Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1450441 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #570 : 09.01.09 - klo: 16.48 »
T-Drifti renkaiden omistajille kysymys, millasta loppuvälityssuhdetta käytätte?
Sain omat t-driftit tänään ja ne vaikutti todella liukkailta, eli vähän tietoa että mikä välitys ja moottorin max kierrokset?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #571 : 09.01.09 - klo: 17.49 »
Sain omat t-driftit tänään ja ne vaikutti todella liukkailta

Kipaisin kanssa Hobbylinnasta T-Driftit ja kovalta/liukkaalta vaikuttaa käpistelyn perusteella. Hyvä juttu koska liukasta rengasta kaivataankin, kivempi ajaa vinossa kun pidon liu'un rajapito ei töki vastaan.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #572 : 09.01.09 - klo: 18.05 »
Missä hemmetissä te ootte ennen sitte ajanu renkaillanne, jos on liukkaat! :D

T-drift on loistava rengas, kuten superdriftechkin.  Ainakin matolla pelaa loistavasti.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #573 : 09.01.09 - klo: 18.20 »
Käsissä kun hypistelin niin vaikutti liukkaalta.
Laittakaas vähän infoa että mitkä välit ja max kierrokset(kv x jännite) koneessa.
Jos huomenna pääsis testaamaan täysin uutta setuppia, renkaina t-drift edessä multidiffi täysin lukittuna (spool) ja takana kuuladiffi, ja välitykset tippus 8,78:aan. Koneena 4370kv x 7,4V =~32000rpm.

GearChart
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #574 : 09.01.09 - klo: 18.31 »
Moottorin kierrokset karkeasti 60 000 - 70 000 (karkeasti siksi, että valmistajan kv-arvot tuskin ihan oikeat) ja välityssuhde reilu 10. Renkaina juurikin T-drift ja voimansiirto sama spool/diffi. Ei lopu kierrokset kesken isommillakaan radoilla, mutta kaasun kanssa saa olla melko säästeliäs.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #575 : 09.01.09 - klo: 22.07 »
Moottorin kierrokset karkeasti 60 000 - 70 000 (karkeasti siksi, että valmistajan kv-arvot tuskin ihan oikeat) ja välityssuhde reilu 10.

Eli drifterissä pitäisi olla 4.5-5.5 kone että päästään noille pyörimisnopeuksille? :shocked:

Ei puutu kuin puolet oman koneen kierroksista :wink:. Jännä juttu että porukka kauhistelee kun mainitsen että paukkua tarvii lisää vaikka koneena 9.5/4700kv/34000rpm kone, monilla tuntuu olevan käytössä paljon pienempiä koneita ja niillä kuulema pärjää mainiosti. Ei mulle kyllä ole missään vaiheessa ole tullut mieleen vaihtaa tehottomampaan koneeseen, vaikka liukkailla ABS:lla on matolla huristeltu... Ehkäpä T-Driftit laittaa ajatukset toiseen suuntaan jos ne on selkeästi liukkaammat kuin kavennetut/pyöristetyt ja ABS putkirenkaat :wink:

Onko kyse ajotyylistä vai mistä että eri kuskit samoja paanoja eri tehoisilla koneilla, toinen lussumalla ja toisella pitää taas olla kunnon mörkökone?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #576 : 09.01.09 - klo: 22.44 »
Luulisi pärjäävän 9,5 -lankaisella!  :shocked:

Ite ajan 8,5 -lankaisella, ja riittää!



Novakin taulukon mukaan tuo ottaisi 5000 kierrosta voltille (näin ymmärrän), joten täydellä lipolla (8,4V) ottaisi ainakin teoreettisesti 42 000 rpm. (ilman kuormaa tottakai...)

http://www.teamnovak.com/products/brushless/06motor_chart_web.gif

« Viimeksi muokattu: 09.01.09 - klo: 22.48 kirjoittanut Isosuo »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #577 : 09.01.09 - klo: 22.47 »
Tota samaa konetta GTB:n noparilla olen tässä kyttäillyt, jos sitä vaikka kumirenkaita kokeilisi kesällä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #578 : 09.01.09 - klo: 22.50 »
Tota samaa konetta GTB:n noparilla olen tässä kyttäillyt, jos sitä vaikka kumirenkaita kokeilisi kesällä :wink:

Itselläni samat aikomukset kumirenkaiden suhteen ja TSP:tä, mahdollisesti driftin sivussa siis...

