RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: HVoltage - 28.04.10 - klo: 08.55

Otsikko: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 28.04.10 - klo: 08.55
Kilpailukutsu (Harjoituskilpailu)

Finnish Open 2010, 22.05.2010 - 23.05.2010, samalla PM2010 Warm-up

Luokat:(alustavasti)
M8 * Lauantaina 22.5.2010
T8, M8e, SC10 * Sunnuntaina 23.5.2010
(Luokkia voidaan joutua rajoittamaan riippuen kilpailun suosiosta, pääluokkana M8)
Periaatteessa pystytään ajamaan noin 72 kilpailijan kisa/päivä.

Ilmoittautuminen:
Osoitteessa http://pm2010.turunua.net/index.php 18.5.2010 mennessä. Minimiosallistujamäärä/luokka on 10 kuljettajaa, jos jää alle menee harkintaan.
Laittakaa auto kohtaan ajettava luokka etuliitteenä
M8:xxxxxx
T8:xxxxxxx
M8e:xxxxxxx
SC10-2:xxxxxxx
SC10-4:xxxxxxx

(Mikäli haluat vuokrata ponderin, laita numeron tilalle sana "vuokra")

Osallistumismaksu: 20 euroa / luokka.
Jälki-ilmoittautumismaksu 20 euroa. (Jälki-ilmoittautuminen mahdollista vain jos paikkoja on vapaana)

Osallistumismaksu maksetaan käteisellä kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Lisätietoja sarjasta osoitteessa http://rc10.fi/index.php?topic=46701

Osallistumisrajoitusta ei ole, kuitenikin suosittelen kaikkien varautumaan siihen että molemmat luokat ajetaan kaksipäiväisenä, lisäluokkia harkitaan mikäli "tilaa" jää. Ruotsista on käsittääkseni kuskeja tulossa.

Kilpailun johtaja: Jethro Lehtojärvi
Päätuomarit: Jani Parjanen ja Ari Heinonen
Ratatuomarit: Valitaan ohjaajakokouksessa

Ajanotto: Jokinen / Lehtojärvi
RCM ohjelmisto ja AMB laitteisto, AMB personal transponder
Kilpailupaikalta voi vuokrata AMB personal transponderin (rajoitetusti). Vuokratessasi varmista virransyöttö jo kotona.
(Kytkentä vastaanottimen kolmanteen kanavaan tai erillisellä haaroittimella ns. y-johto)
Ponderin vuokra on 5 euroa/päivä ja maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Vastuu ponderin asentamisesta vuokraajalla. Vuokraponderin rikkoitumisen korvaa vuokraaja uudella transponderilla, kahden viikon kuluessa kilpailusta.

Aikataulu ja erälistat:
Lopullinen aikataulu ja erälistat julkaistaan 20.5.2010 mennessä.
Pääpiirteissään kuitenkin kilpailupäivä ajoittuu välille klo 8:00-19:00

Pidätetään oikeus muutoksiin vuorokautta ennen kilpailun alkua.

Vastuu:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan annettuja sääntöjä ja kilpailunjohdon antamia määräyksiä.

Kilpailupaikka:
Turku - Jyrkkälä, Suikkilantie 8, Turku
KARTTA (http://kartat.eniro.fi/query?mop=aq&mapstate=6%3B22.19575%3B60.45993%3Bs%3B22.11162%3B60.49907%3B22.27989%3B60.42079%3B876%3B769%3B0%3B1&mapcomp=%3B%3B%3BSuikkilantie%3B8%3B%3B20210%3BTURKU%3B%3B%3B%3B%3B22.195830564419623%3B60.459935233797744%3B%3B%3B%3BTurku%3Bmaps_address_fi.586757.12%3B0&what=map_adr&searchInMap=2&geo_area=Suikkilantie%208&stq=0&pis=0)

Koordinaatit:
N 60º 27.605'
E 022º 11.734'

Muita asioita:
Kilpailupaikalla on sähköt (230VAC ja 12VDC).
Paineilma ja kilpailukaluston pesupaikka.

Kilpailua koskevat tiedustelut ja kyselyt:
YV:llä "allekirjoittaneelta"

Lisätietoja sarjasta osoitteessa http://rc10.fi/index.php?topic=46701
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: HVoltage - 29.04.10 - klo: 18.14
Lisätty ajettavia luokkia, eikun sekaan vaan...
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: MirosHima - 30.04.10 - klo: 11.42
Milläs kaaviolla meenaatte saada sähkö ja nitro vehkeet sovitettua aikataulullisesti?

sähkö ajaa 5min ja sit käkkii 2h ku nitrot vetää finaaleja   :shock:
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: HVoltage - 30.04.10 - klo: 12.13
Milläs kaaviolla meenaatte saada sähkö ja nitro vehkeet sovitettua aikataulullisesti?

sähkö ajaa 5min ja sit käkkii 2h ku nitrot vetää finaaleja   :shock:

Näinhän se menee, on sitä testattu jo viimekaudella 1/10 sähkökrossien kanssa...  mutta tuskin yhtään yli 2h taukoa tulee.

\ Jeppe
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: HVoltage - 04.05.10 - klo: 19.39
Jos nyt jo tietää että on tulossa FO kauden avaukseen niin suosittelen räpyttelemään ilmon mahd. nopeasti tuonne http://pm2010.turunua.net/registration.php sivulle. Saa kaikki jonkinlaisen kuvan minkäkokoiset kekkerit on tulossa.

Muistakaa laittaa luokan tunniste [Car] kenttään, (esim: M8:xxxxxxx)

Kiitos!
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: hmort - 06.05.10 - klo: 09.33
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: tomije - 06.05.10 - klo: 10.09
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:

Johtuisko siitä, että VLV:t on lyöty lukkoon vanhan kisa-aikataulun mukaan, jo melko kiireiseen kesään.
Mutta hieno juttu anyway että FO sarja järjestetään, aikataulut olisi vaan pitänyt tulla julki "hieman" aikaisemmin.
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: redman - 06.05.10 - klo: 10.13
Onko mitään mahista päästä ajamaan M8:lla sunnuntaina ?
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 17.05.10 - klo: 10.34
Ilmoittautuminen menee kiinni keskiviikko aamuna, jos siihen mennessä ei ole tietojaan tuonne näpytellyt niin se on voe voe... (Koskee myös oman seuran janttereita...)

Näyttää vahvasti siltä että ajetaan kaikki luokat lauantaina. Mahdollisesti myös niin että SC10 ja M8e kiertää rataa samaan aikaan, saadaan nämäkin näin mukaan vaikka näiden luokkienhan piti olla ne uudet "massa" luokat...

Toki jos nyt tulee hirmu ryntäys kisaan niin...   Tiedotan viimeistään keskiviikkona millä "moodilla" mennään.

\ Jeppe

btw: Bannalle on tullut "muutama" uusi hyppyri ;). Ei - ne ei ole peltiä, vaan ihan oikeaa puuta ja turffia...

Niin ilmoittautuminen -> http://pm2010.turunua.net/registration.php
ja ilmoittautuneet -> http://pm2010.turunua.net/drivers_list.php

Katsokaa ekasta viestistä ohjeet tarkemmin

Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: jarkko - 17.05.10 - klo: 11.53
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:

Päällekkäisyys Kuusankosken SM:ien kanssa karsii ainakin 3 kuskia, jotka olivat Kauhavalla rataa kiertämässä ja kuvittelisin että muutkin kuin oma kuski olisivat mieluusti ajaneet kanssanne warm-uppia.
Tämä ei ole kritiikkiä, kunhan pieni kommentti vaan.
Otsikko: Vs: Finnish Open I, Turku | PM2010 Warm-up
Kirjoitti: HVoltage - 17.05.10 - klo: 12.18
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:

Päällekkäisyys Kuusankosken SM:ien kanssa karsii ainakin 3 kuskia, jotka olivat Kauhavalla rataa kiertämässä ja kuvittelisin että muutkin kuin oma kuski olisivat mieluusti ajaneet kanssanne warm-uppia.
Tämä ei ole kritiikkiä, kunhan pieni kommentti vaan.

Näitä päällekkäisyyksiä ei pysty enää millään karsimaan, valitettavasti. Tulossa on kuitenkin vielä toinen kisa ennen PM karkeloita jolloin pääsee vielä ottamaan isoa ilmaa...

Edit: Onhan tänävuonna jopa kahden eri luokan SM kisatkin päällekkäin...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 18.05.10 - klo: 11.22
Lauantain sääennuste :)

(http://www.foreca.fi/Suomi/kuvat/ennuste/fin-20100522120000.gif?basetime=20100518000000)
(http://www.foreca.fi/meteogram.php?id=1246042177)

Tässä on vielä artukaiseten sääasema joka melko lähellä Jyrkkälän baanaa...
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Turku&station=2773&param=4&map=1

Sieltä näkee viimeisen 24h tiedot...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 19.05.10 - klo: 09.34
Nyt kun sain lopullisen osallistujalistan niin ajetaan koko kisa lauantaina.

