Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ekoskim

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 02.07.13 - klo: 16.13 »
Se on just tasan tämän näköinen, en osaa sanoa minkä mekkinen. Tuli LRP:n mukana.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLXX4&P=OW

Diffirasvana olen käyttänyt erään suomalaisen rc liikkeen suosittelemaa rasvaa. Diffirasvaa olen laittanut HYVIN ohuelti kulutuspinnan (prikan) päälle. Painelaakerille en ole laittanut rasvaa ollenkaan.

2
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 24.06.13 - klo: 22.25 »
Vanha topic, mutta nostetaan takaisin keskusteluun.

Miten tuollainen edellisissä viesteissä mainittu kuuladiffi tulisi säätää. Itselläni on kyseiset diffit, ja olen niiden kanssa vähän hukassa.

Mikäli kiristää yhtään liikaa, painelaakerin pienenpieni prikka halkeaa. Jos taas jättää yhtään löysälle, niin diffi tietenkin luistaa. Joissakin malleissa on käsittääkseni jousi painelaakerilla, mutta tässä ei näytä olevan...

Otetaan siis hyviä neuvoja vastaan 1/18 kuuladiffin täydellisestä huoltamisesta ja säätämisestä.

Kiitos.

3
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 08.04.08 - klo: 13.13 »
Parit aloittelevan autoilijan kysymykset liittyen Monster FT:iin. Ostin käytettynä, niin nyt on vähän epäselvää mitä kaikkea auto on sisäänsä syönyt. :)

Onko FT:ssä valmiina kuuladiffit? Missäköhän selitettäisi kuuladiffin toimintaperiaate? Kasaamis ohjetta kun selailin niin sen perusteella näyttäis olevan ihan ratasdiffit.

Mites ku servon (HS-422) akseli alkoi pyörimään tyhjää muovisen holkin sisällä, vaikka mielestäni laitoin juuri oikean kokoisen holkin. Pitäis vissiin varovasti liimata. Niitä taitaa saada uusia kaupasta? Samaten kaksipuolinen teippi, millä servo on kiinni, ei oikein pitä hyvin. Tekee aika ison klapin. Pitäis vissiinkin hommata semmonen hiilikuitu tuki servolle. Onko hyvä?

Entä auton pesu. Varsinkin nyt keväällä on ajoittain aika rapanen. Renkaat ja ripustukset olen huuhtassut varovasti vedellä jonka jälkeen kaasu täysille, että vähän linkoaa kuivaksi. Onkohan tuosta haittaa? Onko sillä jossain laakereita jotka kärsii? Kopan sisältä olen vain kopistellut pahimmat havut pois.

Mites noparin (Pulso 30A) ja moottorin (DY20) kosteuden kestävyys. Onko ollut ongelmia? En nyt tietysti missään vesipasseissa ajele, mutta onko ollut kosteuden kanssa ongelmia?

Eiköhän siinä ollut suurin osa mieltä askarruttavista kysymyksistä. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. Tässä sitä harjotellaan ja joka päivä opitaan paljon uutta!!!

4
Sähköautot / aloittelijan kysymyksiä
« : 27.12.06 - klo: 16.47 »
Moottori näytti olevan Mabuchi 540. Onko toi siis käämitty 20 kierroksella,vai?

Miten muuten kun autohommissa tunnutaan käytettävän kahta taajuusaluetta 27 Mhz ja oliko se nyt 40Mhz. Kumpi parempi, onko sillä väliä?

5
Sähköautot / aloittelijan kysymyksiä
« : 27.12.06 - klo: 15.23 »
Mutta kyseessä on ihan ehjä auto, suhteellisen vähän ajettu. Ainoa puute on eturenkaan heikko tuenta, väljyys.

Radiolaitteet sekä noparin joudun varmasti ostamaan joka tapauksessa, oli auto uusi taikka vanha. Pitää kait toi ensin rikkoa ennen kuin viittii ostaa seuraavaa :wink:

6
Sähköautot / aloittelijan kysymyksiä
« : 27.12.06 - klo: 14.55 »
Tervehdys foorumin väelle!

Sain n.10v vanhan sähköauton kunnostettavaksi itselleni ja pojalle. Itselläni on kokemusta vain sähkölennokeista, joten nämä autohommat on ihan uusi alue. Mielessä on niin mahdottoman paljon epäselvyyksiä ja kysymyksiä vailla vastauksia, joten ajattelin avata ihan uuden säikeen niiden selvittämiseksi.

Auto on ilmeisesti Marui Hunter, ja n.8-10 v. vanha. Toimii silti. Löytyyköhän moiseen peliin enää varaosia mistään? Eturenkaiden kiinnitykset ovat väljähtäneet aika tavalla. Ja toinen eturenkaan pystyakseli, jonka varassa rengas kääntyy, on katkennut eikä kestä enää kovia tärskyjä. Sen pystyakselin tosin pystyy varmaan itsekkin jostain valmistamaan.

Entäs nopeudensäädin. Nopeudensäädin vaikuttaa aika vanhalta. Siinä on kaksi vastusta, jotka lämpenevät aika tavalla. Säädin on servokäyttöinen. Vaikuttaa että hiljaa ajettaessa virta kulkee molempien vastusten läpi, vähän kovempaa ajettaessa vain toisen vastuksen läpi ja niin edelleen. Eli nopeuden säätö on huono ja hyötysuhde vielä huonompi. Sarjassa on käsittääkseni ihan vakio moottori, eikä tunnu olevan tarvetta tehokkaampaan. Minkäköhänlainen säädin olisi hyvä. Tarvis olla tarkka kaasun säätö ja pakki. Ei tarvis mitään kisavirityksiä kestää, vaan ihan vakiomoottorilla ajellaan.

T.esa

Sivuja: [1]