Kirjoittaja Aihe: Short Course -sääntökeskustelu  (Luettu 114776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #300 : 10.02.10 - klo: 11.30 »
Alkuun olisi hyvä järjestää vaikka kerhojen välistä sarjaa kesällä. Joka luonnollisesti avoin kaikille.

Mielipiteitä?

Koska ei ole tapana olla äänessä turhaan.
Asiasta kiinnostuneet voivat olla yhteydessä vaikka s-postilla raisua.pienoisautoilu@wippies.com taikka yv:nä.

Oma mielipide kerhojen välisestä sarjasta, se toisi mielenkiintoa varmasti enemmän. Kun kerran luokalla on jo jonkinlaista toimintaa ja kiinnostuneita harrastajia koko Suomessa. Varsinkin nyt kuuluu takoa rautaa, kun se on kuumaa. Muuten SC autot lähtevät takapihoille, soramontuille ja myyntiin.

Seurat!

Antakaa mahdollisuus oman seuran SC harrastajille. Varmasti joukostanne toimintaa löytyy riittävän pätevä kaveri, joka on innostunut asiaa omassa seurassa järjestämään. Antakaa heille tukensa ja opastakaa. Ajan tällä sitä takaa, jos seuran vastuuhenkilöllä/henkilöillä/kilpailujärjestelijöillä on jo murehdittavana riittävästi. M8 yms.luokkia ja kilpailuta 2010.

T:Jan

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #301 : 10.02.10 - klo: 20.05 »
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille ja sääntöjen ideoijille.
Me kisajärjestäjät keskustelemme lähitulevaisuudessa säännöistä ja tiedotamme asiasta sitä mukaa kun homma etenee. Nyt siis ajetaan näillä ja sääntökeskustelu jatkuu kunnes olemme keväässä ja "viralliset" säännöt on muodostettu.

NSCR-kisasarjan ekassa kisassa 6.2. ei toimitettu katsastuksia mutta seuraavassa kisassa 6.3. saattaa olla että hylkäämme ns. räikeät ylilyönnit. Nykyiset NSCR:n säännöthän eivät varsinaisesti salli omavalmisteosien käyttöä, mutta tietenkään ei ole tarkoitus sulkea pois ketään joka tulee kisaan järkevällä alustalla. Säännön tarkoitus on ollut pitää ns. MadMax autot sekä selkeästi toiseen luokkaan kuuluvat esim. perus truggyt pois Short Course lähdöistä. Edellisten ollessa esim. nostajille vaarallisia ja jälkimmäisten vastoin luokan "henkeä".

Kuten jo aiemmin sanoin, toivomme kilpailijoilta herrasmiesasennetta ja ymmärrystä että lajia ja luokkaa ollaan viemässä eteenpäin. Se ei ole mahdollista jos asioilla viisastellaan tai sääntöjä venytellään.

- Toni Pietilä

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #302 : 10.02.10 - klo: 20.26 »
Nykyiset NSCR:n säännöthän eivät varsinaisesti salli omavalmisteosien käyttöä, mutta tietenkään ei ole tarkoitus sulkea pois ketään joka tulee kisaan järkevällä alustalla.

Eli omavalmiste LCG slassillä saa siis ajaa?  Miten määritellään ylilyönti? onko se ylilyönti että autossa omavalmiste pohja, iskaritornit, eri autosta iskarit ja mahollisuus kallistuksen vakaajiin  :grin:

voitanee siis puhua uudesta automerkistä, jonka protolla kisataan
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #303 : 10.02.10 - klo: 21.40 »
Eli omavalmiste LCG slassillä saa siis ajaa?  Miten määritellään ylilyönti? onko se ylilyönti että autossa omavalmiste pohja, iskaritornit, eri autosta iskarit ja mahollisuus kallistuksen vakaajiin  :grin:

voitanee siis puhua uudesta automerkistä, jonka protolla kisataan
Voitanee siis puhua.

Protoilijoitten kannattaa kyllä pitää orggisosat tallessa. Veikkaan meinaan että viimeistään keväällä säännöt muuttuu. Eikä takuulla muutu löysemmiks.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #304 : 10.02.10 - klo: 22.03 »
Eli omavalmiste LCG slassillä saa siis ajaa?  Miten määritellään ylilyönti? onko se ylilyönti että autossa omavalmiste pohja, iskaritornit, eri autosta iskarit ja mahollisuus kallistuksen vakaajiin  :grin:

voitanee siis puhua uudesta automerkistä, jonka protolla kisataan
Voitanee siis puhua.

