Aloitellaanpas tänne jonkinlainen topikki tuosta tällä viikolla saapuneesta Axial Yeti XL kitistä. Yeti XL RTR:n saapuessa markkinoille olin jo sitä mieltä, että tuon auton tulen jossain vaiheessa hankkimaan. Nyt kun kitti ilmestyi markkinoille kuume nousi entistä korkeammaksi. En tiedä mikä tässä autossa vetää puoleensa, ilmeisesti tuo jäykkä taka-akseli ;) Tai ehkä se on koko, omaan silmään näyttävä ulkonäkö..
Itse olen rakentanut aiemmin yhden auton, joka oli sekoitus Wraithia ja SCX10. Olen siis kittien suhteen aloittelija, mutta ohjeita seuraamalla tämäkin auto onnistunee hienosti. Yritän laittaa tänne kokemuksia ja ajatuksia auton rakentelusta kuvineen.
Topikkiin voi kommentoida itse tästä autosta tai Yeti XL:sta yleensä. Tähän mennessä olen pyöräyttänyt kumit vanteille, joten aika alkutekijöissä ollaan. Ai niin, vanteella ja renkaalla painoa n. 430g.. Ja kuvassa vertailu siis Axial Wraithin 2.2" vanne/rengas -yhdistelmään.
Ensimmäiset ajatukset paketin aukaisun jälkeen. Auto on iso, pakkaukset on Axial -tyyliin merkitty hyvin, mutta ikävä Axialin ratkaisu on monet erikokoiset ruuvit. Löytyy esim. 15mm, 18mm, 20mm... Näiden valinta oikeassa kohdassa voi aiheuttaa välillä päänvaivaa. Ohjeissa on kuitenkin joka sivulla mallikuvat tarvittavista ruuveista, joten se helpottaa vähän työtä.
Korin kanssa positiivinen yllätys oli se, että lexaniset koripaneelit oli valmiiksi leikatut ja niissä oli valmiiksi reiät asentamista varten. Ei siis päänvaivaa niiden leikkaamisen kanssa.