RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Niko - 10.12.06 - klo: 01.33
-
Olin myös eilen hieman haistelemassa nitron käryä Valkeakoskella. Todella loistava keksintö tämä maapohjahalli. Jotenkin vaikutti siltä, että tänään ei ollut niin paljon savuakaan.
Mieleeni tuli semmoinenkin asia, että kuinkahan suuri merkitys krääsän määrän on käytettävällä polttoaineella. Siis mikä polttoaine käryttää enemmän kuin toinen. Se on varmaankin selvää että bensa-autoista tulee enemmän käryä kuin nitrovehkeistä.
Enivei rata oli mainio myös eilen. Loistavaa työtä. Josko itsekkin pääsisi ajoon osallistumaan ensi vuoden alussa.
Onko tietoa ajetaanko myös joulun ja uuden vuoden pyhinäkin?
-
onko jollain jotain kuvaa radasta? pitäis varmaan tulla ainakin kerran käymään siellä..
-
tossa video pätkä.. http://www.kolumbus.fi/rcautot/VM02.12.2006.wmv
-
Joko kuva valehtelee tai teillä on poijaat melkonen savun poisto "ongelma".
Oma pää tulisi saletisti kipeeks tuosta käry määrästä :roll:
-
Onko tietoa ajetaanko myös joulun ja uuden vuoden pyhinäkin?
Kyllä tällä tietoa on tarkoitus ajaa jokaisena Lauantaina Maaliskuun loppuun asti :mrgreen:
Semmosille jotka ei vielä tiedä niin,
Ajopaikka on Valkeakosken Maapohjahalli Niementie 20
Ajoaika joka Lauantai klo 16.30 - 19.30
Ajokerran hinta on 12e
Tervetuloa tutustuun!
-
Joko kuva valehtelee tai teillä on poijaat melkonen savun poisto "ongelma".
Oma pää tulisi saletisti kipeeks tuosta käry määrästä :roll:
Ilmastointia on tehostettu kerta kerralta paremmaksi, eilen se toimi jo aika hyvin. Pikku hiljaa hyvä tulee. :mrgreen:
-
-
-
miten muuten onko siellä ollut astmaatikkoja ajamassa.
miten teillä on nuo kiteet hoidettu tuolla, kide taulu vai.
Olispa minullakin (kisat jota olen järjestänyt) noin paljon talkoo porukkaa kuin rataa rakennetaan pystyyn, on ollut vähän hiljan puoleista.
Jerzi
-
Samaa mieltä :?
Onko teillä ollut jotain ongelmia sen kanssa?
Hallin oma ilmastointi on surkea ja toimii kunhan jaksaa.
Mäkisen Mikko on hommannut ja rakennellut sinne mitä ihmeellisempiä puhaltimia ja ilmastointi-imu torvi virityksiä jotta saatais se katonrajassa leijuva savu pihalle. Parempaan suuntaa joka kerta menty, siitä ISO kiitos Mikolle. :mrgreen:
-
Eipä siellä eilen mikään kovin huono ilma ollut...
Kärtsä nous aika nopeesti yläilmoihin ja muutenkin oli kokoajan pientä ilmavirtaa.
Varsinkin siellä varikko alueella oli aivan raikas ilma.
Toki se radalla oleva kärtsä sais pienempikin olla, mutta tosiaan tuokin ilmanlaatu oli jo sitä tasoa ettei sitä käryä oikeastaan huomannut kuin vasta ajon jälkeen kun nosti katsetta pikkusen ylemmäs.
-
http://www.kolumbus.fi/rcautot/VM09.12.2006.wmv
Viteoo eilisestä ajosta, kuvaaja kerkesi piipahtaa vaan hätäisesti paikalla...lopussa olisi ollut varmasti paljon kivaa kuvattavaa, mutta tälläin tällä kertaa
-
Hienolta näyttää! Olispa täälläkin noin paljon porukkaa. :mrgreen:
-
miten muuten onko siellä ollut astmaatikkoja ajamassa.
miten teillä on nuo kiteet hoidettu tuolla, kide taulu vai.
Olispa minullakin (kisat jota olen järjestänyt) noin paljon talkoo porukkaa kuin rataa rakennetaan pystyyn, on ollut vähän hiljan puoleista.
Jerzi
eiköhän noihin sunkin järkäämiin tapahtumiin talkoo porukkaa saadan jos vähän vihjasis että apua tarttettais.
tuonnepa pitää lähteä kokeilemaan joku lauantai haboaa
-
miten muuten onko siellä ollut astmaatikkoja ajamassa.
miten teillä on nuo kiteet hoidettu tuolla, kide taulu vai.
Olispa minullakin (kisat jota olen järjestänyt) noin paljon talkoo porukkaa kuin rataa rakennetaan pystyyn, on ollut vähän hiljan puoleista.
Jerzi
eiköhän noihin sunkin järkäämiin tapahtumiin talkoo porukkaa saadan jos vähän vihjasis että apua tarttettais.
tuonnepa pitää lähteä kokeilemaan joku lauantai haboaa
seuravan kerran minä saan puhelin soiton ja minä pääsen valmiiseen pöytään.---> tuskinpa vaan mutta onhan noita asioita nähty vuosien varrella.
Jerzi
-
Kyllä tällä tietoa on tarkoitus ajaa jokaisena Lauantaina Maaliskuun loppuun asti :mrgreen:
Semmosille jotka ei vielä tiedä niin,
Ajopaikka on Valkeakosken Maapohjahalli Niementie 20
Ajoaika joka Lauantai klo 16.30 - 19.30
Ajokerran hinta on 12e
Tervetuloa tutustuus!
Moro
Helmikuussa on petanque turnaus 03.02-07 ja 10.02-07 on jalkapallo turnaus eli silloin ei ole ajoja.Ja ajot muuten jatkuu vielä huhtikuun puolelle
On myös mahdollista ostaa kausikortti hintaan 77.8€.
Jos porukassa on ilmastointi asintuntijoita niin apu olis tarpeen,vielä kun ei olla saatu savuttamatonta fluidia niin puhaltimia tarvis rakennella lisää niin että päästäis tuosta savu haitasta.
-
Puitteet luo harrastajia.
Hieno homma! :D
-
Nyt saatin Joululahjana Koskiniemen Tapilta lahjoituksena 800mm kanava puhallin ja putkea n.12m. Viimekerta koitettiin pelkästään sen avulla savunpoistoa ja todettiin että parani taas hieman.Nyt lauanataina laitettaneen lisäksi vielä joku vanha puhallin avuksi niin pitäis jo riittää vaikka tulisikin se normaali 15 kuskia.Rata on alkannut muotoutua mielestäni jo mukavaksi eli sitä koitetaan hieman vaikeuttaa reuna köyden sanelemissa mahdollisuuksissa sitä kun on (vain) se 400m hyppyrit on osoittautuneet toimiviksi ja niitä on nyt suunniteltu tehdä yksi lisää ei kait kumminkaan ehdi vielä tulevaksi lauantaiksi.
Nyt pitänee mennä laittaan polttisauto sellaiseen kuntoon ettei tarvis aina predatorilla ajella vaikka näytti silläkin aika hyvin ehtivän jos olis osannut ajaa.
-
Huomenna olisi tarkoitus tehdä lisää niitä pieniä röykkyjä et saadaan vaativammaksi rataa.....ja lauantaina tulee tuplat eri paikkaan mitä nyt on ollut.
-
Jos huomenna on ajot, niin olis tarkoitus tulla kahta Mäziggiä sinne kokeilemaan. Mihin aikaan alkaa radantekotalkoot (jotta tietää tulla vähän myöhemmin) :D . No ei sentään, vaan että ehtii talkoisiin!
-
radantekotalkoot aloitetaan yleensä 16.30..+-10min
ilmastointihormia varmaan pääsee asenteleen jo hieman tuota aiemmin kunei haittaa jalkapalloilijoita.
kertamaksu tosiaan tuo 12e/henkilö joten kannattaa varata pikkurahaa ja illasta vielä hieman aikaa että varmasti saadaan rata purettua..
ajovuorot ovat luultavasti jälleen voimassa kun luultavasti on taas tuota porukkaa tulossa kohtuullisesti..
p.s huomenna pääsee ajaan ekaa kertaa reiskalla :D
-
onkos sinne tänään 6.1 menijöitä ku tulisin täältä vammalan suunnalta käymään siel katttelemas.....
-
Tänään on edelleenkin pöristelyä normaaliin tapaan
-
Eilen jäi joltain tuollainen tankkauspullo...takas voi kysellä allekirjoittaneelta.
(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/tankkauspullo.jpg)
-
kysyisin tätä kautta jos vaan ei ketää haittaa et olisko mielenkiintoo vaihtaa sähkö tourinkeja poltis krossiin tai stadium truckii tai monsteriin... kävin eile siellä kattelees ja tekis mieli polttis autoja.... vastauksia vois laittaa yv:nä autot on myynnissä kyl myyntiosastolla
-
Jahas...
Ai se löyty sitten lopulta.
Pullon omistaa JQ.
Sitä metsästettiin ajojen loputtua, mutta koska yhdellä meistä oli hirveä kiire töihin niin siinä tohinassahan se sitten jäi.
-
Jahas...
Ai se löyty sitten lopulta.
Pullon omistaa JQ.
Sitä metsästettiin ajojen loputtua, mutta koska yhdellä meistä oli hirveä kiire töihin niin siinä tohinassahan se sitten jäi.
No hyvä....Otan sen mukaan ensviikonloppuna :wink:
-
kysyisin tätä kautta jos vaan ei ketää haittaa et olisko mielenkiintoo vaihtaa sähkö tourinkeja poltis krossiin tai stadium truckii tai monsteriin... kävin eile siellä kattelees ja tekis mieli polttis autoja.... vastauksia vois laittaa yv:nä autot on myynnissä kyl myyntiosastolla
Noniin ei muutakuin hommaat xray xb8 krossarin tai hongnorin truggyn ja koskeen ajeleen sen jälkeen. ikävä kyllä en omasta reiskasta luovu joten se pitääpi muualta kaivaa :)
-
Tai hobaon :D , tämä vaan siksi ettei muut unohtuis :wink:
-
Missä se oli? En voi olla noin sokee!!!!
-
Valkeakoskella ajelu on ihan jees! :D Sitten ku saa vielä savua hieman pois niin on pääsuorakin vähän helpompi ajaa. :) Hyvinhän se nytkin jo onnistuu kunhan muistaa ettei pääsuora mutkittele minnekään :mrgreen:
-
juu tahto se pääsuora launtaina olla hieman s-mutkia täynnä kun joutu melkein perä edellä menemään koko suoran :D
mutta täytyy sanoa että viimekertanen oli kyllä mielenkiintoisin rata tähän asti ja muutenkin täytyy olla reiskaan tyytyväinen kun sillä ensimäistä kertaa pääsi kunnolla tykittämään. nätisti meni tuplista yli ja suoranopeutta tuntuu riittävän. ainoamikä tuotti päänvaivaa oli vasemmalle kääntyessä. tuntu että joku vähän pistää ohjauspuolella vastaan.
-
Missä se oli? En voi olla noin sokee!!!!
En tie mäkään...Toni löysi sen ja rupes huhuileen kenen tää on...sitten se vaan jäi mun hoteihin ;)
-
Tuli tossa vaan lauantaina mieleen, että eikö se imurin putki vois olla hieman lyhkäsempi...
Nyt kun katteli niin ylhäällä ha aivan alhaalla oli kohtalaisen puhdas ilma... Mutta siinä parinmetrin korkeudella alko jo olla semmonen katku että haittas näkyvyyttä.
Kun kävi lähellä imuria katselemassa niin sieltä se imi korkeuksista sitä kirkkaampaa ilmaa kuin mitä tosiaan hieman matalemmalla oli.
Tosin olihan tuo kelikin sellanen että se käry ei päässy nousemaan korkeuksiin, vaan tuppas pysyttelemään väkisinkin alhaalla.
Mutta onko tuota kokeiltu puolet lyhkäsemmällä putkella?
-
ei ole kokeiltu. tarkoituksenahan oli alunperin että se tosiaan imee sieltä katonrajasta sen käryn mutta kuten sanoit nyt oli ilmanpaine hieman erilainen mitä aiemmin ja tottahan se ajajien määrä vaikutti jota tällä kertaa oli varmaan enemmän kuin muuten tähänasti...
