RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Spif - 24.02.10 - klo: 14.18
-
Yksi vuoden 2010 tärkeimmistä RC-autoilun tapahtumista järjestetään Jyväskylässä 29.-31.7. Kyseessä on Neste Oil Rallin oheistapahtumana ajettava polttiscrossi-kilpailu, jonka areena sijaitsee rallin huoltoparkissa. Rally Finland Nitrocross mestari ratkaistaan kahden eri kilpailun yhteispisteillä. Mestarille on luvassa mainetta, kunniaa ja shampanjaa rallin palkintojenjakokorokkeella.
Tapahtuman järjestävät AKK Sports Oy ja Vaasan Urheiluautoilijat ry yhdessä muiden osapuolien kanssa. Kun tähän vielä yhdistetään kilpailun selostaja Scotty Ernst niin tiedossa on ehdoton huippuluokan tapahtuma. Kilpailu tullaan ajamaan uudella ja yleisöystävällisellä ajoformaatilla unohtamatta kuitenkaan kilpailjoita. Kilpailuformaatti julkaistaan lähiviikkoina.
Ilmoittautuminen alkaa 1.3.2010 kilpailun kotisivuilla osoitteessa www.rallyfinlandgoesrc.com. Kilpailun osallistujamäärä tullaan rajoittamaan sataan kuljettajaan. Ilmoittautumismaksu on 60 euroa sisältäen molemmat viikonlopun kilpailut sekä T-paidan. Ensimmäiset kaksi viikkoa ilmoittautumisesta on varattu ulkomaalaisille kuljettajille. 15.3.2010 alkaen ilmoittautuminen on auki myös suomalaisille kuljettajille. Suomalaisille on varattu vähintään 30 paikkaa.
Neste Oil Ralli juhlii tulevana suvena 60:ttä Jyväskylässä järjestettävää rallia. Vuodesta 1951 järjestettyä kansainvälistä autourheilutapahtumaa on totuttu vuosien mittaan pitämään ralliautoilun suunnannäyttäjänä. Nykypäivän Neste Oil Ralli on enemmän kuin ralli. Paviljongin kilpailukeskuksessa voi aistia kansainvälisen tunnelman. Alueella toimii myös huoltoparkki, jossa ralliautot pyörähtävät moneen otteeseen kilpailupäivien aikana. Paviljongin alueelle ovat keskittyneet myös Neste Oil Rallin oheistapahtumat ja yleisöpalvelut, joihin kannattaa myös ehdottomasti tutustua.
Tervetuloa osaksi RC-autoilun historiaa - ilmoittaudu mukaan!
Alustava aikataulu
* Torstai 29.7.2010 Vapaa harjoittelu
* Perjantai 30.7.2010 Kilpailu 1
* Lauantai 31.7.2010 Kilpailu 2
Lisätietoja
Rally Finland Nitrocross Championship kotisivut
* http://www.rallyfinlandgoesrc.com/
Neste Oil Rallin kotisivut
* http://www.nesteoilrallyfinland.fi
Rallin MM-sarjan kotisivut
* http://www.wrc.com
Artikkeleita Wikipediassa
* http://en.wikipedia.org/wiki/Rally_Finland
* http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Championship
Yhteystiedot:
Jussi Luopajärvi
* Vaasan Urheiluautoilijat
* +358 50 3342625
* jussi.luopajarvi@vaasanua.net
-
Loistava homma että Jussi & crew jaksaa järkätä tämmösiä!
Yks virhe sattu silmään kutsussa, siellä vaaditaan voimassaolevaa vuoden 2011 lisenssiä.
-
Yks virhe sattu silmään kutsussa, siellä vaaditaan voimassaolevaa vuoden 2011 lisenssiä.
Kiitoksia ja virhe korjattu. Menee nää projektit hiukan sekaisin tällä hetkellä :grin:
-
Jos ilmottautuminen aukeaa 1.3 ja eka viikko on ulkolaisille niin miksi sitten suomalaiset saavat lähettää ilmoittautumiset vasta 15. päivä???
Eikös se ole silloin kaksi viikkoa?
Entä minkä mukaan suomalaiset kuskit karsitaan kilpailuun?
Edellisten vuosien meriittien mukaan vai kuinka?
-
Jos kilpailunjärjestäjä haluaa varmistaa että "isot pojat" pääsevät mukaan ulkomailta (ja suomesta), niin ehdottaisin että ilmoittauminen hoidettaisiin samalla perjaatteella kuin neobuggy kisaan. Eli ilmoittautuminen aukeaa kaikille samaan aikaan, ja sitten järjestäjät päättävät kuka hyväksytään mukaan. Sitten jos hyväksytty ei maksa ilm. maksua, otetaan listalta seuraava. Eli ilm. järjestyksellä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan, meriiteillä, pärstäkertoimella, sekä suhteilla.
-
Jos ilmottautuminen aukeaa 1.3 ja eka viikko on ulkolaisille niin miksi sitten suomalaiset saavat lähettää ilmoittautumiset vasta 15. päivä???
Eikös se ole silloin kaksi viikkoa?
Kiitoksia huomiosta. Siihen oli tosiaan jäänyt virhe, kun viime hetkellä vaihdettiin suomalaisten ilmoittautumispäivämäärä myöhemmäksi.
Entä minkä mukaan suomalaiset kuskit karsitaan kilpailuun?
Edellisten vuosien meriittien mukaan vai kuinka?
Vähintään SM top 10 pääsee mukaan, pitää kirjata tuo vielä kutsuun. Lopullinen kuljettajamäärä saattaa vielä kasvaa lähiaikoina. Tähän vaikuttaa paljolti rallin aikataulu ja radan koko. Kun nämä on lyöty lukkoon, niin voimme ilmoittaa ajoformaatin ja lopullisen kuljettamäärän. Veikkaisin kuitenkin, että kisaan pääsee enemmän suomalaisia kuin tuo 30.
-
Jos kilpailunjärjestäjä haluaa varmistaa että "isot pojat" pääsevät mukaan ulkomailta (ja suomesta), niin ehdottaisin että ilmoittauminen hoidettaisiin samalla perjaatteella kuin neobuggy kisaan. Eli ilmoittautuminen aukeaa kaikille samaan aikaan, ja sitten järjestäjät päättävät kuka hyväksytään mukaan. Sitten jos hyväksytty ei maksa ilm. maksua, otetaan listalta seuraava. Eli ilm. järjestyksellä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan, meriiteillä, pärstäkertoimella, sekä suhteilla.
Katotaan, josko hommaa vielä hioa... Mainitsemasi menetelmä kuullostaa vähän liian työläältä, mutta jotain pärstäkerroin kiintiötä voidaan harkita.
-
Olisi tohon varmaan joku systeemi hyvä sopia mahdollisimman aikaiseen, kun ei tuolla nykäskylän suunnalla näytä tota majoituskapasiteettia niin mahdottomasti olevan vapaana. Kun siis ajatellaan tätä TOP10 ulkopuolistakin osallistujakuntaa (kuten allekirjoitaanut :grin: ) Tietty voihan sitä toimia vaan team-managerina ja keskittyä olennaiseen :tongue:
-
Henkilökohtaisen mekaanikon paikka vapaana :tongue:
-
Loistava homma että Jussi & crew jaksaa järkätä tämmösiä!
Yks virhe sattu silmään kutsussa, siellä vaaditaan voimassaolevaa vuoden 2011 lisenssiä.
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi
-
neste oil ralli on myös äänestetty monien kuljettajien mielestä maailman parhaaksi ralliksi
-
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
-
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?
-
Jyväskylässä vapaiden majoitus paikkojen määrä ko viikolla on heikko, joten kannattaa olla ajoissa hereillä majapaikan suhteen. Alla muutama linkki mökki majoituksiin.
www.tuulantei.fi (http://www.tuulantei.fi)
www.lomapaikka.net (http://www.lomapaikka.net)
www.mokkihaku.fi (http://www.mokkihaku.fi)
-
ilmeisesti pitää olla lippu itse rallitapahtumaan että pääsee katsomaan kyseistä kisaa?
-
ilmeisesti pitää olla lippu itse rallitapahtumaan että pääsee katsomaan kyseistä kisaa?
taitaa päästä paviljongin alueelle päivälipullakin.. ainakin ennen on päässy
-
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?
Sitten voisi kuvitella että efra lisenssikin olisi pakollinen :huh:
Jerzi
-
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?
Sitten voisi kuvitella että efra lisenssikin olisi pakollinen :huh:
Jerzi
äkkiseltään näin voisi olettaa kun fia alainen kisa kuitenki
-
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?
Sitten voisi kuvitella että efra lisenssikin olisi pakollinen :huh:
Jerzi
äkkiseltään näin voisi olettaa kun fia alainen kisa kuitenki
http://news.efra.ws/fileadmin/information/EFRACalendar2010.pdf
-
Lisenssistä sen verran, että ainoastaan EM- ja MM-kisoissa tarvitaan Efra-lisenssi. Efra-sääntöjen mukaan KV-kisaan osallistujilla tarvitaan kuitenkin oman maan kansallinen lisenssi.
Majoituksista sen verran, että kisan sivuilla on majoituksista tietoa. Siellä on muutama vaihtoehto. Jyväskylän keskustasta on erittäin vaikea saada majoitusta. Rentukka on toki vaihtoehto lähellä keskustaa, mutta viime kesänä siellä asuneet antoivat aika negatiivista palautetta. Varmaan Jyväskylän porukka voi kommentoida enemmän paikkojen tasoa. Jokatapauksessa majoitus kannattaa varata mahdollisimman nopeasti.
-
Jokatapauksessa majoitus kannattaa varata mahdollisimman nopeasti.
Tuohon liittyen että nyt kannattaa tosissaan olla hereillä niiden majotuksien kanssa koska jokavuosi on Jyväskylä ja lähialueet myyneet ei oota koska rallien aikaan joka paikka on täynnä. http://www.jyvaskylabooking.fi/majoitus.html (http://www.jyvaskylabooking.fi/majoitus.html) ja täältä näkee myös http://www.jyvaskylabooking.fi/varaus.html (http://www.jyvaskylabooking.fi/varaus.html) noitten linkkien kautta voi etsiä jos jotain paikkoja on vielä vapaina kannattaa myös kysäistä yksityis majoituksia joita rallien aikaan Jyväskylässä on kohtuu paljon ja hinnat ei isommalle porukalle ole ylitsepääsemättömiä.
-
no vaikeehan se on varata jos ei tiedä "pääseekö" mukaan ??
-
Me varataan tietty kiintiö Alkiosta ja Laukaanhovista. Tarkoitus on pitää ne maaliskuun loppuun asti varattuna. Näissä kahdessa paikassa on eniten huoneita vapaana. Toisin sanoen suurin osa yritetään saada näihin kahteen mahtumaan.
-
Jälleenmyyjät ja maahantuojat, jotka ovat kiinnostuneita myyntipaikasta, niin ottakaa yhteyttä. Myyntipaikasta mahdollisuus myydä sekä kilpailijoille että yleisölle. Parhaiten tavoittaa joko sähköpostilla (jussi.luopajarvi (at) vaasanua.net) tai soittamalla (050-3342625).
-
Muistakaa, että suomalaisten ilmoittautuminen alkaa vasta maanantaina 15.3. kello 9:00 :wink: Kaikki suomalaisten ilmoittautumiset ennen kyseistä ajankohtaa poistetaan.
-
Muistutuksena, että ilmoittautuminen alkaa huomenna kello 9:00.
-
Jyväslylässä nähdään :wink:
-
Majoituksista on tullut jonkun verran kyselyjä... Kaikki majoitusvaraukset tehdään Jyväskylä Bookingin kautta, ei suoraan hotelleista. Varaukset voi tehdä joko netin kautta osoitteessa https://congresses.jklpaviljonki.fi/RALLY2010/en/PreRegAccommodation.jsp tai seuraavien yhteystietojen kautta:
Jyväskylä Booking
p. 020 748 1830
rally@jyvaskylabooking.fi
Meillä ei tällä hetkellä ole kiintiötä huoneista, mutta hotelleissa on silti tilaa. Esimerkiksi Laukaanhovista ja Alkiosta löytyy vielä tilaa.
-
Onko vaunupaikoista tietoa?
-
Laajavuoren leirintä alueella hyviä paikkoja ja sauna.
Hinta tosin pompsahtaa jostain syystä siihen aikaan vuodesta :mrgreen:
-
Nyt olisi vihdoin ja viimein ensimmäinen versio kisaformaatista ja aikataulusta valmis. Nyt kokeillaan kepillä jäätä ja laitetaan tänne kommentoitavaksi. Kaikki rakentava kritiikki ja palaute otetaan mielellään vastaan.
Kisaformaatin idea on helpottaa kisan seuraamista yleisölle, mutta kuitenkin pitää polttiscrossin luonne mukana ja tarjota riittävästi ajamista. En tiedä onnistuimmeko, mutta tässä on ehdotus.
-
Todella sekava!
Suosittelen että pidätte jo hyväksi koetut aikataulut myös Jyväskylän kisassa!
Miten tuo formaatti helpottaa kisan seuraamista? jos kuskit vaihtaa kokoajan erää/numeroita??!!
Älkää nyt alkako soveltamaan kun toimivat kisaformatit ovat jo olemassa!
treenit--alkuerät--finaalit
treenien perusteella jaot alkueriin!
alkueristä pisteiden mukaan jaot finaaleihin
jne!!!!!!
-
Moro
Joo hieman sekavalta tuo näytti, voihan tuokin toimia jos vaan muistaa/ehtii numeroita vaihtaa joka erään mahdollisesti.
Yleisöystvällinen tuo tietenkin saattaa olla, kun selostajan pitää joka kuski pyytää ajamaan oudon eräjaon takia. :lol:
-
Koko kisa/viikonloppu ajetaan kiinteillä numeroilla. Siitä syystä, että vain yksi käsiohjelma riittää ja helpottaa kisan seuraamista.
-
Kuka päättää numerot?
-
Kuka muistaa viime kerran: http://rc10.fi/index.php?topic=22649.msg214964#msg214964
-
Joko se yksityyppirengas on valittu. Jos on onko sitä merkkiä ja mallia ja inserttiä ja vannetta, mahdollista julkaista. Olis ihan kiva testata etukäteen, jos renkaan saatavuus yleensäkään on enään mahdollista.
-
Kisan pääorganisaattori(t) on reissun päällä ja varmaankin palaa asiaan kun asiaan arviolta Juhannuksen aikaan/jälkeen...
-
Joko se yksityyppirengas on valittu. Jos on onko sitä merkkiä ja mallia ja inserttiä ja vannetta, mahdollista julkaista. Olis ihan kiva testata etukäteen, jos renkaan saatavuus yleensäkään on enään mahdollista.
Pahoittelut, että renkaan valinta on venynyt näin pitkälle. Sanotaan näin, että matkan varrella oli haasteita. Nyt on rengas päätetty eli se on LRP VTEC Harakiri Soft seoksella. Kyseessä on valmiiksi liimattu rengas.
Laitan vielä tämän päivän aikana lisätietoja esim renkaiden tilaamisesta ja hinnasta.
-
Valmiiksi liimatun rengasparin hinta on 22 euroa. Renkaita voi tilata kisojen kotisivujen kautta eli osoitteesta http://bit.ly/cu50jm löytyy lomake.
-
Rally Guide 2:sta löytyi tällainen kappale :wink:
The Rally Show will take place on the “Stage20” in the Service Park on Thursday 29 July 2010 at 15.00.
The Rally Show will present a whole new challenge to our top drivers. This will be unique opportunity for them to find out who is the quickest of them all, even before the rally has started! The raw power and amazing acceleration of a radio controlled nitro monster will push all the drivers to their limits. The drivers who get this opportunity will be invited with a personal invitation.
After their round on our RC track the drivers are kindly asked to go directly to their team service area to sign autographs. Even those competitors who are not invited to the stage are encouraged to be present at their team
area, available to all our rally fans to meet.
-
Ilmoittauminen päättyy 16.7. eli vielä ehtii mukaan. Nyt kaikki suomalaiset mukaan, että saadaan kunnon kisat pystyyn.
