Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rubberduck

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17 ... 19
391
Uskoisin että tuossa mun tapauksessa on ollut kysymys jostain tietoliikennekatkosta tai vastaavasta ongelmasta, koska varmennus onnistui seuraavalla kerralla. Mulla on osuuspankin kortin kanssa 2 kertaa käynyt niinkin, että paypal-maksu on epäonnistunut ja virheilmoitus on ollut jotain tähän tapaan: Could not verify your credit card. Please contact your bank for details.
Sävelsin tuon omasta päästä mutta ajatus on sama.

PayPal on kyllä todella kätevä ja nopea maksutapa, koska se varmentuu heti kauppiaalle, mutta joissakin kaupoissa pp-maksu käy vain esim. usalaisille, kuten Towerhobbiesin tapauksessa.

EDITTIÄ TAAS KERRAN: Unohdin mainita, että Nordean Visa Electron on toiminut moitteettomasti sekä koti- että ulkomaisissa PayPal-maksuissa ja suoralla korttimaksulla.

392
Miksi ette käytä PayPal:ia maksuissa.
Sen kautta toimii tilaukset kuin junan vessa.
Varmennukset menee välittömästi eikä tarvitse odotella päivääkään varmenteita tai vastaavia.

Koska Towerhobbies ei hyväksy PayPal maksua.
Muualla käytän aina.

EDIT: yksi ajatusvirhe poistettu

393
Ite yritin tilata towerhobbiesilta pikku tavaraa 1kk sitten.
No maksoin OP visa elektronilla ja kappas vaan, muutaman päivän sisällä tulee sähköpostia, että towerhobbies ei pysty varmentamaan luottokorttia, mikä kyllä on toiminu kaikissa muissa firmoissa tähän asti.
...
Että en mie sitte tiiä toimiiko visa elektron towerissa, onko muilla toiminu?

Kirjoitinkin samanlaisesta ongelmasta toiseen ketjuun kun en tätä ketjua silloin huomannut.
Tässäkin kyse Osuuspankin Visa Electronista, mutta mulla asia ratkesi vähän eritavalla:
Lainaus käyttäjältä: rubberduck
...
Towerhobbies.com:ta puheenollen, onko joku muu törmännyt vastaavaan: Eivät aluksi hyväksyneet mun maksua, vaan pyysivät lähettämään kuvan ajokortista ja luottokortista tai vaihtoehtoisesti käydä pankista pyytämässä maksutapahtuman varmennuskoodi(verification code). En tehnyt asialle mitään, ja muutama päivä myöhemmin tuli sähköposti, että asia on kunnossa ja maksu on varmennettu.
Samantapaiseen käytäntöön olen törmännyt aikaisemmin vain kerran rc-mushroom.com:ssa ja siloin ei auttanut muuta kuin lähettää sähköpostilla kuvat ajo- ja luottokortista ja luottokorttilaskusta. Kun varmennuksen oli kerran hoitanut, niin samalla kortilla maksu onnistuu jatkossa ilman mitään ihmeellistä kikkilua.

Tuo rc-mushroomin tapaus sattui ihan "oikealla" Visalla.

394
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 09.03.09 - klo: 15.36 »
Kyllä mulla on 2S lipoa kestänyt ihan hyvin muuta vauhtia on sisäkäyttöön ihan liiaksi joten olen aika paljon ajanut myös yhdellä kennolla... ainakin 10 kertaa olen tuon 450mAh 2S lipon microssa tyhjentänyt eikä mitään ongelmaa

Näyttää siinä olevan myös jonkinlainen lämpösuoja noparissa mikä kytkeytyy päälle jos virrat nousevat liiaksi...

Hyvä tietää että siinä on jonkinlainen lämpösuoja. 3.7V lipolla en ole saanut koskaan mitään lämpösuojaa laukeamaan.
En ole tömännyt 450mAh 2S lipoon joka sopisi Microon. Mistä sellaisen saa? 480mAh 1S lipoja mulla on itelläkin.

395
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 09.03.09 - klo: 15.31 »
Oujesh. Voin kokemusesta sanoo, ettei kannata laittaa noita 20mm halkaisijalla olevia patoja Miniin, hetken liikkuu rivakasti jonka jälkeen ei enää niin rivakasti ja tuloksena aivan hullun kuuma moottori.

Herra Kumiankan ehdottama Turnigyn (se oranssi, 4400 KV) 24mm halkaisijalla oleva taasen liikuttaa Miniä niin kerpeleesti, kiitokset vain. Jo valmiiksi suuresti kuluneet diffit ei kauheesti tykänny tosta motista... täytyy postata joskus kuva, on aika huvittavan näköset.
Nyt oon ajellu noin 4 akullista 3R:n heavyduteilla, eikä ne osoita minkäänlaisia kulumisen merkkejä, samalla varikkokäynnillä heitin alle Atomicin nivelvetarit (joku ehdotti K:n omia, mutta oli jo toiset tilauksessa) jonka jälkeen auton käyttäytyminen muuttui radikaalisti parempaan suuntaan, diffien minimaalisella/olemattomalla klapilla lienee osuutta tähän. Samalla auton meteli väheni roimasti.

Seuraavaksi kai täytyy ruveta satsaan lipoihin, täysillä ajettaessa vauhti alkaa hiipua huomattavasti hetken kuluttua, mutta kun käyttää kaasun neutraalissa ja tinttaa uusiksi pohjaan, niin taas mennään kovaa. Tämä lienee sitä Nimhien kyykkäilyä, mistä on ollu puhetta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Hyvä jos motti miellyttää :grin: Itse olen siihen todella tyytyväinen. Kun tuollaisella ajelee, täytyy ruveta miettimään jotain vahvempaa voimansiirtoa. (nimim. teräsdiffit tilauksessa)
Kyllä se on jo sen verran tehokas motti että se tarvii kaverikseen lipo-akun. Onko sulla nyt 8-kennoinen nimh käytössä?

20mm moteista sen verran että tämä ei jää kovin kauas tuosta kehutusta 4400kv motista:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3848
Tuo on 40mm pitkä, eikä 30mm kuten monet tämän kokoluokan auojen motit.

396
Kaikkia allaolevia kauppoja koskee nämä asiat:
- Tilauksen käsittely on nopeampaa kun maksaa PayPalilla. Suoraa luottokorttimaksua ei välttämättä saa varmennettua saman päivän aikana, mutta paypal maksu varmentuu heti.
- Jos postitustapana on kirjattu kirje, on paketilla aina seurantakoodi ja lähetys pitää noutaa aina postista. Englanniksi Registered (Air) Mail.
-"Tavallinen" postitustapa ei sisällä seurantakoodia, mutta tulee kotiin asti jos vaan mahtuu laatikkoon/luukkuun.

+ hobbycity.com Hinnat kohdallaan, postikulut kohtuulliset, paketin lähteminen saattaa vähän kestää, mutta niillä hinnoilla se on odottamisen arvoista. Tavarat pakattu esimerkillisesti pahviin, kuplamuoviin ja muihin pehmusteisiin. Postitusvaihtoehtoja useita, kuten tavallinen, kirjattu ja pikarahti.

+ liquidrc.com Paketti lähtee yleensä saman vuorokauden aikana kuin tilaus on tehty. Käytännössä ei postikuluja. Paketeissa ei ole kertaakaan ollut vielä pehmustusta. Listoilla näkyy usein tavaraa jota ei kuitenkaan ole varastossa. Peruvat koko tilauksen ja palauttavat rahat ilman turhaa kikkailua. Vain "tavallinen" postitus.

+ rcmart.com Valikoima on laaja, paketit lähtevät pääsääntöisesti nopeasti ja ovat hyvin pakattuja. Postikulut kohtuulliset. Jos sattuu tilaamaan tuotteen jota ei olekaan varastossa, saattaa tilauksen käsittely venyä useiden päivien mittaiseksi, jopa pariin viikkoon. Postitus kirjattuna tai pikana.

+ amainhobbies.com Valikoimaa vaikka muille jakaa. Postikulut nousevat helposti pilviin jos tilaa jotain vähänkin oravaa suurempaa. Nopea käsittely, mutta huonosti pehmustetut paketit. Tavallinen postitus kohtuuden rajoissa, pikana todella kallis.

+ rcxmini.com Paketit lähtee välillä ennen kuin sähköpostiin on tullut vahvistus maksusta :grin:. Halvat postikulut, kohtuuhintaista tavaraa. Varastosaldot ajan tasalla. Paketit tulee kirjattuina kirjeinä. Valikoima on selvästi pienenemään päin?

+ thetoyz.com Postikulut voisivat olla pienemmätkin, mutta moneen jenkkilän kauppaan verrattuna kohtuulliset. Tavaraa on tarjolla ihan kohtuullinen valikoima. Hinnat keskitasoa. Paketit lähtee liikenteeseen nopeasti ja pienemmät saapuvat kotiin asti. USPS First Class Air Mail(eli tavallinen posti) on ainoa kohtuuhintainen postitustapa.

+ toyeast.com Paketit lähtee nopeasti(PayPalilla maksetaessa) ja ovat hyvin pakattuja. Postikulut nousevat todella jyrkästi kun koriin paiskoo tavaraa. Postitus kirjattuna kirjeenä, pikana tai laivarahtina. Jälkimmäisessä toimitusaika 90vrk.

+ rc-mushroom.com Pienimmät postikulut yli 12usd. Paketit kirjattuina kirjeinä. Tilauksen käsittely ei nopeimmasta päästä, mutta homma toimii kohtuullisesti, niin ei passaa valittaa.

+ modelsport.uk Nopeamminkin voisi toimia, mutta yhden tilauksen perusteella ei voi pahemmin yleistää. Tavara tuli ehjänä kuplamuovikirjeessä omaan postilaatikkoon.

- Bishop Power Products (b-p-p.com) Kaikista varoitteluista huolimatta tätäkin huijaria piti kaverin kanssa joskus kokeilla :roll:
Reiluun kuukauteen ei tapahtunut mitään, ja kun paypalin rahojen takaisinvaatimisaika(45vrk.) oli jo ummessa, alkoi kaupasta tulla imoituksia paketin postittamisesta. Muutaman kerran tuli viesti, että kamat on postitettu eikä kuitenkaan mitään tullut perille. Loppujen lopuksi rahat tuli takaisin, mutta valuuttamuunnoksessa hävittiin molempiin suuntiin muutamia euroja.

Päivitystä tuohon listaan.
+ Aikaisemmin valitin ettei Liquidrc pakkaa tavaroita kunnolla, mutta 13. kerta toden sanoo. Liquidrc lähetti kerrankin kunnolla pehmustetun paketin. Yleensä tavarat ovat tulleet isossa, kirjekuoren kaltaisessa jostain sitkestä aineesta valmistetussa "pussissa", mutta tänään löytyi postilaatikosta ihan oikea pahvilaatikko, jonka sisällä vielä lisäksi styrox sipsejä pehmusteena.

+ Tänään saapui myös Towerhobbies.com:n lähettämä paketti ja täytyy kyllä sanoa etten ole koskaan nähnyt vastaavaa. Tilaamani tavarat mahtuvat vaikka kauluspaidan rintataskuun, mutta ne oli pakattu VALTAVAAN pahvilaatikkoon ja pehmustettu joka puolelta todella paksuilla pehmusteilla. Toimitusaika oli jonkin verran pidempi kuin muilla jenkkikaupoilla joista olen tilannut, mutta muuten esimerkillistä toimintaa. Paketissa oli vielä lisäksi pari rc-tavara kuvastoa ja ihan kunnollinen kauppalasku, jota tullissa aina kysellään. ISO plussa.

Jos jotain kiinnostaa niin paketti oli näin iso.

397
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 09.03.09 - klo: 14.54 »
Edellä mainittu johto ja softa toimii tosiaan Imax B6:n kanssa kunhan ensin vaihtaa liittimessä mustan ja valkoisen johdon paikkaa keskenään.

Kiitos tarkennuksesta. Muistin vaan että sulla se toimi, mutta en muistanut että olit joutunut tekemään johtoon pienen muutoksen.

Testaan samaa johto/softa settiä lähiaikoina omalla halvalla kiinalaisella laturilla ja ilmoittelen tänne sitten että toimiiko.

398
Paljonkohan tuollainen 1/10 auton ohjausservo suunnilleen nappaa virtaa? Riippuu tietysti servosta ja tilanteesta, mutta n.arvo? Tuossa edellä mainitussa noparissahan on 1,5A Bec.   

Servoja tosiaan on monenlaisia, mutta kyllä normaali käyntivirta pitäisi pysyä alle 1A jos kaikki on kunnossa. Tarkoitan siis että ohjauslinkit ja muut matkanvarrella olevat vivut, tangot ja nivelet pääsevät liikkumaan vapaasti, eikä servon varren päällä makaa mitään 1kg painoista akkua :mrgreen:
Varmasti maailmasta löytyy enemmänkin virtaa syöviä servoja, mutta oletan että puhutaan ns. perusservosta.

399
Tuli tuollainen 35A/12T + ohjelmointi kortti paketti. Nyt sitten luin heidän sivuiltaan, että tuo noparin flekti ei kestä 3s lipoa. Kehotettiin vaihtamaan suuremman jännitteen kestävä flekti. Eikös tuon flektin jännitten voi otta Becistä, mistä vastarillekkin menee. Kait se nyt sen kestää tuon yhden servon lisäksi. Flekti otta n.120mA. Vai onko tuossa joku juttu, kun eivät ole sitä suoraan siihen kytkeneet? Kokeilin ja ainakin ilman servoa toimii.

Itselläni on samanlainen nopari ja satuin huomaamaan manuaalissa tuon saman asian juuri ennen kuin olin lähdössä ulkoiluttamaan autoa ja uutta noparia 3S lipon kanssa.
Olettaisin että kyse ei ole siitä että BEC:n virta loppuu kesken, vaan siitä että tuuletin saattaa aiheuttaa häiriöitä BEC:n tuottamaan jännitteeseen. Tuuletinhan on silloin samassa syttöjännitteessä kuin vastari ja servot, joten jos kytkee tuulettimen BECiin, kannattaa testailla servojen ja vastarin toimivuutta kunnolla ennen kuin lähtee ajelemaan.

Minä ratkasin asian ottamalla tuulettimen kokonaan pois ja kokeilin ensin varovaisesti 2S lipolla lämpeneekö säädin. Eihän se mihinkään lämmennyt, joten vähän kerrallaan annoin kovempaa kyytiä ja sitten kun olin päässyt 3S lipolla 15min kaahailun ja todennut että nopari on edelleen kädenlämpöä kylmempi, uskalsin vasta ruveta ajelemaan ilman että tarvitsee pelätä noparin kuumenemista.

Jos kokeilee ilman tuuletinta niin kannataa vähän testailla ennen kuin alkaa rymistelemään kunnolla.
Käytän noparia Mini-Infernossa ja moottorina on max 28A ottava 24mm x 35mm 4400kv, akkuna 3S 1600mAh ja noihin nopari riittää kevyesti ilman tuuletinta.

400
Sähköautot / Vs: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 09.03.09 - klo: 04.19 »
Ostin hiljattain Mini-Z monsterin ja nyt olisi tarkoitus laittaa mahdollisimman kevyet välitykset, jotta ajoaika olisi mahdollisimman pitkä ja nopeus mahdollisimman pieni. Kysymys kuuluu siis, mikä on pienin pinjoni jonka monsteriin voi laittaa ilman että autoon joutuu tekemään mitään rakenteellisia muutoksia? RTR-paketin mukana tulevassa pinjonisarjassa on ilmeisesti 9T pienin, mutta tuon auton mukana sitä sarjaa ei tullut kun ostin sen käytettynä.
Auto tulee lähinnä lasten käyttöön, joten mitä hitaampi sen parempi ettei tulisi niin paljon korjattavaa. Ajoaika on tässä tapauksessa paljon tärkeämpi kuin suuri huippunopeus.

Esimerkiksi tässä sarjassa on pienin ratas 7T, mutta saako motin paikkaa säädettyä niin paljon että tuollainen pinjoni yltää spurrille asti?

401
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 09.03.09 - klo: 03.27 »
Itselläni ei tätä topikin mukaista autoa ole(vaikkakin sen hankinta on ollut harkinnassa jo pitkään), mutta ihan mielenkiinnosta kysymys tuosta diffin "ylikiristämisestä": Mikä siinä oikein hajoaa kun sitä kiristää liikaa?

Ainoat kuuladiffit mitä multa löytyy, ovat Mini-T pro:n MIP:n diffi ja Mini-Infernoon 3Racingin kuuladiffejä useampi kappale ja ei niistä saa liikaa kiristämällä muuta kuin diffin läpi menevän ruuvin poikki. 3Racingin diffeissä ruuvi on ihan tavallinen M2 kierteinen sähkösinkitty kuusiokoloruuvi ja niitä saa rautakaupasta kourallisen 5 eurolla. MIP:n diffissä on paksumpi ruuvi joten siitä saa korkeintaan kierteen rikki.

402
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 09.03.09 - klo: 01.09 »
Mulla on jo noita rinnankytkettyjä akkuja jo aika monta ja niilläkin nopeus riittää oikein mainiosti. Kunhan meinasin yhden 2S:n tehdä testikäyttöön, mutta taidan pysyä vaan noissa 2P akuissa ettei tarvitse ruveta uusimaan vakiosähköjä. Lipon tuoma parempi kiihtyvyys ja todella pitkä ajoaika ovat ihan mukavia "kaupanpäällisiä", vaikka ei niitä etukäteen osannut odottaa, koska nimellisjännite on kuitenkin pienempi kuin vakio nimhissä.
Silloin kun aloin ajelemaan lipoakuilla, vaihdoin molemmista autoistani kaikki johdot 20awg silikonijohdoiksi, akkuliittimet micro-deanseiksi ja jätin turhan moottoriliittimen pois välistä. Ei johtopäivityksellä mitään ihmeitä tee, mutta onpahan vähän karsittu turhia häviöitä pois välistä. Vakiot 24awg johdot vaikuttavat naurettavan ohuilta kun vertaa esim. 20awg kokoiseen.
Oletteko muuten kokeilleet paljonko vakioakun jännite notkahtaa kun sitä kuormittaa esim. 1A virralla? Omat 2 vakioakkua ovat jo niin vanhoja että eivät ole ihan vertailukelpoisia uuden kanssa, mutta niitten kanssa kun testaa niin ei tarvitse ihmetellä miksi 3.7V lipo on niin paljon tehokkaampi.

403
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 08.03.09 - klo: 23.55 »
Onko kukaan saanut Micro-T:n vakio vastari/nopari komboa rikki 2S lipolla? Tiedän kyllä että Losikin sellaista tuohon autoon myy, mutta epäilyttää vaan vakiosähköjen elinikä kun 7.4V lipo tekee kuitenkin valtavan tehonlisäyksen.
Mulla on nyt muutama käyttämätön 240mAh irtokenno nurkissa joutilaana ja mietin vaan että jos tekisi yhden 2S akun ja lopuista sitten olohuoneajoon mainiosti riittäviä 1S2P satseja.

Tiedän tiedän, olisin voinut vaan muokata edellistä viestiäni, mutta tämä topikki oli hautautunut jo neljännelle sivulle...

404
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 08.03.09 - klo: 21.45 »
Mulla ei nyt ole linkittää mitään aiheen mukaista laadukasta videopätkää, mutta vinkiksi kaikille jotka latailee videoitaan vaikkapa Youtubeen, kokeilkaapa joskus upata sama pätkä Vimeoon.
Ero on melkoinen jos alkuperäisen videon laatu on edes kohtuullinen. Räkäisellä laadulla eroa tuskin huomaa :mrgreen:

405
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.03.09 - klo: 21.36 »
6-kennoiseen 1:18 autojen nimh akkuun verratuna 2S lipo on aika paljon tehokkaampi. Saavutettu tehoero riippu jonkin verran myös akkujen rasitustasosta. Jos nykyinen mottisi kuormittaa nimh akkua jo ihan äärirajoille, on lipoista silloin enemmän hyötyä.

Life akuilla saadaan todella nopeat latausajat verrattuna lipohin, turvallisesti jopa alle ~15min. Lifekenno on myös mekaanisesti paljon kestävämpi kuin koteloimaton lipokenno, mutta vastaavasti painavampi.

Molemmilla saadaan suuret maksimivirrat ja parempi teho/paino suhde kuin nimheillä.

Ero on kuin yöllä ja päivällä. Oikeasti  :wink:
Tuokin on suhteellista :grin:
Omien kokemusteni perusteella 2S lipo vastaa melko hyvin 8-kennoista nimh akkua(tiettyyn rajaan asti). En puhu nyt isompien autojen sub-c kokoisista kennoista, vaan 1:18 autojen yleisestä 2/3A kennoista. Tässäkin lipoakku vie voiton kun aletaan kuormittamaan ~20-30A virroilla.
8-kennoinen nimh pudottaa painavalla autolla kiihdytksessä jänniteen jopa niinkin alas kuin lähelle 6 volttia kun taas lipo ei putoa juurikaan alle nimellisjännitteen samalla setupilla.

406
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 08.03.09 - klo: 20.36 »
Meneekö tommonen moottori mini infernoon suoraa vai pitääkö muokata jäähytysrivoja: DY 20S harjaton moottori 1/18-autoihin http://www.medasec.com/do?action=group&id=66  :huh:

Menee Mini-Infernoon suoraan. Toi motti on halkaisijaltaan 20mm ilman rivoitusta ja n. 23mm rivoituksen kanssa. Mini-Infenon vakiomotti on 28mm halkaisijaltaan, eli tilaa on reippaasti. Toi linkittämäsi motti on kyllä melko laiska noinkin painavaan autoon. L-mallissa on paljon enemmän vääntöä kuin noissa S-malleissa, mutta L-mallin pituuden takia joutuu hiukan dremelöimään ohjaustolpista, mutta se on vaivan arvoista.

407
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 08.03.09 - klo: 19.13 »
Nuo Hobbycityn 5-6 kennoa lataavat laturit ovat keskenään hyvin samankaltaisia. Joissakin vaan tulee enemmän tavaraa mukana kuin toisissa. Tuo Turnigy taitaa olla sieltä karuimmasta päästä jos varustelua vertaillaan, mutta eipähän tule turhaa krääsää nurkkiin eikä nostamaan hintaa. Riittävä setti erilaisia latausjohtoja taitaa kuulua kaikkiin noihin laturipaketteihin.
Joittenkin mukana tulevat USB-johto ja pc-softa ovat tietty ihan käteviä(jos sellaisia kaipaa), mutta ei mitenkään pakollisia.
Johdon ja softan saa hankittua Suomestakin melko kohtuulliseen hintaan:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?products_id=256
Linkin takaa löytyvä setti on todettu toimivaksi ainakin ImaxB6:n kanssa.

No sellasen sitte laitoin tilaukseen. Ei ainakaan liian hintava. Kiitokset
Toivottavasti ei ole kiire saada laturia kun varastosaldo näyttää olevan toistasataa pakkasen puolella.

408
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 08.03.09 - klo: 18.55 »
Otin muutaman kuvan ohjaimesta.

Kiitos! Nyt selvisi se liitäntäkin kertaheitolla eikä tarvi arvailla :grin:
Juuri tuollaista kuvaa olen etsinyt, jossa ohjaimen paristokotelon kansi olisi avattuna ja liittimet kunnolla näkyvissä.

409
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 08.03.09 - klo: 17.39 »
Kiitos kuvasta JJ57 ja HMS77 mun aavistuksen vahvistuksesta. Kotelo on siis sellainen mitä yritin kuvailla tuossa edellisessä viestissä.
Liittimen modaaminen ei ole ongelma. Tosin ei sitä tarvi edes modata kun ostaa vaan tuollaisen 9V paristosta löytyvän neppariliittimen ja modaa sen akun pään.

EDIT: Niin siis tuo ylläoleva pätee jos ohjaimessa on tuohon paristokotelon neppariin sopiva liitin, vai onko ohjaimessa vain jotkut liuskat joihin tuo neppari koskettaa?

410
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 08.03.09 - klo: 14.30 »
Vaikuttaa ihan harkitsemisen arvoiselta vaihtoehdolta, ainakin kakkosradioksi. En löytänyt kunnollista kuvaa minkälainen paristokotelo ohjaimessa on. Aikaisemmista kirjoituksista sain sellaisen käsityksen että kotelo olisi samanlainen kuin näitä kuvan 4 pariston koteloita olisi kaksi peräkkäin:


Jos tuo pitää paikkaansa, sopii ohjaimeen tämä kohtuuhintainen lipoakku:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6955

411
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.03.09 - klo: 13.08 »
Kannattaa varmaan harkita polttaako autonsa vai hankkiiko uuden laadukkaamman lipon joka ei pullistele parin latauskerran jälkeen... Halvallahan todistetusti saa laatutavaraa....

Ennemmin kiertäisin kaukaa halvat laturit. Yleensä lipot(niin halvat kuin kalliitkin) eivät ole autossa latauvaiheessa, jossa sattuu helpoimmin tulipaloja. Ajossa akut voivat kyllä pullistua ja lämmetä, mutta ilman suurempia vaurioita tuskin on syttymisen vaaraa ajon aikana.


Halvalla saa myös laatutavaraa, jos vaan tietää mitä ostaa...

Asia on juuri näin ja halpuuskin on suhteellista. Kannattaa vähän kysellä ja katsella ympärilleen ennen kuin tilaa halvimpia mahdollisia.

412
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.03.09 - klo: 20.59 »
Jos lipo on turvonnut niin voiko akkua mitenkään elvyttää että sitä voisi vielä käyttää vai menenkö kauppaan ja ostan uuden akun?

Akku kannattaa laittaa kierrätykseen ja alkaa katsomaan uutta tilalle.

Paisuminen viittaa aina akun ylikuumenemiseen joko ladattaessa tai käytössä. Itse olen joskus halvalla kiinalaisella lipolla kokeilumielessä ajanut vielä sen jälkeen kun akun pinta on tuntunut pehmeältä, mutta selvästi pullistuneella akulla en suosittele ajamaan.
Akku kyllä jotenkuten toimii vielä pienen pullistumisen jälkeenkin, mutta suorituskyky ei ole enää ihan samalla tasolla ja koska virranantokyky on heikentynyt, pullistuu akku helposti vielä lisää lämmetessään enitistä helpommin.

413
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 19.17 »
Ei herneitä :mrgreen: Toi on kyllä ihan totta. En tutkinut alkup. kirjoittajan taustoja sen tarkemmin ja olen yleensä pysynyt erossa näistä turhista. Nyt vaan ajankulukseni kirjoittelin kun ei noista pienistä Thunder Tigereista ole täällä paljon ollut puhetta vaikka ne kelpaavat kuitenkin hienosti satunnaiselle pihasudittelijalle. Varsinkin kestävyys yllätti positiivisesti...

Mulla ei ollut tarkoitus rohkaista uusien topikkien tekoon. Välillä vaan ihmetyttää kun jotkut ihan kohtuullisesti alkaneet topikit täyttyvätkin yhtäkkiä pelkistä vi**uiluista. Ei kaikilla uusista topikeista kitisijöilläkään ole aina mennyt niin kovin vahvasti.

Kyllä nämä turhat kuitenkin hautautuu melko äkkiä jonnekin 10 sivun päähän...

414
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 17.58 »
SIIHEN AUTONVALINTAAN ON TÄLLÄ FOORUMILLA TEHTY JO AIKA HEMMETIN MONTA TOPIKKIA ETTÄ TARVIIKO AINA AVATA UUSI? KOHTA TULEE VARMAAN TOPIKIT VAIMONVALINTAANKIN?!!!

Taas helpottui autonvalinta huomattavasti.

Jos ylläpito lukitsee tämän ketjun niin se on ok. Niin kauan kuin ketju on avoin ja siihen tulee asiallisia kysymyksiä ja kommentteja, niin kauan ketjuun voi vastata asiallisilla kommenteilla.

Onko kukaan huomannut, että uusia topikkeja pelkäävät foorumilaiset huomauttavat että pitää käyttää hakua, eikä saa avata uusia topikkeja.
Jos asiaa ajattelee hieman toisin, niin uusia topikkeja ei tarvitse pelätä jos osaa käyttää hakua, eikö vain?

415
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 17.17 »
Starttiboksi + sähkis + ???

Toi varmaan auttoi autonvalinnassa.

Noista tähän mennessä mainituista Asso olisi mun valinta. Piha-ajelun kannalta heikko kohta on tuo voimansiirron kotelointi(tai oikeastaan sen puute). Kannattaa lukea tämä RC18T ketju läpi niin saa aika hyvän käsityksen autosta ja ratkaisun spurrin suojaamiseen pihasudittelua yms. ulkorallia varten.

416
Yleinen keskustelu / Vs: Omituinen radiohäiriö?
« : 07.03.09 - klo: 16.36 »
En suosittele tehtäväksi mitään "häkkiä" ongelman poistamiseksi vaan sillä voi testata ja sulkea pois vian syitä! Ja totta on että johtoa pitkin siirtyy häiriötä ja johdonkin voi "eristää" esim. kietomalla alumiinifolion johdon ympärille (sama idea kuin koaksiaalissa).

Siis se faraday vainj testaamiseen!

Eihän se mitään maksa jos sitä kokeilee, eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole jos ei folion kanssa sohi mitään johtoja oikosulkuun :mrgreen:

Tuollainen konkkaviritys on ainakin halpa, eli vaikka se ei toimisikaan, ei siinä menetä kuin reilun euron. Tuossa mun tekemässä mallissa oleva konkka maksaa ~30c ja yleensä nurkista löytyy jotain vanhoja rikkinäisiä servoja josta voi ottaa tuon johdon. Tuossa kuvassa olevassa taitaa olla tällainen johto, joka ei ole mielestäni hinnalla pilattu.

Konkka saa olla tietty isompikin kuin tuo mun 470µF, mutta esim. 220µF kokoluokallakin selviää onko konkasta hyötyä vai ei. Jos tuollaisia alatte kolvailemaan niin muistakaa kytkeä konkka oikeinpäin. Elkoissa on merkitty napaisuus selvästi, eli ei pitäisi tulla yllätyksiä.

417
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 14.58 »
Kannattaa sijoittaa 50€ enemmän ja ostaa
Team Associated RC18T
LRP Shark 18 (saatavilla myös monsterimalli)
tai XRAY M18t.
Jos takavetoa haluat, Team Losi Mini-T.
 Jos putjetti on tasan 150€ eikä yhtään yli, osta Mini-T.

Edit: A-tech:in ja Maverickin varaosiensaanti on vähän mitä on. Mini-T ja Asso Rc18 ovat ameriikoissa erittäin suosittuja, joten viriosaa löytyy joka lähtöön.

ZT-2 ja ZK-2 on lähes sama asia kuin Mini-T. Jos pitäisi valita Mini-T tai ZT-2 niin valinta kestävyyden kannalta olisi ZT-2 ja blingaamisen ja säätöjen kannalta Mini-T. Itselläni on Mini-T pro ja parilla kaverilla TT:n autoja ja  kyllä nuo TT:n autot kestää paljon enemmän rymistelyä kuin Mini-T. Vara- ja viritysosia saa tosin paljon enemmän Losin autoihin...

Xraytä, Sharkkia tai Assoa kysyjä ei maininnut vaihtoehdoiksi vaikka hyviä autoja ovatkin.

418
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 14.38 »
Thunder Tigerin 1:18 autoista on ihan hyviä kokemuksia. Ne on yllättävän kestäviä, mutta mitään kilpa-autoa niistä ei saa kovin helpolla. Takavetoisuutensa takia eivät ole ehkä kaikkein helpoimpia ajettava esim. pihasudittelussa tai maastossa. Säätöjä ei löydy juurikaan mihinkään suuntaan. Ohjauslinkit ja ylätukivarret ovat "one size fits all", eli kiinteänmittaiset. Nopari ei kestä mitään kovin tehokasta mottia, mutta vakiollakin pystyy ajamaan, kun tinkii vähän vauhdin hurmasta.
Jos nuo pikkupuutteet ei haittaa, niin ZK-2 tai ZT-2 ovat kyllä kestävyytensä ihan harkitsemisen arvoisia.


---------------------Fakta päättyy - arvailu alkaa :azn: ---------------------------------------

A-Techit ovat tietääkseni ihan kuraa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Maverickia on kehuttu nopeaksi suoraan paketista otettuna, mutta itselläni ei ole siitä kokemusta.

419
Yleinen keskustelu / Vs: Omituinen radiohäiriö?
« : 07.03.09 - klo: 13.58 »
Oletteko radiohäiriöistä kärsivät kokeilleet laittaa vastariin mitään häiriönpoisto-/puskuri- kondensaattoria?
Spektrum myy omiin laitteisiinsa tällaista:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/6570
Toi on muistaakseni 4700µF konkka, eli se suodattaa häiriöitä ja samalla tarjoaa pientä virtapuskuria, eli suojan lyhyitä "sähkökatkoja" vastaan.

Itse tein parille kaverille lennokkiradioihin tällaisia ja molemmilla alkoi radiot tomimaan paljon paremmin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3747495.jpg
Idea on sama kuin tuossa Spektrumin myymässä, mutta tässä on vaan käytetty 470µF konkkaa, lähinnä siksi ettei nurkista löytynyt isompaa :azn:
Tarkoituksena siis pelkkä häiriönpoisto, ei niinkään virtapuskurointi.

Molemmat em. konkat kytketään samalla tavalla, eli vastarin vapaaseen kanavaan tai vastarin akkuliittimeen(merkitty yleensä BATT tai B).

Omassa Futaban 3PM 2.4G radiossa en ole mitään häiriönpoistoa tarvinnut, mutta tuo jälkimmäinenkin riittää ainakin konkan tarpeen kokeiluun.

Aikaisemmassa viestissä mainittu Faradayn häkillä tuskin on mitään suurta vaikutusta, koska noparin aiheuttamat häiriöt pääsevät kuitenkin johtoja pitkin vastaaottimeen. Jos vastarin ja noparin välissä ei olisi mitään sähköistä yhteyttä, voisi häkki toimiakin.

420
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 07.03.09 - klo: 13.05 »
Liquidrc ei merkitse paketin päälle todellista hintaa, mutta ei se kuitenkaan tarkoita sitä ettei paketti voisi tulliin mennä.

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17 ... 19