Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gosse

Sivuja: [1]
1
... Ja samantien kun sain uuden tukivarren autoon, napsahti kardaani poikki perän juuresta. Eikä ajo todellakaan ole ollut mitään kovin pahaa paiskomista. Akkunakin on käytetty vain yhtä 2200mA 7,4V LiPo:a. Tämän perusteella ei taida uskaltaa enempää moottorille suoda...

Eli seuraava kysymys: Mistä kannattaa tilata kestävämpi, mahdollisesti alumiininen kardaani? Ainakin Integy:llä on parin kympin versio myytävänä. Onko kyseessä parempi kuin alkuperäinen? Yritin katsella TheToyZ:ilta mutten löytänyt mitään. Onko antaa vinkkejä?

2
Muovi on alua parempi kun joustaa eikä väänny. RPM:n hilut maksaa abt. 2 kertaa sen mitä traxxasin omat, mutta kestävyyttä pitäs olla ihan eri malliin. Oma on kans telakalla tuosta syystä ja pitäs saada aikaiseksi tilattua noita RPM:n osia omaan pikku revoon.

Mistä meinaat tilata noita RPM:n osia? Saako nuo tukivarret myös RPM-valmisteena?

3
Pari viikkoa vanha pikkurevo pojallani ja nyt jo napsahti etupään oikeanpuoleinen ylätukivarsi poikki :(
Heikkoa tekoa tuntuu olevan vaikka ei tuolla mitenkään pahasti olla törmäilty. Kannattaisikohan tuohon etupäähän pistää koko tukivarsisto alumiinitekoiseksi kertalaakista?

Olen katsellut LiquidRC:stä ja Sabesta osia. On hemmetin hankala löytää oikeita osia, kun kaikki on listattu "Traxxas"-otsikon alle. Listassa on 1000-2000 osaa, joista pitäisi osata löytää juuri tähän autoon sopivat osat. Hakutoimintokaan ei tunnu toimivat kovin luotettavsti.

Mitä yleisrengasta muuten suosittelisitte vakiorenkaiden tilalle? Saisi olla hieman korkeampi, eikä haittaisi vaikka kumit pysyisivät hieman paremmin vanteilla kiinni...

4
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.07.12 - klo: 00.56 »
Nyt taitaa olla pakko pistää ensimmäinen postaus tänne. Olen yrittänyt ottaa hieman selkoa tästä Lipo-akkujen valinnasta ja soveltuvuudesta, mutta huonosti on jäänyt käteen...

Tilanne on se, että tilasin 12 vuotiaalle pojalleni Traxxas E-revo 1/16 4WD -auton. Eli tällaisen:
http://traxxas.com/products/models/electric/7107erevo116

Ensimmäisenä tietysti kiinnostaisi pidempään harrastaneiden kommentti ko. auton soveltuvuudesta ensimäiseksi autoksi? Tuliko tehtyä oikea valinta vai menikö jo tässä vaiheessa jotakin metsään? Crossari sen piti olla ja mieluiten kestävää sorttia. Tämä pikku E-revo tuntui jotenkin hinta/laatusuhteeltaan houkuttelevalta.

Odotettavasti tämä Lipo-kysymys tulee eteeni aika nopeasti, joten ajattelin jo vähän perehtyä siihen etukäteen. Tosin ensimmäiset kuukaudet harjoitellaan mukana tulevalla NiMh-akulla. Eli muutama kysymys olisi esitettävänä. Ja korostan että nyt kysyjänä on tämän palstan tietämättömin newbie!

- Onko ko. auto, ja sen tekniikka suoraan kelpoinen 11,1V Lipo akuille? Pitääkö tehdä jotain muutoksia, vai voiko suoraan heittää Lipo-akun kiinni? Pitääkö nopeudensäätimelle tehdä jotain?
- Mistä tiedän, mikä Lipo sopii tähän autoon fyysisesti ja liittimien puolesta? Malleja ja merkkejä näyttää olevan kymmeniä - ellei satoja? Ovatko akut yleensä fyysisesti samankokoisia?
- Jos haluan käyttää kahta 11,1V Lipoa (onko järkevää?), tarvitsen ilmeisesti jonkin haaritusadapterin? Mistä ja millainen? Mitä saavutan kahden Lipon käytöllä? Tehoa? Tuhoa? Ajoaikaa?
- Onko akun mAh-merkintä suoraan verrannollinen ajoaikaan? Esim. 1750mAh vs. 5000mAh? Mitä merkintää kannattaa tuijottaa, jos haluaa maksimaalisen käyttöajan/lataus?
- Latureitakin on monenlaisia. Mikä olisi laadukas laturi integroidulla tasaustoiminnolla?
- Suositelkaa myös tähän tapaukseen järkevää ja laadukasta kahden Lipon-akun pakettia? Eli mitä asioita kannattaa tuijottaa valittaessa?
- Millaiseen ajoaikaan tällaisella autolla pääsee eri akkukombinaatioilla?

Kiitos jos joku jaksaa vastata näihin kysymyksiin. Saataisiin yksi pikkupoika ja isopoika harrastukseen mukaan. 

 

Sivuja: [1]