Muistakaa myös tilata renkaat mahdollisimman nopeasti, jotta kisarenkaat löytyy varmuudella.
-
Minne ovat ulkomaalaiset huiput jääneet?
-
Ilmeisesti Suomi on liian kaukana ulkomaalaisille huipuille tai pitäisi saada rahaa, että tulevat ajamaan. En tiedä mikä on ollut syynä. Ainakin tietoa on jaettu kuljettajille/tehtaille.
-
Rally Guide 2:sta löytyi tällainen kappale :wink:
The Rally Show will take place on the “Stage20” in the Service Park on Thursday 29 July 2010 at 15.00.
The Rally Show will present a whole new challenge to our top drivers. This will be unique opportunity for them to find out who is the quickest of them all, even before the rally has started! The raw power and amazing acceleration of a radio controlled nitro monster will push all the drivers to their limits. The drivers who get this opportunity will be invited with a personal invitation.
After their round on our RC track the drivers are kindly asked to go directly to their team service area to sign autographs. Even those competitors who are not invited to the stage are encouraged to be present at their team
area, available to all our rally fans to meet.
Och samma på finska:
RallyShow järjestetään huoltoalueen esiintymislavalla “Stage 20”:llä torstaina 29.7.2010 kello 15.00–16.00. RallyShow’ssa kuljettajat joutuvat aivan uuden haasteen eteen. Tämä on heille ainutkertainen tilaisuus selvittää kuka heistä on nopein, jo ennen kuin itse ralli on edes alkanut!
Radio-ohjattujen nitromonstereiden raaka voima ja ällistyttävä kiihtyvyys puskee jokaisen kuskin suorituskykynsä äärirajoille.
RallyShow’hun osallistuvat kuljettajat kutsutaan henkilökohtaisesti.
RC-ratakierrosten jälkeen kuljettajia pyydetään siirtymään omalle huoltoalueelle jakamaan nimikirjoituksia.
Myös niitä kuljettajia, jotka eivät osallistu haastattelutilaisuuteen, toivotaan olemaan oman tiiminsä aluella läsnä jakamassa nimikirjoituksia ja tapaamassa faneja.
-
Laittakaas vähän tietoa varikosta yms yms... Muusta.... Olisi kiva tietää vähän tarkemmin missä varikko sijaitsee?? Tarviiko varikkotelttoja?? Mitä torstaina tapahtuu aikatauluja tarkemmin?? Radasta suunnitelma kuvaa?? Kohta alkaa aika loppuu kesken...
-
Laittakaas vähän tietoa varikosta yms yms... Muusta.... Olisi kiva tietää vähän tarkemmin missä varikko sijaitsee?? Tarviiko varikkotelttoja?? Mitä torstaina tapahtuu aikatauluja tarkemmin?? Radasta suunnitelma kuvaa?? Kohta alkaa aika loppuu kesken...
Pahoittelut, että näiden asioiden kanssa on kestänyt. Kyseessä on yksinkertaisesti erittäin suuri töinen kilpailu järjestettäväksi, koska kaikki joudutaan rakentamaan tyhjästä ja siten aika meinaa loppua kesken.
Kaikki on suunniteltu ja sovittu, mutta kuvia ei ole piirretty vielä puhtaaksi. Varikko tulee Paviljongin sisälle ja on noin 100 metriä radalta. Näin ollen telttoja ei tarvita. Lisäksi paikalla on pöydät ja tuolit kaikille. Parkkipaikkoja järjestellään tällä hetkellä. Rataprofiili tulee lopullisessa muodossa varmaankin ensi viikolla.
Laitoin kaikille osallistujille sähköpostia viime lauantaina, jossa oli jotain pientä jo kerrottu. Viimeistään viikolla 29 julkaisen ns Race Guiden, josta selviää kaikki käytännön asiat ja kuinka esim saapua kisapaikalle.
Tässä yksi aluekuva, johon meidän radan paikka on merkattu. 60v näyttelyn kohdalla on varikko. Kuten sanottu, tarkemmat kuvat tulee ensi viikolla.
EDIT: Eilinen linkki ei enää toiminut, niin tässä uusi http://twitpic.com/22vwpv/full
-
Onko jollakulla kokemusta tästä järjestäjien valitsemasta rahastusmuodosta eli renkaasta?
Kuinkahan kulutuskestävä on ja kestääkö liimaukset/vanteet?
Millaisia määriä renkaita kisoissa mahtaa mennä? Ei kiinnostaisi ostaa ylimääräisiä renkaita joilla ei näiden kisojen jälkeen tee mitään.
-
Hieman samanlaiset ajatukset askarruttaa...
Mutta eipä taida pahemmin kellään kokemuksia kyseisistä renkaista olla, saati alustalla millä jyväskylässä ajetaan.
Tärkein mielessä liikkunut kysymys on että saako kisapaikalla ostaa renkaita, vai pitääkö kaikki renkaat ennakkotilata ilman pienintäkään hajua tarpeellisesta määrästä???
Ei viitsi tilata 4 settiä kun ei tietoakaan riittääkö ne alkuunkaan... Ei myöskään viitsi tilata 8 settiä jos niistä jää puolet käyttämättä.
-
Pääsääntöisesti porukka on tilannut 3 settiä renkaita. Osa vähemmän ja osa enemmän. Kaikille on varattu vähintään se kolme settiä renkaita ja lisäksi meillä on jonkin verran extraa eli kisapaikalta saa renkaita. Deadline tilaukselle on lähinnä sen takia, että saadaan jonkinlainen aavistus tarvittavasti rengasmäärästä ja tarvittaessa voidaan tilata lisää. Sitova tilaus sen takia, että porukka ottaa renkaita ihan ajatuksen kanssa ilman älyttömiä ylilyöntejä.
Omat kokemukset turffiradoista on ainoastaan sähköpuolelta ja siellä renkaat ei juurikaan ole kuluneet. Olen ajanut sekä Schumacherin että Losin renkailla. Molemmilla kerroilla rengas on nopeimmillaan 3-4 erää (paikallisten mukaan).
Kuten sanottu, kenelläkään ei ole kokemusta renkaasta eikä alustasta. Oma arvio on, että yhdellä setillä voi ajaa päivän ilman ongelmia. Jos haluaa panostaa, niin varmaan 2 settiä per päivä on jo aika hyvä määrä.
Toivottavasti tästä on yhtään apua...
-
Kyllä.
Tuosta oli jo hieman apua kun tietää että kisapaikalla saa renkaita lisää mikäli tarve vaatii.
Sähköautoillahan tosiaan ajettiin talvella hyvin pitkälti turffilla.
Mutta toki scumit oli aikalailla kovat renkaat verrattuna oikeastaan mihinkään M8 renkaaseen ja autotkin kevyempiä... Siksi pieni jännitys että kuinkahan renkaat tulee kulumaan.
Tosin... turffi on alustana siitä hyvä että jopa sliksi toimii kivasti ja jopa vähän ajettu rengas paremmin kuin aivan tuore.
Taidan jatkaa samalla linjalla kuin toisetkin ja tilaan kolme settiä...
Nähtäväksi sitten jää riittääkö se määrä vai tarvitseeko paikanpäällä hommata lisää.
-
Muistutuksena, että ilmoittautuminen päättyy huomenna. http://bit.ly/bU17ug
-
Liitteenä olis rataprofiilia. Toivon mukaan hyndät saadaan piirrettyä kuvaan alkuviikosta.
Muistakaa myös rengastilaukset sekä ilmoittautumiset.
-
Osallistujat:
Petri Mylläri SaloUA Finland
Tom Inge Josefsen GMBK Norway
Ilias Arkoudaris Greece
Steffen Br Oslo ModelCarClub Norway
Rune Karlsen Hof mbk Norway
Anders Ellingsen Tromso Modellbilklubb Norway
Jesper Olsen Hof Modellbilklubb Norway
Andres Kaver XRAY Estonia
Paraskevas Chiladakis el-me Greece
ILIAS ARKOUDARIS ELME GREECE
Mika Uutela Finland
Jaakko Hietaoja Finland
Henry Kanerva TamUa Finland
Tommi Alho TUA Finland
Tomi Björkman TUA Finland
Marko Eklund TamUA Finland
Harri Peltomaa TamUA Finalnd
Matti Niinistö UAU Finland
Tomi Jermalainen UAU Finland
Ari Heinonen UAU Finland
Markku Honkanen UAU Finland
Max Mört UAU Finland
Niko Andersson TUA Finland
Harri Valli VääUA Finland
Joonas Vuojolahti UAU Finland
Sami Huhta UAU Finland
Jani Parjanen TUA Finland
Simo Ahoniemi Hyvinkään UA Suomi
Matti Jokelainen TUA FINALND
Joseph Quagraine UAU Finland
Heikki Valtonen TamUA Finland
Arto Heinonen UAU Finland
Jani Hovi HyUA Finland
Tomi Mairue Finland
Mikko Mäkinen WMF Finland
Jarno Siltanen jyvsrk/RccJkl Finland
Timo Nurmi KvanUA Finland
reijo mattila UAU Finland
Frodo Rijk Oorzaok Draank Racing Team Netherlands
Tuomas Lintula UAU Finland
Juha Sartesuo LahUA Finland
Miikka Kauttu TamUa Finland
NICK CHRISTOPOULOS GREECE
IOANNIS LASKARIS GREECE
Henry Salmén Lahden Ua Finland
Aku Tehikoski UAU Finland
Viljami Kutvonen UAU Finland
Rainer Ressar Estonia
Jarno Halonen UAU Finland
Pekka Kuronen UAU Finland
Henri Valtonen Finland
Janne Löfgren UAU Finland
Yhteensä 52
-
Kisan kannalta tärkeimmät paikat on merkattu karttaan eli http://bit.ly/auztxn.
-
Ensimmäiset kierrokset on ajettu ja videota pukkaa...
http://bit.ly/asjv5d
-
Oijoijoiioojooooooi! Mahtava baana :cool: Vieläkö pääsee mukaan, mistä saan polttis auton? :afro:
-
Tossa aattelin, että miksi ei laittaa rataa hyötykäyttöön eli rata on auki sähköautoille tietyin varauksin maanantai-keskiviikko. Taukoja saattaa tulla, kun viimeistelemme rataa ja tuplaa pitää ilmeisesti vielä korjata.
Myöskin kannattaa soittaa etukäteen, jos on tulossa.
-
Rakennus kuvia torstai-lauantai löytyy linkin takaa. Vähän myöhas, ei vain yksinkertaisesti kerjenny laittaa nettiin saakka :p
Jussin videostä näkyykin jo putkitettu rata, pientä hienosäätöö ja fiksausta aina riittää (muistetaan kuitenkin vielä, se on vaan krossia) :mrgreen:.
Tuli siitä vaan komee baana, vaikka välillä meinas usko loppua :grin:
http://s4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Rally%20Finland%20Nitrocross%20Championship/
-
Hienoa työtä ootte painanu! Harmi että lomat alkaa rallin jälkeen niin ei pääse ajamaan :cry: Katsomossa kuitenkin viikonloppuna :wink: Onko nurtsit tampereelta?
-
Tossa aattelin, että miksi ei laittaa rataa hyötykäyttöön eli rata on auki sähköautoille tietyin varauksin maanantai-keskiviikko. Taukoja saattaa tulla, kun viimeistelemme rataa ja tuplaa pitää ilmeisesti vielä korjata.
Myöskin kannattaa soittaa etukäteen, jos on tulossa.
Kannattaa käydä testaas rataa on todella mukava rata ajella. Näin hyviä ku ois Suomen muutki radat... :wink:
-
On kyl hieno baana. Upeeta työtä järjestävältä taholta kertakaikkiaan.
-
Olisi mukava tuota ohjelmaa / toiminta ohjeita alkaa saamaan jo pikkuhiljaa :roll:
-
Jos joku on vielä majapaikkaa vailla niin minulla olisi yksi ylimääräinen 2 hengen huone (to-la) Laukaan Hovista.
YV:llä tavoittaa.
Tommi
-
Voisitte vielä korottaa tuota varikon korokkeen puoleista seinää missä autoja pidetään tankkauksen ajan!
Olisi hyvä jos se olisi ainakin n.20-25cm kokonaisuudessaan korkea.
-
Pahoittelut, että kirjallinen materiaali on myöhässä. Radan rakentaminen on käytännössä myöhästynyt kaksi päivää alkuperäisestä suunnitelmasta ja ei ole yksinkertaisesti ollut mahdollista kirjoittaa materiaalia valmiiksi. Ilmoittautumisen osalta tulee tiedot viimeistään huomenna.
Varikon muokkaamisen osalta en lupaa mitään. Jos kiireellisempien töiden jälkeen jää aikaa, niin siinä tapauksessa homma hoidetaan. Viimeinen viikko on tehty kisan kanssa noin 15 tuntista päivää.
-
Voisitte vielä korottaa tuota varikon korokkeen puoleista seinää missä autoja pidetään tankkauksen ajan!
Olisi hyvä jos se olisi ainakin n.20-25cm kokonaisuudessaan korkea.
Siinä vaan helposti tulee ylimääräisiä tilanteita kun yksi auto on tankkaamassa ja toinen
on juuri tulossa tankkaamaan ja renkaat kolahtaa syystä tai toisesta yhteen niin hässäkkä on valmis.
Hyvä olisi jos saisitte korotettua sitä.
-
Ei muuta kuin lankkua auton perään ja korottaa itse se tankkaustaso ylemmäs...?
Asiassa hieman järjestäjien auttaminen ei varmasti ole keneltäkään pois.
En sano etteikö Wimmun kuvailemaan ongelmaa voisi nykyisellä korkeudella tulla. Tarkkana siinä varikolla ajossa varmaan on syytä aina olla, ja nyt etenkin.
Eiköhän odotettavissa ole hienot kilpailut, ja PR ilme on hyvä pitää kilpailijoidenkin hyvällä tasolla, koska nyt sitä julkisuutta saadaan mitä lajille on kaivattu :cool:
Ehkäpä päästään johonkin uutislähetyksiin vaikkapa kevennyksenä, tai rallikoosteisiin, we'll see! :p
-
En sano etteikö Wimmun kuvailemaan ongelmaa voisi nykyisellä korkeudella tulla. Tarkkana siinä varikolla ajossa varmaan on syytä aina olla, ja nyt etenkin.
Voisi tulla???
Ei vaan siinä tulee ongelmia.
Nämä on nähty yhtämonta kertaa kun kilpaa on ajettu radalla missä varikolla on turhan matala pukki.
Tankilla olevan auton rengas roikkuu matalalla ja kun takaa tulee toinen auto kapeaa ja liukasta vanerisuoraa niin ei paljon tarvitse sivuun mennä kun renkaat osuu toisiinsa.
Ideaali on sellainen missä ajavan auton rengas mahtuu menemään tankilla olevan auton renkaan alta.
Äkkivilkasulla näyttäis siltä että on kakkosneloset kyljellään tuossa varikolla pukkina.
Toiset kakkosneloset vielä siihen päälle niin korkeutta on jo riittävästi, ainakin niin että jos renkaat pääsee vielä toisiinsa osumaan niin se on lähinnä hipaisu, eikä tankilla oleva auto lähde lentoon sen takia että joku sattuu tulemaan vähän reippaammin varikkosuoralla.
Eikä myöskään mekaanikkojen sormet ole niin helposti alttiina haavereille.
Nopea juttu muokata...
Ja joo... voi kun olis mahdollisuus tulla paikalle aikaisemmin ja vieläpä muutama kakkosnelonen mukana niin mielellään vois tuon muokkauksen tehdä.
-
Terve!
Löytyisi kahdelle hengelle majoitus kisojen ajaksi jos joku tarvitsee.
Olemme vuokranneet omakotitalon jossa on kaksi paikkaa vapaana (oma huone)
Mahdollinen aikaväli ke 28.7 - su 1.8 tai jotain siitä välistä jos haluaa.
-
Vielä ehtii jälki-ilmoittautumisia mukaan. Peruutuksia on tullut jonkin verran, että tilaa on.
-
(http://dl.dropbox.com/u/3453719/nesterallinitrocross_panoraama_thumb.jpg)
Isompana (http://dl.dropbox.com/u/3453719/nesterallinitrocross_panoraama_pieni.jpg)
Kävin vetään kolme akkua mun sähkökrossarilla ja otin samalla tuoreempaa panoraamaa.
Ihan hauska rata.
-
Hienoa duunia Jussi & crew! Saitko sen esitteen Mikalta, vai unohtukohan se kesälomakiireissä molemmilta?
-
Kivalta näyttää paitsi mukavasti toi yksi puska blokkaa linjaa tonne takahyppyrille. No toisaalta sehän on sama kaikille, joten ei kun hanaa :grin:
-
^ Kun on polttiksen ajoo tossa katellut, niin tupla menee kohtuu reippaasti yli. Voi siis odotella autoo puskan jälkeen näkysälle ja kenkiä sit vasta vauhdit.
-
Tuo puska tiivistetään elmukelmullla sekä kuormaliinoilla :mrgreen:
Testattiin viime viikolla ja sit ei juurikaan häirinnyt.
-
moro. Olikos se niin että lisenssiin tarvitaan seuran jäsenyys? Kiva olisi päästä kisaamaan mutta hakemustani seuraan on nyt käsitelty useita kuukausia. Ketuttaa.
-
Tuo puska tiivistetään elmukelmullla sekä kuormaliinoilla :mrgreen:
Muchosbuenos :grin:
-
toivottavasti liukkaus säilyy..... :grin:
-
Onko parkkipaikka niin että voi/uskaltaa pitää auton siellä vaikka koko viikonlopun ?. Kuulemma kämpillä ei ole parkkipaikkaa.
-
Kyllä siinä uskaltaa pitää auton koko viikonlopun.
-
Laitetaan tännekin varmuuden vuoksi:
Arrival Information:
http://www.rallyfinlandgoesrc.com/index.php?option=com_lyftenbloggie&view=entry&year=2010&month=07&day=27&id=15:arrival-information&Itemid=3
Registration must be done before entering the track area!
The Registration of Rally Finland Nitrocross Championship is situated in the Sokos Hotel Alexandra, address Hannikaisenkatu 35, 40100 Jyväskylä. Sokos Hotel Alexandra is located centrally in Jyväskylä, opposite the railway station and only a short walking distance from Jyväskylän Paviljonki and event venue. During registration you will pay the registration fee and you will receive a package including race guide, race numbers, badges for driver and one mechanic, heat lists for practise, timetables, T-shirt. Tires will be sold at the pit area.
The opening hours for the registration are following:
Wed 28.7. 08.00 - 20.00
Thu 29.7. 08.00 - 19.00
-
Monelta aloitatte ajamaan perjantaina?
-
Kahdeksalta (http://www.rallyfinlandgoesrc.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=10) näyttäisi alkavan.
-
Kiitos, tullaan varmaan katsomaan.(Ehkä).
-
Eilisen päivän olin Jyväskylässä, ja täytyy todella antaa kiitosta tilaisuuden toteuttajille! Erinomainen tilaisuus tuoda lajia esille ympäri Suomea ja Eurooppaa saaapuneille rallikatsojille. Näyttivätpä siellä rallikuskitkin kovasti viihtyvän lavalla rc-autojen parissa. Taisipa komeimman (=korkeimman) hypyn heittää eräskin nuori norjalaispoika.. :grin:
Kilpailijoita saisi tietysti olla enemmänkin, kun kerrankin on mahdollisuus kilpailla suuren yleisön edessä. Paikalle kun oli kuitenkin vaivautunut kilpailijoita myös ulkomailta niin luulisi että kaikki kynnelle kykenevät kotimaisetkin nitrokuskit olisivat tulleet nauttimaan Neste Rallyn fiiliksistä.
Näytti siltä että on aikas kivaa ajaa rc-autoa kunnon yleisön edessä salamavalojen välkkeessä.. Ison tuplan suorituksia oli kiva katsella kun ei ihan aina yritetty hypätä mahdollisimman nätisti, vaan vedettiin yleisöllekin! :shocked:
Arin ja Josen "kilpa-ajonäytöstä" reenien aikana oli ilo seurata, oli sitten lajin harrastaja tai ei. Lisää tällaista. Kaiken kaikkiaankin fiilis oli kivan rento, paikalla olevat kuskit tuntuivat ymmärtäneen että paras tapa tuoda lajia esille on pitää hauskaa ja ajaa silti kovaa jättäen turhan mailan puristamisen kotiin.
Kelitkin oli tilattu ihan viimeisen päälle, ei tarvinnut laittaa collegea päälle kertaakaan.... Harmittaa että ei enää kerkiä paikalle, muuten olisin vuokrannut nitrovehkeen noihin kemuihin kun se noin hauskaa kerran on. Kannattaa ehdottomasti katsastaa touhu jos paikkakunnalla on!
-
Huomenta kisapaikalta!
Rata ja puitteet ovat tälläiseen mainiot. Todella sääli että moni ilmoittautunut ei ole päässyt tulemaan. Mutta näillä kuskeilla mitä on, koitaan näyttää lajista yleisölle parhaat puolet. All show - no go? :mrgreen:
Aikataulu ja eräjako on muuttunut illan/yön/aamun aikana, joten ne päivitetään vielä nettiinkiin jotta netistä on helpompi seurata.
Allekirjoittanut on mukana jossain määrin tiedotuksessa ja live feedissä, stay tuned!
ps. Nelkullakin oli hieno päästää radalla :cool:
-
http://www.coveritlive.com/index2.php/option=com_altcaster/task=viewaltcast/altcast_code=95f9c25c95/height=550/width=470
Tänne tulee vaihtelevalla syötöllä matskua. Eiköhän jokunen haastatteluvideokin vielä tehdä :azn:
Edit: Korjattu linkki karsitusta Mobile versiosta siihen mihin oli tarkoitus.
-
Live Timing löytyy osoitteesta http://rc10.fi/livetiming/
Provided by Copter, kiitokset Matille tästäkin!
Live kuva (toistaiseksi ainakin lukittu yhteen suuntaan):
http://www.ustream.tv/channel/rally-finland-nitrocross-championship
-
4. rundi menossa. Ari ja Jose ajaa hienoa show ajoa yleisölle. Saa nähdä millaiseksi se menee finaaleissa.
Rata on aivan UPEA 1:10 nelkullekin, tällläinen turffi rata tarvii kyllä Suomeen saada.
-
Live feed ja kuva samalla sivulla...
http://bit.ly/b3y0Ba
-
4. rundi menossa. Ari ja Jose ajaa hienoa show ajoa yleisölle. Saa nähdä millaiseksi se menee finaaleissa.
Rata on aivan UPEA 1:10 nelkullekin, tällläinen turffi rata tarvii kyllä Suomeen saada.
Tällainen turffirata löytyy jo lahdesta, aivan sika makee rata!
-
Nyt jos koskaan rupee olee kuvat kohdallaan.
(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/07/NitrocrossDay1-1.jpg)
-
:roll: :tongue:
-
Nyt jos koskaan rupee olee kuvat kohdallaan.
(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/07/NitrocrossDay1-1.jpg)
Kyllä näin on juu! Kuvassa on ihan "ison maailman" meinikiä! vaikka totuus on kyllä se, että komeat karjut saa naisen kuin naisen kauniilta näyttämään vai oliko se toisinpäin? :angel:
-
Tuo on jo kyllä hellasärön maksimointia jos kotona on joku odottomassa äijää kisareissuilta :lol:
Ps. pikku juttu mutta please, ei lainata kuvia.
-
Tuo on jo kyllä hellasärön maksimointia jos kotona on joku odottomassa äijää kisareissuilta :lol:
Ps. pikku juttu mutta please, ei lainata kuvia.
No eihä nämäkään hommat nyt ekalla kerralla onnistu niin kuin pitäisi!
Tarkoitus oli vain teksti lainata mut tuli vahingossa myös kuva (harjoituksen puute)!
-
Olikos siellä yleisöä? Eli sitä kuuluisaa näkyvyyttä lajille.. pari kertaa kun olen katsellut niin vähemmän katsojia kuin Lavangossa..
-
Olikos siellä yleisöä? Eli sitä kuuluisaa näkyvyyttä lajille.. pari kertaa kun olen katsellut niin vähemmän katsojia kuin Lavangossa..
Ootko ihan oikeasti tosissasi? Eihän meillä ole kuin Jean Todtista lähtien käynyt katsomassa...
Järjestäjä toi meille katsomot tälle päivälle, koska yleisöä oli sen verran paljon eilen.
-
No sehän on hienoa! Ei ole välittynyt kuva tänne asti. Sori että kysyin.
Eli paljon porukkaa! Hyvä juttu :cool:
Kuulostaa sitlä että teillä on hieno tapahtuma siellä meneillään! :police:
-
Tässä eilisen tulokset.
-
Ja tässä kaikkien finaalien tulosprintit.
-
Kisat on ohi. Jose voitti tänään, ja samalla kokonaiskilpailun ja on täten Rally Finland NitroCross Champion! Tänään Viljami ajoi hienosti toiseksi ja Arto oli kolmas. Kiitos omasta puolesta live feedin seuraajille, kilpailijoille ja järjestäjille! Iso Pala RC historiaa on kirjoitettu keskellä tapahtuman ydintä, kilpailua seurasi arviolta 200-300 silmäparia pääfinaalien aikana kumpanakin päivänä.
-
Suuri kiitos järjestäjille! livekuva ja -timing toimi erittäin hienosti! Hatunnoston arvoinen teko heiltä sillä ovat tehneet todella suuren työn luodessa hienot puitteet kisalle sekä sille että lajille saadaan lisää näkyvyyttä sekä että laji saadaan "sisäpiirin" ulkopuolisen yleisön tietoisuuteen. Ja epäilen että yksikään siellä ajanut kuski sanoisi: että ei nauttinut ajamisesta paviljongin alueella!!!
-
onnea voittajalle. Toivottavasti tapahtuma järjestetään myös tulevina vuosina, niin pääsisi itsekin kisailemaan.
-
Missäs kaikki ulukomaalaiset oli? Ainakin ennakkoilmoittautuneissa oli muitakin kuin pari popodopoulovitsia?
-
Suuri kiitos järjestäjille! Oli todella mukava seurata kisoja omasta kotikatsomosta netin välityksellä! Toivottavasti ensi vuonna saadaan sähkökrossaritkin mukaan!
-
Oisko pointtia yrittää tehdä tästä SM-osakilpailu?
-
Suuri kiitos järjestäjille! Oli todella mukava seurata kisoja omasta kotikatsomosta netin välityksellä!
Tähän on helppo yhtyä, aivan fantastista että pääsee seuraamaan ja jännäämään kotikatsomossa kisaamista!
Kyllä nyt on krossikuskeja hemmoteltu tämän vuoden aikana, ensin Model Expo missä sähkökrossi oli yleisömenestys ja nyt Nitrocross. Peitsamon heitto ei mielestäni kuulosta millään tavalla huonolta ajatukselta, SM arvoinen kisa suuressa yleisötapahtumassa tuo lajia esille sekä nostaa kuljettajien fiiliksiä uudelle tasolle kun katsomossa on muitakin kun mekkareita ja 1,7 kaveria.
-
Ilmo heti sisään kun sain tiedon kisasta, tämmöiseen kisaan revitään auto ja aika jostakin. Kerrankin tilaisuus näyttää isolle yleisölle pienoisautoilua.
Kiitoksi Jussille kisasta! Puitteet olivat parhaimmat mitä Suomessa on ajettu, (missä ollaan oltu kisaamassa). Ilmastoitu varikko, rata oli loistava ja juuri tilaisuuteen sopivan näyttävää menoa, kaikki yksityiskohdat oli harkittuja. Rata oli keinonurmea ja sopii polttiksille loistavasti. Renkaat oli yksityyppirenkaat ja se oli hyvä ratkaisu, muuten olisi pitänyt olla säkillinen renkaita jokaisella kuskilla. Scotty luomassa tunnelman.
Viljamin kisa: Auto oli 2-3 vuotta vanha, joka löytyi nurkista ja Kettusen Mika rakensi sen uudelleen. Kone löytyi kaapista, 3-4 vuotta vanha (ajamaton), LRPn ensimmäisen sukupolven kone. Alkuviikosta auto nippuun ja koneen sisäänajo. Kolme tankkia tyhjäkäyntiä ja kolme tankillista ajoa. Sitten kone säätöihin. Kiitos Jirille, kisassa säädin konetta vain kerran pääneulaa auki kolme minuuttia, vain sen takia kun auto kulki saman kuin huippumiesten.
Torstai, aamulla paikalla ja ajaa sai treeniä tarpeeksi eli rataa oppi ja hyppyihin tuli tuntumaa. Alueella oli nähtävää enemmäin kuin ehti käydä tutustumassa.
Perjantain kisa:
Formaatti oli mahtava.
Ensiksi ajettiin pelkkää nopeinta kierrosta ja se määräsi alkuerän. Viljami onnistuikin parilla kierroksella ja pääsi nopeimpaan erään. Alkuerät ajettiin kuin oltaisiin lähdetty finaaliin ja vain loppusijoitus ratkaisi, kaksi viimeistä tipahti alempaan alkuerään ja kaksi nopeinta pääsi nousemaan nopeampaan alkuerään. Hieno systeemi. Alkuerät sujui ongelmitta, hyvä aloitus. Viljami ajoi suoraan semeihin ja voitti ja lähtöruutu oli 3. , ja jopa itsekkin oltiin hämmästyneitä.
Finaali:
Kaikki pieleen. Alku oli lupaava, Viljami ajoi rauhallisesti kolmospaikalla ja sekä eteen että taakse oli matkaa. Sitten alastulo väärinpäin tuplasta ja polttoaineletku halki, sekä virtakatkaisija (ei näissä autoissa pidä käyttää katkaisijaa!). No kiva kisapäivä oli. Vielä laitettiin auto kuntoon seuraavaa päivää varten.
Lauantain kisa:
Harjoitus jätettiin väliin, edellisen yön sateen takia. Nyt säädettiin autoa. Ekalla alkuerällä taas ajettiin nopeinta kierrosta ja taas onnistui pari kierrosta ja nopeimpaan erään ajamaan. Alkuerät meni hyvin koko ajan ja hypyt alkoi sujumaan paremmin ja paremmin Viljami löi tiskiin myös päivän nopeimman kierroksen, ollen pari kymppää nopeampi kuin kukaan muu. Tosin Jose pisti jonkun satkun paremmaksi myöhemmin. Alkuerissä oli jo hyvän kisan meininkiä kun Viljami antoi vastusta Joselle ja Arille. Viljami välillä kaatoi ja joutui puristamaan, että sai kiinni nämä kaksi veijaria. Great Show! Semissä tultiin konttiin kolme eri kertaa ja sijoitus ruudukkoon 5.
Finaali:
Nyt oltiin tsekattu kaikki kahteen tai kolmeen kertaan, kaikki oli kunnossa. Finaali oli sitten pelkää taistelua ensiksi Hoken kanssa, Hoke pääsi ohittamaan tankkauksen yhteydessä. Scottykin huomautti kisan jälkeen, että olin ekassa tankkauksessa erittäin hidas ja tokassa vain hidas ja seuraavissa jopa nopea. Sitten loppukisa olikin taistelua Artoa vastaan, kaksi viimeistä kierrosta kun alkoi, niin taisivat ajaa rinta rinnan muutaman mutkan. N 32 minuuttia kisaamista, Jose voitti kierroksella ja Viljami toinen. Viljamin finaaliajo oli parasta mitä koko kisan aikana, ei liikaa virheitä ei liikaa yrittämistä vaan omaa vauhtia ja ajoa, Jose meni menojaan ei nopeudella vaan varmalla ja tasaisella ajolla. Toisesta sijasta ei haaveiltu ennen reissua. Shamppa suihkusi palkintojen jaossa suuren maailman tyyliin.
-
Oisko pointtia yrittää tehdä tästä SM-osakilpailu?
Taitaa olla vaan järjestäjästä hieman pulaa, tämän vuoden järjestäjä oli jokseenkin pettynyt osallistujamäärään ( oliko meitä nyt parhaillaan 28 kuskia paikalla kun ~60 ilmoittautui... )
Mutta ne jotka paikalla olivat, saivat kyllä varmasti vastinetta osallistumiselleen, mahtava paikka, mahtava fiilis ja sai ajaa todella paljon
+ Rata ja katettu varikko
+ Jussi & crew
+ Scotty Ernst, huippu selostaja ja isolla sydämmellä mukana RC-touhussa
+ Auto toimi koko ajan, kuski ei
+ Yleisö
+ Lauteilla todella hiljaista, ei mitään äänestyksiä
- p*skahousut jotka jättivät saapumatta, todella epäkunnioittavaa kisanjärjestäjää kohtaan. Aivan älyttömän iso työ tehty tapahtuman eteen ja varattu tuotteita tietylle määräälle porukkaa, niin toi alle 30 osallistujaa on melkoinen riman alitus. Hävetkää!
- p*skahousut jotka jättivät saapumatta, todella epäkunnioittavaa muita kuskeja kohtaan, piti melkoista kiirettä ajaa, nostaa ja mekata kun oli 4 heattia. Tapahtuman tarkoitus oli kuitenkin esitellä lajia yleisölle, joten radalla piti olla tapahtumaa koko ajan, eli kiitti ..tusti.
Mutta kiitos ja kumarrus vielä kerran kaikille paikalla olijoille, mahtava 4 päivää takana, takki melko tyhjä, mutta varmasti tulevaisuudessakin mukana.
-Henkka
-
Harvemmin jaksan kehua tai haukkua täällä, mutta nyt on pakko:
+ Hienoa että WRC kisa järjestettiin tämän meidän RC Kilpailun yhteydessä. Se toi varmasti enemmän näkyvyyttä WRC-tapahtumalle.
+ Todella hienosti järjestetty tapahtuma joka on PAKKO järjestää myös tulevaisuudessa. Jos myyn enemmän kun 14 autoa mun äidille ja firma ei oo konkassa, niin JQ Products sponssaa niin paljon kun pystyy. Hieno tapahtuma.
+ Formaatti oli loistava, alkuerät "minifinaaleita". Arin kanssa hienoja ajoja yleisölle, ja Viljami liittyi lopuksi joukkoon.
+ Katsomot tuotiin WRC organisaation aloitteesta ilmaiseksi paikalle, kertoo jotain RC kisan suosiosta.
+ Scotty Ernst selostajana. Ehdoton tunnelman luoja, ei voi järjestää tällaisia ilman kunnon selostajaa. Tulostaulu myös, erittäin hyvä.
Isot kiitokset Jussille ja muille järjestäjille.
-
Pirun hienot kisat ISOOT KIITOKSET KILPAILUN JÄRJESTÄJILLE ! Maxin vauhti ylitti odotukset!!!!! lisää tarinaa lähiaikoina meidän kotisivuilta.....Alla tarinaa järjestäjien sivuilta....
http://www.rallyfinlandgoesrc.com/index.php?option=com_lyftenbloggie&view=entry&year=2010&month=07&day=31&id=21:9-year-old-max-moert-praises-the-track&Itemid=3
-
Tässä tulokset lauantailta.
-
Tässä vielä muutama ottamani kuva. Ottamishetkellä ajettiin lauantain finaalia.
(http://rc10.fi/scratch/5.jpg)
(http://rc10.fi/scratch/6.jpg)
-
Tässä vielä panoraama, joka tosin hieman keskeltä ei ihan nappiin osunut.
(http://rc10.fi/scratch/nitrocross_pano.jpg)
-
Moi ja ISO kiitos järjestäjille sekä kaikille mukana olleille!!!!
Puitteiltaan parhaat kisat ikinä ja kerrankin oli myös yleisöä.
Omat ajot meni kohtuu hyvin, mutta sijoituksella ei näissä kisoissa ollut niin suurta merkitystä vaan sillä että sai olla mukana!!
Kalustolle hiukka rankka reissu, yks moottori rikki(kiinnityskorva irti ja reikä lohkossa), nippu laakereita ja auto vielä putsaamatta joten lopullinen kunto ei selvillä.
Jos vielä järjestetään vastaava tapahtuma niin majoitus sieltä missä muutkin ja näin iltaohjelmakin on parhaasta päästä....
Ja vielä kerran ISO KIITOS järjestäjille ja mukana olleille!!!!!!!
-
Best race(s) ever!
Oli todella hauska viikonloppu, puitteet olivat todella mahtavat ja kisaa sai ajaa mielinmäärin. Tunnelma oli todella hieno kun oli kunnolla katsojia ja Scotty selostamassa.
toistetaan tässä näitä samoja plussia mitä muutkin:
+ rata & varikko (taisi olla Suomen ainoa rata, jolla oli oma patsas)
+ kisaformaatti
+ pipot ei ollut kireällä vaan ajettiin yleisölle
+ selostus by Scotty "big air!" Ernst
Iso kiitos vielä Jussille ja muulle järjestäjä porukalle !
-
On ollut erittäin mukava lukea näitä palautteita ja nähdä, että porukka on ollut tyytyväinen. Itse olen erittäin suuressa kiitollisuuden velassa Vaasan UA:n sekä Jyväskylän srk:n porukoille. Vaasasta tuli runko tapahtumalle/rakentamiselle ja hädän hetkellä (aikataulujen pettäessä) Jyväskylän jengi tuli apuun. Näin saatiin rata valmiiksi ja kisat ajettua kunnialla läpi. Lisäksi haluan kiittää kilpailijoita joiden asenne oli aivan älyttömän hieno. Pitkään aikaan en ole ollut kisoissa, joissa olisi puhallettu yhtä hienosti yhteen hiileen ja oltiin ylpeitä omasta lajista. Porukka on paljon kiitellyt järjestävää tahoa, mutta jokaisella on tässä ollut osansa. Rakentajilla oli kova asenne tekemiseen kellosta, olosuhteista tai rakoista huolimatta. Kuljettajat järjestivät loistavan shown radalla ja suurin osa kuljettajista jäi vielä kisan jälkeen purkamaan rataa pois (iso kiitos tästä!). Matti ja Jussi T taas toi oman lisänsä pakettiin tuomalla ison määrään tekniikkaa helpottamaan kilpailun seurantaa. Scotty toi vielä viimeisen silauksen tapahtumalle ja pystyi korostamaan kisan hyviä puolia aivan käsittämättömällä selostuksella. Tämä tarkoittaa, että hyvä tapahtuma vaatii kaikkilta osa-alueilta äärimmäisen hyvää tekemistä ja sitä, että jokainen haluaa tehdän oman juttunsa ylpeydellä. Mielestäni tämä kisa on siitä hyvä esimerkki.
Moni on kysynyt kisan tulevaisuudesta ja on hyvin epätodennäköistä, että kisa uudelleen järjestetään. Tapahtuma vaati äärettömän paljon ennakkotyötä, etenkin rata. Lisäksi kisaformaatti ja käytännön asioiden erilaisuus rallin takia vaatii paljon aikaa. Käytännössä kaikki piti rakentaa nollasta kisaa varten ja lisäksi rahoituksen keksiminen oli enemmän kuin haasteellista. Voisin sanoa, että ilman useampia tuhansien eurojen sponsoreita kisaa ei tulla enää toista kertaa järjestämään. Jälkiviisaana radan olisi voinut rakentaa vielä aiemmin ja näin ollen olisi voinut järkätä useammat kisat samalla radalla. Saatiin kuitenkin yhdet kisat pidettyä ja näin saatiin lajille lisää näkyvyyttä. Ehkä tärkeimpänä asiana lajin kannalta oli mielikuvien muuttuminen.
Majoituksista sen verran, että kaikki Jyväskylän keskustan hotellit on varattu tiimeille ja medialle. Keskustan hotellit olivat täysin pois suljettu vaihtoehto. Lisäksi voisin kuvitella, että hintataso on liian korkea monille.
Best race ever järjestään vasta ensi kesänä Vaasassa 17.-24.7.2011 :wink:
-
Sanottakoon tähän nyt vielä omasta puolesta sen verran, että projekti tosiaan oli iso verrattuna moniin muihin kilpailuihin / tapahtumiin joita Suomessa on järjestetty viime vuosina.
Tapahtumasta tuli hieno erittäin monen henkilön panoksen myötä. Henkilöiden, jotka eivät tapahtumalla tavoitelleet taloudellista voittoa vaan halusivat olla mukana lajin edun vuoksi.
Esimerkiksi omalta osaltani panos oli 2,5 viikkoa kesälomasta, josta tietysti yksi viikko meni paikan päällä ja loput sitten valmisteluihin tekniikan osalta ennen tapahtumaa. Toki myös aikaisemmat kilpailut / tapahtumat ovat olleet valmistautumista tähän hetkeen. Lisäksi myös paikalla oli tekniikkaa mittavasti, josta suuri osa oli itse suunniteltua ja tehtyä tätä nimenomaista tarkoitusta varten.
Organisaatio joka kilpailua pyöritti oli suurimmilta osin sama, kuin mitä oli jo 2007 Vaasan EM kisoissa ja joka tulee olemaan 2011 MM kisoissa Vaasassa. Tämän organisaation kanssa tämän kaltaisten tapahtumisen järjestäminen onnistuu ja sen tekeminen on myös mielekästä, jonka seurauksena moni on valmis antamaan suuren panoksen halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Samaa ei valitettavasti voi sanoa monesta muusta organisaatiosta.
Kuten aikaisemmin todettu, niin on todella suuri sääli että niin moni kilpailija peruutti taikka vain yksinkertaisesti jätti saapumatta paikalle. Varmasti tällä on myös merkitystä siihen tullaanko vastaavia tapahtumia järjestelmään Suomessa tulevaisuudessa.
-
Hieno tapahtuma kaiken kaikkiaan. Iso käsi kaikille sen tekijöille!
Viimeisessä finaalissa lopussa Tuomas yritti viihdyttää yleisöä ajovirheiden lisäksi pitkillä hypyillä. En tiedä menikö pitkälle, mutta autosta meni takagardaani, ohjauslevy, ohjauslinkki, etualatukivarsi sekä etuiskarin varsi. Ajo oli driftailua, kun rengassetti oli loppu.
Toivottavasti toistuu jatkossa tämä tapahtuma. Parasta pr-työtä rc-autoilulle. Selostaja teki tapahtumasta ison. Big air!
-
Kiitokset vielä omastakin piolesta järjestäjille. Oli todella hieno tapahtuma ja sääli että
niin moni ilmottautunut tipautti pöksyt kinttuun ja jätti tulematta. No omapa on onkelma.
Joka tapauksessa mun mielestä tuo tapahtuma pitäisi ehdottomasti järjestää esim. joka toinen vuosi. Ihan pelkästään sen takia, että se paitsi kasvattaa kontaktipintaa uusiin potentiaalisiin harrastajiin, niin myös kuskeille ainutlaatuisen mahdollisuuden ajaa yleisön edessä, olla osana isoa ja perinteikästä tapahtumaa sekä sitä kautta luoda show:ta jota ei täällä periferiassa juuri näe. Jos ongelmana on raha, niin en usko että homman myyminen tämän vuoden kokemusten perusteella tulee olemana ongelma. Näkyvyyttä tuli varmasti sen verran, että radanvarteen/ajajakorokkeeseen/kisapaitoihin saa myytyä mainostilaa + WRC-organisaatio varmasti näki että me saadaan porukkaa liikkeelle myös rallikansan sisällä. Ei ne katsomotkaan muuten siihen radanvarteen olisi ilmestyneet. Hyödynnetään nyt tää saavutettu tilanne ja varmistetaan että ralliorganisaatio tukee kunnolla seuraavan skaban järjestämistä. Edelleen jos ongelmana on raha, niin aktiivisempaa myyntityötä alan liikkeisiin ja sitä kautta myös tehtaiden suuntaan. Autoja näytettiin isoilla screeneillä + juttua meni telkkariin, jengi pääsi radan varteen katsomaan ja ihmettelemään, varmasti siinä on potentiaalia tarpeeksi, että sadaan vakuutettua jokunen toimija sen 1000€ sijoituksen mielekkyydestä _valmiiksi mietittyä_ näkyvyyttä tuovaa pakettia vastaan. Jos ongelmana on tekijöiden määrä, niin selkeämmin delegoidaan juttuja laajemmalle porukalle ja alunperinkin otetaan sitä populaa laajemmalla rintamalla mukaan eikä koitetakkaan rypistää pakkaa kasaan liian vähällä tekijämäärällä.
-
Kuvia tulossa jahka paikallinen puhelinyhtiö saa netin toimimaan viime torstain ukkosen
jäljiltä.(tää tikkuhomma on ihan syvältä :angry:) Joka tapauksessa tapahtumahan oli kertakaikkisen upea koko lajia ajatellen. Eli tulossa on ja toivottavasti jokaiselle löytyy
jotain........
-
Kuvia tulossa jahka paikallinen puhelinyhtiö saa netin toimimaan viime torstain ukkosen
jäljiltä.(tää tikkuhomma on ihan syvältä :angry:) Joka tapauksessa tapahtumahan oli kertakaikkisen upea koko lajia ajatellen. Eli tulossa on ja toivottavasti jokaiselle löytyy
jotain........
Onko kuvia varikolta :lol:
Jerzi
-
jotain........
[/quote]
Onko kuvia varikolta :lol:
Jerzi
[/quote]
jotain........
[/quote]
Edittiä...
Olipa olemattomat lainaukset, mutta pannaas kattoen........
-
Kiitokset vielä Jussille että sain olla osana tätä mahtavaa tapahtumaa!
Pari videota löytyy täältä:
http://rc10.fi/users/apk/RC/NitroCross/
Varikoltakin on yksi video vielä koneella.
Kuvia, mm. pe palkintojenjaosta, ja Kimin Citikasta, lisään myöhemmin galleriaan.
-
Vihdoin ja viimmein eli omasta ja paikallisen puhelinyhtiön
puolesta kiitos ja anteeks.....
http://jut.kuvat.fi/kuvat/Jyv%E4skyl%E4+-10/
-
Alla olevasta linkistä löytyy muutama kuva ja vähän tarinaa kisasta....
http://www.gamblerracing.eu
-
Hyvä Max, onneks olkoon hyvästä suorituksesta! Ja onnea myös Joselle ja muille voittajille.
-
http://rc10.fi/users/apk/RC/NitroCross/album/
Ne kuvat jotka tuli aiemmin lupailtua..
edit: korjattu galleria käyttäjäystävällisemmäksi...
-
ihan vinkki vaan:
www.smugmug.com
:grin:
-
(http://1.bp.blogspot.com/_0sQShRNSxEg/Sj6YeEpk1AI/AAAAAAAAC-w/exmzFuXap04/s200/finRCVideos.jpg)
Ois videot netissä: Youtube playlist: Neste Oil Rally 2010 - Nitrocross Championship (http://bit.ly/finRC_nitrocross2010)
Eriviihdyttäviä pätkiä, vaikka itse sanonkin! :cool:
-
Tankkaajan paikka vapautui ... tai pitää harjoitella!
-
Vau!
Olipas hianoja pätkiä. Kyllä liikkuva kuva on parempi ku tuhat valokuvaa :)
Ps. Huomaako kukaan katsojista, että onko muitaki kun kuskien vanhempia :grin:
-
Onko kuvia varikolta
Jerzi
Nämä meikäläisen lainaukset.. :cry:
Eli Jerzi, löytykö..... :grin:
Jonsei muuta, niin palakintojen jaosta pe.......
-
Tässä vähän lisää kuvia!
http://loffe76.smugmug.com/Hobbies/Neste-Oil-Rally-2010/13307433_prTUy#970676445_dpVxJ
-
Tässä vielä JQ:n menosta viideoo: http://www.youtube.com/watch?v=D9c3lwK0e1E