Itse omistin skootterin, joka kulki paremmin kuin vakiokevarit. Sinne ~60-70km/h asti vei kiihdytyksessä, huiput oli ~85 oikeaa nopeutta (mittariin jotain aivan muuta). Variaattori säädöissä, kuriton putki ym. hilpettä tuossa oli. Ja tietty omatekemä konkkarajotin, josta sai kytkimestä kääntämällä mopon kulkemaan 45 :lol:
Ja sitten tosta kotarista (itellä nykyään 125 EXC), niin ei siellä nyt ihan tommosia ohjekirjassa lue. Ensinäkin pyörä on A1 tehoisena kuristettu 4,8kW, jotta pääsee päästörajoituksista läpi (kiitos EU!). Putki on niin täynnä metallia, ettei kuristuksia pysty itse ottamaan pois putkea pilaamatta. Tämän takia pyörän mukana saa täystehoputken, joka on täysin kuristamaton. Tosiaan tuon A1 putken kanssa pärrä kulkee noin 60, eikä meinaa pysyä millään käynnissä. Kone menee nopeasti tukkoon eikä todellakaan tee hyvää.
Ja tosiaan itseäni ei pahemmin kiinnostanut hommata vakiokevaria, josta tulee mopopojat viriderbeillä ohi, ja jota tehokkaampi mopo mulla oli aikoinaan
BTW: tänään tuli Briteistä palikkaa 800 eurolla, vastapuolen aiheuttaman kolarin vahinkojen korjaamiseen. Kotari siis uuteen kuosiin ens kaudelle o/