RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Joel N - 27.01.09 - klo: 22.19
-
Terveeks kaikille!
Ensikauden kisakärry tuli hommattua, ja valinta osui siis Hong Norin uuteen X2 CR Pro-buggyyn. Pari iltaa olen sitä nyt nippuun pistänyt, ja loppusuora häämöttää jo...
Itse kasaaminen on melko mekaanista ohjeiden seuraamista. osat sopivat hyvin yhteen, kuten PRO-luokan laatubuggyissa kuuluukin. Ohje on normaali vaiheittain kasaamista ohjaava mustavalkokuvilla varustettu vihkonen. Ohjeesta ei mitään isompaa huomautettavaa tähän mennessä vielä löytynyt.
Niin muovi- kun alumiiniosatkin ovat hyvänlaatuisia, eikä hiilikuituosienkaan tarvitse hävetä muiden merkkien joukossa. Iskarit on tutut isot 16mm Big Boret.
Painoa en vielä valitettavasti ole päässyt punnitsemaan kun siihen sopiva vaaka uupuu, mutta kevyempi on kun edeltäjänsä..
Näin alkuun vaikutelma on siis hyvä, ja vaikka Suomessa ulkokauden alkuun on vielä kuukausia, odotan jo innolla että pääsen ottamaan tyypit tästä autosta.
Ja muutama kuvatus sitten näin alkuun:
(http://img403.imageshack.us/img403/6884/jojel071az2.th.jpg) (http://img403.imageshack.us/my.php?image=jojel071az2.jpg)
Iskunvaimentimien rungot, kokoa on.
(http://img520.imageshack.us/img520/5334/jojel019vw6.th.jpg) (http://img520.imageshack.us/my.php?image=jojel019vw6.jpg)
Diffi
(http://img177.imageshack.us/img177/3011/jojel063fp5.th.jpg) (http://img177.imageshack.us/my.php?image=jojel063fp5.jpg)
Auton mukana tullut vauhtipyörä ja kytkinkello, 17 hammasta..
(http://img520.imageshack.us/img520/1941/jojel003uv9.th.jpg) (http://img520.imageshack.us/my.php?image=jojel003uv9.jpg)
kevennetyt ulostulot edessä, keskellä ja takana.
(http://img253.imageshack.us/img253/4760/jojel066fq3.th.jpg) (http://img253.imageshack.us/my.php?image=jojel066fq3.jpg)
näkymä edestä, kuvassa näkyvät hyvin hiilikuituiset iskaritornit..
(http://img230.imageshack.us/img230/9670/jojel079lr5.th.jpg) (http://img230.imageshack.us/my.php?image=jojel079lr5.jpg)
Sivulta
(http://img142.imageshack.us/img142/3130/jojel074dx5.th.jpg) (http://img142.imageshack.us/my.php?image=jojel074dx5.jpg)
Näkymä pohjasta.
(http://img519.imageshack.us/img519/8194/jojel014hg4.th.jpg) (http://img519.imageshack.us/my.php?image=jojel014hg4.jpg)
Ja valmis!
Kuinkas monelta muulta ko. auto löytyy? :azn: Tänne keskustelua ja jutustelua autoon liittyen...
-Joel N
E:Kuvia lisäilty..
-
Komia on peli. itsellä tuo X1 mutta olen harkinnut tuota X2 conversion kittiä siihen.. :azn:
-
Laitetaan heti alkuun jousi kertaus.
Tullut kyselyä X2 Buggyn jousista kun paketissa nykyään Truggyistä tutut siniset etujouset.
Lainaus Chad Bradleylta@starting grid:
Buggy front and rear: Yellow = Soft
White = Medium
Nickel/Silver = Hard
Truggy Rears: Grey = Soft
Blue = Hard
Truggy Front: Grey = Hard
Blue = Soft
Blue fronts are stiffer than the silver buggy front and much harder
than the rears.