Ikävä kyllä ajajamäärä vaan ei näkynyt radan pystytys ja purkuvaiheessa kun yllättäen porukka aina katoaa johonkin. ei se 450m laivaköyttä ihan helposti liikahda. Ne autot voi sitten kiillotella siellä kotona.
vaikka tuntuukin helpolta täällä huudella eikä paikanpäällä niin sanonpa vaan että tästä lähtien KAIKKIEN olisi parempi tehdä radan eteen töitä ellei sitten oikeasti löydy jonkinlaista lääkärintodistusta selkärangattomuudesta!!
-
Tottahan tuo...
Ikävästi tosiaan nyt tartti yhden meistä olla töissä, joten lähtö tuli meikäläisellekkin yllättävän pikasesti...
Ja kun vieläpä juuri kuskin piti kiirehtiä töihin niin eipä ollu paljon tehtävissä, ellei olis halunnu kävellen himaan suunnistaa.
Josko vaikkapa ensikerralla pääsis omalla kyydillä niin ei tarvitse kiirehtiä kotiinlähdön suhteen.
-
Ikävä kyllä ajajamäärä vaan ei näkynyt radan pystytys ja purkuvaiheessa kun yllättäen porukka aina katoaa johonkin. ei se 450m laivaköyttä ihan helposti liikahda. Ne autot voi sitten kiillotella siellä kotona.
Samaa mieltä olen kanssasi et autot kerkee kiilloittamaan kotonakin, eli kaikki ajajat(ainakin kausikorttilaiset) osallistuuu radan tekoon/purkuun.
-
Ikävä kyllä ajajamäärä vaan ei näkynyt radan pystytys ja purkuvaiheessa kun yllättäen porukka aina katoaa johonkin. ei se 450m laivaköyttä ihan helposti liikahda. Ne autot voi sitten kiillotella siellä kotona.
Samaa mieltä olen kanssasi et autot kerkee kiilloittamaan kotonakin, eli kaikki ajajat(ainakin kausikorttilaiset) osallistuuu radan tekoon/purkuun.
Oma ehdotus näihin jäsen maksuihin ja kausikortteihin:
Kaksi eri hintaa, ne ketä osallistuu talkoisiin maksavat x määrän ja ne ketkä haluavat vain tulla ajamaan maksavat x määrä + talkoista laistamismaksu.
Näin pitäisi olla joka radalla ja muissakin tapahtumissa mitkä perustuu pitkälti talkoovoimaan. Turun talkoissa kerättiin rasti ruutuun periaatteella nimet ylös(vaikka viime kaudella se ei mihinkään johtanut) toiv.tänä vuonna eri tavalla.
-
Kuinka paljon kyseinen kausikortti maksaa? Onko yli 70 e? :?
-
"Näin pitäisi olla joka radalla ja muissakin tapahtumissa mitkä perustuu pitkälti talkoovoimaan. Turun talkoissa kerättiin rasti ruutuun periaatteella nimet ylös(vaikka viime kaudella se ei mihinkään johtanut) toiv.tänä vuonna eri tavalla."
Turussa vain aktiivisesti osallistuneet harrastajat saivat avaimet konttiin ja lavalle kaudeksi 2006!
T-Jani
-
Mä en kannata ihan noin tiukkaa järjestelyä. Jokaisella pitää olla pääsy ja mahis käyttää rataa silloin kun se sopii aikatauluihin.
Talkoo ja ylläpito puoli on eri juttu. Alennusta ratamaksuista kannatan jos osallistuu aktiivisesti radan kunnostukseen ja talkootyöhön.
Kannatan myös muunlaista palkkiota talkoisiin & työhön osallistuneille mitä sitten ikinä voisi ollakaan.
Osallistumatta jääminen ei kuitenkaan minusta saa olla peruste rangaista rajoittamalla radan käyttöä tmv.
-
Talkoo ja ylläpito puoli on eri juttu. Alennusta ratamaksuista kannatan jos osallistuu aktiivisesti radan kunnostukseen ja talkootyöhön.
Turussa erillistä ratamaksua ei peritä jäseniltä
Kannatan myös muunlaista palkkiota talkoisiin & työhön osallistuneille mitä sitten ikinä voisi ollakaan.
Eikö riitä palkkioksi se että baana on tiptop kunnossa kaiken aikaa? Itse en voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka liittyy seuraan/yhdistykseen ja OLETTAA että kaiken saa tekemättä mitään. Eikö seura/yhditystoimitaan nimenomaan kuulu se että osallistutaan yhteisvoimin seuran toimintoihin myös niihin ylläpitäviin yms. Turussa melko monet RC harrastajat ovat ralleissa ja sprittikisoissa sulkumiehinä/järkkäreinä yms. Itse olen ainakin kerran kaudessa ollut ainakin yhdessä seuran muussa toiminnassa mukana.
Osallistumatta jääminen ei kuitenkaan minusta saa olla peruste rangaista rajoittamalla radan käyttöä tmv.
"Oikeus käyttää ja velvollisuus pitää yllä"
Toki voidaan niinkin tehdä että jäsenmaksu on vaikka 200€ vuodessa ja radan ylläpito hoidetaan ostovoimalla. Se joka pyörittää sirkusta ei maksa mitään...
-
No sitten se on niin.
Silti esim. junioreille pitää taata pääsy radalle silloin kun sopii oli talkoissa tai ei. Ja minusta ihan kaikille.
Talkootyöhön pitää kannustaa juuri sillä että "rata on tip-top kunnossa kaikkien eduksi" mutta ei rankaisuperiaatteella. Rata on kerhon yhteistä omaisuutta ja oltava minusta avoin kaikille.
Sitä paitsi suomen kesä on niin lyhyt että kannattaako sitä tehdä rajoituksia.. vaikka näyttäähän se koko ajan pitenevän.
-
"Näin pitäisi olla joka radalla ja muissakin tapahtumissa mitkä perustuu pitkälti talkoovoimaan. Turun talkoissa kerättiin rasti ruutuun periaatteella nimet ylös(vaikka viime kaudella se ei mihinkään johtanut) toiv.tänä vuonna eri tavalla."
Turussa vain aktiivisesti osallistuneet harrastajat saivat avaimet konttiin ja lavalle kaudeksi 2006!
T-Jani
ÖÖH juurikin näin meni. En huomioinut tuota avain juttua lainkaan. Se oli tosiaan hyvä palkitseminen talkootyöstä. Tuossa kommentoin omaa tarinaani noista ratamaksuista rahana.
-
Kuinka paljon kyseinen kausikortti maksaa? Onko yli 70 e? :?
Kausikortti maksaa 77.80 ekee
-
Kuinka paljon kyseinen kausikortti maksaa? Onko yli 70 e? :?
Kausikortti maksaa 77.80 ekee
ok
-
Turussa vaikka me käydään jeesaamassa ralleissa, ne ei jeesaa meidän touhuissa.
-
No sitten se on niin.
Silti esim. junioreille pitää taata pääsy radalle silloin kun sopii oli talkoissa tai ei. Ja minusta ihan kaikille.
Talkootyöhön pitää kannustaa juuri sillä että "rata on tip-top kunnossa kaikkien eduksi" mutta ei rankaisuperiaatteella. Rata on kerhon yhteistä omaisuutta ja oltava minusta avoin kaikille.
Sitä paitsi suomen kesä on niin lyhyt että kannattaako sitä tehdä rajoituksia.. vaikka näyttäähän se koko ajan pitenevän.
Millälailla se radalle pääsy on ollut estettynä?
Lavangossa on ainoastaan työvälinekoppi,ajanotto koppi,tarvike koppi ja nämä ovat lukossa.Korokkeelle pääsee,auto pitää jättää "ison puolen" parkkikselle mikäli ei puomit ole auki eikä tien varteen.
Ja millälailla "rankaisuperiaatteella" ei talkoissa olleita kohdellaan?
Onko sua rankaistu kun et ollu viime talkoissa?
-
Vaikka en mikään mode olekkaan, niin tätä keskustelua noista ajomahdollisuuksista/rajoituksista voisi varmaan jatkaa jossain muussa topikissa :D :D :D :D :D
-
Vimmu, en puhu itsestäni vaan yleensä.
Minulla on avaimet Lavankoon ja olen osallitunut kohtuullisesti talkoisiin. Unohda koko juttu jos et ole seurannut topikkia.
Itse olen kaikin puolin tyytyväinen radan käyttäjä.
-
Mitenkäs huomenna valkeekoskella, onko pallon potkijoita ennen meitä
? Vai päästäänkö kasaan rataa aikasemmin ?
-
luultavasti pallonpotkijat on paikalla mutta kai sitä ilmastointihormia pääsee asentamaan hieman aiemmin :)
-
Vimmu, en puhu itsestäni vaan yleensä.
Minulla on avaimet Lavankoon ja olen osallitunut kohtuullisesti talkoisiin. Unohda koko juttu jos et ole seurannut topikkia.
Itse olen kaikin puolin tyytyväinen radan käyttäjä.
Kirjoitetun sanan voi käsittää väärin,on yhtä monta ajatusta kuin on lukijaa!!
Mutta mikäli nyt on näitä keskusteluja lukenu niin voisi päätellä että kaudella 2007 on kuskien määrä kasvanut ainakin 15-20 %
Eli enemmän porukkaa talkoohommiin :mrgreen:
-
Huomenna luultavasti talkoot lisääntyy ajajakorokkeen kasaamisella. Eli jos kaikille ei vielä ole riittänyt hommaa niin nyt tilanne korjautuu. :)
-
ajajakoroke on aikas vaivaton kasata.........mitä katselin sitä äsken kun kasattiin sitä........mut paremmin selviää huomenna paikanpäällä,mutta sehän on päivänselvä asia et mitä nopeemmin saadaan rata valmiiksi sitä enemmän on myöskin ajoaikaa.
-
Vimmu, en puhu itsestäni vaan yleensä.
Minulla on avaimet Lavankoon ja olen osallitunut kohtuullisesti talkoisiin. Unohda koko juttu jos et ole seurannut topikkia.
Itse olen kaikin puolin tyytyväinen radan käyttäjä.
Kirjoitetun sanan voi käsittää väärin,on yhtä monta ajatusta kuin on lukijaa!!
Mutta mikäli nyt on näitä keskusteluja lukenu niin voisi päätellä että kaudella 2007 on kuskien määrä kasvanut ainakin 15-20 %
Eli enemmän porukkaa talkoohommiin :mrgreen:
Jees! Se on hieno juttu
-
Nyt on sitten väsätty uusi korkeampi ohjaajakoroke maapohjahalliin ja sen koko määriteltiin niin että se ajovuoro homma alkaisi luistamaan paremmin korokkeelle mahtuu 6-7 kuskia ja kuskin vuoro vaihtuu kun tankki on tyhjä,ei koske bensa-autoja ne saa luovuttaa ajovuoron jo puolen tankin kohdalla eli noin 8-10 min.Vuoro järjestely on pakko alkaa toimimaan kun savuista ei olla päästy tarpeeksi eroon vieläkään ja siitä on valittanut meidän jälkeen seuraava hallin käyttäjä mikä muuten on vasta sunnuntai aamuna ,ettei vaan tää hauska loppu kokonaan.
Ja Hoken ehdottama alempaa savun poistaminen ei toiminut ainakaan ensimmäisillä kerroilla sen takia sitä putkea on sinne ylöspäin laitettu,mutta nyt koitetaan kahdella eri korkuisella putkella niin että imu tulisi noin 3 ja 6 metristä kahdella eri puhaltimella samalla yritetään saada korvausilma pelkästään hallin toisesta päästä jos vaikka sitten olis hieman parempi näkyvyys.
Kaikki Tervetuloa hallissa muuten tuntuu pärjäävän sportti koneella ja roskiksesta löydetyillä renkailla ja savua on sen verran että koneen voi ihan huoletta pitää tosi piikillä.
-
Ja Hoken ehdottama alempaa savun poistaminen ei toiminut ainakaan ensimmäisillä kerroilla sen takia sitä putkea on sinne ylöspäin laitettu,mutta nyt koitetaan kahdella eri korkuisella putkella niin että imu tulisi noin 3 ja 6 metristä kahdella eri puhaltimella samalla yritetään saada korvausilma pelkästään hallin toisesta päästä jos vaikka sitten olis hieman parempi näkyvyys.
Painovoimainen ilmanvaihto toimii parhaiten kun, tuloilma tulee korkeelta ja poistuu alhaalta. Luulisi toimivan myös koneellisesti, puhallin puhaltamaan ylhäältä ja imuri imemään alhaalta :?: Lämmin ilma nousee ylös ja se pistää ilman kiertämään hallissa, että turha imeä sitä pois sieltä korkeuksista.
-
Tounison ilmanvaihto muuten toimii just toisinpäin alhaalta korvaus ja ylhäältä pois mieti vaikka savupiippua harvoin niistä ilma sisään otetaan ja putki on siksi ylhäältä alas kun ikkunoita ei saa ylhäältä auki eikä sinne saanut laittaa poisto puhallintakaan sen takia joudutaan toimimaan näin vähän väärin ja jos hallia koitetaan tyhjentää savusta pelkästään alhaalta ilman ylhäältä ilmemistä niin ei savu poistu edes sunnuntaiksi sitä on kokeiltu.Ja muuten jos jollain on vielä ideoita savunpoistoon tässä tapauksessa niin tulkaa ihmeessä testaan niitä käytännössä.
-
Olipas taas melkonen putkiviesti :mrgreen: ne pisteet ja pilkut ois ollu ihan kivoi :)
-
Eilisen ajojen jälkeen päätimme että savuongelman takia, emme päästä enään kertalipulla ajamaan, ainostaan kausikortin maksaneet voivat tulla ajamaan.
Kausikortteja voi vielä lunastaa maksamalla Pirkanmaan RC-Autoilijat Ry:n tilille, Nordea 127730-115178, viitteeksi oma nimi ja lyhenne VM, 77.80€.
Ja olisi hyvä jos tulostaisitte maksutositteen, hallilla esitettäväksi epäselvyyksien välttämiseksi.
-
.... eli ajamiset on tältä talvelta ajettu Valkeakoskella ja varmaan tulevaisuudessakin, .. eipä juuri kannata tuommoisia summia maksella muutaman ajokerran takia.
-
Meinattiin kanssa tulla kahden viikon päästä porukalla testaamaan suomen ensimmäistä sisähallia.....
-
.... eli ajamiset on tältä talvelta ajettu Valkeakoskella ja varmaan tulevaisuudessakin, .. eipä juuri kannata tuommoisia summia maksella muutaman ajokerran takia.
onhan tässä joku 10-12 ajokertaa vielä tuolla hallissa jäljellä.. eli jos halua on ja tietää että jokakerta pääsee niin edelleen ihan järkihinta verrattuna nyt loppuneeseen kertamaksuun.
alunperin oli siis 17 ajokertaa joista nyt on ajettu joku 5-6kpl joten mielestäni mitään ei olla vielä hävitty.
-
Työ ja yms. kiireiden vuoksi ei ole mahdollista tulla joka kerta ajamaan vaikka kiinnostusta olisi. Matkaa mulla ja Hermannilla on kuitenkin n.120km sinne, niin sekin nostaa jo hieman kynnystä lähteä.
-
Valitettavasti toi leikki todennäköisesti loppuisi jos ei asialle oltais tehty jotain, koska savua oli ilmassa vielä kun seuraava vuoro aloitti. kyllä mä maksan ton kausikortin vaikka tulisikin halvemmaksi maksaa kertamaksuilla, koska en pääse sinne enää niin monta kertaa....
-
Eilisen ajojen jälkeen päätimme että savuongelman takia, emme päästä enään kertalipulla ajamaan, ainostaan kausikortin maksaneet voivat tulla ajamaan.
Kausikortteja voi vielä lunastaa maksamalla Pirkanmaan RC-Autoilijat Ry:n tilille, Nordea 127730-115178, viitteeksi oma nimi ja lyhenne VM, 77.80€.
Ja olisi hyvä jos tulostaisitte maksutositteen, hallilla esitettäväksi epäselvyyksien välttämiseksi.
Ikävä homma... Just kun innostu käymään siellä, eikä jyrkkäläänkään vielä pääse ainakaan tällä kelillä... Tietty matka on melko pitkä 148.3 km raisiosta jos tarkkoja ollaan. :mrgreen:
Hymiö pelastaa kaiken
-
Mitäs te luulette sen auttavan jos kaikki ostaa kausikortin?Ei se savu sillä vähene..toki jo 10-20 kausikortin maksaneen rahoilla pitää ihan mojovan saunaillan ja taatusti on pää kipee aamulla.
-
Onhan nuo videot hallilta ollu sevverran savuisia, et varmaan pää ollut kipeä ajojenkin jälkeen... :mrgreen:
No, eipähän tartte lähteä kokeilemaan hallia tuommoisen päätöksen jälkeen...
-
BUSTED!
-
Mun mielestä ei ollu viime lauantaina yhtään niin paljon savua ku viimeks, varmaankin se uus putki teki ihmeitä. :mrgreen:
-
Mitäs te luulette sen auttavan jos kaikki ostaa kausikortin?Ei se savu sillä vähene..toki jo 10-20 kausikortin maksaneen rahoilla pitää ihan mojovan saunaillan ja taatusti on pää kipee aamulla.
Ei se hallin vuokra mikään ilmainen ole!
Monta kertaa olet ollut ajamassa tuolla?
Verrattuna Hollannin tai Belgian hallikisoihin niin toi savumäärä on ollut niihin verrattuna pientä,belgiassa ei autoa nähnyt takahyndissä juuri ollenkaan,pieni vilaus ja tuuria niin auto tuli näkyviin.
Hollannissa oli sentään vähän vähemmän savua,mutta kuitenkin enemmän mitä oli nyt lauantaina valkeakoskella.
-
Monta kertaa olet ollut ajamassa tuolla?
0 kertaa.
Mutta ei siitä ollut kyse?
Ja ennen kuin aloitat,niin kommentoi sitä asiaa muutkin siellä ei ajaneet kuin minä
-
Mitäs te luulette sen auttavan jos kaikki ostaa kausikortin?Ei se savu sillä vähene..toki jo 10-20 kausikortin maksaneen rahoilla pitää ihan mojovan saunaillan ja taatusti on pää kipee aamulla.
Kyllä ainoa tarkoitus on karsia jyvät akanoista, ne ostaa kortin jotka oikesti sitä haluaa. Toinen vaihtoehto olis ollut että ne ajaa jotka ovat tähän mennessä lunastaneet kausikortin.
Olemme jo nyt saaneet niin paljon valituksia sunnuntai-aamun vuorolta, ettei ole enään yhtään varaa ottaa vastaan, jos haluamme edes tämän talvikauden ajaa hallissa, puhumattakaan ens talvesta.
Kyllä näman urakan jälkeen voisi huoletta saunaillan pitääkin, muutamat tyypit ovat tehneet todella paljon työtä, jotta päästäisiin ajeleen lauantaisin aina paremmissa olosuhteissa.
Jos tuosta halli rahoista jotain kerholle jää, niin kyllä sille on keväällä tarvetta kun oikeaa rataa ruvetaan rakentaan.
-
Monta kertaa olet ollut ajamassa tuolla?
0 kertaa.
Mutta ei siitä ollut kyse?
Ja ennen kuin aloitat,niin kommentoi sitä asiaa muutkin siellä ei ajaneet kuin minä
Se olikin kysymys,että oletko ollut itse paikanpäällä toteamassa savun määrää!Ei millään tavalla mitään pahaa,ne jotka oikeasti haluaa ajaa ja "treenata" talvella niin toi valkeakosken halli on loistava mahdollisuus siihen...Ja kun laskee sen n.78€ / 19 ajokertaa niin ei tule kertamaksuksi paljoo,tietenkin on muut kulut sinne päästäkseen,mutta jos ajokerta maksaa sen n.4,2€ niin ei minun mielestä ole paljoa saadakseen mahdollisuuden ajaa ja treenata talven aikana.
-
Ja kun laskee sen n.78€ / 19 ajokertaa niin ei tule kertamaksuksi paljoo,tietenkin on muut kulut sinne päästäkseen,mutta jos ajokerta maksaa sen n.4,2€ niin ei minun mielestä ole paljoa saadakseen mahdollisuuden ajaa ja treenata talven aikana.
Ei olekkaan, jos on mahdollisuus käydä edullisesti paikan päällä.
Jos minä haluaisin käydä 19 kertaa ajamassa valkeakoskella pelkät bensat maksaisi 475€ (Matkaa tulee edestakaisin noin 240km)!
Siinä ei lipun hinta pahemmin tuntuisi....
Jos savutus on ongelma, pääseekös sähköautolla ajamaan niin kuin ennenkin (Kertamaksulla)?
Jos olisi esim 50km matkaa per suunta, asia olisikin aivan eri....
-
tietenkin on muut kulut sinne päästäkseen
Mitä tossa luki?
On täältäkin matkaa edes takas melkein 300km
et ei se halvaksi tule!
-
On tosiaan eri asia jos asuu vaikkapa Tampereella, koska sieltä on aika paljon vähemmän matkaa paikan päälle kuin esimerkiksi täältä Turun suunnalta.
Ai että on tullut savusta valitusta. Onhan siellä paljon savua, mutta eikö sen uskoisi hälvenevän aamuksi. Jos ei niin tuskin tällä systeemillä se savu saadaan hälvenemään aamuksi. (Vain kausikorttilaiset saavat ajaa.) Kai sitten seuraavaksi tulevat jonkinlaiset viikkovuorot näissä, että ketkä saavat ajaa... :mrgreen:
Hymiö pelastaa kaiken
-
Jos ei niin tuskin tällä systeemillä se savu saadaan hälvenemään aamuksi. (Vain kausikorttilaiset saavat ajaa.)
Tuohon voin suoraan sanoa että saadaan. joulun välipäivinä oli jotakuinkin se määrä porukkaa joka on maksanut kausikortin ja savua oli puolet vähemmän kuin muilla kerroilla.
-
Kyllä se savu saadaan pois millä kuljettaja määrällä hyvänsä, tuuletus aika vaan pitenee. Itse olin lauantai iltana muutaman muun urhoollisen kanssa vielä klo 23:00 tuulettamassa hallia jotta saataisiin vastaisuudessakin ajella. Eli jos savu tästä vielä lisääntyy niin vapaaehtoisia yötuulettajia kaivataan.
Ja noista pitkistä matkoista hallille vois sanoa, että valitettavasti emme olleet 80-luvun alussa paikalla kun halli rakennettiin, olisimme silloin ehdottomasti vaatineet hallin rakentamista niin, että kenelläkään RC-autoilijalla ei matkaa tule enempää kuin 50km. :)
-
Voi vee niin sitä luulis että savu häviää aamuksi ,mutta kun ei häviä ellei tuuleta ilta kymmeneen. Vähentäähän se nyt savua kun ajajia/autoja on vähemmän.
Ja jos kausikortin ostajia on tarpeeksi niin saadaanhan sitä ostettua vaikka lisää puhaltimia tähän mennessä niistä ei ole voinnut maksaa mitään ja on niitä puhaltimia sielä kumminkin 4kpl.Eikä näillä kävijöillä/kausikorttilaisilla ole pystynnyt kuin vuokranmaksuun, ajajakorokkeen (minkä koko on mahd.tuplata tuleviin kisoihin) ja hyndien osiin niistäkin suuri osa kerjättyä.
Vielä on muuten sekin syy ajajien mahdolliseen karsimiseen että muutema käviä on käynyt maksamatta ja sopimatta maksun hoidosta,tosin näitä pissapäitä olikin odotettavissa.Suurin osa on ollut kyllä oikein asiallisia maksujensa hoidossa että Kiitos siitä.
T.Opin ajaan Rc autoa vaikka väkisin
-
Jos ei niin tuskin tällä systeemillä se savu saadaan hälvenemään aamuksi. (Vain kausikorttilaiset saavat ajaa.)
Tuohon voin suoraan sanoa että saadaan. joulun välipäivinä oli jotakuinkin se määrä porukkaa joka on maksanut kausikortin ja savua oli puolet vähemmän kuin muilla kerroilla.
Ok pitääpi katsoa jos vaikka äiti maksais kun itellä ei oo varaa... :wink:
-
Sori vaan mutta tuli tämmönen mieleen että miten tässä VOISI käydä:
Ensin suuri joukko ostaa kausikortin Valkeakosken maapohjahalille. Käy niin, että savua jää taas sunnuntaiaamuksi. Su aamuryhmältä tulee valituksia: "Liikaa savua! Ei saa henkee!", tyyliin... Sitten tulee polttisautoille(ja muille) kielto, ettei saa enää ajaa.
Kukaan ei saa enää ajaa (tai ainakaan suurin osa :wink: ), Eikä kausikorttiin laitettua rahaa saa enää ikinä takaisin... :(
-
Saakos siellä käydä katteleen meininkejä? On ollu vähän muut jutut syksystä asti mielessä, kun tuo Reiska, mutta jos sitä taas kevääks kunnon kuumeen sais...
-
Hallin toimitusjohtajan kanssa on sovittu että, jos savua tulee liikaa haitaksi että muut ei pysty hallia täysin käyttämään, me ei ajeta eikä silloin tietysti tarvi meidän vuokriakaan enään maksaa. Eli maksetut rahat palautetaan niiltä osin kun niitä ei ole vuokriin käytetty,nyt vuokran maksu on kerran kuussa. Näin minun käsittääkseni tullaan tekemään jos niin huonoon jamaan homma lipee.Vielä ei kumminkaan olla ajoja kieltämässä vaan savu haittaa vähentämässä.
Maapohjasta ei ole kukaan valittanut kun sekin pelko alkuun oli että pohja kuluu niin huonoksi että palloilijat kompastuu ajouriin ja rata jää lanauksenkin jälkeenkin näkyviin.
Tervetuloa vaan katselemaan ja siinä sivussa hieman nostelemaan langenneita.
T.Asentaisko voimaservon hauiksen tilalle
-
Mitä jos nyt lopetatte ton mossotuksen mossottajat!
Mielestäni:
- Koskaan ei voi olla liikaa talkooväkeä!
- Koskaan ei voi olla liikaa väkeä harrastamassa!
- Koskaan ei ole riittävästi paikkoja, missä harrastaa!
- Eikä ole mielestäni liikaa pyydetty jos nautittais tästäkin vähästä ja taisteltas hiukan itekin lajin edistämiseks!
Jumankekka äijät, ja puuttuuko naiset ja tytöt siks ettei tollasta nurinaa jaksa kuunnella kukaan, menkää itteenne. ...148,5 km matkaa...kallis kausikortti...voisko sille savulle jotain...sehän on lauantaisin...mulle sopis paremmin jos olis aikasemmin... PRKL!!! Pistää kiehuun. Ollaan monesti oltu meitin poikien (7/9v) ja Mäkisen Mikon kans viimesiä, jotka laittaa hallilla ovet kii ja valot pois. Ei oo kuulunu pojilta että mennään jo isi, tai miks me nää joudutaan siivoon. Just edellisviikolla, kun 11:30 lähettiin hallilta kotio Vammalaan, Paavo kerto että nekin tajuaa että jos ei joku tee niin kukaan ei tee!!! Ovat pirun tyytyväisiä kun saavat olla isänsä kans ja mukana jossain.
Meillä kaikilla on tasan tarkkaan samat mahollisuudet osallistua talkoisiin tms. tässä maassa ja jos jollain on parempi tuuri jossain, eikö voida olla sen tyypin takia tyytyväinen. Se saattaa vielä joskus tehä lajia tunnetuks menestymällä tai muuten. Kannustettais, sillain saadaan muillekin mahikset paremmaks. Jos kokoajan lyödään päitä hallin seinään, ei koskaan saada lajia ylös tästä väärinymmärryksen kaivosta. Luontoa pitää suojella ja tää nyt kumminkin on yks vähiten saastuttavista moottoriurheilulajeista mitä tulee mieleen. Ratoja ja muita ajopaikkoja ei saada lisää jos iteksemme maristaan tai omilla foorumeilla hiukan jutustellaan. Tää on sentään aikalailla perinteinen ja kilpailtu laji Suomessa! Ei vissiin kellekään oo ees tullu mieleen kirjottaa muille foorumeille sun muihin kanaviin asiasta? Muistaako kukaan kuinka kävi lumilautailun? Peräänkuulutankin nyt sitä porukkaa joka juoksee mikkien ja kameroitten kans kaikissa mielenkiintosissa paikoissa tekemässä ihmisille juttuja jotka kiinnostaa. Veikkaanpa että jos joku huomais vaikka vaan soittaa aamulehden toimitukseen tai ihan mihin tahansa TV:n urheilutoimitukseen, sieltä tultais kahvaluisussa tekeen juttu Valkeakosken maapohjahallista (Vmp-halli) Suomen ainoasta RC-hallista. Takaan, että se olis lehtileikkeenä aika hemmetin monen junnun seinällä ja takuulla jäis monelta nuorelta seuraava pelipäivitys tai tupakka-aski hommaamatta kun tikkana olisivat jonossa RC-radan kupeessa oottamassa vuoroo.
Jos me ollaan saatu toiminta pyörimään tappiotta ja kärynpoisto-, rata-, varikko-, ajajakoroke ja paineilmaratkasut saman katon alle talkoovoimin nollabudjetilla ja vielä jokaviikkoiseksi, eikö silloin ole mahdollista rakentaa ihan oikea RC-halli??? Kysyn vaan. Eihän se huono ole, jos siellä käy sit muittenkin lajien edustajat "vierailemassa" kuten me nyt jalkapallohallissa. Sitä paitti mun mielestä tuuletusratkaisu on hoidettavissa Vmp-halliin, ainakin jos on vähän rahaa. Kuitenkin kysyntää tän kaltaselle hallille tuntuu suomessa olevan nyt kiihtyvässä määrin. Tää yhteys on nyt tullut todistettua. Te menestyvät kuskit, kauppiaat, lajimme muut nokkamiehet, kaikki joilla on yhteyksiä, me kaikki...
Sit vielä rahasta. Minä ainakin lupaan henkilökohtaisesti olla saapumatta paikalle jos joku järjestää kerhon varoilla saunomisehtoon! Ne rahat menee aivan joka penni ulkoradan ja mahdollisesti Vmp-hallin ensi talven rataan.
Vähän helpotti, anteeks vaan jos joku kokee tän loukkaavaks. Musta vaan rupes vähän tuntuun, että tää RC-hiillos kaipaa nyt pikku puhalluksen.
Toivotan puhdasta innostuksen liekkiä lajille!
-
Koska täälläkin näemmä keskustelun pääpaino on Vmp-hallin tapahtumat, laitan ehdotukseni tuuletuksen hoitamisesta hallissa.
Kostea ilma on kuivaa ilmaa kevyempää vain silloin kun se on lämpimämpää. Ilma (kaasu) laajenee lämmetessään, koska sen suhteellinen massa pienenee. Jos lämpimässä ilmassa on kosteutta, ollakseen kevyempää kuin kuiva ilma, kosteutta voi olla vain lämpötilasta johtuvan suhteellisen massan erotuksen verran. Eli ei pali mittään.
Sikäli kun aatellaan hallin tilannetta, se savuinen ilma on pari-kolme astetta lämpimämpää ja hieman kosteampaa (ihmiset/polttoainehöyryt), vielä puoli ysin aikaan, kuin hallin ilma ennen vuoron alkua. Täten jossain vuoron puolivälin paikkeilla savuinen ilma katossa on selkeästi lämpimämpää kuin puhtaampi "vanha" ilma lattian tasossa. Erotus täytyy vielä lauantaina mitata.
Jos puhallamme kattoon noin viisi astetta lämpöisempää ilmaa, kuin savuinen ilma, syrjäyttää se sen vuoren varmasti. Millä puhallamme, kysytte. No tietenkin hallin omalla ilmastoinnilla!
Ja nyt se varsinainen asia. Kun puhalletaan tarpeeksi lämmintä ilmaa tarpeeksi paljon hallin kattoon ilmastointijärjestelmästä, savuilma (viileämpi) pysyy alhaalla josta se puhalletaan riittävällä teholla ulos takaoven kautta. Tätä autetaan vielä hallin ilmaa kierrävällä pikkupuhaltimella radan ja varikkoalueen välissä. Näin syntyy halliin oikean suuntainen pyörre ja savuinen ilma poistuu ennen kuin se ehtii nousta kattoon.
Korjatkaa toki jos teoriani on väärä! Peruskoulupohjalla en nyt pysty parempaan. Kuva on (http://www.prc-autoilijat.com/ForumsPro/download/id=83.html)
-
- Koskaan ei voi olla liikaa talkooväkeä!
Minun isäni oli Valkeakoskella minun seuranani/kyyditsijänä viime lauantaina. Joku gubbe sanoi hänelle kuulemma kun oli innokkaana kolmantena kantamassa varmaankin köyttä: "Kyl tän kakskin kantaa." Eli siis "torjuttiin" vaikka oli vapaaehtoisesti auttamassa radan purkamisessa! Haloo!!! Isäni ei ole ollut harrastuksessa mukana ja oli yksi niistä harvoista radan purkajista. Radan kokoajia oli kyllä riittoisasti. Varmaan täytyy mennä itsekin sitten mukaan molempiin ja jättää auto likaseksi. Kyllä sen varmaan kotonakin ehtii putsaamaan.
Isäni käänsi myös autoja sen mitä kipeältä jalaltaan kerkesi! Jotkut siellä mussutti näin: "Voi vit*u tota äijjää tuol pääsuoral!" Luultavasti sen takia että isäni seisoi pääsuoran lopussa, jolloin ei nähnyt hyppyrin takana/välissä katollaan olevia autoja.
En tuosta Tonin kirjoituksesta ole varma tarkoittiko hän juuri Valkeakosken ratatalkoita vai mitä. Mutta kuitenkin!
-Ilmari Satomaa
-
Isäni käänsi myös autoja sen mitä kipeältä jalaltaan kerkesi!
Kiitä isääsi puolestani, käänsi meitsin auton muutaman kerran renkailleen kun tumpuloin niissä tuplahyndissä. Ei tarvinnut itse lähteä korokkeelta auton perään juoksemaan.
-
Mä maksoin ton kausimaksun, koska tämä on oikeasti todella suuri saavutus Suomen RC-autoilun historiassa. Haluan olla siinä edes pienenä tukena vaikka kävisin vain muutaman kerran ajamassa. Huom tolla kausimaksulla ei esim kartingautoa pääse ajamaan kuin noin 5 kertaa 12 min... Savun määrälle oli tehtävä jotain ja tämä oli ymmärrettävästi ainoa tapa hoitaa homma. Näillä pudjeteilla ei paljoa hienoja ilmanvaihtosysteemejä ostella.
Olen vasta muutaman kerran päässyt ajamaan, koska autoni hävisi Englannin kisamatkalla :( Englannin posti siis hävitti.
-
Olen uusi harrastaja tässä lajissa, mutta monessa muussa mukana olleena olen yllättynyt tästä valittamisen määrästä?
Meinasin jo aikasemmin kirjoittaa asiasta muuta en saanut aikaiseksi mutta Toni Pietilä kiteytti kyllä asian selkeästi.
Niin ja tästä kausari tilanteesta.
Luin sunnuntai aamuna viestin että enään pelkällä kertalipulla ei pääse ajohommiin
ja tottakai ajattelin että se oli siinä, mutta hetken mietittyä tajusin että
tässä haetaan kaikkien parasta ja toivon että savuongelma helpottuisi tämän myötä.
Arvostakaa sitä mitä tämänkin halli mahdollisuuden eteen ovat ihmiset
vapaaehtoisesti tehnyt.
Niin ja vielä tämä keskustelu että matkoihin menee rahaa ja niin edelleen...
Tottakai siihen menee rahaa, tämä on harrastus jolloin on tehtävä valintoja mihin rahat laittaa
ja kuinka paljon on valmis harrastukseen panostamaan, jos tuntuu että matka on suhteettoman
pitkä tai kallis niin silloin on jätettävä väliin ja kerättävä haluja / rahaa ensi kertaan.
Itse matkustin paikanpäälle 150km suunta eikä harmittanut yhtään koska mukvaa oli ja sain sen mitä lähdin hakemaan.
Vielä tähän rahaan. Itse en osta kausikorttia vielä koska budjetti ei anna sitä myöden mutta heti kun rahaa jää yli
muista harrastuksista ja elämisesta niin ostan kortin varmasti koska hinta ei ole paha vaikka paikanpäällä kävisi noin 7 kertaa. noin 10€ 3h (Raha kohtaa tuotteen)
-
Koska täälläkin näemmä keskustelun pääpaino on Vmp-hallin tapahtumat, laitan ehdotukseni tuuletuksen hoitamisesta hallissa.
Kostea ilma on kuivaa ilmaa kevyempää vain silloin kun se on lämpimämpää. Ilma (kaasu) laajenee lämmetessään, koska sen suhteellinen massa pienenee. Jos lämpimässä ilmassa on kosteutta, ollakseen kevyempää kuin kuiva ilma, kosteutta voi olla vain lämpötilasta johtuvan suhteellisen massan erotuksen verran. Eli ei pali mittään.
Sikäli kun aatellaan hallin tilannetta, se savuinen ilma on pari-kolme astetta lämpimämpää ja hieman kosteampaa (ihmiset/polttoainehöyryt), vielä puoli ysin aikaan, kuin hallin ilma ennen vuoron alkua. Täten jossain vuoron puolivälin paikkeilla savuinen ilma katossa on selkeästi lämpimämpää kuin puhtaampi "vanha" ilma lattian tasossa. Erotus täytyy vielä lauantaina mitata.
Jos puhallamme kattoon noin viisi astetta lämpöisempää ilmaa, kuin savuinen ilma, syrjäyttää se sen vuoren varmasti. Millä puhallamme, kysytte. No tietenkin hallin omalla ilmastoinnilla!
Ja nyt se varsinainen asia. Kun puhalletaan tarpeeksi lämmintä ilmaa tarpeeksi paljon hallin kattoon ilmastointijärjestelmästä, savuilma (viileämpi) pysyy alhaalla josta se puhalletaan riittävällä teholla ulos takaoven kautta. Tätä autetaan vielä hallin ilmaa kierrävällä pikkupuhaltimella radan ja varikkoalueen välissä. Näin syntyy halliin oikean suuntainen pyörre ja savuinen ilma poistuu ennen kuin se ehtii nousta kattoon.
Korjatkaa toki jos teoriani on väärä! Peruskoulupohjalla en nyt pysty parempaan. Kuva on (http://www.prc-autoilijat.com/ForumsPro/download/id=83.html)
Ainoa mikä pelastaa on kattoon sijoitettu iso huippari mikä poistaa lämmenneen/likaisen ilma. Korvausilma alhaalta ovista jne. tilalle.
-
Ilmari_S. Sano isälles terveisiä, että mä tarjoon henkilökohtaisesti pullakahveet jos tarjoutuu mahdollisuus. Me kaikki ollaan erittäin kiitollisia hänen panokselleen pääsuoran mutkassa ja radanrakennusryhmässä. Ja että toi sut paikalle ajamaan ja saamaan kokemuksia.
Se mitä tarkoitin kirjoituksellani, selviää siitä itsestään. Itsekin lukiessani toiseen kertaan kirjoittamaani, tajusin koko asian merkityksen. Meidän täytyy nousta seisomaan tämän loistavan harrastuksemme kans ja kertoo siitä muuallakin kun näillä pienen porukan foorumeilla. Ihan oikeesti, se on vissiin ainoo keino saada esim. päättäjät ja muu rahaväki löysäämään kukkaroa näille loistaville hankkeille.
-
Ensi lauantaina on mahdollisuus tarjota pullakahvit; isäni on kait tulossa. :wink: Nyt on CNC-ohjauspalat hankittu ja paikoillaan. 8)
-
Ensi lauantaina on mahdollisuus tarjota pullakahvit; isäni on kait tulossa. :wink: Nyt on CNC-ohjauspalat hankittu ja paikoillaan. 8)
maksoit kausikortin?
-
Mitä muuta käyttöä sillä hallilla on?
Joskus aikanaan järjestettiin Tikkurilassa kisoja sähköautoille fudiskentällä. Palloilijat kuitenkin valitti kentän pehmentymisestä pilalle. Lanattiin tietty kisan jälkeen vaan jäähän ne kuopalle kuluneet kohdat pehmeämmäksi. Mitenkäs teillä on käynyt?
Toinen mikä kiinnostaa on se hallin lämpötila. Onko siellä mitään lämmitystä ja paljonko mahtaa olla hallissa lämpöä? Tuleeko sanomista lämmön hukkaamisesta, jos saatte ilmastoinnin pelaamaan?
-
Kyllä sain äidiltä rahat.
-
Jalkapalloa siellä pääasiassa harrastetaan mutta on petankki ja yleisurheilu porukallakin muutamia vuoroja.Pohja on kestänyt suht hyvin mutta radan paikkaa on muutettu yleensä vähän joka kerta.Pintahiekan alla on kovempi kerros jotain maasekoitetta mihinkä asti se yleensä kuluu mutta kovempikerros on kestänyt tai pehmenemisestä ei ainakaan ole tullut sanomista.(koputtaa päätään)
Ja lämmitys hallissa on sähköllä ,sähkövastus patteri minkä läpi puhallin kierrättää ilmaa.Siitä todennäköisesti tulee sanomista jos halli vedetään kylmäksi joka viikko.Vielä ei onneksi ulkona ole ollut pakkasia juuri ollenkaan. Tosin lämpöä siellä sisällä ei ole kuin vajaa 10 astetta mutta ilmaahan siellä on 28300 kuutioo eli ei ihan pieni määrä lämmittää edes siihen 10 asteeseen.
Epäilen että ilmastointia ei saada tuon paremmaksi näillä resursseilla.Ehotuksia kyllä parantamiseen tulee mutta ihmiset ei ilmeisesti ole ollenkaan perehtynyt siihen mitä on kokeiltu ja mitä on mahdollista kokeilla.Kattoon muutema iso huippari niin homma toimis mutta kun ei saa laittaa niin ei saa laittaa.Lämmöntalteenotolla olevia tarpeeksi isoja huippareita en kyllä huomannut kysyä kun mahdollisista reikien tekemisiä kysyin,mutta niihin on näillä kustannuksilla aika heikot mahikset.Tosin aika yllättävän hyvää tavaraa on jo moni saanut hankittua halliajoihin Kiitos niistä.Eihän sitä tiedä jos jollekin on sattunut jäämään noita hallien ilmastointi laitteita johonkin vintille.
-
Kysellään kuvaajan perään joka kuvasi viimeksi valkeakoskella.
Olisi mahdollista saada viteoo siitä "ekasta" autosta joka kiersi rataa alussa, autohan oli hyper 8 ja väritys oranssi, sininen ja hopee...
T:Olli
-
Kysellään kuvaajan perään joka kuvasi viimeksi valkeakoskella.
Olisi mahdollista saada viteoo siitä "ekasta" autosta joka kiersi rataa alussa, autohan oli hyper 8 ja väritys oranssi, sininen ja hopee...
T:Olli
Kuvaajalla oli niin surkea kamera lainassa, missä valovoima ei riittänyt alkuunkaan, eli matsku oli enemmän kuin surkeeta.
Jos ens tilistä pääsis kamera kauppaan.
siinä esim. http://www.vinku.com/videot/RC/VM/VM13.01.2007a.AVI
-
Mitä jos ihan oikeesti pyydettäis lehdistö paikalle, kyllä toi hallin toiminta nyt mun mielestä aamulehden jutun väärti on!
Mitä ootte mieltä ja tunteeko joku jonkun. Kait ne ottaa juttuvinkkejä keltä vaan. Niin ja niillä on vissiin aika valovoimaset kameratkin :wink:
-
No sen verran ainakin täältäpäin on nevotteluja käyty jotta Pienoismalli lehti on paikan päälle tulossa lähiaikoina.
-
Saattaa joku terveysviranomainen kieltää koko touhun, jos näkee miten savuista siellä on. Kannattaa huomioida, kun rupeaa hankkeelle julkisuutta hakemaan. Käsittääkseni jotain säädöksiä löytyy joita esimerkiksi sisäkartingradoilla joudutaan noudattamaan.
-
Saattaa joku terveysviranomainen kieltää koko touhun, jos näkee miten savuista siellä on. Kannattaa huomioida, kun rupeaa hankkeelle julkisuutta hakemaan. Käsittääkseni jotain säädöksiä löytyy joita esimerkiksi sisäkartingradoilla joudutaan noudattamaan.
Tämä kannatta kyllä huomioida.
Viime kesänä työterveyslaitoksen tutkija oli tulossa mittaamaan metanolipitoisuuksia ilmasta (varikolla, ratavarikolla jne.) sekä seuraamaan aineiden käsittelyä kauden ensimmäiseen TP-10 -kilpailuun. He olivat olleet täysin tietämättömiä, että metanolia käytetään myös tällaiseen tarkoitukseen. He eivät kuitenkaan lopulta ilmaantuneet paikalle.
Näiden asioiden suhteen pikkuautoilijat ovat saaneet olla melko "rauhassa", mutta näin ei välttämättä ole jatkossa.
-
joo, kävi lavangossakin, mutta tuskin mittari edes värähti:-) Oli vähän hiljaista radalla silloin:-)
Ei kannata paljon mainostaa, muutenkin siellä käy jo liikaa jengiä.
-
muutenkin siellä käy jo liikaa jengiä
Niin parempi se on että kärkikasti saa edes ajaa.
-
Joo mainostakaa RC hommianne vaan niin keleesti, mutta älkää v.kosken maapohjahalli ajoja, sillä siitä tuskin seuraa mitään hyvää.Noita viranomaisia kun on ihan tarpeeksi joka paikassa ei niitä radoilla tarvita millään moottoriradoilla, ne kun on tarpeeksi kovassa seurannassa jo muutenkin.
-
muutenkin siellä käy jo liikaa jengiä
Niin parempi se on että kärkikasti saa edes ajaa.
Joo v....t muista harrastajista...
-
"voimasana" TORSTIT!
Rata on avoin kaikille, jos ei joku kärkikuski satu tietämään siitä niin ei hänenkään tarvi tulle. Esim en oo varma tietääkö sartesuo asiasta.
Se nyt vaan on näin että leikki loppuu kaikilta jos siellä on liikaa savua, ja jos sitä mainostetaan joka puolella siellä todennäköisesti käy vielä enemmän porukkaa. Ajovuorot otetaan käyttöön, jolloin riippuen kuskien määrästä voi olla että ehtii radalle vaan pari kolme kertaa, ja todennäköisesti kuitenkin savua on enemmän.
-
muutenkin siellä käy jo liikaa jengiä
Niin parempi se on että kärkikasti saa edes ajaa.
Joo v....t muista harrastajista...
Noh täytyy sanoa että melko turhaa kommenttia tulee ja katkeruutta on ihan selkeästi ilmassa vaikka syyt ovat täysin ymmärrettävät miksi täytyy rajoittaa jostain.
edelleenkin systeemi on täysin avoin kaikille.. eikä esim "kärkikuskeille" (ei sellasia olekaan...)
kannattaa ajatella asiaa vaikka leffan ensi-iltana. lippuja on rajoitetusti ja porukkaa on ihan kerpeleesti jotka haluavat nähdä leffan heti.. mutta suurin osa joutuu katsomaan elokuvan vasta seuraavassa näytöksessä.
jos yhtään samaa kaavaa mennään niin tämä on vasta se ensi-ilta ja ensitalvena luultavasti muuallakinpäin suomea on joku halli jossa ajaa.
-
Ei kai SM-hiihtokilpailut vaikuta Valkeakosken polttisautoiluihin mitenkään? Eli ensi la on ajoa normaalisti?
-
Ei kai SM-hiihtokilpailut vaikuta Valkeakosken polttisautoiluihin mitenkään? Eli ensi la on ajoa normaalisti?
kaikki jäljellä olevat ajopäivät:
20.1.2007
27.1.2007
17.2.2007
24.2.2007
3.3.2007
10.3.2007
17.3.2007
24.3.2007
31.3.2007
7.4.2007
14.4.2007
klo: 16.30 - 19.30
tietysti on varattava ajojen jälkeen aikaa radan purkuun joten 19.30 ei mielellään kukaan vielä lähtisi.. joillekkin vain tuntuu olevan edelleen erikoisen vaikeaa.
-
Ei vaikuta suksikisat ajoihin. Paitsi kun ratapaikkaa kysyttiin kesällä ja ehdotettiin hiihtokeskuksen parkkiksen reunaa mikä on kasvanut jo aikalailla umpeen näreikköö ,niin ei saatu kun talvella on nämä hiihtelykisat.No toivottavasti saavat hiihdot hiihdettyä kun ovat tehneet kovasti töitä että ladut on saatu suksittavaksi.
-
Tuotanoin niin 10 ja 17.02 on siirretty vuoro ja alkaa vasta klo.18.00.
-
selvä kiitos
-
Saattaa joku terveysviranomainen kieltää koko touhun, jos näkee miten savuista siellä on. Kannattaa huomioida, kun rupeaa hankkeelle julkisuutta hakemaan. Käsittääkseni jotain säädöksiä löytyy joita esimerkiksi sisäkartingradoilla joudutaan noudattamaan.
Iltalehdestä löyty ---> http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701175607035_uu.shtml
Eipä olisi kiva olla noissa otsikoissa....
-
Eihän tossa muuten mitään, mutta kannattaa tutkia mitä päästöjä näistä meidän autoista tulee...
Nimittäin kun se pahin terveydelle haitallinen käryttäjä noista radalla pyörivistä sattuu olemaan isot bensa vempeleet.
Lavangossahan nuo mittaajat tosiaan kävivät viimekesänä...
Päästöt olivat naurettavan pienet.
Suurempi haitta lavangon rc radalla on vieressä oleva BRC rata, läheisyydessä oleva motocrossi rata, unohtamatta tietenkään itse lentokenttää.
Jokatapauksessa mittaajat totesivat ilmaan leviävien päästöjen olevan hyvinkin puhdasta.
Haisee toki pahalle jne, mutta terveydelle haitallisia päästöjä oli hyvinkin vähän...
Ei sen puoleen... kannattaa silti pitää matalaa profiilia hallin suhteen...
Joku keksii kuitenkin että siitä on haittaa ja homma lopetetaan välittömästi... ilman mitään mittailuita.
-
Ja ulkoilmassa tehtyä mittausta on hiukan turha verrata vastaavaan sisätiloissa tehtyyn mittaukseen.
-
(http://rave.irc-galleria.net/b/images00/01/20/28/50/51601090.jpg)
Riittääkö tämä tositteeksi?
-
Kyllähän se maksu tuosta selväksi käy ja kerhon rahastonhoitaja on kirjannut nimesi maksaneiden listalle. Tervetuloa pörräämään.
-
kiitos paljon
-
Laitan tästä nyt tännekin.
Olen tekemässä nakituslistaa Vmp-hallin tuuletusvuorolaisista! Tämä saattaa tulla vähän myöhässä, nää asiat olis pitäny tehä kaikille selväks kaikille jo aikaa sitten. Julkasen ehdotelman tässä piakkoin, mutta pääpiirteittäin homma menee näin:
- Tuuletusvuoro tarkoittaa klo 19.30~23.30 tapahtuvaa ylimääräistä aikaa joka hallilla vietetään joka kerta ajojen jo päätyttyä ja muiden jo nauttiessa virvokkeita kotonaan.
- Kaikki alkuperäiset kausikorttilaiset (17.1. maksaneet) osallistuvat tuuletukseen. Tämä siksi koska kaikki alkuperäiset ovat ajaneet eniten vuoroja ja kuitenkin vaan harvat heistä ovat osallistuneet tuuletusvuoroihin. Muut ajamassa käyvät, esim. JQ ja Ilmari_S ovat joko ajaneet kertamaksulla tai eivät ole vielä ajaneet ollenkaan. Tietenkin he haluavat olla vapaaehtoisesti mukana, eikö?
- Vapautuksen saa jos todistettavasti on ollut tuuletusvuorossa ainakin kaksi kertaa la 20.1. mennessä.
- On osallistunut ajoihin vain yhden kerran tähän mennessä eikä aio osallistua loppukautena lainkaan. Paikallaolo ei ole ajamista, kaikki ovat tervetulleita katselemaan!
- Kaikilla on kieltäytymisoikeus ja syytä kieltäytymiselle ei tarvi ilmoittaa. Jos kieltäytyy (tai ei pääse), on tietenkin annettava panos jollakin muulla tavalla paitsi jos on sellaisen jo antanut. Tähän käy kaikki materiaalinen tuki jonka kerhon käyttöön voi luovuttaa ja joka yleisesti siihen käyttöön hyväksytään. Raha on sitten se viimeinen vaihtoehto, 12€ on mielestäni kohtuullinen raippa luistamisesta.
- Ilmoitan kaikille tällä palstalla ja asianosaisille sähköpostilla. Ne jotka eivät ole PRCA:n (kerhon) jäseniä, laittakaa mulle maililla yhteystietojanne. Se ei vapauta tuuletusvuorosta, että mä en saa yhteyttä!
Tämä on nyt tehtävä, koska kaikki eivät ole itse ymmärtäneet vapaaehtoistoiminnan perusperiaatetta. Kaikki tekee ja kaikki nauttii. Kyse tässä on ainoastaan tuuletusvuoroista, siis illalla ajojen jälkeen hallille jäämisestä, ei muusta.
Toni Pietilä, PRCA:n sihteeri.
-
No onneks ei tullu hommattua sitä kausikorttia,
on toi meinaa pientä spedeilyä.....oleppa nyt tampereella puoleen yöhön,
ja sitten lähdet kohti turkua!!!Joopa joo.....mun mielipide on et noita halleja pitäisi saada muuallekkin,tiedän ei ole helppoa!
Mut toi valkeakosken homma lähtee TOTAALISESTI käsistä.
-
mun mielipide on et noita halleja pitäisi saada muuallekkin,
Kuka sua estää järkkäämästä?
-
Lue koko lause!!!
Ja tämähän on vain mun mielipide...
Mä en tänne juurikaan jaksa kirjoitella,mutta tämä menee jo niin pelleilyksi.Enpä usko et kovinkaan moni viittii lauantai yötä viettää missään valkeakoskella....jos sen jälkeen pitää vielä ajaa 150km himaan.
Rupee vaan tuntumaan siltä et ulkopaikkakuntalaiset saadaan tällä tavoin pysymään poissa piste
-
Muut ajamassa käyvät, esim. JQ ja Ilmari_S ovat joko ajaneet kertamaksulla tai eivät ole vielä ajaneet ollenkaan. Tietenkin he haluavat olla vapaaehtoisesti mukana, eikö?
Mitä tämä tarkoittaa? Siis olen velvollinen tuuletukseen vai en?
-
Sitä mitä siinä lukee,eli jos koet että haluat tukea ko. paikkaa niin olet tuulettamassa kun käsketään :mrgreen:
Varmaan moni pitkästä matkasta tullut kokee mieleiseksi tuon asian :mrgreen: No nyt ainakin vähenee ajajat ja sitä myötä savu :mrgreen:
-
Mä kaikesta huolimatta niinkuin alunperin hallilla puheltiin, niin vapauttaisin pitkämatkalaiset tuuletuksesta, jos vaan yrittettäisiin PRCA:n jäsenten kesken hoitaa tuuletukset???
Tarvii tehdä kuitenkin nakki-lista, jotta voin selittää ennakkoon poitsulle ettei se pääse nyt mukaan.
-
Jaahas kiva eli sit niinku rahat pois multa kun oon kerran nyt käyny kausikortillako? Eli ei saa ajaa jos ei tuuleta(ko)?
-
Lue koko lause!!!
Tossahan oli koko lause. Vai tarkoitatko virkettä? Luin kyllä senkin kokonaan.
Ja ne paikalliset varmasti oikein nauttii siellä hallissa jäpittämisestä yömyöhään. Onko kaikilla edes kyytiä kotiin?
Hyvää hyvyyttään toiset järjestäneet mahdollisuuden ajaa talvella ja sitten kehdataan valittaa kun pitäisi vähän auttaa. Jos et tohon aikaan vuorokaudesta pysty ajaa 150 kilsaa, niin ei sulla paljoa turnauskestävyyttä ole.
Taas näitä, joille pitää kaikki tehdä valmiiksi :roll:
PItääkö lähteä täältä Espoosta ihan ajelemaan sinne pelkkää tuuletusvuoroa varten, että jotkut voivat mennä kauneusunilleen.
Pistäkää järkkärit yv:llä ajo-ohjeet ja ehdotuksia mikä la ois hyvä tulla valvomaan. Niin pääsee toi jarppi kotiin tutimaan.
-
Jaa voithan itekki kokeilla ajaa 150 km lumimyräkässä klo 23.30-->noin. klo 1.20. En itse tiedä mutta ei se varmaan mitään helppoa ole pysyä edes hereillä siihen aikaan. Ainakaan mulle. :mrgreen:
hymiö pelastaa kaiken
-
Öö... tota...
Mielestäni tarjouduin tuossa edellisessä postauksessani tekemään juuri tuon. On täältäkin sinne about 150.
Eikä toi 150 ole oikeasti matka eikä mikään. Yksi jaloittelu paussi välissä ja kyllä sen jaksaa vaikka klo 3.30 ->
Toiset on aamu ihmisiä ja toiset ilta ja sitten on niitä jotka virkistyy kun pääsee ratin taakse.
PS. Ei ole vielä tullut järjestäjilta yv:tä :(
Edit: Niin joo ei mulla ole edes ajokuntosta polttista (eturenkaat liimaamatta ja servoissa vähän säätöä) eikä kyllä nitrookaan :roll:
-
sepä siinä
-
sepä siinä
Mikä :?: Missä :?:
-
niin että kyl se rankkaa mulle ainakin olisi. Viimekskin torkuin jo matkalla. Ja jäi BMW M5 näkemät prkl! :lol: Joku ei jaksa keskipäivälläkään ajaa tota 150 km suuntaansa.
-
Eiku scrap sinne vaan vaikka ei postia tuliskaan,tuskin ne ulisemaan alkaa.Jos noin haluttaa niin eikun ihmeessä paikalla.
-
Täytynee sitten tunkea väkisin mukaan.
Tänä la on kyllä synttärit, joten onko ensi viikon la ajoa?
Edit: Pöh! Tuollahan toikin luki edellisellä sivulla. Eli näillä näkymin ängen sinne vasta 17.2.
Vai onko 3.2. tai 10.2. ajoa?
-
Joopa joo.....mun mielipide on et noita halleja pitäisi saada muuallekkin.
Koitas hommata halli talveksi 2008.....voin maksaa vaikka 277 ekua ja ajaa 300km joka lauantai.....ja sitten kun pääsen himaan niiin valitan joka asiasta täällä PISTE
-
Jep,
Odotin juurikin näin asiallisia viestejä...KIITOS!!!
Mutta se siitä,
en viitsi enempää sotkea tätä topiccia.
PS:kotiintuloaika on klo:23.00,muuten tulee kotona selkään.
-
Kaikenlaisia kitisijöitä tääläkin hengaa... Tuo tuuletus koskee halliin alunperin sitoutuneita prca:n jäseniä joten jos et ole kerhon jäsenmaksua maksanut niin ei edelleenkään ole pakko tehdä yhtään mitään toiminnan hyväksi.
Ensi talvena hallista ei taideta ilmoitella sanaakaan missään vaan ajellaan kaikessa hiljaisuudessa omalla pienellä porukalla... Asennevammaisia arvostelijoita näköjään riittää vaikka koittas mitä järjestää...
Mutta kuten sanonta kuuluu, kissa kiitoksella elää.
-
Niin ja vielä tämä keskustelu että matkoihin menee rahaa, vaivaa ja niin edelleen...
Tottakai siihen menee rahaa, tämä on harrastus jolloin on tehtävä valintoja mihin rahat laittaa
ja kuinka paljon on valmis harrastukseen panostamaan, jos tuntuu että matka on suhteettoman
pitkä tai kallis niin silloin on jätettävä väliin ja kerättävä haluja / rahaa ensi kertaan.
Itse matkustin paikanpäälle 150km suunta eikä harmittanut yhtään koska mukvaa oli ja sain sen mitä lähdin hakemaan.
Se on kumma juttu kun nyt on saatu sisärata niin valitus on kasvanu järkyttävällä vauhdilla!!! Luulisi kiitoksia tulevan?
Mutta mitä sitä nyt kiittämään mitättömästä asiata kun pääsee talvella SISÄLLE ajamaan...
huh huh....
Nyt vaan uusia harrastuksia etsimään jos tämä laji alkaa näin pahasti tökkimään?
-
Hohoijaa.Tulipa tuossa mieleen että jos kerho palauttaisi kausikortti rahat niiltä osin kun niitä ei ole käytetty.Ei tarvis kenenkään kauhistella savua eikä menis kotiintuloajat liian myöhään,eikä ainakaan satu kolaria väsyneenä ajamisen takia.
Vapaaehtoistahan tää kumminkin on kaikille.Loppu vuorot maksaa 870€ eli palautusta tekee 36.25€/kausikortti toi olis hinta tasajaolla mutta pitää ottaa huomioon ne jotka maksoi kortin vasta näiden ajajamäärin paisuttua liian suuriksi,eli palautus summa muuttuu,mutta en tiedä paljonko kun en ole vielä selvittänyt moniko maksoi kauden myöhemmin.
Tuo on kylläkin vain yksi vaihtoehto.Ajoja kun on jäljellä enään 10 kertaa ja niistäkin on yksi kisapäivä 24.02 ja yksi siirrettynä 10.02 hieman myöhempään eli alkaa klo 18.00 ja Aijemmin ilmoittamani 17.02 onkin normaali ajovuoro kun nappulaliiga kuulemma saakin pelinsä loppumaan jo klo 16.00 olivat varanneet alkuu sen klo 18.00 saakka mutta puhelimessa sain tiedon että pääsemme siis ajamaan norm.aikaan Ja 03.02 siis ei ole ajoja.
(jos nyt kiinnostusta enään kenelläkään riittää kun tuo paikka on noin huono joutuu siivoamaan jälkensä ja kaikkee)
Itse olen kumminkin valmis tuulettamaan hallia niissä puitteissa kun se on minulle mahdollista tähänkin mennessä se on ollut joka kerta mahdollista mutta helmi ja maaliskuussa tulee 4-5 kertaa kun en ehdi paitsi jos jäärata kisoja perutaan tää talvi kun on mitä on.Eli niille kerroille tarvitaan joku tai jotkut ketkä voisi hallin tuuletuksen ja lanauksen suorittaa.Ja jos se nyt on liikaa vaadittu ,kun kausikortteja nyt kumminkin on myyty n.24kpl eikä niiden ostajista löydy sen vertaa talkoo henkeä. Niin tuo ensimmäinen vaihtoehto on sitten ainut vaihtoehto.
Muuten itsellä on ollut varsin hauskaa viettää niitä iltoja siellä, yleensä on ollut jonkun tavaran heittokisa mitä muuten Harri johtaa ylivoimaisesti.Ja nyt jos saan sellaisen lentokoneen (minkä Harri lupasi hommata)niin melkein jo odotan niitä ajojen tuuletus vuoroja.Ymmärrän kyllä hyvin niitä muita vaki tuulettajia niillä kun on kotonakin kai kivaa heh.
Oikeastaa tännehän voisi kerätä ihan vapaaehtoisista tuulettajista listaa ,kun luulen että niitäkin on. Saahan siellä ajaa vaikka sähköautolla ,jonkin aikaa siinä välissä kun odottelee ilman kirkastumista ja ennen lanausta lanauksen jälkeen kun ei sitten ennään ajeta kuin sähkölentokoneella.
T.Lentäjä
-
Siis hiukan vielä Vmp-hallin tuuletusajoista. Tarkoitan siis juuri sitä itteensä!
"mmrc" tossa juuri näppärästi keksi, miten saatiin tääkin ruikutus kääntyyn eduksi. Hallilla siis saa ajaa sähkiksillä ne jotka jäävät tuulettamaan. Se on melkein kaks tuntia, sit lanaus ja tuulettimien purku. Katotaas millanen kisa tulee osallistumisesta...
Listan tuuletusvuorolaisista ovat saaneet ne (onnelliset), jotka arvoin hommaan. Jos siis olet saanut sähköpostilla tuuletusvuoroista listan, olet mukana. KAIKKI voi silti ottaa minuun yhteyttä ja kertoo halukkuutensa osallistua. Tai laittakaa vaikka tänne ilmotus. Me "järkkärit" sit katotaan miten toimitaan 8)
Koittakaa nyt jaksaa, ei tällanen halliajomahis varmastikaan toteudu ens talvena enää, näyttäs vähän siltä. Ne, jotka ei vielä oo soittanu johonkin, tehkää se nyt. Suomessa on ihan varmasti enemmänkin tällasia halleja, joille kelpaa RC-harrastajienkin rahat :wink:
-
jos joutuu maksaan 77.80e parista ajokerrasta, niin ei varmaan ketään kiinnosta sinne jäädä tuulettelemaan. Luulis tohon hintaan moisen kuuluvan jo. Ja ensin kerätään noi rahat ja sit sen jälkeen tehdään viel joku tuuletus sääntö.. HAHA! ei ihme että tulee vineemistä.
-
Ajoja kun on jäljellä enään 10 kertaa ja niistäkin on yksi kisapäivä 24.02 ja yksi siirrettynä 10.02 hieman myöhempään eli alkaa klo 18.00 ja Aijemmin ilmoittamani 17.02 onkin normaali ajovuoro
Tuppaudun siis 10.2. klo 1800 sinne.
Pitää merkitä kalenteriin.
Edit:
MP_777: ruikuti ruikuti nyyh nyyh yhyy yhyy byääh
ihme vauva :roll:
-
Edit:
MP_777: ruikuti ruikuti nyyh nyyh yhyy yhyy byääh
ei se mua haittaa mitenkää, en ollut muutenkaan tulossa. Mut turha ihmetellä jos ihmiset alkaa ruikuttaa.
-
MODERAATTORIT HOHOI!!!!!!
Oliskohan aika puuttua peliin pikkuhiljaa,
tämä koko topikki alkaa mennä yli mauttomuuden rajojen.
Ketään sen enempää henk.koht syyllistäen.
-
jos joutuu maksaan 77.80e parista ajokerrasta, niin ei varmaan ketään kiinnosta sinne jäädä tuulettelemaan. Luulis tohon hintaan moisen kuuluvan jo. Ja ensin kerätään noi rahat ja sit sen jälkeen tehdään viel joku tuuletus sääntö.. HAHA! ei ihme että tulee vineemistä.
Kerrankin joku puhuu asiaa...
Sanokaa mulle yksi juttu viime lauantailta. Minkä ihmeen takia mulle huudettiin sieltä: "LOPETA NYT JO!!!", kun sähköt meni. Mistä vatusta mä voin sen tietää että auto olis pitänyt sammuttaa ja odottaa. Siis joku ois voinu tulla ohjaajankorokkeelle sanomaan mulle että äläs nyt enää ajele.
Törkeetä tommonen.
-
No mietippäs nyt itekkin.......halli pimeenä ja sisällä 30 henkee ja autosi käynnissä jota et varmasti edes nähnyt missä liikkui vai oliko pimeeajolasit päässä ????
Eli ihan kaikkien turvallisuuden nimissä huudettu.
-
Katsos ilmari kun me tavalliset ajajat ollaan niin v*tun tyhmiä ettei me voida tajuta tollasta.
Ja olen samaa mieltä siitä mitä mp777 sanoi.Ja ennen kuin joku aloittaa,en minäkään ole menossa.
-
Sanokaa sit kun haluutte että laitan lukon.
-
Mä näin ainakin ihan loistavasti! Onko ihmiset oikeesti näin tyhmiä? Sen välillä unohtaa aina ja se tulee taas täytenä yllätyksenä. On se kiva kun on ite niin vi*un älykäs.
-
ei tätä mielestäni lukkoon tarvitse laittaa mutta henkilöt jotka eivät aio edes tulla hallille voisivat olla kirjoittamatta yhtään mitään. sekoittaa koko soppaa aivan liikaa.
ilmarille tiedoksi että jos muut ovat autonsa sammuttaneet niin siinä kohtaa pitäisi itselläkin jo välähtää. tilanne aivan vastaava jos ajat ennenkuin rata on valmis tai ajat klo: 19.30 jälkeen/kun ajot on ilmoitettu loppuvan.
jos joutuu maksaan 77.80e parista ajokerrasta, niin ei varmaan ketään kiinnosta sinne jäädä tuulettelemaan. Luulis tohon hintaan moisen kuuluvan jo. Ja ensin kerätään noi rahat ja sit sen jälkeen tehdään viel joku tuuletus sääntö.. HAHA! ei ihme että tulee vineemistä.
mielestäni tämä asia on käyty jo aivan selvästi läpi joten kannattaa lukea ensin koko topikki läpi ennekuin rupee valittamaan ja tekemään itsestään i*ioottia.
minä jo lupauduin jäämään heti ensikerralla tuulettamaan koska käyn mielelläni ajamassa. valittajille kyllä voidaan palauttaa rahat jos eivät tule toimeen näiden päätösten kanssa.. uskoisin näin.
-
Ja isäni kertoi(ei ole ihan varma mutta kuitenkin), että joku oli kironnut kun ajoin sen radan purkamisvaiheessa vielä. Kaikille tiedoks et auto meni rikki. Holkki tai vastaava rikki ja ripustus paikoiltaan. Kai mun nyt korjauksen jälkeen piti sitä vielä kokeilla, että oliko kunnossa. Ja ei ollut.
Kai sielt tuli jotain kommenttia: "Taas toi sama...", tai vastaavaa.
-
Anyway, viimeviikonlopusta iso kiitos Kallelle joka viitsi ensinäkin raahata ponderivehkeet paikanpäälle ja vielä hoiteli koko ajanoton. Oli meinaan makeeta saada hiukan aikaa kun ränniä kiersi.
Nimim. kaksi rullakebabbia ja ähky...
-
Nimim. kaksi rullakebabbia ja ähky...
Meniskös ens la 3 rullaa :)
-
Ja isäni kertoi(ei ole ihan varma mutta kuitenkin), että joku oli kironnut kun ajoin sen radan purkamisvaiheessa vielä. Kaikille tiedoks et auto meni rikki. Holkki tai vastaava rikki ja ripustus paikoiltaan. Kai mun nyt korjauksen jälkeen piti sitä vielä kokeilla, että oliko kunnossa. Ja ei ollut.
Kai sielt tuli jotain kommenttia: "Taas toi sama...", tai vastaavaa.
ah ja uh en oo valkokoskella ollut ajamassa mutta mistä näitä sikiää jos ajot loppuu tiettyyn kellonaikaan niin mikä on niin vaikeata tajuta ettei siellä ajeta. Voi kai ne ripustukset sitten koti pihalla testata että toimiiko.Kiitos tälläisten säännöistä piittamattomien toiminta, kaikki jotka jaksaa järjestää jotain toimintaa alkaa kyrsiintymään kun joka asiasta pitää tavalla tai toisella itkea.
-
mitä helv. Vois ne ajat sit kertoo kaikille! Viimekskin ajettiin yli kaheksaan. En ollu missään kokouspaikassa!
-
No sillon ku aletaan kerää kimpsuja kasaan nii eikö se ole aika selvää että ei enää ajeta, vaan aletaan purkamaan rataa?
-
Ilmari_s........minä olin se joka siellä huuteli ja aiheesta.Kun rataa tehdäään/puretaan niiin autoillla EI sa ajaa.
Testiajot voi suorittaa sitten kotipihassa tai siinä hallin pihassa.
Kohta vois noi modet pistäää pientä hillintää tähän topikkiin.
-
Ja isäni kertoi(ei ole ihan varma mutta kuitenkin), että joku oli kironnut kun ajoin sen radan purkamisvaiheessa vielä. Kaikille tiedoks et auto meni rikki. Holkki tai vastaava rikki ja ripustus paikoiltaan. Kai mun nyt korjauksen jälkeen piti sitä vielä kokeilla, että oliko kunnossa. Ja ei ollut.
Kai sielt tuli jotain kommenttia: "Taas toi sama...", tai vastaavaa.
seuraavalla kerralla tiedät ettei ajella.. ja tiedät myös sanktion eli jokaisen auto siirtyy prca kerhoautoksi joka käyttää autoaan radan purkamis ja kasaamisvaiheessa.
-
Siis aivan uskomatonta "kädenvääntöä" koko keskustelu, aioin hankkia 10 vuoden tauon jälkeen itselleni ja pojalle autot, ja aloittaa alusta harrastuksen, mutta nyt kun olen seurannut tätä "yhteen hiileen puhaltamista" antaapi olla, löytyy niitä muitakin "teknisiä" harrastuksia...
-
Nimim. kaksi rullakebabbia ja ähky...
Meniskös ens la 3 rullaa :)
Kyllä 3 kohdalla joutuis jo luovuttamaan :mrgreen:
-
Siis aivan uskomatonta "kädenvääntöä" koko keskustelu, aioin hankkia 10 vuoden tauon jälkeen itselleni ja pojalle autot, ja aloittaa alusta harrastuksen, mutta nyt kun olen seurannut tätä "yhteen hiileen puhaltamista" antaapi olla, löytyy niitä muitakin "teknisiä" harrastuksia...
ylikar-h älä tuomitse koko sangollista pottuja muutaman mädän takia.
Tee paluu mukavan harrastuksen pariin niinkuin allekirjoittanutkin.
Tästä harrastajapiiristä löytyy uskomattoman paljon hemmetin mukavaa sakkia. Sekaan vaan...
-
Siis aivan uskomatonta "kädenvääntöä" koko keskustelu, aioin hankkia 10 vuoden tauon jälkeen itselleni ja pojalle autot, ja aloittaa alusta harrastuksen, mutta nyt kun olen seurannut tätä "yhteen hiileen puhaltamista" antaapi olla, löytyy niitä muitakin "teknisiä" harrastuksia...
Moro tätä "kädenvääntöä" en ole havainnut radalla ollenkaan,kaikki tulee kumminkin pitämään hauskaa ja treenaamaan ajamista ei valittamista.
Olenkin ihmetellyt sitä että ne ketkä täällä netissä eniten valittaa on niitä ketkä ei ole edes käynyt tuolla radalla.
Ja itsekin vasta harrastuksen aloittaneena kyllä suosittelen mukaan tulemista varsin antoisa ja mielenkiintoinen lajihan tämä on .
T.Linja-auto turisti kuski
-
Näin se tuntuu tässä harrastuksessa menevän...
Ne ketkä ajaa vähiten ja ovat täten jopa asioista pihalla, avautuvat eniten.
Ei siis ylikar-h muuta kuin tervetuloa porukkaan.
-
Laita Heuli tää kii mun puolesta, jollei nyt muutu ääni kellossa.
Tästä aiheesta ei mun mielestä tarvi tällä tasolla "keskustella" enään. Kaikki vaan joukolla kokeilemaan tai virittämään harrastus uuteen nousuun. Vaikee on kuvitella hienompaa lajia ja hienompia ihmisiä porukalla harrastamassa. En vaihtais tätä lajia ja näitä tyyppejä mihinkään. Itseasiassa luotan niin paljon ihmisiin, että olen valmis antaan autoni kokeiltavaks jollekin lajissa uudelle, joka tulee ja osottaa olevansa kiinnostunu tosissaan. Siinä on ihan turha koittaa pelleasenteella tai millään muullakaan. Jos joku on oikeesti kiinnostunu, sen huomaa. Muut voi sitten mennä ajaan vaikka potkukelkalla.
Jos tää joudutaan sulkeen, hallin asioista keskustellaan kyllä toisellakin foorumilla. Jos on kiinnostunu asiasta, sen löytää helposti. Takaan ihan henkilökohtasesti, että siellä on hyviä tyyppejä linjoilla, pässit heitetään karsinaan nopeesti.
Joko ootte soitellu maailmalle, missä olis tällasia halleja lisää? Kysyntää tuntus olevan...
-
Joo, sori! Mut oli pakko sanoo. Jatketaan nyt vaan ihan asialinjalla ja katotaan saadaanko jatkaa hallilla lopputalvi. Yritetään tehä kaikille hyväks.
-
Jokos on uutta videomateriaalia/ tilannekuvia saatavilla?
-
Siis aivan uskomatonta "kädenvääntöä" koko keskustelu, aioin hankkia 10 vuoden tauon jälkeen itselleni ja pojalle autot, ja aloittaa alusta harrastuksen, mutta nyt kun olen seurannut tätä "yhteen hiileen puhaltamista" antaapi olla, löytyy niitä muitakin "teknisiä" harrastuksia...
joo ei tarvitse muutaman mädänmunan takia heittää pyyhettä kehiin.
täällä on ihan eri meininki kuin radalla kuten ARTSI sanoi että koko netti voi heittää mäkeen ei siellä mitään järkevää puhut kuitenkaa.
Jerzi
PS Miten onko rahastustapa nyt vaan ja ainoastaan kausimaksu.
-
Todellakin mitä radalla ja harrastuspiireissä käytännössä tapahtuu on aivan eri juttu kuin tämä foorumi. Pidä pyyhe vaan kehän ulkopuolella vielä, kesällä sitten krossiradoille missä on todella mukava ja rento meininki! - Ja kaikki tiimikuskit, torstit ja muut jösset kaikki oikein mukavia veijareita tavata, jutella ja harrastaa yhdessä
-
mitenkäs jos ei kerkeä tulemaan tuonne alku talkoisiin kun työt loppuu juuri tuossa 16.00 niin matkaan menee varmaan ainakin joku 40min niin saattaisi vähän myöhästyä.. että onko paha sanktio jos kuitenkin jää purkuu hommiin mukaan :? :?:
-
Ei niissä talkoissa radan kasauksessa eikä purussa mitään sanktioita anneta kenellekkään.Mukaan vaan silloin kun itselle parhaiten sopii,niinhän se kumminkin on että rata tehdään sillä porukalla kun on ja puretaan sillä kun on ,jos se ei onnistu niin suditellaan sitten ilman rataa vaikka ympyrää tai treenataan vaikka big air hyppyjä yhdellä hyndällä.
Jerzille siitä rahastuksesta,että valitettavasti niin on että koko kausi tai ei ollenkaan paitsi kisa.(muutema kävi ajamassa maksamatta ,syyttäkää niitä heidän takia alkoi monia maksaneita talkoolaisia ottaan päähän jäädä siivoamaan niidenkin jälkiä)
Ja kaikille tiedoksi että tuo kausikortin hinta on laskettu niin että sillä saa hallinvuokran maksetuksi tällä määrällä ajajia ja saatiin vielä ne hyppyrien saranat ja ajakorokkeen raudat ostettua,siitä ei siis jää kenellekkään rahaa muuhun käyttöön.
T.Voima Moottori Torsti
-
Toi maksamatta jättäneiden syyttäminen on väärin, jos kontrolli ei ole hallilla pelannut. Tästä voi syyttää vain kerhon entistä sihteeriä, koska hän ei ole ollut paikalla tekemässä kirjanpitoa ajajista, anteeksi tästä.
-
Viimekerrallakin oli paikalla kuvaaja...
Millon siis nähdään videota???
Miäletön kamera, mutta kukaan ei pääse nautiskelemaan sen tarjoamasta kuvasta... :|
-
Hallilla tapahtuu:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=20010
-
Viimekerrallakin oli paikalla kuvaaja...
Millon siis nähdään videota???
Miäletön kamera, mutta kukaan ei pääse nautiskelemaan sen tarjoamasta kuvasta... :|
Elkee poijaat hättäilkö kaikki aikanaan
-
Hallilla tapahtuu:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=20010
Senverran tätä on odotettu jotta tuli ilmottauduttua samointein.. ensimäinen kisa joten tuskin pysyy housuissaan. :D
-
Millainen ajajatilannne teillä on Valkeakosken sisäradalla? Mahtaisiko yksi ulkopaikkakuntalainen mahtua vielä mukaan?
-
Millainen ajajatilannne teillä on Valkeakosken sisäradalla? Mahtaisiko yksi ulkopaikkakuntalainen mahtua vielä mukaan?
Vähän kehno tilanne siinä mielessä, että on jo kausikorttilaisiakin vähän yli sen mitä suunniteltiin. Joka tapauksessa tarvii käyttää ajajavuoroja, 6-7 kuskia radalle kerralla ja pariviikkookin sitten oli jo 22 kuskia. Laske siitä paljonko pääset kolmen tunnin aikana ajaan. Mutta tietenkin pääset ajamaan, oomme kylläkin savuongelman takia tehneet sellaisen ratkaisun, että vain kausimaksun maksaneet pääsevät ajamaan. Luepas täältä (http://www.prc-autoilijat.com/ForumsPro/viewtopic/t=730.html) lisää. Tervetuloa mukaan vaan, kaikki ovat tervetulleita.
Koski Challenge - hallikisoihin on vielä tilaa! Lisätietoja täältä (http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=20010).
-
Arvelinkin, että teillä on jo porukkaa riittämiin. Hallikisat todella hieno homma. Ajotaito sen verran ruosteessa tauon jälkeen, että jos työt eivät ole esteenä niin katsojaksi kisoihin.
-
Ajotaidot ei katsomalla kartu.
Työt järjestykseen ja kisoihin ajamaan :)
-
Jep, katsomalla ei opi...mahtaisiko siellä olla omaa sarjaa senioreille :wink: No joo vitsi vitsinä.
Katsotaan kuis nyt käy töiden kanssa. Ja sitten ot.. mistä olette hankkineet transpondereita? Medasec Ky:ltä olivat näköjään loppuneet.
-
Seniorit menee tuolla nuorten seassa ihan kivasti :wink: Tän hetken listalta voi varmaks sanoo 5 kuskia jotka on 30-vuotta täyttäny, voi olla enemmänkin... Henkinen ikä on sitten kyllä itellä ainakin paaaaaljon tuota alempana. :mrgreen:
-
Jep, katsomalla ei opi...mahtaisiko siellä olla omaa sarjaa senioreille :wink: No joo vitsi vitsinä.
Katsotaan kuis nyt käy töiden kanssa. Ja sitten ot.. mistä olette hankkineet transpondereita? Medasec Ky:ltä olivat näköjään loppuneet.
Voit vuokrata kisapaikalta, tosin niitä on rajallinen määrä.
-
Hieno homma, mutta mielelläni kyllä hankkisin oman niin ei tarvitsisi laina/vuokra transponderia käyttää.
-
kaikki jäljellä olevat ajopäivät:
20.1.2007
27.1.2007
17.2.2007
24.2.2007
3.3.2007
10.3.2007
17.3.2007
24.3.2007
31.3.2007
7.4.2007
14.4.2007
klo: 16.30 - 19.30
Laitetaan nyt tää tähän taas ettei tarvii etsiskellä niin pitkältä.
Eli näköjään ensiviikonloppuna ei ajoja ole...
Mälsää :cry:
-
Joku pentanque turnaus ens lauantaina, ei oikein sovita samaan aikaan halliin...
-
Jäljelläolevat ajopäivät Vmp-hallilla.
Huomatkaa, että kaikki ovat tervetulleita jäämään tuuletusvuoroon, joka kestää niin kauan että kaikki savu on saatu hallista pois. Yleensä on päästy lähteen kotio siinä puolenyön aikaan. Yleensä olemme porukalla menneet syömään välillä ja palanneet hallille sitten 11 aikaan. Jos joku (kerhon ulkopuolinen) on kiinnostunut jäämään tuuletusvuoroon, laittakoon siitä mulle ilmoituksen, saan sitten vapauttaa jonkun uupuneista vakiotuulettajista.
10.2.2007 18.00-21.00 Siirretty vuoro.
17.2.2007 16.30-19.30
24.2.2007 08.00-22.00 Koski Challenge -kisa (Tukemassa RC-Garage).
03.3.2007 16.30-19.30
10.3.2007 16.30-19.30
17.3.2007 16.30-19.30
24.3.2007 16.30-19.30
01.4.2007 16.30-19.30
07.4.2007 16.30-19.30
14.4.2007 16.30-19.30 Peruttu
Näihin aikoihin tulevat muutokset voit tarkistaa PRCA:n tapahtumakalenterista (http://www.prc-autoilijat.com/CPGNuCalendar.html).
Kevätkaudelle on harkittu uutta kisaa, kerromme lisää siitä (suunnitelmasta) lähempänä.
PRCA:n sihteeri
-
14.4 ei enään ajeta hallissa.Ainakaan nykyisen lukujärjestyksen mukaan.
-
Onko ehdotuksia mitkä/minkä tyyppiset renkaat tuolla radalla toimisi?
-
grp grippi
-
halpisrenkaista sabessa myytävät monzat tuntuvat ihan ok toimivan (kuvasssa näkyvä kuvio http://www.inhobby.com/images/2006_07/XB8_R3_3.jpg )
pienellä nappulakuviolla en voi suositella kun pitoa ei löydy ollenkaan.
tiedä sitten mitä nuo kokeneemmat meinaa mutta huhuja kuullut crimesta ja tuosta grp gripistä.
-
Viimekerralla ajoin GRP Atomic renkaalla ja tuntu toimivan ihan kivasti.
Kuvioltaan lähes kuin Crime...
Grippi toimii hienosti varsinkin aivan tuoreella radalla kun irtotavaraa on pinnassa paljon.
Crime toimii loistavasti kun pitää auton ajolinjalla, eli ei visko autoa sinne mössölle.
-
werksin lugs toimii myös hyvin kuvioltaan saman tapainen kun crime mutta
lyhyempi piikki
-
Onko jotain videota ilmestynyt, kun silloin joskus kolme-neljä viikkoa sitten oli oikeen iso kamera paikalla? ;)
-
Onko jotain videota ilmestynyt, kun silloin joskus kolme-neljä viikkoa sitten oli oikeen iso kamera paikalla? ;)
Isosta kamerasta tuli n.1/2 tuntia todella hienoa pätkää. Tosin on hiukan Hong Nor voittoista joten jätetään omaan käyttöön.
-
Onko jotain videota ilmestynyt, kun silloin joskus kolme-neljä viikkoa sitten oli oikeen iso kamera paikalla? ;)
Isosta kamerasta tuli n.1/2 tuntia todella hienoa pätkää. Tosin on hiukan Hong Nor voittoista joten jätetään omaan käyttöön.
Ok.