Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sasasas

Sivuja: [1] 2
1
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
No siitä ongelma kiikastaakin.
.21 kone ei jaksa käydä 10% fuililla.
Pitää olla vähintään 15% nitroa, että edes käy.

Laita 25% fuilii tankkii, ja tuu sit kertoo mitä tapahtu.
Noniiin enpä olis ite tullu ajatelleeksi. Siitähän se sit johtuu että joutuu pitämään niin rikkaalla. Entäs voiko sit' nitroo lisätä tohon nykyseen bensaan?

e: ainiinjuu, eilen ilmeisesti katkes vetokäynnistimen jousi. Ei nyt innosta korjata sitä, se kun on niiin äärimmäisen rasittavaa...

2
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
En muista enkä jaksanut selata että ootko jo kertonut mitä polttoainetta käytät?
Paljonko on nitroa?
Model technicsin valmiiks sekotettua ainetta jossa on nähtävästi 10% nitroa.

3
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Tuossa äsken taas testailin. Sen pääruuvin täytyy olla aika lähelle sen pinnan tasalla, joku 5 kierrosta auki että ottaa kaikki kierrokset.
Hmmm...
Aikas rikkaalla siis käybi.
Mutta mikäs siinä... sillonhan se on oikein säädetty kun se tosissaan kulkee.
Sitä vähän mäkin, ja putkeen tulee runsaasti öljymähmeliä. Mut ei kai rikkaalla käymisestä oo haittaa jos käy kumminkin riittävän lämpösenä?

4
Tuossa äsken taas testailin. Sen pääruuvin täytyy olla aika lähelle sen pinnan tasalla, joku 5 kierrosta auki että ottaa kaikki kierrokset.

5
Noniin, äsken tuossa säädin sservot kohilleen ja ajelin pikkusen. Nyt on säädöt aika lähellä oikeeta, paikaltaan lähtee välittömästi kun painaa kaasun pohjaan. Ei vielä ota ihan korkeimpia kierroksia, sehän on seosruuvin säätämisestä kiinni. Huomenna testailen lisää.

6
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli tosta lähet sit v'h'n keerralla sitä pääneulaa kiristämään sen 1/8 kierrosta kerrallaan. Jos tulee eteen ongelma että aikas kiristeltyä huomaat että just kun on päästy täyteen vauhtiin niin auto meinaakin sammua tai sammuu niin oot reilusti liian laihalla jolloin käännät 1/4 auki.
Putkesta pitää kokoajan tulla pakokaasua niin että sen näkee, silloin liikutaan ainakin tuevallisella puolella.

Jos pysäytät auton ja annat käydä tyhjäkäyntiä kymmenen sekuntia ja painat kaasun pohjaan niin mitä tapahtuu? Lähteekö auto iloisesti vai yskiikö/sammuuko?
Olettaen siis että olet saanut auton käymään tyhjäkäyntiä niin hyvin että pysyy sen 10 sekuntia käynnissä.
Juu kyllä käy tyhjäkäyntiä vaikka koko tankin. En tosiaan viittiny näin illasta ajaa ihan vaan naapurisovun säilyttämiseksi, mut siinä pukilla laitoin hanat kaakkoon nii tais se vähän röpöttää ennenkö rupes kiekumaan. Huomenna koitan saaha servot silleen et pääsee ajeleen.

7
Miten muuten on mahollista että näissä nykysissä hobaon nettisivuilla olevissa krosseissakin näyttää olevan tuo startteri tossa pakoputkee vasten? Mulla ainakin palo heti naru poikki kun hetken ajo.

8
Nojoo, nyt täytyy myöntää että oon aika kehno tulkitsemaan moottoreita.. :D

Avasin pääneulaa johonkin 4 kiekkaan nii johan kieku. Tosin tuli kyllä ainettakin putkesta jonkun verran. Tästä se lähtee.

Iso kiitos kaikille auttajille, etenkin *HOKE*:lle.

9
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mites, pystytkö ollenkaan ajamaan vaikka isolla asvaltti kentällä niin että pääsis kunnolla vauhtiin. Pinta kaasulla liikkeelle ja siitä varovasti kaasuttelemalla sais lisää kierroksia.

Mutta säädä nyt ensin noi ruuvit niinkuin sanoin niin katsotaan mihin siitä pitää edetä.
En ole ees yrittäny nyt ajaa. Pikkuhiljaa oon avannu kaasua ja kyllä se jonkun verran kiertää mut sit rupee röpöttään ja pakko höllätä kaasu.

10
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Millä tavalla ne ylärundit on kateissa?

Tarkistin just tosta toisesta koneesta missä asennossa sen yläruuvi on: 2 kokonaista ja 1/4 rundia oli.
Eli alota 2,5 kierrosta auki niin ei oo paljoa pielessä.
Siitä voi sit karvanverran kerralla säätää kireemmälle kunhan kaikki muu on kunnossa.
Eli ei kestä kaasua paljoa, meinaa sammua ja sammuukin kun avaa kaasua enemmän. Yläruuvi? Siis luistissa servon puolella oleva? Se putken puolella oleva on muistaakseni nyt suurin piirtein siinä tasalla.

11
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Saa, mutta hyvin epävarmasti! Ilman lämpömittaria et koskaan saa varmuutta koneen lämmöistä, etkä saa autoa parhaisiin säätöihin.
Ei välttämättä tarttis ihan parhaisiin säätöihin saaha, kunhan ajokuntoon.. :D

Sain sen taas käymään tyhjäkäyntiä, mutta korkeemmat kierrokset on edelleen hukassa, ja pääneula ei kummosesti vaikuta. Nyt ilmeisesti kannattaa hienosäätää luistissa olevia ruuveja, vai mitä?

12
Lainaus käyttäjältä: "arska82"

Joopa joo. No tässä tapauksessa sun kannattais tehdä seuraavaa:
1. Kierrät ne luistin ruuvit pintojen tasolle.
2. Säädä tyhjäkäynti juuri siihen 1-1,5mm kohtaan
3. Ruuvaat pääneulan täysin kiinni (varovasti!!)
4. Avaat pääneulan n. 2 kierrosta auki, silleen että rupee käymään tyhjäkäyntiä.
5. Jos pakoputkesta tulee reilusti polttoainetta, kiristä pääneulaa n. 1/8 kierrosta kerrallaan kiinnipäin kunnes polttoaineen tulo lakkaa
6. Painele kaasua rauhallisesti. Jos kone rupee mooamaan niin kiristä sitä luistin puoleista ruuvia kiinnipäin 1/8 kierrosta kerrallaan. Jatka tätä niin pitkään kunnes saat kaasun vastaamaan ripeästi. Älä koske siihen pakoputken puoleiseen ruuviin!!
7. Jos omistat infrapunamittarin niin säädä moottori toimimaan niin että lämpötila on n.120C´viiden minuutin revittelyn jälkeen. Jos et niin suosittelisin hommaamaan

Itse sain koneeni toimimaan tällä tavalla niin kuin halusin. 8)

Olethan muistanut öljytä ilmanputsarin?!?!
Kiitoksia, täytyypä kokeilla. Eli siis putken puolella oleva ruuvi ei ole alkuperäisessä paikassa, koska kone ei toiminut uutenakaan kunnolla ja asiasta tietämättömänä sitä tuli säädeltyä kaikkia mahdollisia ruuveja. Ja ilmanputsari on öljytty äskettäin. En omista infrapunalämpömittaria, enkä aio ostaa, koska eikös sen lämpötilan saa kokeiltua vesipisaran kanssa?

13
Pitäähän sitä nyt reilulla kädellä että näkee mitä vaikutusta on.. :D

Pitäs tosiaan olla vähän kärsivällisempi ja  kokeilla useimmilla säädöillä, mutta tuntuu että käyttäytyy samalla lailla oli pääruuvi sitten 6 tai 2 kierrosta auki... Joku päivä pitäs paneutua ihan kunnolla ja monta tuntia varata säätämiselle..

Tuntuu että on liikaa ruuveja mitä pitäs säätää kun oon joskus ilmeisesti menny niitä luistin ruuveja säätämään. Tämän siitä saa kun ostaa auton ulkomailta...

14
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Luistin puolella olevalla ruuvilla ei säädetä mitään muuta kuin sitä miten moottori  vastaa kaasua painettaessa, eli niitä alakierreosten seoksia. Kaasarin alapuolella on juuri se tyhjäkäynti ruuvi. Sen yläpään seosruuvin kääntely kyllä muuttaa varmasti tyhjäkäyntiä. Tuon polttoaineen vanheneminen on kyllä totta. Ittellä ei meinaa tulpat kestää ku ajelee vanhalla löpöllä.  Jaksaako moottorisi ottaa täysiä kierroksia ilman kuormaa?  8)
Sehän siinä onkin kun ne luistin päissä olevat ruuvit on miten sattuu. Ei siis kierrä kovin paljoa tyhjäkäyntiä korkeammalle, rupee röpöttämään ja sammuu. Pääruuvia oon säädelly vaikka mihin asentoon.

15
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Putken puolella täysin ulkopinnan kanssa tasoissa ja itse luistissa oleva niin että kurkusta katsottuna jää luisti noin 1-1,5 milliä auki.
ei muuta. Siihen putken puolella olevaan ruuviin ei sais/kannattais koskea ikinä.
Mutsiis eikös myös se sieltä alaalta vinosti tuleva ruuvi säädä luistin asentoa tyhjäkäynnillä? Ja eikös se luistissa oleva ruuvi vaikuta suoraan alakierrosten seokseen?

16
Oliskos kellään tota samaa konetta, Hyper 21 tai jotain? Auttais jonkun verran tietää et miten ne luistin päissä olevat ruuvit pitäs suunnilleen laittaa.

17
Jahas, nyt se vetokäynnistin rupes tuossa pikkuhiljaa toimimaan. Voi kyllä olla että tulppa on väärän lämpönen, kun ei seosruuvin kääntely auta.

18
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Yksisuuntalaakeri vissiin rikki? Kokeile pyöräyttää konetta vauhtipyörästä pikkusen, niin sitten se todennäköisesti tarttuu taas. Välillä ehytkin lyö tyhjää, kun se ei vaan syystä tai viidennestä ota tarttuakseen...
Pyörittelin kyllä. Välillä saattaa yhen nykäsyn ottaa ja sit taas tyhjää...

19
No niin, nyt rupes vetokäynnistin sutimaan tyhjää. Mielenkiintoista.

20
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lentääkö putkesta polttoainetta korkeilla kierroksilla paljon.
Jos siis ajat autolla niin meinaako sammua kun on lähes täysi vauhti saavutettu? Jos näin niin avaa pääruuvia.
Jos taas röpöttää ja ottaa huonosti kierroksia kiihdyttäessä niin ruuvia kiinni.

Huom. näissä moottoreissa säädetään polttoaineen määrää eikä ilman määrää niinkuin esim. mopossa yms.
En viittiny tässä asutusalueella sunnuntaina ajaa, mut tosiaan nii ei kestä korkeita kierroksia lainkaan. Kyllä mä varmaan saan nyt säädöt kuntoon kun rupes pysymään käynnissä.

21
Juu tankki on tiivis.

Mitään uusia polttoaineita, avasin vähän sen servon puolella luistissa olevaa ruuvia ja hyvin käy tyhjäkäyntiä.

Korkeilla kierroksilla rupee röpöttään ja sammuu, vissiin käy vähän rikkaalla.

22
Mut mitenkä sen polttoaineen vanhuus voi vaikuttaa siihen että sen tulo lakkaa kesken käynnin?

Ei viittis ihan huvikseen ostaa sitä helevatan kallista lientä jos se ei olekkaan se syy toimimattomuuteen.

23
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Jep.
Eli kone saa polttoainetta.

Suoraan kauppaan hommaamaan uutta löpöä.
Ja myös uutta tulppaa sen mukaan mitä polttoainetta hankit.

Ja tarkista nyt että se tankki ei varmasti vuoda.
Ei saa tulla pisaraakaan ulos vaikka antaisit auton olla katollaan vartin.
Mihinkäs kärrään nuo 7 litraa tuota nykystä polttoainetta? Ongelmajätteisiin? Miten seisonut polttoaine voi vaikuttaa siihen että sen tulo lakkaa kesken käynnin?

Minkäslaatusta tulppaa ja polttoainetta tohon kannattais hommata?

Syvältä kun kaikki kamat pitäs tilata joltain toiselta paikkakunnalta.

24
Lainaus käyttäjältä: "Spyrox"
Kuinkas vanhaa se sun polttoaine on? Ja mikä tulppa koneessa on kiinni?
On se varmaan kolme-neljä vuotta vanhaa. Ja tulpasta ei oo harmainta haisua mikä se on.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No näkyykö bensa letkussa tasasesti polttoainetta vai näkyykö välissä ilmaa?
Välillä ei ole ilmaa ja sitten hetken päästä saattaa ilmestyä pieni kupla.

25
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Mutta jos se on ruostunu nii sehän ei saa enää puristuksia sa polttoaine ei pala kunnolla.
Mistä ruostunu? Ai mäntä vai? Ehei, ihan kunnossa on, kuivasin sen niin on kun uusi. Melkein.

Ja siis, se tulppahan on semmosessa montussa siinä kannessa, joten ei se ihan helpolla mäntään osu.

Ja tuossa äsken kokeilin uudemman kerran sitä vauhtipyörää nii hyvin onnistuu peukalolla pyöritys vähän vähemmän öljysillä sormilla. Tuntuu et on just sopivan tiukka, justiin silleen muljahtaa ylakuolokohan yli.

Se ongelma siis on se että polttoainetta ei tule jatkuvasti, ensin kun sitä puhaltaa kaasariin ja kokeilee ilman tulppaa, sitä tulee sieltä, sit kun starttaa ja se sammuu ja sit avaa tulpan ja kokeilee nii ei tuu mitään. Paineletku ei ole mitenkään tukossa, eikä myöskään putkessa oleva reikä.

26
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Tuntuu vähä siltä et ei oo kunnolla sisään ajettu jos ei kahella sormella saa vauhti pyörästä pyöritettyä.
Ja after run öljy kumoaa nitron ruostuttavan vaikutuksen
jos okein muistan.  :oops:
No se on aivan varma ettei oo kunnolla sisäänajettu, kun se oli uutena ihan samanlainen että ei tahtonu käydä kun korkeilla kiekoilla.

Mut mikä paikka siinä on sitten särkynyt? Vaikuttaakohan se mihinkään että tulpassa ei oo sitä kupariprikkaa paikallaan?

27
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Minkälainen vastus tule kun pyörität vauhtipyörästä konetta??
Tiukka vai pyöriiko minuutinkin päästä kun vähän annat vauhtia sille?
Niin tiukka ettei tahdo pyörittäminen onnistua kahdella sormella.

28
Kovinpa faijakin uhos että saa helposti ton pelaamaan, mutta tunnin yrittämisen jälkeen luovutettiin. Mission impossible.

29
Se ei kertakaikkiaan pysy käynnissä muutamaa sekuntia pitempään. Äsken avasin kannen ja nyt männän päällä ei ollut lainkaan polttoainetta.

Sehän siinä onkin miten tässä mitään säätöjä tekee kun ei pysy käynnissä ollenkaan, 10 sekuntia on maksimi tässä viime aikoina.

Ei vaikuta hehkun poisotto käyntiin, samalla lailla sammuu hehku kiinni ja pois.

Siis ei käy tyhjäkäyntiä vaan korkeilla kierroksilla. Tyhjäkäynnillä ei oo toivookaan saaha käyntiin.

Ai siis että tulppa pitää irrottaa aina auto ylösalaisin?

Oon kokeillu pääruuvia todella laihalla ja rikkaalla, aina vaan käy hetken ja sammuu.

Ja mitä on after run öljy? Täytyy taas mainita että autolla on ajettu noin litra polttoainetta.

30
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No onhan sillä tyhjäkäynnilla suuri merkitys käynnin kannalta.

Äläkä nyt luovuta hyvämies noin helpolla.
Mutsiis kun sitähän ei saa käyntiin tyhjäkäynnillä. Eilen kyllä kävi melko pitkään matalilla kierroksilla kunnes alkoi röpöttämään ja sammui. Voiko tämmönen ees johtuu säädöistä?

Onkos tämmönen ihan normaali näkymä? http://img98.exs.cx/img98/5346/pytty.jpg

Sivuja: [1] 2