Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Oxygen

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Dollari
« : 24.01.05 - klo: 17.16 »
Siinä on valuuttalaskuri niin ei tartte ettiä.

2
Yleinen keskustelu / Miten säilytät autoasi?
« : 04.01.05 - klo: 22.06 »
Mitäs ideaa tuossa on että monet säilyttävät autoaan renkaat ilmassa? Omaa autoani säilytän saunanlauteilla kun ei tule tota saunaa paljoa saunomiseen käytettyä.

3
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 23.12.04 - klo: 18.38 »
Minusta tuo näyttää aivan samalta kuin RTR paketti jonka juuri ostin. Eri värisillä alumiiniosilla ja tarroilla vain.

4
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 18.12.04 - klo: 00.06 »
Kovasti samalta näyttää. Jos tuo nyt on 8port sylinteri niin tarkoittaako se sitä että tehoja löytyy 2,5 hv?

Kuva 1

Kuva 2

5
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 17.12.04 - klo: 22.52 »
Sain koneen taas pyörimään. Lämmitin sylinteriä ihan kunnolla kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen aika pienellä voimalla lähti pyörimään. Paitsi ei pyöri ympäri asti, ei mene yläkuolokohdan yli. Siispä irroitin kannen. Sylinteriputken yläreunassa näkyi ihan selvästi kuinka rasva on palanut renkaaksi siihen juuttuma kohtaan. Se sylinteri lähti ihan kevyesti vetämällä irti joten otin sen pois ja liuotin palaneet rasvat pois WD-40:llä ja vanupuikolla hangaten.  Aika hyvin lähti puhtaaksi eikä metallissa näy mitään jurmuja.

1.
Nyt on ongelmana sylinterin takaisin laitto. Se on ilmeisesti lämpösovitteella kiinni koska se ei mahdu takaisin kun kone on viilentynyt? Pitäisikö tehdä niin että jäähdytän sylinterin pakastimessa ja sit lämmitän sitä moottoria että saan sen takaisin paikalleen?

2.
Pitäisikö tuon koneen pyöriä ihan kevyesti yläkuolokohdan yli vai tuntuuko siinä pieni vastus, siis kun käsin pyörittää sitä? Ymmärtääkseni noissa koneissa on hiukan kartionmalliset sylinterit.

3.
Onko tuo Hyper 7 RTR paketin vakiokone 4 porttinen? En noista porteista niin hirveästi ymmärrä, mutta tuossa koneen sylinterin kyljessä on 8 aukkoa + pakoaukko = 8 port..? Lisään valokuvan tähän kohta jos vaan saan otettua hyvän.

6
Polttisautot / HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« : 17.12.04 - klo: 17.51 »
Tuo pitää kyllä paikkaansa että olisi hyvä jos olisi edes vähän kokemusta ennestään. Mielestäni polttisauton kanssa tulee paremmin toimeen jos on joskus ollut tekemisissä ennemminkin vaikka mopon, moottorisahan tai ruohonleikkurin kanssa kuin sähkö RC auton.

Ostin viikko sitten ekan polttisautoni ilman mitään kokemusta minkäänlaisista RC autoista. Lähes kaiken tähän harrastukseen liittyvän tiedon olen lueskellut tältä forumilta. Ennestään on kyllä kokemusta noista mopoista ja muista pienistä polttomoottoreista ja noista kokemuksista on kyllä hyötyä ollutkin tämän polttisauton kanssa.  Vaikka pari kertaa kun auto ei meinannut käynnistyä, on kyllä käynyt mielessä että oliskohan sähköauto ollut ehkä sittenkin parempi vaihtoehto.  Mutta minä en helpolla luovuta, aion vaikka väkisin opetella käyttämään ja säätämään tuota autoa.  :D

7
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 17.12.04 - klo: 02.58 »
Irroitin kannen ja nyt kone pyörii noin 1/6 kierrosta. Tosin se sylinteriputki liikkuu siinä mukana.  Ainakaan mitään jurmuja ei ole näkyvissä sylinterissä, siinä yläosassa mitä siitä vähän näkyy.

8
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 17.12.04 - klo: 02.04 »
En minäkään oikein jaksa uskoa että olisi kiinni leikannut koska männällä oli voitelua aivan varmasti eikä lämpöäkään ollut liikaa.  Pahasti on kyllä jumissa, pelkillä käsillä ei liiku kyllä mihinkään. Ei oo just nyt yöllä pihtejä saatavilla mutta täytyy yrittää kun saan ne jostain käsiini. Mikähän on voinut aiheuttaa tuon jumiutumisen? Olisikohan koneen sisältä voinut irrota vaikka joku metallin palanen joka olisi kiilautunut sylinterin ja männän väliin tai jotain vastaavaa?

9
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 17.12.04 - klo: 01.25 »
Voi voi... Tänään kokeilin uusia säätöjä koneen sisäänajossa. Pääsuutin 5 kierrosta auki ja alaneulaa kierros tehtaanarvoa pienemmälle. Näillä säädöillä koke kävi todella hienosti puolitoista tankillista tyhjäkäynnillä kunnes lopulta leikkasi kiinni! Miten tämä voi olla mahdollista? Aluksi luulin että käynnistysnaru olisi jotenkin sotkeentunut kun kone ei pyöri, mutta kun irroitin koneen autosta ja irroitin käynnistimen moottorista, paljastui karu totuus: jumissa on.

Eikös yleensä kiinnileikkautuminen tapahdu korkeilla kierroksilla ja liian laihalla seoksella? Tässä tapauksessa oli ainakin rikkaalla kun öljyä roiskui pakoputkesta ja kierrokset oli todella alhaiset. Koneen lämpötilakin oli niin alhainen että kättä pystyi huoletta pitämään kannen päällä.

Onko tuo moottori nyt roskistavaraa vai saako näihin vaihdettua sylinteriputken ja männän?

10
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.12.04 - klo: 01.32 »
Tällaisella liikuttelen itseäni.

11
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 15.12.04 - klo: 17.40 »
Täytyypä koittaa vähän laihemmalla. Meneekö liian laihalle jos on vaikka 4,5 kierrosta auki se suutin?

Unohtui tuossa mainita että sain koneen yhden kerran käyntiin tuolla kuuden kierroksen säädöllä ja pysyi jopa käynnissä ilman hehkua. Tankillinen polttoainetta kului alle neljän minuutin ja pakoputken alle ilmestyi julmetun kokoinen öljylätäkkö. Olipahan ainakin rikkaalla.  


Huomasin muuten että ainakin tuolla rikkaalla seoksella autoa on lähes mahdoton tankata sen käynnissä ollessa. Heti kun raotin tankinkorkkia kierrokset nousee niin että auto pyrkii liikkeelle. Sama juttu tapahtui kun polttoaine loppui tankista, kierrokset nousi ja auto päin seinää. Tämä ilmio kaiketi poistuu kun sisäänajon jälkeen laittaa seosta laihemmalle? Toivottavasti ainakin.

12
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 15.12.04 - klo: 16.14 »
Mikähän mahtaa olla vialla kun yritän sisäänajaa autoa ja se ei pysy käynnissä ilman hehkutuslaitetta? Siis auto sammuu samantien kun otan hehkun irti. Polttoaineena on Byronin Race 25% ja tulppa on "6". Pääsuutin on auki 6 kierrosta ja ilman lämpötila on +2. Muihin suuttimiin en ole koskenut.  Ja autohan on Hyper 7.

13
Polttisautot / Takapäässä väljää...
« : 10.12.04 - klo: 13.46 »
Tarkoitatko että tämän osan reikä olisi vähän väljä laakerille? Jos näin on, niin mitä ovat nuo "shimmit"  joita sinne voi laittaa väliin? Arvaan että jotain 0,1mm metalli liuskoja..?

14
Polttisautot / Takapäässä väljää...
« : 09.12.04 - klo: 22.18 »
Kyllä renkaan pultit on ihan kireällä. Meinasitko niitä prikkoja renkaan ja pyörän navan väliin?

15
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 09.12.04 - klo: 22.07 »
Nyt on uusia auto hankittu. Testailin tässä vähän noita sähköjä ja huomasin että välillä servot jäävät surisemaan itsekseen. Surinan saa loppumaan kun kääntää servoa nopeasti edestakaisin. Onkos tuo ihan normaalia?

16
Polttisautot / Takapäässä väljää...
« : 09.12.04 - klo: 20.59 »
Hain juuri Matkahuollosta uuden HoBao Hyper7 autoni. Onko aivan normaalia että kaikissa renkaissa tuntuu selvä välys laakeroinnissa? Takarenkaissa tuntuu noin 1mm välys kun ottaa kiinni renkaan ylä ja alareunasta ja heiluttaa ylös-alas. Etupäässä välystä tuntuu olevan huomattavasti enemmän, rengas pääsee heilumaan 2-3mm! Aivan kuin olisi ihan loppuun ajetut laakerit vaikka autoa ei ole edes käynnistetty kertaakaan. Turhaa yrittää tehdä mitään säätöjä pyöränkulmiin kun on noin suuret välykset  :(

17
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 08.12.04 - klo: 21.45 »
Olipa ilmestynyt mukavia uutisia tuonne  Sanderssonan sivuille.  Hyper 7 tulee voimaservolla :)

18
Polttisautot / Mikä rengas pitää ja toimii lumella??
« : 06.12.04 - klo: 01.10 »
Tarkoitus olis laittaa noin 20mm puuruuveja 10-16kpl/rengas 1/8 krossarin renkaisiin. Onko kokemuksia että vaikuttaako lisääntynyt massa tai mahdollinen epätasapaino renkaassa johonkin, esim laakereiden kulumiseen tms.?

Entä saako noilla terävillä puuruuveilla hyvänkin pidon jäällä, onko verrattavissa vaikkapa pitoon soralla?

19
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 30.11.04 - klo: 18.27 »
Kiitokset Joonalle tyhjentävästä vastauksesta. Tuon HoBaon Pro version voi unohtaa koska en ole hakemassa mitään Pro mallia, vaan hinta/laatusuhteeltaan hyvää autoa jota ei tarvitse heti olla vaihtamassa parempaan (hintaluokka siis n. 550€ sisältäen kaiken tarvittavan). Käytetytkään ei oikein kiinnosta koska uusi on aina uusi ja kun ostaa uuden niin tietää varmasti mitä saa.

Tuo GS Storm vaikuttaa ihan pätevältä autolta kun on voimaservokin valmiina, muuten taitaa vastata aika pitkälle HoBaota laadultaan.  Hobaosta kuitenkin taitaa löytyä enemmän infoa ja tarvittaessa asiantuntevaa apua esim. tältä forumilta. Muutenkin olen saanut HoBaosta mielikuvan parhaana tämän hintaluokan 1:8 krossarina.

Kyllä tosiaan HoBao vaikuttaa "valmiilta" autolta jos ohjausservo on auton "suurin puute".  Tuntuu että muihin malleihin saa olla heti hankkimassa laakerisarjaa tai voimansiirtoon parempia osia yms.

Paljonkos tuossa HoBaon vakiomoottorissa on tehoja hevosvoimina kun ei ole sattunut mistään silmään? Entä Inferno MP 7,5 koneessa?

20
Polttisautot / Kyosho vai Ho Bao
« : 30.11.04 - klo: 16.17 »
Olen tässä pikkuhiljaa aloittelemassa RC harrastusta. Auton valinnassa olen päätymässä HoBao Hyper 7 malliin, Toisena vaihtoehtona mulla on Kyosho Inferno MP 7,5 Sports. HoBao vaan tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta halvempien osiensa ja täältä kuultujen kommenttien ansiosta.

Olisi pari kysymystä koskien tuota auton ostoa. Ihan uutta autoa olen siis ostamassa ja minulla ei ole mitään tarvikkeita ennestään, joten kaikki tarvittava on siis ostettava.

1. Saako tuota HoBaota rakennussarjana vai onko RTR ainoa mitä on myynnissä? Mieluusti ottaisin rakennussarjan että pääsisi tutustumaan auton tekniikkaan paremmin.

2. Kannattaako autoa ostaessa ostaa mukaan jotain järkevää vara/viri -osaa jolla autosta saa kohtuu edullisesti paremman/kestävemmän? Tarkoitan tällä nyt sellaista kuin esim. kuulalaakerisetti autoon jossa ei sitä alunperin ole.  Tai jotain teräsrattaita muovisten tilalle.

Sivuja: [1]