Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SepiMies

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9
181
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.11.09 - klo: 22.45 »
Nyt pitää oikein sitten kysyä neuvoa, kun omat taidot ei riitä selvittämään. Eli tilanne on seuraava, että haen rustyyn löysempiä etujousia. Noh jouset ovat 2,5" pitkät ja 17mm halkaisijalta, mutta mikä lienee olla vakiojousten "rate"? Sitä en ole mistään löytänyt. Oma veikkaus olisi jossain 3-3,5 tienoilla. Losin jouset kuulemma sopivat näihin suoraan, joten pitäisi vaan tietää, kuinka paljon löysemmät hankkii, ajatus olisi laittaa jotain 2-2,5 väliltä.

Ja tiedän, että traxxas tarjoaa noita E-MAXX:in vakiojousia ratella 2,5, mutta ne on takajousien mittaiset ja eteen tungettuna jäykemmät kuin vakiojouset. Periaatteessahan tästä selviäisi pistämällä vain taakse lisää jäykkyyttä, mutta silloin taas keula ei tykkää pysyä maassa. Ja taakse on sovitettu E-MAXX:in "progressiiviset virijouset", mitkä toimivat toivotulla tavalla, joten perää en lähtisi jäykentämään.

Eli jonkin sortin apua jos saisi. Autosta on siis tarkoitus tehdä hiukan yliohjaavampi (mikäli olen käsittänyt oikein, että löysä keula ja jäykkä perä sen aiheuttaa).

182
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.11.09 - klo: 17.14 »
Medasec:illä on noiden hinta ollut Suomessa vissiin halvin jo aika pitkään. En nyt hetkeen ole kattonut, mutta viimeksi taisi VXL mallit olla jossain siinä 350€ tietämillä.

Itse aikanaan myös olin ostamassa XL-5 pedeä, mutta kun ne oli loppu niin "tyydyin" VXL:ään, mikä ei kyllä ole jälkeenpäin kaduttanut. Silloin tosin meni sitten laakista vähän enemmän euroja kuin oli budjetoitu.

Ja kannattaa kysellä pakettitarjousta, kyllä ainakin noista saben hinnoista hiukan lähtee pois. Kysyminen ei maksa mitään.

183
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.11.09 - klo: 22.21 »
Jos joku haluaa parempia ajo-ominaisuuksia, ja varsinkin talveks, niin tässä olis hyvä vaihtoehto lukkoperälle:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=48187

On muuten aivan älyttömän jämäkkää tavaraa, purkkia voi ravistaa ylösalaisin eikä diffiöljy tipu silti alas :lol: Perä on melkein lukossa, mutta sopivasti antaa tarvittaessa periksi ettei paikat hajoile niin herkästi.

Mä oon usein täällä mainostanu lähes samaa kamaa. Mulla on vakiokäytössä 300k "öljyä" asson tekemänä ja sekään ei kyllä tule purkista ulos ilman jotain välinettä. Ylösalaisin kun kääntää ni minuutin päästä alkaa esittämään haluja poistua purkista (siis lähtee hitaasti valumaan ulos, mutta mikään kiire ei tule). Tosin tuo on vieläkin jämäkämpää. Tuo kivasti vakautta menoon ku on tuota rasvaa diffissä. Pitänee koittaa vielä tuota 500k. Antaa vielä sen verran periksi, että ei ole vetareita/rattaita paukkunut  :grin:

184
Sähköautot / Vs: Turnigy 500 mAh 2s1p HC LiPo
« : 04.11.09 - klo: 22.01 »
Täällä on juttua aika paljon noista ja saman valmistajan muista akuista, joten sieltä vaan "opiskelemaan". Refereoituna voin todeta, että hyviksihän noita turnigyn akkuja on todettu.

185
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 02.11.09 - klo: 13.39 »
jos pitää niin alkaa noita talvirenkaiden ruuveja lyhentämään sopivampaan pituuteen. sitten talvikoriin ledien asennus --->  :police: :afro:

Niin tuota ei niitä ruuveja tartte mitenkään erityisesti lyhentää. Kumista kun ruuvaa vaan sen ruuvin läpi, niin kyllä ne sitten ajossa "pyöristyy" sopivaksi. Sellainen jäätynyt futiskenttä imee yhdellä akullisella ruuvit puoleen alkuperäisestä mitastaan  :grin:. Näin ainakin itsellä viime talvena. Tänä talvena menee uusi konsepti kokeiluun, josko ei tarttis aina viikoittain vaihdella noita ruuveja.

PS. Voi tosin olla, että se HongKong irtoruuvin teräs ei ole sitä kovinta mahdollista. Se saattoi myös johtaa "nastojen" ennenaikaiseen kulumiseen...

186
Sähköautot / Vs: Minkalainen auto 300e aloittelijalle
« : 30.10.09 - klo: 20.33 »
kaveril on ollu toi xl-5 rusty nu vuoden ja se on sen mielest nii täyttä p'skaa et sen tekis mieli heittää se menee... mul itel taas on stampde vxl ja en voi muuta sanoo ku et ihan sairaan hyvä auto!! ja älä missään nimes osta mitää harjallist ku niis taitaa olla muoviset rataat voimansiirrossaki toisin ku vxl malleis... ja harjaton on paljon parampi ja mukavampi käyttää muutenkin, eli kannattaa panostaa sen ver5ran että saa sen harjattoman

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, miksi rusty on mukamas täyttä p**kaa. Itsellä on tarvittaessa molemmat (osat auton mallin vaihtamiseen stampede <-> rustler) ja kun vuoden verran on "ajellut jatkuvasti" katollaan keulimisen ja "traction roll:in" takia niin en vaihda kyllä pedeen takaisin, kuin talveksi ja kesällä äärimmäisestä pakosta. Rustyyn kun lyö vaikka masherit alle, niin sillä pääsee maastossa samoin kuin pedellä, mutta tasaisella pysyy jopa pystyssä. Asvaltilla voi lähes täydestä vauhdista pyöräyttää 180 astetta, eikä mene ympäri (siis katon kautta).

Oma valinta näistä olisi rusty, joko VXL tai XL-5. Pede muuten, mutta on vaan turhan kaatumisherkkä.

187
Sähköautot / Vs: traxxas bandit vxl
« : 23.10.09 - klo: 18.33 »
Täällä on "aika paljon" juttua kyseisen auton veljistä. Siellä on myös jauhettu paljon säätimistä ja moottoreista, joten ei kun lukemaan...

188
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.10.09 - klo: 00.06 »
Vähän tyhmä kysymys ehkä, mutta kestääkö 5000mah lipo akku ajoa kauemmin kun 5000mah nimh? :huh:

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta niin kaikki tuntuvat väittävän, että kestää. Syy tähän on varmaan LiPon tarjoama korkeampi purkuvirta ja itse akun keveys. Kun on vähemmän liikutettavaa, niin moottorikin haukkaa vähemmän "ämpäreitä". Viisaammat valaiskoon tarkemmin.


Ja sitten ihan eri aiheeseen. Millä te muut olette koreja maalailleet? Itse tänään sutaisin prolinen desert rat:in pactran maaleilla, enkä kyllä ole ikinä törmännyt yhtä "leviäviin" maaleihin. Ennenkin on tullut spraylla maalattua sisätiloissa eikä se ole pahemmin "leijunut" sinne tänne. Tämä pactran RC maali taas tuntui lentävän maalauskohteesta jopa n. 2m päähän. Hienoksi meni kylppärin lattia :grin:, tosin se lähti pesemällä pois, kun ei vissiin ota kovinkaan hyvin se "pöly" kiinni.

Muuten kopasta kyllä tuli ihan kivan näköinen "pearl" tummansininen :cool:.

189
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.10.09 - klo: 01.07 »
Eikös nämä hiilikoneet tuppaa pitämään sellaista pientä "ininää" mennessään? Syytä tähän en tiedä, mutta joskus aikanaan kaverin hiilikoneella varustetun auton moottori piti myös sellaista "ininää" varsinkin pintakaasulla.


Niin ja vielä kerran, hyvän auton olet hommannut. Jos joskus rupeaa pedellä ajelu rassaamaan, niin sen muuntaa n. 2 tunnissa (kunhan osat on jostain saanut tilailtua) rustleriksi. Kuten jo mainittu, renkaita kannattaa muistaa kiristellä, ne jostain syystä tahtovat aukeilla. Tosin ruuvilukitetta väliin, niin se helpottaa. Menee täydestä vauhdista irtoava rengas muuten kauas, jos ajopaikkana esim. futiskenttä.

190
Sähköautot / Vs: HopWo 5000 mah pikalaturi
« : 05.10.09 - klo: 21.12 »
Sain jännää kommenttia eräästä turkulaisesta liikkeestä (nimeä ei nyt julkaista), että tuo lataisi maksimillaankin vain n. 3,8A virralla. Että sillai.

Ja asiaan, mulla on tuo. Täälläkin vissiin joskus siitä mainitsin. Tekee homman ihan perustavasti, kunhan ite osaa olla paikalla ja katkaista latauksen. Toki se katkaisee latauksen myös itsekseen, mutta akku on silloin lähes yhtä kuuma, kuin traxxasin velineon moottori ajon jälkeen. Lämmittää ihan oikeasti akun varmaan jonnekin 50-60 asteen tienoille. Mutta jos itse on paikalla katkaisemassa latauksen ajoissa, niin ihan toimiva peli.

191
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 29.09.09 - klo: 14.09 »
Kovin on kyseenalainen myös tuon "vesisuojatun" mallin suojaus. Ei se Traxxas mitään takuuta sille kuitenkaan anna että se auto kestää vedessä ajelun.

Tämä on varsin totta. XL-5 vissiin käyttää sentään eri noparia kuin vanha XL-5, mutta tämä uusi VXL nopari ei ulkoisesti ainakaan eroa vanhasta muuten, kuin johtojen liitostavalla. Olisi mielenkiintoista tietää, että mitä muuta sille on tehty, jotta sanotaan olevan vesitiivis. Servot on samat kuin uudessa E-MAXX:issa ja vastarikin paketoitu laatikkoon, mutta tuo noparin tiiveys jotenkin arveluttaa...

192
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.09.09 - klo: 21.25 »
Työnnetään omakin lusikka soppaan ja laitetaan oma liima tänne. Eli ite liimailen kumit medial pro:n medial bond nimisellä liimalla. Ottaa aivan käsittämättömän kovin kiinni. Jos jostain syystä haluaa kumit irti, on pakko jollain niitä keittää ja veitsellä leikata vanteen ja kumin välistä irti. Silti kumit ennen repeää, kuin liimaus antaa periksi. Siksi nykyään liimaan renkaat vain kolmesta kohtaa n. sentin matkalta kiinni, että ne saa edes jotenkin joskus irti.

Ainoa miinus, että tuota ei ole missään enää näkynyt.

193
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.09.09 - klo: 01.11 »
Lainaus käyttäjältä: OV

Aiheesta seitsemänteen. Slashin kaveriksi on ensi viikolla tulossa XL-5 rusty. Harjatonta siihen pitäis vaihtaa niin voisko joku autosta tietävä vinkata mitä rattaita pitää vaihtaa (vaikka linkit osiin niin tulee varmasti kaikki), jotta saa sen kestämään. Kun tuossa taisi olla muovia ja vxl vasta on metallisilla?

Tarttet sinne osat 2388X (VXL:ien diffi rattaineen) ja 3696 (teräksinen idleri). Mahdollisesti myös 3195 (teräs ratas slipin akselin päähän), mutta se taitaa olla myös XL-5:ssä jo terästä. Ainakin sabesta löytyy, hintaa jotain hiukan päälle 20€.

194
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 19.09.09 - klo: 11.35 »
Tuo keuliminen riippu aika monesta tekijästä.Esim välitykset.Keuliihan tuo esim. sillä traxxassin omalla VXL setillä,jonka koneen kv-arvo on 3500.Tosin ei taida keulia ihan perus 6 kennosella pötköakulla.Korjatkaa jos jotain väärin.

Kyllä keulasee, mutta alustana pitää olla jotain pitävää ja slippi täysin kiinni :grin:. Ja tosiaan, kyllä jo 3500kv koneella mennään keula ilmassa. Ja kv-arvoa enemmän vissiin vaikuttaa se, millaisella jännitteellä/akulla ajaa. Eikös näissä 1/8 luokan sähkökrossareissa käytetä vaan jotain 1900kv koneita, mutta sitten vastapainoksi 5s-6s lipoja? 1900kv ja 5s lipo vastaa kierroksiltaan 3500kv konetta ja 8s NiMH:iä. Ja loppu meni sitten täysin aiheen vierestä...

PS. On muuten jännä, että toiset haluaa saada auton keulimaan ja toiset yrittää päästä siitä kokonaan eroon.

195
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 15.09.09 - klo: 22.25 »
Varmaan joku 8s nimh tai 2s lipo voisi olla passeli ajettavuuden kannalta :roll:.

Kyllä ainakin pede on jo 8s NiMH:llä melko päätön vehje. Ajo-ominaisuudet laitteessa kun on mitä on, niin on aika hullua touhua, kun kaasua ei kestä laittaa 20-30m jälkeenkään pohjaan asti (siis asvaltilla). Hiekalla sentään hiukan paremmin, mutta sielläkin mennään ajoajasta suuri osa eturenkaat ilmassa. En kiellä etteikö tuo hauskaa olisi, mutta ei siinä enää mitään ajettavuutta ole. Liekö se tosin peden tarkoituskaan? :grin:

Seuraavaksi onkin vuorossa siirtyminen rustyyn (pede --> rusty konversio) ja katotaan sitten tuleeko akuksi edelleen nykyinen 8s NiMH vai 2s LiPo.

196
Sähköautot / Vs: HBX Probleema
« : 14.09.09 - klo: 20.53 »
Vastaan tähän "aika" lyhyesti.

1. HBX laitteisiin ei voi laittaa hiiletöntä vakionoparin jatkeeksi (tai on niitäkin vissiin joku malli harjattomalla). Vakionopari kestää enintään 17-lankasen harjallisen koneen. Jos haluat harjatonta laittaa, menee siis sekä nopari ja motti vaihtoon, comboja saa varmaan kaikista rc-liikkeistä. Hinnat lähtee siitä 100€ -->

2. Enpä uskoisi, että tuon voimansiirto kestää kauaa harjatonta, mutta kokeilla voi toki aina. Taitaa olla kaikki rattaat muovia ja näissä ei taida olla "slipperyä" mikä suojelisi rattaita.

3. Miksei autolla voisi ajaa hiekalla. Ongelmaksi tulee auton kesto. Jos osut johonkin kuoppaan, niin on enemmän kuin todennäköistä, että jotain hajoaa. Varsinkin jos autoon laittaa harjatonta kiinni, niissä nopeuksissa kestävämmätkin autot ottaa helposti "damagea".

Tässä vissiin vastaukset kysymyksiin.

197
Sähköautot / Vs: HPI Cyber 10B
« : 10.09.09 - klo: 11.31 »
Tämä ei liity aiheeseen, mutta missäs raisiossa on tämä sähkökrossirata? Satun tietämään Turussa vaan Jyrkkälän radan, mikä on vissiin polttisrata. Itselläkin olisi jonkinasteista kiinnostusta hankkia sähkökrossari, mutta toistaiseksi on vielä jäänyt. Voisi käväistä Raisiossa kattomassa millainen rata siellä on.

Googleakin vaivasin, mutta tulosta ei syntynyt, kuin jotain vanhoja keilahallin alakertajuttuja.

198
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.09.09 - klo: 15.57 »
Tämä kuva sai odottamaan entistä pahemmin, että loput rustyn keulan osat saapuu. Siinä on vaan niin paljon paremmat ajo-ominaisuudet, että oma pede muuttuu rustyksi. Pääsee rustykin ihan riittävän hyvin maastossa, ja jos ei pääse, niin korotetaan sitten alustaa. Hieno kuva "mop", mulla on vähän samantyylinen ajopaikka...

199
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.08.09 - klo: 17.04 »
kaksi vaihtoehtoa.
a) ostat RPM:n suojan jossa ei ole sitä koloa.
b) teippaat sen kolon umpeen vaikka jesarilla.

Tietääkö muuten joku, joko suomesta saa sitä uudempaa RPM:n koteloa, mikä menee myös VXL:ään suoraan ilman modauksia. Siinä pitäs myös mahtua velinoenin akseli pyörimään vapaasti. Vissiin velineonin akseli on hiukan pidempi kuin XL-5:ssä ja sorvaa hienon reiän siihen vanhan malliseen. Tosin tuo teippikin toimii vallan mainiosti.

200
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.08.09 - klo: 17.07 »
Taisi olla niin, että XL-5 kestää 550 kokoiset koneet 12-lankaan asti ja 540 kokoiset 15-lankaan asti. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

201
Sähköautot / Vs: Kysymys halvoista akuista
« : 03.08.09 - klo: 00.49 »
Mulla on grepowin 4200mAh kennoista kasattu 8 kennoinen akku ja ainoa miinuspuoli on melkoinen itsepurkautuvuus. Muuten ei voi kuin kehua.

202
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 01.08.09 - klo: 11.31 »
slashista se on.
jos katsot tarkemmin niin ei se runko kapea ole.
slashissa on tuollainen akku pidike sekä proge jouset paljastaa myös.

Katos katos. Ei pitäisi tuohon aikaan enää yrittää tunnistaa mitään. Kiitän korjauksesta.

203
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 01.08.09 - klo: 01.39 »
Mistähän autosta tuo uudemman noparin kuva on otettu? Kovin on pedemäisen näköinen kapea runko, mutta mikäs viritelmä tuon akun kanssa on? Joko se on kotimodattu tai sitten traxxas on muuttanut kokonaan noparitelinettä ja akun kiinnitystä. Akku tulee ikäänkuin "väärinpäin" ja "kynsien" alle. Voisivat samaan tahtiin, kun päivittävät mallejaan, pistää niistä myös kuvia sivuilleen. VXL pedestä edelleen samat kuvat kuin tullessaan markkinoille, vaikka siinä on jo muutamia näkyviä muutoksia.

204
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 31.07.09 - klo: 01.02 »
Pistetään nyt sitten vielä kerran, että uusin painos VXL-3s mainostetaan jopa traxxasin katalogissa olevan vedenpitävä. Tosin tuo uusin versio ei tiettävästi eroa muuten vanhasta, kuin moottorin johtojen liitännällä, joten itse en luottaisi vedenpitävyyteen. Roiskeet saattaa pitää ulkona, mutta mitään E-MAXX tyyppistä uittamista en harrastaisi.

205
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.07.09 - klo: 22.35 »
Pitääkö se millaista ääntä, kun liikkuu vaan sillai hitaasti eteenpäin (sport modella)? Jos pitää sellaista korkeaa vinkuvaa ääntä, on slippi liian löysällä. Jos ratisee/rutisee, moottori voi olla löystynyt ja päässyt liikkumaan --> pinjoni ja spurri eivät kosketa kuin vähän.

Vai riittäkö ajoa sport modellakin kunnolla sen ekat 5min. ja sitten heittää matelevaksi? Jos näin, niin onko harjaton vai harjallinen kyseessä (VXL vai Titan 12T)? Jos Titan, moottori voi olla tiensä päässä ja lämmetessään lakkaa vaan pelittämästä.

206
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.07.09 - klo: 01.15 »
Voisiko olla se kuuluisa virtanapin reikä liian ahdas? Joissain tapauksissa täällä on ollut samanlaista sekoilua, kun nappi on jumittanut pohjaan. Selventäisi ainakin tuon, miksi autossa on heti virrat, kun akun laittaa kiinni. Voihan noparia koittaa ohjelmoida uudelleen, josko kuitenkin olisi siellä jotain mennyt sekaisin. Ohjeet tähän löytyy ohjekirjasta.

207
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 10.07.09 - klo: 17.08 »
No saahan noita latureita ihan suomesta, eriasia on sitte se, mitä ne maksaa. Tässä esim. yksi mahdollinen laite. Hintaa tosin melko reilusti. Tässä toinen vaihtoehto, mutta verkkovirtakäytössä saattaa latausteho tulla jo 8000mAh lipolla vastaan, mikä sitten hiukan hidastaa latausta. Molemmat varmaan ihan laatupelejä, itse harkitsen tuon halvemman hankintaa. Täältä voi myös katsella omiin kriteereihin sopivaa laturia.


Huomaa jos haluaa alusta loppuun paukuttaa 8A:n virralla, niin 2s lipolla tarvitaan lataustehoa vähintään ~67W. Jos taas pärjää pienemmilläkin virroilla, niin laturin valinta helpottuu ja hinta halpenee.

208
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 07.07.09 - klo: 10.51 »
Oisko ollu losin pinjonit tuumaisella ruuvilla ja niissä tuli mukana se avain (huom. academyn kohdalla en tiedä, mutta ainakin trx:n pinjoneissa näin). Muiden valmistajien on ollu aina metrisellä, juuri tuolla 1,5mm kannalla.

209
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 08.06.09 - klo: 20.30 »
eipä silti että olisi helpolla päässyt, oli joku henkimaailman juttu kun ne rattaat vaihdoin.
ensin ne pyöri kuten kuuluu ja aina kun laittoi kannen paikoilleen niin meni täysin jumiin.
kun tarpeeksi monta kertaa sen avasi ja ihmetteli ja pyöritteli niin lopulta se toimi kuten pitää.

Tuo on muuten täysin tuttua myös mulle. Keksin ihan vahingossa, että se diffin kansi ei sovi kuin yksin päin kunnolla kiinni, mutta sen saa molemmin päin paikoilleen, tosin väärin päin diffi jumittaa. Siinä diffin rungossa on pienen pienet nystyrät, toinen hieman isompi ja kannessa näitä varten kolot. Ne kun kohdistaa oikein niin johan lähti pyörimään :grin:. Voisi tuossa parempikin tsydeemi toki olla...

210
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 15.05.09 - klo: 21.49 »
Jees kiitokset vastanneille. Kyllähän se siitä irti sitten lähti. Laitoin pihdit rattaan yli niin, että se pieni tappi mahtui tulemaan pihtien läpi ja isommalla vasaralla hittiä pihtien päälle. Näin sai lisää iskupinta-alaa ja hep, milli kerrallaan tuli pois. Ja taas saa bashaus jatkua :grin:.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9