Ny on sitte tilattu uus kössi mikä otsikossa näkyyki. Tulee varmaan ens viikol (vk 40) joten tarttisin apua siinä et miten teen sisäänajon ja sun muut jutut. Auto ja muut jutut tilattu Jyväskylästä ja mukana tulee auton lisäksi polttoaine (Modeltehkin Big Bang 16% 1 litra että jos ei oo hyvä aine nii siks 1L) hehku ja servopatterit. Eli onks toi polttoaine hyvä? Ja neuvoja vaan sit tulemaan kiitos! :angel:
Ny on sitte tilattu uus kössi mikä otsikossa näkyyki. Tulee varmaan ens viikol (vk 40) joten tarttisin apua siinä et miten teen sisäänajon ja sun muut jutut. Auto ja muut jutut tilattu Jyväskylästä ja mukana tulee auton lisäksi polttoaine (Modeltehkin Big Bang 16% 1 litra että jos ei oo hyvä aine nii siks 1L) hehku ja servopatterit. Eli onks toi polttoaine hyvä? Ja neuvoja vaan sit tulemaan kiitos! :angel:
Ny on sitte tilattu uus kössi mikä otsikossa näkyyki. Tulee varmaan ens viikol (vk 40) joten tarttisin apua siinä et miten teen sisäänajon ja sun muut jutut. Auto ja muut jutut tilattu Jyväskylästä ja mukana tulee auton lisäksi polttoaine (Modeltehkin Big Bang 16% 1 litra että jos ei oo hyvä aine nii siks 1L) hehku ja servopatterit. Eli onks toi polttoaine hyvä? Ja neuvoja vaan sit tulemaan kiitos! :angel:
Kiitos taas jälleen kerran :lol:
Joo eli kuin olet tuon ostanut niin eikös sinulla tullut mieleen kysyä myyjältä vai ostitkos tuotteen sikaasäkissä tyylillä :huh:
Jerzi
miks sit hoke ym kisakuskit sanoo että se on huonoa kuin mikä. :huh:
miks sit hoke ym kisakuskit sanoo että se on huonoa kuin mikä. :huh:
Ny on sitte tilattu uus kössi mikä otsikossa näkyyki. Tulee varmaan ens viikol (vk 40) joten tarttisin apua siinä et miten teen sisäänajon ja sun muut jutut. Auto ja muut jutut tilattu Jyväskylästä ja mukana tulee auton lisäksi polttoaine (Modeltehkin Big Bang 16% 1 litra että jos ei oo hyvä aine nii siks 1L) hehku ja servopatterit. Eli onks toi polttoaine hyvä? Ja neuvoja vaan sit tulemaan kiitos! :angel:
Kyllä sä noilla alkuun pääset itsellä ei muistaakseni modeltehkin toiminut hyvin, se oli parempaa se punainen en muista minkä merkkistä oli.Ny on sitte tilattu uus kössi mikä otsikossa näkyyki. Tulee varmaan ens viikol (vk 40) joten tarttisin apua siinä et miten teen sisäänajon ja sun muut jutut. Auto ja muut jutut tilattu Jyväskylästä ja mukana tulee auton lisäksi polttoaine (Modeltehkin Big Bang 16% 1 litra että jos ei oo hyvä aine nii siks 1L) hehku ja servopatterit. Eli onks toi polttoaine hyvä? Ja neuvoja vaan sit tulemaan kiitos! :angel:
Kiitos taas jälleen kerran :lol:
Joo eli kuin olet tuon ostanut niin eikös sinulla tullut mieleen kysyä myyjältä vai ostitkos tuotteen sikaasäkissä tyylillä :huh:
Jerzi
ja jerzi taas avautuu oli muuten aika tyhjentävä vastaus taas sulla.
toi on kyllä totta..big bänggi haisee ihan schaisselle :grin:
itse suosittelen tornaadon polttoainetta.
Luin muuten yhtä eri foorumia ja siellä luki et ku auton saa nii kannattais diffiöljyt vaihtaa melk heti. Ja jos pitää nii minkä jäykkystä etu/keski/taka.no eksmä jo kertonut tuon sulle, mahdoitkohan edes lukea?
Mahtaako muuten nuo NEO:n runkojäykkärit käydä Sports 4:ään? SP 4:ssä ei ole etujäykäriä ollenkaan mutta paikat sen kiinnittämiselle taitaa olla valmiina.
Joo kato varmistan aina kun kysyn kun en mää 12-vuotiaana voi kaikkee tietää :grin: Kiitos kuitenkin kun vastaatte. Mistäs sais halvalla laturin vastarinakulle eli akku ois 6v nimih hump?
