 4.5T asennettu 6.5T tilalle, havaitut muutokset:
Pinion muuttui 16t->13t
Noparin lämmöt akullisen jälkeen 55 astetta
Moottorin lämmöt 50-55 astetta
Punchit pieneni 8 -> 1
Radiosta epat 120 -> 100%
Kyytiä piisaa vaativampaakin makuun.
Eli 6.5T moottorilla joutui ajaan kaikki säädöt tapissa niin 4.5T jää pikkuisen ruutia vielä takataskuun jemmaan.
Yhdenpäivän testaamisen jälkeen Novakin HV 4.5T on oikea moottori Short Course autoihin, kyyti piisaa varmasti myös kesällä ulkoradoille.
...rengas ei ole vielä ihan optimi...Mitkä renkaat sulla on ja mitkä on tulossa ?
Paras SC rengas minkä olen nähnyt toimivan Nokialla on toistaiseksi asson SC10:n orkkis renkaat.
Kukaan ei vielä ole testannut JC Goosebumps nelkun alla Nokialla, Espoossa se kuulemma toimii hyvin.
Eli asson nakit on tulossa. Joonas varmaan hoitaa goosebumps testaamisen Nokialla. :grin:
Traxxas slash:n renkailla ajettu tahän saakka ja satunnaisesti Hobaon SC renkailla, molemmat ihan kohtuullisia, mutta betoni pitoa kaivataan lisää.
Kieltämättä väri on aika komee...tykkää! Saatan jopa valita samanlaisen seuraavaan koriini...jos sopii?
Siis eikö nuo orkkis vanteet olekaan aidot bead-locit?
Vesku Goose Bumps toimii ainakin Espoossa todella hienosti. Ajettu on eli ei mitään mutua.
itse varmaan säästän noi orkkis renkaat ja korin hylly säilytykseen, koriksi odottelen jotain kautta JC:n Mantaa josko vaikka niitä saataisiin Tuusulaan :wink:
(http://rss.rcmart.com/wp-content/uploads/2010/02/jconcepts_news_034.jpg)
Itse meinaan kokeilla 6000 kv 540 kiina konetta ja 10 piikkistä pinjonia.
Mantaa tulossa Tuusulaan. :grin:
Itse meinaan kokeilla 6000 kv 540 kiina konetta ja 10 piikkistä pinjonia.
Aika rajut KV lukemat. Tarkkaile lämpöjä.
Onko kukaan kokeillut Asson takavanteita? Hexit olan yli ja SC10 vanteilla, voisi mahtua orkkis kopan sisään?
Mikä on suurin mahdollinen pinjoni, jota voi käyttää novakin hv-sarjan koneen kanssa ilman minkäänlaista modausta runkoon tai moottoripukkiin?
Mitenköhän toi Novakin hv 4.5 toimisi ulkoradoilla tässä autossa? Olen valitsemassa koneen väliltä 4.5 - 6.5. 4.5 kanssa ei taida uskaltaa käyttää 3S lipoja, vai mitä luulette?
Mitenköhän toi Novakin hv 4.5 toimisi ulkoradoilla tässä autossa? Olen valitsemassa koneen väliltä 4.5 - 6.5. 4.5 kanssa ei taida uskaltaa käyttää 3S lipoja, vai mitä luulette?
laita koneeseen tukeva jalusta :tongue:
-muistista on editoitaessa yleensä kiinni noi kaatuilut.
mutta auto meni hienosti kummiskin, pitävämpää pyörää vaan kiinni ni saadaa vauhtia.
Löytyykö netistä mistään räjäytys etc kuvia autosta?Ollapa hyvä. :wink:
Olen koittanut etsiä, vaan empä ole löytänyt.
Kiitos.Löytyykö netistä mistään räjäytys etc kuvia autosta?Ollapa hyvä. :wink:
Olen koittanut etsiä, vaan empä ole löytänyt.
http://www.ofna.com/pdf/34975-Jammin-SCRT.pdf
ps. helpostihan tuo manuska löytyi..
onko kukaan löytänyt tähän honkkariin jo sisäkuorta?
Pistetääs pari kuvaa uudesta kopasta näytille, ettei tipahda topicci unholaan... :shock:
Hienosti tämä kyllä istuu paikalleen.
Pohjat tehty huonosti ja maalia liian paksulti, ... ei se muuta tarvi.
Maaleilla on eroja.... :cheesy:
Maaleilla on eroja.... :cheesy:
ON väitän että mastonin perus paukkupullo maali on parempaa kuin mikä tahansa fascolorin maali
Ai niin perkule se olikin ultimate racing noooooooooooooooooooooooooooo ala-arvoista tavaraa kumminkin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KV:t on ainakin kohdallaan :huh: mitkäköhän mahtaa olla välitykset
Edessä pitäisi saada offsettia säädettyä siten, että saisi renkaat vähän sisemmäksi. Aika hyvä tulisi kun ohentaisi hexiä ja varmaan niin pitää tehdäkin, jos ei sitten tee jotain muokkausta vanteille tai vaihda niitä kokonaan toisiin.
(http://media.share.ovi.com/m1/s/1938/36fd4754d6de429782f9f2609ae18f03.jpg)
Ajattelin kokeilla nelkku-Slashin vakiorenkaita tähän ulkoajossa (hiekka- ja savipohja), vai olisiko parempia ehdokkaita? Entä mille vanteille nuo kannattanee ripustaa?
Oletteko koittaneet M8:in rengas/vanne settejä? vanteeseen vaan hexiä pienentävä sovite :wink: Näin tehden teillä on käytössä hyväksi todettuja kisarenkaita, eikä tarvii olla montaa erillaista rengasvanne settiä jos taloudessa on myös M8.
Tiedän ettei kisa lailliset, mutta jos hyviä renkaita vaikea löytää? niin miksei ei voisi kokeilla? ja voihan sääntöjä aina muokata hallitsevien olosuhteiden mukaan.
Taidat vetää vähän isommalla radalla, kun tuollaisella pannulla tarvitsee noin pitkät välitykset.
Mikäs on hammasluvultaan Honkkarissa käytettävä pinjoni :huh:
Tänään tuli taas uusi lelu :grin:. Hieman muovisen oloinen mutta tutkitaan mihin tästä on. Radalle en päässyt kun vettä taas tuleepi.
Setup:
- Turnigy B36-50-04 3300kv
- 13t pinion
- EzRun 60A
- 2S5000 20c
- GRP 1/8 Jolly Narrow
- Futaba 3050
Tekeekö noilla orkkis renkailla ulkoradalla mitään? jos ei niin myyn pois sopivasti uuden setin.
No kyllähän sitä noillakin ajaa, mutta parempiakin tosiaan on. Vähän varmaan käyttäjästä riippuu onko niillä enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa.
Nyt voi pojat ajella kumpikin autolla.Mikäs se nelkku slässi sitten on?
En ole vielä keksinyt millä sanalla sitä kuvaisi parhaiten, mutta ainakin nuorempi juniori oli tyytyväinen ja kehui että parempaan suuntaan mentiin aimo harppaus.
pinjonista en tiedä mutta suosittelen viiskymppisiä öljyjä taakse. jos nyt olet ajellut orkkis renkailla 13 T pinjonilla ja moottori on kokoa 540 niin kannattaa hankkia ensin oikean kokoiset renkaat ja ruveta miettimään välityksiä sen jälkeen, vakio korin alle menee minimaalisin kaarien muokkauksin slashin taka off-set vanteet kun nostaa koritolpat ylä asentoon.
oma skidplate rupeaa olemaan valmis ja on käynyt mielessä että jos teetättäisi protoshopissa titaanisen niin olisi ainakin kipinöinti takuu, saman tyylinen levy voisi olla keulankin alla pop kun pohjalevyyn on näköjään eroosio iskenyt
Aivan täysin vastaavia kokemuksia. Itse olen sieltä kolme kertaa tilannut tavaraa ja olen sieltä saanut tasan nolla tavaraa. Ei auta vaikka laittaa s.postii ja kyselee osien saatavuutta/tilaa osia tai vaikka koko autoja niin palvelu on aina yhtä surkeaa.
Henkilökohtaisesti tuota puljua en suosittele kenellekään ainakaan nettikaupan asiakaspalvelun ja toiminnan perusteella
olisin nuokin osat saanut jenkeistä tilaamalla jo varmaan kolmeen kertaa kotio :mrgreen:
käykö tuo/nuo tuohon ja jaksaako liikuttaa autoa paremmin kuin vakio sähköt??
nopari
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7186
moottori
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7194&Product_Name=EZ-RUN_Brushless_Motor_10T_3900Kv
eiköhän siihen käy polttis kopatkin kunhan ei ole valmiiksi puhkottu reikiä...
mistä Hazard hommasit noita tyyninkipalikoita?
epäilyttää nimittäin noi alkuperäiset ohjauspalat vaikka niitä kestäviksi väittävätkin.
No niin nyt tuli kasi auto myytyä pois ja pistettyä tilaukseen tälläinen paketti:Vaikutti mielenkiintoiselta paketilta, josko vaikka itsekin tuossa hetkenpäästä pistäisi tilaukseen, paljonkos olivat postit tuolta?
http://www.nitrohouse.com/catalog/product_info.php?cPath=Traxxas&products_id=21738
Mahtaako noi runkojäykkärit olla samanlaiset tässä ja crt.5:ssä? yo. palikat vaikuttavat sangen toimivilta...
No niin nyt tuli kasi auto myytyä pois ja pistettyä tilaukseen tälläinen paketti:Vaikutti mielenkiintoiselta paketilta, josko vaikka itsekin tuossa hetkenpäästä pistäisi tilaukseen, paljonkos olivat postit tuolta?
http://www.nitrohouse.com/catalog/product_info.php?cPath=Traxxas&products_id=21738
Kuinkas olette sisäkorin kiinnittänyt takapäästä?
Ja onko takajäykkäristä jotain iloa?
Tomi
Eli siis Ofna SCRT = Hong Nor SCRT?
Ainakin kuvien perusteella ovat melko identtisiä eikä Honkkaria taideta jenkeissä tunteakaan..
Itellä olis tämä auto myös kiinnostuksen kohteena, mutta auton ostan kyl muualta kuin täältä Suomesta, Modelsportsilta tämän saa rahteineen noin 220 euroon.
AKA Enduro SC supersoft, hyvä kulutuskestävä rengas.Joo kuulin muualtakin että tämä olisi hyvä rengas kisaamiseen, mites vanteet jotka menee sääntöihin eli että ofset on oikea vakio kopalla?
Piti oikein kurkata Hazardin kuvat ja samaa näköä oleva etujäykkäri sielläkin on. Mulle tullut STRC:n etujäykkäri ei nimittäin ilman dremeliä sovi, on reikäjako hieman pielessä. Oliko Hazard sulla ihan suoraan sopiva? Täytynee kirjotella viestiä Amain & STRC suuntaan... :roll:
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.
Selvennätkö hieman?
Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?
Tuo lahdesjärvi on hieman liian kaukana minulle kun asun helsingissä, mutta eikös espoossa ollu jokin rata????
Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?´
Niina kauan kun SC harrastajia on kourallinen ympäri Suomea, on ainoa mahdollisuus lähteä kotipihalta hieman pidemmälle kisaamaan. Tämä ei ole porukkaa innostanut joten on melko turhaa alkaa ihmettelemään miksi kisoja ei ole, eikä tällä menolla tule.
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.
Selvennätkö hieman?
Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?
Eiköhän tästä ole väännetty ihan tarpeeksi. Tarjonta ei vastaa kysyntää jne. Pirkanmaalla ei edes ole rataa jossa kilpailut haluaisi kukaan järjestää joten aktiivisuutta voi laskea sekin kun pitäisi lähteä 100km päähän järjestelemään? Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?
Kesän ajot jäivät siihen 10-12 akulliseen mutta talvella ajetaan toivottavasti enemmän.
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.
Selvennätkö hieman?
Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?
Eiköhän tästä ole väännetty ihan tarpeeksi. Tarjonta ei vastaa kysyntää jne. Pirkanmaalla ei edes ole rataa jossa kilpailut haluaisi kukaan järjestää joten aktiivisuutta voi laskea sekin kun pitäisi lähteä 100km päähän järjestelemään? Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?
Kesän ajot jäivät siihen 10-12 akulliseen mutta talvella ajetaan toivottavasti enemmän.
Ei ollut tarkoitus jatkaa/aloittaa vääntöä, en vaan ymmätänyt pointtiasi.
En usko että kukaan PRCA:n jäsen on vastaan että Lahdesjärvellä kisa järjetettäisiin, se vaan tarvii sen aktiivisen SC-vetomiehen joka asian ottaa omakseen. Radassa ei kai mitään estettä sille ole? Ja varmasti kerhon kokeneemmatkin kisajärjestäjät auttavat, jos vaan heitä pyydetään..?
Ja toi SM-kisojen vieroksuminen/pelkääminen on mun mielestä aivan turhaa. Mitä Salossa katsoin sitä muutaman SC-auton "näytöskisaa", niin ei siellä testaamisella ja rengasvalinna hirveästi päätä vaivattu, hauskanpidolta se enemmän näytti, sekä hyvässä että pahassa. Ja ~50€ vuodessa lisessi- ja kerhomaksuihin ei ihan kauhea summa ole henkilöiltä jotka RC-autoilla kilpaa haluaa ajaa.
Se 50€ vuodessa ei ole mitenkään luotaantyöntävää, vaan se että miksi mun pitäisi kuulua johonkin jokkiskerhoon että voisin ajaa sähköleluilla?Liity sähkölelu kerhoon niin tiedät että rahat menevät harrastustoiminnan tukemiseen.
