Olen hieman tätä "virittelyä" pohtinut, ja alustavasti todennut, että parempi treenailla tällä ajamista hetken aikaa (tosin vähän joudun laittamaan jotain pehmeää puskureihin, ettei kaara/huonekalut kärsi pahemmin kolareista). Sitten ensimmäisenä hankintalistalle on nousemassa paremmat renkaat (+ehkä vanteet). Tuohon mennessä olen jo tod.näk. viisaampi ja tiedän mitä ihmeosaa kannattaa tehdä. Tuskin tosiaan lähden painojakaumaa muuttelemaan, sillä kaatuilemista esiintyy lähinnä holtittomassa ajossa epätasaisilla esteillä... TP
Varmasti onkin fiksumpaa ensin katsoa ja miettiä mitä siltä haluaa. Mielellään jos mahdollista kokeillakin jonkun toisen autolla erikoisosia ennen hankkimista. Noihin kun saa menemään yhden auton hinnan helposti. Tosin tossa SE mallissa on jo parhaat osat (mielestäni myös monta turhaa) jo vakiona kiinni. Noi kromi härpäkkeet olisivat voineet jättää pois... (kyllä, minä tykkään tyttärestä :D )
Noista renkuloista sen verran että en tiedä onko monsteriin saatavilla kuin tuota yhtä mallia. Noilla sisä vaahtomuoveilla voi ajettavuutta aika paljon muuttaa.
Aikaisempi auton sätkiminen johtui tosiaan siitä, että auton välittömässä läheisyydessä oli vahvistin, jossa oli virrat päällä... Antennin ruuvasin kiinni Biltemasta hakemallani hienotyökalusarjalla, tosin tietysti ruuvin kanta kärsi hieman tähtipäämeisselistä. Uusi ruuvisarja voisi olla viisas varaosasijoitus.
Mutta muista mistä maksat. Jos meinaat Kyoshon ruuveja niin elektroniikka liikkeestä saat samat ruuvit 50x halvemmalla...
Mistä olisi edullista tilata? Saksassa mini-z.dessä maksoi yli 30 euroa, Jenkkilässä hintaa oli jossain 24 ja risat taalaa.
Suomen hinnoista en tiedä mutta Jenkeistä tuskin kannattaa. Jos pitäytyy EU maassa niin pääsee paljon vähemmällä.
Osaatko kertoa, saisinko pienellä lisäinvestoinnilla paremmat akut kuin mitä nuo Bilteman tsydeemit ovat? Nälkä kasvaa syödessä... :P
Kaikki on suhteellista... Jos hinta-laatu suhdetta ajattelee niin tuskin noiden bilteman härpättimien voittanutta on. Mutta järjellä ei olekaan mitään tekemistä näiden kanssa :shock: nimim. pieni omaisuus kiinni lennokeiden litiumeissa :D
Kuitenkin, KIITOS vastauksesta. Osaatko sanoa vielä niistä öljyiskareista: ilmeisesti iskarit täytyy irroittaa ja ruuvata yläosastaan auki ja sitten täyttää se iskarin yläosa öljyllä? -kö?
Olepa hyvä vaan. Ja niinkuin Poju12 tossa jo sanoikin:
Jos se on samanlainen systeemi kun mun Pureten Alphassa ni puretaa ne iskarit ja sitten täytetään öljyllä...
Tosin omaa kokemusta ei noista SE:n iskareista ole mutta ehkä jo tänään on...