Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gargoth

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 21.09.13 - klo: 19.51 »
todellakin, nätti.

Sen takia kyselen kun ite aloitteleva ruiskuttelija myös, eli olisin vähän pro tippejä kysellyt =)

32
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 21.09.13 - klo: 11.33 »
Kori valmiina :)

...nnice...
ruiskullako vedit, ja jos kyllä niin mikä ruitta sulla on käytössä, ja käytitkö sabluunaa?

33
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 20.09.13 - klo: 06.15 »
Toim.Huom.

duratrax lineup c2 eivät sitten sovi kiillotetulle betonilattialle (sisärata) , olo oli kuin drifteri touringin puikoissa eilen kerhoiltana radalla :D

Mutta jyrkkälän radalla kohtuullisen passelit tassut alla.


34
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 18.09.13 - klo: 10.42 »
Näin oli tarkoitus, vaihtaa kaikki mahdollinen muovista metalliin mihin on sopivat palat tehty, painoahan siinä tulee mutta tehokkaalla moottorilla paino on pitoa ;)

En vielä itse ole kikkaillut pinjonien ja spurrien kanssa mutta sekin tulee tod näk eteen tässä talven aikana, vähän pelottaa millassiin nopeuksiin tuo auto sen jälkeen yltää...
Tosin, sanottakoon että itse ajan vain 2s lipoilla, tuo novak havoc SC nopari kun on kuulemma aika herkkä kärähtämään suurempitehoisilla akuilla...

35
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 17.09.13 - klo: 17.58 »
Sulla ei ollut FT malli ? Lähinnä siis, etkö ollut tyytyväinen niihin sinisiin putkiin ? Itse ollut tyytyväinen noihin FT putkiin.

Itseltä mennyt tosiaan yksi hinha kun on tullut "ladattua" tuolla 3S akulla jo jonkun aikaa.. Se ei mennyt poikki mutta löystyi sen verran, että alkoi jarrutuksessa raksuttamaan. Pitäisi itsekin tilata taas uusi tilalle. Eihän noita montaa mene ellei nyt bashaile mutta itse en tuolla autolla sitä tee. Diffin osat myös löytyy pakista  :wink:

Kyllä on, FT malli, mutta koska ensimmäinen auton kasaus, sekä asennusjuomat niin saatoin ehkä saada väärille jengoille toisen etuputken..
ja toisekseen, punainen väri miellyttää silmää enemmän ;)

Varalle mä ne toiset diffarit ja hihnan otinkin, ajatuksena oli lähteä paikallisiin kerhokisoihin talvikauteen mukaan.
saa nähdä mitä siitä sitten tulee :D

36
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 16.09.13 - klo: 17.07 »
Hurja kasa kaikkea, Täys jousisetti (4 vaihtoehtoa joka nurkkaan), ST racingin cnc koneistetut iskarikuoret (kuva alla) ja niihin sopivat sisuskalut sekä jousilautaset, uutta koria, varadiffarit eteen sekä taakse, sisäradalle kumit sekä vanteet, uus hihna (sitä koskaan tiedä koska se antaa periksi) sekä niitä pirun korisokkia, joita tuntuu mulla häviävän joka ajon aikana :D


37
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 16.09.13 - klo: 16.36 »
Sinne lähti talvikauden osatilaus 274usd  :roll:
Alkaa kohta olemaan Assolla hintaa, sano.

38
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 16.09.13 - klo: 06.05 »
Toi Tekin menee kovempaa kyllä kuin Slässi omalla koneellaan 3S:llä. Eli lujaa  :wink: Ja käsistä se on kiinni pärjääkö radalla. Se on ihan höpö höpöä, että radalla ei tarvis vauhtia. Kaikki toki kandee suhteuttaa mutta helppoa noista on sitten vaikka jollekin sisäradalle laskea nopeutta jos ahistaa eikä tunnu pysyvän käsissä. Sen puolesta en siis tajua miksi ei ostaisi konetta jonka myös saa "lentämään"  :smiley: vai ?

samaa itsekkin ajattelin kun ton novakin hommasin :D
mutta kun sitä kaasua ei vaan malta olla painamatta pohjaan....  :evil:
Mut sit vaan escstä kaasua vähemmille prosenteille  :wink: jos kehtaa  :grin:
Mulle riitti throttle curven päälle pistäminen, rauhotti menoa just hyvin, antaa kyl täydet tehot mutta ei kumminkaan heti kun kaasua vähän näpäyttää.

39
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 15.09.13 - klo: 20.40 »
Toi Tekin menee kovempaa kyllä kuin Slässi omalla koneellaan 3S:llä. Eli lujaa  :wink: Ja käsistä se on kiinni pärjääkö radalla. Se on ihan höpö höpöä, että radalla ei tarvis vauhtia. Kaikki toki kandee suhteuttaa mutta helppoa noista on sitten vaikka jollekin sisäradalle laskea nopeutta jos ahistaa eikä tunnu pysyvän käsissä. Sen puolesta en siis tajua miksi ei ostaisi konetta jonka myös saa "lentämään"  :smiley: vai ?

samaa itsekkin ajattelin kun ton novakin hommasin :D
mutta kun sitä kaasua ei vaan malta olla painamatta pohjaan....  :evil:

40
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 15.09.13 - klo: 15.34 »
specsien mukaan ton flow säätimen pitäisi(?) kestää toi lurpin 550 kone mutta takuita en osaisi antaa.kyseinen kone on ollut kova kuumumaan ja muiden kokemuksien perusteella vei virtaakin ihan todella paljon.
muutamilla kavereilla on ollut toi mosa assossa ja lämpöä on todella paljon jo suhteellisen lyhkäisillä ajosessioilla.
Assossa kone on vaan niin piilossa ja jäähdyttävää ilmavirtaa ei luonnostaa juurikaan tule.mietin et jonkinlainen "spoileri" voisi auttaa eli lexania leikellen ja siipeä muokkaamaan.

alumiinipohjalevyisissä autoissa pohjalevy itsessään on todella tehokas jäähdytin...omassakin(durango) pohjalevy lämpiää suunnilleen samaan lämpötilaan koneen kanssa,ei tossin kylläkään kovin kuumaksi.lämmön siirtymistä voisi tehostaa piitahnalla.....hmmm.....

Piitahnaa en kyllä suosittele rungon ja moottorin väliin, enemmänkin vastausta kannattaa hakea eräänlaisista "lämpötyynyistä" joita käytetään muunmuassa näytönohjaimien muisti sekä virranhallintapiirien jäähdyttämiseen, vähemmän sotkuista sekä tod näk kestävämpää.
Oma ajatus oli siis ylimääräisen siilin ja moottorin väliin. Ei siis pohjalevyn ja moottorin.

uskoisin että toimii. itsellä ei ole tuolla novakin ballistic moottorilla ollut tarvetta jäähylle, lämmin se kyl on jos akullisen rallattaa yhtä soittoa tyhjäks radalla, mutta ei niin kuuma ettei sitä kärsisi koskea.
Jopa Maxxi on ollut tätä mieltä ymmärtääkseni ... ?
että tuo 540 koneella ajaminen ei onnistu kuin tuolla durangon vehkeellä ..... ja sekin säädöistä riippuen
maxxi osaa säätää  tuon duragonsa 540 koneelle sopivaksi , sitä en kiellä , mutta en kyllä alkuun lähtis
540 vehkeillä corri harrastusta aloittamaan .

Tässä vain oma mielipiteeni 2 vuotta näillä correilla ajeltuna .
Durangossa pystyy ajamaan aika helposti 540 koneella radalla, tosi helteisenä päivänä en ole kokeillut, silloin moottorituuletin saattaa olla pakollinen. Bashaukseen kannattaa laittaa isompi kone/4 pole, mutta radalla teho ei aina ratkaise, vaan ajettavuus on myös tärkeä. Ulkona ajoin 4 pole koneella, mutta se hajosi pari viikkoa sitten ja laitoin 6.5t koneen kiinni ja auto kulkee pääsuoralla suunnilleen samaa vauhtia mutta ajettavuus on mielestäni paljon parempi... Asso ilmeisesti painaa vähän enemmän(?) joten 540 kone voi olla kovilla.
Vauhdilla ei nyt varmastikaan paljoa tee radalla ja varsinkin sisäradalla mutta on tollasesta 4Pole koneesta aika iso etu tällaisen valas auton kanssa. Painoa on about saman verran kun Losissa eli PALJON  :smiley: Toi on kyllä huonossa paikassa tuuletuksenkin kannalta että hyvä olis pitää tuuletinta tuossa vaikka ei olisi kuuma päivä. 550 kone kyl jeesaa vähän mutta kyllä sekin lämpimänä käy ilman tuuletinta. Maxxi on kyl ihan oikeessa tossa rata ajossa. Sinne kun ei tarvii konetta joka kiertää yli 40000rpm. Tai en tiedä onko siitä haittaakaan jos vaan on tarpeeks nopeet kädet  :wink:

Se mikä itellä on vielä epäselvää on, että mitä hyötyä saadaan 48P rattaiden kanssa verrattuna 32P ? Mitä hyötyä ja haittaa on ? Maxxi ? Totte ?

4pole koneella kyllä saa sitä vauhtiakin jos alkaa kikkailemaan pinjonin/spurrin koolla, ja totta se on että siel radalla liika vauhti aiheuttaa vaan päänsärkyä, nimim: kolmas kori menossa ostoon alle 16 akullisen ajolla.

Mitä tulee asson raskauteen, niin sanoisin että enemmänki medium kokoluokkaa, ainakin se losi mitä oon paikallisella radalla nähnyt, oli painoltaan paljon raskaampi kuin asso, koska: alumiinipohja. näin esimerkkinä.
LRP sitten onkin assoon verrattuna ihan rimpula ja ainakin takatuuppi durangot ei tuntunu painavan paljon mitään. (jälleen kerran assoon verrattuna)
Nelikkoon sanoisin suoraan että 550/4pole, mutta tuupissa sitten voisikin 540 toimia koska kevyempi runko, mutta en pistä päätäni pantiksi tuosta, sillä en yhtäkään tuuppia (vielä) omista.
just my 2 cents.

41
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 14.09.13 - klo: 16.27 »
specsien mukaan ton flow säätimen pitäisi(?) kestää toi lurpin 550 kone mutta takuita en osaisi antaa.kyseinen kone on ollut kova kuumumaan ja muiden kokemuksien perusteella vei virtaakin ihan todella paljon.
muutamilla kavereilla on ollut toi mosa assossa ja lämpöä on todella paljon jo suhteellisen lyhkäisillä ajosessioilla.
Assossa kone on vaan niin piilossa ja jäähdyttävää ilmavirtaa ei luonnostaa juurikaan tule.mietin et jonkinlainen "spoileri" voisi auttaa eli lexania leikellen ja siipeä muokkaamaan.

alumiinipohjalevyisissä autoissa pohjalevy itsessään on todella tehokas jäähdytin...omassakin(durango) pohjalevy lämpiää suunnilleen samaan lämpötilaan koneen kanssa,ei tossin kylläkään kovin kuumaksi.lämmön siirtymistä voisi tehostaa piitahnalla.....hmmm.....

Piitahnaa en kyllä suosittele rungon ja moottorin väliin, enemmänkin vastausta kannattaa hakea eräänlaisista "lämpötyynyistä" joita käytetään muunmuassa näytönohjaimien muisti sekä virranhallintapiirien jäähdyttämiseen, vähemmän sotkuista sekä tod näk kestävämpää.

42
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 13.09.13 - klo: 15.30 »

[/quote]Sitten uskon myös, että toi diffi ahistaa alussa  :smiley:

Mitäs tossa koneessa on kV luku ? Onko sulla tietoa.. En ole ennen tuohon vaan törmännyt  :smiley:
[/quote]
Näky olevan 5400kv kone.
[/quote]



Tuo tekis jo mieli haastaa drag raceen omalla assolla, asvaltilla :D

43
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 12.09.13 - klo: 20.39 »
Se ei rullaa kevyesti. Ei töki mitenkään. Ihan kuin olisi jarrua koko ajan päällä. Jos vaikka vertaa asso B44.2, niin se rullaa kevyesti kun tämä möhkö taas ei :D
Diffarit on kireällä. itsellä oli sama juttu,, noin 4-8 akullisen jälkeen kului uutuuden karheus veke, ja nyt on normi =)

Toivottavasti sulla on moottorissa potkua.

44
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 11.09.13 - klo: 18.34 »
Nyt tuli moottori  :smiley: Pitänee vielä kolvata piuhat ja iskee kiinni..



Kerro sitten miten Tekin liikautti assoa =) voi olla että menee kohta toinen auto tilaukseen... pitäähän sitä varapeli olla! :D

45
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.09.13 - klo: 18.19 »
Mites muuten, sisäradalle, kova alusta (betoni) renkaat/insertit, ideoita?
Moni tuntuu hokevan et minipinnit ois parhaat kumit, mutta entäs insertit, softia vai hardia sisälle?  :shocked:
Edit, tuohon löytykin jo vastaus. seuraavaks ois samalle specsille öljyt iskareihin :D

46
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.09.13 - klo: 17.00 »
13.2" (inch) wheelbase traxxasissa, ja assossa  12.87" aika pienest kiinni...
Haittaako tuo nyt ? Mikäs siinä on leveys sit ? Massasta poikkeava on NIIN paljon parempi kuin tollanen perus SC  :wink:

se on noin sentin pidempi kuin asson wheelbase, et aika siinä ja siinä. leveyshän pitäisi olla sama koska muutenhan runko ei ole tietääkseni esim ROAR laillinen jos ei mene tiettyyn mittaan koko setti.
Tosin, en mene tuota sanomaan 100% varmaksi, ja olen liian laiska googlettamaan.
Oh well, pitää laittaa tilaukseen ja myydä jollekkin Traxxas fanipojalle jos ei assoon mahdu.

47
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.09.13 - klo: 16.41 »
13.2" (inch) wheelbase traxxasissa, ja assossa  12.87" aika pienest kiinni...

48
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.09.13 - klo: 16.37 »


Vähän houkuttais hommata kuvan mukainen "dakar" kori ja kokeilla meniskö assoon, kokemuksia, ideoita?

Edit: korihan on siis alunperin suunniteltu traxxasin rungolle, enkä tiedä miten isot erot runkojen pituudessa on renkaiden kohdilta jne.
Korista ei ole kokemusta mutta hitto näyttää siistiltä  :smiley: Toikin vähän massasta poikkeava  :wink: Eiköhän toi mene jos mitat on sopivat pitkien tolppien kanssa..

Pitkät tolpat on tietenkin must. pitää vaan koettaa googletella toi traxxasin akseliväli ettei tuu ylläreitä.
Tost sais maalattua aika "äijä" korin assoon :D
Ja kyllä, tavallisuudesta poikkeava on hyvä.

49
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.09.13 - klo: 16.31 »


Vähän houkuttais hommata kuvan mukainen "dakar" kori ja kokeilla meniskö assoon, kokemuksia, ideoita?

Edit: korihan on siis alunperin suunniteltu traxxasin rungolle, enkä tiedä miten isot erot runkojen pituudessa on renkaiden kohdilta jne.

50
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 04.09.13 - klo: 11.40 »
Moottori on ihan vakio... Ja tuntuu että saakin pysyä sellaisena, en uskonut koskaan mistään nelipyöräisestä sanovani tätä, mutta meinaa jo tuossakin olla liikaa potkua :D

51
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 04.09.13 - klo: 11.25 »
Asiasta toiseen: löyty viimeinki pakki noparista, helpottaa harjotuksia :D
Lisäksi, throttle curve:n päälle pistämisellä alkoi asso jo pysymään hanskassa. Hieman rauhoittui ajo kun ei oo keula taivaalla joka kerta kun erehtyy painamaan liipasinta enemmän.

Joku kumminkin kysyy, noparina novak havoc sc pro ja moottorina novak havoc ballistic 550/ 4.5t
Mikä kV tossa moottorissa on ja millä akulla ajelet ?

Olikohan 5000kV ja 7200mAh 70c 2s vampire racingin lipot.

52
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 04.09.13 - klo: 09.07 »
Asiasta toiseen: löyty viimeinki pakki noparista, helpottaa harjotuksia :D
Lisäksi, throttle curve:n päälle pistämisellä alkoi asso jo pysymään hanskassa. Hieman rauhoittui ajo kun ei oo keula taivaalla joka kerta kun erehtyy painamaan liipasinta enemmän.

Joku kumminkin kysyy, noparina novak havoc sc pro ja moottorina novak havoc ballistic 550/ 4.5t

53
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 24.08.13 - klo: 10.46 »
töötätäänpä topiccia taasen, tollasen siitä sitten tein.

ei mikään palkintotasoinen, mutta kyllä se treenikorina menee.
Hienohan toi on  :smiley: Ruiskulla ilmeisesti ?

Juurikin sillä, mallia Biltema, niinkuin kompurakin, eli jälki ei ole sieltä parhaimmasta päästä, paine ei ole tasainen jonka takia ruisku räkii vaikka käyttäisi kuinka ohutta maalia  :P

Tuli jälleen kerran mieleen että pitäisi investoida parempiin maalausvarusteisiin jos toivoo parantavansa/tarkentavansa jälkeä mitä tekee. Mutta kun ei sekään ihan ilmaista ole :D

54
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 23.08.13 - klo: 22.43 »
töötätäänpä topiccia taasen, tollasen siitä sitten tein.


ei mikään palkintotasoinen, mutta kyllä se treenikorina menee.

55
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 19.08.13 - klo: 20.15 »


tuosta omaa uutta koria tulille seuraavaks, kyseessä jconcepts truth.

Ehkäpä kun tämä antaa periksi, tulee alle mcly:n postaama rally focus :D

56
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 18.08.13 - klo: 19.08 »
Assosta Rallyksi  :smiley:


On kyllä muuten hieno kori, ihan hobbylinnastako ostit vai mistä?

Etsinyt itselle uutta koria kun asson mukana tullut otti aika rankasti siipeensä :D

57
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 20.07.13 - klo: 10.15 »
En kyllä ihan ensimmäisenä lähtisi syyttämään etudiffiä, sillä määrällä mitä oma auto on tullut nokka edellä tonttiin, kehtaisin sanoa että se ei periksin anna ihan helpolla.

Paikaltaan pompannut hihna voisi olla helpompi syypää, mutta kaikkein helpoimmalla varmaan pääset kun unohdat jossittelut, otat sen etupään auki ja katsot miltä siellä näyttää =)

Editmuoks, sitä voisi opetella lukemaan...

Niin mitkä litkut sulla on etudiffissä, ja tarkistitko samalla laakerit, sekä onko sun klickeri kuinka tiukkaan ruuvattu?

58
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 24.06.13 - klo: 20.57 »
Noniin, vähän kuvaa ensikorkkauksista radalla..




Sekä kyllä se ensimmäinen kori tuli aika perusteellisesti sisäänajettua, saapahan ainakin tekosyyn hommata uuden ja harjotella kynäruiskuttelua  :D



Ps: ajoaikaa akuille kertyi 20-25min per akku, eli kyllä mä noita vampireita osaan tähän ajoluokkaan suositella.

59
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 16.06.13 - klo: 00.13 »
noilla vakioshimmeillä meni kyllä aika jäykäks diffarit, jännä sinällään että osissa oli mukana vielä lisäksi printatut ohjeet joissa ohjeistuksena oli jättää "alempi" shimmi kokokaan pois  :shocked:

Kun sitten taas manuaalin ohjeissa oli neuvottu laittamaan kaksi kipaletta, diffarin molemmin puolin.

Jännää.

60
Vähän vanhentunuttahan tää nyt on haswell/700 sarjan julkistuksen jälkeen mutta heitetään nyt tänne.

CPU: Intel i7 - 3770k / nestejäähdytetty.
GPU: MSI GeForce 680gtx Lightning / nestejäähdytetty
Emo: MSI z77Mpower.
Mem: 16gb kingston HyperX 1866mHz
SSD/HDD: 2 x kingston 120gb HyperX 3k @ Raid0, sekä 2tb western digital caviar green.
Psu: XFX 850w modular.
OS: win 7 pro eng.

Kuvaa:


Sivuja: 1 [2] 3 4