Se 50€ vuodessa ei ole mitenkään luotaantyöntävää, vaan se että miksi mun pitäisi kuulua johonkin jokkiskerhoon että voisin ajaa sähköleluilla?Liity sähkölelu kerhoon niin tiedät että rahat menevät harrastustoiminnan tukemiseen.
Välityksistä olis vähän kysymystä kun alla on velineo 3500kv motti ja pinjoni on 15 (spurri varmaan vakio) niin tuo tykkää rykiä ja tyrskyttää siihen asti kunnes pääsee kävelyvauhtia kovempaa. Pinjoni liian iso? Toinen vaihtoehto vois olla nopari, minkä ostin bec viallisena, mutta voi siinä muutakin olla. Voisko viallinen nopari aiheuttaa tollasta? Hölkkävauhtiin kun pääsee niin hyvin liikkuu.Jos motti lämpenee kovin paljon verrattuna nopariin ja kaasun vastaavuus on huono "kuminauhamainen" tuon rykimisen lisäksi niin todennäkösesti vikaa vois alkaa ettimään sensori puolelta.
Niin juu tuo kun on sensori nopari. Pitäisikö tuossa toimia ihan heitätmällä kumpi vaan motti vai vaatiiko jonkun asetuksen muuttamista? Pitänee tänään kokeilla novakin 4.5HV:tä kun siinä on sensori...Kato nyt ihmeessä ohjeet ettet riko laitteitas osassa säätimistä pitää asetukset muuttaa käsipelissä.
Sellaisen laatusäätimen joutaakin rikkoa, joka ei kestä sitä että kiinni on tarpeeton sensorikaapeli tai että jälkimmäinen katkeaa tai irtoaa.No tälläset kommentit vois joutaa jättämään pois...
Sitten olis kyssäri penguinille. Menikö toi lässin puskuri heittämällä paikkaansa vai teitkö jotain patentteja? Mulla olis tuupin puskuri ylimääräsenä, mutta pikasella silmäyksellä en nähnyt sitä helpolla tohon istuvan ainakaan.
Atm 5 hylsyä hyllyssä ja pitäs saada kaikki kuntoon ja tämä olis helpoin operaatio joten tästä alotetaan XD. Eli mikä olis hyvä ja edullinen nopari tuon korvaajaksi. Toinen 120A xerun?
Sanoisin, että kaipaa pidempikannuista konetta, kuitenkin yli 2,5 kg painava neliveto. Toi SP vaikuttaa spekseiltään hyvin lähelle Hobbywing Xerun 60A:ta ja ulkonäkö ja ominaisuudet täysin yhtenevät väritystä lukuunottamatta. Oman kokemuksen mukaan ainakin 2S:llä ajettuna käyttösavut saa varmasti pihalle, jos yhtään järeämpää moottoria laittaa, mikä taas pitää tehdä, jos haluaa auton kulkevan.
...Ei taida välityksiä saada lyhennettyä tarpeeksi tuolle 7500 kV koneelle.
ei saa vakiona ei... itse saan minimissä 87T/14T ratas parin tuohon kärryyn joka vastaisi vakio spurrille 7,4 hampaista pinjonia :smiley:
...kyllä se vakio 13 varmaankin menisi ilman että pannu kuumenee liikaa ?
Vaihtoehto2: Tämä on 380-kokoinen moottori, eikä missään tapauksessa jaksa viedä tämän kokoista nelivetoista eteenpäin. Tämä ei oikeasti ole edes vaihtoehto.
Tuosta noparista vielä sen verran, että 60 A ei riitä tässä autossa. 100-120 A on jo sopiva.
60A vekotinta itekki rääkänny aika kiitettävästi ja kyllä niillä luukuttaa yhen erän putkeen laparenkailla tuuppia jopa ilman rupelia.
...tarkoitettu takaveto autoihin niinkuin se castlenkin uutukainen
Mistä uutukaisesta on kyse?
Viimeksi kun mun ebayn tilaus jäi Vantaan tulliin, niin Itella olisi lohkaissut 28€ sen kuljettamisesta Lahden tulliin...
Joka toinen tilauksista on tullut suoraan Lahteen, tiedä sitten mikä on tullin logiikka näissä asioissa.
pitää kokeilla vielä luistella orginaali kumeilla, hobaoissa kun on liikaa pitoa asfaltilla mutta siihen loppuu kyllä 4S ajot mun osalta.Kun vaihtaa paremmat renkaanmutterit niin vika poistuu. Se johtuu siitä pehmeestä hexistä ja renkaan pyörimissuunnasta kun vanne elää niin mutteri aukeaa.
...kumma juttu mutta vasen takarengas on löystynyt joka ajossa jostain ihmeen syystä :huh:
Ok, kiitos. Ehkä kallistun sitten tuohon Slashiin, kun noita Speden osia aikas paljon ja näyttäisi aika moni käyvän. Noista moteista tosiaan niin monta kyssää, et jaksa mukana pysyä. Tietysti lähes kaikki tarpeeksi isot paketit sopivilla välityksillä käy.
Slashia on käytetty mallikkeena. Ja mullehan oli tuo MMP4600 tulossa. Vain yhden ruksin antoivat :cheesy:
Slashia on käytetty mallikkeena. Ja mullehan oli tuo MMP4600 tulossa. Vain yhden ruksin antoivat :cheesy:
Ja sekin tuuppi, mutta sopivilla välityksillä tuon kanssa on kuitenkin ajeltu nelkuilla ihan ilman ongelmia. Muistaakseni olit sitä hankkimassa bashaukseen eli ulos, jossa viilennys toimii paremmin eikä ajaminen ole niin hektistä kuin sisäradalla.
Ok, kiitos. Ehkä kallistun sitten tuohon Slashiin, kun noita Speden osia aikas paljon ja näyttäisi aika moni käyvän. Noista moteista tosiaan niin monta kyssää, et jaksa mukana pysyä. Tietysti lähes kaikki tarpeeksi isot paketit sopivilla välityksillä käy.
Jos puhut Slash 4x4:stä, niin siinä ei ole yhtään samaa osaa kuin Stampedessä. Slash 4x4:n osat käy kyllä Stampedeen ja mekaanisesti myös toisinpäin, mutta kaikki mekaanisesti yhteensopivat osat on Slashissä vahvempia. Tuuppi on sitten toinen juttu, se kun runkoa lukuunottamatta Stampeden kanssa sama auto.
Mitä taas tulee noiden autojen vertailuun, niin kaikki nuo omistaneena väitän Hong Nor SCRT10:n olevan noista kaikken eniten auto ja kaikkein ajettavin auto. Ero on niin selkeä, että ei ole oikeastaan yhtään osa-aluetta jolla Slash olisi parempi. No yksi on, vakiorenkaat, mutta ei ne Slashinkään renkaat mitenkään loistavat ole.Slashia on käytetty mallikkeena. Ja mullehan oli tuo MMP4600 tulossa. Vain yhden ruksin antoivat :cheesy:Ja sekin tuuppi, mutta sopivilla välityksillä tuon kanssa on kuitenkin ajeltu nelkuilla ihan ilman ongelmia. Muistaakseni olit sitä hankkimassa bashaukseen eli ulos, jossa viilennys toimii paremmin eikä ajaminen ole niin hektistä kuin sisäradalla.
Eli jos Ofnan versio löytyy, niin laittaisin sen. Toki myös STRC pitäisi olla parempi kuin muovinen.
Rikoin muuten juuri viikko sitten STRC:n servosaverin. Varsi napsahti irti melko harmittoman näköisessä tilanteessa.
Eli jos Ofnan versio löytyy, niin laittaisin sen. Toki myös STRC pitäisi olla parempi kuin muovinen.
Ei välttämättä. Se liian pehmeä alujäykkäri antaa kyllä periksi, mutta ei palaudu takaisin toisin kuin muovinen.
Rikoin muuten juuri viikko sitten STRC:n servosaverin. Varsi napsahti irti melko harmittoman näköisessä tilanteessa.
Mulla on tuon hankinta ollu harkinnassa jo tovin, mutta nyt vähän arveluttaa. STRC:hän teki tuohon aika merkittävän olosen muutoksen. Oliko tuo sun särkyny osa vanhaa vai uutta mallia?
http://photos.alabamarockcrawlers.com/Jammin%20SCRT/100_6727.JPG
Laita infoa kun olet saanut uuden saverin, pitäisi tehdä tilaus Amainilta mutta jos STRC:n saver on kuraa niin sitten laitetaan Ofna. Ilmeisesti STRC:n C-palat ja takahubit on käyttökelpoisia osia?Jos kyse on tuosta saveristä niin tuo toinen puoli kannattaa jättää muoviseks eli joko tuo servon varteen kiinnittyvä pala muoviseks ja alapuoli alumiiniseks tai toistepäin. Nää STR:n alumiinit tuntuu ainaki näissä osissa olevan liian pehmeetä ja menee lommoille jos pamahtaa pahasti renkaat saveriä vasten. Mutta kun jättää toisen muoviseks ja toisen alumiiniseks niin saveri palauttaa hyvin ja kestää sekä vain tuo muovinen osa hajoo kun jostain pettää.
Ei, en ole ostanut SCRT10:iä vaan päivitellään krossaria :wink:
uusi versio jenkkien mukaan sisältää tuon 3-osaisen moottoripukin, valkoiset jouset ja huhujen mukaan pehmeämän etupuskurin
uusi versio jenkkien mukaan sisältää tuon 3-osaisen moottoripukin, valkoiset jouset ja huhujen mukaan pehmeämän etupuskurin
Edelliset koneet irtos autosta vain mennäkseen roskiin (laparenkaat kuormittaa).Täysin väärät välitykset jos koneet hajoo tai sitten jotain aivan paskoja koneita. Harjaton motti kestää ajoa ja paljon.
Taytyy olla paskoja koneita. Tai huono auto? Asentaja/käyttäjä on täydellinen!Mut eihän noi kerro mitään paljonko koneen lämmöt on?
Aina 4s 5000 lipot.
13/14Tpinion,hn torsenin spur, ja sc vakiota korkeammat kumit, 120mm
Niin että se ei siis ole auki koskaan vai?
Hep
Mitkäs laparenkaat ja vanteet olisi hyvä hommata näin talveksi?
Noin tuo näkyy tekevän, kun vaihtaa suurempaa pinionia. Ainakin 14-hampainen tosin mahtuu ilman että muovisuoja ottaa pohjalevyyn kiinni. Jamminin pukilla tuota ongelmaa ei ole.
www.modelsport.co.uk (http://www.modelsport.co.uk/?Manufacturer=1&ManufacturerID=1117). Ei näytä tällä hetkellä olevan varastossa kuin RTR:ää, jota ei kannata ostaa, mutta sivujen mukaan rullaavaa kittiä pitäisi tulla varastoon huomenna.
Vaihdoin nyt MMP4600 --> Velineoniin ja sainpas huomata ettei kannu istu suorassa, koska peräpään muovisuoja ottaa pohjaan kiinni.
Joko pohjaan reikä tai muovi pois, eli otin muovin irti ja laitoin teipin akselinpään suojaksi.
Ensiajot kokeillaan 16 pinionilla kun Castessa oli 12
Hobao Hyper 10TT.ssä moottorin akselin keskeltä pohjalevyyn n 25 mmVaihdoin nyt MMP4600 --> Velineoniin ja sainpas huomata ettei kannu istu suorassa, koska peräpään muovisuoja ottaa pohjaan kiinni.
Joko pohjaan reikä tai muovi pois, eli otin muovin irti ja laitoin teipin akselinpään suojaksi.
Ensiajot kokeillaan 16 pinionilla kun Castessa oli 12
Itse tilasin leopardin koneen ja melkein sama homma. Pystysuunnassa loppuu koneelta tila kesken.
No eihän tuo paha rasti ole, pari prikkaa laittaa diffipukkien alle mutta kun just tuli vaihdettua se toinen keskidiffin tuki alupalikaksi ja laiskottaakin vielä. :laugh:
Mites korkealle se kone (koneen akselista pukin alimpaan kohtaan) suurinpiirtein tulee tuossa ofnan 1-osaisessa motormountissa?
Tuossa Ofnan/Jamminin pukissa moottorin akseli on tasan samalla korkeudella kuin diffin akseli. Keskikohta siis aika tarkalleen 22,5 mm pohjalevystä, eikä käytetyn pinionin koko vaikuta tuohon korkeuteen.
Mistähän tähän kannattaisi tilata osia jos oikein nopeasti tarvitsee? Saako Suomesta muualta kuin garagesta?http://www.apexmodels.com/
Meni edestä c-hubi (osanumero TM-39) rikki pienessä törmäyksessä ja nyt ilmat olis mitä parhaat ajella niin ei viitsis paria viikkoa odotella.
Tietty jos joltain löytyisi ylmääräisenä moiset niin voin ostaa... Tarjotkaa YV:llä :)
Olemattomaan on kyllä aika turhaa verrata.:grin: Se on totta joo mutta tuo mesta on tähän asti toiminu kohtuu hyvin.
Nyt kiinnostas lähinnä tuo tekniikkapuoli..
Meinasin lyödä tuohon kaveriksi Castle Sidewinder + 4600kv-combon, riittääkö tuo kulettamaan tätä pirssiä hyvin vai tarviiko järeempää kalustoa?
