Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - quazster

Sivuja: 1 [2] 3
32
Z Racers ry on 29.05.2012 perustettu yhdistys jonka tarkoituksena on:

”toimia ensisijaisesti Mini-Z radio-ohjattavien autojen omistajien kerhona ja edistää kauko-ohjattavien pienoismallien harrastusta jäsenistönsä keskuudessa sekä järjestää harrastajille mielekästä toimintaa. Yhdistys edistää kauko-ohjattavien pienoismallien ja laitteiden harrastemahdollisuuksia ylläpitämällä tarkoitukseen sopivia harrastuspaikkoja sekä nuoriso- ja kilpailutoimintaa.”

Yhdistyksen tärkeimpiä arvoja ovat:

o Avoimuus (jaamme tietoa ja kokemuksia).
o Rehellisyys (olemme mitä sanomme). 
o Urheiluhenkisyys (kilpailemme hyvässä hengessä).

Olemme tietääksemme ainoa Suomessa toimiva Mini-Zetailuun "erikoistunut" yhdistys ja samalla yksi maailman nopeimmista. MM-kisoista Pariisista 2013 (130 kuskia 13 eri maasta) pokkasimme kaksi maailmanmestaruutta ja Singaporen 2014 MM-kisoissa mukana oli kaksi kuskia jotka ajoivat luokissaan A-finaalissa. Vuonna 2015 Maranellon MM-kisoista kerhoomme voitettiin kolme maailmanmestaruutta.

Kerhon kotisivut löytyvät osoitteesta www.zracers.com
Kerhotilat ovat Mikkelässä, osoitteessa Teirinsyrjä 2 jossa meillä on 270 neliön halli, sisältäen MM-kisakokoisen radan mekkaus- ja asennustiloineen.
Meidät löytää myös facebookista, www.facebook.com/zracers

33
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 07.04.15 - klo: 14.56 »
Oma nöyrä sana sanaseni vaikka en aktiivikäyttäjiin saati talkooporukkaan kuulukkaan, suosittelen mahdollisuuksien mukaan varmistamaan, että uuden tilan, oli se sitten missä tahansa, sisäilma on kunnossa ja että ilmanvaihto toimii sekä on tarpeeksi tehokas.

Jätkäsaari olisi hyvä sijainti ja omalta puolelta liike länteen päin on tervetullutta.

Hyviä neuvotteluja, toivottavasti löydätte oivan ja tarpeisiin sopivan tilan.

34
Hienosti järkätyt kisat ja paljon porukkaa paikalla!

Tuupilla oli kiva tuuppailla menemään ja eritoten jäi mieleen A-finaaleissa hyvä fiilis lauteilla, kilpakumppaneita kunnioitettiin myös radalla ja sijoitukset ratkaistiin minun nähdäkseni hyvin pitkälti ihan ajamalla. Aamun teknisten hajoilujen jälkeen Garage Tuning DESC210 ei hidastanut suorittamista.

Aina voisi jossitella mutta todettakoon vain että ainoa rajoite oli, että käytettävissä oli vain kuskin omat kädet :azn:

Kiitos!

Tuomas #42



35
Kyosho / Vs: Kyosho Mini-Z toimintaa Pirkanmaan alueella.
« : 01.12.14 - klo: 00.05 »
Tätä ei moni tiedä, mutta Suomessa on maailman nopein Mini-Z -kerho:

www.zracers.fi ja juuret on Hipp-Z -toiminnassa vaikka nykyisin ollaankin ihan yhdistys. Kotisivuilla infoa meistä, tsekkaa facebook, youtube ja miniz.freeforums.org .

Ja siitä nopeudesta vielä: Vuonna 2013 haettiin Pariisin MM-kisoists kaksi maailmanmestaruutta ja kolmoisvoitto suurimmasta eli stock-luokasta (yli 100 kuskia). Kisaajia oli paikalla yli 130 henkeä, 13 eri maasta eli harrastajia maailmalla kyllä on!

36
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 28.10.14 - klo: 10.27 »
Onko matosta nyt käytössä eri puoli, kuin kilparadalla?

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 26.10.14 - klo: 01.14 »
Itse äänestän kiinteiden ajovuorojen puolesta jotka aina päällä.

Ihmiset tottuu tuttuihin juttuihin ja niistä tulee rutiineja.

Yhtä juttua en kyllä ymmärrä, miksi on niin vaikeaa ilmoittaa jos auto kippaa jonnekin päin rataa, viimeksi joku piilotti kymppikrossarinsa ajolinjan kohtaan, joka sattui juuri olemaan minun kohdalta katsottuna tolpan takana ja hiirenhiljaa hipsi itse autoansa nostamaan. Sen verran tullut itse ajeltua että kolmas silmä ja korva ihmetteli auton yhtäkkistä katoamista ja kolarin ääntä mutta mitään ei näkynyt. Tarpeeksi kun kyseli ympäriinsä saatiin joku varovainen ilmoitus mistä auto vois löytyä.

Ihan oikeesti ei siinä ole mitään noloa että kaataa joskus. Ilmoitusta kehiin vaan niin osaa muut varoa, säästyy aikaa ja euroja!

Ystävällistä ohjeistusta vaan jos näitä tilanteita tulee niin hyvä tulee.

Aloittelijoille kyllä ja sen ymmärtää, mutta nyt oli jo reilusti kisoja kiertänyt kuski kyseessä. Pata kattilaa soimaa jne. mutta usein tuntuu paljonkin harrastavilta ihan perusjutut unohtumaan jos on vähän huono päivä tms.

38
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 26.10.14 - klo: 00.47 »
Itse äänestän kiinteiden ajovuorojen puolesta jotka aina päällä.

Ihmiset tottuu tuttuihin juttuihin ja niistä tulee rutiineja.

Yhtä juttua en kyllä ymmärrä, miksi on niin vaikeaa ilmoittaa jos auto kippaa jonnekin päin rataa, viimeksi joku piilotti kymppikrossarinsa ajolinjan kohtaan, joka sattui juuri olemaan minun kohdalta katsottuna tolpan takana ja hiirenhiljaa hipsi itse autoansa nostamaan. Sen verran tullut itse ajeltua että kolmas silmä ja korva ihmetteli auton yhtäkkistä katoamista ja kolarin ääntä mutta mitään ei näkynyt. Tarpeeksi kun kyseli ympäriinsä saatiin joku varovainen ilmoitus mistä auto vois löytyä.

Ihan oikeesti ei siinä ole mitään noloa että kaataa joskus. Ilmoitusta kehiin vaan niin osaa muut varoa, säästyy aikaa ja euroja!

39
Kivaa oli, kiitos TUA:n puuhamiehille ja kanssakilpailijoille.

Kylmiltään aamulla taas täysin uuteen paikkaan ja ekaa kertaa lattiapinnalla ajoa. Sen verran tiedettiin, että minipinnit pitää autossa olla ja sellaiset kävin torstaina ostamassa. Päivän mittaan ranne ja auto lämpeni sopivasti ja loppua kohti homma jo jotenkin sujui. Kiitos Saarelalle hyvän moottorin myymisestä, vaihdoin sen vikaan finaaliin ja meno parani entisestään - näin jälkiviisaana moottori olisi ehkä kannattanut vaihtaa jo ties kuinka kauan sitten... Mutta kolmas sija kuitenkin kotiintuomisina SC2-10.

Rata oli tosi kiva, varsinkin kun sai ne renkaat toimimaan. Renkaan kuluminen, pitotaso jne. todella kohdallan.

Pikkulinnut lauloi, että SC Winter Cup eka kisa olisi Turussa. Jos vaan kalenteriin sopii, niin paikalla ollaan.

Tuomas #42

40
3D-tulostamisesta, tässä liitteinä meidän kerholta vähän esimerkkiä, mitä pystyy nykyisin tekemään. Eli kokonainen linkkialusta Mini-Z-autoon ja tämä on tällä hetkellä nopein setup mitä kerholta löytyy.

Täältä löytyy lisää asian tiimoilta ja myös suunnittelija JesseT itse kertoo hieman taustaa projektista:
http://mini-zracer.com/forums/showthread.php?t=39910


41
Kyllä, etuhyttikopat on osoittautunut ehdottomasti nopeammiksi kuin takahyttikopat, dexissä ehkä tukivarsiin yritetty saada jotain aero-ominaisuuksia jne. Mutta aika vähäistä silti.

Nyt oli ilo huomata, että esim. niinkin vanhaan keksintöön kuin takasiipeen on ympätty lisää säätömahdollisuuksia, ei mitään uutta mutta kuitenkin vanhan toimivan soveltamista ja nimenomaan mahdollisuuksia muuttaa siiven ominaisuuksia enemmän, gurney-läppää, hallittua ilman vuotamista jne.



Samoin Heikki Naulapään Cosmic Industriesin uusi Balancer-koppa JQ:n autoon on saanut aero-featureita.



Mielestäni asenne "en minä nyt ainakaan keksi äkkiä mitä parannettavaa on" on hyvä käsijarru kehitykselle ja uusien ideoiden toteuttamiselle. Miten kauan kesti, että joku huomasi lopulta niinkin yksinkertaisen parannuksen kuin sen, että siirretään hyttiä vähän eteenpäin niin saadaan balanssia muutettua ja päästään taas vähän kovempaa ja varmemmin?

SC-autot ne vasta kauheita ovatkin aerodynaamisesti, mutta säännöt ei valitettavasti salli kovin kummallisten aero-ominaisuuksien lisäämistä, ainakaan ilmanohjureiden ja siipien muodossa kopan päälle. Auton alle saisi helposti mm. ominaisuuksia hypyissä parantavia ominaisuuksia jne.

Krossareista, mitä se voisi olla? No melkein mitä vaan, miksi olisi tyhmä idea muotoilla tukivarsia aggressiivisemmin?

Kehitys loppuu tyytyväisyyteen :-)

42
Itse olen ihmetellyt pitkään, miksi näyttää siltä, että aerodynamiikkaan tai pikemminkin sen kehittämiseen ei panosteta sen enempää kuin nyt.

Esimerkiksi crossivehkeissä on mielestäni paljon mahdollisuuksia vieläkin käyttämättä.

43
Se on kieltämättä jännä, että olen täysin onnistunut asioimaan s-postilla kauppiaiden kanssa lukemattomiin eri maihin näissä harrastepuuhissa, eksoottisimpina ehkä Israel, Afrikka ja Vietnam, eikä koskaan ole ollut muuta kuin kielimuuriongelmia.

Suomessa ei tunnu tämä onnistuvan, samoin kuin kivijalkakaupoissa kundit näyttää naamaa norsun just sillä ja viihdyttää omia kavereitaan tiskillä. Suomessa kyllä yksityisten kaupankävijöiden kanssa on myös s-posti aina toiminut.

Tästä syystä tilaan jatkossakin ulkomailta ja ostan käytettynä jos löytyy. Asiakkaan voi karkoittaa vain kerran...

44
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 09.09.14 - klo: 14.35 »
Lainaus
Tämä oli parasta mitä foorumilta olen pitkään aikaan lueskellut!!! Todella hienoa työtä!!

Kyllä!

Vinkiksi, jos tarrat tekee värilaserilla niin kotonakin saa vedenpitävää ja ihan passein näköistä lopputulosta (ainakin minun käyttämillä materiaaleilla).

45
Hienon videon innostamana hieman omia tunnelmia viime lauantailta:

Järjestävä taho oli saanut radan oikein hyvään iskuun ja muutenkin kaikki toimi hyvin. Kiitos siitä!

Meidän porukalla reeniä alla koko kesältä max vajaa akullinen ja min 3 kierrosta. Yritettiin tulla kisaa edeltävänä torstaina treenaamaan, mutta alkoi satamaan ja treenit oli lähinnä kamojen purkua ja pakkaamista. Kyllä korpesi kovasti, koska viimeksi oli ajettu Tammisaaren kisassa ja yhdellä meistä ei ajoja alla sieltäkään. Rata oli onneksi kisapäivänä ihan eri kunnossa kuin silloin torstaina ja olikin pidon ym. puolesta oikein miellyttävä ajaa. Alkueräkierrokselle 3 asti pito kasvoi kasvamistaan, mutta kun aurinko vihdoin pärähti esiin pilvien takaa alkoi radan pinnasta kosteus poistumaan ja pito hieman heikentyi ja rata alkoi pölyyntymään ajolinjan ulkopuolelta kunnolla.

Keskimoottorista Durango-tuuppia olin huoltanut kisaa varten, rikkinäiset osat oli vaihdettu ehjiin ja jonkinlaista setupia arvottu etukäteen. Rengastuksen sain tyydyttävälle tasolle ja muutenkin auto oli ihan ok nopea keskisektorilla, mutta en saanut autoa hyppäämään kunnolla ja siksipä valitsin, että tuplat mennään pohjia myöten ei mahda mitään.

Saarelan kanssa oli ihan kivat väännöt finaaleissa, kakkospaikan hävisin kolmosfinaalissa vikalla kierroksella, yksi virhe ja samantien tuli kuitti, heh. Saarela oli kyllä rehellisesti nopeampi kuin minä eli puolustustaisteluksi meni, mutta alkuerissä katselin, että teki virheitä enemmän kuin minä - mutta niinpä finaaleissa ajovarmuuttakin löytyi hieman eri tavalla. En uskonut pystyväni Tervon varmuuteen ja vauhtiin, mutta välillä tuli siinäkin puskurissa roikuttua.

Hauskaa oli toisessa ikinä SC-kisassa, katsotaan josko olisi motivaatiota ja osallistuisi talvella sisä-SC-kisoihin.

Tuomas #42

46
Tammisaaren SC-kisojen yhteydessä oli puhetta, että järkkäätte syksyllä kerhokisahenkisen erilliskisan.

Oletteko vielä järjestämässä tällaista tänä vuonna?

47
Sähkö ja GPS mukaan 78,6 km/h 4s lipolla ja 17/46 väleillä.
Saa nähdä miten menee 6s lipolla..   :grin:

No tuonhan pystyy tarkalleen laskemaan.. Äkkiä päästä heitettynä 115km/h 6s:llä

Paitsi että teho ei nouse lineaarisesti kun jännitettä nostetaan koska moottorin hyötysuhde ei säily vakiona jne. ja lisäksi ilmanvastus kasvaa nopeuden toiseen potenssiin. Oma veikkaus on, että mahdollisuudet on 100km/h rikkomiseen mutta ei kovin paljon enempään.

48
Ollaan vähän leikitty 2wd slashilla, kuinka kovaa pääsee 160m suoranpätkällä. 4s, koneena vakio Velineon 3500kv. Suora loppuu kesken, paras kellotus gepsiin 129,9km/h. Ihan hauskaa, vaikka ihan järjetöntä kesäpuuhaa :-)

https://www.youtube.com/watch?v=3lDfR9Pe1W0&feature=youtube_gdata_player

Kuva aikaisemman 125km/h vedon jälkeen:



En nyt epäile, mutta vähän tuntuu hurjalta nopeudelta 4 S lipolla ja vakio koneella, täytyy olla isot välitykset..ja ei toi vauhti nyt niin kovin isolta näyttänyt..onko gbs tarkistettu ?

Hieman tarinaa:

Innostuttiin ekan kerran mittaamaan nopeuksia kun laitettiin puolivahingossa lässykkään 3S lipo kiinni. 28/76 välityksillä ja vakiorenkailla saatiin vauhtia 90,9km/h. Ajateltiin tässä vaiheessa, että 100km/h on ihan läpihuutojuttu.

Kuva ekan reissun jälkeen, tässä oli kyydissä Galaxy S3 4G mittaamassa nopeutta:


Seuraavaan vetoon laitettiin isompaa pinionia, nyt välitykset muistaakseni jotain 35/76. Vauhtia gepsiin 96,3km/h pettymys. Renkaat alkoi muodostua ongelmaksi palloontumisen seurauksena.

Tässä video missä ajetaan useita vetoja ja se 96,3km/h on noista joku veto:
Traxxas slash 2wd 96.3km/h
Kuten huomaatte on kuvattu kännykkäkameralla missä ei ole ihan niin laajakulmalinssi niin vauhti näyttää paljon kovemmalta heti.

Seuraavalla kerralla laitetiin lisää välitystä 40/76 ja juuri ja juuri saatiin 100km/h rikki, tällä kertaa mukana oli 2x kännykkää, Galaxy S2 jonka GPS näytti 100,2km/h ja Galaxy S3 jonka GPS näytti 99,9km/h. Eli GPS tuli testattua. Myös osia alkoi hajota tässä vaiheessa:


Nyt ei vakiorenkailla enää tehnyt mitään ja päätettiin panostaa seuraavaan vetoon vähän enemmän. Päälle kunnon GT8 koppa ja renkaiksi oikeat ratarenkaat, nopari vaihdettiin että saatiin 4S akku kiinni. Välitykset pidettiin samoina 40/76. No auto meni ihan pirun hyvin jo tässä vaiheessa, paras GPS tulos 114,3km/h mutta sitten sattui hieman isompi onnettomuus. Tie jolla ajetaan on suljettu liikenteeltä, mutta joku sinne päätti kuitenkin ajaa. Huomatkaa, että videolla vauhti näyttää paljon kovemmalta kuvaajan asemoinnista ja kamerasta johtuen vrt 129,9km/h video:
Traxxas slash - 120km/h head on huge crash with BMW 3-series

Tämän jälkeen jouduttiin tilaamaan aika lailla uutta osaa (ostettiin oikeastaan kokonaan "uusi käytetty" auto), oiottiin kori kuumailmapuhaltimella ja muutenkin pajatettiin auto kuntoon. Nyt saatiin auto sellaiseen iskuun, että sellanen 115-120km/h tuli joka vedolla, välitykset loppuivat kesken. Näistä ei ole videoita koska ennätys ei merkittävästi parantunut, mitäs niitä videoimaan.

Laitettiin sitten kunnolla lisää välitystä (ihan liikaa) nyt 45/69 välitykset eli vakiospurrin tilalle vähän modattiin isompaa. Näillä välityksillä auto on nyt mennyt sen 129,9km/h josta videon linkitin aiemmin. Ja GPS on siis tullut testattua useampaankin otteeseen. Sääli vain, että kuvaajan kännykän kamera on aika laajakulmainen ja kuvaaja asemoinut itsensä ja laittanut kuvaustyylinsä sellaiseen moodiin, että videolla nopeus tosiaan näyttää aika laimealta. Laimeaa vaikutelmaa lisää myös se, että auton setup on tosi hyvä nopeusajoon ja mitään ylimääräistä ei ajon aikana tapahdu.

Summa summarum, uskon meidän kellottamiin nopeuksiin erittäin vahvasti.




49
Tulokset / Vs: Maastosarja III Vantaa Lauantai 2.8.14
« : 03.08.14 - klo: 00.48 »
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kaipaisivatko ainakin A2 ja A3 finaalien tulokset hieman tarkistamista.... Esim. A2 finaalissa ollaan 8 läppisellä tuloksella sijalla 5 ja 12 läppisellä sijalla 10 jne.

50
Ollaan vähän leikitty 2wd slashilla, kuinka kovaa pääsee 160m suoranpätkällä. 4s, koneena vakio Velineon 3500kv. Suora loppuu kesken, paras kellotus gepsiin 129,9km/h. Ihan hauskaa, vaikka ihan järjetöntä kesäpuuhaa :-)

https://www.youtube.com/watch?v=3lDfR9Pe1W0&feature=youtube_gdata_player

Kuva aikaisemman 125km/h vedon jälkeen:



51
Tulokset / Vs: PM ja warm-up 1:10 krossi
« : 12.06.14 - klo: 14.38 »
Hyvinhän pojilla meni kisat ja yleisesti katsottuna Suomalaisilla meni hyvin, tästä on hyvä mennä itse kisoihin kuuakuden päästä. Mutta minulle ainakin opetettiin jo ennen kouluikää, että ei pidä nuolasta ennenkuin tipahtaa. Pieni nöyryys on ihan paikallaan välillä :)

Mielestäni pienikin nöyryys on ihan turhaa, tähän perisuomalaiseen nöyristelyyn on sorruttu kotimaisessa kilpaurheilussa jo pitkään eikä sillä tavalla mitään voiteta. Kilpailussa tähdätään löytämään oma paras mahdollinen suoritustaso ja kilpailu tapahtuu sääntöjen puitteissa mutta ei nöyristellen.

Hieno suoritus kaikkinensa ja nyt tiukkaa analyyttistä reeniä, testailua ja valmistautumista jotta suorituskyky on entistä paremmin kohdallaan EM-kisoissa!

52
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 20.05.14 - klo: 14.26 »
Ehkä minulla on vaan laitteet liian ehjiä sitten...

53
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 20.05.14 - klo: 11.04 »
Omat vastarinakkuni ja muut pienet akkuni olen ladannut aina 1-2C:llä, latureina mm. Hyperion, Imax, Graupner, Orion. Aina on ollut täynnä, tarkistan akkujännitteet balansointiportin kautta CellLog8:lla jonka olen todennut olevan yhtä tarkka kuin kaksi Flukeani.

Olen siis kokeillut ja tätä ongelmaa en ole havainnut.

54
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 20.05.14 - klo: 10.40 »
Kannattaa myös huomata lähetin ja vastaanotin LiPo/LiFe akkuja ladatessa että latausjohdot ovat yleensä todella ohuita.
Niistä ei saa kunnolla läpi 1C latausvirtaa, varsinkaan kun johto ei ole uusi.
Latailen lähettimen aina huomattavasti pienemmällä virralla. Yleensä 1A
Tällä tyylillä akku tulee täyteen.
Isommalla virralla ladatessa latausjohto yleensä vastustaa sen verran että laturi näyttää korkeamman jännitteen kuin se akussa oikeasti on.
Tämän voi todeta helposti ladaten akun täyteen ja katsoen mitä lähetin sanoo akun jännitteeksi.
Tai monissa latureissa katsoo kennokohtaiset jännitteet ja saa huomata että vaikka laturi sanoo koko akulle jännitteeksi 8.4V niin kennokohtaiset jännitteet ovat 4V per kenno... Eli vasta 8V yhteensä.
Laturi katkaisee latauksen, eikä akku ole todellisuudessa vielä lähelläkään täysi.

Sorry offtopic, mutta:

Nyt joutuu tarttumaan tähän, koska CC/CV -laturit (joita kaikki li-kemian laturit ovat) mittaa akun jännitteen aina ilman latausvirtaa (yleensä kerran minuutissa n. 5s pätkä ilman latausvirtaa jossa jännitteen mittaus tehdään) jolloin ohuista johdoista tai huonoista liittimistä johtuva liian korkealta näyttävä kennojännite ladattaessa on kompensoitu.

Ohuet johdot eivät siis ole syy, että lataus jää vajaaksi.

55
Kiitos vaan Tammisaaren porukalle hyvin järkätyistä kisoista minunkin puolestani. Oli juotavaa, syötävää ja vielä erittäin hieno pilvetön sää kruunasi RC-autoilusta täyteläisen lauantain.

Tämä oli jo koko RC-urani toinen ulkorata missä on tullut käytyä ajamassa ja kisapäivän aamu ensimmäinen kosketus radalle tänä vuonna. Myös ensimmäinen kerta turffilla, josta tykkäsin kyllä kovasti. Minipinneillä tuupissa oli kaatopito ihan koko päivän, iltaa kohti pito hieman väheni. Tekniikka meinasi pettää kun valmiiksi kuluneilla osilla lähti päivään ja vielä ilman varaosia, vetarin väännyttyä joutui käyttämään kaikki mahdolliset ja mahdottomat kikat jotta sain vetarin pysymään paikoillaan jo valmiiksi kuluneessa diffin ulostulossa. Auton sain maaliin 2/4 alkuerissä ja 3/4 finaaleista eli hyvä, että oli yrityskertoja, mielestäni kisaformaatti on muutenkin onnistunut. Ensi kerralla pitää panostaa kaluston yleiseen kuntoon enemmän. Nyt olisi vauhti riittänyt vaikka mihin mutta tekniikan ja erityisesti oman ajamisen luotettavuus oli aika huonoa, ulkona ja krossiradalla ajaminen ei ole tuttua puuhaa.

Mutta todella hauskaa oli!

-Tuomas N.

56
Hitsi, telttailu kuulostaa hauskalta. Ehkä ensi kerralla itsekin, niin saisi vähän reeniä alle. Nyt kävi niin, että lauantaina tullaan paikalle kylmiltään eikä tänä vuonna ole kertaakaan tullut ajettua SC-autolla. No ei se mitään kunhan kalusto pysyy kasassa niin hauska päivä tulee :-)

57
Yksiä pahimpia häiriön aiheuttajia on nimenomaan halvat langattomat video/audiolinkit. Me ostettiin Z Racers -kerholle halpa kannettava 2.4ghz "roskakaistan" spektrianalysaattori (~150e) jolla helppo jäljittää minkä verran mikäkin laite varaa kaistaa ja millä teholla about.

58
Mini-zetojen radiot (Ko Propo ASF) ei kestä häiriötä yhtä hyvin kuin esim. FHSS-radiot. Johtuu siitä, että ASF-systeemissä yhteys muodostetaan yhdellä keskitaajuudella joka ei vaihdu ts. jos joku vieressä tulee samalle taajuudelle ongelmia syntyy.

FHSS-linkki "elää" koko 2.4ghz alueella ja kestää häiriötä huomattavan paljon enemmän joten en olisi huolissani.

59
Miten on radalla porukkaa ts. rata auki huomenna lauantaina ja sunnuntaina? Olisi ihan kiva tulla katsastamaan paikka ja rykäistä pari akullista niin ei ihan kylmiltään tarvitsisi kisaan lähteä :-)

60
Olisko kisaa edeltävänä viikonloppuna mahdollisuus tulla kerran kokeilemaan rataa ennen kisaa?

Jos reenimahis järjestyy ja ponderi löytyy lainaan, pitää varmaan tulla kokeilemaan miltä se kisailu maistuu SC-autolla.

Sivuja: 1 [2] 3