RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Rotary - 21.07.09 - klo: 18.28
-
Luettiin tossa toisessa topicissa tuosta vaihteistojen laittamisesta krossi-imppuun.
Jäi muutama asia epäselväksi ja muutamasta ei olla varmoja.
Eli siis...Onko toi vaihteisto mahdollista rakennella vielä kun laitettiin noihin ritsoihin Novarossin N21B pada, vai onko se GT:n 28 jotenkin akseliltaan tms erilainen?
Katteltiin tosta Ebaysta noita osia, mutta ei ole ihan selvää mitä hommata jne.
Onko noi nimenomaan GT-mallista vai GT2? Mikäs toi Evolvan aski sitten taas on?
-
http://www.kyosho.fi/pdf/01.31817_Inferno_GT_2_Sprangskiss.pdf
sivu 5 näkee kaikki palaset mitä on igt2 vaihteistossa.
http://www.snrt.net/evo/instructions.htm
tuossa evolvan modi. parit eri osat ja melkein heittämällä menee kiinni.
SG:n kanki tuossa novarossissakin mielestäni on. Eli samanlainen kun 28 moottoreissa.
Pohjalevyä joutuu vähän avartamaan vaihteiston osalta.
Pari uutta reikää joutuu tekemään kun vaihteisto on myös pidempi kuin oman 777 keskidiffi.
pari kuvaa otin jos auttaa
edit: kytkinkellon tietysti joutuu myös hankkimaan.
en tiedä tarkalleen minkälainen pohjalevy siinä on mutta tuskin se hirveästi näistä poikkeaa
-
Jaajaa.
Löysin meinaa tuon GT:n koko vaihteiston yhtenä kappaleena täältä:
http://cgi.ebay.co.uk/Kyosho-Inferno-GT-2-Rally-2-Speed-Gear-Set-Brake-Pack_W0QQitemZ360170877818QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_RadioControlled_JN?hash=item53dbdb737a&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A2136|293%3A2|294%3A50
Pääsiskö tolla jo alkuun, jos hommais tohon sen GT:n kellon ja sit eteen sen kardaanin?
-
Tuolla varmasti pääset alkuun :)
Tuskin tuohon muuta sitten tarvitseenkaan kuin GT2 kytkinkello ja pinjonit + kardaani eteen.
74026-04 tuo kannattaa varmaan vielä ostaa siihen kytkinkellon päätyyn.
-
Täytyypä ruvetas rakentelemaan. Jännä nähdä, mitä tosta tulee kun alkaa soveltamaan oikein kunnolla.
Meillä on kaverin kanssa paha tapa saada kaikkea aika mielenkiintoista aikaan, kun ruvetaan oikeasti tekemään. :p
On se vaan todettava, ettei noilla Kyöstin omilla koneilla tee kyllä yhtään mitään. Vietiin molemmista (ostettiin 2 kpl samalla kertaa) autoista koneet takaisin pro-shoppiin, kun ne päätti sanoa sopimuksen irti about 3 tunnin jälkeen molemmat.
Ihan käsittämätöntä. Avattiin se toinen pata ja huomattiin, että kyosho ei vissiin olekkaan suunnitellut noita buggyja ainakaan hiekalle, kun oli putsari imaissut ilmeisesti koko saharan sisäänsä.
Ei siinä käy paljon puolustelut suunnasta tai toisesta, kun nyt heitettiin noi novarossit kiinni hpi:n putsareilla, eikä ole hajonnut yhtään mitään. Nyt noilla on ajettu samoissa paikoissa samoilla 120-130 lämmöillä puolet enemmän. :undecided:
Saapa nähdä...omasta mielestä täysin susi tollainen homma...nähtäväksi jää, tuleeko myyjä vastaan vai ei. Omasta mielestä pitäisi, koska on tuo kohtuutonta, että ohjeiden mukaan (+ vähän järkeä päälle) sisäänajetut jne, koneet hajoaa käsiin.
-
Eli koneen rikkoutumisen syy oli huono ilmanputsari, jos siellä sahara oli sisällä...kyosho säästää ihmeellisesti rtr autoissa noissa pennien osissa, no onhan noista puhuttu.
-
Siihen tulokseen me ainakin tultiin.
Kampiakseli oli kun ois 120 paperilla pyöritetty. Se on sentään kovaa kamaa...ainakin olevinaan.
Kumpikin auto lopetti starttaamisen ihan samaan aikaan. Ne toimi yhden illan ajot ihan sairaan hyvin, mutta seuraavana päivänä niille riitti.
Se alkuperäinen putsari on lähinnä vitsi, mutta meneekö kukaan kauppias sanomaan sitä sille isille, joka ostaa silmät kiiluen tommosen auton kaupasta.
Sääli on, koska auto on nyt muuten toiminut ihan hyvin, varsinkin kun päivittelin vähän ratasta jne.
-
Kai te olitte öljynneet ne ilmansuodattimet?
Niitähän ei ole valmiiksi öljytty suoraan paketista otettaessa...
-
Kai te olitte öljynneet ne ilmansuodattimet?
Niitähän ei ole valmiiksi öljytty suoraan paketista otettaessa...
Kyllä.
Pakkohan noi on öljytä, kuivana ois kestänyt varmaan tunnin.
Toi koko impun putsari on mun mielestä iha paperia. Jotenkin niin heppoinen ja todella helpolla likaa keräävä, etten voi ymmärtää, miksi tuollainen yleensäkkään tehdään.
Itsellä kokemuksia tuon lisäksi nyt noista HPI:n putsareista jotka noihin Rosseihin laitettiin, sekä Hyper ST:n orkkisputsarista. Molemmat pieksee kyllä tuon Kyöstin mennen tullen
-
Pakkohan noi on öljytä, kuivana ois kestänyt varmaan tunnin.
Normaaleilla suodattimilla jotka on öljytty ajetaan keskimäärin 30 minuuttia (jos sitäkään)Ja nämäkin kaksiosaisella suodattimella. Kiinnostaisi vaan tietää kauanko sillä öljytyllä ajettiin :lipsrsealed:
Riippuen olosuhteista saattaa lika mennä läpi aikaisemminkin päällisuodattimesta.
-
Pakkohan noi on öljytä, kuivana ois kestänyt varmaan tunnin.
Normaaleilla suodattimilla jotka on öljytty ajetaan keskimäärin 30 minuuttia (jos sitäkään)Ja nämäkin kaksiosaisella suodattimella. Kiinnostaisi vaan tietää kauanko sillä öljytyllä ajettiin :lipsrsealed:
Riippuen olosuhteista saattaa lika mennä läpi aikaisemminkin päällisuodattimesta.
Noilla ehti ajaa vähän yli sen. Tässä ei ole kyse tietämättömyydestä tms. Voin väittää että, vaikka olen uusi tekijä rc-hommissa, niin näiden pienten kaksitahtisten kanssa on tullut pelattua enemmän kuin moni muu täällä yhteensä.
Se ei vaan ole niin vaikea asia tajuta, että Kyöstillä on p*skat suodattimet...piste.
-
Se ei vaan ole niin vaikea asia tajuta, että Kyöstillä on p*skat suodattimet...piste.
Ei pidä täysin paikkaansa, kuin korkeintaan RTR-mallien kans:
(http://i14.ebayimg.com/08/i/001/56/18/8e20_12.JPG)
MP777:ssa ja MP9:ssä, sekä ST-RR:ssä on erittäin hyvät suodattimet, jotka on myös todettu toimivaksi:
(http://i3.ebayimg.com/08/i/001/15/bd/862d_12.JPG)
-
No siis nyt on kyse juuri tuosta rtr-mallista.
Tuo rtr-versio kerää nimittäin kauhan tavoin hiekkaa itseensä