Kirjoittaja Aihe: Short Course -sääntökeskustelu  (Luettu 114763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #210 : 09.02.10 - klo: 10.08 »
katsos tuleehan meitä sääntöjen puolustajia mitakin kun minä ja hoke :mrgreen: mn mielestä jos osa on kaupallisesti kaikkien saatavissa ja että osa on selkeästi tehty johonkin tiettyyn sc autoon niin silloin ok mutta ei todellakaan mitkään itse tehdyt pohjalevyt yms
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #211 : 09.02.10 - klo: 10.12 »
ja ehkä miro sun täytyy sitten vaan siirtyä ajamaan niitä muita luokkia jossa autoa saa rakentaa ja muuttaa omilla osilla ja kokeilla sielä kuinka nopeaksi sen autos saat itse rakennettua. ennemmin kitenkin tuonkin energian panostaisin ajon ja ennenkaikkea sen ajon tasaisuuden treenaamiseen ja siihen että se auto pysyy lapasessa pyörät maatakohden. ei kisaa sille best lapilla voiteta.

hoke ruvetaaskin kehittämään m8e tekniikkaan pohjautuvaa omaa sc autoa joke ei kuitenkaan ole suoraan m8 autosta tehty vaan itse tehtynä katsotaan päästetäänkö meitä viivalle  :afro:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #212 : 09.02.10 - klo: 10.15 »
Säännöt:
Corr koppa (renkaat pitää peittyä kokoaan ylhäätä katsottuna.
Corr rengas
paino min 1,8kg (2wd)
paino max 2.4Kg (2wd)
akseliväli ja raidelevys rajautuu koppa säännöllä.

+ Yleisesti saatavilla oleva SC-autoihin tarkoitettu kaupallinen runko/pohjalevy.
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #213 : 09.02.10 - klo: 10.17 »
Säännöt:
Corr koppa (renkaat pitää peittyä kokoaan ylhäätä katsottuna.
Corr rengas
paino min 1,8kg (2wd)
paino max 2.4Kg (2wd)
akseliväli ja raidelevys rajautuu koppa säännöllä.

+ Yleisesti saatavilla oleva SC-autoihin tarkoitettu kaupallinen runko/pohjalevy.


miten määritellään yleisesti saatavilla oleva? Eli jokainen joka tekee osia ilmottaa foorumilla että multa voi ostaa viripalikkaa? täyttyykö ehto? vai pitääkö olla oikeen joku putiikki ja pussiin pakattuna?

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #214 : 09.02.10 - klo: 10.20 »
hoke ruvetaaskin kehittämään m8e tekniikkaan pohjautuvaa omaa sc autoa joke ei kuitenkaan ole suoraan m8 autosta tehty vaan itse tehtynä katsotaan päästetäänkö meitä viivalle  :afro:

Jos pysyy mitoissa niin tervetuloa!

Omasta mielestä tämän luokan pitäs olla ehottoman avoin, eli voit ajaa vaikka sillä isomummon rikkaimurilla jos se mahtuu mittoihin.

Tai sitten on teille vänkääjille tehtävä stock luokka, jossa saa ajaa vain RTR autoilla ja sen VAKIO varaosilla. (MINI) ei mitään hopuppeja, modauksia yms.

Sitten on tämä avoin (mod) luokka jossa rajana on koppa, renkaat ja auton mitat.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #215 : 09.02.10 - klo: 10.21 »
hoke ruvetaaskin kehittämään m8e tekniikkaan pohjautuvaa omaa sc autoa joke ei kuitenkaan ole suoraan m8 autosta tehty vaan itse tehtynä katsotaan päästetäänkö meitä viivalle  :afro:

Antaa mennä vaan. Siitähän Honkkarin kauppamies tykkää kun hoke ei ajakaan kauppiaan myymällä nelkulla vaan jollain omalla virityksellä. Mitenhän Academyn sponssien sitten käy??

Joka tapauksessa tämä lätinä on aika turhanpäivästä. Koheltajan maalailemat uhkakuvat tuskin toteutuvat CORR luokassa kuin maksimissaan A-finaalin osalta ja jos hyvin menee niin voidaan rauhassa ajella stockki 2WD vehkeillä, hieman muunneltuna jos tarpeen, sitten ne alemmat finaalit. Kaikki saa ajaa kuitenkin yhtä paljon.

10-vuoden kokemuksella voin sanoa, että itse tekeminen ei maksa vaivaa. Auton pitää olla sellanen että osan hakee kaupasta ja pulttaa paikalleen jos jotain hajoaa. Jos auto on yhdistelmä useista paikoista tai sis. jopa DIY osia, niin ajelu on pelko persiissä että kunpa nyt ei jotain hajoais ja yleensä kuitenkin hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Kisat jää helposti kesken omsatekoisilla virityksillä.

Harvalla on laittaa satoja tunteja tuotteen testaukseen kuten oikeilla RC yrityksillä on.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #216 : 09.02.10 - klo: 10.35 »
Aika samoilla linjoilla ite miron kanssa. Varsinkin kun ajamaan pääsee joskus ja jouluna niin suurin osa ajasta kuluu siihen kun ruuvaa autoa. Eri asia sitten toimiiko se vai ei, mutta mukavaa hommaa sekin on :).

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #217 : 09.02.10 - klo: 10.42 »
 :grin:
Piiri pieni pyörii, corri autot pyörii. Hoke sanoo joo joo joo, Mika sanoo soo soo soo :lol: T:Koti isä. Sorry oli pakko keventää tätä..

+ Yleisesti saatavilla oleva SC-autoihin tarkoitettu kaupallinen runko/pohjalevy.

Tämä tarvitsisi rajata jo olemassa olevilla valmistajilla kiireesti.
Äkkiä niitä kaupallisia kotimaisia valmistajia tulee, jos näin määrättäisiin.

Ja kun se kesä tuosta tulee ja ulkoradat koittaa. Otetaan ne lapiot ja ämpärit mukaan sinne hiekkalaatikolle leikkeihin mm. hyppyrin tekoon. Unohdetaan ne tampattavat matot ja corr turistit sisäradoille. Sitten voi lapiolla heitellä hiekkaa toisten silmiin ja tapella jälleen sääntöjä uudelleen hiekkalaatikon reunuksella. :undecided: :lipsrsealed:






Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #218 : 09.02.10 - klo: 10.46 »
miten määritellään yleisesti saatavilla oleva? Eli jokainen joka tekee osia ilmottaa foorumilla että multa voi ostaa viripalikkaa? täyttyykö ehto? vai pitääkö olla oikeen joku putiikki ja pussiin pakattuna?

Jos kykenet takaamaan runkojen tuotannon kuukausiksi/vuosiksi eteenpäin ja tuote on kaikkien saatavana kohtuullisella toimitusajalla niin mikäpäs siinä, voi pakata pussiinkin :wink:

Niin kauan kun säännöt on auki, niin vääntöä tulee vaikka siitä minkä värisiä pyöränmuttereita saa käyttää. Siitä syystä olisi hyvä luoda säännöt ja mentäisiin niillä hamaan tulevaisuuteen, ja lopetettaisiin nämä spekulaatiot ja päiväunet. Meidän autot on konetta lukuunottamatta rakennettu ROAR-sääntöihin jotka on varsin riittävät ja antaa vapauden rakenteluun, jos siltä tuntuu. ROAR:in mukaan mennään jatkossakin, ainakin siihen asti kunnes joku skrivaa yhteneväiset säännöt Short Course luokalle, ellei laji kuole hyvissä ajoin näihin sääntövääntöihin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #219 : 09.02.10 - klo: 10.59 »
Siitä syystä olisi hyvä luoda säännöt ja mentäisiin niillä hamaan tulevaisuuteen, ja lopetettaisiin nämä spekulaatiot ja päiväunet.