All the springs use the same wire dia. what makes them stiffer or
softer is the amount of coils (less coils = stiffer spring) most of
the springs are only a 1/4 coil difference (shorter or longer) some
are 1/2
-
munkin auto on koria ja tarroja vaille valmis. hyvin meni nippuun, ei mitään ihmeellistä tullut vastaan, kuvia laitan kun saan pienennettyä.. mun auto painaa 3350g ajokunnossa tankki tyhjänä, paljon parempi kuin vanha X1 paino. pääsis vaan ajaan jo. :azn:
-
Ohessa vielä muistitaulu:
(http://www.customracingdecal.com/samples/hn16mm.jpg)
-
Jälleen kerran Paco kasaa hyvää tietopakettia X2:sta
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor/x2crb/x2crbbuild/x2crb-intro.html
-
(http://img232.imageshack.us/img232/4835/cimg4080gw7.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img232.imageshack.us/img232/cimg4080gw7.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img232/cimg4080gw7.jpg/1/)
kori on myös parempi kuin vanha, ei katkeile se keulapala, kun on erillinen. (taustalla vanha kori)
(http://img232.imageshack.us/img232/7913/cimg4079gb3.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img232.imageshack.us/img232/cimg4079gb3.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img232/cimg4079gb3.jpg/1/)
(http://img231.imageshack.us/img231/3337/cimg4076xn2.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img231.imageshack.us/img231/cimg4076xn2.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img231/cimg4076xn2.jpg/1/)
Huomaa hienot/hyvät alu kardaanit, meillä ollut tälläset joka autossa.
(http://img216.imageshack.us/img216/8577/cimg4078jg8.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img216.imageshack.us/img216/cimg4078jg8.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img216/cimg4078jg8.jpg/1/)
offset jarrulinkistö toimii hyvin, painaa keskelle palaa. siihen kannattaa vielä laittaa ruuvit joissa ei ole jenkaa palojen kohdalla. oli viimekaudella trukissa tommonen keskidiffi pukki, jarrut on parhaat mitä oon kokeillu ikinä.
(http://img231.imageshack.us/img231/9172/cimg4077am4.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img231.imageshack.us/img231/cimg4077am4.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img231/cimg4077am4.jpg/1/)
-
TWF on saanut projektia eteenpäin
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor/x2crb/x2crbbuild/x2crb-index.html
-
Rupee setupit löytymään ison veden takanakin.
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5641
-
Hyviä detaljikuvia Bradleyn autoista:
http://www.rcnews.net/off-road-news/1137-chad-bradleys-jammins.html
-
Nyt on lisää hyvän kirjoittajan tietoa:
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor/x2crb/x2crbbuild/x2crb-performance2009.html
Tuolta sivulta hyvä taulukko osien painoista:
X2
X2 Alum Shock Tower Front 25.6 gram
X2 Alum Shock Tower Rear 33.4 gram
5mm Carbon Front shock tower 14.7 gram.
5mm Carbon Rear shock tower 18.6 gram.
Chassis 256.0 gram
Carbon Steering plate 5.2 gram
Ackerman plate 7.0 gram
Plastic rear up-rights 21.0 gram.
Plastic C-Hub 26.4 gram
Diff Cross pin alum 1.7 gram
Diff Brake joint LW 21.1 gram
Diff Joint LW 19.2 gram
Universal Front 56.6 gram
Shaft and joint 30.3 gram. LW Unis Mid 45.4 gram
Universal Rear 56.3 gram
Main Gear 44 T 27.0 gram
Alum Shock Stand Off 5.2 gram
1x Spiral gear and pinion 10T 34.6 gram
Motor Mount 2 piece 27.2 gram
X1-42 Wing mount 3.1 gram
Radio post 1 piece 0.75 gram
Lunsford Turnbuckle 16.6 gram ( not in Europe)
X1 or option X1 or standard X1x
5mm Alum Front tower 25.0 gram. (4mm 20.6)
5mm Alum Rear tower 34.6 gram. (4mm 32.7)
LW Chassis 259.3 gram std 287.5
Alum Heavy duty steering plate 10.8 gram
Special Ackerman plate 8.1 gram.
Alum rear up-rights 36.8 gram.
Alum C-Hub 38.9 gram
Diff Cross pin 4.8 gram
Brake joint 22.3 gram
Diff Joint 21.2 gram
LW Universal Front 50.0 gram std 56.6
LW Universal Mid. 45.5 gram std 52.0
LW Universal Rear 49.7 gram std 56.3
LW Main Gear 48 T 24.6 gram std 31.9
Standard Shock Stand Off 15.1 gram
1x Spiral gear and pinion 13T 31.9 gram
Motor mount 1 piece 25.8 gram 3 piece 36.5
Alum Wing mount 4.6 gram
Alum Radio post 1 piece 1.2
Turnbuckle std 30.8 gram
Auto on keventynyt noin 100 g, mutta voi sitä tietyillä valinnoilla vielä lisääkin keventää. Olennaista auton uudistamisessa on kuitenkin painojakauman siirtyminen. Todennäköinen kisapaino on 34XX g, mutta 33XX g siitä halutessaan saa, mutta 32XX g vaatii jo urheilua lompakon lisäksi. Kuukauden päästähän tämä grammajauhanta loppuu, kun vaihdetaan mittasuuretta aikaan t ja sen SI-yksikköön s.
-
Tällä mennään tulevana viikonloppuna Eestiin.
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_2323.jpg)
Eikä ole urheiltu Tuukka. :laugh:
-
Vau.
Mitäs sille sitten on tehty, jos saan udella? :wink:
-
Haa, koriklipsut ja tankin avauslenkki puuttuu! Ota ne mukaan Eestiin.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin jokunen "erikoisjuttu" löytyy tuosta autosta. Lisätodisteina myös OP-pankin papereita vaa'an vieressä ettei vaan titaanitiliote. Että jos ei nyt ihan urheilua, niin alkuveryttelyä kuitenkin.
-
Ensitestit autosta otettu Eestin Wintercupissa eilen. Viime vuoden Syyskuun jälkeen en polttiksella ollut ajanut mutta X2 oli samantien todella helppo ajettava. Kaasua saa kayttää reilusti verrattuna X1:seen.
Rata oli todella liukas paksun pölykerroksen takia. Siitä huolimatta ensimmäisessä alkuerässä tuli otettua koko hallin nopein kierrosaika tähän mennessä: 17,9sek.
Auto on vakaa eikä poukkoile levottomasti. Kiihtyvyys on hurja.
Hyppää erinomaisesti.
Innolla kevättä odottaen.
T: Joonas
-
Tällä mennään tulevana viikonloppuna Eestiin.
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_2323.jpg)
Eikä ole urheiltu Tuukka. :laugh:
Laitoit sitten lisäpainoja :lol:
Niin ja onnittelut Joonaksen suorituksesta.
-
Kuten Jonttu tuossa aamulla kirjoittelikin niin aivan uskomattoman nätisti toimii uusi auto. Todella rauhallisen näköistä etenemistä, eikä mitään poukkoilua.
Lopputulokseen voi mekkarikin olla tyytyväinen kun huomioidaan että viime kautinen motti tuntui olevan vielä talviunilla ja stumppailuilta ei valitettavasti vältytty. Stumppeja tuli pitkin päivää melkein kyllästymiseen asti.
Finaalissa Jonttu työnsi menemään todella nätisti sijoilla 3-4 kunnes... eka stumppi ja taas kurotaan kiinni ja ... toka stumppi. Noh,näitä sattuu. Recordeiksi merkittäköön hallin kierros ennätys ja finaalin best lap. ja toki 6.sija.
Uusi motti kiinni ja kesää odotellaan.
Ja Juska mitä lisäpainoja...
-
Ja Juska mitä lisäpainoja...
Kun viikolla kävin niin se puntarihan näytti 31xx gr.
-
Ja Juska mitä lisäpainoja...
Kun viikolla kävin niin se puntarihan näytti 31xx gr.
Jaa Juu... :laugh:
-
Tässä vielä lista jäykkyyksineen HN jousista 16mm Big Bore iskareihin.
Front springs Super Bore 16 mm
Brand partnumber color K value N/mm
Hong Nor #389A Yellow 0,6433
Hong Nor #389B White 0,7199
Hong Nor #389C Silver 0,7584
Hong Nor #390A Blue 0,8139
Hong Nor #390B Gray 0,8482
Rear springs Super Bore 16 mm
Brand partnumber color K value N/mm
Hong Nor #389A Yellow 0,5336
Hong Nor #389B White 0,5883
Hong Nor #389C Silver 0,6017
Hong Nor #390B Gray 0,6095
Hong Nor #390A Blue 0,667
-
Portugalilainen on kasaillut hyvän set-up sheet pohjan.
http://softmod.no.sapo.pt/emodelismo/x2_buggy_en.pdf
-
Kautta 2009 ootellan täälläkin...uusi X2 rupeis oleen liekeissä. Tarvii vaakita maanantaina kun pääsee töihin.
(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/auvoX2a.jpg)
Edit: Tv. auvo
-
Hienoa, Auvonkin auto jo kasassa.
Meillä uusin variaatio kasautuu pikkuhiljaa.
Kuvia tulossa.
-
Meikäläinenhän laahaa pahasti jo nyt jäljessä, vaikka ei ole edes kausi vielä alkanut.
Konversion kourissa:
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/SamiLep/IMG_0600.jpg)
-
Äääh, äijiä vaa harmittaa ku autot on nipussa ja ei pääse viel rullaa.. Mä olin niin fiksu (myöhäinen), että ehkä just ja just kerkeen saada auton nippuun kauden alkuun :lol:
Kirjoitusvirheitä täynnä piti hiuka muokkaa..
-
Milläs iskariliemillä porukka on liikenteessä?
-
mullo 1.2mm reikäset männät ja litkut on Ultimaten Edessä 30 ja takana 25.
-
Paha sanoa uuden painojakauman sekä jousimuutosten jälkeen mikä on se "oikea" setuppi, mutta Auvon 1,2 mm männät on kyllä herkät litkujen oikeellisuuden ja lämpötilojen suhteen. Olen jostain lukenut isojen poikien ajaneen 8 kertaa 1,2 mm männillä näillä isoilla ämpäreillä.
Jos teoretisoidaan niin kyseessä on ISKUNvaimennin, jolloin vaimennus pitää iskun suhteen sovittaa. Edessä on nyt todennäköisesti jäykemmät jouset (siniset) ISKEMÄSSÄ ja perässä ehkä löysemmät (valkoiset). Valistunut arvaus voisi olla 5 pykälää tiukempaa eteen ja 5 pykälää löysempää taakse kuin mitä viime kaudella käytit. 1,2 mm mäntiä en taakse laittaisi - pakkia voi esiintyä. Eteen voi kokeilla, mutta lähtökohtaisesti epäilen.
-
Viron kisoissa ajettiin (kylmissä olosuhteissa) 1,4mm männät ja 30W etu/25W taka.
Hyvä oli.
Siitä sitten kohti lämpöisiä kelejä ja ulkoratoja.
-
Sukkula veenukseen, tai jonnekki:
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/SamiLep/X2etuviisto.jpg?t=1239477894)
-
Kaksi päivää treeniä takana Turun radalla.
Kyllä X2:nen toimii. Alusta lukee rataa uskomattoman hienosti ja auto pysyy rauhallisena ja etenee.
OS:n V-Spec 2 tuli ajeltua sisään ja koneesta nyt läpi hiukan vajaa gallona. Aivan tajuton moottori!!!
Ruutia riittää vaikka naapurille lainaksi ja KÄY.
Autossa nyt suht löysät diffit. Etu: 3000W Keski:5000w Taka: 1000w. Suosittelen kokeilemaan, auton keveydestä johtuen tuntuu löysät diffit olevan melko passelit.
Iskarit Etu: 35W Taka. 30W
-
Kauden avaus poltteli tiimiämme siinä määrin, että Turkuun piti lähteä lauantai aamukaffeilla päätettynä. Aki ja Jani olivat viestineet, että rata olisi jo ajossa. Niinhän se olikin, mutta pientä talkoota siinä oli alussa. Itse rakentelin autoa kondikseen ja Tuomas talkoili miten nyt nuori "jaksoi venyä". Ratamaksu jäi maksamatta, mutta perikää kun satutte näkemään. Radalle oli aika koomista tulla kesärinkuloin uutta moottoritietä pitkiä pätkiä 80 km/h nopeusrajoituksella. Valehtelisin jos väittäisin etten rikkonut lakia.
