RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: HVoltage - 28.04.10 - klo: 08.55
-
Kilpailukutsu (Harjoituskilpailu)
Finnish Open 2010, 22.05.2010 - 23.05.2010, samalla PM2010 Warm-up
Luokat:(alustavasti)
M8 * Lauantaina 22.5.2010
T8, M8e, SC10 * Sunnuntaina 23.5.2010
(Luokkia voidaan joutua rajoittamaan riippuen kilpailun suosiosta, pääluokkana M8)
Periaatteessa pystytään ajamaan noin 72 kilpailijan kisa/päivä.
Ilmoittautuminen:
Osoitteessa http://pm2010.turunua.net/index.php 18.5.2010 mennessä. Minimiosallistujamäärä/luokka on 10 kuljettajaa, jos jää alle menee harkintaan.
Laittakaa auto kohtaan ajettava luokka etuliitteenä
M8:xxxxxx
T8:xxxxxxx
M8e:xxxxxxx
SC10-2:xxxxxxx
SC10-4:xxxxxxx
(Mikäli haluat vuokrata ponderin, laita numeron tilalle sana "vuokra")
Osallistumismaksu: 20 euroa / luokka.
Jälki-ilmoittautumismaksu 20 euroa. (Jälki-ilmoittautuminen mahdollista vain jos paikkoja on vapaana)
Osallistumismaksu maksetaan käteisellä kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
Lisätietoja sarjasta osoitteessa http://rc10.fi/index.php?topic=46701
Osallistumisrajoitusta ei ole, kuitenikin suosittelen kaikkien varautumaan siihen että molemmat luokat ajetaan kaksipäiväisenä, lisäluokkia harkitaan mikäli "tilaa" jää. Ruotsista on käsittääkseni kuskeja tulossa.
Kilpailun johtaja: Jethro Lehtojärvi
Päätuomarit: Jani Parjanen ja Ari Heinonen
Ratatuomarit: Valitaan ohjaajakokouksessa
Ajanotto: Jokinen / Lehtojärvi
RCM ohjelmisto ja AMB laitteisto, AMB personal transponder
Kilpailupaikalta voi vuokrata AMB personal transponderin (rajoitetusti). Vuokratessasi varmista virransyöttö jo kotona.
(Kytkentä vastaanottimen kolmanteen kanavaan tai erillisellä haaroittimella ns. y-johto)
Ponderin vuokra on 5 euroa/päivä ja maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Vastuu ponderin asentamisesta vuokraajalla. Vuokraponderin rikkoitumisen korvaa vuokraaja uudella transponderilla, kahden viikon kuluessa kilpailusta.
Aikataulu ja erälistat:
Lopullinen aikataulu ja erälistat julkaistaan 20.5.2010 mennessä.
Pääpiirteissään kuitenkin kilpailupäivä ajoittuu välille klo 8:00-19:00
Pidätetään oikeus muutoksiin vuorokautta ennen kilpailun alkua.
Vastuu:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan annettuja sääntöjä ja kilpailunjohdon antamia määräyksiä.
Kilpailupaikka:
Turku - Jyrkkälä, Suikkilantie 8, Turku
KARTTA (http://kartat.eniro.fi/query?mop=aq&mapstate=6%3B22.19575%3B60.45993%3Bs%3B22.11162%3B60.49907%3B22.27989%3B60.42079%3B876%3B769%3B0%3B1&mapcomp=%3B%3B%3BSuikkilantie%3B8%3B%3B20210%3BTURKU%3B%3B%3B%3B%3B22.195830564419623%3B60.459935233797744%3B%3B%3B%3BTurku%3Bmaps_address_fi.586757.12%3B0&what=map_adr&searchInMap=2&geo_area=Suikkilantie%208&stq=0&pis=0)
Koordinaatit:
N 60º 27.605'
E 022º 11.734'
Muita asioita:
Kilpailupaikalla on sähköt (230VAC ja 12VDC).
Paineilma ja kilpailukaluston pesupaikka.
Kilpailua koskevat tiedustelut ja kyselyt:
YV:llä "allekirjoittaneelta"
Lisätietoja sarjasta osoitteessa http://rc10.fi/index.php?topic=46701
-
Lisätty ajettavia luokkia, eikun sekaan vaan...
-
Milläs kaaviolla meenaatte saada sähkö ja nitro vehkeet sovitettua aikataulullisesti?
sähkö ajaa 5min ja sit käkkii 2h ku nitrot vetää finaaleja :shock:
-
Milläs kaaviolla meenaatte saada sähkö ja nitro vehkeet sovitettua aikataulullisesti?
sähkö ajaa 5min ja sit käkkii 2h ku nitrot vetää finaaleja :shock:
Näinhän se menee, on sitä testattu jo viimekaudella 1/10 sähkökrossien kanssa... mutta tuskin yhtään yli 2h taukoa tulee.
\ Jeppe
-
Jos nyt jo tietää että on tulossa FO kauden avaukseen niin suosittelen räpyttelemään ilmon mahd. nopeasti tuonne http://pm2010.turunua.net/registration.php sivulle. Saa kaikki jonkinlaisen kuvan minkäkokoiset kekkerit on tulossa.
Muistakaa laittaa luokan tunniste [Car] kenttään, (esim: M8:xxxxxxx)
Kiitos!
-
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:
-
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:
Johtuisko siitä, että VLV:t on lyöty lukkoon vanhan kisa-aikataulun mukaan, jo melko kiireiseen kesään.
Mutta hieno juttu anyway että FO sarja järjestetään, aikataulut olisi vaan pitänyt tulla julki "hieman" aikaisemmin.
-
Onko mitään mahista päästä ajamaan M8:lla sunnuntaina ?
-
Ilmoittautuminen menee kiinni keskiviikko aamuna, jos siihen mennessä ei ole tietojaan tuonne näpytellyt niin se on voe voe... (Koskee myös oman seuran janttereita...)
Näyttää vahvasti siltä että ajetaan kaikki luokat lauantaina. Mahdollisesti myös niin että SC10 ja M8e kiertää rataa samaan aikaan, saadaan nämäkin näin mukaan vaikka näiden luokkienhan piti olla ne uudet "massa" luokat...
Toki jos nyt tulee hirmu ryntäys kisaan niin... Tiedotan viimeistään keskiviikkona millä "moodilla" mennään.
\ Jeppe
btw: Bannalle on tullut "muutama" uusi hyppyri ;). Ei - ne ei ole peltiä, vaan ihan oikeaa puuta ja turffia...
Niin ilmoittautuminen -> http://pm2010.turunua.net/registration.php
ja ilmoittautuneet -> http://pm2010.turunua.net/drivers_list.php
Katsokaa ekasta viestistä ohjeet tarkemmin
-
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:
Päällekkäisyys Kuusankosken SM:ien kanssa karsii ainakin 3 kuskia, jotka olivat Kauhavalla rataa kiertämässä ja kuvittelisin että muutkin kuin oma kuski olisivat mieluusti ajaneet kanssanne warm-uppia.
Tämä ei ole kritiikkiä, kunhan pieni kommentti vaan.
-
Viime vuonna kevään ekoissa kisoissa oli yli 60 tyyppiä... Nyt hyvä kun 40 saa kasaan.... Onpas porukkaa kadonnut :angry: :angry:
Päällekkäisyys Kuusankosken SM:ien kanssa karsii ainakin 3 kuskia, jotka olivat Kauhavalla rataa kiertämässä ja kuvittelisin että muutkin kuin oma kuski olisivat mieluusti ajaneet kanssanne warm-uppia.
Tämä ei ole kritiikkiä, kunhan pieni kommentti vaan.
Näitä päällekkäisyyksiä ei pysty enää millään karsimaan, valitettavasti. Tulossa on kuitenkin vielä toinen kisa ennen PM karkeloita jolloin pääsee vielä ottamaan isoa ilmaa...
Edit: Onhan tänävuonna jopa kahden eri luokan SM kisatkin päällekkäin...
-
Lauantain sääennuste :)
(http://www.foreca.fi/Suomi/kuvat/ennuste/fin-20100522120000.gif?basetime=20100518000000)
(http://www.foreca.fi/meteogram.php?id=1246042177)
Tässä on vielä artukaiseten sääasema joka melko lähellä Jyrkkälän baanaa...
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Turku&station=2773¶m=4&map=1
Sieltä näkee viimeisen 24h tiedot...
-
Nyt kun sain lopullisen osallistujalistan niin ajetaan koko kisa lauantaina.
Tarkempi aikataulu ja listat huomenna...
-
Ohessa aikataulu ja erälista, lista laadittu lähinnä tulpaluokkakuskien ehdoilla (jotta ei mee edestakas juoksemiseksi)
Nostaminen on jälleen haaste eteenkin M8 semifinaaleissa, kun tarvitaan vapaaehtoisia. Toivon talkoohenkeä...
Forecan VIP palvelu näyttää edelleen kaunista keliä...
PS: Jos noissa on jotain hämärää niin yv:tä kehiin.
EDIT: Ehtoo meneekin sitten räpytellessä nuo mittauskoneelle, uusi softa. Jos joku huomaa että ponderinro kohta on tyhjä niin YV:llä voi sen mulla ilmoittaa, toki onnistuu kisapäivänäkin mutta sähläyksen vähentämiseksi aina etukäteen...
-
Näyttäisi Training 2 ja Qualification 1 olevan aikataulussa samaan aikaan
-
Näyttäisi Training 2 ja Qualification 1 olevan aikataulussa samaan aikaan
Niin näyttäisi, kukahan on taas tehnyt aikataulut :angel:
Noniin nyt on vähän vähemmän paradokseja, lyhensin taukoa, joten imastaan makkarat puolessa tunnissa...
Tosin eipä tuossa hirmu kiire tule kun alkueriä on tuo 6kpl ja finaalien välissä on eri luokkia.
-
Mitenkäs onko tänään harjoittelu sallittu ja moneen asti???
-
Näyttäisi siltä että tuo uhannut sadealue menee ohi jyrkkälän pohjoispuolelta ja yltyy vasta salossa.
Olen seurannut tänään ennustetta forecan VIP palvelusta. Kappas näkyy myös tuo kraafi päivittyneen joka on tuossa muutama viesti aiemmin. Kraafi pointtaa nimenomaan artukaista/jyrkkälää.
Hyvä juttu...
-
Haloo onks truggy kuskit menos turkuun nostamaan? Vähän rajaa.
-
Peltoniemi tulee näyttämään meille jotain ennennäkemätöntä.
Ajaa sekä corria että M8Eetä samaan aikaan...
Siistiä.
-
Juu niin oli näköjään laitettu. Täytyy vain ikävä kyllä tältä erää tuottaa yleisölle pettymys, kun jää nää jamit väliin.
-
Jos mahdollista videoikaa molempien päivien toimintaa. Ajoa radalla sekä yleisesti.
-
Hieno kokemus ensikertalaisel.Oma ajokin kulki kohtalaisesti vaikka käsissä turhaa vapinaa.Paikka semeis kuitenkin suoraan.Siel tie kuitenkin nous pystyyn ku edest sama pallolinkki hajos kahteen kertaan.Toisel kertaa koitus uudet hyndat tuhoks,alastulost ohi.Mut positiivinen kokekus kuitenkin ja iso kiitos mekkareil!!!
-
Jatkuuko kisat tänään vai ajettiinko ne jo lauantaina?
-
Nyt kun sain lopullisen osallistujalistan niin ajetaan koko kisa lauantaina.
-
Mistäs löytyy tulokset Turkkusen kisasta ???
-
M8 Buggy
1 1 Ari Heinonen 39 30m26.587 43.995 46.836
2 2 Joseph Quagraine 39 30m35.457 44.649 47.063
3 3 August Poutiainen 39 30m36.272 43.759 47.084
4 8 Arto Heinonen 38 30m45.205 44.088 48.558
5 4 Petri Mylläri 37 30m29.792 44.416 49.454
6 12 Harri Peltomaa 35 30m28.887 47.372 52.254
7 11 Harri Valli 33 30m19.120 48.076 55.125
8 10 Matti Jokelainen 33 30m33.074 47.620 55.548
9 6 Tomi Salonen 32 30m01.271 43.434 56.290
10 7 Tomi Björkman 32 30m27.405 44.943 57.106
11 9 Vuojolahti Joonas 26 25m45.527 44.445 59.443
12 5 Markku Honkanen 18 13m55.772 44.615 46.432
13 5 Jani Lindqvist 24 20m24.576 46.073 51.024
14 6 Jethro Lehtojärvi 24 20m47.579 45.184 51.982
15 9 Teemu vesterinen 23 20m51.777 47.596 54.425
16 7 Mikko Mäkinen 22 19m20.479 46.586 52.749
17 11 Sami Huhta 22 20m42.461 49.939 56.475
18 11 Heikki Valtonen 21 20m23.143 48.996 58.245
19 8 Marko Eklund 21 20m26.785 48.548 58.418
20 4 Jarno siltanen 20 16m46.281 44.375 50.314
21 8 Olli-Pekka Lehtiö 19 20m38.923 47.441 65.206
22 12 Max Mört 17 17m06.107 49.209 60.359
23 5 Jani Parjanen 16 13m41.367 45.338 51.335
24 7 Tom Thusberg 10 16m37.846 48.910 99.785
25 6 Matti Honkanen 20 20m43.087 49.955 62.154
26 1 Mika Rinne 19 20m46.326 51.704 65.596
27 6 Janne Löfgren 17 18m05.036 50.196 63.826
28 7 Mikael Soininen 12 20m30.557 62.811 102.546
29 7 Juha-Pekka Lehtiö 14 14m13.913 48.687 60.994
30 3 Matti Vireä 0 NO TIME 0.000
T8 Truggy
1 1 Joseph Quagraine 40 30m24.780 42.412 45.619
2 5 Mikko Kaplas 34 30m50.435 49.465 54.425
3 7 Tapio Matikainen 31 30m41.281 51.268 59.396
4 2 Jethro Lehtojärvi 30 30m44.364 44.466 61.479
5 6 Nana Parjanen 29 30m14.203 49.895 62.559
6 4 Matti Honkanen 16 14m55.716 48.469 55.982
7 3 Matti Jokelainen 10 8m31.812 45.652 51.181
M8e
1 Mikko Mäkinen 1,1,1,2 = 2
2 Heikki Suontausta 2,2,2,1 = 3
SC10
1 Tomi Björkman 1,1,4,5 = 2
2 Kai Jämsä 5,3,1,5 = 4
3 Niko Andersson 2,2,2,5 = 4
4 Mika Rinne 3,4,3,5 = 7
5 Kiiski Pekka 4,5,5,5 = 9
-
Nopeimmat kierrosajat:
M8 Buggy
Finaaleissa
1 Tomi Salonen 43.392
2 Tomi Salonen 43.434
3 Ari Heinonen 43.440
4 Tomi Salonen 43.749
5 August Poutiainen 43.759
6 Joseph Quagraine 43.856
7 Ari Heinonen 43.995
8 Arto Heinonen 44.088
9 August Poutiainen 44.102
10 Jarno siltanen 44.375
11 Petri Mylläri 44.416
12 Vuojolahti Joonas 44.445
13 Markku Honkanen 44.615
14 Joseph Quagraine 44.649
15 Tomi Björkman 44.943
16 Tomi Björkman 45.173
17 Arto Heinonen 45.182
18 Jethro Lehtojärvi 45.184
19 Petri Mylläri 45.293
20 Jani Parjanen 45.338
21 Markku Honkanen 45.535
22 Jani Lindqvist 46.073
23 Vuojolahti Joonas 46.239
24 Mikko Mäkinen 46.586
25 Matti Jokelainen 46.591
26 Harri Peltomaa 46.926
27 Harri Valli 47.021
28 Matti Jokelainen 47.266
29 Teemu vesterinen 47.284
30 Harri Peltomaa 47.372
31 Olli-Pekka Lehtiö 47.441
32 Teemu vesterinen 47.596
33 Matti Jokelainen 47.620
34 Harri Valli 48.076
35 Harri Valli 48.338
36 Marko Eklund 48.548
37 Juha-Pekka Lehtiö 48.687
38 Tom Thusberg 48.910
39 Heikki Valtonen 48.996
40 Harri Peltomaa 49.029
41 Max Mört 49.209
42 Sami Huhta 49.567
43 Max Mört 49.880
44 Sami Huhta 49.939
45 Heikki Valtonen 49.952
46 Matti Honkanen 49.955
47 Janne Löfgren 50.196
48 Mika Rinne 51.704
49 Mikael Soininen 62.811
Alkuerissä
1 Tomi Salonen 43.624
2 Ari Heinonen 43.668
3 Ari Heinonen 43.759
4 Markku Honkanen 43.936
5 Joseph Quagraine 43.969
6 Arto Heinonen 44.114
7 Markku Honkanen 44.177
8 Ari Heinonen 44.193
9 Arto Heinonen 44.214
10 Joseph Quagraine 44.233
11 Tomi Björkman 44.562
12 August Poutiainen 44.589
13 Joseph Quagraine 44.595
14 Markku Honkanen 44.703
15 August Poutiainen 44.711
16 Vuojolahti Joonas 44.731
17 Jarno siltanen 45.034
18 August Poutiainen 45.115
19 Tomi Björkman 45.151
20 Petri Mylläri 45.455
21 Arto Heinonen 45.494
22 Vuojolahti Joonas 45.684
23 Jarno siltanen 45.875
24 Jani Parjanen 46.048
25 Tomi Björkman 46.137
26 Tom Thusberg 46.427
27 Petri Mylläri 46.444
28 Olli-Pekka Lehtiö 46.573
29 Jani Parjanen 46.745
30 Jani Parjanen 46.841
31 Jethro Lehtojärvi 46.858
32 Jethro Lehtojärvi 47.001
33 Jani Lindqvist 47.022
34 Jani Lindqvist 47.158
35 Teemu vesterinen 47.372
36 Mikko Mäkinen 47.485
37 Jani Lindqvist 47.489
38 Vuojolahti Joonas 47.587
39 Matti Jokelainen 47.699
40 Mikko Mäkinen 47.749
41 Matti Vireä 47.795
42 Harri Peltomaa 47.797
43 Olli-Pekka Lehtiö 47.834
44 Harri Peltomaa 47.906
45 Marko Eklund 47.919
46 Tom Thusberg 48.006
47 Tom Thusberg 48.059
48 Marko Eklund 48.467
49 Matti Vireä 48.571
50 Harri Peltomaa 48.629
51 Teemu vesterinen 48.673
52 Matti Vireä 48.678
53 Mikko Mäkinen 48.832
54 Matti Honkanen 48.941
55 Matti Jokelainen 49.117
56 Heikki Valtonen 49.159
57 Harri Valli 49.249
58 Sami Huhta 49.425
59 Max Mört 49.887
60 Heikki Valtonen 49.924
61 Marko Eklund 50.032
62 Juha-Pekka Lehtiö 50.064
63 Max Mört 50.098
64 Olli-Pekka Lehtiö 50.418
65 Teemu vesterinen 50.597
66 Sami Huhta 51.043
67 Mika Rinne 52.773
68 Mika Rinne 52.957
69 Janne Löfgren 53.421
70 Mika Rinne 53.530
71 Harri Valli 53.849
72 Sami Huhta 53.888
73 Juha-Pekka Lehtiö 54.611
74 Juha-Pekka Lehtiö 55.393
75 Janne Löfgren 55.606
76 Max Mört 55.628
77 Janne Löfgren 55.934
78 Matti Honkanen 56.709
79 Heikki Valtonen 58.129
80 Matti Honkanen 58.294
81 Mikael Soininen 59.984
82 Mikael Soininen 65.243
83 Mikael Soininen 68.487
T8 Truggy
Finaaleissa
1 Joseph Quagraine 42.412
2 Jethro Lehtojärvi 44.466
3 Matti Jokelainen 45.652
4 Matti Honkanen 48.469
5 Mikko Kaplas 49.465
6 Nana Parjanen 49.895
7 Tapio Matikainen 51.268
Alkuerissä
1 Joseph Quagraine 42.456
2 Joseph Quagraine 42.603
3 Joseph Quagraine 42.921
4 Matti Jokelainen 44.390
5 Jethro Lehtojärvi 44.636
6 Matti Jokelainen 44.739
7 Jethro Lehtojärvi 45.069
8 Matti Jokelainen 45.349
9 Jethro Lehtojärvi 46.295
10 Mikko Kaplas 47.913
11 Matti Honkanen 48.198
12 Matti Honkanen 48.926
13 Matti Honkanen 49.193
14 Nana Parjanen 49.625
15 Nana Parjanen 49.695
16 Tapio Matikainen 51.255
17 Mikko Kaplas 51.903
18 Tapio Matikainen 53.201
19 Mikko Kaplas 54.610
-
Hyvät kisat kaikin puolin. Osanottajien vähyys tosin ihmetytti, kun kelit oli kohdallaan ja puhutaan kuitenkin warm-up kisasta syksyn PM:a varten. Muutenkin noiden täyteluokkien (CORR, M8e) kuskit saisi kattella peiliin. Jos on munaa kitistä kisojen puutteesta niin soisi sitten raahaavan sen hanurinsa paikalle kun niitä kisoja järjestetään.
Omat ajelut meni hiukan kaksijakoisesti. Trukissa hajosi ohjausservo, joka päätti retken ihan alkuunsa. Josen kyytiin tosin ei ollut rahkeita, mutta olisihan sitä voinut ajella koko finaalit. Buggyssä sen sijaan kävi jopa tuuri, kun bensaletkun katkeamisesta huolimatta noustiin semiin ja sieltä sitten muitten toilaillessa tasaisella ajolla eka finaalipaikka. Finaalissa tosin kyyti oli vielä kohtuullisen kylmää, mutta positiivisena pointtina voisi todeta, että en ollut liikkuvista autoista viimeinen.
Rata sai osakseen paljon kritiikkiä mutta myös kehuja. Itse näkisin asian niin, että rata vaatii kuskilta ennen kaikkea toisen kunnioittamista sekä hyvää keskittymistä. Oikein ajoitettuna ne "pääsuoran" hypyt pystyy hyvin hyppimään tai jos ei halua hypätä, pystyy ne myös ajamaan. Edelleen jos ei pysy linjalla niin pitäisi ottaa vauhtia pois ja ajaa se hyppy, eikä vaan surutta posottaa menemään seurauksista välittämättä. Se mitä kuuluttaisin kuljettajilta on, että seurataan myös mitä siellä radalla tapahtuu sekä ilmoitetaan korokkeella jos auto kippaa pahaan paikkaan (myös itsellä parannettavaa). Muutaman kerran tuli turhia kolhuja kun hypyissä vedettiin surutta konttiin (mm Max Mört sai osansa telomisesta) tai oman tumpeloinnin jälkeen ei maltettu katsoa että takaa ei ole kukaan tulossa. Hyvin kuitenkin varikollapärjäsi lman kypäriä ja loppupeleissä ne nopeimmat taas voitti. :)
-
Rata sai osakseen paljon kritiikkiä mutta myös kehuja. Itse näkisin asian niin, että rata vaatii kuskilta ennen kaikkea toisen kunnioittamista sekä hyvää keskittymistä. Oikein ajoitettuna ne "pääsuoran" hypyt pystyy hyvin hyppimään tai jos ei halua hypätä, pystyy ne myös ajamaan. Edelleen jos ei pysy linjalla niin pitäisi ottaa vauhtia pois ja ajaa se hyppy, eikä vaan surutta posottaa menemään seurauksista välittämättä. Se mitä kuuluttaisin kuljettajilta on, että seurataan myös mitä siellä radalla tapahtuu sekä ilmoitetaan korokkeella jos auto kippaa pahaan paikkaan (myös itsellä parannettavaa). Muutaman kerran tuli turhia kolhuja kun hypyissä vedettiin surutta konttiin (mm Max Mört sai osansa telomisesta) tai oman tumpeloinnin jälkeen ei maltettu katsoa että takaa ei ole kukaan tulossa. Hyvin kuitenkin varikollapärjäsi lman kypäriä ja loppupeleissä ne nopeimmat taas voitti. :)
Täytyy myös ottaa huomiion se ettei kokemattomampi kuljettaja yksinkertaisesti pysty seuraamaan radalla olevaa kokonaistilannetta, huomio keskittyy täysin omaan ajamiseen. Esimerkkinä lennokkien air-combatissa kokematon putoo heti tonttiin, kun kokemus ei riitä vielä huomioimaan muita koneita.
-
Yhtään kehua en kuullut kenenkään suusta.
Vain negatiivista jokaiselta jonka kuulin radasta jotain mainitsevan.
Varikolla kuulin useampaan kertaan porukan toteevan että vaarallista on, kun auto meinas lentää varikkomuurin yli jne....
Finaaleissa mekaanikkojen tartti nousta varikon yli nostamaan kun nostajalla oli turhan pitkä matka paikalle, ja kun paikalle pääsi niin autoja tuli sieltä täältä eikä väliin uskaltanut mennä.
Keskinytpyt pois niin kaadot tuossa kohdassa lähes katoaa... Jos joku tekee ekassa hypyssä pienen virheen niin perässä tulevien ei tarvitse kärsiä kun menee koko rytmitys sekaisin... Kun ei ollut yksinkertaisesti matkaa missä väistää edessä kaatunutta...
jos väistit niin seuraava hyppy oli mahdoton ja taas jos et väistänyt niin joko säkällä pääsit ohi tai kolaroit katollaan olevaan.
Pelkkien hyppyreiden väliin ei nostajalla ollut asiaa kun autot tulivat ilmasta alastuloon ja taa samantien ilmaan... Kukaan ei pysty silloin varomaan nostajaa tai edessä olevaa autoa.
Viimeisestä hyppyristä näki monta kertaa jonkun lentäneen oikealta radan ohi...
Onneksi ei tällä kertaa niin pahasti että olisi varikolle lentänyt...
Mutta silti... Nostajalla ei ollut toivoakaan päästä radan toiselle puolelle vaarantamatta omaa turvallisuuttaan, kun ainoa väylä olisi ollut hyppyreiden välistä... eli varottavana hyppäävät autot ja varikolta tulevat joita ei nostopaikalta edes pysty näkemään.
Mekaanikot ryntäs nostamaan autoa takas pyörilleen tai sitten katsoja sattui menemään paikalle.
Sori vaan, mutta kisatilanteessa aivan liian altis ties mille kaikelle.... Ei turvallinen vaan joissain tilanteissa jopa mahdoton.
-
Kokemattoman kuskin tulee omaksua ne samat periaatteet kuin kokeneemankin kuskin, oli rata mikä tahansa. Edelleen se ajonopeus tulee sopeuttaa siihen, mihin rahkeet riittää eikä vaan painella menemään ja toivoa parasta. Sama ongelma on joka radalla; ne nostajat on siellä sangen heikossa asemassa ja tuhoa tulee, jos päättömästi peeloilee. Mutta se siitä.
En väittänyt että radan muutokset saivat varauksetonta suosiota, mutta ei sitä _kaikki_ kuskit totaalisesti teilanneetaan. Enemmistö lienee pitänyt vanhaa suoraa parempana, joten palautetta varmasti on saatu. Mielipidettä varmasti muokkasi eniten se, että radasta tuli kerralla huomattavasti haastavampi kun ei voi vaan kaasu pohjassa loikotaa menemään. Hoken ehdotus keskimmäisten nyppyjen poistamisesta on todella harkitsemisen arvoinen ja se myös antaa lisää vaihtoehtoja sen jälkimmäisen tuplan paikalle + varikolle ajo ja sieltä poistuminen olisi myös helpompi järjestää. Samaten lauantaina tuli varmasti kokemusta myös niistä nostajien paikoista ja sijoittumiesta. Nykyisellään parannettavaa varmaan jäi. Katsotaan mitä ratamestari/t asiasta sanovat :wink:
Mutta nyt ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten se meni.. :grin:
-
Kokemattoman kuskin tulee omaksua ne samat periaatteet kuin kokeneemankin kuskin, oli rata mikä tahansa. Edelleen se ajonopeus tulee sopeuttaa siihen, mihin rahkeet riittää eikä vaan painella menemään ja toivoa parasta. Sama ongelma on joka radalla; ne nostajat on siellä sangen heikossa asemassa ja tuhoa tulee, jos päättömästi peeloilee.
Nyt en puhukaan yhtään kokemattomista kuskeista, vaan puhun nimenomaan siitä mikä mättää kun pistetään 12 kuskia PM finaaleihin.
Kuskit kun on hyvin tasaväkisiä ja mennään peräkanaa niin sillon nämä kaikki korostuu entisestään.
Suoraansanottuna sillä ei ole tipankaan merkitystä osaako joku aloitteleva kuski hypätä kyseiset hypyt vai ei. Siinähän treenaa.
Kyllä noi hypyt osas hypätä parilla kokeilulla.
Se kun vaan on ongelmana että kun joku tekee virheen tai nimenomaan väännetään tiukkaa kisaa ja ajetaan kylki kyljessä, mitä siinä tapahtuu.
Hipaisuja jotka johtaa siihen että toinen menettää sekuntitolkulla aikaa koska ei voi hypätä hyppyriä yli, kun ei kiihdytysmatkaa yksinkertaisesti ole... tai pahimmillaan pieni hipasu joka johtaa siihen että toinen autoista hyppää varikolle suoraan jonkun tankkaajan kupoliin.
Ihan oikeesti muut radat eivät ole lähelläkään yhtä pahoja nostajille kuin turku tällähetkellä.
Uskokaa pois.
Katsokaa ja oikeesti miettikää.
Kaikilla muilla radoilla pääset juoksemaan radan yli... Pääset kaatokohdan viereen seisomatta radalla jne.
Turussa oli pari paikkaa missä et vaan voi mennä seisomaan esim ison pöydän viereen missä aina kaadettiin.
Siinä olis suoraansanottuna typerää seistä ja odottaa millon napsahtaa.
Ja taas kun 80% kaadoista jotka menin nostamaan, auto kaatui puupöydällä sinne pääsuoran puoleiselle reunalle.
Sieltä myös yllättävän moni hyppi.
Kun siitä meni autoa nostamaan niin karkuun et päässy.
Ja koska kyseisen pöydän edessä on todella kapea väli mihin pitää osua niin kukaan ei pysty siinä välissä korjaamaan pientä virhettä.
Eli johti siihen että lähes jokainen veti toivotaan toivotaan tyylillä katsoen mihin arpaonni osui.
Tuosta ison pöydän siirtämisestä karvan pidemmälle puhui nimenomaan minun korviin kuullen ainoastaan hyvin kokeneet kuskit.
Pääsuoran hyppyreiden vaarallisuudesta ja edellä kuvaamistani mahdottomuuksista samoiten vain kokeneita kuskeja.
Lähes jokaisen suusta kuului että olishan ne muuten hyvät, mutta on väärässä paikassa... keskinypyt turhat... Pitkä pöytä liian lähellä edellistä alastuloa.
Kokeilkaa ihmeessä... Ja varsinkin miettikää koko paletti nostajan turvallisuuden kantilta + nimenomaan kun joku toinen kaataa eteen... pystytkö mitenkään väistämään vai menetätkö selvästi aikaa sen takia että joku toinen tekee virheen edellä, mutta kun ei ole pientäkään suoranpätkää ennen hyppyä niin et voi väistää ja vielä selvittää hyppyä...
-
*HOKE* puhut asiaa!
Olen täysin samaa mieltä.
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.
Ja se siitä nousufinaalista. :embarrassed:
-
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.
...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
-
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui
ajamaan autoni yli.
...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
Pääsuorat pois ja mikkihiirtä tilalle, että saadaan vauhdit alas, jottei autot hajoa kolareissa :)
-
Itsellänikin meni auto hajalle, kun kanssa kilpailija joutui ajamaan autoni yli.
...ja tämähän ei ole mitenkään mahdollista muilla radoilla tai muissa kisoissa.
On...
Etkö Jeppe ymmärrä mikä noissa hypyissä ihan oikeesti on pielessä??
Se minkä jo pari kertaa selitin.
Jos haluaa edetä kovaa, on vain täysin pakko jatkaa suoraa linjaa ja toivoa ettei osu edellä olevaan autoon... KUN EI OLE TILAA VÄISTÄÄ!!!!!!!
Sama koskee nostajaa...
KUN EI OLE KUSKEILLA TILAA TEHDÄ PIENINTÄKÄÄN VÄISTÖLIIKETTÄ NIIN HE JATKAA HYPPYKOMPLEKSEJEN YLITTÄMISTÄ KAMIKAZE TYYLIIN KOSKA MUUTEN MENETÄT PALJON SEKUNTEJA!!!!!
Kyllä tekin huomaatte mikä radassa tällähetkellä mättää jos ihan oikeesti avaatte silmät ja rupeette puolueettomasti asiaa miettimään.
Ylivoimaisesti suurin osa kuskeista suoraansanottuna haukkui radan.
Mainitsemillani asioilla saatte varmasti radasta enemmän kuskejen mieleen ja myös TURVALLISEMMAN!!!!
-
Mä en ota mitään kantaa hyppyreihin, niiden toimivuuteen tai niiden sijaintiin, se ei ole minun rooli tässä sopassa. Otan kantaa tähän miten täällä asioita ilmaistaan.
Mihinkään ei ole absoluuttista totuutta, niinkuin sinä HOKE annat aina ymmärtää. Mielipide on kuin penaalireikä - jokaisella on ainakin yksi.
Nyt selkeä viesti on ollut että kaikilla muilla suomen radoilla on kaikki asiat hyvin mutta Turussa on kaikki päin penaalia. Kukaan ei ole sanonut että Turussa ei asian eteen tehtäisi mitään. Täällä asiaa ei haluta puida suuremmissa määrin ennen päätöksiä koska siitä ei tule kuin pahaa mieltä ja pelkkää negatiivista palautetta, suoraan sanottuna kiusantekoa.
-
Kyllä minua ottaa pattiin kun nostajat eivät pääse nostamaan autoja vaarallisista paikoista.
Itselläni meni auto rikki kun nostaja ei päässyt nostamaan.
Ja yhden auton itsekkin ajoin hajalle, kun auto oli vaarallisessa paikassa ja nostaja ei sitä sieltä uskaltanut nostaa.
Nostopaikat oli pikkasen huonosti miehitettynä muutenkin! Oli välillä 4-5 nostopaikkaa tyhjänä, mikä aiheuttaa lisää ongelmia. Tulee kasoja kun yksi auto seisoo katollaan sekuntti tolkulla.
Ei näin!
Nostopaikat voisi muutenkin olla niin että nostaja ei peittäisi jotain kohtaa radasta, ei niitä mutkia ihan lihasmuistilla voi ajaa. Itse ainakin tarvitsen katsekontaktin autooni että se pysyy ladulla.
Ja se että mekkarit joutuu juoksemaan varikolta pääsuoralle nostamaan lentävien autojen sekaan, kun nostajat ei näe tai viitsi nostaa autoja jotka siellä makaa katollaan.
Muutamalla pikku muutoksella rata olisi todella hyvä, mutta nyt se on vaarallinen nostajille ja turhan tiuhaan hyppyjä "pääsuoralla" ja ennen isoa puupöytää voisi olla isompi väli(esim. 1m lisää!).
Tämä on palautetta ja ei tästä pidä ottaa nokkiinsa, muutos ehdotuksia kannattaa miettiä ja ehkä jopa toteuttaa.
-
voisi olla aloittelijallekin huomattavasti helpompi kun niitä keskimmäisiä loikkia ei olisi siinä. Helpompi olisi selvitä "pääsuoran" läpi ilman kaatoja. Saisi intoa touhuun kun saisi niitä ehjiä kierroksia. Muuten en ota kantaa asiaan kun en mistään mitään tiedäkään. Kokeneemmat tekee päätökset ja minä ajan rataa kuin rataa.
-
Palaan vielä omalta osaltani koko kisapäivään...
1. Kisailmoitus laitettiin hyvissä ajoin joten kaikilla halukkailla oli hyvin aikaa sopia aikataulunsa tahojensa mukaan.
2. Kisat lähestyy ja nettiin vuotaa kuvia radasta.
3. Alkaa radan rankka arvostelu ilman oikeanlaista argumentointia.
4. Kisapäivää edeltävän iltana jopa klo 22 jälkeen tulee peruutuksia
5. Aikataulut ja muut suunnitelmat tehty alkuperäisen osallistujalistan mukaan, hieman jopa liian tiukaksi
6. Kisapäivänä huomataan että on paljon "no show" osallistujia. (Katso kohta 3.)
7. Kisäpäivän aikana joudutaan jatkuvasti "komentamaan" nostajia radan varteen ja muutenkin aivan tolkuttomasti kerjäämään kisaajia jotta saadaan hommaa eteenpäin.
Tästä johtuen kisapäivän ongelmat korostuivat. Itse ainakin olen toistaiseksi laittanut pisteen kaikenlaiselle kerhokisatoiminnalle. Koska osa kisaajista...
a) ...eivät välitä mitä ympärillä tapahtuu, eivät näe sitä merkitystä miksi säännöt ja yleisest toimintatavat ovat luotu.
b) ...tulevat ja menevät ihan oman päänsä mukaan, osallistuu jos huvitta.
c) ...rikkovat sääntöjä sekä ajaessaan että yleisesti. (Näin ainakin kaksi erittäin härskiä oikaisua alkuerissä)
Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.
Tähän vielä päälle poimintoja aiheeseen liittyen...
1) "Turun rata rikkoo autoja, mennyt enemmän osia kuin koko viimekaudella yhteensä"
Täysin kukkua koko lause. Tässä kohtaa pitää opastaa kuskia, jos auto on särkynyt kolarissa on kyse joko toisesta kuskista tai molemmista.
2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"
Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.
3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"
Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.
(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)
Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.
Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.
...Tähän voisin vielä lisätä sen metsävertauksen...
Kilpailu koostuu kolmesta kulminaatiopisteestä
- Kilpailun mahdollistava organisaatio
- Kilpalijat
- Säännöt
Se mikä näissä yleensä mättää on tuo kilpailijat ja niiden toiminta!!!
Jos tämä osasto ei toimi ei säännöt ja kilpaluorganisaatio voi mitään.
PS: Kauhavalla, Jyväskylässä, Salossa, Vantaalla ja Tampereella on täsmälleen samanlaisia ongelmia.
Itse vielä voisin lisätä tähän henkilökohtaisen kommenttini:
Itse tykkää radoista joissa on pääsuora korokkeen edessä ts. menee korokkeen editse päästä päähän, jonka laidalla varikko.
Tämä kommentti sekä kilpailijan että järjestäjän näkökulmin sanottuna.
!Peace!
-
(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)
Minä tunnustan, että kehitin "ihme lippusysteemin" = autourheilussa käytetty keltainen lippu. Tarkoittaa yleensä: hiljennä vauhtia ja ohittaminen kielletty.
Ihmelippusysteemiä Lavangossa käytettiin nostajan turvaamiseen ja sen lipun aikana kaksoishyppyrissä hyppääminen oli kielletty.
Edellisessä kisassa olin nostamassa ko paikassa ja kun auto tuli takaapäin ja meni n 4,5 cm ohi korvasta. Olin juuri pistänyt auton matkaan ja nousin ylös. Silloin tuli mieleen ,että kenenkään ei ole terveellistä saada 3,5kg tavaraa takaraivoon 60kmh.
Tätä saa käyttää vapaasti muillakin radoilla. Suosittelen silloin kun on "pimee" ja vaarallinen nostopaikka.
-
Joo... Ja nythän ei edelleenkään puhuta PM kisoista missä tällaista on nähty...
Ja mikä tärkeintä.
Epäkohta huomattiin ja jo seuraavassa kisassa rata oli MUUTETTU!!!!!!!!!!
Siinä esimerkki kuinka tehdään virheitä ja OTETAAN PALAUTE VASTAAN JA KORJATAAN TILANNE!!!
Lisäyksenä vielä että tuo lippu tuli välittömästi kun radan epäkohta huomioitiin.
Eli heti aamusta lähtien.
Palaute kuultiin ja välittömästi toimittiin.
Valitettavasti savesta rakennettua hyppyriä ei ollut mahdollista kyseisten kisojen aikana turvalliseksi muokata, joten otettiin hätäratkaisu käyttöön ja samalla oli jo päätetty että hyppyri muutetaan välittömästi kisojen jälkeen.
Ei yhtäkään vastalausetta, muihin ratoihin vertailua, kuskejen syyttelyä jne...
Se rakennettiin rakentajien mielestä hyväksi, mutta heti kun todettiin vaaralliseksi niin toimittiin...
Tosin... Ennen kyseisiä kisoja olin sanonut tuosta hyppyristä, eikä minua meinattu ottaa kuuleviin korviin... sillon kyllä sanottiin "eihän ole... ei tarvii kaataa jne"
Sanoin jo ennen kisoja että lippu tarvitaan.
Sanoin myös kisojen aikana että lippumies seisoo liian kaukana hyppyristä.
Okei... eipä kuunneltu taaskaan, kunnes läheltäpiti tilanteita sattui ja jopa pari osumaa...
Kuski kun ei ehtinyt reagoimaan kun lippu oli 5 metriä ennen hyppyriä... ohitit lipun niin et enää nähnyt lippua kun keskityit jo ilmalentoon.
No siirty sekin lippumies sitten päivän päätteeks...
Parempi sentään että siinävaiheessa reagoitiin ja pyrittiin tilanne korjaamaan mahdollisimman hyvin.
-
Jospa HOKE sitten laskee montako kisaa Turun radalla on tänä kesänä ajettu...
Kyllä kaikki palaute on luettu...
-
Miksi vastaanlaittavainen asenne joka näkyy jokaisessa viestissä.
Saa aikalailla sen kuvan että palautetta ei oteta vastaan eikä ainakaan hommalle tehdä mitään, kun ei nähdä ongelmaa.
Täällä päässä mielenkiintonen kuunnella moninkertasten mestareiden ja muidenkin kommentteja radasta.
Ei lasten korviin sopivia.
Mikäli radalle tehdään selkeitä muutoksia niin hyvä.
Mikäli rata pysyy sellaisena kun nyt on niin PM kisojen jälkeen suomalaiset eivät ole ainoita jotka radasta pitää suurta negatiivista mekkalaa.
-
Nostoon liittyvät ongelmat johtuivat pääsääntöisesti tästä, ei radasta tai sen hyppyreistä.
2) "Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki"
Täysin kukkua koko lause. Hyppyrit pystyi ajamaan monella tavalla, rikkomatta autoa. Tässäkin on kyse vain kuljettajan arviokyvystä.
3) "Nostopaikat olivat huonot ja vaaralliset"
Nostaja voi harkintakykynsä mukaan sijoittua radalla mielestään turvalliselle paikalle, merkillä osoitetaan nostoaluetta, jos nyt edes viitsii tulla nostoa suorittamaan.
Annan painoarvoa enemmän sellaisille kommenteilla jossa on taustalla muutakin kokemusta kuin radan kiertäminen.
Tähän vielä päälle se että on niin hienoa kun meitä täälläpäin pidetään täysin tyhjäpäinä ja sitten sitä oikein rautalangalla valistetaan täällä foorumilla.
Nostoissa olleet ongelmat jotka johtui siitä ettei nostajaa ollut, ei liity mitenkään siihen mitä olen puhunut.
Ne johtui ainoastan siitä että radan kaatokohtiin oli vaikea päästä ja varsinkin jopa vaarallista, koska et voinut kipaista radan yli, vaan jouduit pysähtymään keskelle rataa ja toivomaan että pääset takaisin ilman että joku tulee kintuille.
(aivan suoraan nostajien suusta tulleita kommentteja)
Hyppyrit voi ajaa rikkomatta autoa...
Ainut vain että kuten olen sanonut jo pariin kertaan niin jos joku tekee virheen edellä, tai nostaja menee radalle niin perässä tuleva ei voi enää loikkia hyppyjä niinkuin se on nopeinta.
Ei yksinkertaisesti pysty väistämään edessä olevaa ja vielä suorittamaan hyppyjä edes kohtalaisesti.
(nähtiin monta kertaa kisan aikana)
Itse nostopaikkojen vaarallisuudesta en ole puhunut, vaan ne kohdat mihin auto yleensä aina kaatui näissä hyppyreissä, ovat vaaralliset.
Sekaan ei pääse kun autoja tulee ilmassa ja singahtelee vähän minnesattuu jos yrittävät väistää.
Ja tämä johtuu jo edellämainitusta, eli hyppyjen välissä ei ole pientäkään pätkää missä pystyis edessä olevan vaaran väistämään ja vielä suorittamaan hyppyriä kisatilanteessa edes jotenkuten aikaa ihmeemmin menettämättä.
Pääsuoran keskipatteihin jos joku kaato niin nostaja ei päässyt nostamaan edes niin nopeasti kuin varikolta mekaanikko.
Ja nimenomaan pääsuoran viimeinen loikka jos meni oikealta ohi niin nostaja ei päässyt (jos edes näki auton sinne lentäneen) paikalle kuin hyppyjen välistä ja tällöin ei pystynyt mitenkään näkemään tuleeko varikolta auto vai ei.
Mekaanikot ryntäs kyseiseen paikkaan kaikkien muiden varikolla olevien välistä.
Moneen kertaan nähtiin tämäkin.
Ihmettelen kyllä että ketkä on tyhjäpäinä pitäneet...
Kommentteja radasta on annettu, mutta sieltä suunnalta takaisin tulleet kommentit ovat olleet lähinnä sitä että ollaan tyhjäpäitä kun ei tajuta että rata olis nyt hyvä eikä tartte muutoksia...
Kyllä tarvii ja ihan varmasti sen tiedätte itsekin.
Kuskejen (ja vaarallisissa paikoissa nostaneiden kommentteja)
- ****** PM rata mitä olen koskaan nähnyt
- Ihan kiva rata muuten, mutta isojen kisojen ratana ei toimi
- Vaarallista yrittää päästä nostamaan ja kun pääset niin pois et meinaa päästä ilman kepardin notkeutta
- Neppisrata... ei suoraa missään
- ***** taas meinas tulla auto varikolle... kivet silmillä tää on oikeesti vaarallista
- hypyt heittää miten millonkin
- Onneks ei tullu ulkolaisia... ne olis haukkunu radan aivan lyttyyn
- Ei hyvä
- Ei *******
-
-
+ hmmm... oota niin mietin
+ hypyt ihan kivoja, kun rata on tyhjänä, mutta....
+ saishan tosta hyvän ku muokkaa
Vielä sitten tarkennuksena tuosta painoarvosta.
Sanoinhan senkin jo edellä että itse nostin jokaisen alkuerän toisessa näistä pahoista paikoista...
Läheltäpiti ja loikkia sai...
Varikolla pyrähdin autoja nostamaan kun ei nostaja päässyt paikalle.
Mistähän siis tuo kommentti juontaa että annetaan painoarvoa kommenteille jossa on muutakin kokemusta kuin radalla kiertäminen.
Nimenomaan ON molemmista kokemus... Kumpikaan ei ollut herkullinen kokemus...
Hyvä jos yhdenkään ei paikallisen mielestä
Kilpailijoiden toiminta ja sääntöjen noudattamaninen ei vaikuta mitenkään radan vaarallisiin tai heikkoihin kohtiin.
Jokaisella luettelemallasi radalla EI ole samanlaisia ongelmia.
Vantaalla pääset jokaisessa radan kohdassa juoksemaan radan yli toiselle puolelle Turussa et voi pöytähyppyrin toiselle puolelle loikata... vaarana on suoralle tulevat autot...
Pääsuoralla olevien hyppyreiden toiselle puolelle et myöskään pääse, koska esteenä on varikko.
Sinun on siis aina vain mentävä radalle ja palattava samaa reittiä takaisin... tai odotettava sonta jäykkänä radan reunassa kun autot joko ohittaa sinut tai hyppää kohti.
Nämä muodostaa sen että nimenomaan nostajan ei ole turvallista mennä pikaisesti nostamaan, koska karkuun et sen jälkeen pääse.
Jos pääset radan yli juoksemaan niin siinä pystyt auton kippaamaan renkailleen ja jatkamaan matkaasi radan yli odottelemaan millon on turvallista palata radan yli nostopaikalle...
Ja oli nyt muilla radoilla sitten mitä tahansa epäkohtia niin niillä ei järjestetä varsinkaan tänävuonna PM kisoja.
Ne epäkohdat korjataan ennen seuraavia PM kapinoita jotka tulee aikasintaan 4 vuoden päästä taas tähän maahan.
Niinjoo...
Ennen kisoja sanottiin että ajakaa ensin ja kommentoikaa sitten.
No ajettu on... nostettu on... mekattu on.
Silti kommenteista saa jollain tavoin ainakin sellaisella fiiliksellä vastakommenttia että hieman hernettä meinais mennä nenään kun ei porukan kommentit muuttuneetkaan ajamisen jälkeen.
Paikanpäällä ei radasta voinut/viitsinyt tulla kommentoimaan, koska olisi häirinnyt jo muutenkin kiireisiä kavereita jotka itse ajoivat ja järkkäsivät kisoja.
Palkintojenjaon jälkeen ei myöskään voinut, koska porukka katos hyvinkin nopeesti.
Pääkaupunkiseutulaiset taas viimeisenä... olis voinu mietteitä vaihdella, mutta eipä ollut kenen kanssa vaihtelua olis harrastanu.
-
voisi olla aloittelijallekin huomattavasti helpompi kun niitä keskimmäisiä loikkia ei olisi siinä. Helpompi olisi selvitä "pääsuoran" läpi ilman kaatoja. Saisi intoa touhuun kun saisi niitä ehjiä kierroksia. Muuten en ota kantaa asiaan kun en mistään mitään tiedäkään. Kokeneemmat tekee päätökset ja minä ajan rataa kuin rataa.
Meinas jäädä hieno kommentti huomaamatta.
Tässä... näettekö?????
"saisi intoa touhuun"
Tarkoittaa lisää harrastajia... lisää maksavia asiakkaita... lisää talkoolaisia jne jne jne.
Jos rata kiristää kokeneenkin kuskin hermoja niin siinä äkkiä jää aloittelevan harrastus alkumetreille.
Kokeneet kiristää hammasta kun ei voi kunnolla ajaa kisaa, kun menettää sijoituksen sen takia että joutuu väistämään katollaan olevaa autoa, eikä tämän takia yksinkertaisesti pysty enää selvittämään hyppyä.
Näin homma ei ole muilla radoilla.
Muilla radoilla pystyt väistämään ja selvittämään hypyn...
Jo ennen kisoja oli mainintaa mitä kävi espoossa...
Kuskeja katos romahdusmaisesti...
Rata muokattiin sellaiseksi että se on helppo selvittää kaatamatta... hypyt lyhyenä hypäten et menetä sekuntitolkulla aikaa... ainoastaan maksimi puoli sekuntia per läppi.
Silti se nopeen läpin ajaminen ja kaveria kovempaa ajaminen oli erittäin vaikeaa ja jyvät eroteltiin akanoista.
Mutta... Rata oli erittäin hyvä kuskin tasoon katsomatta...
Autot eivät hajonneet pienen virheen tai hyppyrin ylityksen yrittämisen takia.
Kuskit nautti ajaa, nostajilla vähemmän hommia... Nostaminen oli helppoa ja turvallista.
Rata missä nautti nimenomaan aloittelija sekä kokenutkin kuski.
Nyt on rata mistä ei nauti edes moninkertainen PM voittaja... ei liiemmin moninkertainen SM voittajakaan...
Ja hieman aiheesta ohi lipsuen... Artsin kanssa täysin samaa mieltä kun tänään höpistiin...
Kauhava on suomen paras KILPA rata.
Jonossa tai vierekkäin ajaminen ei aiheuttanut kenellekään vaaratilannetta, toisen edessä tekemä virhe oli helppo kiertää...
Kuskit ajo nättiä linjaa peräkanaa ja kuskista otettiin mittaa ajamalla, eikä millään erämies selviytymistaidoilla jossa tarvitaan jo paljon tuuriakin.
-
Ihan vaan pikku vinkki :wink: oliko tämmöistä "Nillitys" rumbaa Kauhavan jälkeen ?? Jos täällä on ollut jo monta kenen mielestä Turun radassa on jotain vikaa... ÖÖ onkohan siinä jotain vikaa... Ei varmaan jos mä oon sen tehnyt.. Siinä ei voi olla vikaa.... Herätys !! Nielkää ylpeys ja korjatkaa rata niin saatte radalle käyttäjiä ja sitä myöden kerholle rahaa.. Mulle tietysti ihan sama mitä teette ei hetkauta mun elämää mitenkään.. Jos rata on tossa kunnossa niin en ole tulossa Turkuun ajamaan...
-
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:
1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.
2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista.
-
Milloin nuo PM kisat olisi tarkoitus järjestää?
-
Syyskuussa
-
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:
1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.
2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista.
+1
Hyppyrykelmä oli muuten hyvä ilmavine hyppyineen, mutta väärässä kohdassa rataa.
Siirtäkää pöytäkomplikaatio takasuoralle sen pikku tuplan tilalle. Ja sitten
pöytäkomplikaation tilalle toi hyppykomplikaatio mutta riittävällä etäisyydellä
ne pikkunypykät ja iso hyppyri.
-
Lopettakaa se ininä taas täällä netissä.
Ei niitä kisajärkkäreitä oo oikeesti liikaa.
Kiitos Turkuun että edes pitivät kisat. Radassa on varmasti parannettavaa ja eiköhän rataryhmä tee asialle jotain. Sitä varten siellä oli kisat nyt että löytävät huonot kohdat, uskoisin näin.
Jose laittoi asiallisesti mielipiteitään miten radasta saisi paremman.
+ 1 sille ja wimmulle
Ja älkää arvostelko täällä muitten rataa, jos ei meiän omaa rataakaan olla saatu edes jyrättyä.
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:
1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.
2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista.
+1
Hyppyrykelmä oli muuten hyvä ilmavine hyppyineen, mutta väärässä kohdassa rataa.
Siirtäkää pöytäkomplikaatio takasuoralle sen pikku tuplan tilalle. Ja sitten
pöytäkomplikaation tilalle toi hyppykomplikaatio mutta riittävällä etäisyydellä
ne pikkunypykät ja iso hyppyri.
-
Meinas jäädä hieno kommentti huomaamatta.
Tässä... näettekö?????
"saisi intoa touhuun"
Tarkoittaa lisää harrastajia... lisää maksavia asiakkaita... lisää talkoolaisia jne jne jne.
Jos rata kiristää kokeneenkin kuskin hermoja niin siinä äkkiä jää aloittelevan harrastus alkumetreille.
Kokeneet kiristää hammasta kun ei voi kunnolla ajaa kisaa, kun menettää sijoituksen sen takia että joutuu väistämään katollaan olevaa autoa, eikä tämän takia yksinkertaisesti pysty enää selvittämään hyppyä.
Näin homma ei ole muilla radoilla.
Muilla radoilla pystyt väistämään ja selvittämään hypyn...
Jo ennen kisoja oli mainintaa mitä kävi espoossa...
Kuskeja katos romahdusmaisesti...
Rata muokattiin sellaiseksi että se on helppo selvittää kaatamatta... hypyt lyhyenä hypäten et menetä sekuntitolkulla aikaa... ainoastaan maksimi puoli sekuntia per läppi.
Silti se nopeen läpin ajaminen ja kaveria kovempaa ajaminen oli erittäin vaikeaa ja jyvät eroteltiin akanoista.
Mutta... Rata oli erittäin hyvä kuskin tasoon katsomatta...
Autot eivät hajonneet pienen virheen tai hyppyrin ylityksen yrittämisen takia.
Kuskit nautti ajaa, nostajilla vähemmän hommia... Nostaminen oli helppoa ja turvallista.
Rata missä nautti nimenomaan aloittelija sekä kokenutkin kuski.
Nyt on rata mistä ei nauti edes moninkertainen PM voittaja... ei liiemmin moninkertainen SM voittajakaan...
Ja hieman aiheesta ohi lipsuen... Artsin kanssa täysin samaa mieltä kun tänään höpistiin...
Kauhava on suomen paras KILPA rata.
Jonossa tai vierekkäin ajaminen ei aiheuttanut kenellekään vaaratilannetta, toisen edessä tekemä virhe oli helppo kiertää...
Kuskit ajo nättiä linjaa peräkanaa ja kuskista otettiin mittaa ajamalla, eikä millään erämies selviytymistaidoilla jossa tarvitaan jo paljon tuuriakin.
Turha ratsastaa meikän kommenteilla, kun olet tuolle vi**uilu linjalle lähtenyt. Sinä haukuit joka ikisen pompun radassa, ja minä vain tuon yhden. et vain taida osata ajaa niistä muista :grin: taidat olla aikamoinen itkupilli. Kauhava on paras... No kiva kun kerroit tässä topicissa. Jos toi ei ole Vi**uilua niin mikä. Täällä ei kukaan ole valittanut että rata olisi niin huono kuin sinä annat ymmärtää.
Ihan vaan pikku vinkki wink oliko tämmöistä "Nillitys" rumbaa Kauhavan jälkeen ?? Jos täällä on ollut jo monta kenen mielestä Turun radassa on jotain vikaa... ÖÖ onkohan siinä jotain vikaa... Ei varmaan jos mä oon sen tehnyt.. Siinä ei voi olla vikaa.... Herätys !! Nielkää ylpeys ja korjatkaa rata niin saatte radalle käyttäjiä ja sitä myöden kerholle rahaa.. Mulle tietysti ihan sama mitä teette ei hetkauta mun elämää mitenkään.. Jos rata on tossa kunnossa niin en ole tulossa Turkuun ajamaan...
Onko joku väittänyt ettei me aiottaisi korjata tuota rataa? Se ehkä onnistuu ilmankin, että siitä erikseen herroille ilmoitetaan. Ja tämä aloittelija ei tasan tarkkaan tule ainakaan pääkaupunkiseudulle ajamaan. Radat on varmaan ihan jees, mutta kuskit taitaa olla vähän itteensä täynnä.
Turun radassa ei olisi mitään vikaa, jos:
1. Hyppyrit olisi rakennettu paremmin. Eli...
1.1 Niin että ne heittävät samalla tavalla joka kohdasta, ja joka kerta.
1.2 Niissä ei käytetä typerää mattoa joka aiheuttaa tietynlaisen randomkertoimen, etenkin kun matonreuna välillä nousi auton mukana ilmaan ja sen takia auto lähti välillä mihin sattuu.
1.3 Niissä olisi hyvän ja tasaisen hypyn lisäksi riittävän isot ja tasaiset alastulot, jotka myös mahdollistaisivat ajamisen jos hyppy jää hieman lyhyeksi.
1.4. Ne olisivat sijoitettu hieman järkevämmin, niin että varikolle sisään, sekä erityisesti ulosmeno toimivat, sekä mekkareiden turvallisuus olisi parempi.
1.5 Niissä ei olisi sitä mattoa....mutta jos on pakko olla, niin ainakin voisi olla mahdollisimman isoista palasista, vähän saumoja, ja ne olisi kiinnitetty maahan.
2. Ja PM kisoja ajatellen radan ja kisa alueeen siisteys, ja VIIMEISTELY voisi olla kova sana. Eli....
2.1 Itsi rata tasoitetaan, sekä rikotaan niitä savikokkareita ja pyritään tekemään tasalaatuinen pinta.
2.2 Välialueet siistitään ja nurmikot leikataan.
2.3 Putket laitetaan kiinni ja poistetaan maailman typerimmät autonrenkaat radalta.
2.4 Kaikki linnakkeet ja muut puurakennelmat radalla, kuten hyppyrit, tehdään loppuun ja siisteiksi, niin ettei autot pääse niiden alle, joka on sekä kuljettajalle että nostajalle ihan hanurista.
2.5 Tehdään sellainen rata sekä rata-alue että kun ulkomaalaiset kisaturistit ilmestyvät paikalle järjestäjät saavat kehuja ja kaikki nauttii kisoista.
Näin annetaan palautetta. Wink Wink.
Lopettakaa se ininä taas täällä netissä.
Ei niitä kisajärkkäreitä oo oikeesti liikaa.
Kiitos Turkuun että edes pitivät kisat. Radassa on varmasti parannettavaa ja eiköhän rataryhmä tee asialle jotain. Sitä varten siellä oli kisat nyt että löytävät huonot kohdat, uskoisin näin.
Jose laittoi asiallisesti mielipiteitään miten radasta saisi paremman.
+ 1 sille ja wimmulle
Ja älkää arvostelko täällä muitten rataa, jos ei meiän omaa rataakaan olla saatu edes jyrättyä.
LOL. hyvä te. näyttäis sinne joku ihan järkeväkin tyyppi eksynyt. PISTE.
T: aloitteleva kuljettaja joka on kyllästynyt tähän peen jauhamiseen.
-
Turha ratsastaa meikän kommenteilla, kun olet tuolle vi**uilu linjalle lähtenyt. Sinä haukuit joka ikisen pompun radassa, ja minä vain tuon yhden. et vain taida osata ajaa niistä muista :grin: taidat olla aikamoinen itkupilli. Kauhava on paras... No kiva kun kerroit tässä topicissa. Jos toi ei ole Vi**uilua niin mikä. Täällä ei kukaan ole valittanut että rata olisi niin huono kuin sinä annat ymmärtää.
ööö...
En ole tippaakaan tuittuillut... ymmärrät kyllä pahemman kerran väärin jos niin luulet.
Mitä tulee tuohon ajamisen osaamiseen niin kyllä ajaa osasin.
Kuten senkin olen moneen kertaan sanonut niin kiva niistä oli ajaa.
Se ei niissä hypyissä mätä.
Pienet epäkohdat jotka tekee hypyistä jopa vaarallisen nostajille ja varikkotiimille...
Niistä olen puhunut.
Ja täällä päässä porukka on valittanut että rata on huonompi kuin olen antanut ymmärtää.
Laput pois silmiltä ja vähemmän hermojen kiristelyä jooko?
Olen ainoastaan puhunut mitkä kohdat radassa tekee niistä vaarallisia ja jopa hieman perustellutkin miksi.
Tosin asenne on ollutkin sitten puhtaasti sitä että turhasta on kitisty, jopa ilman omakohtaista kokemusta jne.
Ainoa syy miks minä olen yhtäkään viestiä kirjoittanut on että radasta saataisiin vielä parempi.
Hyvä jos radan rakentajat ovat nämä epäkohdat sisäistäneet ja haluavat ne korjata.
Tähänmennessä vaan on näyttänyt siltä että radassahan ei ole mitään vikaa... Siinä ei ole mitään nostajille vaarallisia kohtia jne.
Ei kannata lähteä tuolle puhtaasti provosoivalle suunpieksentä linjalle.... ei sitä täällä muutkaan harrasta.
Onko joku väittänyt ettei me aiottaisi korjata tuota rataa? Se ehkä onnistuu ilmankin, että siitä erikseen herroille ilmoitetaan. Ja tämä aloittelija ei tasan tarkkaan tule ainakaan pääkaupunkiseudulle ajamaan. Radat on varmaan ihan jees, mutta kuskit taitaa olla vähän itteensä täynnä.
Eipä ole sellaista kuvaa tullut että radalle mitään tehtäisiin.
Vain puhtaasti vastaväitteitä jne selittelyä kuinka rata on hyvä mutta porukka rikkoo sääntöjä ym asiaan liittymätöntä.
Täällä kuskit eivät ole itseään täynnä...
Täällä otetaan palaute vastaan ja osataan keskustella ilman turhaa nenäherneilyä.
Kannattais tutustua ennenkuin henkilökohtaiselle linjalle yhtään lähtee.
Täällä kommentoineet sentään tuntee toisensa jo muutaman vuoden ajalta ja on samoilla lauteilla saunottu.
Se myös tiedetään että vaikka täällä ASIOISTA puhutaan niin ihan yhtälailla kavereita ollaan.
Siks varmaan kommentointihalukin on korkea kun haluaa "jeesata" kavereita että saadaan suomeen taas semmoset PM kisat että kuullaan palautetta parhaista PM kisoista... kuten on tähänkin mennessä saatu aina suomen kisoista kuulla.
-
ei se hoke tarkoita sitä ettei mitään epäkohtia ole huomattu tai ettei niille tehdä mitään jos siitä ei sulle ole ilmoitettu. Peräänkuuluttaisin nyt vaan sitten tulemaan talkoisiin kun sellaiset järjestetään.
-
Et vieläkään ymmärtänyt mitä sanoin.
Ei sillä ole väliä että ilmoitetaanko niistä vaan sillä että niistä vängätään vastaan jne.
Jos palautetta annetaan ja kyseisiin asioihin on jo paneuduttu niin eikö oikea tapa vastata ole silloin "kyseiset kohteet ovat jo huomion alla... tai jotain vastaavaa"
Jos puhutaan kuinka hypyissä ei ole mitään vikaa vaan kuskit rikkoo sääntöjä, nostajia liian vähän jne niin se nyt kyllä antaa aivan suoraan ymmärtää että kyseisiin kohtiin ei paneuduta koska ne nähdään hyviksi...
Vaikka kisoissa en kuullut kenenkään suusta oikeasti muuta kuin negatiivisia kommentteja ja nimenomaan puhetta kuinka vaarallista on mennä nostamaan jne.
Turkuun asti en valitettavasti pääse talkoilemaan... turhan kallista reissata persaukisena.
Muuten mielelläni tulisinkin.
-
Jos puhutaan kuinka hypyissä ei ole mitään vikaa vaan kuskit rikkoo sääntöjä, nostajia liian vähän jne niin se nyt kyllä antaa aivan suoraan ymmärtää että kyseisiin kohtiin ei paneuduta koska ne nähdään hyviksi...
Muistan joskus jonkun herran kirjoittaneen jotenkin näin: "Älkää lukeko rivien välistä kun siellä rivien välissä ei ole mitään".
Jos HOKE ei huomannut niin tämän omalta osalta olen kommentoinut koko kisapäivää. Itselläni jäi fiilis että kerhokisoille ei ole tilausta saati järjestäjiä.
Omalta osaltani kävin kisaa edeltävänä tiistaina katsomassa aiemman kirjoittelun perusteella mikä tilanne siellä radalla on. Tämän jälkeen kerroin radan puuhamiehille että kisapäivästä ei tule helppo. Vastaus oli että näillä mennään ja nämä hyppyrit testataan.
Toiseksi miksi Turku olisi jotenkin tilivelvollinen ilmoittamaan täällä mitä me radallamme puuhataan. Eihän UAU:kaan asioitaan täällä levittele uudesta ratahankkeestaan, tosin helppo arvata miksi...
Me ollaan Akin kanssa toisinaan puhuttu että jyrkkälä näyttää kaatopaikalta... viimeaikojen kirjoitusten mukaan Jyrkkälässä taitaa olla melko paljon niitä kaatopaikkoja ja vielä vaarallisiakin...
En ole vängännyt missään asiassa vastaan, olen vain nostanut esiin toisen näkökulman. Ne asiat jotka on pelkää puhdasta jaskapuhetta olen nostanut esille, asioiden vääristely ei johda muuhun kuin harrastajien kaikkoamiseen.
"Elämä on kuin vessapaperi: Joskus se pyyhkii hyvin, joskus taas ei."
-
Jeppe hyvä.
En lukenut rivien välistä.
Sinähän sanoit ettei nämä ongelmat johtuneet radasta vaan täysin muusta.
Ihan itse sen sanoit ilman rivienvälistä tulkintaa.
Kukaan ei ole sanonutkaan että pitäis mitenkään tilivelvollinen olla.
Kuten jälleen edellä selitin niin jos sanotaan ettei radassa ole vikaa niin sillonhan se tarkottaa ettei siinä nähdä mitään vikaa... eikövain???
Ja jos halutaan ettei radasta sen enempää väännetä ja porukka käy omia mielipiteitään radasta heittämässä niin voin antaa siihen vinkin millä siitä pääsee...
Kommentoimalla heti että radan epäkohdat otettu huomioon ja niihin paneudutaan.
Kannattaa kokeilla... auttaa oikeesti :wink:
Käys vilkasemassa mitä olet kirjoittanut ja mihin olen vastaillut.
Huomaat että en ole yhteenkään rivienvälin takertunut.
"nostopaikat vaarallisia"
No se mitä porukka on nostopaikan vaarallisuudesta puhunut, ei ole tarkoittanut sitä kohtaa missä seistään tai istutaan kun ei tekemistä ole, vaan sitä kohtaa mihin auto kaatuu ja minne joutuu mennä loikkimaan ja väistelemään lenteleviä autoja.
Sillon ei olla puhuttu kukkua.
"Hyppyreitä ei voi ajaa, menee auto rikki."
Joo... jos joku on noin sanonut ja tuota kirjaimellisesti tarkoittanut niin se on kukkua.
Itse olen jatkuvasti puhunut siitä mikä hypyissä on kisatilanteessa huonoa.
Yksi mokaa edellä... ei ole tilaa väistää, vaan joudut yksinkertaisesti tiputtamaan vauhdin, todella pieneksi... et pysty kiihdyttämään edessä olevan hypyn yli jne.
Tätä näki usein kuinka auto lötköttää selällään keskellä rataa... nostaja ei pääse paikalle koska autoja pomppii molemminpuolin.
Porukka hidasti... jotku törmäs... ja nekin jotka sattu paletin ohi pääsemään, eivät pystyneet ylittämään viimeistä hyppyä...
Menettää siis paljon ja ihan vain sen takia että joku toinen on mokannut tai nostaja on tekemässä duuniaan.
Hyppyrikompleksin onnistuminen toi hyötyä sekunteja.
Siksi porukka yrittää vaikka väkisin yli, joten nimenomaan nostaja ei pääse sekaan kun porukka ei sääliä tunne vaan yrittää vaikka väkisin.
Ja se armoton puristus tulee varmasti vain korostumaan PM:issä.
Asioita ei ole vääristelty täältä suunnalta ainakaan.
Sillon ei ole luettu perusteluja ja ymmärretty mitä tarkoitetaan jos noin sanotaan.
No näköjään kun viitataan edelleen siihen kukun puhumiseen, vaikka nuo kukkupuheet ovatkin eri asioita mistä minä ja pari muutakin on puhunut.
Eikä nyt tehdä mitään johtopäätöksiä siitä miksi UAU ratahankkeesta ei ole mitään julkista ollut.
Täysin eri asia, eikä siellä ole vielä mitään sellaista ollutkaan mistä mitään keskustelua oikein aikasiks saiskaan.
Se kun on lähinnä ollut "vääntöä" siitä minkälainen alue saadaan ja kaavotuksen piirtämistä.
Täysin eri asia kuin radan tekeminen, joten täysin turha viittaus.
Tästäkin asiasta pidetään tänään tiedotustilaisuus ja siitäkin on ihan julkisesti reilu viikko sitten ilmoitettu.
Tervetuloa lavankoon kuuntelemaan mikä on nyt tilanne.
Tai ihan kuinka vaan... kyllä täältäpäin asiat kerrotaan sitten kun ne tiedetään... eiköpähän tänään.
Tilivelvollisia ei olla... silti ihan infona ne tullaan kertomaan jotta harrastajilla olis kiva tietää missä mennään, eikä herätä turhaa keskustelua.
-
Toiseksi miksi Turku olisi jotenkin tilivelvollinen ilmoittamaan täällä mitä me radallamme puuhataan. Eihän UAU:kaan asioitaan täällä levittele uudesta ratahankkeestaan, tosin helppo arvata miksi...
UAU:n pa-jaoksen puolesta ratahankkeesta olisi kerrottu jo aikaa sitten enemmän. Mutta kun on olemassa taho jonka alueella UAU on vuokralla ja joka pyörittää pikkasen isompaa hanketta kuin PA-radat niin silloin emme voi alkaa kertomaan asioista ennenkuin siihen saadaan lupa.
Tänään pidämme tiedoitustilaisuuden koskien PA-ratojen hanketta. Ja tästä on myös
aluetta hallinnoiva taho tietoinen. Infoa tulee Lavangon polttomoottorirata topicciin
tilaisuuden jälkeen.
-
Kylläpä naurattaa kun lukee tätä topiccia :grin: :grin: :grin: :grin: Jengi vaan syyttelee kuka on sanonut mitäkin :grin: :grin: :grin: Aihe karannut jo ajat sitten....