Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #450 : 16.03.09 - klo: 21.01 »
Täältä myös piste V-specille.
Käyntivarmempaa konetta saa hakea, käy ja kukkuu vaikka säädöt ei olis edes sinneppäin.
Toki teho ja kestoikä laskee mutta käy se kuitenkin.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #451 : 17.03.09 - klo: 00.01 »
Ei se hinta tunnu missään jos ajattelee et voi ajaa kisoja ja reeniä silleet et oikeesti tietää et se ei sammu yht' äkkiä. Ei tartte kikkailla mitään, ei tartte pelätä, se vaan käy. Kaiken lisäksi se kestää todella hyvin. mulla oli nyt viron kisassa sellanen vanha kone minkä olin kasannu vanhoista osseista osat ristiin.  :mrgreen: (sitä se budjetti kisailu on..) Sisäänajoa vähän ja toimi ku kello! kuski ei vaan toiminut, kun ajoin lankkua päin. Ja tehoa piisaa.  :afro: tottakai niitäkin täytyy osata käyttää ja säätää.
« Viimeksi muokattu: 17.03.09 - klo: 00.22 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #452 : 17.03.09 - klo: 14.55 »
Ongelma.

Asennan tässä vauhtipyörää tähän uuteen V-speciin, niin mutteria kiristettäessä pyörii kampiakseli, joten mutteri ei kiristä kartioliitosta timmiksi.

eli aikansa kiristää, kunnes lipsuu. Tällöin vauhtipyörä on vielä löysällä.

mitäs ny? Nippusiteitä pakoaukko pullolleen ? :)

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #453 : 17.03.09 - klo: 15.29 »
Juuri niin.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #454 : 17.03.09 - klo: 15.48 »
Juuri niin.

Kiitos!

En vaan viitti rikkoa konetta heti kättelyssä, hellin käsin asentelen :P

.w

EDIT: Ei auta, en uskalla kovempaa vääntää enää, ja silti jäi vauhtipyörä löysälle.
Huomasin, että kartiossa oli jäämiä ruuvilukitteestä(vähäisiä määriä), poistin ne, mutta voisko joku muu vaikuttaa asiaan vielä.
Meinaan, että vielä vähä lujempaa vääntöä, niin on kampiakseli poikki, tai kiertokanki entinen
Ties vaikka ois jo :P

Bräkliinillä kuivasin akselin ja pinnant ennen kasaamista.

Mietin jos kiillottaisin sen kartion ulkopuolelta, niin ruuvin voima puristaisi sitä enemmin kasaan kuin eteenpäin?

.w
« Viimeksi muokattu: 17.03.09 - klo: 16.35 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #455 : 17.03.09 - klo: 17.12 »
Oletko laittanut prikkoja kartion ja etulaakerin väliin. Kuvailemasi ongelma vaikuttaa siltä että, vaatii sen prikan tai pari sinne väliin. Tällöin vauhtipyörä puristuu kartiota vasten tarpeeksi. Nyt vaikuttaa siltä ettei puristu.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #456 : 17.03.09 - klo: 17.16 »
Erimoisia kartioita ja prikkoja sovittelemalla löytyy se oikea juttu.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #457 : 17.03.09 - klo: 17.47 »
Vika 1. mutterissa eri kierre, siksi ei kiertyny tarpeeks.
Vika 2. Kartio ottaa vauhtipyörään vain millin levyseltä alueelta, ei pidä.

Kartio tuli vauhtipyörän mukana.

Pitääkö sitä perkile lähtä ostoksille taas.

Miksei noi kierteet voi olla standardeja? Hä?

Nyt sormet vaan ristiin, ettei mitään menny rikki väännellessä  :cry:

Ahistaa.

.w

EDIT: pikaisen vilkaisun perusteella ainakin kiertokanki näyttää ehjälle, kone pyörii normaalisti ja muutenkin on ehjän oloinen. Enää jännättää kampiakseli, mutta tuskin oon sitä kierteelle saanut.

Mistäs näihin saa oikeanlaisen mutterin kytkimelle? Tai mitä vauhtipyörää/kytkintä näissä on käytetty?
« Viimeksi muokattu: 17.03.09 - klo: 19.57 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #458 : 17.03.09 - klo: 20.00 »
Mulla oli kanssa yksi Towerista tilattu duratax warheadin vauhtipyörä jossa mukana tullut kartio oli nousukulmaltaan erilainen kuin itse vauhtipyörässä.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #459 : 17.03.09 - klo: 22.55 »
Vika 1. mutterissa eri kierre, siksi ei kiertyny tarpeeks.
Vika 2. Kartio ottaa vauhtipyörään vain millin levyseltä alueelta, ei pidä.

Kartio tuli vauhtipyörän mukana.

Pitääkö sitä perkile lähtä ostoksille taas.

