Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 534476 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #360 : 30.11.08 - klo: 01.07 »
Nordealla toimii, joillain muilla pankeilla ei!
Kannattaa tarkistaa asia.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #361 : 30.11.08 - klo: 02.12 »
Osuuspankki toimii myös. Lisäsivät palvelun vastikään.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #362 : 30.11.08 - klo: 22.01 »
Millaisia muutoksia auto vaatii jos haluaa tehdä drifteristä "ralliauton" mutta kuitenkin pitäis olla helposti muutettavissa takaisin? Riittääkö, että ostaa jousisetin jotta saisi ton maavaran 25-30mm paikkeille?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #363 : 30.11.08 - klo: 22.05 »
ei taida tt01:stä ihan noin isoja maavaroja saada. ehkä semmoinen 1cm on mahdollista saada. Pikkaisen saa runkoa modata jos haluaa alatukivarret enemmän alaspäin painumaan jotta saa lisää maanvaraa. Tällöinkin vetareille tulee kohtuu jyrkkä kulma. Periaatteessa ei tartte drifteristä muuttaa muuta kun nostaa koppaa ylös, rallirenkaat alle. Tietty jos on lukokkoja diffeissä niin ne pitää vaihtaa/purkaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #364 : 30.11.08 - klo: 22.18 »
Ok. Mitäs hyötyä sitten näistä on kenellekään http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2099 ? Joo tiedän, että ne on erijäykkysiä mutta jos ei niillä maavaraa saa... :huh:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #365 : 30.11.08 - klo: 22.36 »
Ai mitä hyötyä on jousituksen muuttamisesta? Lue tuolta: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#jouset

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #366 : 30.11.08 - klo: 22.53 »
Joo taisin ilmaista itseni väärin...tarkoitin sitä, että olis luullut, että rata-autossa on pienempi maavara niin olis luullut et siin on myös lyhyemmät jouset kuin ralliautossa? Siis kun jousipaketissa luki rata- ja rallijouset niin ovat silti kaikki jouset yhtä pitkiä mutta vain eri jäykkyyksillä? Ainoa asia mitä nyt haluaisin autoon on vaan lisää maavaraa ja turha ehdottaa monsterin ostoa...ostettu jo :afro:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #367 : 01.12.08 - klo: 11.42 »
Ainoa asia mitä nyt haluaisin autoon on vaan lisää maavaraa
Loveat alatukivarsien alta palat pois (osat jolla diffikotelot sidotaan alhaalta kiinni) ja vaihdat pitemmät iskunvaimentimet tai muutat jousien kiinnitys paikkaa, niin voisi jonkin verran saada lisää maavaraa. Jolloin maavara muuttuu n. 10mm.

Myös muutaman millin isommalla halkaisijalla olevilla renkailla saa vähän lisää korkeutta.

Mutta tarpeeksi kun nostaa niin ei vetarit enää pyöri. Kokeiltu homma.  :undecided:

\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #368 : 01.12.08 - klo: 12.21 »
Helpoimmalla pääsee kun hankkii isommat renkaat, sitten vaan ongelmaksi tulee korin sopivuus.
Itse hankkisin turistiin Tamiya High-Liftin renkaat ja nyt on sopivasti maavaraa, sen verran nousi painopiste että sai auton kaatumaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Kookle

  • Jäsen
    • Profiili
    • qwia.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #369 : 01.12.08 - klo: 13.48 »
Pikkuhiljaa alkaa projekti valmistumaan. Enää koppa uusiin maaleihin, puskuri keulaan ja pientä säätöä.


Vähän vielä säädettävää aurauskulmissa...


Mutterit vielä vaatii tuunausta...

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #370 : 02.12.08 - klo: 16.43 »
En tiedä meneekö täysin ohi aiheesta mutta mitäs maksaisi vaihtaa harjaton tekniikka tt-01:een? En tarvitse mitään kisakoneita kunhan on vähän enemmän potkua kuin vakiossa. Saako mitään settiä alle 100€ ja mitä kaikkea pitää vaihtaa?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #371 : 02.12.08 - klo: 17.52 »
Lainaus
mitäs maksaisi vaihtaa harjaton tekniikka tt-01:een? En tarvitse mitään kisakoneita kunhan on vähän enemmän potkua kuin vakiossa. Saako mitään settiä alle 100€ ja mitä kaikkea pitää vaihtaa?

Moottori ja nopari menee vaihtoon. Muuta ei välttämättä. Tosin jos et ole jo kardaania vaihtanut alumiiniseen niin se kannattaa vaihtaa myös. Se muovinen kun alkaa taipumaan isommilla tehoilla.

Speed Passionia saa tuolla alle satasella esim:
Inspire RTR Combo Racing Factorylta http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=172

Omassani oli Castlen Sidewinder & Mamba4600 combo. Kyllä liikkui tuollakin riittävästi, mutta ajo-ominaisuudet alkaa loppumaan kesken. Kesällä dollarin ollessa huokeissa lukemissa, paketille tuli hintaa vähän reilu 100€ (ohjelmoitipalikan kanssa) jenkkilästä tilaamalla.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #372 : 02.12.08 - klo: 18.51 »
Paitsi että ei tuo vakiomottia niinkään paljon tehokkaampi ole tuo RTR minkä mainitsit, sehän on tolla 3000kV koneella sama mitä miniluokkaan kaavaillaan juurikin.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #373 : 02.12.08 - klo: 20.19 »
Totta, hintaluokkaan "alle satanen" ei vaan taida paljon muuta sopia. Jonkin verran isompaa panostusta taitaa tarvita että vakio konetta pirteemmän paketin saa kasaan.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #374 : 02.12.08 - klo: 22.18 »
OK. ENtäs millasta konetta se vakionopari kestää ja mitä ne eri lankamäärät meinaa? Millaista konetta kannattaisi katsoa jos haluaa "hyvän" driftikoneen mikä pelaa vakionoparilla? Tyhmiä kysymyksiä mutta tyhmä on kysyjäkin  :lol:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #375 : 04.12.08 - klo: 18.02 »
Onko liian pitkät välit sp super sportman 13.5r moottorille 21T / 61T?Kulki paremmin tamiyan vakiomotilla ja exige 1.1 setin moottorilla.Vaihdoin kyllä hpi pirelli renkaat jotka on halkaisijaltaan ~2mm isommat.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #376 : 04.12.08 - klo: 18.04 »
Kuumeneeko motti ajossa? Jos kuumenee niin välitystä vaihtamaan...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #377 : 04.12.08 - klo: 18.10 »
Nuo välithän on melkein lyhyimmät mitkä voi olla.Ei kyllä tunnu kiihtyvänkään paremmin kuin ennen :roll:
« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo: 18.22 kirjoittanut suzuki1 »

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #378 : 04.12.08 - klo: 18.51 »
21/61 muka miltei lyhyimmät mitä löytyy? LOL :D 61 spurri on kyllä suurin minkä TT01 saa suoraan, mutta toi pinioni ei kyllä lyhyintä välitystä edusta  :D  TT01 moottoripukkiin saa kiinni 19, 20, 21, 22 hampaiset pinionit.  Pinionissahan hammasluvun vaihto on merkityksellisempää kuin spurrissa. 

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #379 : 04.12.08 - klo: 19.19 »
Tosta selviää...

Vakiovälityksillä olen ajellut mamballa ja reedyn 17t koneella. Eikä ole kuumana käynyt.

Kardaani, öljyiskarit ja kuulalaakerit riittävät vahvistuksiksi mamballakin hyvin.

Tamiya RC Guide Book :



19T / 61T = 8.35 ( 8T / 9T motor )
20T / 61T = 7.93 ( 10T motor )
21T / 61T = 7.55 ( 11T motor )
22T / 61T = 7.21

22T / 58T = 6.85
23T / 58T = 6.56
24T / 58T = 6.28 ( 23T motor )
25T / 58T = 6.03 ( 23T / 27T motor )

25T / 55T = 5.72 ( Sport Tuned or Mabuchi 540 )


Eihän noita pienempiä ole kuin 19 ja 20.Moottorille suositeltu välityssuhde on kai ~5.5-6.5 niin eikö nuo ole liian lyhyet?

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #380 : 05.12.08 - klo: 16.54 »
Hyvinhän tuo kulkee nyt.Saatto vaikuttaa kun oli loskaa tiellä ja autossa joka paikassa :lol:

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #381 : 06.12.08 - klo: 12.43 »
Onko normaalia että nuo muoviosat hajoaa koko ajan?2kpl ylätukivarsien kiinnikkeitä mennyt ihan palasiksi,rungosta hajonnut 4 tai 5 ruuvin kierrettä,antennipillin kiinnitys,se moottorin ja rattaiden suoja/kiinnitys muovi palasina.Kaikki siis auton takaosasta.Nuo kaikki mennyt ~5 akullisen aikana.En kyllä mielestäni ruuvejakaan ole laittanut liian kireälle.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #382 : 06.12.08 - klo: 12.45 »
Jos käyt pakkasella ajamassa ulkona niin ei ihme jos paukkuu muoviosat. Muovin jäätyessä se napsahtaa yllättävän helposti rikki.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #383 : 06.12.08 - klo: 12.47 »
Jos käyt pakkasella ajamassa ulkona niin ei ihme jos paukkuu muoviosat. Muovin jäätyessä se napsahtaa yllättävän helposti rikki.

No eilen oli ehkä max -1 aste pakkasta.Muuten on ollut 0-5 lämpimän puolella kun olen ajanut.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #384 : 06.12.08 - klo: 14.58 »
OK. Tuskin sitten lämpötilasta johtuvaa särkymistä. Omasta autosta en ole saanut rikki muuta kun taka-alatukivarren ja ammeesta sen alatukivarren kiinnikkeen kun kylkiedellä auto osui suurin piirtein kaasu pohjassa auton vanteeseen.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #385 : 08.12.08 - klo: 21.35 »
onko tuo castle creationsin joku ihmeen mamba 25 hyvä nopari, ja sen mukana tuleva kone http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25358&grpid=2203
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #386 : 08.12.08 - klo: 22.05 »
On hyvä, mutta ei Tamiya TT-01:een. Tuo on 1/18 autojen moottori/noparicombo.
| Academy | Axial |

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #387 : 08.12.08 - klo: 22.30 »
jaa, no kysyn nyt vielä toista vaihtoehtoa. Tommonen ku dragon brushless sport http://www.nosram.com/products.asp?id=68 tuo 10.5T
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #388 : 08.12.08 - klo: 22.49 »
Mulla on ko nopari ja motti yhdistelmä, tosin 13,5T, eli vähemmän kiertävä. Ei se mikään kovin nopee ole, mutta ei vielä kuumentunut paljoa, kun ajoin vissiin 20T pinjonilla. Eli isompaa pinjonia pitää laittaa ensi ajokerraksi. Kerran on vasta ajeltu joten kokemukset on vähäiset. Helppo käyttää
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #389 : 09.12.08 - klo: 06.15 »
ok, kiitos vastauksesta
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro