Kirjoittaja Aihe: Voiko rc autoharrastuksella tienata?  (Luettu 4092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC CaR

  • Jäsen
    • Profiili
Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« : 29.09.12 - klo: 13.02 »
Voiko rc autoilla tai rc autoharrastuksella tienata rahaa? :huh: ja voiko sitä saada ammatiksi? En löytänyt tällästä aihetta ja haluaisin tietää miten muuten (tai voiko edes) tienata raa, kuin myymällä niitä? Kylhän niitä kilpailuja on mutta onko se ammatti? (tän keskustelun saa kyl poistaa)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #1 : 29.09.12 - klo: 13.09 »
Kyllä se maailman huippukuskeilla on ihan ammatti ja parhaimmat tienaavat todella hyvin.

Suomessa neppailemalla on turha haaveilla tienaamisesta.
Täytyy oikeasti menestyä kansainvälisissä kisoissa jotta on mahdollisuutta edes haaveilla ihan palkkatyöksi.

Poissa RC CaR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #2 : 29.09.12 - klo: 13.21 »
Kyllä se maailman huippukuskeilla on ihan ammatti ja parhaimmat tienaavat todella hyvin.

Suomessa neppailemalla on turha haaveilla tienaamisesta.
Täytyy oikeasti menestyä kansainvälisissä kisoissa jotta on mahdollisuutta edes haaveilla ihan palkkatyöksi.
  :roll: tota vähän arvelinkin mutta entä jollain muulla tavalla? En nyt keksi millä, mutta jos joku keksis? (ehkä ei olisi pitänyt alottaa tätä aihetta vaan keskustella vaikka yv:nä tai jossain muussa keskustelussa)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #3 : 29.09.12 - klo: 13.26 »
Ammatin tästä lajista saa vain olemalla niin hyvä että siitä aletaan jopa maksamaan.
Ja tosiaan se ei ihan pienellä työllä onnistu.

Muutenhan toki voidaan todeta RC alan liikkeessä töissä olemalla, että tienaa kyseisellä lajilla.

Mutta se että se itse rc autoilla ajaminen olis ammatti, vaatii tosiaan todella paljon duunia ja panostusta että on edes teoriassa ruveta asiasta haaveilemaan.


Tästä tietysti hyvänä esimerkkinä on suomen menestynein rc-autoilija joka voitti useamman maailmanmestaruuden jne.
Asuu nykyään jenkeissä ja on töissä eräällä erittäin tunnetulla rc merkillä.
« Viimeksi muokattu: 29.09.12 - klo: 13.30 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #4 : 29.09.12 - klo: 14.15 »
Vähän asian sivulta niin suurinosa Suomessa asuvista jotka tienaavat rc-harrastuksella ovat kuvaajia. Eli lennättävät kuvauskoptereita rahasta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #5 : 29.09.12 - klo: 20.23 »
Pari on jotka ovat suunnitelleet oman auton jota kauppaavat. Sillä voi elättää itsensä jos on tosi hyvä insinööri ja kauppamies.

Melkein mikä tahansa muu ala on helpompi kuin tienata elantonsa RC-hommissa.

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #6 : 29.09.12 - klo: 21.06 »
Tästä tietysti hyvänä esimerkkinä on suomen menestynein rc-autoilija joka voitti useamman maailmanmestaruuden jne.
Asuu nykyään jenkeissä ja on töissä eräällä erittäin tunnetulla rc merkillä.
Googletinko oikein: Jukka Steenari?

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #7 : 30.09.12 - klo: 00.33 »
Kyllä.

Poissa MatuvicRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #8 : 13.12.12 - klo: 16.10 »
Youtube lähetti mulle äsken viesti että mulla on yksi video joka on valmis mainoksia varten (rahaa videoista).
En kummiskaan suosittele tätä, koska olen lukenut niin monta juttua missä käyttäjä on pienillä katsoja määrillä laittanu mainoksia videoihin ja sitten  parin viikon päästä on tienaaminen "blokattu" jonkun "huijari" klikkaajien takia. (Ei mitään varoituksia, ja "googleen" ei saa yhteyttä, eikä niitä oikestaan edes kiinosta)  :shocked:

http://www.youtube.com/user/TheRCFactoryTeam

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #9 : 13.12.12 - klo: 16.16 »
Youtube lähetti mulle äsken viesti että mulla on yksi video joka on valmis mainoksia varten (rahaa videoista).
En kummiskaan suosittele tätä, koska olen lukenut niin monta juttua missä käyttäjä on pienillä katsoja määrillä laittanu mainoksia videoihin ja sitten  parin viikon päästä on tienaaminen "blokattu" jonkun "huijari" klikkaajien takia. (Ei mitään varoituksia, ja "googleen" ei saa yhteyttä, eikä niitä oikestaan edes kiinosta)  :shocked:

http://www.youtube.com/user/TheRCFactoryTeam
Ei kai suomalainen voi olla Youtube-partneri ja saada rahaa sitä kautta? Ainakin itse sain aikanaan sellaisen kuvan.
Ja mitä Googlen toimintaan muuten tulee, niin mun nettisivuilla näkyvissä ollut Google AdSense-tili suljettiin tuntemattomasta syystä, eikä sitä enää tulla koskaan avaamaan. Että aika randomii on toiminta ja ei pysty korjaamaan tekemistää, kun ei kerro että missä mättää...

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #10 : 13.12.12 - klo: 18.03 »
Ei kai suomalainen voi olla Youtube-partneri ja saada rahaa sitä kautta? Ainakin itse sain aikanaan sellaisen kuvan.
Ja mitä Googlen toimintaan muuten tulee, niin mun nettisivuilla näkyvissä ollut Google AdSense-tili suljettiin tuntemattomasta syystä, eikä sitä enää tulla koskaan avaamaan. Että aika randomii on toiminta ja ei pysty korjaamaan tekemistää, kun ei kerro että missä mättää...
Se on ihan normalaia että adsense tilejä menee kiinni, joskus ihan hyvistä syistä välillä vähän epämääräisistä syistä. Kaikilla näillä on yhteistä se että on kohtuu toivotonta yrittää saada niitä auki taas jos on kerran menny kiinni. Itellä on suljettu varmaan 4 Adwords tiliä ja yhtäkään ei oo vielä avattu vaikka kuinka oon korjannu kaiken mitä ovat pyytäneet. Helpompaa vaan tehdä uusia tilejä, harmi kyllä Google bannaa monesti myös vaan sivustoja, jonka jälkeen asia tietysti hankaloituu :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #11 : 13.12.12 - klo: 19.48 »
Youtube lähetti mulle äsken viesti että mulla on yksi video joka on valmis mainoksia varten (rahaa videoista).
En kummiskaan suosittele tätä, koska olen lukenut niin monta juttua missä käyttäjä on pienillä katsoja määrillä laittanu mainoksia videoihin ja sitten  parin viikon päästä on tienaaminen "blokattu" jonkun "huijari" klikkaajien takia. (Ei mitään varoituksia, ja "googleen" ei saa yhteyttä, eikä niitä oikestaan edes kiinosta)  :shocked:

http://www.youtube.com/user/TheRCFactoryTeam
Ei kai suomalainen voi olla Youtube-partneri ja saada rahaa sitä kautta? Ainakin itse sain aikanaan sellaisen kuvan.
Ja mitä Googlen toimintaan muuten tulee, niin mun nettisivuilla näkyvissä ollut Google AdSense-tili suljettiin tuntemattomasta syystä, eikä sitä enää tulla koskaan avaamaan. Että aika randomii on toiminta ja ei pysty korjaamaan tekemistää, kun ei kerro että missä mättää...
Minulla on partnership, jonka sain Rpm Networksin/Maker studiosin kautta. Tietääkseni partnership suoraan Googlen kanssa ei ole Suomessa käytössä.

Poissa MatuvicRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #12 : 14.12.12 - klo: 16.08 »
Mun tietääkseni se on ihan suoraan "googleen", koska mun kanavan asetuksissa lukee "monetization" ja kun painan sitä niin siinä lukee että: enable my account. Toki kun kävin mun toisella käyttäjällä niin tätä linkkiä ei näkyny. Se tarkoittaa varmaan sitä että siinä on joku kriteeri?

 - Mathias

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Voiko rc autoharrastuksella tienata?
« Vastaus #13 : 30.12.12 - klo: 19.17 »
Harrastusluonteisesti olen valmistanut rc-auton osia, korjannut laitteita, sekä käynyt tavaroilla kauppaa. Jos jakaa saadun tuloksen kaikkeen väsäämiseen käytetyllä ajalla, niin ei siitä jää kuin murto-osa siitä, mitä leipätöissä tienaisi vastaavassa ajassa. Jotta ei sillä eläisi, mutta pääasia, että voi touhuta rc:n parissa ja höpistä monenlaisten ihmisten kanssa.

Sanotaanko näin, että parhaiten olen tienannut tavallaan mutkan kautta: tekninen harrastus on tukenut ammatillista osaamista ja siten edistänyt omaa työllistymistä.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10