Jouduin vaihtamaan ohjausservon rattaat, ja nyt ohjaus n. 29% pielessä, olen kompensoinut sen ohjaimesta. kummasta kohdasta kannattaa lähteä säätämään? Että saa mahd. lähelle 0 % (alun perin tuo ohjaimen säätö oli 8%) VAI PITÄÄKÖ SERVO AVATA UUDESTAAN???
Kohta 1
Kohta 2
Et avaa servoa.
Olet vain jättänyt keskityksen tekemättä.
Eli...
Servovarsi irti.
Virrat päälle ja trimmit nolliin.
Servovarsi paikoilleen suorassa asennossa... eli siten että tietysti ne renkaat osottaa suoraan.
Virrat pois... servovarren ruuvi kiinni.
Mitä tulee tuohon tulppa ongelmaan niin vaikuttais näkemättä siltä että kone on rikkaalla.
Rikkaalla käyvä kone vioittaa tulppaa monesti kuvailemallasi tavalla.
Kone tuskin on kertaakaan leikannut kiinni.
Se on lähes mahdotonta näissä koneissa, tai jos kone leikkaa niin sillon kone on kyllä yleensä kokonaisuudessaan roskis tavaraa...
Mäntä menee palasiks... kiertokanki osina jne.
Ja tietysti ne irtosilput menevät takalaakeriin joka onkin sitten jo lähes mahdotonta puhdistaa siten ettei koneeseen jää mitään murua sisään.
Jos kone jää jumiin niin se on yleensä nestelukko.
Eli koneessa on liikaa polttoainetta.
Tulppa auki ja starttaus...
Tulppa takas ja käynnistys.
Mikäli tulppa palaa laihalla olevan koneen takia niin silloin se lähes poikkeuksetta pimenee kokonaan langan katkeamisen takia.
Ja taas laihalla oleva kone ei savuta paksusti.
Tosin jos kaasari on kahdella neulalla, eli ylä ja alaneula... Alaneula reilusti rikkaalla ja yläneula taas reilusti laihalla.
Silloin kone voi savuttaa paksusti kiihdyttäessä, mutta kiertää kaasu pohjassa vimmatusti.
Tähän en usko sinun tapauksessasi, koska silloin kone olisi kyllä erittäin vaikea saada käyntiin ja käynnissä pysyminen todella tuskallista.
Suosittelen hommaamaan IR lämpömittarin.
Kertoo moottorin säädöistä hyvin paljon kun pystyy katsomaan missä lämmöissä mennään.