Nyt tuli taas kuume tilata uusi auto ja Honkkaria olen kaavaillu jo kesästä saakka.Täällä oli jossain välissä linkattu joku versio ks autosta Novakin noparin ja HV 4,5t koneen kanssa.
Koska kotimaan toimittaja on yleisesti tunnettu huonosta kommunikaatiokyvystään, en aio edes kysyä tarjousta vaan tilailen auton mitä todennäköisimmin briteistä.
Nyt kiinnostas lähinnä tuo tekniikkapuoli..
Meinasin lyödä tuohon kaveriksi Castle Sidewinder + 4600kv-combon, riittääkö tuo kulettamaan tätä pirssiä hyvin vai tarviiko järeempää kalustoa?
Mikäs tuossa RTR-versiossa on sitten kaakkaa, ilmeisesti harjallinen motti mutta tuleehan siinä sentäs gigaradio mukana?
Mitäs osia tähän kannattas ottaa samaan tilaukseen, eli ne akilleen kantapäät?
Noin tuo näkyy tekevän, kun vaihtaa suurempaa pinionia. Ainakin 14-hampainen tosin mahtuu ilman että muovisuoja ottaa pohjalevyyn kiinni. Jamminin pukilla tuota ongelmaa ei ole.
Tulipa luettua tämä topic läpi ja onko todella niin että tässä autossa ei paikat hajoa vai eikö porukka vaan kerro niistä?On aika kova auto kyllä. Omistanut kaksi ja ensimmäisellä pari akullista pihalla ja loput sisäradalla. Toisella ja nykyisellä ainoastaan sisäradalla. Kummastakin meni etupuskurit ja nykyisestä on mennyt lisäksi turnbuckle (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1461_1373/products_id/14526/n/OFNA-Turnbuckle-35-x-24mm) ja samalla ylätukivarsi (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1461_634/products_id/14090/n/OFNA-Arms-Front-Upper-Arm-Holder). Ei voi kuin kehua autoa! Yhteensä näillä autoilla ajanut about 50 akullista.
Onpas hyvät kuvat! Taitaa olla kaikki mahdolliset aluoptiot.
Onhan tuolla hintaa kyl.
Kuvia kehiin kun kehität tuonlaisen akkutelineen :) Kun sitä itsekkin pohtinut, mutta ei ole ehtinyt suunnitella.
http://rc10.fi/index.php?topic=43368.msg459814#msg459814 (http://rc10.fi/index.php?topic=43368.msg459814#msg459814) Tossa mallia millaselta leiska näyttää jos sen koneen käännät.Onhan tuolla hintaa kyl.No mä vähän mittailin että keskidiffiä joutuu siirtään hieman pois keskilinjasta ja jotta se onnistuu, joutuu siirtään pohjajäykkärit toiselle puolelle kardaaneja ja tekeen niillekin uudet reiät.
Kuvia kehiin kun kehität tuonlaisen akkutelineen :) Kun sitä itsekkin pohtinut, mutta ei ole ehtinyt suunnitella.
Puran ton virityksen varmaan Oulun kisan jälkeen ja koitan keksiä miten tuon käännön teen. Pumilossahan on keskidiffi käännetty toisinpäin ja moottori sojottaa eteenpäin. Onhan tuossa neliösenttejä tarpeeksi mutta tehokas käyttö pitää vielä miettiä.
ei pidä :laugh: niistä voi kyllä värkätä nasta renkaat kun vedät muutaman kierroksen ilmastointiteippiä sisäpuolelle vahvikkeeksi ja lyhyitä peltiruuveja silleen että piisaa
Onko kukaan kokeillu miten istuisi jonkun truggyn kori SCRT10:iin ? Olisi talvella lapa- ja nastanakkien kanssa ehkä parempi...
Onko kukaan kokeillu miten istuisi jonkun truggyn kori SCRT10:iin ? Olisi talvella lapa- ja nastanakkien kanssa ehkä parempi...
Juu, näkyi nyt olevan tarjouksessakin (15e), mutta meneehän siintä suunnittelun ja tekemisenilo.
...Jotkut näyttävät maalaavan myös sisäkorin, itse olen pitänyt sitä vain turhana painona ja vain leikannut korin sopivaksi, käärinyt turhat kelmut pois päältä ja pistänyt ajoon...
Jos tuo nyt sitten käy siihen,
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Korit-ja-koritarvikkeet/Ultimate-JamminHongNor-X1-CR-Lexan-Body-108484
Mistäs tuoho pinjoneita? ja mikä tuon pinjonin mode on? Oon vähän ulkona, kun ollut vaan sellaisia pinjoneita, kuin esim. Spedessä. Vielä jos samasta paikasta löytyisi renkaita, esim. Liquid?
Jos ei tämä sininen (http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=9374) kelpaa, niin kuinkahan paljon erilaisempi olisi tämä valkoinen (http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=8339)
Ajattelin tilata molemmat, ei kai ne vanhaksi mene :roll:
Mistäs tuoho pinjoneita? ja mikä tuon pinjonin mode on? Oon vähän ulkona, kun ollut vaan sellaisia pinjoneita, kuin esim. Spedessä. Vielä jos samasta paikasta löytyisi renkaita, esim. Liquid?
Argh, nyt on aukko sivistyksessä. Mitä nuo pinjonin merkintä esim. P48 meinaa? Tai olisko linkki missä nää pinjonien erot on selitetty? Siinä sitä ollaan, kun on vaan ollut yhdenlaisia pinjoneja käytössä kaikissa leluissa.
Juu, juuri noita tarkoitin. Bilteman muovilaatikon kyljessä vain lukee kalusteruuvi. Koko on 4,2x13mm. Jos liian pitkä, niin laittaa laudan päälle hiekkapaperia ja sudittaa vähän siinä. En ole kyllä kokeillut, vielä.
Itse käytin samoja ruuveja ja repäisin renkaani pilalle...
soratiellä voi huoletta soittaa urku auki eikä kuumene :wink:
Siis millä ihmeellä olette saanu auki nuo diffien lautasrattaissa olevat ristipääruuvit? Itellä ne on väännetty tehtaalla kyllä sellaseen kireyteen jota en ole RTR/ARTR-autoissa kyllä koskaa ennen nähny.. :huh:
Olisin tarkistellu rasvatilannetta diffeistä ja purinkin koko perän, mutta tais olla turha homma kun ei saa koko hiton diffiä edes auki..
Tarvii kokeilla vielä jotain muuta merkkiä mutta mistä sais sellasen Turun Winterjumpseihin kun ei kerkiä enää tilaan?
Millä diffi setupilla ? vai onko salaisuus :wink:
Suositelkaas mulle tätä SCRT10 autoa verrattuna muihin Sc autoihin (mm. traxxas slash) Mistä tämmöne kannattaa ostaa, suomesta. Ja sitte, mitkä olis perus hyvät sähköt ja millaset lipot kannattais hommata tähän?
Suositelkaas mulle tätä SCRT10 autoa verrattuna muihin Sc autoihin (mm. traxxas slash) Mistä tämmöne kannattaa ostaa, suomesta. Ja sitte, mitkä olis perus hyvät sähköt ja millaset lipot kannattais hommata tähän?Autohan on suoraan polttis vehkeestä muutettu sähkö peli, kestävyys on ihan eri luokkaa kun perus sähkörimpuloilla.
Ei meinaa pysyä oikean puoleinen ylätukivarsi edessä paikallaan, kun ajaa myyrin vastapäivään kiertävällä radalla. Kovasta pidostahan tuo johtuu, mutta tiedä sitten pitäisikö tuo ylätukivarsi korvata vain linkillä, vai pitäisikö sen takimmainen kiinnitys korvata alumiiniosalla, vakio muovisen sijaan.
missä olis tällä hetkellä tämmonen hong nor scrt10 rtr ja kitti halvimilan
okSlash on ihan eri tasonen auto kun tämä, slash on sähköauto alunperin tämä on polttiksesta muutettu sähköautoksi scrt:n vetopuolen kesto on aivan eri luokkaa kun sähkörimpulassa.
no aika vaikee päätös,koska noin samalla hinnalla saa 2wd slashin suomesta.kumpi olis järkevämpi valinta.
okSlash on ihan eri tasonen auto kun tämä, slash on sähköauto alunperin tämä on polttiksesta muutettu sähköautoksi scrt:n vetopuolen kesto on aivan eri luokkaa kun sähkörimpulassa.
no aika vaikee päätös,koska noin samalla hinnalla saa 2wd slashin suomesta.kumpi olis järkevämpi valinta.
ok no pitää kai hankia sit toi auto.olisko kellään myytävänä sähköillä tai ilman sähköjä runkoa.mulla meinaa on akut ja ohjain+vastari jo omasta jemmasta :wink:
Tossa on kuva nykysestä setistä, rähjäsestä kisakopasta ja tulevan kesän asfalttikopasta.
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/honkkaria-2.jpg/_medium.jpg)
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/honkkaria-3.jpg/_medium.jpg)
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/honkkaria-4.jpg/_medium.jpg)
(http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/honkkaria-5.jpg/_medium.jpg)
Mulla on 3400kv ja 18T pinjoni. Yhden hampaan isompi saattaa vielä mennä.
Vertailun vuoksi Mantan postikulut Amainilta olisivat vain $68, että silleen.Kyllä mulle näyttää 38.37$ yhdelle mantalle. Neljä koria tulisi yhteensä 5.34$ posteilla, hyvä alennus tuossa supersaver-shippingissä.
myynti palstoista en löytänyt myytävänä tätä autoa niin kysyisin täältä,että olisko kellään sähköineen tai rullaavana myytävänä autoa?
ja minkä lainen tää olis ajaa 7,5 konella + 60a nopari + 2s lipo?
edit:tarkennan viellä noi sähköt mitä mulla on
+60a turnigy nopari
+7,5 norsman storm evolution(harjaton)
+3300mah 2s 20c lipo(cs faktory race)
Juu ei ainakaan lisää painoa kaivata koriin, kun radalla ajetaan ja tarkoitus olisi ajaa kovaa ja kisatakin. Huvittavaa sinänsä, että toistaiseksi kestävin on ollut Traxxasin Slash 4x4:n vakiokori SCRT10:iin sopivaksi leikeltynä. Tuo on vieläpä todella ohut ja kevyt verrattuna Jconceptin tai Prolinen koreihin. No tuo keltainen kori joutuu nyt vähän vahvistettavaksi, niin sitten näkee kestääkö vai ei.
Edit: surkea tuo Silveradon kori. Kahden tunnin ajosession jälkeen kori on halki kolmesta kohdasta, katon takanurkista ja edestä korin reunasta. Etuosan halkeama ehkä vielä menee omaan piikkiin, kun leikkasin sen korin linjojen mukaan, enkä niin että se varmasti kestää. Katon halkeamat sen sijaan menee kyllä korin huonouden piikkiin. No tulipahan maaleineen 50 euroa tähänkin koppaan upotettua, että sen hintainen kokeilu se.
KV:t on 3700, 3400, 3000 noilla koneilla.. millä akuilla ajelet ja missä?
2S lipoilla sisäradalle ehkä 5,5t
3s lipoilla sisäradalle 6,5t
ulkona bashaukseen sit varmaan pykälää kireemmät.
Sittenhän sun kannattaa ostaa tuo. (http://rc10.fi/index.php?topic=54392.0) :roll:Auto tulisi ulkoradalla ajoon pää asiassa, mutta kyllä ajattelin sisälläkin käydä ajamassa. Ja sitten loppu ajo ihan bashausta. Eli olisko se 4.5t?
Mistä Penguin tilasit sen uuden kopan ?
Suoraan OFNAlta tilasin, samalla kun muutakin tavaraa. Joutui ottamaan RTR:n kopan, joka on valmiiksi maalattu, mutta tässä tapauksessa ei väliä.
Honkkarille sen sijaan kävi hieman ikävämmin.. :cry:
Epätoivossani ehdottelin jo Saben myyjille että ottaisivat Honkkarin myyntiin...Pakko kysyä, mitä sanoivat? Olisi hienoa jos ottaisivat myyntiin!
Epätoivossani ehdottelin jo Saben myyjille että ottaisivat Honkkarin myyntiin...
Kiskopito ja liika voima tekivät taas vahinkojaan, kun Myyrissä ajeltiin. Ensin katkesi oikealta edestä ylätukivarsi ja kun sain sen korjattua, hajosi vasemmalta sekä ylä- että alatukivarsien kiinnikkeistä ne pienet muovinappulat (TM-37) ja koko ripustus irtosi vasemmalta.
Oma osuutensa ja merkittävä sellainen Pumilio-krossariin verrattuna on painossa. En tiedä mitä se krossari painaa, mutta meidän SC:t painaa ajokunnossa melkein 3 kg ja tuo on noin 1 kg enemmän kuin crt.5 johon nuo osat on alunperin tehty.Pumilio painaa n. 1900-1950g, riippuen käytetyistä osista.
Eli muutokset on lyhyesti:
- lisäreiät mahdollistamaan kolme eri kohtaa akkukotelon kiinnityspaikaksi kahden sijaan
- optiona myyty pivot keula vakiona
- normaalikokoiset SC-renkaat
ja uusi nimi.
Taitaahan siinä mukana tulla se uusi leveämpi kori ja renkaat joilla tekeekin jotain. Ihmetyttää etteivät ole etupuskuria saaneet päivitettyä kun sen kanssa tuntuu monilla olevan ongelmia kestämisen kanssa...
Varaosat ihan ok hintasia, mutta mitä hemmettiä..
Tekin RX8/2050kv-combo naurettavat 480 euroa + pk., Towerilta alekoodien kera + tullit yläkanttiin arvioituna noin 300e.
Minusta on ihan hyvä, että siinä ei ole mitään hehtaarikoloa keskellä keräämässä entistä enemmän hiekkaa ja p****a pohjalevyn päälle. Isommasta reiästä pääsee myös kivet iskemään pahemmin diffiin. Näin ainakin kuvittelisin.
Joo eikun ihmettelin vaan miten 1/8 noparille moottorilimitti voi olla max 3000kv..
Joo eikun ihmettelin vaan miten 1/8 noparille moottorilimitti voi olla max 3000kv..
Koska limitti on mainittu 1/8 moottorille.
Onko tämä nyt se kuuluisa koritolppien pettäminen ?Itsellä mennyt kaksi kertaa samasta kohtaa poikki.
Onko tämä nyt se kuuluisa koritolppien pettäminen ?
Onko tämä nyt se kuuluisa koritolppien pettäminen ?
etolasta vaan 4mm nylon ( tai jotain muuta ämpärimuovia ) levyä ja siitä askartelemaan noita tolppia
Sori HMS77, luin viestisi hätäisesti, enkä huomioinut että puhuit kovakuorisista.
etolasta vaan 4mm nylon ( tai jotain muuta ämpärimuovia ) levyä ja siitä askartelemaan noita tolppiaEi tuo kilohinta hirvitä, mutta tuo isohko myyntierä :laugh: Täytyy huomenna kuiteskin käydä kysymässä.
40406008000 PA 6SA S 4 1000x2000 Ertalon polyamidilevy vaalea m2 5401A 139,30 ALV0% 40406009000 PA 6SA S 5 1000x2000 Ertalon polyamidilevy vaalea m2 5401A 150,89 ALV0% |
Alatukivarsia löytyy alumiinisina ainakin tuolta (http://ssclcgcom.startlogic.com/store/page2.html)
Vakio ylätukivarret on joo enkä niitä meinannu vaihtaakaan.
No, tämä ongelma ratkeaa kun tilaan nuo alumiiniset tuolta ssclg:ltä.
http://cgi.ebay.com/Jammin-SCRT10-Front-Aluminum-A-arms-/140532474550
Tässä nyt pari kännykuvaa tästä viimeisimmästä potilaasta:
[url width=640 height=480]http://i64.photobucket.com/albums/h186/Henkka77/DSC00199-1.jpg[/url]
[url width=640 height=480]http://i64.photobucket.com/albums/h186/Henkka77/DSC00198.jpg[/url]
Katkeamiseen iskarikiinnityksen kohdalta voisi myös vaikuttaa esim aivan liian jäykät iskarit.
Katkeamiseen iskarikiinnityksen kohdalta voisi myös vaikuttaa esim aivan liian jäykät iskarit.
Enemmän tuo mun mielestä viittaa siihen että sisäänjousto olisi jotenkin sillain rajoittunu että iskarit pohjaa tms kun tullaan isoista hypyista alas ja kaikki voima tulee sitten iskuna tuohon tukivarren keskiosaan. Eli siis iskarit pohjaa kun tullaan hypyistä alas sen sijaan että pohja ottais maahan kiinni.
Eli jos on vaikka laittanut iskareihin jotain polttoaineletkun palasia rajaamaan joustoja niin sisäänjouston puolelta niitä kannattaa ainakin lyhentää... Tietty jos on 1:8 krossin renkaat alla niin pohja ei niin helpolla yllä maahan asti korkeammista renkaista johtuen. Itsellä on buggy badlands renkaat omassa autossa ja vaikka sisäänjoustoa en ole rajoittanut niin ei taida pohja yltää maahan kun jouset on pohjassa...
Oliskohan Pro Line SC Trencherit hyvät kumit tässä soralle/asfaltille/nurmikolle?
Tuo sälli tekee kanssa tukivarsia, ei vaan ainakaan vielä lähetä usa:ta kauemmas. Vois tietysti mieli muuttua ku tilais niitä reilumman erän kerralla. Hinta ainaki ois kohallaan http://cgi.ebay.com/JAMMIN-SCRT10-ALUMINUM-FRONT-SUSPENSION-ARMS-BARTS-/250837337172?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a67120454 (http://cgi.ebay.com/JAMMIN-SCRT10-ALUMINUM-FRONT-SUSPENSION-ARMS-BARTS-/250837337172?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a67120454)
Originally Posted by SSC
Henri,
Good news. USPS is just $4.33 for the a-arms to Finland! I'm never going to UPS again!
So your good to go!
Mark Soliman
www.ssclcg.com
321-212-8657
Kuten olen tuolla pari sivua sitten maininnu, niin ne toiset alumiiniset alatukivarret olis tullu maksamaa posteineen sellasen 60 dollaria.
Eli jos se tyyppi tarjoaa UPS:ää postitustavaksi, niin sano että kattoo USPS:n hinnaston mukaan koska tulee paljon halvemmaksi.
Eli nämä: http://ssclcgcom.startlogic.com/store/page2.html
http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=18821
Vastaus kun kyselin yyveellä lähetyksestä Suomeen:LainausOriginally Posted by SSC
Henri,
Good news. USPS is just $4.33 for the a-arms to Finland! I'm never going to UPS again!
So your good to go!
Mark Soliman
www.ssclcg.com
321-212-8657
Kyosho TwinForce/MadForce Cruiser VE:n akkukotelon saa pienellä korottamisella ruuvattua alustaan kiinni. voin ottaa kuvia jos ketäkuta kiinnostaa moinen :roll:
Eipä siinä että itella koodit vaihtaa mutta nuo LN... vai mitkä olikaan alkuiset USPS koodit ei ilmesty myöskään aina itellan seurantaan ja HK:sta tulevat näkyy kaikki siellä... ainakin mulla puolet noista Liquidin paketeista on tollasia ollu, lieneekö sitten siitä halvimmasta postitusvaihtoehdosta? Yhdestä paketista joka ei näkyny seurannassa, tuli kortti, mutta posti oli vielä sössiny ettei niiden omaa koodia löytynyt ollenkaan mutta paketti löyty kun tiesin mitä suurinpiirtein on tulossa.
Jotte nyt ihan OT:ksi mene niin noi hopupit on kyllä sen hintasia ettei mitään järkeä kun auto on muutenkin kestävä ja hopupit maksaa yhteensä parin auton verran. Niitä halpoja aluvarsia vois kokeilla jos/kun Bart vastailee postiin, saa nähdä laukeeko helpommin sitten jostain muualta. Muita heikompia osia mieluummin ostan ebaysta muutamat varastoon vaikkei meniskään rikki niin ei tartte sitten tapaturman sattuessa odotella postin kuleksimista :tongue:
Puskureita näky olevan kanssa aika mielenkiintosia joissa "tukitapin" tilalla keskellä kaareva joustava levy. Pitäsköhän tilata testiin... vois toimia, vai onko kukaan vielä kokeillut? Esim. tuossa: http://cgi.ebay.com/Jammin-SCRT10-SC-Front-Bumper-rear-skid-2195-/350434074610?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51977f9ff2#ht_2902wt_905 (http://cgi.ebay.com/Jammin-SCRT10-SC-Front-Bumper-rear-skid-2195-/350434074610?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51977f9ff2#ht_2902wt_905)
Onkos jollain tietoa mistä sais lappeellaan olevia akkukoteloita valmiina? Ei jaksais ite viritellä. Eikös jossain uudessa mallissa semmonen ollut vakiona? Ei ainakaan Nexx 10:ssä vaikka niin luulin :huh:
Jos siitä autosta haluat oikeesti tehä hyvän ajettavan niin vaiha ne originaali muovi iskarit johonki parempiin ja käännä motti/keskidiffi http://rc10.fi/index.php?topic=43368.msg459814#msg459814 (http://rc10.fi/index.php?topic=43368.msg459814#msg459814) tuohon tyyliin. Sen jälkeen auto alkaa oleen varsin nopee ja hyvä ajettava.
Laitakko vielä tuohon postaukseen tilaajat tai tilaajamäärän. Kiinnostaa itteänikin vähän että kuinka moni lähtee mukaan.
Totta munassa tulee omaan käyttöön, sen verran on itellä napsunu noita alatukivarsia että ei kiinnosta enää leikkiä noiden muovisten kanssa.
Nyt vaan sopii toivoa että alumiinin laatu on vähintään T6-tasoista, eikä mitään läkkipeltiä.. :roll:
Noniin... illalla pistän tilauksen sisään, varsia on tarpeeksi saatavilla :smiley: Laitan jatkossa yv:llä tietoa tilauksesta.
Olikos kukaan kokeillut tämän auton kanssa Castlen Sidewinder SC comboa, lämpeekö kovasti ajossa 2S:llä ja miten kestää 3S lipoja? Spekseissähän lukee ettei tuolla koneella 3S:ää siedä mutta onko kukaan testannut? Kaveri tuollasta meinas hommata kun ei oo hinnalla pilattu:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/190600/n/Castle-Creations-Sidewinder-1-10-Scale-Short-Course-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-1410-3800kV
mistä tähän saa varaosia kun rc garagesta ei saa enää?? ebayssa oli jotain mutta missä muualla :huh:
eli se Twinin akkukotelo istuu jotakuinkin näin ( levyssä JO oleviin reikiin siis )
Noista oireista !
Sanoisin omalla suht lyhyellä kokemuksella, että tarkista
moottorin ja noparin väliset liitokset/juotokset.
Mamba kestää varmasti kolme ässiä, mutta lisävirta tekee edellämainutusta vielä tärkeämpää.
itse olen saanut tollaset kiinalaiset 3.5 mm putkiliittimet lämpenemään moottorin päädyssä 60A säätimellä joten kannattaa varmaan juottaa piuhat suoraan ilman liittimiä jos tosissaan meinaa ajella :laugh:
Täällä on kyllä sellainen kokemus, että nivelvetarit ei kestä sen pidempään.
Ostin juuri HMS77:lta auton ja nyt niitä olisi kolme, pari pysyy "vakiona" ja yksi on silputtu takaveto projektiin, nelistäjiä olisi tarkoitus käyttää Tikkurilassa jos vaan aikataulut sallii
No ei kai SCRT10:ia mitenkään saa niin kevyeksi, että siihen lisäpainoja pitäisi ripustella? Korkeintaan säätää sitä painopistettä ja etsiä mistä saisi kevennettyä lisää.
Tulipahan hommattua käytetty SCRT10 jossa näyttää olevan RTR-mallin iskarit. Ennen kuin on ajettu metriäkään tuunaaminen pitää aloittaa.
Heittäkääpä ehdotuksia mitkä BigBore-iskarit kannattaisi hommata ja ehdotuksia iskariöljyistä otetaan mielihyvin vastaan.
oisko kellään hyvää ulko setuppia tiedossa.
Miten pahoista paikoista menee, ja kestääkö voimansiirto ajelua hyvin tehokoneilla? Mites onko tuo OFNA jammin scrt-10 sama kun tää honkkarin. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/160611/n/OFNA-Jammin-SCRT-10-1-10-Scale-4WD-Electric-Short-Course-Truck-Rolling-Chassis (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/160611/n/OFNA-Jammin-SCRT-10-1-10-Scale-4WD-Electric-Short-Course-Truck-Rolling-Chassis) Ja saako sen keulimaan? :tongue: Onko joku 4wd amainhobbiesin correista parempi bashaukseen?
Nexx 10:ä saa myös EU-alueelta: http://www.modelsport.co.uk/hong-nor-nexx-10-4wd-short-course-race-roller/rc-car-products/368104 (http://www.modelsport.co.uk/hong-nor-nexx-10-4wd-short-course-race-roller/rc-car-products/368104)näkyy olevan loppunmyyty ja lisää tullee 28.9
Ne vetarit ei missään nimessä ole huonot, kaikki liikkuvat osat kuluu...
vetaireiden kestoa voi parantaa esimerkiksi rajoittamalla ulosjoustoa
Miten usein teillä ne vetarit on hajonnu? Monta vuodessa vai useita kuussa?Arviolta ehkä 1/50 akkua
En viitsinyt ruveta purkamaan autoa painon selville saamiseksi :laugh: mutta löytyi semmoinen paino tavalliselle (mustalle) pohjalevylle kuin 10.8oz eli noin 300 grammaa. Jos kevennetty pohjalevy on 30% kevyempi niin silloin paino sille olisi noin 210 grammaa. Eli noin suurinpiirtein.
15% heitto on aika paljon. Hyvä puoli tuossa on, että enää ei tarvitse kenenkään arvuutella tuota painoeroa kun on faktaa.
Meneekö tähän NEXX 10:n osat?
MUSTAJARVI
Mikä pinjoni tähän tulee ja mistä sen sais, rc-navetta.fi? Ostin auton käytettynä ja mukana tuli 1/8 moottoriin kuuluva pinjoni ja mulla on traxxas velineon moottori niin siihen on liian iso (keskireikä). Mistä saisin tilattua sopivan rattaan nyt tohon moottoriin ja millä nimellä? Kiitos etukäteisesti!
En tiedä onko mod1 pinjoneita 3mm akselille (sähköpuoli taitaisi olla tälle oikea paikka?), yleensä väliin laitetaan adabteri jolla 5mm reiällä oleva pinjoni sovitetaan 3mm akselilla olevalle moottorille. Mutta esim. tuolta löytyy kyseiset osat, suoraan hyllystä.
14T pinjoni
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=438 (http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=438)
Pinjoni adabteri 2kpl
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=449 (http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=449)
Mistä on paras hommata varaosia tähän, nopein?