Itseasiassa google voi myös auttaa :D Itse ainakin googlettelin sikana tietoa ennen kuin lähdin tosissaan ajelemaan ja porskuttelemaan teille, ja erinomaisesti löytyi tavaraa, ja paras löytö oli RC10 :) ps. isä auttoi auton teknisessä värkkäämisessä :mrgreen:Joo kato varmistan aina kun kysyn kun en mää 12-vuotiaana voi kaikkee tietää :grin: Kiitos kuitenkin kun vastaatte. Mistäs sais halvalla laturin vastarinakulle eli akku ois 6v nimih hump?
Yritä saada iskältä apua, ok
Ajamaton kone,narukäynnistin ja viileä ilma voi olla aika haastava yhdistelmä. Kannattaa tosiaan lämmittää konetta kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla ennen käynnistysyritystä. Samoin kannattaa varmistaa, että hehku on varmasti täyteen ladattu. Pääneula voisi olla auki vaikka 3 - 3,5 kierrosta mutta kannattaa varmistaa tuo arvo auton mukana tulleesta manuaalista. 2,5 kierrosta kuulostaa jokatapauksessa aika pieneltä ainakin sisäänajovaiheessa.
on taidettu kokeilla tiiviys laittamalla vettä sisään :grin:
Mulla on ainakin aina ranne ja käsi ihan poikki kun käyn ajelemassa ja auto ei taho taas lähtee käyntiin :D Piru vie kun joskus saa vempata pitkään sitä narua :Don taidettu kokeilla tiiviys laittamalla vettä sisään :grin:
Kyllä ekan polttiksen kanssa kuuluu kädet olla rakoilla ennenkuin sen käymään saa :smiley:
starttiboxi säästää hermoja,eikä tule rakkoja.Itseasiassa, ihmettelen että pitää maksaa niin älyttömästi yhdestä pyörittäjästä :D Kyosholla tais olla 50€. Kyllä sillä rahalla saa muutakin tarpeellista ja nykii sit ne rahat muihin osiin :) Mut voi pidemmän päälle olla ihan hyvä toi sähköstartti, nopeempi ja helpompi käynnistää.
Enpäs löytäny yhtään starttilootaa myydään palstalta. :cry:
Enpäs löytäny yhtään starttilootaa myydään palstalta. :cry:
Kyosho RTR janteri :lol:
Oletkos ihan uusavuton :huh:
Siellä on myös tuo OSTETAAN ilmoitus, laita sinne jos ei ole tällä hetkellä myynnissä poksia jota en sinulle suosittele koska silloin kaikki nuo rakkula huvit jää kokematta :lol:
Saanko kysyä minkä ikäinen olet :huh: Voin sinulle vastaavasti sanoa että olen harrastanut näitä yli 25vuotta joten voit miettiä minkä ikäinen olen sen perusteella :roll:
Jerzi
Tulpista vielä, että onko nuo OS tulpat kalliita?
E: siis pitkällä ajanjaksolla, kuluuko niitä paljon jne...?
Tänään taas tuli kokeiltua konetta. Lähti käymään aina 1-3 veolla ryypyttämisen jälkeen ja jtn 30-40sek kävi tyhjäkäyntiä kaasuttelematta. Sitte taas sama et kierrokset laskee ja sammuu. Pääneulaa kääntelin niin kauan 5-10min et oli vaan 1,5 kierrosta siihen et on ruuvi ihan kiinni. Ja välillä kaasuttelin vähän. Kun kaasutteli nii putkesta tuli tavaraa huomattavan paljon. Hehkusta taas loppu virta ja ajot päätty siihen. Sisällä kun käänsin autoa kylelleen niin tuli putkesta polttoainetta aika paljon. Mitä pitäs tehä et ei tulis putkesta tavaraa? huhKoneet käytetään sisään hieman rikkaammilla seoksilla, silloin tulee tavaraa putkesta melko paljon ja tyhjäkäynti saa olla normaalia suuremmalla että pysyy käynnissä.
Tietämättä mihin autoon viittaat - mutta Kruiserin ohjeet olivat suomeksi ja täydelliset ja neulojen asento just niinku piti.Outoa, minulla ei nimittäin käynnistynytkään ohjekirjan säädöillä (auton näet myös allekirjoituksessa, mutta kyseessä kyosho DRX) mutta kai sitten minulla maanantaikone :D
Olen itse ollut sen verran tosikko ettei monsut ole kiinnostaneet ja aina puhunut radalla ajamisen puolesta mutta nyt joutuu muuttamaan käsityksiä - hyvä niin :cool:
Sitä arvelin (mutta kun topikki on eri autoista)Joo siis suomenkielinen ja japaninkielinen ohjekirja tuli mukana.
Gigassa on Orionin "viilama" .21 joka poikkeaa paljon tuosta DRX .18 koneesta.
