Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - apophis

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]
211
Sähköautot / Kuinka lasketaan pitch?
« : 02.06.09 - klo: 14.18 »
Eli kuinka lasketaan esim. spur rattaan pitch? Jos minulla on tuntemattomalla pitchillä oleva spurri, niin voin esimerkiksi tussata siihen väriä ja pyöräyttää jäljen paperille. Paperilla on sitten esimerkiksi 15 raitaa per tuuma. Miten tuosta lasketaan pitch? Onko ko. ratas 48P vai jotain muuta?



212
Onpa mahtavasti edennyt projekti! Ei tonttia enää samaksi tunnista.

ps. Jykevä 2m sähköpiikkilanka-aita ympärille, niin pysyy mopopojat ulkopuolella :wink:

213
Sellainen juttu tässä vielä on, että Modelsportin valikoimaan on vasta tullut esim. Traxxasin Rustler vedenpitävillä sähköillä ja metallilootalla. Suomesta ei tuota uusinta mallia ei taida edes saada... Pitää miettiä, postikulut on melkoiset, mutta muuten on aika edullista.

214
Kysymys Modelsportin postikuluista. Laitoin koriin auton ja muuta pikkutavaraa ja näyttää checkoutissa 38£ (~44€). Tunnustaisi äkkisiltään aika kalliille?! Muita vaihtoehtoja postitukseen ei sieltä saa. Onko tuo lopullinen postituskulu, vai arvio?

Kotimaassa saa kalliimmat paketit yleensä kuluitta, alkaa vaaka kohta kallistumaan tänne.

215
Sähköautot / Vs: kysymys 1/10 buggy
« : 13.05.09 - klo: 22.31 »
Kokemuksen syvällä rintaäänellä Master Smackerin omistajana voin kertoa jotain :wink:

Vakio motti ja sähköt ei minulle riittäneet (ja halusin heti kokeilla harjatonta settiä). Ajoin tasan kolme akullista ja tilasin Castle Sidewinder + 4600 combon siihen. Voimansiirtohan on kokonaan metallirattailla, joten periaatteessa pitäisi kestää. Mutta diffien sisukset ja ulostulot on aika huonot.

Minulla on mennyt diffista teräsratas HALKI 2S lipolla ajettaessa. Samoin diffin ulostulon lähtö, jossa ratas kiinni, pyöristyi kokonaan ja alkoi pyöriä tyhjää. Muut rattaat kestää varmasti. Spurri on 'suojattu', mutta hiekkaa menee sisään ja hampaisiin helposti.

Kannattaa ostaa varaosiksi koko auto kit versiona, joka on halpa. Tai sitten käytetty rullaava. Myös vanhemman Smacker version osat käyvät kohtalaisesti Master Smackeriin. Eroja on, mutta menee paikalleen.

Muoviosat on kohtuu kestäviä varsinkin lämpimällä. Pakkasessa napsahtelee helposti poikki.

Säädettävyys on aika onneton, melkein kaikki tukivarret on kiinteämittaisia. Etupäätä voi kohtuudella säätää. Varaosia saa ainakin briteistä aika monestakin liikkeestä! Suomesta vaan saa huonosti ja jrhobbystä en pidä lainkaan...

Summa summarum: ei ehkä ihan p*ska, mutta ostaisin silti nyt jonkin muun merkkisen  :grin:

EDIT: Tähän vielä listaa autosta:

  • Materiaali lähinnä muovia, alua siellä täällä
  • Nelivetoinen, planeetta diffit edessä ja takana, ei keskidiffiä
  • Täysin kuulalaakeroitu (suojaamattomat)
  • Spurri muovia, kaikki muut rattaat metallia
  • Voimansiirrossa ei ole slipperiä
  • Metalliset varret voimansiirrossa
  • RTR versiossa 40Mhz AM radiot
  • 21T Speed Racer RS motti ja vastaava Sirius SE nopari
  • Ansmannin muovirattainen ohjausservo
  • Servo-saver löytyy
  • Akkukoteloon mahtuu kokoa 7.2V oleva  pötköakku

216
Sähköautot / Vs: harjaton Rustleriin
« : 10.05.09 - klo: 23.11 »
Mitenkäs nyt tuo harjallinen Rustler, kestääkö sen laatikko harjatonta settiä suoraan, vai onko muoviset rattaat vaihdettava suosiolla samantien? Onko VXL mallissa metallirattaat vakiona?

217
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Hinnat ilmoituksiin!
« : 05.05.09 - klo: 23.25 »
Ehdottomasti hinnat ilmoituksiin! Kyllähän periaatteessa googlella löytää tavaroiden käypän hinnan, mutta nopeampaa sen ilmosta näkee. Ja loppuviimeksi RC romut on semmosta nappikauppaa, että siinä ei kukaan joudu naurunalaiseksi, vaikka kuinka halvalla myy.

Useampaa muuta foorumia tulee seurattua ja esim. moottorikelkkaromuissa ja kokonaisissa kelkeissä on pääsääntöisesti aina hinnat kerrottu. Vaikka hinnat on heti kymmenkertaisia johonkin RC roinaan verrattuna.

Kyllä todellakin myyjän pitää tietää mitä hintaa tavarastaan odottaa. Ja jos on ylihinta, niin voihan siitä tarjouksia tehdä.

218
Hyviä kuvia ja hyvät oli ajot! Kiitokset työkalujen, nippusiteiden jne. lainasta. Ensi kerralla pitää ottaa huoltokalustoa mukaan, hieno rata yllätti noviisin :smiley:

Ilta menikin autoa korjatessa. Löyty vielä muutama banaanille mennyt pultti ja muuta pientä. Epoksia, peltiä, pultteja, dremeliä ja takatukivarsikin on taas kasassa. Kyllä se on merkin vaihto jos haluaa oikeasti varaosavalikoimaa...

219
Tarkoitan lähinnä sellaisia kolhuja, jota voi tulla vaikka auton akkutilan mekaniikasta. Eli esim. omassa vehkeessä on muovissa akkutilan molemmilla reunoilla pieniä vahvikkeita, joista voi tulla painaumia akkuun jos se kovin siellä heittelehtii. Siis kolhuja, joita voi tulla akun liikkuessa autossa.

Kai minäkin jopa sen ymmärrän, että pudottaa ei kannata ja vasaralla harvemmin noita lataan :roll:

Mutta jos ei kestä minkäänlaisia kolhuja, niin pakkohan tuommonen akku on johonkin jeesusteippiin ja 90 asteen muovikulmin paketoitava?


220
Sellainen tyhmä kysymys vielä tähän topikkiin, että minkälainen on tuollaisen normaalin lipoakun kennojen rakenne? Sellaisen, jossa on kennot jonkun ohuen kutistemuovin sisällä? Nimittäin sellainen akku tuntuu todella 'pehmeältä'?! Kestääkö tällaiset akut minkäänlaisia kolhuja verrattuna kovakuorisiin lipoihin?

221
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 19.04.09 - klo: 13.28 »
Nyt tuli kunnolla kokeiltua Zippy 5000mAh 2S lipoa Sidewinder+4600kv yhdistelmässä, liittimet akuilta noparille on EC3. Paketti on mitoiltaan melko lähellä normaalia 7.2V pötköakkua.

Aivan eri tehoja irtosi kuin 7S NiMh paketilla ja ajoaikaa riittää! Ihan lyhyesti kokeilin myös 3000mAh 3S lipoa ja vakio pinionilla taitaa olla tuolle autolle liikaa... Autona tällä hetkellä on Ansmann Master Smacker, katotaan miten kestää...

222
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.04.09 - klo: 11.21 »
Lipo pussiin liittyen. Onko kukaan tekaissut latauspussia normaalista sammutuspeitteestä? Nehän kyllä kestää tulta, on edullisia ja myös aika isoja? Semmoisesta vain ompelee paksulla karhunlangalla pussukan.


No eipä maksa vaivaa jos Hobbycitystä saa lipopussukan kympillä.. Sammutuspeite maksaa jo enemmän.  :huh:

Toki, jos on päiväseltään käyntiä Hongkongissa päin, niin kympillähän siitä selviää :wink: Sammutuspeitteet on lähi-siwassa kympin luokkaa. Tuli vaan mieleen, että markkinamiehet kyllä keksii liposäkkejä, vaikka samaa ellei parempaa on marketeissa tarjolla.


223
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.04.09 - klo: 09.54 »
Lipo pussiin liittyen. Onko kukaan tekaissut latauspussia normaalista sammutuspeitteestä? Nehän kyllä kestää tulta, on edullisia ja myös aika isoja? Semmoisesta vain ompelee paksulla karhunlangalla pussukan.

224
Noniin, vaikka oli Honkkarin haudansiivouspäivät ja meidän pääsiäinen välissä, niin tavarat tuli reilussa viikossa! Nyt olisi mukava setti 2S ja 3S lipoja ja Turnigyn laturi pöydällä :smiley: Tänään lataamaan ja kokeilemaan...

Plussat siis Hobbycitylle! Ja tullille, kun eivät alkuperäistä laskua kyselleet :wink:

225
Hyvää informaatiota! Mitenkäs muuten lipo akut tulisi säilyttää, jos niitä ei käytä esim. viikkoihin tai kuukausiin? Täytenä, tyhjänä vai jotain siltä väliltä?

226
Sähköautot / Vs: Stadium truk harkinnassa
« : 14.04.09 - klo: 00.03 »
Ei tässä vielä ole hylätty mitään vaihtoehtoa :wink: Tämä mietitään huolella loppuun. Ulkomailta esim. osien tilaaminen ei ole mikään ongelma, sitä tulee harrastettua mm. moottorikelkan osissakin.

Losista on tässä ketjussa ehkä vähiten kehuja, edelleen se giga radio olisi plussaa. Firestorm tavallisena ei olisi pahan hintainen, kun siihen voisin heittää oman Sidewinderin. Tosin Rustler harjattomana olisi vielä edullisempi...

Asso tulisi kalleimmaksi, koska olisi se radiosetti ostettava. Muut osat kyllä löytyy. Tai sitten vaihtoehtona Asso RTR pakettina.

Ketuttaa vaan nuo RTR radiot, kun ei ne paljon kehuja tunnu saavan. Kai se on pakko jossain vaiheessa investoida kunnollinen radio kuitenkin?

227
Sähköautot / Vs: Stadium truk harkinnassa
« : 13.04.09 - klo: 18.49 »
Puhtaaseen pihasuditteluun olisi tämä auto. Rustler alkoi nyt kiinnostamaan kun mainittiin, että RTR radiot olisi kohtuulliset?

228
Sähköautot / Vs: Stadium truk harkinnassa
« : 12.04.09 - klo: 18.13 »
Kiitos tähän astisista vinkeistä! Jos laittaisin sen DX3S radiosetin, niin silloin valinta olisi automaattisesti T4 kit.

Mutta mitenkäs on tuo Losin Speed T? Mukana tuleva GHz radio houkuttelisi, mutta onko se hyvä? Voisi toisenkin auton päivittää sille ostamalla vain vastarin.

HPI:ssä olisi se hyvä puoli, että harjaton setti on Castlen, joten sama ohjelmointikaapeli toimii. Ja motteja voisi halutessa vaihtaa päittään, kun itellä on se hitaampi combo.

EDIT: Voikos muuten Rustlerissa käyttää myös 2S lipoa?? Monessa paikassa on tieto, että vain 3S lipo? Onko siinä noparissa cut-off myös 2S lipo setupille?


229
Sähköautot / Stadium truk harkinnassa
« : 12.04.09 - klo: 11.11 »
Antakaapa risut ja ruusut seuraavista stadium trukeista. Harjaton vehje olisi tarkoituksena laittaa. Myös joku muu merkki käy jos hyviä löytyy. Ja melko aloittelija olen RC hommissa :)

Asso T4 kit
 + voi laittaa omat sähköt

Losi Speed T
 + 2.4GHz radio mukana
 + edullinen

HPI E-Firestrom Flux
 - kallis

Traxxas Rustler VXL
 + edullinen

Oikeastaan harmi, että melkein kaikki on RTR autoja, kun kiinnostaisi laittaa sähköt itse (Spektrumin DX3S telemetria radiopakettia olen katsellut ja yksi Sidewinder combo löytyy toisesta autosta). Lähinnä modelsportin valikoimaa ja hintoja olen katsellut. Vinkkejä muista paikoista otetaan vastaan.


230
Viikonloppuna tuli hobbycityyn Zippy 5000mAh 2s lipoja varastoon ja piti laittaa heti tilaus. Nyt näyttäs tavarat lähteneen Hongkogista. On ne lipot vaan käsittämättömän halpoja siellä...

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]