Miksei noi kierteet voi olla standardeja? Hä?

Nyt sormet vaan ristiin, ettei mitään menny rikki väännellessä  :cry:

Ahistaa.

.w

EDIT: pikaisen vilkaisun perusteella ainakin kiertokanki näyttää ehjälle, kone pyörii normaalisti ja muutenkin on ehjän oloinen. Enää jännättää kampiakseli, mutta tuskin oon sitä kierteelle saanut.

Mistäs näihin saa oikeanlaisen mutterin kytkimelle? Tai mitä vauhtipyörää/kytkintä näissä on käytetty?

 
Itse niputin tänään tuliterän v-specin ja siihen laitoin yhden 0,5mm prikan kartion ja etulaakerin väliin. Hieman ihmetyttää tuo jäykkyys kuinka paljon mäntä ottaa kiinni yläkuolokohdassa, kun ei ole tälläistä kireetä kisa konetta ennen ollutkaan..
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #460 : 17.03.09 - klo: 23.01 »
sit kun rupeet käytteleen sisään uutta konetta niin ei mitenkään ihmeellistä että junttaa vähän väliä männän yläkuoloon jumiin.
meinasi jo ruveta usko loppumaan kaiffarin v-specin sisäänajorulianssin kanssa.
tiukat on sovitteet uutena :grin:
hobao hyper 8

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #461 : 17.03.09 - klo: 23.13 »
Nyt hioin molempia kartioita vähäsen, ja tuntu tarttuvan paremmin kiinne.

Ei uskalla kokeilla pyöräyttää, ettei se liitos säikähdä :)

Ei vais, koklaan kohta ilman tulppaa. Jos ei pidä vieläkään, niin sitte joutuu kaupoille.

On kiree kone joo täälläkin, ilman tulppaa kinnaa kivasti sinne ylös ^_^

.w

EDIT: kokeiltu on, taitaa nyt pitää.

Uus ongelma.

Kytkin on liian levee/pitkä, tai kampura liian lyhyt. Siellä on prikka koneen ja kartion välissä, mutta se on noin 0.8mm paksu, kun taas tarvis noin 2mm pitemmän kampiakselin :P

varmaan se kartiokin siellä vie tilaa, kun ei mee kokonaan vauhtipyörän sisään.

Eli taitaa olla pakko hankkia uus kytkin/vauhtipyörä ?

Mikäs _varmasti_ käy V-spec:iin (ei speed, vaan uusi V-spec vzB)?

Tänk juu, sanoo jo kohta masentuva,
.w



« Viimeksi muokattu: 18.03.09 - klo: 00.17 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #462 : 18.03.09 - klo: 01.16 »
Omassa hobaossa käyttänyt tietysti hobaon kytkintä, sekä Seiskan ja Kasin kytkintä/vauhtipyörää ollut, eikä suurempia ongelmia. Ja moottorina juurikin samanlainen O.S.

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=364 seiskan vauhtipyörä.

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=212 kasin vauhtipyörä (pienempi kuin seiskan)

Vauhtipyörän koko riippuu moottoripukkien korkeudesta.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #463 : 18.03.09 - klo: 01.28 »
Omassa hobaossa käyttänyt tietysti hobaon kytkintä, sekä Seiskan ja Kasin kytkintä/vauhtipyörää ollut, eikä suurempia ongelmia. Ja moottorina juurikin samanlainen O.S.

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=364 seiskan vauhtipyörä.

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=212 kasin vauhtipyörä (pienempi kuin seiskan)

Vauhtipyörän koko riippuu moottoripukkien korkeudesta.

kiitos!

Yritän huomenna lyhentää kartiota, että se ei-sisään-mahtuva osa jää pois, ja heitän prikan hitolle sieltä.

Jos nämä ei auta, niin sitten menee tilaukseen joku inferno 777 pukkeihin sattuva vauhtipyörä/kytkin

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #464 : 18.03.09 - klo: 04.59 »
UltimateRacingin Compak-kytkin on hyvä valinta. Tuon kun laitat niin on elämä helppoa sen jälkeen. Ite oon tykänny sen verran tuosta että en enää muita kytkimiä käytä.
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=4&products_id=399
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #465 : 18.03.09 - klo: 17.30 »
Tolkuttoman nysväämisen jälkeen, se on siinä!

Kartiosta hion 1,2mm pois, prikka pois, mutterin modausta. Ylimääräinen prikka mutterin alle, kun ei kierry loppuun :P Tästä syystä jousen ura nousi sen 3mm, joten jouset ei mene uraan. paloihin kolo, johon jousen pää mahtuu. Toimii. Pari shimmiä palojen päälle. Kellolla välystä ehkä noin 0.3mm.

Laitan paremmin, jahka palat on kulunu entisiksi.

Tai sitten totean, että ei toimi. :)

No, nyt kone kiinne, ja oottamaan pilliä (pitäs tulla huomenna), ni pääsee sisäänajamaan. Ehkä :p

Jos jotain hyvää pitää keksiä, niin ens kerralla tuloo hyvä. Nyt tuli välttävä.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #466 : 11.04.09 - klo: 20.12 »
Onko normaalia että se koneen tarraus kiinni kylmänä sielä yläkuolokohdassa on jo  n.2 litran eli sisään ajon jälkeen poissa.. ?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #467 : 11.04.09 - klo: 20.26 »
On. Katoaa heti kun kone vähä pääsee hioutumaan muotoonsa.
Sen jälkeen on enää oikeaa puristusta jäljellä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #468 : 11.04.09 - klo: 20.53 »
No hyvä. Kansiprikankin otin juuri pois. Nyt ei muuta kuin kovaa rullaamista  :azn:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #469 : 12.04.09 - klo: 21.52 »
Ensitestit ja sisäänajo V-Spec 2:lla takana. Kiitokset Nikolle avusta.
Moottorin sisäänajo sujui kuin tanssi, kone käy kuin kello ja tottelee säätöjä.
Laitoimme kaasariin 6mm sisäkurkun (pienin) jolla oli tarkoitus kokeilla miten tehoa riittää kotimaan radoille. No tehoa todellakin riittää, ja alavääntöä voisi kuvailla muulin potkuksi.
Lisäksi pienellä sisäkurkulla saadaan tankin kestoa pidemmäksi, niinkuin tankin kesto olisi ollut mikään ongelma Ossissa ennenkään. :wink:

Todella hyvät fiilikset jäi meidän teamille, nyt vaan litroja lisää ja kisakausi käyntiin.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #470 : 13.04.09 - klo: 10.14 »
Tehoa tulee vielä lisää kunhan kone saa vielä lisää litroja.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #471 : 15.04.09 - klo: 09.46 »
JEP! odottakaahan kun on noin 14-16 litraa täynnä ni rupee kiertään.  :afro:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #472 : 15.04.09 - klo: 11.33 »
No kylhän se ny jo aikasemmin herää henkiin... Ei se ny ihan kolmea gallonaa tartte vaan jo se on tokalla gallonalla elämänsä voimissa.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #473 : 15.04.09 - klo: 20.59 »
Pitäs uutta konetta hankkia, ajatuksena olis OS .21 VZ-B V-Spec,

mutta sen tiedoissa lukee että pitäs käyttää Pakoputkisto in-line T-2060SC WN .
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=2_42&products_id=107

Onko näin vai voinko käyttää jo olemassa olevaa

Hyper in line pakoputkisto EFRA 2059
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=2_42&products_id=40
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #474 : 15.04.09 - klo: 21.11 »
Voit käyttää , pari kautta ajelin kyseisellä putkella.  Ihan kaikkea ei taida koneesta saada irti muuten kun ossin putkella , mutta itselläni ei kyllä kertaakaan ollu tehosta puute..päinvastoin :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #475 : 15.04.09 - klo: 21.28 »
Kyllä Ossista saa tehot ulos muillakin putkilla. Toki Ossin oma pilli on "optimoitu" kyseisiin moottoreihin.
Mutta esim. Jammin JP3 eli HN Efra 2062 on maailmalla suosittu ja toimiva pilli Ossin .21 moteissa.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #476 : 15.04.09 - klo: 21.44 »
Kiitoksia vastauksista, pitääpäs huomenna laitella konetta tilaten.

edit: todii kone tilattu, sit vaa venataan et tulee ja koitetaan suorittaa sisäänajo maltilla.
« Viimeksi muokattu: 21.04.09 - klo: 22.13 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #477 : 24.04.09 - klo: 20.46 »
V-specki odottelee laatikossa sisäänajoa, mutta ennen sitä yksi kysymys. En ole ennen sisäänajanut pikkuauton moottoreita, ja nyt kun sen teen ni mites ensivoitelu? Hurjalta tuntus ruveta startilla ryypyttämään konetta mistä ei vielä ole oljyä läpi mennyt. Eli miten toimitaan? Luotetaan koneessa olevaan "varastorasvaan", lorautetaan hiukan fuilia sylinteriin, puhalletaan aine koneeseen vaivai?

Kiitos

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #478 : 24.04.09 - klo: 20.52 »
Lämmitä kone kuumailmapuhaltimella lämpimäksi (50-70c) , ryypytä jos haluat ja käyntiin.
Sielä on kohtuu hyvät varasto voiteet sisässä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #479 : 24.04.09 - klo: 21.50 »
Lämmitä kone kuumailmapuhaltimella lämpimäksi (50-70c) , ryypytä jos haluat ja käyntiin.
Sielä on kohtuu hyvät varasto voiteet sisässä.
Asia selevä, kiitos infosta.