Oliko ohjekirja tosiaan suomenkielinen? Mukanahan tulee myös japanissa printattu ohjekirja.
Vau, siistii. Onko laittaa kuvaa tosta 4 pyöräohjauksesta?
(http://www.snrt.net/kruiser/snow3.jpg)
Pieni O-rengas servovarren alle vaseliinin kans, niin servon kosteudesta johtuvat sekoilut ja hajoamiset vähenee keskimäärin 95% :wink:
Mistähän mahtaisi löytyä sopivan kokoista o-rengasta? :huh:
Onkos tuo Madin kone jotain eri sarjaa kuin vaikkapa Inferno sportisissa oleva? Kun muistelen tuota omaa reilun vuoden takaista harrastuksen aloittelua, niin aika uskomattomalta kuulostaa tuo "viidennellä vedollä käyntiin" ja "käynyt 2 tankillista
sammumatta"!! :embarrassed:
Sp4:ssa on BK eli mustakantinen eiks vaanNäin on.
kaikki polttoaineet toimii kaikissa moottoreissa.
muistaa vaan että lennokkipolttoaineet lennokkimoottoreihin ja autopolttoaineet automoottoreihin
Lumista iltapäivää
Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...
Lumista iltapäivää
Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...
Lumista iltapäivää
Tässä muutama lumikuva nitro Kruiserista, toivottavasti kelpaa...
Kun on kuitenki laitettu se tonni kameraan, niin voisiko kuvia edes vähän säätää ennen nettiin laittamista? Pokkaritasoisia kuvia saa otettua ihan pokkarillakin.
Ikävä katsoa noin pielessä olevia kuvia.
hyvin tuo starttas :wink:
Hyvinhän se näyttää lumessa kahlaavan! :tongue: Eikä ole siis tullut mitään kastumisesta
aiheutuvaa radiohäikkääkään? Nuo vakiona olevat renkaatkin näyttää toimivan ihan ok eli pitoa on ihan riittävästi.
Iskälle terveisiä :wink: Itsellä on 20K öljyt diffeissä tupla rattailla (6 kpl per diffi) eli ei kauhean jäykkää ottaen renkaiden koon huomiin.
Mielenkiinnosta avasin kytkimen, siis irroitin moottorin 4 ruuvilla ja kytkinkellon yhdellä, aluminniset kytkinpalat (2) olivat nätissä kunnossa, ei purseita tmv. Joten takas pakettiin ja pannu kiinni. Ei huoltoa vaativia toiminpiteitä.
Madin sain viimein kunnolla sisään ajettua ja ruuveja piikimmälle niin hauska autohan siitä tuli.Siis mitä? ilmanputsarin päälle minigrip pussi? miten kone saa sitten ilmaa? Pieni vinkki LRP:llä on sellainen ilmanputsari johon on niin kutsuttun rapasuojan, niin ette rikkoisi koneitanne.
Vakio renkaat toimivat mielestäni yllättävän hyvin lumella kun tuli tuossa lähikoulun pihan lumikasoissa myllättyä.
Ilmanputsarin päälle laitoin minigrip pussin suojamaan lumelta, muuta ei tunnu tarvitsevan toimiakseen.
Tuli kyllä kunnolla kiusattua autoa ja mitään en saanut rikki, kori tosin alkaa repsottamaan takapäästään kun muutama hyppy tuli "hiukan" persilleen tai katolleen alas...
Ja ekalla käymään :cool:
miettiny kans että jollain putkella jatkais mikä on tiukka tuon akselin ympärille. Kenelläkään mitään muita ideoita?
eli? onko hyvä vai huono?Hyvä.
Ne ohjekirjan säätöarvot on monesti vain viitteelliset(sinnepäin tai joskus ns. sisäänajosäädöt, eli kone on rikkaalla niillä), usein kaukana toimivasta.
hiirenloukku?
Ja tänään puoli tankkia sain ajettua kun täyskaasu kiihdytyksessä, täydestä laulusta päätti käynnistimen yksisuuntalaakeri leikata kiinni. Käynnistin ainakin entinen ja itse laakeri tuntuisi olevan melko piukassa akselinsa päällä.
Tarvitsee iltasella laskeutua tuonne kellarin uumeniin tutkimaan menetykset...
Yksisuunta laakeri, yksisuunta akseli ja vetokäynnistin mennyttä, pikaisesti katsottuna 48.30e maksoi tämä reissu :huh: Mainostavat sivuillaan 6kk takuuta, eikös tämä nyt olisi takuu juttu kun kesken ajon käynnistin hajoaa :angel:
Yksisuunta laakeri, yksisuunta akseli ja vetokäynnistin mennyttä, pikaisesti katsottuna 48.30e maksoi tämä reissu :huh: Mainostavat sivuillaan 6kk takuuta, eikös tämä nyt olisi takuu juttu kun kesken ajon käynnistin hajoaa :angel:
Kyllähän tuon pitäisi takuuseen mennä.
Ei madi kruiseri ainakaan käyntiin lähtemisen takia porakonetta tarvitse, lähtee se niin nätisti tulille :wink: tosin jos käy niinkuin minulle että hajoaa niin sitten...mulla meni veto käynnistin käteen 3 kertaa, joten päätin tuon sitten hankkia...
Tuli varaosat Jyväskylästä, yksisuuntalaakeri ilmaiseksi ja muistakin kilkkeistä alennusta, jäi hyvä mieli Jyväskylän kaupasta.
No mitenkäs tää http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFB02&BildLopNr=01 ?
Ainakin tuolla rcjkl:än sivuilla sanovat että käy kaikkiin inferno malleihin. Miten jos ostan kapeammat sivut, ni tuleeko mahdollisia asennus ongelmia kun alusta on paikoittain leveämpi kuin mp9 ?
Ja miten se takasiipiteline käykö se suoraan vai ei ?
Olis varmaan helpompaa ostaa suoraan mp9 :grin:
Ok, kallishan tuo tcd-diffi on.. niin ja diffeihin löytyy puuttuvat hilpakkeet hyllystä. Onko sitten käytännössä merkitystä? Jeps, ohjaukseen on tulossa Savöxin 20 kg ja radiolaitteisto vaihtuu myös gigasiin. Varmaan olisi hyvä päivittää auton alla oleva ohjauksen linkistö.
Kisat olisi hieno juttu ja varsinkin monstereilla näyttävä sellainen :grin:
No toi ei kyl käy ;)
Kisoihin vielä -
joku Ulvila (Tomsson ja Rph ovat sieltäpäin) vois olla hyvä paikka. Siellä on kierroslaskentakin, jos jengillä ois pondereita. Monsukisat sinne. Kiinnostusta?
Siellä on taidettu pitää niitä joskus aikoinaan ennenkin. Tosin sitten sääntökeskustelu vesitti koko homman. No sellasia tuskin tarvii enään käydä, kaikki osaa erottaa monsun truggysta eiks vaan.
Kylli! Ja päälle vielä erittäin luotettava varmakäyntinen moottori. Jos ei toimi niin saa katsoa peiliin :wink:
Etukardaani tipahti kesken tankillisen enkä jaksanu alkaa ruuvaileen takas. Tankki tyhjäks ja auto pannuhuoneeseen sulamaan. Jos vaikka huomenna sitte uudemman kerran kävis ajeleen
Ehkä jo huomenna saan oman Madin sisäänajoon...YES
Näin on, manuska on suomeksi :wink: Sitten menikin hankalaksi kun meiltä ei löytynyt mustia eikä vihreitä villasukkia... :huh:
No joo...tulipa avatttua paketti ja täytyy sanoa, että on kyllä aika äijä peli. Alkuperäinen kori on kyllä tyylikkäs. Yksi asia mikä pisti silmään niin polttoainesuodattimen puuttuminen. Minusta aika oleellinen kaasuttimen ja moottorin toimivuuden kannalta. Hyllystä löytyy suodatin joten no hätä :smiley:
Tässä on nyt tullut ihasteltua autoa jo jokunen tovi joten ei kai täsä muuta kuin autoa purkamaan voimansiirron osalta ja diffeihin puuttuvat hilpakkeet ja öljyt. Tästä se alkaa :cool:
Minusta aika oleellinen kaasuttimen ja moottorin toimivuuden kannalta. Hyllystä löytyy suodatin joten no hätä :smiley:
Minusta aika oleellinen kaasuttimen ja moottorin toimivuuden kannalta. Hyllystä löytyy suodatin joten no hätä :smiley:
Eikös siinä tankissa sisällä ole valmiina sintrattu suodatin, oikeasti aika harva "jälkiasennussuodatin" on siitä parempi.
Kyosho RTR autoista oppineena sanoisin, että kaikki ruuvit (metalli/metalli liitos) kannattaa käydä läpi ruuvilukitteen kera ennen ensimmäisiä ajoja. Säästyy aika paljon hermoja kun ei tartte ihmetellä löystyviä osia...
Kyllähän se suomenkielinen manuska pitäis olla tuollasessa Suomesta ostetussa paketissa mukana :wink:
Mitä tulppaa olette käyttäneet tuon GX21 koneen kans ja minkälaisella nitrolla(%)?
