RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Heuli - 15.02.04 - klo: 21.47
-
TJ-10
ERÄ 1
1 35 Panu Vehniäinen ÄkiUA
2 42 Miko Teponoja TamUA
3 34 Petri Laitala HyvSrk
4 39 Sebastian Trzaska JyvSrk
5 94 Arto Viitalähde OUA
6 20 Risto Bloiku OUA
7 108 Antti Pollari OUA
8 38 Joni Minkkinen LMM
ERÄ 2
1 151 Marko Huvila JyvSrk
2 156 Niko Vuorenmaa RiiUA
3 46 Matias Saunamäki SeiSrk
4 63 Jaakko Säilä VAU
5 114 Visa Helmijoki TamUA
6 155 Jukka-Pekka Huhtala EPUA
7 154 Jukka Penttinen LahUA
8 25 Viljami Kutvonen VAU
ERÄ 3
1 157 Tatu Rintamäki SeiSrk
2 43 Matias Vikstedt VAU
3 120 Vesa Koskivuo VAU
4 116 Markus Honkala LahUA
5 146 Jari Kaplas RuKart
6 49 Iina Mäkelin KyPak
7 149 Jouko Näätänen VihUA
ERÄ 4
1 92 Kim Haapaharju SeiSrk
2 160 Teemu Juska LahUA
3 82 Joni Siitonen KyPak
4 56 Henrik Tyvi VUA
5 161 Henri Ahola KyPak
6 147 Teemu Lempinen TamUA
7 106 Jaakko Huhmarsalo VUA
ERÄ 5
1 54 Juhana Tuomisto VUA
2 81 Matti Nevala OUA
3 150 Kalle Mäki TUA
4 152 Janne Pikaloff TUA
5 51 Lauri Aulin ATAK/UA
6 80 Jyrki Lehto ATAK/UA
7 72 Kimmo Koski ATAK/UA
TS-10
ERÄ 1
1 21 Christer Andersson MMR
2 61 Timo Rinne TamUA
3 22 Teppo Kauppinen VAU
4 5 Jouko Termonen SRC
5 112 Teemu Saarinen HyUA
6 128 Tony Raikas KyPak
7 110 Tom Kalves TamUA
8 13 Mika Mänty OUA
9 7 Vesa Yli OUA
ERÄ 2
1 11 Jussi Luopajärvi VUA
2 3 Sakke Ahoniemi HyUA
3 15 Simo Tammela OUA
4 6 Pekka Koivula TamUA
5 23 Pauli Helin TamUA
6 59 Reima Mäkinen TUA
7 28 Jani Seppälä OUA
8 10 Veini Mäkinen JärvSrk
ERÄ 3
1 31 Joni Mielonen LMM
2 23 Janne Valtanen OUA
3 55 Jarno Siltanen JyvSRK
4 33 Ari Salminen RiiUA
5 100 Aki Joentakanen VAU
6 14 Carl-Magnus Fager VAU
7 37 Juho Koskivuo VAU
8 73 Ari-Pekka Kyykkä SeiSrk
ERÄ 4
1 29 Matti Eskelinen JyvSrk
2 90 Harri Nyman LMM
3 158 Niko Putkonen TamUA
4 79 Harri Ojajärvi OUA
5 119 Kari Sinisaari HyUA
6 148 Ari Lappi VAU
7 123 Mikko Pyhältö TUA
8 83 Kenneth Södergård VUA
ERÄ 5
1 130 Tero Kuppari LohUA
2 98 Teemu Karvanen RuKart
3 27 Miika Kaukovalta JärvSrk
4 141 Mari Pyhältö TUA
5 163 Petri From TUA
6 164 Jari Ulmanen TUA
7 165 Sami Haapsaari TUA
8 166 Niko Andersson TUA
AIKATAULU
OVET AUKEAA 7:00
ILMOITTAUTUMINEN 7:30 - 10:00
TUOMARISTON KOKOUS 10:00
AJAJAKOKOUS 10:30
erä harj. 1 harj. 2 1.alkuerä 2.alkuerä 3.alkuerä 4.alkuerä
TJ-10 1 8:00 9:10 11:00 12:30 14:00 15:45
2 8:07 9:17 11:08 12:38 14:08 15:53
3 8:14 9:24 11:16 12:46 14:16 16:01
4 8:21 9:31 11:24 12:54 14:24 16:09
5 8:28 9:38 11:32 13:02 14:32 16:17
TS-10 1 8:35 9:45 11:40 13:10 14:40 16:25
8:42 9:52 11:48 13:18 14:48 16:33
3 8:49 9:59 11:56 13:26 14:56 16:41
4 8:56 10:06 12:04 13:34 15:04 16:49
5 9:03 10:13 12:12 13:42 15:12 16:57
FINAALIT
Fin 1 Fin 2 Fin 3
TJ-10 A 17:30 19:00 20:30
TS-10 A 17:40 19:10 20:40
TS-10 E 17:50 19:20
TJ-10 D 18:00 19:30
TS-10 D 18:10 19:40
TJ-10 C 18:20 19:50
TS-10 C 18:30 20:00
TJ-10 B 18:40 20:10
TS-10 B 18:50 20:20
PALKINTOJEN JAKO N. 21:15
edit: uusi aikataulu sekä muutoksia TS-10 eriin
-
Mahtavasti kuskeja :)
Toivottavasti pito on hyvä !
-
Eiköhän tuolla määrällä kuskeja saada pitoa ainakin ajolinjalle! Hyvä juttu että SM/NM-sarja vetää kuskeja näinkin paljon. Ilta tosin venyy taas aika pitkälle mutta ei se mitään kun kerran kunnolla saa ajaa...
-
Näyttäis aikataulu venyvän taas niin pitkälle että Oululaisilla menis n 06.00 asti kun on kotona.
Mielestäni olisi erittäin aiheellista harkita vakavasti kisojen kaksipäiväistämistä. Sunnuntaina finaalit aamusta alkaen, niin kotiinkin pääsee kohtuu aikasin, kun palkintojen jako ois jo n klo 14 viimestään. Mutta tästähän olikin jo toisessa topikissa.
:wink:
-
Voithan Vesa jäädä yöksi Turkuun, Jolloin kustannus on sama kuin kaks päiväisessä kisoissa.
Ja onhan Turussa la iltana mukava viettää aikaa, tosin kustannusten nousun uhalla :wink:
-
Tietty voin, ja jäänkin :)
2-pv kisoissa vaan päivät ei veny ihan liian pitkiksi.
Snowbirdsin kävijät tosin vois kertoa tuostakin oman näkemyksensä...:)
-
Tuota kaksipäiväistämistähän minä ehdotinkin jo aikaisemmin. Se auttaisi eniten meitä Oululaisia eli meidän kisakustannukset ei pahemmin muuttuisi. Katsokaapas mistä seurasta on eniten ilmoittautuneita Turun kisaan...
Toinen pointti mitä Vesan (ja Heulin) kanssa eilen pohdittiin on erien ajattamisjärjestys. Nyt (kutein Kuusankoskella) virin paras erä ajaa stanun huonoimman jälkeen. Mitenkään väheksymättä stanun huonoimman erän ajotaitoja siellä linjat hieman heittelee ja likaa tuodaan ajolinjalle. Virin paras erä joutuu silloin aloittamaan eränsä "likaisella" radalla, mikä ei ole oikein tasapuolista. Ehdotankin seuraavaa että stanun erät ajatettaisiin järjestyksessä huonoimmasta-parhaimpaan. Aikataulua ei tarvitsisi mitenkään muuttaa, eikä finaalien alkua jouduttaisi siirtämään kuten jouduttaisiin siinä tapauksessa jos virin erien ajatusjärjestys käännetttäisiin.
-
Väärä harrastus jos ei pitkät päivät kiinnosta.
-
Paljon parempi että on yksi pitkä päivä ku että olis kaksi lyhyempää päivää. Jopa minä tarvitsen aikaa muuhun kuin pikkuautoiluun
-
Jesh,
eli jäisi kyllä monelta menemättä kisoihin jos ne kaksipäiväiset olisivat. Tätä on perusteltu toisessa topicissa kummaltakin näkökulmalta.
Ensimmäinen viritetyn erä on kyllä hieman hitaampi johtuen edellisistä stanu eristä joissa kuskit käyttävät eri ajolinjoja.Ensimmäisen virierän kuljettajat ovat "kovimpia", joten tämähän on fi-tyylinen ratkaisu, jossa sarjanjohtaja aloittaa likaisella radalla aikaajon. Kuusankoskella ajolinjalle pito palautui muutamassa minuutissa joka on kyllä huomattava ero verrattuna seuraavan erän olosuhteisiin, saa nähdä onko turussa eri vielä suurempi kun rata on oletettavasti hieman liukkaampi.
Voihan sen järjestyksen kääntää viritetyn puolella myös, jos tähän halutaan puuttua...
-
Ajoitus kohdallaan!
-
Ei se ole hirveän tervettä jos pitkä päivä venyy 23 tuntiin josta 7 viimeistä tuntia auton ratissa.
-
Teppo, oletko vielä kipeenä, tai surffailetko aina työaikana RC-äänestys foorumissa
-
Tässäpä vielä tarkemmin osallistujat seuroittain:
Top 3:
1. OUA 10 13,3%
2. TUA 9 12,0%
3. VAU 8 10,7%
Seura kpl %
OUA 10 13,3
TUA 9 12,0
VAU 8 10,7
TamUA 7 9,3
VUA 5 6,7
SeiSrk 4 5,3
KyPak 4 5,3
JyvSkr 3 4,0
LMM 3 4,0
LahUA 3 4,0
ATAK/UA 3 4,0
HyUA 3 4,0
RiiUA 2 2,7
RuKart 2 2,7
JärvSRK 2 2,7
ÄkiUA 1 1,3
HyvSrk 1 1,3
EPUA 1 1,3
VihUA 1 1,3
MMR 1 1,3
SRC 1 1,3
LohUA 1 1,3
75 100,0 %
-
Shit Happens. Kyllä sä voit jäädä yöksi kisapaikan lähistölle niin sit on henkilökohtainen kakspäivänen kisa
-
Voihan sen järjestyksen kääntää viritetyn puolella myös, jos tähän halutaan puuttua...
Katoppas sitten aikataulua ja mieti riittääkö sulle 43 minuuttia (no saattaa se just riittää) akun lataukseen A-finaaliin? Tuossa ongelma se että jos virin paras erä ajaa viimeisenä ja A-finaalit ensin niin jää väli lyhyeksi. Siksi olisi järkevämpi kääntää stanuissa järjestys.
-
Yippo, mulla on niin hieno laturi että voin ajastaa finaali akun lataukseen jo ennenkuin menen ajamaan viimeistä alkuerää kun asia on tiedossa.
Jos pitkämatkalaiset tai siis oululaiset haluavat kaksipäiväiset kisat niin tuo Josen ohjehan toimii..ajetaan kisat pois ja ne jotka haluavat jäädä vielä sunnuntaiksi niin se heille suotakoon.. loppuvathan sunnuntai "kisat" ainakin ajoissa ja näin kotimatka on turvallinen ja valoisa.
Jose, eihän näin kauniina päivänä töissä olla...
Pitäskö tehdä sit jatkossa että eniten osallistunut kerho sais määrätä kisapaikan ja päivien määrän :roll:
-
Pitäskö tehdä sit jatkossa että eniten osallistunut kerho sais määrätä kisapaikan ja päivien määrän :
Tätähän on hyvä aina joskus miettiä. Esimerkiksi silloin kun kisapaikkoja jaetaan talvikaudelle...
-
Juu tilastomiehenä varmaan saat tehtyä kuljettaja jakauman maantieteellisesti..
Jotenkin tulisi mieleen että turku-tampere-kuusankoski alueelta ilmoittautuu 50 kuljettajaa oulun 10 vastaan?
-
Yippo, mulla on niin hieno laturi että voin ajastaa finaali akun lataukseen jo ennenkuin menen ajamaan viimeistä alkuerää kun asia on tiedossa.
Mulla on kaks niin hienoa laturia :-) Kyllähän tuo 40 minuuttia riittää. Aloinkin ihmettelemään että miksi siinä on niinkin iso väli. Luulisi lähtöpaikkojen selviävän nopeamminkin.
Jos pitkämatkalaiset tai siis oululaiset haluavat kaksipäiväiset kisat niin tuo Josen ohjehan toimii..ajetaan kisat pois ja ne jotka haluavat jäädä vielä sunnuntaiksi niin se heille suotakoon.. loppuvathan sunnuntai "kisat" ainakin ajoissa ja näin kotimatka on turvallinen ja valoisa.
Näinhän meistä noin puolet taitaa tehdäkin. Tosin minä menen Tampereella asti, mutta on se huomattavan paljon lähempänä kuin Oulu.
-
Juu tilastomiehenä varmaan saat tehtyä kuljettaja jakauman maantieteellisesti..
Teinpä työtä käskettyä, mutta en silti mielelläni ota vastaan mitään tilastomiehen titteliä :)
Jaoin Suomen siten, että Jyväskylän korkeus kuuluu vielä pohjoiseen ja muut ovat sitten etelä.
Toki on muistettava, että tämä tilasto kertoo vain nyt tämän yksittäisen kilpailun jakauman.
Tulos:
Pohjoinen = 36 %
Eteläinen = 60 %
Tuo puuttuva 4 % edustakoot virhemarginaalia.
Jotenkin tulisi mieleen että turku-tampere-kuusankoski alueelta ilmoittautuu 50 kuljettajaa oulun 10 vastaan?
Tuo tekemäsi jako tasoittaa tilanteen 55% / 43%, jossa 55% on tuolla rajaamallasi alueella, mikä tietenkin kertoo sen millä alueella lajia eniten harrastetaan.
Nämä luvut on tarkoitettu vain mielenkiintoa tyydyttämään ja olisihan se mukava, että nuo Oulu, Turku, Vantaa ja Tampere eivät erottuisi edes noin selkeästi listalla, vaan ympäri Suomea olisi tasainen ilmoittautumisten määrä.
-
loppuvathan sunnuntai "kisat" ainakin ajoissa ja näin kotimatka on turvallinen ja valoisa.
Aina kun pienoisautoilija ajaa 1:1 autoa, niin ei se ole turvallista varsinkaan kun matkaa on 650 km :mrgreen:
-
Aika-ajot lauantaina joko etelässä tai pohjoisessa, yöllä siirtyminen toiseen päähän Suomea finaaleihin!
Hyvät valvojat etulyöntiasemassa!
Ainoa ongelma saada poliisisaattue siirtymille, ja porot ja hirvet pysymään pois "reitiltä"! :shock:
Siistiiiiiiiii.....
-
LOL :lol:
-
Voin kertoa tosta kisapäivän pituudesta sen verran, että on ihan turha piipittää et on pitkä päivä jos aamulla herää 5 ja ajaa kisat ja menee kotiin.
Sit voi ehkä jo piipittää kun ajaa 24h ja viikon putkeen niin sen jälkeen tulee uni silmään suht hyvin:-)
-
Niin, ja yleensä harrastus on sellainen asia jota tekee mielellään, ja minä en ainakaan valita silloin kun "joutuu" harrastamaan niin pitkään että alkaa vähän väsyttää
-
Pääseekö 30€:n jälki-ilmoittautuneet muuttamaan alkuperäistä listaa. Käsittääkseni jälki ilmot lähtevät muiden perässä :?:
Mitä FT-ohjeistus sanoo tähän ?
-
Eihän niiden kai pitäisi. TS:n kuumaan hiittiin on vissiin joku tullut lisää?
-
FinTrack Tour 2004 -säännöissä ei ainakaan ollut mainintaa tuosta jälki-ilmoittautuneiden eriin sijoittamisesta. Siinä oli kuitenkin sellainen tieto että eriin pitäisi tulla 0,6 kertainen määrä kuljettajia * oletettu kierrosaika eli esim. 10 sekunnin kierroksella siis 6 kuljettajaa per erä. Turussa siis pitäisi olla 15 sekunnin kierros että 9 kuljettajaa voisi sijoittaa erään kuten yhdessä virin erässä on tehty.
-
Turussa siis pitäisi olla 15 sekunnin kierros että 9 kuljettajaa voisi sijoittaa erään kuten yhdessä virin erässä on tehty.
Tarkoititko Heuli, että rata on Kuusankosken mittainen, mutta pitoa on 15 sekunnin edestä? :lol:
-
TJ: Pidon huonontaminen on yksi keino huonontaa kierrosaikaa ja näin mahduttaa paljon kuskeja samaan erään :wink:
-
Jaoin Suomen siten, että Jyväskylän korkeus kuuluu vielä pohjoiseen ja muut ovat sitten etelä.
No heh! Mistä lähtien Jyväskylä on ollut Pohjois-Suomea? ;)
Katsotaanpas sitä karttaa uusiksi ja määritellään se pohjoinen niinkuin se oikeasti onkin. Kartta löytyy täältä (http://www.cnn.com/TRAVEL/CITY.GUIDES/WORLD/Europe/finland/bigfinland.gif) tarvittaessa. Kartta on hieman vanha, mutta jos tuon kartan mukaan asiaa katsotaan niin eiköhän tuossa vielä alueet 3, 4, 5 ja 6 kuulu Keski-Suomeen tms ja sitten vasta alue 2 on Pohjois-Suomea.
Jos lähdetään siitä että Jyväskylä on Pohjois-Suomessa niin silloin Helsinki on varmaan etelä-navalla. ;)
-
Katsotaanpas sitä karttaa uusiksi ja määritellään se pohjoinen niinkuin se oikeasti onkin. Kartta löytyy täältä (http://www.cnn.com/TRAVEL/CITY.GUIDES/WORLD/Europe/finland/bigfinland.gif) tarvittaessa. Kartta on hieman vanha, mutta jos tuon kartan mukaan asiaa katsotaan niin eiköhän tuossa vielä alueet 3, 4, 5 ja 6 kuulu Keski-Suomeen tms ja sitten vasta alue 2 on Pohjois-Suomea.
Jos lähdetään siitä että Jyväskylä on Pohjois-Suomessa niin silloin Helsinki on varmaan etelä-navalla. ;)
No mittaappas etäisyys Oulusta Utsjoelle ja Helsinkiin ja sano sitten onko ne melkein saman matkan päässä. Miksi Oulu on sitten Pohjois-Suomea eikä Keski-Suomea...
-
No mittaappas etäisyys Oulusta Utsjoelle ja Helsinkiin ja sano sitten onko ne melkein saman matkan päässä. Miksi Oulu on sitten Pohjois-Suomea eikä Keski-Suomea...
No tähän voidaan vaikka hakea vastaus EU:n virallisista dokumenteista:
Pohjois-Suomessa on 557 000 asukasta, joista useampi kuin joka viides asuu Pohjois-Suomen tärkeäksi keskukseksi nousseessa Oulussa ja sen lähikunnissa.
;)
-
TJ: Pidon huonontaminen on yksi keino huonontaa kierrosaikaa ja näin mahduttaa paljon kuskeja samaan erään :wink:
Eli muutetaan speksirenkaaksi CS32 ja etsitään vielä vanhemmat matot niin kisat loppuu jo viideltä ja kaikki ehtii himaan