Protoilijoitten kannattaa kyllä pitää orggisosat tallessa. Veikkaan meinaan että viimeistään keväällä säännöt muuttuu. Eikä takuulla muutu löysemmiks.

Harmillista jos näin on, muuttuu 1 tyyppiluokaksi=menee pilalle.

Jos mahollisuus on että joutuu ajaan vakiolla niin eipä maksa vaivaa ees lähtee reissuun sit.

tähän kys luokkaan kun nimen omaan olis mukavin tehä ite auto,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #305 : 10.02.10 - klo: 22.39 »
Harmillista jos näin on, muuttuu 1 tyyppiluokaksi=menee pilalle.

Tässä taas ilmeisesti viitataan siihen että pelkästään Assolla on mahdollisuus menestyä kisoissa? Tämä ei pidä paikkansa, heti tulee mieleen kaksi muuta 2wd merkkiä joilla on mahdollisuudet kisavoittoihin, kunhan autojen säädöt laitetaan tikkiin ja harjoitellaan riittävästi.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #306 : 10.02.10 - klo: 23.33 »
Miten tuo omat osat homma jos esim nakertelee omaksi iloksi iskaritornin, joka mitoiltaan ja ominaisuuksiltaan(kiinityspisteet) vastaa alkuperäistä, mutta olisi vaan huomattavasti kestävämpi (muovi vs. alumiiini). Koska etu torni on joskus mennyt ja ei niin mielekäs vaihtaa.


Tätä tuskin ylilyönniksi lasketaan.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #307 : 11.02.10 - klo: 00.49 »
 Jotenkin tuntuu siltä että nämä SC luokat tulevat kuolemaan tiukkapipoisiin sääntöihin ja
rajoituksiin.
 Tuntuu idiootimaiselta jos omien osien, siis vastaavien alkuperäisten kanssa,  teko kielletään ja näin rajataan harrastus vai kauppureilta ostettaviin osiin. 
Eikö nimenomaan osien rakentelu, osien tekeminen itse jne ole yksi suolajyvä, kilpailemisen
ym juttujen ohella joita pienoisautoilussa on.
 Tällä rakentelulla en todellakaan tarkoita perus truggyn etc muutamista SC autoksi. Lähtökohtahan on että auto on valmistajan luokituksen mukaan SC auto, eikä mikään muu.

 
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #308 : 11.02.10 - klo: 02.44 »
Lähtökohtahan on että auto on valmistajan luokituksen mukaan SC auto, eikä mikään muu.

Jep...

Tätä olen moneen kertaan vaan hakenut takaa että mihin se raja sitten vedetään???

Eli kun omia osia kerta valmistetaan niin missä menee se raja kun auto ei enää olekaan valmistajan luokituksen mukaan SC...?
Muutenhan autoon voi siis tehdä kaiken uusiks ja se on siis SC koska siinä on päällä corri kori ja alla corrirenkaat...

Eli jos se on noin vapaa koko homma niin sillonhan tosiaan saa rakentaa aivan minkälaisen härvelin tahansa sinne kopan alle...

Ajatellaan että mä hommaan vaikkapa Asson... no rakentelen siihen pyöräntuennat, rungon... perälootan... iskaritornit ja laitan bigbore iskarit...
Autossa on jäljellä alkuperäistä SC luokan härveliä korkeintaan vetarit ja ehkä akkupanta... C-palatkin vois säästää, kuinmyös ohjauspalat... kunhan nekin on alublingit... titaanivantitkin käyttökelposet...

Onko se auto nyt sit vielä SC vai mikä se on???

Eli... jos halutaan rajata että korin alta ei löydy ihan mitä tahansa härveliä niin ei oikein mitään muuta selkeetä rajaa pysty vetämään muutakuin se että osat saa olla vain kaupallisesti saatavia SC osia.
Muuten täysin mahdotonta valvoa....
Ja taas jos näin vapaat säännöt tekee niin eihän mikään estä sillon M8 autosta tehtyä härveliä jota on vaan vähän kavennettu...

Ja taas siinä vaiheessa alkaa jo mennä hyvin kauas siitä alkuperäisestä ideasta mitä on sääntöjen suhteen nähty.
Alkaa koko luokasta kadota alkuperäinen idea.

Eniveis... oli säännöt sitten mitkä tahansa niin niiden pitäis olla helposti valvottavissa olevia rajoituksia...
Ja taas jos esim kielletään käyttämästä M8 autoja (kuten on tähänasti tehty) niin eihän se nyt oikein käy... Onhan säännöt kuitenkin tehty niin vapaaksi että saa tehdä omia osia... No tekee polttiksesta kopioidut tukivarret jne... Ne on omatekoset osat jotka on siis sallittuja... mutta täysin samanlaiset alkuperäiset osat siis ei käy, koska ne on M8 varaosia.


Tulipahan muuten sekin mieleen että.
Mitenkäs ton asson nyt taas tulkitseekaan...
Siinähän on sähkökrossarin osaa... on myös sähkötrukin osaa...
Eihän se sillon oo lähtökohtasesti SC   :wink:
Sehän on vaan venytetty trukki... Ja trukkikin on alunperin ollu lähinnä tukivarret venytetty sähkökrossari.
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo: 02.56 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #309 : 11.02.10 - klo: 08.23 »
Mutta mikä vika näissä säännöissä olisi? http://www.roarracing.com/downloads/2009_ROAR_SCT_Provisional_Class_Rules.pdf

Chassis
Wheelbase Min/Max……………………………………. 320mm / 335mm (12.59in / 13.19in)
Overall Length Min/Max……………………………….. 540mm / 568mm (21.25in / 22.36in)
Overall Width Min/Max………………………………… 290mm / 296mm (11.42in / 11.65in)
Minimum Weight……………………………………….. 74oz / 2098grams
2 Wheel Rear Drive……………………………………... Geared or Ball Differential
Rear Suspension………………………………………… Independent or Solid Axle

Tire/Wheel Specs
Wheel Inner Bead Max Diameter……………………….. 3.0 in / 76.20mm
Wheel Outer Bead Max Diameter………………………. 2.2 in / 55.88mm
Wheel Bead Width Max………………………………… 1.55 in / 39.37mm
Wheel Width Max………………………………………. 1.65 in / 41.91mm
Tire Maximum Width…(mounted)...…………………… 1.85 in / 46.99mm
Tire Diameter Min…(mounted)...………………………. 4.20 in / 106.68mm
Tire Tread……………………………………………….. Treaded, NO Cut/Custom

Body Specs
Full Fender Truck Body. Body must completely cover tires when viewed from above
Windshield Minimum Setback Centerline Front of Body to Begin Windshield (see SCT Cab
Setback Diagram)
Cab Roof Minimum Width and Depth (see STC Roof Diagram)
Cab Minimum Height and Depth (see STC Cab Side Diagram)
NO add-on or integrated Spoilers/Wings allowed
Vehicle Height Ready to Race
Minimum Overall Height……………………………… 7.835in / 199mm

Motor/Battery Spec
ROAR Approved Brushless 17.5 Motor or 27T Brushed
ROAR Approved 2S 7.4V LiPo or 7.2V 6cell NiMh


Korisäännöstä mitat sun muut jätin kopioimatta, koska niissä oli mukana kuvia. Löytyy toki tuosta PDF:stä. Sieltä löytyy myös ohjeistuksia tarkastuksia varten.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #310 : 11.02.10 - klo: 08.28 »
Mielestäni tällä spekulointi säännöistä on ainakin toistaiseksi energian tuhlaamista . Kisoja järjestävien organisaatioiden kesken ollaa luomassa yhteneväisiä sääntöjä (jotka tulevat olemaan helposti omaksuttavat ja teknisesti joustavat).

Kaikki mitä tässä ketjussa on kirjoitettu ei ole kiveen kirjoitettu eikä kannata tehdä mitään kevätliikkeitä näiden keskustelujen perusteella.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #311 : 11.02.10 - klo: 08.37 »
Mutta mikä vika näissä säännöissä olisi?

No, se että ne on valmiit säännöt ja noi jos lyödään pöytään yksimielisellä päätöksellä niin sen jälkeen ei ole mitään itkua/parkua säännöistä tässä topicissa? :grin:

Spekulointia voi myös sanoa keskusteluksi ja ajatusten vaihdoksi, näistä ajatustenvaihdoista kisajärjestäjät saa poimittua tarpeellisia asioita uusia sääntöjä varten? Fanaattinen nipottaminen ruuvin alkuperäisyydestä ja sen soveltuvuudesta luokan sääntöihin, on taas suoraan sarvikuonon hanurista ja sitä pulinaa tässäkin topicissa on aivan liikaa.

Uskon vakaasti että kisajärjestäjät saa luotua hyvät säännöt ja kaikilla on kiva kisata Short Course autoilla. Kuten HV jo mainitsi, annetaan kisajärkkäreille työrauha ja odotellaan tulevia sääntöjä ja mennään sitten niillä ilman kitinöitä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #312 : 11.02.10 - klo: 08.43 »
Laitetaan nyt, että olen mukana miettimässä näitä sääntöjä Espoon järjestäjän ominaisuudessa.

Kannattaa tulla kertomaan mielipiteitä ihan kasvotusten kun ollaan radalla ja nyt on siihen varsin oiva mahdollisuus sunnuntaina kun ajetaan taas kisaa.

Sen verran asiasta, että jo nyt hyvin pikaisten kommentian vaihdon jälkeen näyttää siltä, että olemme hyvin pitkälti samoilla linjoilla ja kyse on nyt vaan siitä, että sanomme yhteen ääneen aamen, minkä jälkeen voimme odotella kevättä iloisin ja rauhallisin mielin  :grin:
Old fart

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #313 : 11.02.10 - klo: 08.55 »
Ittee ei oikeestaan jännitä tuo omavalmiste osien kieltäminenkään enää! ;)

Suomessa saa 45€ perustettua "yrityksen" joka voi valmistaa omaa tuotemerkkiä  :mrgreen: jolloin sen rajaaminen säännöllä rikkoo jo suomen kilpailulakia ;)

että siltä pohjalta sitten niitä sääntöjä luomaan, ei muutakin leuka rintaan ja kohti uusia kisoja (pettymyksiä siis)

noi roar säännöt ilman kone rajaa on ne mitä kannattaa mukailla
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #314 : 11.02.10 - klo: 10.00 »
Mites noissa roar säännöissä lukee osien alkuperän tiimoilta?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #315 : 11.02.10 - klo: 10.30 »
Mites noissa roar säännöissä lukee osien alkuperän tiimoilta?

Ainakaan pdf:ssä ei ole mitään juttua
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #316 : 11.02.10 - klo: 10.32 »
Mites noissa roar säännöissä lukee osien alkuperän tiimoilta?

Eihän noissa lue muuta kuin että renkaita ei saa muokkailla. Muuten on sitten mitat vain.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #317 : 11.02.10 - klo: 11.36 »
Uskon vakaasti että kisajärjestäjät saa luotua hyvät säännöt ja kaikilla on kiva kisata Short Course autoilla. Kuten HV jo mainitsi, annetaan kisajärkkäreille työrauha ja odotellaan tulevia sääntöjä ja mennään sitten niillä ilman kitinöitä.

Totta... näin uskon minäkin.
Eihän näille ole vielä kuitenkaan mitään sääntöjä suomessa niin eipä voi pahasti pieleenkään mennä.

Tohon työrauhaan vielä...

Jos tässä topikissa keskustellaan corrisäännöistä niin miten se häiritsee kisajärjestäjien touhua???
Korkeintaan näen sen että kisajärjestäjä käy lukemassa täällä viestejä ja on erittäin yliherkällä tuulella.
Muussatapauksessahan se ei voi vaikuttaa millään tavoin.
Nythän tosiaan ei ole mitään yhteisiä sääntöjä, eikä tarkoitus olekaan että heti seuraavaan kisaan ne pitäis välttämättä saada, vaan säännöt läsäytetään tiskiin sitten kun ne on hyväksi viilattu, kaikki asiat huomioon otettu ja isolla porukalla hyviksi todettu (sis. kaikki kisajärjestäjät ym)

Se millä säännöillä näitä kisoja juuri nyt kannattaa järjestää, ei liity näihin keskusteluihin mitenkään.
Eli kisajärjestäjät etenee sen linjan mukaan mikä on nytkin ollut.
Hälläväliä mitkä tulevat säännötkään olisivat.

Tämänkin takia ihmettelen että miksi tämä keskustelu herättää niin suuria tunteita...
En käsitä.
Varsinkin kun nimenomaan täällä keskustellaan vain tulevasta, ja kuten edellä mainittiin niin mikään täälläkirjoitettu ei ole kiveen hakattu eikä kenenkään tosiaan kannata senkään takia yhtään mitään hermoilla (kuten nytkin on käynyt).

Energian tuhlaustakaan tämä ei ole...
Kyllähän meillä näyttää energiaa riittävän kun viestejä tulee jatkuvasti lisää.
Ja kun tämä ei tosiaankaan kuluta keneltäkään sitä kisajärjestelijän energiaa...
Ei ainakaan pitäisi.
Jos kuluttaa niin sillon vika on siinä jolta se energia meinaa loppua.
Sillon on vaan helppoa olla välittämättä tästä topikista jos se kuluttaa energiaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #318 : 11.02.10 - klo: 12.30 »
Yksi juttu on varmaan siinä että porukka kokee kohinan ikäväksi; keskustelua kun ei voi olla oikein olla seuraamattakaan jottei missaa mitään olennaista on varmaan pelkona.

Toinen se että sitä aktiivisesti vie muista poikkeavaan suuntaan sellaiset henkilöt jotka eivät itse aja ko. luokkaa.

Kaverit joilla on jo autot haluaisivat vaan ajaa ja kisata, ilman että tarvitsee pelätä jotain ihmeellisiä sääntöjä.

hieman OT mutta kyllä henkilökohtaisesti esim. GT-8 luokan moottorisäännöt v*tuttavat suoraan sanottuna koska kilpailukykyinen moottori pitää hankkia jostain tietystä osoitteesta. Ja nykyisistä listoista ei ole vieläkään mitään selvyyttä.

Samaa trendiä en halua nähdä tässä luokassa enkä mitään 1-tyyppi renkaitakaan. TSS-10 luokasta en viitsi edes poimia esimerkkejä... sen takia ajankin siellä vaan niitä kisoja joissa voin ajaa valitsemallani välineillä (Alue-8).

Samasta syystä ajan TP-10:iä ja M8:ia ja T8:ia koska kukaan tai mikään taho ei määrää sitä millä välineillä harrastan ja miten. Vain perusasiat ovat määritelty jaa niihin eivät kuulu valmistajan määrittely (no okei jos pilkkua viilataan niin TP-10 on määritelty sallitut korit ja pakoputkistot valmistajineen mutta ainakaan vielä ei ole osoittautunut meikäläiselle esteeksi osallistua mukaan).

Itse hyväksyn 2 asiaa tänä päivänä:
- joko puhtaasti merkkiluokka tai
- täysin vapaa merkkien valitsemisen niin auton, voimanlähteen kuin varaosienkin suhteen

Kaikki muu on suurta pelleilyä joilla kulissien takana vaan edistetään tiettyjen tahojen toimintaa kauppiaat mukaanlukien.

Huh tulipahan sanottua...

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #319 : 11.02.10 - klo: 12.40 »
Yksi juttu on varmaan siinä että porukka kokee kohinan ikäväksi; keskustelua kun ei voi olla oikein olla seuraamattakaan jottei missaa mitään olennaista on varmaan pelkona.

Toinen se että sitä aktiivisesti vie muista poikkeavaan suuntaan sellaiset henkilöt jotka eivät itse aja ko. luokkaa.

Kaverit joilla on jo autot haluaisivat vaan ajaa ja kisata, ilman että tarvitsee pelätä jotain ihmeellisiä sääntöjä.

hieman OT mutta kyllä henkilökohtaisesti esim. GT-8 luokan moottorisäännöt v*tuttavat suoraan sanottuna koska kilpailukykyinen moottori pitää hankkia jostain tietystä osoitteesta. Ja nykyisistä listoista ei ole vieläkään mitään selvyyttä.

Samaa trendiä en halua nähdä tässä luokassa enkä mitään 1-tyyppi renkaitakaan. TSS-10 luokasta en viitsi edes poimia esimerkkejä... sen takia ajankin siellä vaan niitä kisoja joissa voin ajaa valitsemallani välineillä (Alue-8).

Samasta syystä ajan TP-10:iä ja M8:ia ja T8:ia koska kukaan tai mikään taho ei määrää sitä millä välineillä harrastan ja miten. Vain perusasiat ovat määritelty jaa niihin eivät kuulu valmistajan määrittely (no okei jos pilkkua viilataan niin TP-10 on määritelty sallitut korit ja pakoputkistot valmistajineen mutta ainakaan vielä ei ole osoittautunut meikäläiselle esteeksi osallistua mukaan).

Itse hyväksyn 2 asiaa tänä päivänä:
- joko puhtaasti merkkiluokka tai
- täysin vapaa merkkien valitsemisen niin auton, voimanlähteen kuin varaosienkin suhteen

Kaikki muu on suurta pelleilyä joilla kulissien takana vaan edistetään tiettyjen tahojen toimintaa kauppiaat mukaanlukien.

Huh tulipahan sanottua...

AAMEN!
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #320 : 11.02.10 - klo: 12.59 »
Sanon vielä ettei jää väärää kuvaa että arvostan suuresti kauppiaiden ja sponsorien ja vapaaehtoisten panostusta lajin eteen silloin kun se on terveellä pohjalla. Kaikki tahot jotka osallistuvat ratojen rahoittamiseen ja ylläpitoon ja kuljettajien auttamiseen tekevät tärkeää työtä lajin eteen. Edellisen postauksen tarkoituksena ei ole mitenkään dissata tätä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #321 : 11.02.10 - klo: 13.08 »
Hieman OT mutta kyllä henkilökohtaisesti esim. GT-8 luokan moottorisäännöt v*tuttavat suoraan sanottuna koska kilpailukykyinen moottori pitää hankkia jostain tietystä osoitteesta. Ja nykyisistä listoista ei ole vieläkään mitään selvyyttä.

Mika hyvä, kuten tiedät sääntöjen päämääränä on, että kilpailemeinen on tasaväkistä ja toisaalta niiden avulla pyritään pitämään kulut kurissa. Esim. GT-luokan perusajatus on juuri se, että aloittelijan on helppo tulla mukaan, kun tietää, mitkä laitteet pitää/voi hommata. Tämä siis sekä teknisessä, että kustannusmielessä. Samaa pätee varmasti luokkaan kuin luokkaan.

Varmasti on porukkaa, jotka ajelee mieluiten "vankilasäännöillä" ja tappelee ja soittaa poskeensa jälkeenpäin, kun tuo teki sitä ja tuo tätä. Esim TSS-10 FTT-kisasta ei kuulunut kenekään suusta pienintäkään äläkkää siitä, miksi piti olla se moottoori tai ne renkaat, asian joko hyväksyy tai ei.

Sanottakoon nyt asian selvennykseksi, että omasta näkökulmastani SC-autoille ei tässä vaiheessa ole tarvetta kovinkaan yksityiskohtaisille säännöille, mutta kun kiinnostus luokkaa ja voittamista kohtaan kasvaa, alkaa tämäkin juttu tulla jossain kohtaa ajankohtaiseksi.

[OT] Niin, ja GT-luokan uudet säännöt on AKK:lla katselmoitavan ja hyväksyttävänä, niihin palataan heti kun tietoa sieltä suunnasta tulee.[End of OT]
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #322 : 11.02.10 - klo: 13.16 »
Kyllä tiedän joo ja niitä mietin jo tuossa kirjottaessani mutta en ole niitä enää valmis puoltamaan ja syyt on minulle aika selvät joita osittain sivusinkin tuossa postauksessani. Käytin niihin aikaa vuonna 2008 aika paljon ja se riittäköön. Nykyisistä GT-8 säännösitä en ole mitenkään vastuussa, en mitenkään, tehtäköön selväksi. Eli en ole takinkääntäjä siinä suhteessa.

Niissä (rajoittamisessa) kun on sellanen vika että kun joku keksii hyvän konseptin vaikka nyt tuo traxxas slässin niin sitten muut valmistajat tulee perässä ja yrittävät vallata sielut ns. paremmilla tuotteilla. Säännöt eivät kuitenkaan pysy perässä tai anna oikeutta aiemmin aloittaneille josta koituu ongelmaa early-adoptereille, noin niinku esimerkkinä.

Myös gt luokka lähti kohtuu tasaväkisistä lähtökohdista (krossaripohjaiset autot ja katsottiin että 2 edustettua merkkiä ovat lähes identtisiä teknisesti) mutta eihän se ole lähellekään sitä enää.

Joo näistä voisi jatkaa vaikka päivän, joten on paljon helpompi todeta että säännöstely tai rajoittaminen merkkien/mallien suhteen ei kerta kaikkiaan kannata.

Kanssani ei tarvitse olla tietenkään samaa mieltä, en haasta riitaa. Näin tunnen asian olevan.

Kiitos OT:stä :)
« Viimeksi muokattu: 11.02.10 - klo: 14.06 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #323 : 11.02.10 - klo: 15.20 »
Ihan oikeesti Mika.
Lopeta jo tuo lässytys että en aja, ikä mulla ole kyseisen luokan autoa.
Sinä et tiedä joten lopeta jo se spekulointi.
Varsinkin kun tuolla olettamuksellasi ei ole mitään tekemistä näidenasioiden kanssa muutenkaan.
Täysin turhaan yrität saattaa minua huonoon valoon tuolla vänkäyksellä.
Kuten niin moneenkertaan olen jo sanonut niin keskustele asioista, ja jätä kaikki henkilökohtainen asia syrjään.
Viel jotenkinuskon että pystyt siihen kun oikein haluat. Asiaa paljon puhutkin, mutta silti pitää jatkuvasti mussuttaa myös tuota mistä et tiedä ja väkisin tavalla tai toisella mainitset minut.
Yritä edes jooko?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #324 : 11.02.10 - klo: 18.16 »
Ihan oikeesti Mika.
Lopeta jo tuo lässytys että en aja, ikä mulla ole kyseisen luokan autoa.
Sinä et tiedä joten lopeta jo se spekulointi.
Varsinkin kun tuolla olettamuksellasi ei ole mitään tekemistä näidenasioiden kanssa muutenkaan.
Täysin turhaan yrität saattaa minua huonoon valoon tuolla vänkäyksellä.
Kuten niin moneenkertaan olen jo sanonut niin keskustele asioista, ja jätä kaikki henkilökohtainen asia syrjään.
Viel jotenkinuskon että pystyt siihen kun oikein haluat. Asiaa paljon puhutkin, mutta silti pitää jatkuvasti mussuttaa myös tuota mistä et tiedä ja väkisin tavalla tai toisella mainitset minut.
Yritä edes jooko?

Kylläpäs se sinultakin 90% tulee ihan muuta tarinaa kuin asiaan liittyvää. Niinkuin tämä omakin teksti on. Ei liity millään tapaa SC sääntöihin.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #325 : 11.02.10 - klo: 18.47 »
Nää on taas näitä Mika R vs *HOKE* -päiviä. Bannit ei tunnu kyseisten herrojen kirjoittelutyyliin vaikuttavan niin seuraavaks lähtee sitten pojilta tunnukset kokonaan pois tältä foorumilta jos sama meno jatkuu.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #326 : 12.02.10 - klo: 09.55 »
Jotenkin tuntuu siltä että nämä SC luokat tulevat kuolemaan tiukkapipoisiin sääntöihin ja
rajoituksiin.
 Tuntuu idiootimaiselta jos omien osien, siis vastaavien alkuperäisten kanssa,  teko kielletään ja näin rajataan harrastus vai kauppureilta ostettaviin osiin. 
Eikö nimenomaan osien rakentelu, osien tekeminen itse jne ole yksi suolajyvä, kilpailemisen
ym juttujen ohella joita pienoisautoilussa on.
 Tällä rakentelulla en todellakaan tarkoita perus truggyn etc muutamista SC autoksi. Lähtökohtahan on että auto on valmistajan luokituksen mukaan SC auto, eikä mikään muu.

 

Ja minun mielestä pitää kannustaa tehdä omia osia jos siihen on kykenevä kuten olemme huomanneet tälläkin forumililla miten hienoja pelejä on tehty omista osista.
Toivotaan nyt että nämä harrastelijat eivät kyllästä luokkaan näiden keskustelujen takia, aikas hurjaa menoa on täytyy näin sivusta katsojana todeta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #327 : 13.02.10 - klo: 17.53 »
Ajetaan nyt vielä Pienoismalli tournament Vantaalla jonka jälkeen kisajärjestäjien kesken kokoamme ajatukset yhteen ja ...rummun pärinää...

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #328 : 14.02.10 - klo: 01.30 »
tätä settiä kun lukee niin tekee mieli myydä kaikki autot pois, ja vaihtaa harrastusta...
Joskus tämä on ollut varmaan niin lapsenkengissä, että kaikilla on ollut vielä kivaa. Nyt taitaa olla mennyt liian pitkälle koko touhu, kun on muuttunut tällaiseksi vääntämiseksi ja pätemiseksi.

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #329 : 14.02.10 - klo: 07.06 »
Radalle tai ulos vaan ajamaan, niin äkkiä tulee mieleen miksi tätä tehdään  :grin:
Ei ole pakko kilpailla, harrastaa voi muutenkin.