Tarkempi aikataulu ja listat huomenna...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 20.05.10 - klo: 14.29
Ohessa aikataulu ja erälista, lista laadittu lähinnä tulpaluokkakuskien ehdoilla (jotta ei mee edestakas juoksemiseksi)

Nostaminen on jälleen haaste eteenkin M8 semifinaaleissa, kun tarvitaan vapaaehtoisia. Toivon talkoohenkeä...

Forecan VIP palvelu näyttää edelleen kaunista keliä...

PS: Jos noissa on jotain hämärää niin yv:tä kehiin.

EDIT: Ehtoo meneekin sitten räpytellessä nuo mittauskoneelle, uusi softa. Jos joku huomaa että ponderinro kohta on tyhjä niin YV:llä voi sen mulla ilmoittaa, toki onnistuu kisapäivänäkin mutta sähläyksen vähentämiseksi aina etukäteen...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: hese80 - 20.05.10 - klo: 20.59
Näyttäisi Training 2 ja Qualification 1 olevan aikataulussa samaan aikaan
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 20.05.10 - klo: 21.22
Näyttäisi Training 2 ja Qualification 1 olevan aikataulussa samaan aikaan

Niin näyttäisi, kukahan on taas tehnyt aikataulut :angel:

Noniin nyt on vähän vähemmän paradokseja, lyhensin taukoa, joten imastaan makkarat puolessa tunnissa...
Tosin eipä tuossa hirmu kiire tule kun alkueriä on tuo 6kpl ja finaalien välissä on eri luokkia.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: hmort - 21.05.10 - klo: 09.39
Mitenkäs onko tänään harjoittelu sallittu ja moneen asti???
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 21.05.10 - klo: 21.00
Näyttäisi siltä että tuo uhannut sadealue menee ohi jyrkkälän pohjoispuolelta ja yltyy vasta salossa.

Olen seurannut tänään ennustetta forecan VIP palvelusta. Kappas näkyy myös tuo kraafi päivittyneen joka on tuossa muutama viesti aiemmin. Kraafi pointtaa nimenomaan artukaista/jyrkkälää.

Hyvä juttu...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: JQ - 21.05.10 - klo: 23.52
Haloo onks truggy kuskit menos turkuun nostamaan? Vähän rajaa.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 22.05.10 - klo: 00.45
Peltoniemi tulee näyttämään meille jotain ennennäkemätöntä.
Ajaa sekä corria että M8Eetä samaan aikaan...
Siistiä.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: mop - 22.05.10 - klo: 00.56
Juu niin oli näköjään laitettu. Täytyy vain ikävä kyllä tältä erää tuottaa yleisölle pettymys, kun jää nää jamit väliin.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: Rph - 22.05.10 - klo: 11.08
Jos mahdollista videoikaa molempien päivien toimintaa. Ajoa radalla sekä yleisesti.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: pande-72 - 23.05.10 - klo: 08.16
Hieno kokemus ensikertalaisel.Oma ajokin kulki kohtalaisesti vaikka käsissä turhaa vapinaa.Paikka semeis kuitenkin suoraan.Siel tie kuitenkin nous pystyyn ku edest sama pallolinkki hajos kahteen kertaan.Toisel kertaa koitus uudet hyndat tuhoks,alastulost ohi.Mut positiivinen kokekus kuitenkin ja iso kiitos mekkareil!!!
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: duda - 23.05.10 - klo: 09.13
Jatkuuko kisat tänään vai ajettiinko ne jo lauantaina?
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: foursquare - 23.05.10 - klo: 11.51
Nyt kun sain lopullisen osallistujalistan niin ajetaan koko kisa lauantaina.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: hmort - 23.05.10 - klo: 18.34
Mistäs löytyy tulokset Turkkusen kisasta ???
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 24.05.10 - klo: 08.47
M8 Buggy
1 1 Ari Heinonen 39 30m26.587 43.995 46.836
2 2 Joseph Quagraine 39 30m35.457 44.649 47.063
3 3 August Poutiainen 39 30m36.272 43.759 47.084
4 8 Arto Heinonen 38 30m45.205 44.088 48.558
5 4 Petri Mylläri 37 30m29.792 44.416 49.454
6 12 Harri Peltomaa 35 30m28.887 47.372 52.254
7 11 Harri Valli 33 30m19.120 48.076 55.125
8 10 Matti Jokelainen 33 30m33.074 47.620 55.548
9 6 Tomi Salonen 32 30m01.271 43.434 56.290
10 7 Tomi Björkman 32 30m27.405 44.943 57.106
11 9 Vuojolahti Joonas 26 25m45.527 44.445 59.443
12 5 Markku Honkanen 18 13m55.772 44.615 46.432

13 5 Jani Lindqvist 24 20m24.576 46.073 51.024
14 6 Jethro Lehtojärvi 24 20m47.579 45.184 51.982
15 9 Teemu vesterinen 23 20m51.777 47.596 54.425
16 7 Mikko Mäkinen 22 19m20.479 46.586 52.749
17 11 Sami Huhta 22 20m42.461 49.939 56.475
18 11 Heikki Valtonen 21 20m23.143 48.996 58.245
19 8 Marko Eklund 21 20m26.785 48.548 58.418
20 4 Jarno siltanen 20 16m46.281 44.375 50.314
21 8 Olli-Pekka Lehtiö 19 20m38.923 47.441 65.206
22 12 Max Mört 17 17m06.107 49.209 60.359
23 5 Jani Parjanen 16 13m41.367 45.338 51.335
24 7 Tom Thusberg 10 16m37.846 48.910 99.785

25 6 Matti Honkanen 20 20m43.087 49.955 62.154
26 1 Mika Rinne 19 20m46.326 51.704 65.596
27 6 Janne Löfgren 17 18m05.036 50.196 63.826
28 7 Mikael Soininen 12 20m30.557 62.811 102.546
29 7 Juha-Pekka Lehtiö 14 14m13.913 48.687 60.994
30 3 Matti Vireä 0 NO TIME 0.000

T8 Truggy
1 1 Joseph Quagraine 40 30m24.780 42.412 45.619
2 5 Mikko Kaplas 34 30m50.435 49.465 54.425
3 7 Tapio Matikainen 31 30m41.281 51.268 59.396
4 2 Jethro Lehtojärvi 30 30m44.364 44.466 61.479
5 6 Nana Parjanen 29 30m14.203 49.895 62.559
6 4 Matti Honkanen 16 14m55.716 48.469 55.982
7 3 Matti Jokelainen 10 8m31.812 45.652 51.181

M8e
1 Mikko Mäkinen 1,1,1,2 = 2
2 Heikki Suontausta 2,2,2,1 = 3

SC10
1 Tomi Björkman 1,1,4,5 = 2
2 Kai Jämsä 5,3,1,5 = 4
3 Niko Andersson 2,2,2,5 = 4
4 Mika Rinne 3,4,3,5 = 7
5 Kiiski Pekka 4,5,5,5 = 9
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 24.05.10 - klo: 12.25
Nopeimmat kierrosajat:

M8 Buggy
Finaaleissa
1   Tomi Salonen   43.392
2   Tomi Salonen   43.434
3   Ari Heinonen   43.440
4   Tomi Salonen   43.749
5   August Poutiainen   43.759
6   Joseph Quagraine   43.856
7   Ari Heinonen   43.995
8   Arto Heinonen   44.088
9   August Poutiainen   44.102
10   Jarno siltanen   44.375
11   Petri Mylläri   44.416
12   Vuojolahti Joonas   44.445
13   Markku Honkanen   44.615
14   Joseph Quagraine   44.649
15   Tomi Björkman   44.943
16   Tomi Björkman   45.173
17   Arto Heinonen   45.182
18   Jethro Lehtojärvi   45.184
19   Petri Mylläri   45.293
20   Jani Parjanen   45.338
21   Markku Honkanen   45.535
22   Jani Lindqvist   46.073
23   Vuojolahti Joonas   46.239
24   Mikko Mäkinen   46.586
25   Matti Jokelainen   46.591
26   Harri Peltomaa   46.926
27   Harri Valli   47.021
28   Matti Jokelainen   47.266
29   Teemu vesterinen   47.284
30   Harri Peltomaa   47.372
31   Olli-Pekka Lehtiö   47.441
32   Teemu vesterinen   47.596
33   Matti Jokelainen   47.620
34   Harri Valli   48.076
35   Harri Valli   48.338
36   Marko Eklund   48.548
37   Juha-Pekka Lehtiö   48.687
38   Tom Thusberg   48.910
39   Heikki Valtonen   48.996
40   Harri Peltomaa   49.029
41   Max Mört   49.209
42   Sami Huhta   49.567
43   Max Mört   49.880
44   Sami Huhta   49.939
45   Heikki Valtonen   49.952
46   Matti Honkanen   49.955
47   Janne Löfgren   50.196
48   Mika Rinne   51.704
49   Mikael Soininen   62.811

Alkuerissä
1   Tomi Salonen   43.624
2   Ari Heinonen   43.668
3   Ari Heinonen   43.759
4   Markku Honkanen   43.936
5   Joseph Quagraine   43.969
6   Arto Heinonen   44.114
7   Markku Honkanen   44.177
8   Ari Heinonen   44.193
9   Arto Heinonen   44.214
10   Joseph Quagraine   44.233
11   Tomi Björkman   44.562
12   August Poutiainen   44.589
13   Joseph Quagraine   44.595
14   Markku Honkanen   44.703
15   August Poutiainen   44.711
16   Vuojolahti Joonas   44.731
17   Jarno siltanen   45.034
18   August Poutiainen   45.115
19   Tomi Björkman   45.151
20   Petri Mylläri   45.455
21   Arto Heinonen   45.494
22   Vuojolahti Joonas   45.684
23   Jarno siltanen   45.875
24   Jani Parjanen   46.048
25   Tomi Björkman   46.137
26   Tom Thusberg   46.427
27   Petri Mylläri   46.444
28   Olli-Pekka Lehtiö   46.573
29   Jani Parjanen   46.745
30   Jani Parjanen   46.841
31   Jethro Lehtojärvi   46.858
32   Jethro Lehtojärvi   47.001
33   Jani Lindqvist   47.022
34   Jani Lindqvist   47.158
35   Teemu vesterinen   47.372
36   Mikko Mäkinen   47.485
37   Jani Lindqvist   47.489
38   Vuojolahti Joonas   47.587
39   Matti Jokelainen   47.699
40   Mikko Mäkinen   47.749
41   Matti Vireä   47.795
42   Harri Peltomaa   47.797
43   Olli-Pekka Lehtiö   47.834
44   Harri Peltomaa   47.906
45   Marko Eklund   47.919
46   Tom Thusberg   48.006
47   Tom Thusberg   48.059
48   Marko Eklund   48.467
49   Matti Vireä   48.571
50   Harri Peltomaa   48.629
51   Teemu vesterinen   48.673
52   Matti Vireä   48.678
53   Mikko Mäkinen   48.832
54   Matti Honkanen   48.941
55   Matti Jokelainen   49.117
56   Heikki Valtonen   49.159
57   Harri Valli   49.249
58   Sami Huhta   49.425
59   Max Mört   49.887
60   Heikki Valtonen   49.924
61   Marko Eklund   50.032
62   Juha-Pekka Lehtiö   50.064
63   Max Mört   50.098
64   Olli-Pekka Lehtiö   50.418
65   Teemu vesterinen   50.597
66   Sami Huhta   51.043
67   Mika Rinne   52.773
68   Mika Rinne   52.957
69   Janne Löfgren   53.421
70   Mika Rinne   53.530
71   Harri Valli   53.849
72   Sami Huhta   53.888
73   Juha-Pekka Lehtiö   54.611
74   Juha-Pekka Lehtiö   55.393
75   Janne Löfgren   55.606
76   Max Mört   55.628
77   Janne Löfgren   55.934
78   Matti Honkanen   56.709
79   Heikki Valtonen   58.129
80   Matti Honkanen   58.294
81   Mikael Soininen   59.984
82   Mikael Soininen   65.243
83   Mikael Soininen   68.487

T8 Truggy
Finaaleissa
1 Joseph Quagraine   42.412
2 Jethro Lehtojärvi   44.466
3 Matti Jokelainen   45.652
4 Matti Honkanen   48.469
5 Mikko Kaplas      49.465
6 Nana Parjanen      49.895
7 Tapio Matikainen   51.268

Alkuerissä
1   Joseph Quagraine   42.456
2   Joseph Quagraine   42.603
3   Joseph Quagraine   42.921
4   Matti Jokelainen   44.390
5   Jethro Lehtojärvi   44.636
6   Matti Jokelainen   44.739
7   Jethro Lehtojärvi   45.069
8   Matti Jokelainen   45.349
9   Jethro Lehtojärvi   46.295
10   Mikko Kaplas      47.913
11   Matti Honkanen      48.198
12   Matti Honkanen      48.926
13   Matti Honkanen      49.193
14   Nana Parjanen      49.625
15   Nana Parjanen      49.695
16   Tapio Matikainen   51.255
17   Mikko Kaplas      51.903
18   Tapio Matikainen   53.201
19   Mikko Kaplas      54.610
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: Poinas2 - 24.05.10 - klo: 12.39
Hyvät kisat kaikin puolin. Osanottajien vähyys tosin ihmetytti, kun kelit oli kohdallaan ja puhutaan kuitenkin warm-up kisasta syksyn PM:a varten. Muutenkin noiden täyteluokkien (CORR, M8e) kuskit saisi kattella peiliin. Jos on munaa kitistä kisojen puutteesta niin soisi sitten raahaavan sen hanurinsa paikalle kun niitä kisoja järjestetään.

Omat ajelut meni hiukan kaksijakoisesti. Trukissa hajosi ohjausservo, joka päätti retken ihan alkuunsa. Josen kyytiin tosin ei ollut rahkeita, mutta olisihan sitä voinut ajella koko finaalit. Buggyssä sen sijaan kävi jopa tuuri, kun bensaletkun katkeamisesta huolimatta noustiin semiin ja sieltä sitten muitten toilaillessa tasaisella ajolla eka finaalipaikka. Finaalissa tosin kyyti oli vielä kohtuullisen kylmää, mutta positiivisena pointtina voisi todeta, että en ollut liikkuvista autoista viimeinen.

Rata sai osakseen paljon kritiikkiä mutta myös kehuja. Itse näkisin asian niin, että rata vaatii kuskilta ennen kaikkea toisen kunnioittamista sekä hyvää keskittymistä. Oikein ajoitettuna ne "pääsuoran" hypyt pystyy hyvin hyppimään tai jos ei halua hypätä, pystyy ne myös ajamaan. Edelleen jos ei pysy linjalla niin pitäisi ottaa vauhtia pois ja ajaa se hyppy, eikä vaan surutta posottaa menemään seurauksista välittämättä. Se mitä kuuluttaisin kuljettajilta on, että seurataan myös mitä siellä radalla tapahtuu sekä ilmoitetaan korokkeella jos auto kippaa pahaan paikkaan (myös itsellä parannettavaa). Muutaman kerran tuli turhia kolhuja kun hypyissä vedettiin surutta konttiin (mm Max Mört sai osansa telomisesta) tai oman tumpeloinnin jälkeen ei maltettu katsoa että takaa ei ole kukaan tulossa. Hyvin kuitenkin varikollapärjäsi lman kypäriä ja loppupeleissä ne nopeimmat taas voitti. :)     
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: Rph - 24.05.10 - klo: 20.16

Rata sai osakseen paljon kritiikkiä mutta myös kehuja. Itse näkisin asian niin, että rata vaatii kuskilta ennen kaikkea toisen kunnioittamista sekä hyvää keskittymistä. Oikein ajoitettuna ne "pääsuoran" hypyt pystyy hyvin hyppimään tai jos ei halua hypätä, pystyy ne myös ajamaan. Edelleen jos ei pysy linjalla niin pitäisi ottaa vauhtia pois ja ajaa se hyppy, eikä vaan surutta posottaa menemään seurauksista välittämättä. Se mitä kuuluttaisin kuljettajilta on, että seurataan myös mitä siellä radalla tapahtuu sekä ilmoitetaan korokkeella jos auto kippaa pahaan paikkaan (myös itsellä parannettavaa). Muutaman kerran tuli turhia kolhuja kun hypyissä vedettiin surutta konttiin (mm Max Mört sai osansa telomisesta) tai oman tumpeloinnin jälkeen ei maltettu katsoa että takaa ei ole kukaan tulossa. Hyvin kuitenkin varikollapärjäsi lman kypäriä ja loppupeleissä ne nopeimmat taas voitti. :)     
Täytyy myös ottaa huomiion se ettei kokemattomampi kuljettaja yksinkertaisesti pysty seuraamaan radalla olevaa kokonaistilannetta, huomio keskittyy täysin omaan ajamiseen. Esimerkkinä lennokkien air-combatissa kokematon putoo heti tonttiin, kun kokemus ei riitä vielä huomioimaan muita koneita.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 24.05.10 - klo: 20.26
Yhtään kehua en kuullut kenenkään suusta.
Vain negatiivista jokaiselta jonka kuulin radasta jotain mainitsevan.
Varikolla kuulin useampaan kertaan porukan toteevan että vaarallista on, kun auto meinas lentää varikkomuurin yli jne....
Finaaleissa mekaanikkojen tartti nousta varikon yli nostamaan kun nostajalla oli turhan pitkä matka paikalle, ja kun paikalle pääsi niin autoja tuli sieltä täältä eikä väliin uskaltanut mennä.
Keskinytpyt pois niin kaadot tuossa kohdassa lähes katoaa... Jos joku tekee ekassa hypyssä pienen virheen niin perässä tulevien ei tarvitse kärsiä kun menee koko rytmitys sekaisin... Kun ei ollut yksinkertaisesti matkaa missä väistää edessä kaatunutta...
jos väistit niin seuraava hyppy oli mahdoton ja taas jos et väistänyt niin joko säkällä pääsit ohi tai kolaroit katollaan olevaan.
Pelkkien hyppyreiden väliin ei nostajalla ollut asiaa kun autot tulivat ilmasta alastuloon ja taa samantien ilmaan... Kukaan ei pysty silloin varomaan nostajaa tai edessä olevaa autoa.