Aamen! Mitä pikaisemmin, sen parempi. Nyt on lähtenyt aikalailla lapasesta... myös omalta osaltani.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #220 : 09.02.10 - klo: 11.11 »
:grin:
Piiri pieni pyörii, corri autot pyörii. Hoke sanoo joo joo joo, Mika sanoo soo soo soo :lol: T:Koti isä. Sorry oli pakko keventää tätä..

Joo-o. Kunahn tätä ei taas käännetä joksikin tiistaikeskusteluksi. No olen sanottavani sanonut joten muut jatkakoon. En näe ongelmia 2WD luokassa auton rakenneratkaisuiden osalta. Enemmänkin mietityttää säätimet ja moottorit jne. mutta enpä niistäkään aio ottaa ressiä ennen kuin olen nähnyt miten tuolla vakiolla pärjää B-finaalissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #221 : 09.02.10 - klo: 11.14 »
Aika samoilla linjoilla ite miron kanssa. Varsinkin kun ajamaan pääsee joskus ja jouluna niin suurin osa ajasta kuluu siihen kun ruuvaa autoa. Eri asia sitten toimiiko se vai ei, mutta mukavaa hommaa sekin on :).

Kuten myös. Nuohan ovat hyvät säännöt vaikka en noiden painojen päälle käytännössä tajuakaan (uskon että ne ovat ok).

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #222 : 09.02.10 - klo: 11.19 »
Aika samoilla linjoilla ite miron kanssa. Varsinkin kun ajamaan pääsee joskus ja jouluna niin suurin osa ajasta kuluu siihen kun ruuvaa autoa. Eri asia sitten toimiiko se vai ei, mutta mukavaa hommaa sekin on :).

Kuten myös. Nuohan ovat hyvät säännöt vaikka en noiden painojen päälle käytännössä tajuakaan (uskon että ne ovat ok).

Tota ketullee menee painot xD ilman akkua oli itellä tuo auton painoluokka mielessä

oma auto painaa ajokunnossa 5200Mah akulla 2623g taitaa rtr slässi painaa jo tuon 2200g ilman akkua

eli paino rajat pitänee olla 2200 - 2800g tai jotain sinnepäin, kunhan mitään 4kg monstereita ei ole joukossa.
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 11.26 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #223 : 09.02.10 - klo: 11.20 »
Mikä tästä tekee aloittelijoiden luokan, Miroshima?

Miten aloittelijamaisuus määritellään, oliko Ari aloittelija kun ajoi ekan kisansa Slässillä ja voitti??
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #224 : 09.02.10 - klo: 11.26 »
Mikä tästä tekee aloittelijoiden luokan, Miroshima?

Miten aloittelijamaisuus määritellään, oliko Ari aloittelija kun ajoi ekan kisansa Slässillä ja voitti??

No joo ehkä vähän huono sanavalinta, mutta moni kuskeista ei ole ennen ajanut mitään luokkaa ja kovasti tuota modaamista vastustellaan sitä silmälläpitäen että alottelijat jää sen takia pois.

hirveen vaikeehan tuota on tarkkaan määritellä, mutta tainnut tähän asti olla enenmmä ns. alottelijoita kuin näin ammattilaisia ajamassa.  Lukisin itsenikin melkeempä sinne alottelija kastiin vielä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #225 : 09.02.10 - klo: 12.07 »
Ei, tässä sääntökeskustelussa ei ole tarkoitus rajata ketään harrastajaa pois kisoista, ei aloittelijoita eikä pro kuskeja. Tarkoitus on luoda keskustelua lukkoon lyötävistä säännöistä jotka ovat kaikille tasapuolisia, oli kisaaja sitten aloittelija tai pro.

Tästä syystä on katsottava hieman pidemmälle kuin omaan mekkausnurkkaan ja siellä nököttävään autoon. Jokainen osaa tulkita erittäin väljiä sääntöjä itselleen parhaalla tavalla ja taas alkaa pulina jostain asiasta, ennemmin tai myöhemmin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #226 : 09.02.10 - klo: 12.59 »

Antaa mennä vaan. Siitähän Honkkarin kauppamies tykkää kun hoke ei ajakaan kauppiaan myymällä nelkulla vaan jollain omalla virityksellä. Mitenhän Academyn sponssien sitten käy??

TÄMÄ LÄTINÄ ON TURHANPÄIVÄISTÄ JOS MIKÄ!!!

Missähän kohtaa keskustelu on liittynyt Honkkariin,kauppiaaseen tai Academyyn. Voi jessus.
Selventäiskö MikaR hiukan.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #227 : 09.02.10 - klo: 13.25 »
Hupsis.. ei näköjään hoken allekirjoituksessa enää luekaan Team Academy Finland (ja Team Hobao Finland)
Siinä tapauksessa ei kai sitten honkkari kauppiasta vois vähempää kiinnostaa millaisen rantakirpun hoke kasiauton osista rakentelee  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 13.37 kirjoittanut Mika R »

karvanaama

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #228 : 09.02.10 - klo: 13.33 »
Varsinkin kun ajamaan pääsee joskus ja jouluna niin suurin osa ajasta kuluu siihen kun ruuvaa autoa. Eri asia sitten toimiiko se vai ei, mutta mukavaa hommaa sekin on :).

Itse juuri tuohon ryhmään kuuluvana jokseenkin turhautuneena seuraan keskustelua SC-luokan säännöistä. Ja etenkin säännöistä, joita ei sen kummemmin vielä edes ole. Onko tähänkään keskusteluun ottanut osaa yksikään taho, joka todellisuudessa on luokkaa kehittämässä ja sääntöjä luomassa. Oli tai ei, niin alkaisi kohta olemaan kiire jonkinlaisille konkreettisille puitteille, joilla luokkaa viedään eteenpäin ja kehitetään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #229 : 09.02.10 - klo: 13.39 »
"Meillähän" on jo ne ROAR säännöt. Eikö ne nyt mitenkään tässä vaiheessa riitä? Jos niiden pohjalta etenee niin eiköhän oma toiminta ole aika varmalla pohjalla? Ainakin minä teen niin.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #230 : 09.02.10 - klo: 14.53 »
säännöt tosiaan tuntuvat erittäinkin tiukoilta joiltain osilta niinkuin tuola asiasta aikaisemmin jo mainitsin että sc rengas joka on 2.2 molemmilta puolilta ja asennettu crt.5 vanteelle ei kelpaa sääntöihin pietilän mielestä ja huuto alkaa kun kysyy perustetta että miksi e saa ajaa crt.5 vanteella ainut peruste mitä olen saanu on se että kun se sääntö nyt vaan on näin. lähinnä alkaa tulemaan mieleen että sääntö on se että pitäisi olla ko kauppiaalta ostettu vanne jossa lukee sc jossain muodossa. että näin. muta alkaa olemaan aika sama millä ajatte. jos kerran rennolla meinigillä ajetaan ja sitten aletaan mossottamaan vanteesta. ja sitten pitäis vielä hyväksyä ometekele pohjalevyt noh aivan sama mulle. kohta on yks korri kippo muuttolaatikko myynnissä jos tähän vääntöön ei ala tulemaan jotain tolkkua
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #231 : 09.02.10 - klo: 15.11 »
Hupsis.. ei näköjään hoken allekirjoituksessa enää luekaan Team Academy Finland (ja Team Hobao Finland)
Siinä tapauksessa ei kai sitten honkkari kauppiasta vois vähempää kiinnostaa millaisen rantakirpun hoke kasiauton osista rakentelee  :cheesy:
Nyt pisti ihan oikeesti jurpimaan nuo lässytykset.
Mikään corri autoon liittyvä ei liity yhtään mihinkään millä kymppiautolla tai polttiksella krossia ajan.
Ei niin millään tavoin.
Jos ajan jollain sähkökrossia niin kyllä mulla on täysi lupa ajaa toisen merkin corria tai mitä vaan.
Se hyöty katsos on kun tuppaa olemaan monien kauppiaiden kaveri että ei mua sponssaavat tahot tommosesta pultteja ottais.
Nyt Mika järki käteen taas etkä puutu tai edes ajattele mun kuvioita. Ne ei sulle kuulu ja koska et mitään tiedä niin älä sillon edes mainitse.
Pidä huoli omista kuvioistas... Niissä on varmasti ihan tarpeeks tekemistä.

Zizzöz kun ei osata kehitysmielessä keskustella säännöistä vaan täällä näkee puhuttavan jopa meikäläisen sponssi kuvioista.
Naurettavaa!!!

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #232 : 09.02.10 - klo: 15.19 »
joo joo ihan iisisti nyt vaan siellä ok
nyt kuule keskitytään ensi viikonloppuun RC centerissä ja jätetään sääntöväännöt vähemmälle.
kyllä kuviot siitä selkeytyy, ei roomaakaan rakennettu päivässä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #233 : 09.02.10 - klo: 16.01 »
Väännätkö nyt vaan väätämisen vuoksi vai meinaatko joskus ajaakin?

Tulee mieleen GT luokka jossa haastoit kyllä kilometritolkulla forumissa ennen kauden alkua säännösitä sun muusta mutta ajometrit jäi nollaan viime vuonna.

Mitäs jos palaisit asiaan kun olet ajanutkin omalla autollasi.

Minkä kokosella halolla sua pitää kalauttaa että tuut järkiis???

Se minkä verran mä ajan milläkin, EI LIITY MITENKÄÄN SIIHEN VOINKO MÄ KESKUSTELLA TÄMÄN LUOKAN SÄÄNNÖISTÄ!!!!

Varsinkin kun en todellakaan aja omaa etuani mitenkään.

GT jäi väliin puhtaasti muiden elämänkuvioiden takia... Siihen ei vaan ollut aikaa panostaa sillä tasolla kuin haluan panostaa luokkaan mitä milloinkin ajan.
Se ei silti vaikuta mitenkään siihen olenko mä pätevä keskustelemaan joistain säännöistä.

Ja miroshima myös vähän avaa silmiään.

Tämä ei ole mikään aloittelijoiden luokka.
Ja kun nimenomaan aloittelijoiden parasta ajattelen kaikessa mitä ehdotan ja mistä keskustelen niin tuohan on jo todella naurettavaa mitä kommentoit.

Etkö sinäkään ole lukenut kuinka olen sanonut moneen kertaan että mikäli nämä tuunaukset sallitaan niin juuri PRO kuskit rupeevat menemään vielä kovempaa.
Sillon tän luokan hauskuus katoaa.

Ja varsinkin se mistä on ALUNPERINKIN porukka keskustellut... Se minkä mukaan on sääntöjä suunniteltu.
Olen jo moneen ketaan myös sanonut kuinka se on mulle täysin sama oikeesti mitkä säännöt sitten tulee olemaan.
Mua se ei haittaa mitenkään.
Kyseisen luokan kasvua ja varsinkin uusien aloittelijoiden mukaantulemista se todellakin haittaa.
No karusti sanottuna ei oo mulla tippaakaan kiinni siinäkään touhussa, joten jos tosiaan niin haluutte niin antaa mennä vaan.
Mut jos halutaan se tasanen aloittelijaystävällinen luokka niin se nyt vaan ei onnistu sillä että kaikki mahdollinen tuuninki on sallittua.

Naurettavaa miten ette pysty keskustelemaan asioista, vaan aina pitää jotenkin vääntää homma henkilökohtaselle tasolle.

Säännöt on aina sääntöjä ja niiden mukaan kaikki etenee...
Mitä vapaammat ne on, sitä enemmän hommasta katoo aloittelijaystävällisyys...
Siis mikäli kyseessä on auton rakenne.
Harmi jos ette sitä näe, tai usko sellaisia jotka ovat tämän jo yli kymmenen vuoden ajan kokeneet.

Aikuiset ihmiset...
Yrittäkää edes keskustella itse aiheesta rakentavassa mielin... Turha ruveta mulle henkilökohtasesti mitään urputtamaan.
Se ei vie mitään eteenpäin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #234 : 09.02.10 - klo: 16.06 »
Moneenkohan kertaan olen vieläpä sanonut että jos jotain omaviritteistä palikkaa sallitaan niin mihin se raja sitten vedetään???
Sehän on sitten niin avoin sääntö että tosiaan M8 autostakin voit rakentaa corrin.

Eipä ole pahemmin vastausta keneltäkään tullut että mihin kohtaan se raja sitten olis fiksu vetää jos kerta rajaa meinataan vedellä.
Oman mielipiteeni esille toin... ja vielä perustelin.

Teiltä ei pienintäkään vastausta ole esim tuohon irronnut, mutta kyllä on mussutusta tullut jopa siitä miten mä en sais mitään keskustella koska en ole kisaa näillä vehkeillä vielä ajanut.

Kaukana hyvän keskustelun määritelmistä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #235 : 09.02.10 - klo: 16.17 »

Ei, tässä sääntökeskustelussa ei ole tarkoitus rajata ketään harrastajaa pois kisoista, ei aloittelijoita eikä pro kuskeja. Tarkoitus on luoda keskustelua lukkoon lyötävistä säännöistä jotka ovat kaikille tasapuolisia, oli kisaaja sitten aloittelija tai pro.

Tästä syystä on katsottava hieman pidemmälle kuin omaan mekkausnurkkaan ja siellä nököttävään autoon. Jokainen osaa tulkita erittäin väljiä sääntöjä itselleen parhaalla tavalla ja taas alkaa pulina jostain asiasta, ennemmin tai myöhemmin.


Oli ihan pakko lainata tämä teksti jotta tajuttaisiin mitä minäkin ajan takaa...
Ettei tartte täysin asiaan liittymättömiä asioita ja henkilökohtasuuksia muutenkaan ottaa tähän mukaan.

Jos tuolla pohjalla on keskusteltavaa niin toivottavaa oliskin että sais mahdollisimman paljon keskusteltavaa ja mielipiteitä esiin.

Mikäli ruvetaan jotain meikäläiseen liittyvää lätisemään niin se ei kuulu tähän touhuun mitenkään.
Koko keskusteluun ei liity millään tavoin se millä kukakin ajaa ja miltä kauppiaalta mitäkin saa.
Tähän ei myöskään liity se onko minun naamaani nähty tämän luokan kisoissa.
Sillä ei oikeesti ole yhtään mitään merkitystä näiden asioiden suhteen.
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 16.20 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #236 : 09.02.10 - klo: 16.27 »
Moneenkohan kertaan olen vieläpä sanonut että jos jotain omaviritteistä palikkaa sallitaan niin mihin se raja sitten vedetään???
Sehän on sitten niin avoin sääntö että tosiaan M8 autostakin voit rakentaa corrin.

Eipä ole pahemmin vastausta keneltäkään tullut että mihin kohtaan se raja sitten olis fiksu vetää jos kerta rajaa meinataan vedellä.
Oman mielipiteeni esille toin... ja vielä perustelin.

Teiltä ei pienintäkään vastausta ole esim tuohon irronnut, mutta kyllä on mussutusta tullut jopa siitä miten mä en sais mitään keskustella koska en ole kisaa näillä vehkeillä vielä ajanut.

Kaukana hyvän keskustelun määritelmistä.

Monta kertaa olen säännöistä mielipiteeni sanonut, eikä se ole vieläkään muuttunut.

Ja varsinkin se mistä on ALUNPERINKIN porukka keskustellut... Se minkä mukaan on sääntöjä suunniteltu.
Olen jo moneen ketaan myös sanonut kuinka se on mulle täysin sama oikeesti mitkä säännöt sitten tulee olemaan.
Mua se ei haittaa mitenkään.
Kyseisen luokan kasvua ja varsinkin uusien aloittelijoiden mukaantulemista se todellakin haittaa.
No karusti sanottuna ei oo mulla tippaakaan kiinni siinäkään touhussa, joten jos tosiaan niin haluutte niin antaa mennä vaan.
Mut jos halutaan se tasanen aloittelijaystävällinen luokka niin se nyt vaan ei onnistu sillä että kaikki mahdollinen tuuninki on sallittua.


Ei siltä tunnu kun pitää suu vaahossa täällähin kirjottaa!! jos ei kiinnosta niin sillon ei lueta eikä kirjoteta.

keskustelu säännöistä ja muista asioista sujuisi hemmetin paljon paremmin jos et puuttus joka asiaan joka ei "kiinnosta" eli anna tämän luokan olla rauhassa ja kehittyä tai kuolla.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #237 : 09.02.10 - klo: 16.34 »
Mulla on täysin sama oikeus keskustella tällä foorumilla kuin sinullakin.

Minä EN VAAHTOA!!!!

Minä keskustelen.
Sinulta se ei näköjään onnistu sitten niin millään.

Asenne on heti alusta lähtien ollut "mene sinä pois"

Kumma että on tuollatavoin jotain henkilökohtaista, vaikka minä en ainakaan edes tiedä kuka olet.

Tuo pilaa asiakeskustelut jos mikä.
Itse AIHEESTA keskustelu ei sitä tee.

Ja minähän keskustelen tästä asiasta juuri sen takia että minua kiinnostaa tämä luokka ja tämän luokan tulevaisuus.
Minua ei kiinnosta OMA NAPA...
Siksi olen sanonutkin että se ei mua nappaa pätkääkään minkälaiset säännöt tähän keksitään.
Jos kyseistä luokkaa ajan niin sillon ajan niiden sääntöjen mukaan mitkä on päätetty.

Minua kiinnostaa vain ne uudet harrastajat ja myös harrastajat jotka ovat tähänkin luokkaan siirtyneet koska esim sähkökrossissa on liian suuri ero kuskejen välillä... tai lähinnä kovat on kovia ja muut tulee perässä... Eikä se tunnu millään muuttuvan.
Tässä luokassa on potentiaalia saada touhusta sellaista että oikeesti autot on edes jokseensa tasaväkisiä.
Tässä on mahdollista että kovat kuskit ei vedäkään kierrostolkulla kovempaa.
Tässä on myös mahdollisuus siihen että kaikilla olis tasapuoliset lähtökohdat, eikä tarvitse olla harrastaja joka panostaa paljon.
Ei tarvitse olla suhteita kehenkään joka tekee vaikka kokonaisen auton kun pyydät jne.

Ja olen vain toistanut sitä että tähän se menee aikalailla nopeesti mikäli auton muokkaamiseen ei jotain rajaa vedetä...
Mikä se raja sitten on???
Mihin se vedetään niin että se palvelee kaikkia tasapuolisesti???

Voisko siitä jatkaa sitä keskustelemista ja jättää tuon täysin asiaan kuulumattoman länkätyksen jo syrjään?
Tuo nimenomaan pilaa tämänkin topikin... tuo agressiivinen nenille hyppiminen juuri saa jopa jotku harkitsemaan että kannattaako tällaista tiukkapipoilua edes harkita, kun ei osata asiasta puhua isot miehet.
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 16.42 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Ekkuli

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #238 : 09.02.10 - klo: 16.43 »
Miten sääntönikkarit ja muut meediot suhtautuvat esim.
Asson rungon etupään pokkauksen vahvistukseen/korjaukseen metallilevyllä?
Auton painotukseen lisäpainoilla (esim.itse tehty lisäpainoa akun alle)?
Rakentavaa keskustelua KIITOS!
...ku ny vaa ei sattus mitää....

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #239 : 09.02.10 - klo: 16.50 »
Et oo tosissas Eklund?  :grin:
Jos noi ei ole sallittu niin  :huh: