Jos lataat normaalilla 4-5A virralla, kunnossa oleva akku ei lämpene latauksen aikana paljoa, vaan vasta latauksen lopussa, kun akku on jo täynnä. Jos tarkoitat tätä loppulämpiämistä, niin silloin laturisi ei osaa katkaista latausta ajoissa. Siinä tapauksessa sinun on tehtävä se itse siinä vaiheessa, kun akku on selvästi kättä lämpimämpi, mutta ei vielä epämiellyttävän lämmin (40-45°C).
Jos kahden moottorin systeemi ottaa erityisen paljon virtaa, se voisi selittää akkujen nopean vioittumisen. Kuinka pitkä on ajoaika? Jos se on 2100mAH -akulla luokkaa 3-4 min tai enemmän, ei virta ole sen suurempi kuin touring-autojen kisatilanteessakaan.
Akun voimakas lämpeneminen ajon aikana viittaa kuitenkin suureen virtaan. Vai tapahtuuko lämpeneminen ainoastaan viallisessa akussa/kennossa?
Jos kenno on viallinen, se täytyy ottaa pois. Kahdesta akusta saat yhdistettyä yhden ehjän, ja varakennojakin jää.
RC-autoihin tarkoitettujen akkujen pitää kestää RC-autoilla ajamista. Kuulostaa merkilliseltä.