X2 ja ajotauon jälkeiset ensi metrit meni tietysti hieman rajoja hakien. Perä tuntui hyvältä heti alussa, mutta etupäätä vaivaa pidottomuus niin sisään kuin uloskin mutkissa. Hieman sitä yritettiin taltuttaa, mutta kun teemana oli vain ajella, niin isommat säädöt jäi tuonnemmaksi. Epäilen kasterin vähyyttä muovietuC- + b paloilla ensisijaikseksi muutokseksi. Iskarilitkut oli Tammisaaren jäljiltä ja muisti nollautunut.
X1 -> X2 plussat:
- perä
- kiihtyvyys (paino + välitys + perä)
- jarrut (keskeisemmin painaa levyä sekä välityksen kautta jarrutusmomentti parempi)
- hyppäämisominaisuudet
Negaa:
- takagardaanin on lähellä joidenkin moottoreiden kiinnityskorvia, joutuu dremelöimään
- uudet jouset kaipaavat hieman kuoleentumista, jotta saa auton alemmaksi
eli kyllä siitä vielä parin säätösession jälkeen Auto omaan makuun tulee.
-
Keuhkoputken tulehdus taltettu ja pääsin vihdoin töihin ja vaakalle.
Autoa toivottavasti pääsee testaan omalle radalle ensviikonloppuna.
(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/auvonX2_paino.jpg)
Aika läski 325kg :shock:. Pikkuisen Joonaksen autoa painavampi, mutta kelpaa mulle.
-
Melkoisia eroja painossa myös moottoreissa.
OS:n vaihdon jälkeen puntarilla uudet lukemat. Nyt mukana myös koriklipsit ja tankiaukaisu lenkki + ajopölyt.
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_2370.jpg)
-
Epäilen kasterin vähyyttä muovietuC- + b paloilla ensisijaikseksi muutokseksi.
samaa mieltä, A palat voi mun mielest laittaa heti kiinni.
-
A-paloilla on Joonaskin ajanut X2:lla.
-
- A- palat (enemmän kickuppia)
- alu C palat (enemmän kasteria)
- löysempi vakaaja
- löysempi jousi
- löysempi iskariöljy
- nokkaa alas
- löysempää etudiffiä (mutkaan sisään paremmin)
- haritusta
- ackermannia
- kuviolliset renkaat
- jne
Onhan näitä keinoja, mutta mistäs saisi testiradan? Vaimo ilmoitti, että talkoilenkin huomenna hevostallilla.
-
Bradley pistänyt luun kurkkuun Amerikan ranskiksille.
http://www.prolineracing.com/t-race_2009_canadaindoor.aspx
Tuota voisi kutsua hattutempuksi.
-
Nyt on täälläkin ensimmäiset ajot radalla ajettu X2:lla, ja kyllähän se kääntyy & kiihtyy. Looginen auto ajaa, ei mitään kummempia äkkinäisiä poukkoiluja ja hyppäkin hienosti. Tampereen radalla setuppina toimi iskareissa 1,4mm reikäiset männät, edessä 40wt öljyt, takana 30wt. Diffit 4000-5000-1000 (E-K-T). Pyöränkulmat vähän sinnepäin, lähes manuaalin mukaan :roll: tästä on hyvä lähteä eteenpäin, vielä kehittämään ajettavuutta.
-Joel N
-
Itsekkin nappailin ensisavuja ulos autosta ja Werksin pannusta, eihän tuo arvottu setuppi ihan asvalttioptimi ollut ja sisäänajokin vaiheessa, mutta kuulostaa varsin samalta kuin tuo Joelin Tamperesetuppi, pidetään siis siinä.
Mutta kyllä maistui pitkän talven jälkeen kun en ole millään nenäkarvatrimmereillä ajellut.
-
Puntarissa käyty. 3354 g ilman titaanivantteja, WS7II koneella, 2047 Hn pilli, lipoakulla, hieman turkulaista savea sekä werksin tuplaweet rinkuloina. Tasan 200 g laihempi kuin viimevuotinen.
52 % painosta on etupäässä ja loput takana.
-
Tampereella toimi auto hyvin. 1.4 männät, 40/30 öljyt, valkoset jouset (olis pitäny olla siniset tai nikkelin väriset edessä), 5000/7000/3000 diffit, paino noin 32xx riippuen renkaista. A palat, 22 caster, B palat on huonot. Auton olisi saanut vielä paljon nopeemmaksi jos olis muulta häslingiltä ehtiny(tajunnu) laittaa. :lol:
-
Tuomaksella oli B palat + 24 asteen C-palat. Se ei mielestämme ollut se ongelmamme vaan ihan toinen juttu, joka ensin testataan ennen kuin ääneen palstalla sanotaan.
Diffit samat kuin Petellä. Iskarijouset nikkeli - valkoinen (takana). Tämä viimeisin versio, joka toimi parhaiten. Ölkät muistaakseni 45 - 35.
Ajotyylithän on Petellä ja Tuomaksella ihan erilaiset. Tampereen radalle ei Tuomaksen rajumpi tyyli sopinut, kun auto kippasi liiasta pidosta. Tuomas kääntää kaasulla eli autolla pitää pystyä ajamaan hallittua luisua. Se ei onnistunut Tampereen pitävällä ja rosoisella radalla. Radan mukaan pitää mennä. Nyt sitä ei osattu.
Muistan kyllä Pete sinun sanoneen, että auto meinasi kaatua etukautta ympäri mutkaan sisään ajettaessa. Eikös siinä juuri A pala auta tuota negatiivista ilmiötä?
-
Kauankos porukka tällästä kittiä on kasaillu ? noin tunti määrässä.
-
Jos on ensimmäinen kittisi, niin suositan ottamaan rauhassa, jotta ei tule höntyiltyä mitään...
"Pari päivää" sanoisin olevan sellainen normaalitahti, kyllähän näitä jotkut kasailee pitkin iltoja ja öitä, olisiko tuntimäärä silloin jotain kahdeksan luokkaa? On kyllä niin kokemusriippuvainen homma tämä, että mitään kovin tarkkaa on mahdotonta antaa.
Tätä sivustoa kannattaa hyödyntää rakennuksessa manuskan tukena: http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor/x2crb/x2crbbuild/x2crb-index.html
-
Aika asialliset sivustot.. No varataanpa noin viikko sitten kasaukseen niin eiköhän siitä auton näköinen toivottavasti tule :>
-
Muistan kyllä Pete sinun sanoneen, että auto meinasi kaatua etukautta ympäri mutkaan sisään ajettaessa. Eikös siinä juuri A pala auta tuota negatiivista ilmiötä?
En oo ihan varma :grin: mutta jouset olis pitäny vaihtaa ainakin. Ja vakaaja laitettiinkin. ei enää nyökkäillyt niin pahasti ja mutkan/kaan voi ajaa kovempaa.
-
Löytyi kaksi vikaa yhtä aikaa. Autossa oli etuiskareissa pitkät alapäämuovit ja se toinen on yläpään tyhmyys. Olin jo dremeli kierroksilla katkaisemassa jousia lyhyemmiksi, kun tajusin tarkastaa iskarit uudestaan. Auto oli sen ratkaisevat 2-3 mm liian korkea. Siksi se ei kääntynyt kuin pitkittäisakselin ympäri. Positiivisena asiana on liki neitseellinen pohjalevy.
-
kannattaa kokeilla myös tota 24 asteen casteria, eli A palikka ja ALU C-pala. tänään testasin sitä, toimii ainakin mulle paremmin. :afro: kääntyilee paljon pyöreemmin, ihme kyllä, kääntyy mun mielestä jokapaikassa paremmin. :huh:
-
Taas löydettiin autoon hiukan vauhtia lisää. Nyt alkaa iskari/jousi olla balanssissa auton painon kanssa.
Kuski tokaisi Lauantain testi rupeaman jälkeen, että nyt alkaa mutkaominaisuudetkin olla sitä mitä pitää.
Hyvä näin. Hiukan oli miettimistä painon siirtymän kanssa 31xx painavaan autoon, mutta kyllä se sieltä alkaa löytymään.
Iskarit nyt, Etu: 35W/Kromi Taka:25W/Kelt.
Pari uutta juttua testataan Kauhavan jälkeen, niistä lisää tuonnenmpana.
-
Tässä meikäläisen setit:
Setup (http://i35.photobucket.com/albums/d173/SamiLep/X2LavankoSetup.jpg?t=1242763992)
(vakiopainoinen auto)
-
ihan hyvältä näyttää, diffi öljyt on kyllä aika ohuet. kannattaa kokeilla jäykempiä. mä en ainakaan voi ajaa jos on löysät, mut kaikki tekee itelleen omat säädöt.
seuraava testi: 1.35x6 männät ja jotain 35/30 tai 35/27.5
sitä seuraava testi 1.5 männät ja 45/40
nyt on 1.4 männät ja E 40w-42.5w T 30w-32.5w
veikkaan et 1.35 männät on hyvät noin 3350-3400 painavalle autolle
-
X2 joutui diffien määräaikaishuoltoon n. 5 litran jälkeen. Mömmöjen sameus oli tummin edessä ja kirkkain takana. Takana jopa ei vielä vaihtokunnossa. Täysin toimivat diffit, mutta kannattaa hiomapölyt poistaa turhan kulumisen estämiseksi. Kokeilun vuoksi laitettiin 7 k sijaan 10 k, mutta sitä ei voi suositella. Autosta tuli levoton.
-
Uusimmat päivitykset meidän autoon:
Linkkimallin ylätukivarret edessä, lisäsi pyöreyttä kääntyvyyteen. Mutkanopeudet kasvoi kuskin mukaan melkoisesti.
Uusi iskari setup, Etu:35W Kromi jousi Taka:25W Kelt. jousi. Pito parani huomattavasti ja auto rauhoittui röykyissä entisestään. Nyt diffit, Etu:5000 Keski:5000 Taka:3000
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_2374.jpg)
-
Jontun Salo set up:
Diffit:
Etu- 5000W
Keski- 5000W
Taka- 3000W
Iskarit:
Etu- 40W/6x 1,4mm/ nikkeli jousi/tornissa keskellä,tukivarressa sisällä
Taka- 30W/6x 1,4mm/ keltainen jousi/tornissa ylärivissä keskellä,tukivarressa sisällä
Ride Height- Level edessä ja takana
Vakaajat:
Etu- 2,5mm/ 0mm preload
Taka- 2,8mm/ 3mm preload
Linkki ylätukivarret edessä keskellä
Takaylätukivarret tornissa sisällä, hubissa ulkona
Renkaat:
WERKS Lugs R200
-
Jontun Lavanko SM Set-Up:
Diffit:
Etu- 5000W
Keski- 5000W
Taka- 3000W
Iskarit:
Etu- 40W/6x 1,4mm/ nikkeli jousi/tornissa keskellä,tukivarressa sisällä
Taka- 30W/6x 1,4mm/ keltainen jousi/tornissa ylärivissä keskellä,tukivarressa sisällä
Ride Height- Level edessä ja takana
Vakaajat:
Etu- 2,5mm/ 4mm preload
Taka- 2,8mm/ 2mm preload
Linkki ylätukivarret edessä keskellä
Takaylätukivarret tornissa sisällä, hubissa ulkona
Renkaat:
JConcepts CrowBow combo
-
Onko muilla ongelmia ohjauksen servo saverin löystymisen kanssa? Eli autossahan tuli mukana tehdaskasattu ohjauslinkistön pystytolpassa majaileva servo saver. Tuon käsinkiristettävä mutteri löystyy ja siirtyy tolpan yläpäähän jokaisen ajokerran aikana.
Onko olemassa jokin keino, jolla välttyisi ainaiselta mutterin kiristämiseltä?
-
Medium lukitetta kierteisiin hieman tai uusi "nylock-rengas" mutterin sisään jos vanha on kuollut.
Mikäli saveri on tiukahko, niin jousihan käytännössä myös lukitsee mutteria. (vrt. jousiprikka)
-
Mistähän löytäisi manuaalin tähän autoon netistä, yritin katsella kotisivuilta mutta en ainakaan sieltä löytänyt. ?
-
http://www.ofna.com/pdf/34958-X2-BUGGY.pdf
-
Moro toimi kyl toi jousi setuppi tosi hyvin mikä joonaksellakin on eli etu kromi/nikkeli ja taka keltanen ihan törkeen hyvä oon tyytyväinen :cheesy: