Ainakin itse näkisin SM-sarjan olevan mielekkäämpi vaihtoehto kuin nykyinen kerrasta poikki menetelmä, ainakin se hiukan tasottaisi mahdollisuudet kaikille, vähentämällä kotiedun ja himo-treenauksen tarjoamat hyödyt, eikä yksi epäonnistuminen vielä merkkaisi niin paljon. Tietenkin nopein voittaa joka tapauksessa...
Myös mahdolliset sään oikut vaikuttaisi vähemmän osaanottoon ja tuloksiin, ja SM:lle tulisi enemmän arvoa se osoittaessa hyvää sopeutumista eri ratoihin ja jatkuvaa nopeutta, eikä ainoastaan yhden radan suvereeni hallinta.
AKK tuskin halua myöntää erillistä matto- ja asvaltti SM samalle luokalle, joten samalla pitäisi pohtia sarjan muotoa, eli tulisiko SM-sarjan käsittää sekä matto- että asvalttikisoja, ja montako osakilpailua pitäisi ajaa.
Pitää muistaa että Touring on luokka jota ajetaan sekä matolla että asvaltilla, ja molempia pitäisi sisältää SM-arvoon.
Jos leikitään ajatuksella että nykyistä FT-sarjaa nostaisi SM arvoon, niin 6+6 kilpailua saattaisi olla hiukan liikaa, 3+3 tai 4+4 voisi olla järkevää kilpailumäärä SM-sarjassa.