RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: metsämies - 07.07.12 - klo: 08.56
-
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
-
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
tässä harrastuksessa halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta. Edullisen ja hyvän kyllä saa yhdessä tuoteessa.
Jos budjetti on 200-300e luokkaa suosittelen että katsot sähkö short course autoa siinä luultavasti löytyy paljon fiksumpi paketti ja pääset myös ajamaan, etkä vaan "harrastamaan"
-
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
tässä harrastuksessa halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta. Edullisen ja hyvän kyllä saa yhdessä tuoteessa.
Jos budjetti on 200-300e luokkaa suosittelen että katsot sähkö short course autoa siinä luultavasti löytyy paljon fiksumpi paketti ja pääset myös ajamaan, etkä vaan "harrastamaan"
Kuinka kalliis tulee hyvä polttis? Ja en halua sähköö.
-
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
tässä harrastuksessa halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta. Edullisen ja hyvän kyllä saa yhdessä tuoteessa.
Jos budjetti on 200-300e luokkaa suosittelen että katsot sähkö short course autoa siinä luultavasti löytyy paljon fiksumpi paketti ja pääset myös ajamaan, etkä vaan "harrastamaan"
Kuinka kalliis tulee hyvä polttis?
oheistarvikkeineen varmaan sinne 500-700e ja silloinki voit vielä ostaa vääriä autoja. Sit jos oikeen polttiksen haluat niin ne maksaa 1-2k kaikilla tavaroilla mitä tarvii mut tää on jo sit kisarassi.
-
Kokemuksia tornado s30 polttis rc autosta?
-
Tuommoinen halpisskeidahan tuo on johon ei varmasti saa suomesta osia. osta käytetty kisarassi jos halpaa etsit.
-
Tuommoinen halpisskeidahan tuo on johon ei varmasti saa suomesta osia. osta käytetty kisarassi jos halpaa etsit.
tori.fi paikassa on yks 190 euroo. pitäisikö ostaa. hän ei käytä omaa polttoainetta vaan cool poweria. kannattaako ostaa? ja se on 1/16... aika pieni
-
Tuommoinen halpisskeidahan tuo on johon ei varmasti saa suomesta osia. osta käytetty kisarassi jos halpaa etsit.
tori.fi paikassa on yks 190 euroo. pitäisikö ostaa. hän ei käytä omaa polttoainetta vaan cool poweria. kannattaako ostaa? ja se on 1/16... aika pieni
Jos kysyt että kannattaako ostaa se tarkoittaa aina sitä että ei kannata ostaa, selvittele asioita lisää ja perehdy varsinkin käytettyihin kisarasseihin. Pohdi kans että paljonko rahaa haluat käyttää autoon ja paljonko rahaa auton oston jälkeen.
-
Joo, löysin toss kyosho neo rs syncro kt201. Vois mennä ostaa kuopion askartelukulmasta :cool:
-
Jos olet Kuopion alueelta niin kannattaa kysellä paikallisilta harrastajilta käytettyjä autoja. Muistaakseni vähän aikaa sitten myynti osiossa oli parikin autoa myynnissä. Saat heiltä varmasti myös neuvoja ja opastusta auton hankintaan ym.
Kuten on todettu, ei kannata ostaa niitä kaikkein halvimpia autoja, menee vain raha hukkaan eikä välttämättä osiakaan saa Suomesta. Mielummin aloittaa käytetyllä hyväkuntoisella kilpakalustolla. Jos kuitenkin päädyt askartelukulmaan, Mika varmasti myös neuvoo siellä miten pääset alkuun ja opastaa.
P.S. Toisin kuin eräässä nimeltä mainitsemattomassa rupu kaupungissa, Kuopiossa RC-harrastus on kasvanut hyvää tahtia ja ratoja on tehty. Pitää nostaa hattua koska Kuopiossa pari vuotta sitten pienoisautoilu lähti käytännössä melkein nollasta liikkeelle mutta harrastajakunta kasvaa koko ajan kuten myös harrastuspuitteet. Pari vuotta sitten vasta oli puhetta jos crossiradan saisi jonnekin ja nyt on suunnittelilla jo uudet paremmat radat.
-
Jos olet Kuopion alueelta niin kannattaa kysellä paikallisilta harrastajilta käytettyjä autoja. Muistaakseni vähän aikaa sitten myynti osiossa oli parikin autoa myynnissä. Saat heiltä varmasti myös neuvoja ja opastusta auton hankintaan ym.
Kuten on todettu, ei kannata ostaa niitä kaikkein halvimpia autoja, menee vain raha hukkaan eikä välttämättä osiakaan saa Suomesta. Mielummin aloittaa käytetyllä hyväkuntoisella kilpakalustolla. Jos kuitenkin päädyt askartelukulmaan, Mika varmasti myös neuvoo siellä miten pääset alkuun ja opastaa.
P.S. Toisin kuin eräässä nimeltä mainitsemattomassa rupu kaupungissa, Kuopiossa RC-harrastus on kasvanut hyvää tahtia ja ratoja on tehty. Pitää nostaa hattua koska Kuopiossa pari vuotta sitten pienoisautoilu lähti käytännössä melkein nollasta liikkeelle mutta harrastajakunta kasvaa koko ajan kuten myös harrastuspuitteet. Pari vuotta sitten vasta oli puhetta jos crossiradan saisi jonnekin ja nyt on suunnittelilla jo uudet paremmat radat.
Joo, maantaina oon menoss kuopioon ( 2 h 30 min matka ). Onko siellä myynnissä starter kit? Ja taikajuomaa? :cheesy:
-
kuopiosta löytyis myynnissä ainakin xrayn kisapirssiä käytettynä ja varmasti moottorikin löytyis. Askartelukulman rtr kyoshot ei ole lähelläkään samaa laatua eikä tule edes halvemmaksi.
-
Tai sit ostaa ton JQ RTR.... Ja tosiaan polttiksen kanssa kannattaa mennä radalle kyselemään ja ihmettelemään ennen auton hankintaa sekä hankinnan jälkeen kyselemään neuvoja kokeneilta ja toki ajamaan.