2fast4u - mikäs kone tuohon tulee tialle? Ja laitoitko tuon Kyöstin vakiokoneen heti kättelyssä kiertoon vai ootko ehtinyt kuitenkin jo ajelemaan sillä?
kyl mulla on kestäny .26 forcen poweria jo toista gallonaa moiteettomasti toi vakio "loota"
ellei peräti jo kolmatta
No on se nyt ihme ja kumma että kestää kun keskimäärin Kyosho RTR mallit ovat yleisen mielipiteen mukaan täyttä kuraa :police:Tätä keskustelua seuranneena pitää hieman kommentoida. Jenkkiläisellä foorumilla oli keskustelua Mad Forcesta ja siellä oli autoon laitettu alkuperäistä tehokkaampia koneita ja en kyllä huomannut mainintaa, että vaihteistoa olisi haukuttu. Vaihteiston säätämisessä oli ollut pientä puuhastelua.
kyl mulla on kestäny .26 forcen poweria jo toista gallonaa moiteettomasti toi vakio "loota"Tosin ei tuo pannu järeimmästä päästä ole varmaankaan, ei mikään aito kisapannu sinänsä.
ellei peräti jo kolmatta
Ehdottomasti :cool:
Tämä auto voisi kyllä kuulua sarjaan "kit" .. sen verran laadukkasta autosta tosiaan kyse.
Infoa sen verran että 01.IF232.02 tulee lähiaikoina Kruiserin iskareihin, sis. 4kpl bladdereitä.
Ihan vielä ei kannata kysellä mutta kerron heti kun niitä on.
Heh, autoa purkaessa projektia varten huomasin, että etuiskarit ovat kosteat vaikkei autoa ole edes käytetty... :shocked: No paremmat iskarit tulossa :grin: Miten teillä on kestänyt auton laakerointi, talviajot jne?
Kumma kyllä VE pysyi nyt juniorin käsissä ehjänä, mutta Nitroversion ajoin hyndästä sen verran kovaa tonttiin että oikean eturipustus hajos. Jarrutin kyllä ilmassa ettei tullut nokalleen vaan neljälle renkaalle, mutta lento oli kyllä aika korkea täydestä vauhdista, ja onhan se vielä jonkin verran viileetä ulkona näin iltaisin, joka altistaa muovin hajoamiselle.
Outoa... Mulla hyppäs kerran n. 1,5m. eikä menny rikki. Ja takarenkaille.
Heh, autoa purkaessa projektia varten huomasin, että etuiskarit ovat kosteat vaikkei autoa ole edes käytetty... :shocked: No paremmat iskarit tulossa :grin: Miten teillä on kestänyt auton laakerointi, talviajot jne?
Hyvinhän tuo on kestänyt, yksi ohjauspala takaa, ohjauslinkki, kori aivan palasina ja tietysti ne iskarien muovit.
Noin viisi litraa nyt ajettu "reikä päässä" eli autolle on annettu ihan kunnolla ilmaa ja kokeiltu mitä koivu ja muut puulaadut kestää pihalla, tietysti lumella on nyt eniten ajettu huonolla pidolla niin voimansiirto on päässyt siten helpolla.
Laakerit ovat kunnossa ja koneessa jopa alkuperäinen tulppa.
On ollut pari Savagea ja Revoakin niin aika samanlaisesti tämä on kestänyt, ehkä jopa enemmän kuin Revo 3.3 :shocked:
IGT2 vaihteisto siis IGW008 ?Jeps, juuri tuo uusi vaihteisto IGW008. Tarvittaessa teemme sorvarin kanssa kokonaan uuden akselin tuolle vaihteistolle jolloin sovitus paikoilleen pitäisi käydä helpommin, mutta tämä on vielä suunnitelma.
Kerro saatko paikoilleen ja sovitettua kyytiin, mulla ei sitä vaihdetta ole enkä siten ole päässyt kunnolla perehtyy asiaan. Voisin kuvitella että se sinne menee kun osia vähän sovittelee tarvittaessa ristiin. Onnea matkaan!
Juuri näin. Asia selvinneen kun saan vaihteistot pöydälle purettuina. Tässä huomasin, että kirjoitteluistani on jäänyt olennainen kertomatta eli moottori on OS 30 VG P ES ja putkena O.S. T-2060SC WN
Ehkä sekin, mutta kyllä päälimmäisenä syynä oli se, että saan puuhastelua auton parissa. Samalla ehkä luotettavuutta vaihteistolle. Täytyy kyllä todeta, että en ole kuullut etteikö alkuperäinen loota olisi kestänyt vakiokonetta kireämpiä koneita.Juuri näin. Asia selvinneen kun saan vaihteistot pöydälle purettuina. Tässä huomasin, että kirjoitteluistani on jäänyt olennainen kertomatta eli moottori on OS 30 VG P ES ja putkena O.S. T-2060SC WN
meinaatko että ei vakio "loota" kestä? sekö syynä vaihteisto modiin
Heh, en muistanutkaan, että olit laittanut kössit kiertoon. Koneesta vielä, että jos lämmöt pysyisi 120-130 välillä niin silloin oltaisiin aika ihanne tilanteessa. Ihmeen hyvin kestänyt alkuperäinen tulppa.