Viimeisestä hyppyristä näki monta kertaa jonkun lentäneen oikealta radan ohi...
Onneksi ei tällä kertaa niin pahasti että olisi varikolle lentänyt...
Mutta silti... Nostajalla ei ollut toivoakaan päästä radan toiselle puolelle vaarantamatta omaa turvallisuuttaan, kun ainoa väylä olisi ollut hyppyreiden välistä... eli varottavana hyppäävät autot ja varikolta tulevat joita ei nostopaikalta edes pysty näkemään.
Mekaanikot ryntäs nostamaan autoa takas pyörilleen tai sitten katsoja sattui menemään paikalle.

Sori vaan, mutta kisatilanteessa aivan liian altis ties mille kaikelle.... Ei turvallinen vaan joissain tilanteissa jopa mahdoton.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: Poinas2 - 24.05.10 - klo: 23.07
Kokemattoman kuskin tulee omaksua ne samat periaatteet kuin kokeneemankin kuskin, oli rata mikä tahansa. Edelleen se ajonopeus tulee sopeuttaa siihen, mihin rahkeet riittää eikä vaan painella menemään ja toivoa parasta. Sama ongelma on joka radalla; ne nostajat on siellä sangen heikossa asemassa ja tuhoa tulee, jos päättömästi peeloilee. Mutta se siitä.

En väittänyt että radan muutokset saivat varauksetonta suosiota, mutta ei sitä _kaikki_ kuskit totaalisesti teilanneetaan. Enemmistö lienee pitänyt vanhaa suoraa parempana, joten palautetta varmasti on saatu. Mielipidettä varmasti muokkasi eniten se, että radasta tuli kerralla huomattavasti haastavampi kun ei voi vaan kaasu pohjassa loikotaa menemään. Hoken ehdotus keskimmäisten nyppyjen poistamisesta on todella harkitsemisen arvoinen ja se myös antaa lisää vaihtoehtoja sen jälkimmäisen tuplan paikalle + varikolle ajo ja sieltä poistuminen olisi myös helpompi järjestää. Samaten lauantaina tuli varmasti kokemusta myös niistä nostajien paikoista ja sijoittumiesta. Nykyisellään parannettavaa varmaan jäi. Katsotaan mitä ratamestari/t asiasta sanovat :wink:

Mutta nyt ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten se meni..  :grin:

Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 00.33
Kokemattoman kuskin tulee omaksua ne samat periaatteet kuin kokeneemankin kuskin, oli rata mikä tahansa. Edelleen se ajonopeus tulee sopeuttaa siihen, mihin rahkeet riittää eikä vaan painella menemään ja toivoa parasta. Sama ongelma on joka radalla; ne nostajat on siellä sangen heikossa asemassa ja tuhoa tulee, jos päättömästi peeloilee.

Nyt en puhukaan yhtään kokemattomista kuskeista, vaan puhun nimenomaan siitä mikä mättää kun pistetään 12 kuskia PM finaaleihin.

Kuskit kun on hyvin tasaväkisiä ja mennään peräkanaa niin sillon nämä kaikki korostuu entisestään.
Suoraansanottuna sillä ei ole tipankaan merkitystä osaako joku aloitteleva kuski hypätä kyseiset hypyt vai ei. Siinähän treenaa.
Kyllä noi hypyt osas hypätä parilla kokeilulla.
Se kun vaan on ongelmana että kun joku tekee virheen tai nimenomaan väännetään tiukkaa kisaa ja ajetaan kylki kyljessä, mitä siinä tapahtuu.
Hipaisuja jotka johtaa siihen että toinen menettää sekuntitolkulla aikaa koska ei voi hypätä hyppyriä yli, kun ei kiihdytysmatkaa yksinkertaisesti ole... tai pahimmillaan pieni hipasu joka johtaa siihen että toinen autoista hyppää varikolle suoraan jonkun tankkaajan kupoliin.

Ihan oikeesti muut radat eivät ole lähelläkään yhtä pahoja nostajille kuin turku tällähetkellä.
Uskokaa pois.
Katsokaa ja oikeesti miettikää.
Kaikilla muilla radoilla pääset juoksemaan radan yli... Pääset kaatokohdan viereen seisomatta radalla jne.
Turussa oli pari paikkaa missä et vaan voi mennä seisomaan esim ison pöydän viereen missä aina kaadettiin.
Siinä olis suoraansanottuna typerää seistä ja odottaa millon napsahtaa.
Ja taas kun 80% kaadoista jotka menin nostamaan, auto kaatui puupöydällä sinne pääsuoran puoleiselle reunalle.
Sieltä myös yllättävän moni hyppi.
Kun siitä meni autoa nostamaan niin karkuun et päässy.

Ja koska kyseisen pöydän edessä on todella kapea väli mihin pitää osua niin kukaan ei pysty siinä välissä korjaamaan pientä virhettä.
Eli johti siihen että lähes jokainen veti toivotaan toivotaan tyylillä katsoen mihin arpaonni osui.

Tuosta ison pöydän siirtämisestä karvan pidemmälle puhui nimenomaan minun korviin kuullen ainoastaan hyvin kokeneet kuskit.

Pääsuoran hyppyreiden vaarallisuudesta ja edellä kuvaamistani mahdottomuuksista samoiten vain kokeneita kuskeja.

Lähes jokaisen suusta kuului että olishan ne muuten hyvät, mutta on väärässä paikassa... keskinypyt turhat... Pitkä pöytä liian lähellä edellistä alastuloa.

Kokeilkaa ihmeessä... Ja varsinkin miettikää koko paletti nostajan turvallisuuden kantilta + nimenomaan kun joku toinen kaataa eteen... pystytkö mitenkään väistämään vai menetätkö selvästi aikaa sen takia että joku toinen tekee virheen edellä, mutta kun ei ole pientäkään suoranpätkää ennen hyppyä niin et voi väistää ja vielä selvittää hyppyä...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: Loffe_ - 25.05.10 - klo: 08.00
*HOKE* puhut asiaa!
Olen täysin samaa mieltä.
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.
Ja se siitä nousufinaalista.  :embarrassed:
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 25.05.10 - klo: 08.42
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.

...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: pOINTER - 25.05.10 - klo: 09.38
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui
ajamaan autoni yli.
...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
Pääsuorat pois ja mikkihiirtä tilalle, että saadaan vauhdit alas, jottei autot hajoa kolareissa :)
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 10.38
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.

...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.

On...

Etkö Jeppe ymmärrä mikä noissa hypyissä ihan oikeesti on pielessä??
Se minkä jo pari kertaa selitin.

Jos haluaa edetä kovaa, on vain täysin pakko jatkaa suoraa linjaa ja toivoa ettei osu edellä olevaan autoon... KUN EI OLE TILAA VÄISTÄÄ!!!!!!!
Sama koskee nostajaa...
KUN EI OLE KUSKEILLA TILAA TEHDÄ PIENINTÄKÄÄN VÄISTÖLIIKETTÄ NIIN HE JATKAA HYPPYKOMPLEKSEJEN YLITTÄMISTÄ KAMIKAZE TYYLIIN KOSKA MUUTEN MENETÄT PALJON SEKUNTEJA!!!!!

Kyllä tekin huomaatte mikä radassa tällähetkellä mättää jos ihan oikeesti avaatte silmät ja rupeette puolueettomasti asiaa miettimään.

Ylivoimaisesti suurin osa kuskeista suoraansanottuna haukkui radan.

Mainitsemillani asioilla saatte varmasti radasta enemmän kuskejen mieleen ja myös TURVALLISEMMAN!!!!
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 25.05.10 - klo: 11.00
Mä en ota mitään kantaa hyppyreihin, niiden toimivuuteen tai niiden sijaintiin, se ei ole minun rooli tässä sopassa. Otan kantaa tähän miten täällä asioita ilmaistaan.

Mihinkään ei ole absoluuttista totuutta, niinkuin sinä HOKE annat aina ymmärtää. Mielipide on kuin penaalireikä - jokaisella on ainakin yksi.

Nyt selkeä viesti on ollut että kaikilla muilla suomen radoilla on kaikki asiat hyvin mutta Turussa on kaikki päin penaalia. Kukaan ei ole sanonut että Turussa ei asian eteen tehtäisi mitään. Täällä asiaa ei haluta puida suuremmissa määrin ennen päätöksiä koska siitä ei tule kuin pahaa mieltä ja pelkkää negatiivista palautetta, suoraan sanottuna kiusantekoa.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: Loffe_ - 25.05.10 - klo: 11.07
Kyllä minua ottaa pattiin kun nostajat eivät pääse nostamaan autoja vaarallisista paikoista.
Itselläni meni auto rikki kun nostaja ei päässyt nostamaan.
Ja yhden auton itsekkin ajoin hajalle, kun auto oli vaarallisessa paikassa ja nostaja ei sitä sieltä uskaltanut nostaa.
Nostopaikat oli pikkasen huonosti miehitettynä muutenkin! Oli välillä 4-5 nostopaikkaa tyhjänä, mikä aiheuttaa lisää ongelmia. Tulee kasoja kun yksi auto seisoo katollaan sekuntti tolkulla.
Ei näin!
Nostopaikat voisi muutenkin olla niin että nostaja ei peittäisi jotain kohtaa radasta, ei niitä mutkia ihan lihasmuistilla voi ajaa. Itse ainakin tarvitsen katsekontaktin autooni että se pysyy ladulla.
Ja se että mekkarit joutuu juoksemaan varikolta pääsuoralle nostamaan lentävien autojen sekaan, kun nostajat ei näe tai viitsi nostaa autoja jotka siellä makaa katollaan.

Muutamalla pikku muutoksella rata olisi todella hyvä, mutta nyt se on vaarallinen nostajille ja turhan tiuhaan hyppyjä "pääsuoralla" ja ennen isoa puupöytää voisi olla isompi väli(esim. 1m lisää!).

Tämä on palautetta ja ei tästä pidä ottaa nokkiinsa, muutos ehdotuksia kannattaa miettiä ja ehkä jopa toteuttaa.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: jannes28 - 25.05.10 - klo: 11.36
voisi olla aloittelijallekin huomattavasti helpompi kun niitä keskimmäisiä loikkia ei olisi siinä. Helpompi olisi selvitä "pääsuoran" läpi ilman kaatoja. Saisi intoa touhuun kun saisi niitä ehjiä kierroksia. Muuten en ota kantaa asiaan kun en mistään mitään tiedäkään. Kokeneemmat tekee päätökset ja minä ajan rataa kuin rataa. 
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 25.05.10 - klo: 12.17
Palaan vielä omalta osaltani koko kisapäivään...

1. Kisailmoitus laitettiin hyvissä ajoin joten kaikilla halukkailla oli hyvin aikaa sopia aikataulunsa tahojensa mukaan.
2. Kisat lähestyy ja nettiin vuotaa kuvia radasta.
3. Alkaa radan rankka arvostelu ilman oikeanlaista argumentointia.
4. Kisapäivää edeltävän iltana jopa klo 22 jälkeen tulee peruutuksia
5. Aikataulut ja muut suunnitelmat tehty alkuperäisen osallistujalistan mukaan, hieman jopa liian tiukaksi
6. Kisapäivänä huomataan että on paljon "no show" osallistujia. (Katso kohta 3.)
7. Kisäpäivän aikana joudutaan jatkuvasti "komentamaan" nostajia radan varteen ja muutenkin aivan tolkuttomasti kerjäämään kisaajia jotta saadaan hommaa eteenpäin.

Tästä johtuen kisapäivän ongelmat korostuivat. Itse ainakin olen toistaiseksi laittanut pisteen kaikenlaiselle kerhokisatoiminnalle. Koska osa kisaajista...
a) ...eivät välitä mitä ympärillä tapahtuu, eivät näe sitä merkitystä miksi säännöt ja yleisest toimintatavat ovat luotu.
b) ...tulevat ja menevät ihan oman päänsä mukaan, osallistuu jos huvitta.
c) ...rikkovat sääntöjä sekä ajaessaan että yleisesti. (Näin ainakin kaksi erittäin härskiä oikaisua alkuerissä)

Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.

Tähän vielä päälle poimintoja aiheeseen liittyen...

1) "Turun rata rikkoo autoja, mennyt enemmän osia kuin koko viimekaudella yhteensä"

Täysin kukkua koko lause. Tässä kohtaa pitää opastaa kuskia, jos auto on särkynyt kolarissa on kyse joko toisesta kuskista tai molemmista.

2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"

Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.

3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"

Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.
(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)

Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.

Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.

...Tähän voisin vielä lisätä sen metsävertauksen...

Kilpailu koostuu kolmesta kulminaatiopisteestä
- Kilpailun mahdollistava organisaatio
- Kilpalijat
- Säännöt

Se mikä näissä yleensä mättää on tuo kilpailijat ja niiden toiminta!!!
Jos tämä osasto ei toimi ei säännöt ja kilpaluorganisaatio voi mitään.

PS: Kauhavalla, Jyväskylässä, Salossa, Vantaalla ja Tampereella on täsmälleen samanlaisia ongelmia.

Itse vielä voisin lisätä tähän henkilökohtaisen kommenttini:
Itse tykkää radoista joissa on pääsuora korokkeen edessä ts. menee korokkeen editse päästä päähän, jonka laidalla varikko.
Tämä kommentti sekä kilpailijan että järjestäjän näkökulmin sanottuna.

!Peace!






Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: AAKE K. - 25.05.10 - klo: 14.07

(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)


Minä tunnustan, että kehitin "ihme lippusysteemin" = autourheilussa käytetty keltainen lippu. Tarkoittaa yleensä: hiljennä vauhtia ja ohittaminen kielletty.
Ihmelippusysteemiä Lavangossa käytettiin nostajan turvaamiseen ja sen lipun aikana kaksoishyppyrissä hyppääminen oli kielletty.
Edellisessä kisassa olin nostamassa ko paikassa ja kun auto tuli takaapäin ja meni n 4,5 cm ohi korvasta. Olin juuri pistänyt auton matkaan ja nousin ylös. Silloin tuli mieleen ,että kenenkään ei ole terveellistä saada 3,5kg tavaraa takaraivoon 60kmh.

Tätä saa käyttää vapaasti muillakin radoilla. Suosittelen silloin kun on "pimee" ja vaarallinen nostopaikka.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 14.42
Joo... Ja nythän ei edelleenkään puhuta PM kisoista missä tällaista on nähty...

Ja mikä tärkeintä.

Epäkohta huomattiin ja jo seuraavassa kisassa rata oli MUUTETTU!!!!!!!!!!

Siinä esimerkki kuinka tehdään virheitä ja OTETAAN PALAUTE VASTAAN JA KORJATAAN TILANNE!!!

Lisäyksenä vielä että tuo lippu tuli välittömästi kun radan epäkohta huomioitiin.
Eli heti aamusta lähtien.
Palaute kuultiin ja välittömästi toimittiin.
Valitettavasti savesta rakennettua hyppyriä ei ollut mahdollista kyseisten kisojen aikana turvalliseksi muokata, joten otettiin hätäratkaisu käyttöön ja samalla oli jo päätetty että hyppyri muutetaan välittömästi kisojen jälkeen.
Ei yhtäkään vastalausetta, muihin ratoihin vertailua, kuskejen syyttelyä jne...
Se rakennettiin rakentajien mielestä hyväksi, mutta heti kun todettiin vaaralliseksi niin toimittiin...


Tosin... Ennen kyseisiä kisoja olin sanonut tuosta hyppyristä, eikä minua meinattu ottaa kuuleviin korviin... sillon kyllä sanottiin "eihän ole... ei tarvii kaataa jne"
Sanoin jo ennen kisoja että lippu tarvitaan.
Sanoin myös kisojen aikana että lippumies seisoo liian kaukana hyppyristä.
Okei... eipä kuunneltu taaskaan, kunnes läheltäpiti tilanteita sattui ja jopa pari osumaa...
Kuski kun ei ehtinyt reagoimaan kun lippu oli 5 metriä ennen hyppyriä... ohitit lipun niin et enää nähnyt lippua kun keskityit jo ilmalentoon.
No siirty sekin lippumies sitten päivän päätteeks...

Parempi sentään että siinävaiheessa reagoitiin ja pyrittiin tilanne korjaamaan mahdollisimman hyvin.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 25.05.10 - klo: 14.49
Jospa HOKE sitten laskee montako kisaa Turun radalla on tänä kesänä ajettu...

Kyllä kaikki palaute on luettu...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 15.23
Miksi vastaanlaittavainen asenne joka näkyy jokaisessa viestissä.

Saa aikalailla sen kuvan että palautetta ei oteta vastaan eikä ainakaan hommalle tehdä mitään, kun ei nähdä ongelmaa.

Täällä päässä mielenkiintonen kuunnella moninkertasten mestareiden ja muidenkin kommentteja radasta.
Ei lasten korviin sopivia.

Mikäli radalle tehdään selkeitä muutoksia niin hyvä.
Mikäli rata pysyy sellaisena kun nyt on niin PM kisojen jälkeen suomalaiset eivät ole ainoita jotka radasta pitää suurta negatiivista mekkalaa.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 15.31

Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.
2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"

Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.

3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"

Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.

Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.

Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.


Nostoissa olleet ongelmat jotka johtui siitä ettei nostajaa ollut, ei liity mitenkään siihen mitä olen puhunut.
Ne johtui ainoastan siitä että radan kaatokohtiin oli vaikea päästä ja varsinkin jopa vaarallista, koska et voinut kipaista radan yli, vaan jouduit pysähtymään keskelle rataa ja toivomaan että pääset takaisin ilman että joku tulee kintuille.
(aivan suoraan nostajien suusta tulleita kommentteja)

Hyppyrit voi ajaa rikkomatta autoa...
Ainut vain että kuten olen sanonut jo pariin kertaan niin jos joku tekee virheen edellä, tai nostaja menee radalle niin perässä tuleva ei voi enää loikkia hyppyjä niinkuin se on nopeinta.
Ei yksinkertaisesti pysty väistämään edessä olevaa ja vielä suorittamaan hyppyjä edes kohtalaisesti.
(nähtiin monta kertaa kisan aikana)

Itse nostopaikkojen vaarallisuudesta en ole puhunut, vaan ne kohdat mihin auto yleensä aina kaatui näissä hyppyreissä, ovat vaaralliset.
Sekaan ei pääse kun autoja tulee ilmassa ja singahtelee vähän minnesattuu jos yrittävät väistää.
Ja tämä johtuu jo edellämainitusta, eli hyppyjen välissä ei ole pientäkään pätkää missä pystyis edessä olevan vaaran väistämään ja vielä suorittamaan hyppyriä kisatilanteessa edes jotenkuten aikaa ihmeemmin menettämättä.
Pääsuoran keskipatteihin jos joku kaato niin nostaja ei päässyt nostamaan edes niin nopeasti kuin varikolta mekaanikko.
Ja nimenomaan pääsuoran viimeinen loikka jos meni oikealta ohi niin nostaja ei päässyt (jos edes näki auton sinne lentäneen) paikalle kuin hyppyjen välistä ja tällöin ei pystynyt mitenkään näkemään tuleeko varikolta auto vai ei.
Mekaanikot ryntäs kyseiseen paikkaan kaikkien muiden  varikolla olevien välistä.
Moneen kertaan nähtiin tämäkin.

Ihmettelen kyllä että ketkä on tyhjäpäinä pitäneet...
Kommentteja radasta on annettu, mutta sieltä suunnalta takaisin tulleet kommentit ovat olleet lähinnä sitä että ollaan tyhjäpäitä kun ei tajuta että rata olis nyt hyvä eikä tartte muutoksia...
Kyllä tarvii ja ihan varmasti sen tiedätte itsekin.

Kuskejen (ja vaarallisissa paikoissa nostaneiden kommentteja)

- ****** PM rata mitä olen koskaan nähnyt
- Ihan kiva rata muuten, mutta isojen kisojen ratana ei toimi
- Vaarallista yrittää päästä nostamaan ja kun pääset niin pois et meinaa päästä ilman kepardin notkeutta
- Neppisrata... ei suoraa missään
- ***** taas meinas tulla auto varikolle... kivet silmillä tää on oikeesti vaarallista
- hypyt heittää miten millonkin
- Onneks ei tullu ulkolaisia... ne olis haukkunu radan aivan lyttyyn
- Ei hyvä
- Ei *******
-
-

+ hmmm... oota niin mietin
+ hypyt ihan kivoja, kun rata on tyhjänä, mutta....
+ saishan tosta hyvän ku muokkaa


Vielä sitten tarkennuksena tuosta painoarvosta.
Sanoinhan senkin jo edellä että itse nostin jokaisen alkuerän toisessa näistä pahoista paikoista...
Läheltäpiti ja loikkia sai...
Varikolla pyrähdin autoja nostamaan kun ei nostaja päässyt paikalle.
Mistähän siis tuo kommentti juontaa että annetaan painoarvoa kommenteille jossa on muutakin kokemusta kuin radalla kiertäminen.
Nimenomaan ON molemmista kokemus... Kumpikaan ei ollut herkullinen kokemus...
Hyvä jos yhdenkään ei paikallisen mielestä


Kilpailijoiden toiminta ja sääntöjen noudattamaninen ei vaikuta mitenkään radan vaarallisiin tai heikkoihin kohtiin.

Jokaisella luettelemallasi radalla EI ole samanlaisia ongelmia.
Vantaalla pääset jokaisessa radan kohdassa juoksemaan radan yli toiselle puolelle Turussa et voi pöytähyppyrin toiselle puolelle loikata... vaarana on suoralle tulevat autot...
Pääsuoralla olevien hyppyreiden toiselle puolelle et myöskään pääse, koska esteenä on varikko.
Sinun on siis aina vain mentävä radalle ja palattava samaa reittiä takaisin... tai odotettava sonta jäykkänä radan reunassa kun autot joko ohittaa sinut tai hyppää kohti.
Nämä muodostaa sen että nimenomaan nostajan ei ole turvallista mennä pikaisesti nostamaan, koska karkuun et sen jälkeen pääse.
Jos pääset radan yli juoksemaan niin siinä pystyt auton kippaamaan renkailleen ja jatkamaan matkaasi radan yli odottelemaan millon on turvallista palata radan yli nostopaikalle...

Ja oli nyt muilla radoilla sitten mitä tahansa epäkohtia niin niillä ei järjestetä varsinkaan tänävuonna PM kisoja.
Ne epäkohdat korjataan ennen seuraavia PM kapinoita jotka tulee aikasintaan 4 vuoden päästä taas tähän maahan.



Niinjoo...
Ennen kisoja sanottiin että ajakaa ensin ja kommentoikaa sitten.
No ajettu on... nostettu on... mekattu on.

Silti kommenteista saa jollain tavoin ainakin sellaisella fiiliksellä vastakommenttia että hieman hernettä meinais mennä nenään kun ei porukan kommentit muuttuneetkaan ajamisen jälkeen.

Paikanpäällä ei radasta voinut/viitsinyt tulla kommentoimaan, koska olisi häirinnyt jo muutenkin kiireisiä kavereita jotka itse ajoivat ja järkkäsivät kisoja.
Palkintojenjaon jälkeen ei myöskään voinut, koska porukka katos hyvinkin nopeesti.
Pääkaupunkiseutulaiset taas viimeisenä... olis voinu mietteitä vaihdella, mutta eipä ollut kenen kanssa vaihtelua olis harrastanu.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 21.13
voisi olla aloittelijallekin huomattavasti helpompi kun niitä keskimmäisiä loikkia ei olisi siinä. Helpompi olisi selvitä "pääsuoran" läpi ilman kaatoja. Saisi intoa touhuun kun saisi niitä ehjiä kierroksia. Muuten en ota kantaa asiaan kun en mistään mitään tiedäkään. Kokeneemmat tekee päätökset ja minä ajan rataa kuin rataa. 

Meinas jäädä hieno kommentti huomaamatta.

Tässä... näettekö?????

"saisi intoa touhuun"

Tarkoittaa lisää harrastajia... lisää maksavia asiakkaita... lisää talkoolaisia jne jne jne.

Jos rata kiristää kokeneenkin kuskin hermoja niin siinä äkkiä jää aloittelevan harrastus alkumetreille.

Kokeneet kiristää hammasta kun ei voi kunnolla ajaa kisaa, kun menettää sijoituksen sen takia että joutuu väistämään katollaan olevaa autoa, eikä tämän takia yksinkertaisesti pysty enää selvittämään hyppyä.
Näin homma ei ole muilla radoilla.
Muilla radoilla pystyt väistämään ja selvittämään hypyn...

Jo ennen kisoja oli mainintaa mitä kävi espoossa...
Kuskeja katos romahdusmaisesti...
Rata muokattiin sellaiseksi että se on helppo selvittää kaatamatta... hypyt lyhyenä hypäten et menetä sekuntitolkulla aikaa... ainoastaan maksimi puoli sekuntia per läppi.
Silti se nopeen läpin ajaminen ja kaveria kovempaa ajaminen oli erittäin vaikeaa ja jyvät eroteltiin akanoista.
Mutta... Rata oli erittäin hyvä kuskin tasoon katsomatta...
Autot eivät hajonneet pienen virheen tai hyppyrin ylityksen yrittämisen takia.
Kuskit nautti ajaa, nostajilla vähemmän hommia... Nostaminen oli helppoa ja turvallista.

Rata missä nautti nimenomaan aloittelija sekä kokenutkin kuski.

Nyt on rata mistä ei nauti edes moninkertainen PM voittaja... ei liiemmin moninkertainen SM voittajakaan...


Ja hieman aiheesta ohi lipsuen... Artsin kanssa täysin samaa mieltä kun tänään höpistiin...
Kauhava on suomen paras KILPA rata.
Jonossa tai vierekkäin ajaminen ei aiheuttanut kenellekään vaaratilannetta, toisen edessä tekemä virhe oli helppo kiertää...
Kuskit ajo nättiä linjaa peräkanaa ja kuskista otettiin mittaa ajamalla, eikä millään erämies selviytymistaidoilla jossa tarvitaan jo paljon tuuriakin.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: hmort - 25.05.10 - klo: 21.20
Ihan vaan pikku vinkki  :wink: oliko tämmöistä "Nillitys" rumbaa Kauhavan jälkeen ?? Jos täällä on ollut jo monta kenen mielestä Turun radassa on jotain vikaa... ÖÖ onkohan siinä jotain vikaa... Ei varmaan jos mä oon sen tehnyt.. Siinä ei voi olla vikaa.... Herätys !! Nielkää ylpeys ja korjatkaa rata niin saatte radalle käyttäjiä ja sitä myöden kerholle rahaa.. Mulle tietysti ihan sama mitä teette ei hetkauta mun elämää mitenkään.. Jos rata on tossa kunnossa niin en ole tulossa Turkuun ajamaan...
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: JQ - 25.05.10 - klo: 21.36
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista. 
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: duda - 25.05.10 - klo: 21.43
Milloin nuo PM kisat olisi tarkoitus järjestää?
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *Wimmu* - 25.05.10 - klo: 21.46
Syyskuussa
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *Wimmu* - 25.05.10 - klo: 21.48
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista. 

+1

Hyppyrykelmä oli muuten hyvä ilmavine hyppyineen, mutta väärässä kohdassa rataa.
Siirtäkää pöytäkomplikaatio takasuoralle sen pikku tuplan tilalle. Ja sitten
pöytäkomplikaation tilalle toi hyppykomplikaatio mutta riittävällä etäisyydellä
ne pikkunypykät ja iso hyppyri.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *Ari* - 25.05.10 - klo: 22.36
Lopettakaa se ininä taas täällä netissä.

Ei niitä kisajärkkäreitä oo oikeesti liikaa.

Kiitos Turkuun että edes pitivät kisat. Radassa on varmasti parannettavaa ja eiköhän rataryhmä tee asialle jotain. Sitä varten siellä oli kisat nyt että löytävät huonot kohdat, uskoisin näin.

Jose laittoi asiallisesti mielipiteitään miten radasta saisi paremman.
+ 1 sille ja wimmulle

Ja älkää arvostelko täällä muitten rataa, jos ei meiän omaa rataakaan olla saatu edes jyrättyä.




Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista. 

+1

Hyppyrykelmä oli muuten hyvä ilmavine hyppyineen, mutta väärässä kohdassa rataa.
Siirtäkää pöytäkomplikaatio takasuoralle sen pikku tuplan tilalle. Ja sitten
pöytäkomplikaation tilalle toi hyppykomplikaatio mutta riittävällä etäisyydellä
ne pikkunypykät ja iso hyppyri.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: jannes28 - 25.05.10 - klo: 22.50
Lainaus
Meinas jäädä hieno kommentti huomaamatta.

Tässä... näettekö?????

"saisi intoa touhuun"

Tarkoittaa lisää harrastajia... lisää maksavia asiakkaita... lisää talkoolaisia jne jne jne.

Jos rata kiristää kokeneenkin kuskin hermoja niin siinä äkkiä jää aloittelevan harrastus alkumetreille.

Kokeneet kiristää hammasta kun ei voi kunnolla ajaa kisaa, kun menettää sijoituksen sen takia että joutuu väistämään katollaan olevaa autoa, eikä tämän takia yksinkertaisesti pysty enää selvittämään hyppyä.
Näin homma ei ole muilla radoilla.
Muilla radoilla pystyt väistämään ja selvittämään hypyn...

Jo ennen kisoja oli mainintaa mitä kävi espoossa...
Kuskeja katos romahdusmaisesti...
Rata muokattiin sellaiseksi että se on helppo selvittää kaatamatta... hypyt lyhyenä hypäten et menetä sekuntitolkulla aikaa... ainoastaan maksimi puoli sekuntia per läppi.
Silti se nopeen läpin ajaminen ja kaveria kovempaa ajaminen oli erittäin vaikeaa ja jyvät eroteltiin akanoista.
Mutta... Rata oli erittäin hyvä kuskin tasoon katsomatta...
Autot eivät hajonneet pienen virheen tai hyppyrin ylityksen yrittämisen takia.
Kuskit nautti ajaa, nostajilla vähemmän hommia... Nostaminen oli helppoa ja turvallista.

Rata missä nautti nimenomaan aloittelija sekä kokenutkin kuski.

Nyt on rata mistä ei nauti edes moninkertainen PM voittaja... ei liiemmin moninkertainen SM voittajakaan...


Ja hieman aiheesta ohi lipsuen... Artsin kanssa täysin samaa mieltä kun tänään höpistiin...
Kauhava on suomen paras KILPA rata.
Jonossa tai vierekkäin ajaminen ei aiheuttanut kenellekään vaaratilannetta, toisen edessä tekemä virhe oli helppo kiertää...
Kuskit ajo nättiä linjaa peräkanaa ja kuskista otettiin mittaa ajamalla, eikä millään erämies selviytymistaidoilla jossa tarvitaan jo paljon tuuriakin.

Turha ratsastaa meikän kommenteilla, kun olet tuolle vi**uilu linjalle lähtenyt. Sinä haukuit joka ikisen pompun radassa, ja minä vain tuon yhden. et vain taida osata ajaa niistä muista :grin: taidat olla aikamoinen itkupilli. Kauhava on paras... No kiva kun kerroit tässä topicissa. Jos toi ei ole Vi**uilua niin mikä. Täällä ei kukaan ole valittanut että rata olisi niin huono kuin sinä annat ymmärtää.

Lainaus
Ihan vaan pikku vinkki  wink oliko tämmöistä "Nillitys" rumbaa Kauhavan jälkeen ?? Jos täällä on ollut jo monta kenen mielestä Turun radassa on jotain vikaa... ÖÖ onkohan siinä jotain vikaa... Ei varmaan jos mä oon sen tehnyt.. Siinä ei voi olla vikaa.... Herätys !! Nielkää ylpeys ja korjatkaa rata niin saatte radalle käyttäjiä ja sitä myöden kerholle rahaa.. Mulle tietysti ihan sama mitä teette ei hetkauta mun elämää mitenkään.. Jos rata on tossa kunnossa niin en ole tulossa Turkuun ajamaan...

Onko joku väittänyt ettei me aiottaisi korjata tuota rataa? Se ehkä onnistuu ilmankin, että siitä erikseen herroille ilmoitetaan. Ja tämä aloittelija ei tasan tarkkaan tule ainakaan pääkaupunkiseudulle ajamaan. Radat on varmaan ihan jees, mutta kuskit taitaa olla vähän itteensä täynnä.

Lainaus
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:

1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.

2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista.

Näin annetaan palautetta. Wink Wink.

Lainaus
Lopettakaa se ininä taas täällä netissä.

Ei niitä kisajärkkäreitä oo oikeesti liikaa.

Kiitos Turkuun että edes pitivät kisat. Radassa on varmasti parannettavaa ja eiköhän rataryhmä tee asialle jotain. Sitä varten siellä oli kisat nyt että löytävät huonot kohdat, uskoisin näin.

Jose laittoi asiallisesti mielipiteitään miten radasta saisi paremman.
+ 1 sille ja wimmulle

Ja älkää arvostelko täällä muitten rataa, jos ei meiän omaa rataakaan olla saatu edes jyrättyä.

LOL. hyvä te. näyttäis sinne joku ihan järkeväkin tyyppi eksynyt. PISTE.

T: aloitteleva kuljettaja joka on kyllästynyt tähän peen jauhamiseen.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 25.05.10 - klo: 23.26
Turha ratsastaa meikän kommenteilla, kun olet tuolle vi**uilu linjalle lähtenyt. Sinä haukuit joka ikisen pompun radassa, ja minä vain tuon yhden. et vain taida osata ajaa niistä muista :grin: taidat olla aikamoinen itkupilli. Kauhava on paras... No kiva kun kerroit tässä topicissa. Jos toi ei ole Vi**uilua niin mikä. Täällä ei kukaan ole valittanut että rata olisi niin huono kuin sinä annat ymmärtää.

ööö...

En ole tippaakaan tuittuillut... ymmärrät kyllä pahemman kerran väärin jos niin luulet.
Mitä tulee tuohon ajamisen osaamiseen niin kyllä ajaa osasin.
Kuten senkin olen moneen kertaan sanonut niin kiva niistä oli ajaa.
Se ei niissä hypyissä mätä.
Pienet epäkohdat jotka tekee hypyistä jopa vaarallisen nostajille ja varikkotiimille...
Niistä olen puhunut.

Ja täällä päässä porukka on valittanut että rata on huonompi kuin olen antanut ymmärtää.

Laput pois silmiltä ja vähemmän hermojen kiristelyä jooko?

Olen ainoastaan puhunut mitkä kohdat radassa tekee niistä vaarallisia ja jopa hieman perustellutkin miksi.
Tosin asenne on ollutkin sitten puhtaasti sitä että turhasta on kitisty, jopa ilman omakohtaista kokemusta jne.

Ainoa syy miks minä olen yhtäkään viestiä kirjoittanut on että radasta saataisiin vielä parempi.
Hyvä jos radan rakentajat ovat nämä epäkohdat sisäistäneet ja haluavat ne korjata.
Tähänmennessä vaan on näyttänyt siltä että radassahan ei ole mitään vikaa... Siinä ei ole mitään nostajille vaarallisia kohtia jne.

Ei kannata lähteä tuolle puhtaasti provosoivalle suunpieksentä linjalle.... ei sitä täällä muutkaan harrasta.

Onko joku väittänyt ettei me aiottaisi korjata tuota rataa? Se ehkä onnistuu ilmankin, että siitä erikseen herroille ilmoitetaan. Ja tämä aloittelija ei tasan tarkkaan tule ainakaan pääkaupunkiseudulle ajamaan. Radat on varmaan ihan jees, mutta kuskit taitaa olla vähän itteensä täynnä.

Eipä ole sellaista kuvaa tullut että radalle mitään tehtäisiin.
Vain puhtaasti vastaväitteitä jne selittelyä kuinka rata on hyvä mutta porukka rikkoo sääntöjä ym asiaan liittymätöntä.
Täällä kuskit eivät ole itseään täynnä...
Täällä otetaan palaute vastaan ja osataan keskustella ilman turhaa nenäherneilyä.
Kannattais tutustua ennenkuin henkilökohtaiselle linjalle yhtään lähtee.

Täällä kommentoineet sentään tuntee toisensa jo muutaman vuoden ajalta ja on samoilla lauteilla saunottu.

Se myös tiedetään että vaikka täällä ASIOISTA puhutaan niin ihan yhtälailla kavereita ollaan.

Siks varmaan kommentointihalukin on korkea kun haluaa "jeesata" kavereita että saadaan suomeen taas semmoset PM kisat että kuullaan palautetta parhaista PM kisoista... kuten on tähänkin mennessä saatu aina suomen kisoista kuulla.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: jannes28 - 25.05.10 - klo: 23.57
ei se hoke tarkoita sitä ettei mitään epäkohtia ole huomattu tai ettei niille tehdä mitään jos siitä ei sulle ole ilmoitettu. Peräänkuuluttaisin nyt vaan sitten tulemaan talkoisiin kun sellaiset järjestetään.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 26.05.10 - klo: 00.03
Et vieläkään ymmärtänyt mitä sanoin.

Ei sillä ole väliä että ilmoitetaanko niistä vaan sillä että niistä vängätään vastaan jne.

Jos palautetta annetaan ja kyseisiin asioihin on jo paneuduttu niin eikö oikea tapa vastata ole silloin "kyseiset kohteet ovat jo huomion alla... tai jotain vastaavaa"
Jos puhutaan kuinka hypyissä ei ole mitään vikaa vaan kuskit rikkoo sääntöjä, nostajia liian vähän jne niin se nyt kyllä antaa aivan suoraan ymmärtää että kyseisiin kohtiin ei paneuduta koska ne nähdään hyviksi...
Vaikka kisoissa en kuullut kenenkään suusta oikeasti muuta kuin negatiivisia kommentteja ja nimenomaan puhetta kuinka vaarallista on mennä nostamaan jne.
Turkuun asti en valitettavasti pääse talkoilemaan... turhan kallista reissata persaukisena.
Muuten mielelläni tulisinkin.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: HVoltage - 26.05.10 - klo: 08.25
Jos puhutaan kuinka hypyissä ei ole mitään vikaa vaan kuskit rikkoo sääntöjä, nostajia liian vähän jne niin se nyt kyllä antaa aivan suoraan ymmärtää että kyseisiin kohtiin ei paneuduta koska ne nähdään hyviksi...

Muistan joskus jonkun herran kirjoittaneen jotenkin näin: "Älkää lukeko rivien välistä kun siellä rivien välissä ei ole mitään".

Jos HOKE ei huomannut niin tämän omalta osalta olen kommentoinut koko kisapäivää. Itselläni jäi fiilis että kerhokisoille ei ole tilausta saati järjestäjiä.

Omalta osaltani kävin kisaa edeltävänä tiistaina katsomassa aiemman kirjoittelun perusteella mikä tilanne siellä radalla on. Tämän jälkeen kerroin radan puuhamiehille että kisapäivästä ei tule helppo. Vastaus oli että näillä mennään ja nämä hyppyrit testataan.

Toiseksi miksi Turku olisi jotenkin tilivelvollinen ilmoittamaan täällä mitä me radallamme puuhataan. Eihän UAU:kaan asioitaan täällä levittele uudesta ratahankkeestaan, tosin helppo arvata miksi...

Me ollaan Akin kanssa toisinaan puhuttu että jyrkkälä näyttää kaatopaikalta...   viimeaikojen kirjoitusten mukaan Jyrkkälässä taitaa olla melko paljon niitä kaatopaikkoja ja vielä vaarallisiakin...

En ole vängännyt missään asiassa vastaan, olen vain nostanut esiin toisen näkökulman. Ne asiat jotka on pelkää puhdasta jaskapuhetta olen nostanut esille, asioiden vääristely ei johda muuhun kuin harrastajien kaikkoamiseen.

"Elämä on kuin vessapaperi: Joskus se pyyhkii hyvin, joskus taas ei."
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *HOKE* - 26.05.10 - klo: 11.52
Jeppe hyvä.

En lukenut rivien välistä.
Sinähän sanoit ettei nämä ongelmat johtuneet radasta vaan täysin muusta.

Ihan itse sen sanoit ilman rivienvälistä tulkintaa.

Kukaan ei ole sanonutkaan että pitäis mitenkään tilivelvollinen olla.

Kuten jälleen edellä selitin niin jos sanotaan ettei radassa ole vikaa niin sillonhan se tarkottaa ettei siinä nähdä mitään vikaa... eikövain???

Ja jos halutaan ettei radasta sen enempää väännetä ja porukka käy omia mielipiteitään radasta heittämässä niin voin antaa siihen vinkin millä siitä pääsee...
Kommentoimalla heti että radan epäkohdat otettu huomioon ja niihin paneudutaan.

Kannattaa kokeilla... auttaa oikeesti  :wink:

Käys vilkasemassa mitä olet kirjoittanut ja mihin olen vastaillut.
Huomaat että en ole yhteenkään rivienvälin takertunut.
"nostopaikat vaarallisia"
No se mitä porukka on nostopaikan vaarallisuudesta puhunut, ei ole tarkoittanut sitä kohtaa missä seistään tai istutaan kun ei tekemistä ole, vaan sitä kohtaa mihin auto kaatuu ja minne joutuu mennä loikkimaan ja väistelemään lenteleviä autoja.
Sillon ei olla puhuttu kukkua.

"Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki."
Joo... jos joku on noin sanonut ja tuota kirjaimellisesti tarkoittanut niin se on kukkua.
Itse olen jatkuvasti puhunut siitä mikä hypyissä on kisatilanteessa huonoa.
Yksi mokaa edellä... ei ole tilaa väistää, vaan joudut yksinkertaisesti tiputtamaan vauhdin, todella pieneksi... et pysty kiihdyttämään edessä olevan hypyn yli jne.
Tätä näki usein kuinka auto lötköttää selällään keskellä rataa... nostaja ei pääse paikalle koska autoja pomppii molemminpuolin.
Porukka hidasti... jotku törmäs... ja nekin jotka sattu paletin ohi pääsemään, eivät pystyneet ylittämään viimeistä hyppyä...
Menettää siis paljon ja ihan vain sen takia että joku toinen on mokannut tai nostaja on tekemässä duuniaan.
Hyppyrikompleksin onnistuminen toi hyötyä sekunteja.
Siksi porukka yrittää vaikka väkisin yli, joten nimenomaan nostaja ei pääse sekaan kun porukka ei sääliä tunne vaan yrittää vaikka väkisin.
Ja se armoton puristus tulee varmasti vain korostumaan PM:issä.

Asioita ei ole vääristelty täältä suunnalta ainakaan.
Sillon ei ole luettu perusteluja ja ymmärretty mitä tarkoitetaan jos noin sanotaan.
No näköjään kun viitataan edelleen siihen kukun puhumiseen, vaikka nuo kukkupuheet ovatkin eri asioita mistä minä ja pari muutakin on puhunut.

Eikä nyt tehdä mitään johtopäätöksiä siitä miksi UAU ratahankkeesta ei ole mitään julkista ollut.
Täysin eri asia, eikä siellä ole vielä mitään sellaista ollutkaan mistä mitään keskustelua oikein aikasiks saiskaan.
Se kun on lähinnä ollut "vääntöä" siitä minkälainen alue saadaan ja kaavotuksen piirtämistä.
Täysin eri asia kuin radan tekeminen, joten täysin turha viittaus.
Tästäkin asiasta pidetään tänään tiedotustilaisuus ja siitäkin on ihan julkisesti reilu viikko sitten ilmoitettu.
Tervetuloa lavankoon kuuntelemaan mikä on nyt tilanne.
Tai ihan kuinka vaan... kyllä täältäpäin asiat kerrotaan sitten kun ne tiedetään... eiköpähän tänään.
Tilivelvollisia ei olla... silti ihan infona ne tullaan kertomaan jotta harrastajilla olis kiva tietää missä mennään, eikä herätä turhaa keskustelua.
Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: *Wimmu* - 26.05.10 - klo: 15.49


Toiseksi miksi Turku olisi jotenkin tilivelvollinen ilmoittamaan täällä mitä me radallamme puuhataan. Eihän UAU:kaan asioitaan täällä levittele uudesta ratahankkeestaan, tosin helppo arvata miksi...


UAU:n pa-jaoksen puolesta ratahankkeesta olisi kerrottu jo aikaa sitten enemmän. Mutta kun on olemassa taho jonka alueella UAU on vuokralla ja joka pyörittää pikkasen isompaa hanketta kuin PA-radat niin silloin emme voi alkaa kertomaan asioista ennenkuin siihen saadaan lupa.
Tänään pidämme tiedoitustilaisuuden koskien PA-ratojen hanketta. Ja tästä on myös
aluetta hallinnoiva taho tietoinen. Infoa tulee Lavangon polttomoottorirata topicciin
tilaisuuden jälkeen.

Otsikko: Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
Kirjoitti: hmort - 26.05.10 - klo: 17.45
Kylläpä naurattaa kun lukee tätä topiccia  :grin: :grin: :grin: :grin: Jengi vaan syyttelee kuka on sanonut mitäkin :grin: :grin: :grin: Aihe karannut jo ajat sitten....