Autossa kiinni Feigao ja Novakin 8,5 tällä hetkellä, mutta tuollainen setti siihen laitetaan:

http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TT-01/SSPlusCombo.jpg

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #579 : 10.01.09 - klo: 01.10 »
Kyllä kun ulos mennään ajamaan niin pitää löytyä sitä löylyä koneesta, niin saa suorilla vähän nopeutta.
Moneen kertaan jo harkinnut ja katellut 3S lipoja, että sais reilummin tehoja.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa skelari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #580 : 10.01.09 - klo: 04.47 »
tämänki keskustelun nimen vois muuttaa esim: drifteri keskustelua yms... tai tehä uuen topicin....  :police:
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #581 : 10.01.09 - klo: 16.51 »
Nyt on kokeiltu ajaa oikeen radalla, noilla t-drifteillä ja tuntus oikeen hyviltä, että täältä lähtee yksi ääni niille kisarenkaiksi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #582 : 10.01.09 - klo: 17.06 »
20/81 jokomo bd:ssä, ja 8,5T riittää enempi ku hyvin... Nuo T-Driftit ihan niinku kaikki muutkin renkaat muuttuu mielettömästi lämmetessään, paketista revittyinä voi tosiaan tuntua liukkailta...

Kunpa noita super driftech:ejä sais suomesta, siinä olis kisarengas...

T-Drifteistä ainakin "tietty" liike repii mielettömiä summia, ottaen huomioon että ne on ontot eikä kestä ulkona montaakaan akullista...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #583 : 10.01.09 - klo: 17.19 »
T-Drifteistä ainakin "tietty" liike repii mielettömiä summia, ottaen huomioon että ne on ontot eikä kestä ulkona montaakaan akullista...

Pari settiä T-Driftiä on tulossa. Toinen slicksinä ja toinen kuviolla. Onko kuviollisista kellään kokemuskia, että miten pito ja kuluminen?

Hyvä että mainitsit ulkonakulumisesta. Ei tullu mieleenkään että siellä kuluu renkaat selkeesti enemmän, joten ulos kannattaa varmasti tuikata halvempaa alle. Onko kellään muuten ylimääräisiä halpisrenkaita (Ebay ABS tms.) yhtään settiä? Vai tehdäänkö kimppatilausta kesäksi?
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #584 : 10.01.09 - klo: 18.49 »
RC Drifting Finland -foorumilla oli kovaa vääntöä siitä että mitkä renkaat pitäisi laitta alle kisoihin. (Mihinkä kisoihin???)

No kuitenkin, HPI T-drift sai kannatusta enempi.  Hyvä rengas toki, mutta juurikin onttouden takia hinta/laatusuhde jää huonoksi - eivät kauaa kestä asvaltilla.

Erittäin samantyylinen rengas on Tamiya SUPER Driftech, joka EI OLE ONTTO.  Nämä ovat lisäksi halvempia.  Näitä suosittelisin enempi kuin T-driftejä.

Kunpa noita super driftech:ejä sais suomesta, siinä olis kisarengas...

SUPER Driftechejä saa Suomesta, nykyään Racing Factorylta.  Nettisivuilta niitä ei juuri tällä sekunnilla löytynyt koska ovat loppuunmyyty.

Kuten BB mainitsi, muuttuu rengas hieman pitävämmäksi kun lämpenee.  Näin käy myöskin matolla, missä on pitoainetta - renkaan pinta pehmenee aavistuksen.

Myöskin sillä huomasin olevan eroa että ajaako kylmällä asvaltilla, vaiko asvaltilla johon aurinko kuumana kesäpäivänä porottaa kirkkaalta taivaalta. (Polttaa kesäkatu kuuma)


E: Ne ABS -kiekot tuntuvat olevan liian liukkaat aikalailla jokapaikkaan, matolla en ole kokeillut.  Ainakin asvaltilla ovat pirun äänekkäät, jos ei muuta  :mrgreen:

Poissa umas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #585 : 10.01.09 - klo: 19.22 »
drifteri tämäkinD
.
. . . .

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #586 : 10.01.09 - klo: 20.24 »
Nyt olis tulossa tännekin driftikalusto, kun Rph sai puhuttua ympäri.

Koriksi tulossa valkoinen http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=7488
Ja vanteiksi http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=3285

Autona tulee olemaan Maverick Strada TC sähkis, eli 190mm leveä. Tuo kori on 200mm leveä joten sallii kivan huulivanteen, mutta onko tuo 9mm ihan liikaa? Ei saa tulla korin ulkopuolelle ottamaa joustoissa kiinni koriin. Vannetta saa kyllä rumemmilla 6mm ja 3mm offseteillakin, mutta vatutus on suuri jos vanne jää niillä liian sisään. Korin kaaria pystyy lämmittämään ja hienosäätämään hieman ja pystyy muovista hexiäkin vähän madaltamaan.
« Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo: 20.44 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #587 : 10.01.09 - klo: 20.47 »
Jos joku joskus hankkii HPI Pro D:n niin kopaksi kannattaa suosiolla laittaa vähintään 190mm koppa, mielummin 200mm. Tamiya Subaru on 185mm leveä ja hermot menee kun ei löydy vanteita mitkä mahtuu pyörimään suosiolla kopan sisäpuolella. Pakko kikkailla hexien ja camberin kanssa että saa 0 offsetin vanteet kaarien sisäpuolelle. Tai sitten pitää alkaa miettiä kopan lullistamista/levikkeiden tekoa.

Byyyhyyyyy, ei se mun kone ollutkaan niin tehokas, tänään vasta tajusin että mulla on ihan eri kone kun kuvittelin joten uudet speksit 9.5/4200kv. Ei mikään ihme että kaipaa lisää paukkua pyörittämään rinkuloita... :evil:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #588 : 10.01.09 - klo: 23.52 »
Koklasin tänään matolla noita abseja. On kyllä veikeä luisuttaa vastaheitosta toiseen, ei hirveätä liikettä tarvi että menee koko radan läpi ovi edellä.. Mikä ois ABSeista se seuraava pitoversio? Mietin että vois ottaa mattoajojen yhteydessä hieman rengastestiä driftipuuhiin. Täytyy myös tilata jostain noita Tamiyan renkaita ja tutkailla mimmosia ne semmoset on..

Koneena on 5.5 harjaton, ehkä hieman overkill tohon puuhaan mutta eipä tässä oo valinnanvaraa  :mrgreen:

Tosiaan asvalttihommissa on melko turha rengas tollanen ontto. Melko sähäkästi on kaksi ohutta kulutuspintaa jäljellä kun päällinen katoaa "savuna" ilmaan.


Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #589 : 11.01.09 - klo: 00.49 »
Oli kyllä Datajätkän driftaus hiukan huvittavan näköistä, armoton kylkimyyry eikä yhtään vauhtia.

Itsellä kiinnostais enemmän kovempi vauhti, eli pitävämmät renkaat. Voisi kokeilla tuota foamiin aiottua rayceriä driftaukseen, ilman pitoainetta ja pienemmällä taka-aurauksella. Renkaiksi sorexit tai vteckit. Joku täällä oli vissiin kokeillut kuminakkeja, pitänee tavata ketjua läpi.
Jere M

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #590 : 11.01.09 - klo: 01.52 »
Pitää seuraavaksi hankkia nuo Tamiyan Super Driftech renkaat ja kokeilla niitä ja kattoa että onko niissä oikeasti enemmän sitä kulutus pintaa kuin t-drifteissä, meinaan noissa mitkä itsellä on, niin näytti olevan kulutuspintaa aikas hyvin, enemmän kuin esim Yokomoissa.
Tosin asvaltilla ei mikään kestä pitkään, jos meinaa vaan kuvion ajaa pois.
Niin ja tosiaan t-drifteihin tulee parempi pito kun lämpeää, tai ainakin tuli paremmaksi ajaa muutaman kierroksen jälkeen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #591 : 11.01.09 - klo: 08.08 »
eBaysta tuli kesällä hankittua renkaiksi Drifter Streetit, hirveästi en niillä kerennyt ajamaan kun auton setupit oli silloin mitä oli mutta F5 seos tuntui pelittävän aika hyvin uudella asfaltilla.

Nyt on vanteilla yhdet kovemmat F2 renkaat ja ehkä huomenna pääsee Lippikseen kokeilemaan miten ne puree matolla, kotona hypistelty ja ne on pehmeämmät kuin ABS:ät ja T-Driftit joten pitoa on varmaan hieman enemmän.

Renkaat ei ole pahan hintaisia, kaksi settiä tärähtää postilaatikkoon alle 15 eurolla, toimitus noin viikossa. Renkaat on valettua umpimuovia eli vastaavat kuin Tamiyan Superit. Palataan kun saadaan enemmän ajettua niillä matolla, asfaltille ei mennä vielä piiiiitkään aikaan :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #592 : 11.01.09 - klo: 14.16 »
Pitää seuraavaksi hankkia nuo Tamiyan Super Driftech renkaat ja kokeilla niitä ja kattoa että onko niissä oikeasti enemmän sitä kulutus pintaa kuin t-drifteissä...