Mahtaakohan tuossa Madissa siis olla sama kone kuin vuoden 2009 MP 7.5:ssä? No joka tapauksessa tuossa mulla oli kyllä ongelmia Kyöstin lämpöjen kanssa. Eli jos sääti niin, että kone kävi korvakuulolta nätisti niin lämmöt huiteli jo 140 - 150 asteen tuntumassa. Ja 110-120 asteen lämmöillä kävi jo selvästi turhan rikkaalla... Polttoaineena oli 25% Tornado. Verrokkina mulla O.S. V-spec, jossa lämmöt selvästi matalammalla tasolla vaikka laulua riittää.
Itselleni jäi vähän huono maku tuosta Kyoshon GXR 21 -koneesta mutta osa vastoinkäymisistä menee
kyllä kokemattomuuden piikkiin. Mutta anyway, O.S:stä ei ole vielä päänäeula pyörinyt omia aikojaan
eikä kaasari irronnut kesken ajon. :roll: Mutta kuten sanottu, jos nyt ostaisi Kyoshon, sem kanssa tulisi
jo varmaan paljon paremmin juttuun.
olisko säädöt pielessä tai kiertokangen alalenkki väljä.
Vastaus tähä OT aiheeseen olen infernosonlyl:ta tavaraa tilanut, lähettää tavaraa Suomeen toimitusaika oli vähän reilun viikon. Se hän tässä kannattaa muistaa, että lafka on EU:n ulkopuolella. Mikäli paketti nasahtaa tulliin (ei aina jää) saa tuohon hinnan päälle maksaa alv:n 23% ja sitten vielä muutaman % tullin.
Alv:tä ei muistaakseni peritä jos jää alle 10€ (korjatkaa joku jos olen väärässä) ALV peritään myos lähetys kuluista. Eli lähetyksen kokonaishinta saisi olla vähän alle 43 €...
Uutta versiota Kruiserista
Kyosho Mad Force Kruiser KT-200 Nitro Monster Truck (http://www.youtube.com/watch?v=j9mPdVeygNg#ws)
Onks tää muuten kotimainen ?Kanavassa lukee: maa:Suomi
Ootkos sisäänajanut koneen kunnolla?Kone on joka ikinen kerta ajettu sisään mukana tulleen ohjeen mukaan. juuri välttääkseni koneen hajoamisen ainakaan sen takia... :cool: alkaa vaan usko menemään tuohon koneeseen, koneessahan käytetään .21 koneen kiertokankea (onkohan tarpeeksi kestävä "alumiinia"), se hajos alapäästä tuon 2 aikaisempaa kertaa, nyt en ole vielä konetta auki saanut, et mikä tällä kertaa meni. Tuolla 2 aikaisemmalla kerralla kone ollut öljyinen, ettei ainakaan voitelun takii oo menny, mut niin ku laitoin, vahva uskomus on et se kivi vauhtipyörän ja pohjan välissä, pysäytti kampiaksellin josta johtui kiertokangen hajoaminen alapäästä, 2 aikaisempaa hajoamista. täytyy viel tänää avaa kone ja kattoa... voin sit heittää lisäinfoo...
minkä tahansa koneen saa hajoamaan sillä että sitä ei sisäänaja.
voitelureikä tulee imupuolelleSit jos sais vinkkii et millä helposti männäntapinsokka irti, kun tappihan on nyt väärinpäin :(
KE25 tais olla jo ihan "standardi"pukeilla.juu niillä mitkä on vakiona...
Katsoin manuaalia ja tarviit muihin kuin vakiomoottoriin moottoripukin ja kytkin/vauhtipyöräsetin. Tämä on taas tätä K-RTR-hommaa, ettei tehdä standardien mukaan... :evil:Pukit ei varmaan paljon maksa? mut entäs noi muut?
Lisäksi nopealla selauksella esim. diffeihin kannattaa laittaa toiset rattaat (eli 4 ratasta/diffi). Iskareistahan olikin jo toisaalla puhetta.
No jos et oo tyytyväinen nykyiseen ja haluat jatkaa harrastamista. Onhan kilpamoottorit kuitenkin ihan eri planeetalta, mutta eivät aina aloittelijoille kaikista helpomipia alkuun koska sovitukset ovat niin tiukkoja. Siksi niitä ei ole RTR/rediseteissä valmiina, tosin ei hinnankaan puolesta. Tollanen italiaano kilpakone alkaa kunnolla elää vasta gallonan jälkeen, sitten se tekee armotonta jälkeä. Orion (Sveitsi?) ja OS (Japsi) ovat kanssa kovia kuten varmaan tiedätkin. Varmatoimisia ja yleensä harrastmaisesta pääsee nauttimaan paremmin kun koneet toimii, tosin en voi verrata K25 moottoriin kun en ole sellasta koskaan nähnyt ja olen kuullut että se on keskimääräistä parempi RTR pannu (tiedä sitten mikä on totuus)KE25 On ihan tiukka pannu RTR koneeksi, ainoo et mulla on ollu sairaan huonoa tuuria sen kanssa 4x menny kone. Et jos se loppus koneen vaihdolla :laugh: Ja onhan sen läpi huuhdottu 12.7 jälkeen n. 11 litraa polttoainetta :police:.
Nii tai entä jos markkinoilla on olemassa edullisempiakin koneita? Itellä rupes menee käämit noihin kalleimpiin koneisiin kun vaihto laakerit niin 74e meni niihin... Onko järkeä pihasuttaajalle esimerkiksi kuten tässä taitaa olla siitä kysymys?Mä voin vaihtaa laakerit tuohon 74€ hintaan, niiden käyttöikä on varmaan pidempi veikkaan, kun tehä alle 2 kk 4 koneremontti 70-80€ kerta... Joskin kone ei ole kertaakaan leikannut kiinni, syyt löytyy aikaisemmista viesteistä, haluisin vaan et huono tuuri loppuu... Pihasuttaajia tässä ollaan :wink:, vaikka kiinnostais joskus lähtee kokeilee jotain kisaa.. :embarrassed:
Alphat ovat puheiden mukaan ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja laakerit n.30e kaikkineen (etu ja taka-laakeri). Sylinteriputket 70e- yli 100e... riippuen mallista. Itse koneet 170-200e tai combona 230-250e. Sehän on oma päätös mihinkä laittaa sitä rahaa mitenkin paljon. Vastaavia hintoja voikin sitten verrata isojen poikien koneisiin :smiley:
Pakkohan siihen on takalaakeri löytyä :angry:Niinpä ei löydy ei ainoa mikä ois lähellä mittoja kai? ois tää: http://www.infernosonly.com/MUGJX08002_Ninja_JX_Rear_Ball_Bearing_14x25_4x6mm_p/mugjx08002.htm (http://www.infernosonly.com/MUGJX08002_Ninja_JX_Rear_Ball_Bearing_14x25_4x6mm_p/mugjx08002.htm)
Tosin osakuvassa/listassa (http://www.kyosho.fi/(F(NsfJ1Ut5y4XPzWX3_B64Gv203sBBayDEwMaHJI0NKi6aw8Gdi9GeTlQ_DC9K6K59sHNk13r5Pjy9eTJazovgxAzkJWv3hg1EwIcBoxPP4NuPHrIfUVczzYKbgRYNq52s0WvnkgdxiSRDhu1dK_5vqUPePfM1))/pdf/74019_KE25_EX.pdf) ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.
Pakkohan siihen on takalaakeri löytyä :angry:
Tosin osakuvassa/listassa (http://www.kyosho.fi/(F(NsfJ1Ut5y4XPzWX3_B64Gv203sBBayDEwMaHJI0NKi6aw8Gdi9GeTlQ_DC9K6K59sHNk13r5Pjy9eTJazovgxAzkJWv3hg1EwIcBoxPP4NuPHrIfUVczzYKbgRYNq52s0WvnkgdxiSRDhu1dK_5vqUPePfM1))/pdf/74019_KE25_EX.pdf) ei mainita koodia kuin etulaakerille... Eikä netistäkään löytynyt haulla.
vanhemmanmallin madissa on ainakin 14mm heksin päällä 19mm muovihärpäke adapteri.
Koitappa kääntää alaneulaa 1/8 kieppiä rikkaammalle. Onko sulla lämpömittaria?Kokeiltu, toimii paremmin mut sitten sammuminen kestää tuplasti eli n. 5 sek, kun estää polttoainesyötön, mittaria ei ole. Mut ainakin pakokaasua tulee riittävästi... tarkennusta vielä, ilmiö tulee kun ajaa vähänkin kauemmin kaasu pohjassa, ns. "rataa" ajaessa ei ilmene, kun ei ole pitkiä suoria...
Mad Force Kruiserin iskunvaimentimista on ollut negatiivia kokemuksia niin onko kokemuksia MT113B 3.5 akselilla olevista vaimentimista? Näyttävät olevan edelleen muovirunkoiset...No se iskunvaimentamattomuus ominaisuushan EI johdu iskareista, ainakin omat empiiriset kokeilut samoilla iskareilla MFR:n ja MFC VE:n välillä
Jos joku haluaa tehdä tuon modin niin tarvitset:
porakoneen ja siihen 2.5 millin terän, 2.5x25 ja 16mm ruuveja ja niille mutterit sekä kierrelukitetta.
Sitten avataan akselisto, porataan haluttuihin kohtiin reikä läpi ja ruuvit pistetään "väärältä puolelta" läpi niinkuin kuvasta näkyy jonka jälkeen akselisto kasaan ja mutterit päähän kierrelukitteen kera.
Miksi ruuvit väärältä puolelta läpi? Se selviää kyllä kun teet modia.
Nuo mainitsemani ruuvit ovat just sopivan pituisia jolloin ruuvia ei tule mutterin yli yhtään jolloin siihen ei tartu likaa tuhoamaan kierrettä avattaessa.
Jos on mitattu heti ajon jälkeen tulpan juuresta niin on lämmöt kohollaan ja kelikin on aika viileä.On mitattu heti ajon jälkeen.
Tuo samanen säätöongelma on myös Madin 21 moottorilla. Ainakin minulla meni siten kun koneen sai käymään nätisti niin kovemman ajon jälkeen lämmöt nousivat 150-170. Ja jos yritti lämpöjä pitää alle 150 niin röpötti alakierroksilla.
lämpimästi voin suositella myös jq:n mustia kytkin paloja. hinta n20e jousineen. palat ovat todella pitkä ikäiset.
Jos kuitenkin päädyt alkuperäisiin paloihin niin laita mielummin nämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW339&BildLopNr=01 (http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IFW339&BildLopNr=01) Huomattavasti pidempi ikäiset ja ajettavammat kuin nuo ohjekirjan suosittelemat.Käykö nuo JQ:t, ku mulla on nyt molemmat :cool:. Kyöstin omat ja JQ:n, mut JQ:ssa on pituutta enemmän??
2mm hex ruuvari, olisko se sitten M3 kokoaveikkaan kans et saattas M3 olla, mutta sitten pituus, kun niitä on eri pitusia, voishan tietysti kaikkia pituuksia tilata, niin ainakin osuu... :laugh:
Osaisko joku heittää mistä halvalla renkaita Neoon, ilman vanteita? Pitäs olla "super" halpoja, että viittii nähdä vaivaa ruveta liimailee. Orkkis renkaathan maksavat vanteineen n. 16€/2 kplHae biltemasta, kahta eri kuviota, aikas pehmeitä ja pitoakin aivan tarpeeksi ainakin itselleni. Hintaa oli muistaakseni noin 4€ pari, eli noita voi ajella vaikka sarjan viikossa puhki ilman että rahat loppuisi
Käy mutta 25% polttoaineella saa enemmän tehoa, ja säätäminen helpottuu.`
olen aloittelija polttiksissa ja siksi kaipaisin helppohoitoista polttista:)
oota vaa ku saan sen uuden mosan...Avot..!
Tänne mun piti laittaa..
Palattu Itä-Suomesta, tulipa sekin nähtyä.
Ehdin tässä iltasella kasaa auton uusilla osilla, moottorin pitäs tulla reilun viikon päästä maahan.
Muutama kuva rebuildista.
(http://www.snrt.net/mp75/neo_rebuild1.jpg)
(http://www.snrt.net/mp75/neo_rebuild2.jpg)
(http://www.snrt.net/mp75/neo_rebuild3.jpg)
(http://www.snrt.net/mp75/neo_rebuild4.jpg)
Ota mukaan ku nähdään, noista voi hyödyntää kyllä! Ensi viikolla ?
Ok tarkistan asian huomenna mikä siel ääntele. Kyllä kaikki tälläiset normi sekä viri osat kiinnostaa.
Yritin tässä miettiä mikä toi Inferno Neo 2.0 onkaan mutta sehän olikin 1/10 auto :azn: Ihme että muut myyvät sitä 1/8 autona, kumpi se sitten on :shocked:
Heips!
Osaako joku kertoa mikä lie ongelma on, kun välillä vetonaru jää jumiin (kiinni asentoon). Tekee monesti varsinkin silloin kun auto käy hetken ja simahtaa, vetelee muutaman kerran niin saattaa jumittaa. Kun vetonarun ottaa akselista pois ja akseli vapautuu, niin toimii taas normaalisti seuraavaan vast. tilanteeseen saakka.
Muutenkin tuntuu että käynnistysongelmia, kun saa käyntiin ja auto sammuu niin vaikeuksia saada uudelleen tulille!
Kiitos vastauksista!