-
Ja vielä haluan muistuttaa metsämiestä siitä, että halpa polttis ensimmäisenä autona taitaa olla se yleisin syy harrastuksen lopahtamiseen. Ensin tappelet muutaman vetokäynnistimen verran vehjettä käyntiin, sen jälkeen ekalla ajolla leivot koneen kiinni väärillä säädöillä. Osiin palanu jo kohta usiampi satanen, etkä oo vielä kertaakaan pääasy kunnolla ajamaan. Ja auto seisoo, kun varaosat tilauksessa. Käytetyn kisapirssin jos ostat, on kone valmiiksi sisäänajettu, ja myyjä voi näyttää tärkeimmät niksit ja kikat alkuun pääsemiseksi. Lisäksi esim. laadukkaammalla 1/8 krossarilla saa ottaa niitä voltteja vaikka kuinka paljon, ilman että mitään suurempaa menee rikki. Vaikka kuinka oisit nyt varma itestäs, niin silti kaikki menee aluksi pieleen ja joudut oppirahat maksamaan.
ps. Ja sähköllä pääset helpommalla ja halvemmalla kovempaa. Ei siinä polttiksessa ensihuuman jälkeen sen kummempaa fiilistä ole.
-
Mites nää, täysiä susia? http://www.helipal.com/hsp-tyrannosaurus-off-road-truck-1-10-blue-flame-nitro.html (http://www.helipal.com/hsp-tyrannosaurus-off-road-truck-1-10-blue-flame-nitro.html) hinta aika uskomaton, kuitenki 2,4 ghz yms.
-
Mites nää, täysiä susia? http://www.helipal.com/hsp-tyrannosaurus-off-road-truck-1-10-blue-flame-nitro.html (http://www.helipal.com/hsp-tyrannosaurus-off-road-truck-1-10-blue-flame-nitro.html) hinta aika uskomaton, kuitenki 2,4 ghz yms.
Eikös tossa just kerrottu moneen kertaan miten käy kun tommosen ostaa?
-
Mites nää, täysiä susia? http://www.helipal.com/hsp-tyrannosaurus-off-road-truck-1-10-blue-flame-nitro.html (http://www.helipal.com/hsp-tyrannosaurus-off-road-truck-1-10-blue-flame-nitro.html) hinta aika uskomaton, kuitenki 2,4 ghz yms.
Tämän vastauksen takia tuo harraste foorumi olis todella hyvä.,Nämä kaverit voivat mennä sinne neuvomaan eikä täällä.
Just näitä neuvoja täällä ei tarvita.
ja se että on giganen systeemi radiossa ei todellakaan tee siitä heti hyvän.
Jerzi
-
ja jos haluat auton joka paremmin pystyssä kuin 1/8 krossi niin ostat käytetyn 1/8 trugyn (tiedän että se ei alkuun pysy pystyssä) niitä saa todella edullisesti ja vauhdit lähes samaa kuin kilpa krossillakin. ja niinkuin tuolla jo joku sanoikin niin rtr moottoria revit sormet verille ja ajamaan et pääse. ja se todellakin on syy monelle harrastuksen lopahtamiseen mukaanlukien itselleni meinasi käydä juuri niin sitten ostin käytetyn kilpalaitteen ym tykötarpeet niin sai harrastus ihan uutta intoa kun vehkeet pelaa ja pääsi oikeasti ajamaankin.
ja kannattaa oikeasti kuunnella mitä kokeneemmat harrastajat yrittää sanoa siksi me täällä asioista kerromme ettei jokaisen tarvitsisi maksaa samoja oppirahoja, toki suomalainenhan ei usko ennenkuin itse kokeilee kantapäänkautta.
-
Ja vielä haluan muistuttaa metsämiestä siitä, että halpa polttis ensimmäisenä autona taitaa olla se yleisin syy harrastuksen lopahtamiseen. Ensin tappelet muutaman vetokäynnistimen verran vehjettä käyntiin, sen jälkeen ekalla ajolla leivot koneen kiinni väärillä säädöillä. Osiin palanu jo kohta usiampi satanen, etkä oo vielä kertaakaan pääasy kunnolla ajamaan. Ja auto seisoo, kun varaosat tilauksessa. Käytetyn kisapirssin jos ostat, on kone valmiiksi sisäänajettu, ja myyjä voi näyttää tärkeimmät niksit ja kikat alkuun pääsemiseksi. Lisäksi esim. laadukkaammalla 1/8 krossarilla saa ottaa niitä voltteja vaikka kuinka paljon, ilman että mitään suurempaa menee rikki. Vaikka kuinka oisit nyt varma itestäs, niin silti kaikki menee aluksi pieleen ja joudut oppirahat maksamaan.
ps. Ja sähköllä pääset helpommalla ja halvemmalla kovempaa. Ei siinä polttiksessa ensihuuman jälkeen sen kummempaa fiilistä ole.
Ties vaikka kuka on sisäänajanu sen. Ja en halua enää ostaa mitää hirveen halpaa. Kuopiosta kyosho neo rs syncro kt201:n ostan ja ekaksi luen ohjekirjaa monta kertaa. Olen varma itsestäni, koska oon katsonut miljoona youtube videoo ja arvosteluja.
-
Ja vielä haluan muistuttaa metsämiestä siitä, että halpa polttis ensimmäisenä autona taitaa olla se yleisin syy harrastuksen lopahtamiseen. Ensin tappelet muutaman vetokäynnistimen verran vehjettä käyntiin, sen jälkeen ekalla ajolla leivot koneen kiinni väärillä säädöillä. Osiin palanu jo kohta usiampi satanen, etkä oo vielä kertaakaan pääasy kunnolla ajamaan. Ja auto seisoo, kun varaosat tilauksessa. Käytetyn kisapirssin jos ostat, on kone valmiiksi sisäänajettu, ja myyjä voi näyttää tärkeimmät niksit ja kikat alkuun pääsemiseksi. Lisäksi esim. laadukkaammalla 1/8 krossarilla saa ottaa niitä voltteja vaikka kuinka paljon, ilman että mitään suurempaa menee rikki. Vaikka kuinka oisit nyt varma itestäs, niin silti kaikki menee aluksi pieleen ja joudut oppirahat maksamaan.
ps. Ja sähköllä pääset helpommalla ja halvemmalla kovempaa. Ei siinä polttiksessa ensihuuman jälkeen sen kummempaa fiilistä ole.
Ties vaikka kuka on sisäänajanu sen. Ja en halua enää ostaa mitää hirveen halpaa. Kuopiosta kyosho neo rs syncro kt201:n ostan ja ekaksi luen ohjekirjaa monta kertaa. Olen varma itsestäni, koska oon katsonut miljoona youtube videoo ja arvosteluja.
Eiköhän nuo kisakuskit osaa ne koneet sisäänajaa miljoona kertaa paremmin kun vasta-alkaja. Videota katsomalla ei kauheasti opi.
-
Ties vaikka kuka on sisäänajanu sen. Ja en halua enää ostaa mitää hirveen halpaa. Kuopiosta kyosho neo rs syncro kt201:n ostan ja ekaksi luen ohjekirjaa monta kertaa. Olen varma itsestäni, koska oon katsonut miljoona youtube videoo ja arvosteluja.
Ikävä kyllä manuaali ja youtube videot on vain se pieni alku mitä tässä puuhassa tarvitaan. kummasti se kokemus on se mikä ratkaisee. Itse nyt ajellu toista vuottaa nitroilla ja osaan ehkä 5-10% koko jutusta.
-
Kylläpä nuo kisakuskit ajaa moninkertasen määrän tankillisia yhdellä koneella kuin harrastelijat, koska koneet on hyvissä säädöissä ja kunnolla sisäänajettuja.
-
eipähän kannata tännekkään enää mitään vinkkejä antaa kun nämä uudet harrastajat on niin kaikkitietäviä ja juutuubasta kaiken oppineita ettei voi millään uskoa kokeneempia. eihän kokeneemmat mitään tiedä kun juutuuba sanoo toista. no miksi kysytään kun ei kuitenkaan usko mitä muut kertoo. no omatpa on hermosi ja rahasi. :afro:
-
Oho...
Joko tämän vihdoinkin alkaa huomaamaan muutkin.
Metsämies on lukenut käyttöohjeet ja katsonut pari videota joten hän on nyt selvästi parempi säätämään polttiskoneet kuin minä.
Mun ei tartte siis neuvoa koko foorumilla enää ketään, koska paljon osaavampia tulee kuin sieniä sateella.
Ilmiömäistä
-
eipähän kannata tännekkään enää mitään vinkkejä antaa kun nämä uudet harrastajat on niin kaikkitietäviä ja juutuubasta kaiken oppineita ettei voi millään uskoa kokeneempia. eihän kokeneemmat mitään tiedä kun juutuuba sanoo toista. no miksi kysytään kun ei kuitenkaan usko mitä muut kertoo. no omatpa on hermosi ja rahasi. :afro:
Pitääkö todistaa että uskon kokeneempia? En osta tornado s30 polttista ( niin minä paljon uskon teitä. ).
btw. olisko hyvä valinta tehdä oma soppa? ( eli polttoaine )
-
Oho...
Joko tämän vihdoinkin alkaa huomaamaan muutkin.
Metsämies on lukenut käyttöohjeet ja katsonut pari videota joten hän on nyt selvästi parempi säätämään polttiskoneet kuin minä.
Mun ei tartte siis neuvoa koko foorumilla enää ketään, koska paljon osaavampia tulee kuin sieniä sateella.
Ilmiömäistä
Hei, sä ainaki oot säätänyt yhesti rc auton, eli olet paljon parempi ku mä säätämään. Kokemusta ei voita mikään. Kuka voi ajaa yksipyöräisellä ilman kokeilua? Kuka voi oppia luistelemaan kaatumatta? C'mon!
-
olisko hyvä valinta tehdä oma soppa? ( eli polttoaine )
Tuohon kysymykseen paras vastaus on että jos pitää kysyä foorumissa niin osta valmista polttoainetta, esim. tuosta löytyy: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttoaine/Tornado-Competition-Off-Road-25-4-litraa-109145 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Polttoaine/Tornado-Competition-Off-Road-25-4-litraa-109145)
-
Pitääkö todistaa että uskon kokeneempia? En osta tornado s30 polttista ( niin minä paljon uskon teitä. ).
btw. olisko hyvä valinta tehdä oma soppa? ( eli polttoaine )
Omat kokemukset Kyoshon-RTR paketeista ovat huonot, varaosien saanti Suomesta ei myöskään pelannut kovin hyvin. Paljon enemmän saat rahoillesi vastinetta kun ostat käytetyn M8-polttiksen.
-
itsellä juuri kyoshon rtr meinasi aikanaan saada koko harrastuksen loppumaan. osia pitää tilailla ympäri maailmaa eikä toimi sittenkään kyöstillä en saanu kesässä ajettua sitä mikä nyt on menny parilla ajokerralla kun aika menee säätämiseen ja korjaamiseen
-
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
tässä harrastuksessa halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta. Edullisen ja hyvän kyllä saa yhdessä tuoteessa.
Jos budjetti on 200-300e luokkaa suosittelen että katsot sähkö short course autoa siinä luultavasti löytyy paljon fiksumpi paketti ja pääset myös ajamaan, etkä vaan "harrastamaan"
Kuinka kalliis tulee hyvä polttis? Ja en halua sähköö.
Mikset? Sähköllä aloittaminen ja jatkossakin harrastaminen on hieman huoltovapaampaa. Pääset myös aivan varmasti ajelemaan enemmän ja nauttimaan etkö vain säätämään nitrokonetta.
-
Lisäksi tympäseehän se, kun aikaa menee sotkuisen auton mekkaamiseen ja polttoainetta palaa niinko seteleitä polttaisit taivaan tuuliin, ja silti se sähkö on nopeampi. Ajamaan ehtineestä kuskista puhumattakaan...
-
Höpö höpö. Nitrossa on toki vähän enemmän hommaa mutta onhan siinä älyttömästi enempi motorsporttia kuin sähkövehkeissä. Rippuu tietysti kaluston laadusta miten paljon enempi hommaa auton kanssa on. Kyoshon rtr nitrovehkeellä jos aloittaa niin tie on kivinen, mutta jos ostaa esim. käytetyn laadukkaan kittipirssin niin homma lähtee varmasti paremmin alkuun. Vielä jos sattuu olemaan rata lähellä missä saa neuvot alkuun kokeneemmilta niin vielä parempi. Maku asioitahan nämä ovat toki. Mulla jako on seuraava kesät nitrolla ja talvet ajetaan sitten nenäkarvatrimmereillä.
-
Höpö höpö. Nitrossa on toki vähän enemmän hommaa mutta onhan siinä älyttömästi enempi motorsporttia kuin sähkövehkeissä. Rippuu tietysti kaluston laadusta miten paljon enempi hommaa auton kanssa on. Kyoshon rtr nitrovehkeellä jos aloittaa niin tie on kivinen, mutta jos ostaa esim. käytetyn laadukkaan kittipirssin niin homma lähtee varmasti paremmin alkuun. Vielä jos sattuu olemaan rata lähellä missä saa neuvot alkuun kokeneemmilta niin vielä parempi. Maku asioitahan nämä ovat toki. Mulla jako on seuraava kesät nitrolla ja talvet ajetaan sitten nenäkarvatrimmereillä.
Nimenomaan.
-
Höpö höpö. Nitrossa on toki vähän enemmän hommaa mutta onhan siinä älyttömästi enempi motorsporttia kuin sähkövehkeissä. Rippuu tietysti kaluston laadusta miten paljon enempi hommaa auton kanssa on. Kyoshon rtr nitrovehkeellä jos aloittaa niin tie on kivinen, mutta jos ostaa esim. käytetyn laadukkaan kittipirssin niin homma lähtee varmasti paremmin alkuun. Vielä jos sattuu olemaan rata lähellä missä saa neuvot alkuun kokeneemmilta niin vielä parempi. Maku asioitahan nämä ovat toki. Mulla jako on seuraava kesät nitrolla ja talvet ajetaan sitten nenäkarvatrimmereillä.
erittäinhyvin sanottu siellä perällä linjaus aika sama 5v poitsu tosin ajaa sähköllä kesälläkin (m8e 2slipolla)
pistää os sinikantisen tai jos löytää hyvän vähänajetun v-specin niin ei tarvitse nitrokonettakaan jatkuvasti säätää ja puhtia rittää vaikka kisoihinkin lähtisi ajaman ja os koneet tuntuu olevan käyntivarmoja ja helpposäätöisiä ja käyvät vaikka ei olisikaan juuri minuutilleen oikeissa säädöissä. toki nuokin huoltoa kaipaa joskus samoin ilmansuodattimia. jaa niin eihän mun pitäny enää kommentoida kun en mistään mitään tiedä muutamanvuoden kokemuksella. toki itse olen sitä sorttia vieläkin että uskallan kysyä neuvoa vieläkin kun sitä tarvitsen.
-
Se sähkö kyl olis parempi ja sen voisit ostaa uutenakin polttiksessa se sisäänajo tosiaan voi koitua hitusen ärsyttäväksi. Oma kokemukseni oli se että en malttanu ajaa polttista kunnolla sisään siitä sitten seurasi motin täydellinen tuhoutuminen. En mää kehu mut nyt on kunnolla sisäänajettu. Ja vielä semmone juttu teille kössin haukkujille et onse kuitenkin voittanu 8 ifmarii. Ja metsämiehelle semmosia terveisiä että ei sun kattelema kössi nyt nii surkee oo. Eli jos malttia löytyy sisäänajoon niin melkein suosittelisin sitä kössii.
-
kyöstin mestaruus autoilla ja rtr autoilla ei ole mitään tekoa keskenään ja tuo on faktaaa. mp9 on kyllä hyvä mutta nuo rtr autot on aika kuraa.
-
Niinkuin Miksu tossa jo totesikin eli rtr ja kit kyöstit on kaksi täysin eritasoista autoa. Jo hinnasta huomaa eron eli rtr sen 300-500e koko paketti ja mp9 +800e pelkkä kit. Itse ajan kilpaa kyöstin rtr autolla, jossa tosin ei ole muuta alkuperäistä kuin muoviosat.
-
Ootte kyl oikeessa pojat mut en mä silti kössiä surkeeks sano vaikka sen rtr:t onkin vähän kuraa. mut kyllä mulle vältää :laugh:.
-
Myönnät että se on vähän kuraa, mutta koska sulle välttää niin voit jopa suositella sitä :roll:
-
Tarviiko aina ollakaan parasta? Vähemmälläkin selviää. Toki toimivuus tässä tapauksessa olisi asian a ja o...
-
Tarviiko aina ollakaan parasta? Vähemmälläkin selviää. Toki toimivuus tässä tapauksessa olisi asian a ja o...
Kumman otat.
Viimeisen päälle viritetty käytetty peli jonka omistajana ololut viimeisen päälle oleva kisakuski
tai
uusi kiiltävä kyosho rtr
ja hinnat ovat ne samat.
Jerzi
-
RTR tekee kauppansa paremmin,kun uusi on aina uusi.
Ei ne järkipuheet auta kun on pakko saada patterikotelo,narustartti ja virtakytkin :cool:
-
RTR tekee kauppansa paremmin,kun uusi on aina uusi.
Ei ne järkipuheet auta kun on pakko saada patterikotelo,narustartti ja virtakytkin :cool:
kantapään kautta pitää aina uudet kaverit mennä.
joskus olen kuullut sanonnan että oppirahat pitää mksaa.
jerzi
-
Laitetaanpa oma lusikka soppaan, vaikka kaikki asiat taitaakin olla jo sanottu. Pahoittelut pitkästä postauksesta...
Ostin itselle ekaksi polttikseksi Hyper Mini ST:n, 1:12-kokoinen pikkutrukki. Tilasin samalla Hyper Mini STe:n, eli saman auton sähköversion.
Sisäänajovaiheessa meni ensin tunti-pari, että saatiin auto edes käyntiin. Ratkaiseva tekijä oli, että saatiin puhelimella kiinni kaveri, joka oli ennenkin puljannut nitrovehkeiden kanssa.
--> Opetus nro 1: hanki avuksi kaveri, jolla on kokemusta nitroista.
Sisäänajovaiheessa pääsi käymään semmoinenkin, että auto karkasi huutamaan urku auki. Tilaa oli, mitään ei mennyt rikki, mutta juosta sai reilusti. Polttiksessa veto voi häiriötilanteessa jäädä isolleen, minkä seurauksena voi sattua vauhtia ja vaarallisia tilanteita. (Sähkövehkeillä ei vastaavia karkaamisia ole sattunut.)
--> Opetus nro 2: huolehdi, että autosta löytyy faile safe (sähköinen JA kuminauha/jousi kaasariin) ja vaihda perusratkaisut vikasietoisempiin (paristokotelosysteeemi vastariakkuun, virtakytkin...), mieti missä ajat...
Aikansa ajeltua tuntui, että autohan lähtee siedettävällä vaivalla käyntiin, on hauska ajaa jne. Kaasaria sai säädellä, mutta se ei ollut ongelma, koska mukana oli nyt myös ajokaveri, joka osasi säätää. Siinä sitä oppi itsekin. Aina ei ollut tosin näin helppoa ja vastaan onkin tullut tilanteita, joissa esim. moottori sammuu säännönmukaisesti tietyissä tilanteissa, eikä itsellä ole aavistustakaan mistä homma kiikastaa.
--> Opetus nro 3: nitrovehkeissä on käytännössä jatkuvaa huollontarvetta ja joitakin osia on vaihdettava, jotta homma pelaa. Jos homma ei pelaa ja ongelma ei ratkea, muista opetus 1.
Vetostartin naru rupesi kelautumaan sisään vähän huonosti, joten käynnistely ei ollutkaan enää niin suoraviivaista. (Toisen polttiksen kanssa koko vetokäynnistin hajosikin). Ostinpa sitten pienen starttiboksin, joka oli juuri tämän kokoluokan autolle tehty. Ajoriemu alkoi palautua ja taas ajettiin jokunen kerta. Starttiboksin kanssa auton sai aina helposti käyntiin.
--> Opetus nro 4: jos oikeasti aiot ajaa, hanki starttiboksi.
Jos tänä päivänä vertaa noita kahta samanikäistä, samanlaista autoa, on polttiksen pohjalevy lähes naarmuton, klappia on olemattomasti ja pyöränlaakeritkin on alkuperäiset. Iskareita en ole ottanut auki luultavasti kertaakaan, diffeistä en ole ihan varma. Sähkövehkeessä pohjalevystä näkee, että ajettu on, ruuveja on vaihdeltu, laakereita jnejne. Olin ajatellut, että nitroilla ajamiseen riittä, kun fuilia on, mutta starttiboksiin piti tosin muistaa ladata akut, samoin hehku, joten siinä on mukana sähköauton vaivat ja lisäksi nitroauton vaivat. Myöskään ihan pihapiirissä ei viitsi päristellä, joten nitroilla ainakin itse joudun lähtemään ajamaan jonnekin muualle.
--> Opetus nro 5: tavanomaisesti sillä sähkövehkeellä ajamaan lähteminen on vaan niin paljon helpompaa. Jos hankit sähkiksen, todennäköisesti ajat enemmän sillä (eli älä osta sähkistä jos aiot ajaa polttikslla).
Omasta tallista löytyy jokunen auto ja rajuimmat vehkeet menee sähköllä. Samantyyppistä autoa kun on sekä sähkönä että polttiksena, on huomannut, että polttiksessa itse koneen säätäminen vie aikansa ja muut säätämiset jää ehkä vähemmälle. Sähkiksessä konetta ei juuri säädellä, joten säätämisaika kuluu parempia ajo-omituisuuksia hakiessa jne.
Mutta se ajaminen... kyllä noissa polttiksissa on sielua erilailla. Monesti miettii, että olisipa nastaa lähteä ajamaan, mutta kun pitäisi ladata vastari-starttipoksi-hehku, kerätä kamat ja lähteä johonkin, niin monesti sitä ottaakin vain sen sähköauton ja ajaa sillä.
Tiivistettynä:
Jos hankit sen polttiksen, koska aiot ajaa sillä, osta (käytetty) kisapirssi ja hankkiudu johonkin paikalliselle radalle.
Jos hankit sen polttiksen, koska haluat polttiksen eikä se ajaminen ole niin tärkeää, osta RTR. Saatat oppia jotain, jonka muut ovat jo kertoneet.
-
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
tässä harrastuksessa halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta. Edullisen ja hyvän kyllä saa yhdessä tuoteessa.
Jos budjetti on 200-300e luokkaa suosittelen että katsot sähkö short course autoa siinä luultavasti löytyy paljon fiksumpi paketti ja pääset myös ajamaan, etkä vaan "harrastamaan"
Kuinka kalliis tulee hyvä polttis? Ja en halua sähköö.
Mikset? Sähköllä aloittaminen ja jatkossakin harrastaminen on hieman huoltovapaampaa. Pääset myös aivan varmasti ajelemaan enemmän ja nauttimaan etkö vain säätämään nitrokonetta.
Koska mä oon ajanu sähköllä ajat sitte. Ja nitro tuo enemmän haastetta.
-
Pitääkö todistaa että uskon kokeneempia? En osta tornado s30 polttista ( niin minä paljon uskon teitä. ).
btw. olisko hyvä valinta tehdä oma soppa? ( eli polttoaine )
Omat kokemukset Kyoshon-RTR paketeista ovat huonot, varaosien saanti Suomesta ei myöskään pelannut kovin hyvin. Paljon enemmän saat rahoillesi vastinetta kun ostat käytetyn M8-polttiksen.
Mistä mä tiedän että se on rtr? sitä ei lue mallissa, Vastatkaa nopeesti!! Niin nopeesti ku pystyyyy!
-
Mistä mä tiedän että se on rtr? sitä ei lue mallissa, Vastatkaa nopeesti!! Niin nopeesti ku pystyyyy!
RTR = ajovalmis. Auto valmiiksi kasattu, mukana radiot, servot jne.
-
Jos nyt sen kyoshon rtr neon meinaat ostaa niin osta edes se Race-spec. Niin se askartelukulman mika kyllä tulee suosittelemaankin jos sieltä meinaat ostaa. Siinä on vain sit ongelmana se että on liian iso moottori kisoihin, mutta tuskin sillä lähtisitkään kisoihin.
Rtr kyoshot tunnistat siitä myöskin että ne on edullisia ja löytyy kaupan hyllyltä. Kunnolliset kyoshon kit eli kasattavat kisaversiot maksavat paljon enemmän ja ne on yleensä tilaustavaraa tänä päivänä.
Suomesta ostaessa nuo rtr kyoshotkaan eivät kyllä ole kovin halpoja. Taitaa tuo sun suunnittelema neo maksaa 447eur täällä kun sitä saa saksasta alle 250eur. tTuosta esim löytyy 259e http://www.rcmodellbau24.com/shop/RC-Cars/RC-Cars-Verbrenner/RC-Cars-Offroad/Verbrenner-Buggy/Kyosho-1-8-GP-4WD-Inferno-NEO-Typ-1-2-4::37770.html (http://www.rcmodellbau24.com/shop/RC-Cars/RC-Cars-Verbrenner/RC-Cars-Offroad/Verbrenner-Buggy/Kyosho-1-8-GP-4WD-Inferno-NEO-Typ-1-2-4::37770.html)
-
Mistä mä tiedän että se on rtr? sitä ei lue mallissa, Vastatkaa nopeesti!! Niin nopeesti ku pystyyyy!
RTR = ajovalmis. Auto valmiiksi kasattu, mukana radiot, servot jne.
eli valmiiksi kasattu... joo...
-
xray d8s on hyvä valinta?
-
Itellä on ainakin hyvää kokemusta kyoshon rtr autosta. Ei ole hajonnutkaan autosta paljo mitään. Vakio koneellakin ajoin kolme vuotta eikä tarvinnut ostaa muutakun löpöö ja tulppia. Ja se after run oil kannatta kyllä ostaa jos polttiksen hommaa.
-
Itellä on ainakin hyvää kokemusta kyoshon rtr autosta. Ei ole hajonnutkaan autosta paljo mitään. Vakio koneellakin ajoin kolme vuotta eikä tarvinnut ostaa muutakun löpöö ja tulppia. Ja se after run oil kannatta kyllä ostaa jos polttiksen hommaa.
ja filter oil.
-
kannattaa oottaa vielä pari viikkoa että tuo suomalainen JQ:n RTR auto tulee kauppoihin ja ostaa se. Tai sit käytetty kisapirssi.
-
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
-
Toisaalta aiheen aloittaja etsii HALPAA polttista. Kyllä auton voi saada halvalla, mutta ajaminen maksaa myös.
Ite oon noi RTR autot joutunu purkaan ja kasaan uudestaan useemman kerran jo. Odottelen tässä motivaatioo, et kasais loppuun vielä...
-
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
Joo mä kerron kaikille sitten kuinka hyvä/huono valinta se oli. Ja sisäänajan sen kunnolla ohjeiden mukaan, koska jokainen moottori on erinlainen.
-
xray d8s on hyvä valinta?
Tällaista autoa ei ole olemassakaan.
-
Toisaalta aiheen aloittaja etsii HALPAA polttista. Kyllä auton voi saada halvalla, mutta ajaminen maksaa myös.
Ite oon noi RTR autot joutunu purkaan ja kasaan uudestaan useemman kerran jo. Odottelen tässä motivaatioo, et kasais loppuun vielä...
Jaksaa, Jaksaa! Mullapas meni yks sähkö krossi, Nikko akun takia.
-
xray d8s on hyvä valinta?
Tällaista autoa ei ole olemassakaan.
eikö? http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106118&lang=fi (http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106118&lang=fi)
-
No EI OLE!!!!!!!!!!!!!
D8S löytyy, mutta se ei ole XRAY
-
Joo, pitää täst lähtee kuopioon. ostaa kyosho ja jotakin muuta.
-
No EI OLE!!!!!!!!!!!!!
D8S löytyy, mutta se ei ole XRAY
oho :laugh: :laugh: :laugh:
-
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
Joo mä kerron kaikille sitten kuinka hyvä/huono valinta se oli. Ja sisäänajan sen kunnolla ohjeiden mukaan, koska jokainen moottori on erinlainen.
Ota ohjeet täältä eikä tuolta ohjeiden mukaan.
Jerzi
-
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
Joo mä kerron kaikille sitten kuinka hyvä/huono valinta se oli. Ja sisäänajan sen kunnolla ohjeiden mukaan, koska jokainen moottori on erinlainen.
Ota ohjeet täältä eikä tuolta ohjeiden mukaan.
Jerzi
Miksi edes luot uuden topikin tai edes kysyt kun valintasi on jo selvä? Olemme kuitenkin neuvoneet sulle, mikä olisi hyvä auto yms. Loppujen lopuksi se on meille yksi ja sama, minkä auton ostat, me emme siitä yöunia menetä. Päinvastoin.
-
Itellä on ainakin hyvää kokemusta kyoshon rtr autosta. Ei ole hajonnutkaan autosta paljo mitään. Vakio koneellakin ajoin kolme vuotta eikä tarvinnut ostaa muutakun löpöö ja tulppia. Ja se after run oil kannatta kyllä ostaa jos polttiksen hommaa.
ja filter oil.
No sitäkin ja tätä: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1000&nav=60030081 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=1000&nav=60030081)
-
Ja vielä haluan muistuttaa metsämiestä siitä, että halpa polttis ensimmäisenä autona taitaa olla se yleisin syy harrastuksen lopahtamiseen. Ensin tappelet muutaman vetokäynnistimen verran vehjettä käyntiin, sen jälkeen ekalla ajolla leivot koneen kiinni väärillä säädöillä. Osiin palanu jo kohta usiampi satanen, etkä oo vielä kertaakaan pääasy kunnolla ajamaan. Ja auto seisoo, kun varaosat tilauksessa. Käytetyn kisapirssin jos ostat, on kone valmiiksi sisäänajettu, ja myyjä voi näyttää tärkeimmät niksit ja kikat alkuun pääsemiseksi. Lisäksi esim. laadukkaammalla 1/8 krossarilla saa ottaa niitä voltteja vaikka kuinka paljon, ilman että mitään suurempaa menee rikki. Vaikka kuinka oisit nyt varma itestäs, niin silti kaikki menee aluksi pieleen ja joudut oppirahat maksamaan.
ps. Ja sähköllä pääset helpommalla ja halvemmalla kovempaa. Ei siinä polttiksessa ensihuuman jälkeen sen kummempaa fiilistä ole.
Ties vaikka kuka on sisäänajanu sen. Ja en halua enää ostaa mitää hirveen halpaa. Kuopiosta kyosho neo rs syncro kt201:n ostan ja ekaksi luen ohjekirjaa monta kertaa. Olen varma itsestäni, koska oon katsonut miljoona youtube videoo ja arvosteluja.
Kannattaako trollia syöttää?
-
Tarviiko aina ollakaan parasta? Vähemmälläkin selviää. Toki toimivuus tässä tapauksessa olisi asian a ja o...
Tarvii, mä oon sen verran harrastanut että mitään skeidaa enää viitti tähän taloon ostaa.
Nyt kun on tarpeeksi euroja, nelinumeroinen summa, kiinni yhdessä harrastelaitteessa + sen oheiskamoissa on jopa tänä kesänä päässyt ajamaan useita kymmeniä akullisia.
Ihanan kallista.
-
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
Joo mä kerron kaikille sitten kuinka hyvä/huono valinta se oli. Ja sisäänajan sen kunnolla ohjeiden mukaan, koska jokainen moottori on erinlainen.
Kyllä jokainen moottori on ihan samanlainen, samoihin toleransseihin ne on tehty tehtaalla.
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
-
eikös oo sellasiakin valmiiks öljyttyjä filsuja? Itellä ainakin on sellasia ku tuli jonkun käytetyn auton mukana. Tuo teräketjuöljy oli muuten hyvä vinkki, tänks! :azn:
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
onko tuo teräketjuöljy hyväksi todettu kisaajien keskuudessa.
onko tuo öljy kuinka tahmaonen tekeekös se sellaisen hämähäkinseitin.
en ole kuullut että tuota käytettäisi filsuissa.
no en ole muutamaan vuoteen ajannutkaan näitä.
jerzi
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
onko tuo teräketjuöljy hyväksi todettu kisaajien keskuudessa.
onko tuo öljy kuinka tahmaonen tekeekös se sellaisen hämähäkinseitin.
en ole kuullut että tuota käytettäisi filsuissa.
no en ole muutamaan vuoteen ajannutkaan näitä.
jerzi
Eihän tässä kisaajista olla mitään puhuttu paitti et kannattaa ostaa käytetty kisa-auto :wink:
Aiheen alottaja hakee halpaa polttista ja on varmaan jo saanut käteensä ylihintasen kössin RTR paketin. Saamme varmaan pian tietää lisää.
-
Älä huoli jerzi Mikan lisäks varmistin vielä eräältä kisakuskilta(HBD8 autona)et se on oikeesti hyvä
-
---
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
onko tuo teräketjuöljy hyväksi todettu kisaajien keskuudessa.
onko tuo öljy kuinka tahmaonen tekeekös se sellaisen hämähäkinseitin.
en ole kuullut että tuota käytettäisi filsuissa.
no en ole muutamaan vuoteen ajannutkaan näitä.
jerzi
Huoh...
aivan ilmiömäisen hyviä neuvoja.
Seuraavaks varmaan neuvotaan tekemään pumpulista filsut ja öljytä ne tummelilla tai ihan vaikka kokiksella.
-
Joo, tuli ostettuu Kyosho inferno NEO ST Race Spec truggy. Ensi vaikutelmat hyvät., palvelukin oli hyvä.
Soppaa vain litra -_-. after run oil ja airfilter oil ja muuta. Huomenna sitte laitetaan kaikki kuntoon ja viel laitetaa glow plug F6. Tää alkaa menemään off topickiin. Joten aloitan uuden keskustelun tosta polttarista.
-
Truggy on hyvä valinta, ja jos vielä tietävän kaverin saat jostain ensimmäisille ajoille, niin eiköhän tuolla hyvin harrastukseen mukaan pääse. Radalta tietysti löytyy aktiivisia harrastajia parhaiten. Jos vielä muistat alkuun pitää ne kankkusen jalat sieltä omien käsien seurasta pois, niin ei K-kaupan varaosahinnoittelukaan niin kirpaise. Hyviä ajeluja!
-
Joo, tuli ostettuu Kyosho inferno NEO ST Race Spec truggy. Ensi vaikutelmat hyvät., palvelukin oli hyvä.
Soppaa vain litra -_-. after run oil ja airfilter oil ja muuta. Huomenna sitte laitetaan kaikki kuntoon ja viel laitetaa glow plug F6. Tää alkaa menemään off topickiin. Joten aloitan uuden keskustelun tosta polttarista.
Filsuöljyn lisäksi ostit/ostat kai myös filsuja? Koska ilmansuodattimia ei pestä vaan vaihdetaan uuteen tarpeen mukaan.
-
Joo, tuli ostettuu Kyosho inferno NEO ST Race Spec truggy. Ensi vaikutelmat hyvät., palvelukin oli hyvä.
Soppaa vain litra -_-. after run oil ja airfilter oil ja muuta. Huomenna sitte laitetaan kaikki kuntoon ja viel laitetaa glow plug F6. Tää alkaa menemään off topickiin. Joten aloitan uuden keskustelun tosta polttarista.
Filsuöljyn lisäksi ostit/ostat kai myös filsuja? Koska ilmansuodattimia ei pestä vaan vaihdetaan uuteen tarpeen mukaan.
En ostanut filsui. Pitää käydä sitte ostamassa jos tarve tulee.
-
"jos tarve tulee"
Käyt kerran ajamassa hiekkakentällä ja sulla on välittömästi tarve.
Yhdellä filsulla ajat hiekkakentällä korkeintaan litran polttoainetta.
-
Säästä hyvä mies siinäkin ja pese filsu. Pääset siten nopeammin eroon siitä rtr koneestasi kun se menee pilalle niin on hyvä syy ostaa kunnon moottori.
-
Säästä hyvä mies siinäkin ja pese filsu. Pääset siten nopeammin eroon siitä rtr koneestasi kun se menee pilalle niin on hyvä syy ostaa kunnon moottori.
Joo en pese
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
Myyjä kertoi sen mulle. Ja otettiin sielt kaupasta se krossipyörän öljy.
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
Myyjä kertoi sen mulle. Ja otettiin sielt kaupasta se krossipyörän öljy.
Mähä sanoin :cool:.
-
Kuule metsämies annan sulle semmosen neuvon et se filter oil on ihan samaa kamaa kun teräketjuöljy. Jos haluut hyvän öljyn nii käytä krossipyörien öljyä. Se on kaksx parempi. ja sieltä askartelukulman liikkestä saat luultavasti tän saman neuon iha ekaks.
Myyjä kertoi sen mulle. Ja otettiin sielt kaupasta se krossipyörän öljy.
Mähä sanoin :cool:.
Kiitti :cool:
-
Kunhan sitten muistat sen krossiöljyn kanssa toimia kuten olen jo monessa paikassa sanonut.
Mutta teräketjuöljyä et mene hommaamaan, ellei tarkoitus ole mennä puita kaatamaan.
-
Kunhan sitten muistat sen krossiöljyn kanssa toimia kuten olen jo monessa paikassa sanonut.
Mutta teräketjuöljyä et mene hommaamaan, ellei tarkoitus ole mennä puita kaatamaan.
puitahan kaatuu luonnostaan kuin se legendaarinen radiohäiriö kuitenki iskee ja se auto suuntaa tietysti siihen paksumpaan puuta kohti.
Jerzi
-
Kunhan sitten muistat sen krossiöljyn kanssa toimia kuten olen jo monessa paikassa sanonut.
Mutta teräketjuöljyä et mene hommaamaan, ellei tarkoitus ole mennä puita kaatamaan.
puitahan kaatuu luonnostaan kuin se legendaarinen radiohäiriö kuitenki iskee ja se auto suuntaa tietysti siihen paksumpaan puuta kohti.
Jerzi
:laugh: :laugh:
-
Mutta eihän se haittaa. Uusia autoja, patterikoteloita ja virtakytkimiähän saa kaupasta uusia :D Eihän ny mulle mitään radiohäiriöitä, onhan mulla uus hieno Inferno, sitä paitti AA-pattereita saa lähikaupasta...
-
Mutta eihän se haittaa. Uusia autoja, patterikoteloita ja virtakytkimiähän saa kaupasta uusia :D Eihän ny mulle mitään radiohäiriöitä, onhan mulla uus hieno Inferno, sitä paitti AA-pattereita saa lähikaupasta...
Kannattaa laittaa ruuvilukitetta moottorin ruuveihin. Löytyy helposti jostain kaupasta. 30 euroa makso minulle.
-
Mutta eihän se haittaa. Uusia autoja, patterikoteloita ja virtakytkimiähän saa kaupasta uusia :D Eihän ny mulle mitään radiohäiriöitä, onhan mulla uus hieno Inferno, sitä paitti AA-pattereita saa lähikaupasta...
Kannattaa laittaa ruuvilukitetta moottorin ruuveihin. Löytyy helposti jostain kaupasta. 30 euroa makso minulle.
Pahoittelen tajunnan ylittävää sarkasmia, oli siis tarkoitettu jerzin viestin jatkoksi. Tarkotin lähinnä, että heivatkaa ny kaikki aloittelijat ne patterikotelot ja virtakytkimet kuuseen ja laittakaa failsafe ja kaasuservolle kuminauha. Siinä säästää äkkiä satasia, kun ei lataa täyttä vauhtia naapurin seinään kun virrantulo vastarille katkeaa.
Kallista ruuvilukitetta, Locktiten pikkupönttö peruslukitetta taitaa maksaa vitosen luokka, ja riittää ikuisuuden näissä hommissa.
-
K-raudassa kyllä jotain 15€ jos muistan
-
Mutta eihän se haittaa. Uusia autoja, patterikoteloita ja virtakytkimiähän saa kaupasta uusia :D Eihän ny mulle mitään radiohäiriöitä, onhan mulla uus hieno Inferno, sitä paitti AA-pattereita saa lähikaupasta...
ei sori mutta päästin kauheat naurut täällä. uusi hieno inferno.
poista virtakytkin ja hanki vastarin akut PISTE mikäki haluat viellä endi viikolla harrastaa.
Onko kuinka pitkät nuo silikooniletkut nyt autossa kiinni.
jerzi
-
Mutta eihän se haittaa. Uusia autoja, patterikoteloita ja virtakytkimiähän saa kaupasta uusia :D Eihän ny mulle mitään radiohäiriöitä, onhan mulla uus hieno Inferno, sitä paitti AA-pattereita saa lähikaupasta...
Kannattaa laittaa ruuvilukitetta moottorin ruuveihin. Löytyy helposti jostain kaupasta. 30 euroa makso minulle.
Pahoittelen tajunnan ylittävää sarkasmia, oli siis tarkoitettu jerzin viestin jatkoksi. Tarkotin lähinnä, että heivatkaa ny kaikki aloittelijat ne patterikotelot ja virtakytkimet kuuseen ja laittakaa failsafe ja kaasuservolle kuminauha. Siinä säästää äkkiä satasia, kun ei lataa täyttä vauhtia naapurin seinään kun virrantulo vastarille katkeaa.
...
Mutta eihän se haittaa. Uusia autoja, patterikoteloita ja virtakytkimiähän saa kaupasta uusia :D Eihän ny mulle mitään radiohäiriöitä, onhan mulla uus hieno Inferno, sitä paitti AA-pattereita saa lähikaupasta...
ei sori mutta päästin kauheat naurut täällä. uusi hieno inferno.
poista virtakytkin ja hanki vastarin akut PISTE mikäki haluat viellä endi viikolla harrastaa.
Onko kuinka pitkät nuo silikooniletkut nyt autossa kiinni.
jerzi
Vissiin mun on parempi lopettaa sarkasmin harjoittaminen, kun en sitä selvästikään osaa.
-
Osasithan kun Jerrykin nauroi.