Niin tosiaan, nuo superit on muistaakseni pari milliä kaposemmat, eikä niissä ole sellaista huulta mikä loksahtaisi vanteen uraan. (Ihan nyt tuli mieleen tuosta kulutuspinnasta)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #593 : 11.01.09 - klo: 14.48 »
Renkaat testattu Rajatorpassa, turistipaanan pitoliisteri teki ajamisesta turhan pitävän ja parin kierroksen jälkeen oli aivan sama oliko olla pitävämpi F5 seos tai liukkaat ABS:ät. Väärä laji oikealle turistipaanalle jossa pitovaihtelut on suuria riippen siitä pysytkä tarkalla linjalla vai hieman/paljon linjalta pois.

Noooo, huomenna ajamaan Lippiksen tasaisen liukkaalle matolle, jospa niitä eroja alkaisi tulla enemmän renkaiden kesken :wink:

Samaa kattelin Supereista, on ilmeisesti 24mm renkaat kun 26mm vanteet näytti vähän kapeilta. Eipä se menoa haittaa, luistaa paremmin kun pitopintaa on vähemmän :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #594 : 11.01.09 - klo: 15.44 »
Eipä se menoa haittaa, luistaa paremmin kun pitopintaa on vähemmän :wink:

Mikäs fysiikan laki tuon mahdollistaa...  Pinta-ala pienenee, mutta paine kasvaa. Samalla kitkakertoimella näinollen kitkavoima pysyy samana  :police:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #595 : 11.01.09 - klo: 15.53 »
Mää tiiä, kavenna yhdet renkaat 15-20 millisiksi ja kerro miten kävi pidon kanssa :wink:

Huomasin että Subarun keula on kappaleina, enään en käytä terävää veistä nestemaskin kanssa, koppa lähtee naarmusta repeämään. Pitää kattoa miten eilen tilattu 200mm koppa tehdään :wink:
« Viimeksi muokattu: 11.01.09 - klo: 15.57 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #596 : 11.01.09 - klo: 16.51 »
Mikäs fysiikan laki tuon mahdollistaa...  Pinta-ala pienenee, mutta paine kasvaa. Samalla kitkakertoimella näinollen kitkavoima pysyy samana  :police:

Koulufysiikka on siitä ihmeellistä, että sen mukaan on ihan sama onko renkaan leveys 1 mm vai 50 mm, pito on aina sama. Todellisuus on kuitenkin toista ja todistaa myös koulufysiikan opetukset, jos ei nyt ihan vääriksi, niin puutteellisiksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #597 : 11.01.09 - klo: 17.08 »
Oli kyllä Datajätkän driftaus hiukan huvittavan näköistä, armoton kylkimyyry eikä yhtään vauhtia.

Itsellä kiinnostais enemmän kovempi vauhti, eli pitävämmät renkaat. Voisi kokeilla tuota foamiin aiottua rayceriä driftaukseen, ilman pitoainetta ja pienemmällä taka-aurauksella. Renkaiksi sorexit tai vteckit. Joku täällä oli vissiin kokeillut kuminakkeja, pitänee tavata ketjua läpi.

Ilmota sitten kun driftaat kiekan ilman seinään ajoa ekassa mutkassa, ihan sama millä renkailla tahansa  :mrgreen:

Tosiaan ois mielenkiintosta nähdä, kuinka autoa viedään vauhdilla luisussa. Abseilla se nyt vaan on tommosta hauskaa lipsuttelua ja luisua rataa läpi.




Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #598 : 11.01.09 - klo: 17.25 »
Ja semmonen nopeempi on ihan kivaa katteltavaa....  hidastettuna videolta :P

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #599 : 11.01.09 - klo: 17.32 »
oisko teillä nopeammilla riftaajilla ketään ystävää joka osais ton kameran käytön  :mrgreen: Siistiä tässä koittaa kuvitella miltä se näyttää  :mrgreen: Ois oikeesti siisti nähä miten autoa viedään kumirenkailla, itellä se ei oikein onnistunu noilla HPI:n vakiorattailla, mielummin ajellaan porukassa ABS:lla hiljaa ja tarkasti  :mrgreen: