Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 534450 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #420 : 28.12.08 - klo: 19.11 »
Ihan hyvin pystyy ajamaan vakioservoilla, jotka tulee esim. ohjaimen mukana. Sitten kun rattaat menee tai alkaa olemaan klappia paljon niin vaihtaa paremmat.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #421 : 28.12.08 - klo: 22.04 »
Itse ajelin tähän päivään asti Futaban S3305 -servolla, mutta vaihdan tuon metallirattaisen vääntöservon miniin ja kokeilen ihan futaban vakioservoa, 3005:sta.  Eiköhän tuokin pelitä ok.   Ei vaadi suuria tt01:sen renkaiden kääntely...

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #422 : 28.12.08 - klo: 23.13 »
Onkos ketään täällä tehnyt tai suunnitellut mitään "lokasuojia" korin sisään? Vois aika helpolla saada ainakin eturenkaiden taakse jotain... Itte meinasin jotain muovi/pelti härdelliä alkaa tekemään kun tulee kuraa sun muuta p***aa koko auto täyteen pienen ajelun jälkeen :angry: . Jos jollain on ohjeita tai kuvia niin niistä olis hyötyä... :lol:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #423 : 29.12.08 - klo: 08.35 »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #424 : 29.12.08 - klo: 11.02 »
Joo toi on ihan varteenotettava vaihtoehto. Itse meinasin tosin tehdä auton runkoon kiinni tulevaa suojusta. Väänsin yöllä parista tyhjästä tupakkiaskista testiversion. Jos se yhtään toimii niin otan siitä kuvat ja laitan tänne... :lol:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #425 : 29.12.08 - klo: 11.16 »
Onkos ketään täällä tehnyt tai suunnitellut mitään "lokasuojia" korin sisään? Vois aika helpolla saada ainakin eturenkaiden taakse jotain...

Tein entiseen koriin lokasuojat joistakin muovisista purkeista (joissa oli jotakin kuutioitua persikkaa nesteessä tms).  Silloin koin niille tarvetta koska ajoin likaisilla alustoilla, nykyään sen verran laiska ettei jaksa pestä koria/autoa ajojen jälkeen joten kuiva rc-autorata tai matto ainoat ajoalustat....

Anydays, leikkasin purkista kuvan näköisen lämäreen jonka liimasin auton koriin kiinni.  Kiviä tulee aika paljon sisään jos on pelkkä kaari renkaan yläpuolella, itse tein tuollaisen mallin missä lokari ikäänkuin hieman sulkeutui tuollaisella pienellä pystyseinämäosuudella.... pysyi puhtaampana.

EDIT: On aika "pitkän" näköinen tuo taiteellinen piirrokseni siihen verraten mitä se oikeesti oli  :mrgreen:

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #426 : 29.12.08 - klo: 22.30 »
Eikös kaikkein paras olisi tehdä tuollainen kaari kulkemaan etuakselin päälle? Tyyliin joku puolikas limsapullo tai vastaava niin jäisi suurin osa skeidasta pihalle...ainakin teoriassa... :afro:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #427 : 30.12.08 - klo: 22.24 »
Viili purkista sai tehtyä aika hyvän sisä lokarin kiinitys koritolppaan helppoa ja yksin kertaista
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #428 : 31.12.08 - klo: 12.21 »
Toi viilipurkki kuulostaa aika hyvältä idealta. Täytyy varmaa pistää muija syömään vähän viiliä et saaa itselle lokarit... :afro:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #429 : 01.01.09 - klo: 23.52 »
No niin nyt olisi rahoitus kunnossa ja meinasin kasailla TT-01 alustaan Drifterin. Kysynkin että kannattaako autoon ottaa samalla jotain alumiiniosaa mukaan ? Esim Miniin otin heti alumiiniset ohjauspalat ja 3racing vetarit. Kannattaako TT-01 ottaa esim alumiininen kardaani,ohjauspaloja yms joka oikeasti on tarpeellista autoon.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #430 : 02.01.09 - klo: 00.04 »
Alupäivityksistä ainakin tuo kardaani, alumiinisilla päätykappaleilla fiksu veto.

Myöskin ohajuspalat (knucklet) osoittivat heikkoutensa viime kesänä (Bluebeetlellä kokemusta tästä).  Tietty taakse ehkä myös...

-Marko


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #431 : 02.01.09 - klo: 00.11 »
Tarkoitatko tätä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Tamiya-TT01-ja-TT01D/54026-TT01-Type-E-Alum-Propeller-Shaft-Joint-102684 eli jossa on mukana nuo alumiiniset ulostulotkin ? Ajattelin että samalla tilaan kaiken tarvittavan jotta ei tarvitse autoa alkaa enään sitten purkamaan, vaan kokoamisvaiheessa saa laitettua kaikki tarpeellinen kiinni. Niin ja minkäslainen ero on TT-01 ja TT-01e rungolla ? Kun kumpaankin autoon on omat aluosansa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #432 : 02.01.09 - klo: 00.23 »
Niin ja minkäslainen ero on TT-01 ja TT-01e rungolla ? Kun kumpaankin autoon on omat aluosansa.


Juu tarkoitin juurikin tuota kardaanisettiä!

TT01e:ssä ei nyt mitään suuria eroja, ylädekki tulee valmiina ainakin.... Hmm, Bluebeetlellä on ainakin ollut kumpaakin versiota, kerrohan meille BB!


TT01E vs TT01


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #433 : 02.01.09 - klo: 00.27 »
Ei nuita eroja näyttös juurikaan olevan. Ihmetyttää vain kun on aluosia TT-01 autoon ja TT-01E autoon, eli siellä saattaa pieniä eroja olla ja osat eivät olisi yhteensopivia toistensa kanssa. Vielä olisi päätettävä että mikä auto tuolta RF mukaan lähtee. VW Golf kiehtoisi suuresti volkkarinystävänä, myös Subaru kiinnostaisi, noh kunhan nyt katsoo

edit: onko nuista Tamiyan omista iskareista mihinkään vai kannattaako nekin päivittää heti kättelyssä?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #434 : 02.01.09 - klo: 08.24 »
Suurimmat erot TT-01E mallissa on ohjauslinkistö, ei ole enää viittätoista astetta klappia... Myöskin muoviosien laatu muuttunut, parempaan suuntaan mielestäni. Ja tosiaan ylädekki tulee E:ssä vakiona.

Näkisin kyllä että esim. knucklet menee edelleen samat, erot tuuningosissa lienevät ohjauslinkistön kohdalla suurimmat.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #435 : 02.01.09 - klo: 08.59 »
Jos perus TT01 mallin ostaa eikä driftimallia, niin seuraavat osat kannattaa tilata samalla:
Kuulalaakerisetti
Alukardaani + ulostulot
Alumoottoripukki
Kaksi edellämainittua siinä tapauksessa, jos virimottia laittaa kiinni
Lisäksi säädettävät ylätukivarret sekä ohjauslinkit, 3Racingin ylätukivarret paremmat kuin tamiyan omat IMHO.
Niin ja öljyiskarit tietty kannattaa hankkia samantien.

TT-01D mallissa on muistaakseni normi TT01 malliin eroa juuri kuulalaakerit, alukardaani, säädettävät ylätukivarret ja ohjauslinkit, öljyiskarit sekä sport-tuned moottori. olisko ollut vielä moottoriin jäähysiili. Ja tietty valmiiksi driftirenkaat.

TT-01E mallissa näyttäis olevan säädettävät ohjauslinkit noiden ohjauslinkkirakenteen sekä ylädekin lisäksi, mutta onko muita eroavaisuuksia perusmalliin.

Kannattaa katsoa hintaeroa d ja e ja perusmallin välillä, sillä d mallissa ainakin 20-30 ekin edestä parempaa kamaa jota joutuu joka tapauksessa päivittämään perusversioon.

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #436 : 02.01.09 - klo: 09.53 »
Itse asiassa TT-01D:ssä ei tule mukana alukardaania, mutta tuo siili moottorille kuuluu kyllä pakettiin.

TT-01E:ssä taas yksi isoimmista eroista on lyhyempi akseliväli. En tiedä mimmoinen operaatio sen kasvattaminen normaaleihin lukemiin mahtaa olla kun ei ko. autoa itselläni ole. Mutta ainakin se saattaa vaikuttaa korien valintaan.

Riippuu vähän mitä nurkista löytyy jo valmiiksi, mutta kannattaa ehkä Tamiyalaisista vilkaista myös TA05 (hihna) ja TB03 (kardaani) malleja. Hintaa ei ole kovin paljon enempää, mutta autoa voi säätää ihan eri tavalla. Ja ainakin omaan TT-01Dhen verrattuna TA05n materiaalit tuntuu paremmilta. Bluebeetlen kommentin perusteella, taitaa olla aika sama kamaa kuin TT01Essä.

Itselläni oli jo moottori, nopari, kori ja setti renkaita valmiina joten hommasin tuon TA05-IFS R:n. Normi TA05-IFS:ään verrattuna on sen verran parannuksia että mielestäni valinta oli hyvä (TRF-iskarit, hiilikuituvahvisteisia osia, CVD-vetarit joka kulmaan jne). Kokoaminen tosin haastavampaa, korin ja moottoripukin dremelöintiä ja muuta pientä. Mutta sitä minä pidän lähinnä plussana  :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #437 : 02.01.09 - klo: 09.55 »
E on ihan samalla akselivälillä kuin muutkin. TT:sähän akseliväli muuttuu pelkät takatukivarret kääntämällä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #438 : 02.01.09 - klo: 12.11 »
Enköhän näillä tiedoilla saa auton tilattua ja tarvittavat tarpeelliset osat, kiitoksia vastauksista. Päädyin nyt kuitenkin TT-01E malliin ja Golffiin =). RF:stä ei vain vielä löydy Golfia hyllystä, joten odotellaan jonkun aikaa että autoa hyllyyn ilmestyy  . Käykös tuohon E malliin ihan normaalisti Tamyian korit, esim Subaru yms
« Viimeksi muokattu: 02.01.09 - klo: 12.25 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #439 : 02.01.09 - klo: 12.28 »
Itelläni ei ole E-mallia ollut, mutta kyllä pitäisi käydä aivan samalla tavalla korit kuin perus TT01-malliinkin!

Jotkut korit ovat suunniteltu lyhyemmälle akselivälille, jolloin saatat joutua vaihtamaan takatukivarret toisinpäin, jolloin myöskin auton akseliväli lyhenee, ja näin kori lyhyemmän akselivälin korit istuvat paremmin. (renkaat ovat lokasuojien keskellä)

Tällaisia lyhyen akselivälin koreja oli ainakin omistamani BMW Z3 roadster.






Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #440 : 02.01.09 - klo: 12.34 »
Pieni letkuinen mies kun BMW on =). Leikki leikkinä. Punainen on kyllä vaan pirun siisti väri. Laittelen myös kuvia omasta Tamiyasta, kunhan nyt eka saan sen tilattua
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #441 : 02.01.09 - klo: 13.03 »
TT01 sai uuden korin päällensä jo jonkin aikaa sitten.  Nissanmiehillä taas tunnetusti on iso lerssi:


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #442 : 02.01.09 - klo: 14.43 »
Siisti on Nipponi, taitaa olla Silvia ? Mitenkäs te teette nuita tummennuksia autojen ikkunoihin ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #443 : 02.01.09 - klo: 14.49 »
Spraylla tai korisajan mukana tulevilla tarroilla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #444 : 02.01.09 - klo: 14.52 »
Itse olen tummentanut tällä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Lexan-Maalit/UR2903-Lexan-Spraymaali-Solar-Savun-Musta-150ml-103260
tuota joutuu vaan vetämään pari kerrosta että tummentaa sopivasti.
Olen myös kokeillut motonetistä saatavaa auton ikkunoiden tummennus sprayta, se toimi hyvin ja valikoimassa oli muistaakseni
kolmea eri tummuus astetta.
« Viimeksi muokattu: 02.01.09 - klo: 21.08 kirjoittanut WRC206 »
- Tamiya solar car -

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #445 : 02.01.09 - klo: 20.52 »
Kas kehveliä, että sitä löytyy lähikaupasta kilikolipullona... Tarttee napata kyytiin seuraavalla kerralla :wink:



Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #446 : 02.01.09 - klo: 21.00 »
Jep, ja oikea tummennus vaatii todella ohuen vedon, ettei mene läpinäkymättömäksi....

Opeteltu muutaman korin verran, nyt alkaa jo oppimaan....  :huh:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #447 : 02.01.09 - klo: 21.10 »
Yksi vaihtoehto on kynäruisku/sinolilla ohennettu maali/kirkas lakka. Sillä mä olen omien autojen klasin tummentanut. 10ml Sinolia ja siihen 5-10 tippaa mustaa, ruiskuttaa useamman ohuen kerroksen ja kun haluttu tummennus on saavutettu niin kirkaslakka pälle. Sinolilla ohennus siksi että sävytysmaali ei valu vaan kuivuu samantien. Subarun kopassa lasit tummennettu kevyesti tuolla keinolla, tosin lakkaus ei aivan onnistunut kun se piti tehdä ulkona pakkasessa...
Kylätason RC-kuski.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #448 : 04.01.09 - klo: 02.38 »
niin taino... miksei se riittäs ajelemiseen, on se kuitenki tehokkaampi vehe ku normi harjallinen, ainakin vähäsen.
No kai se tehonlisäys on niin suhteellista. Mun TT:ssä olleeseen koneeseen verrattuna varmaan kolminkertaistu teho ja nyt on 'punssit' vasta 6:sessä (1-9) :-) Tai ainakin tuntuu siltä.
 Sama motti kun oli tossa Zaboonissa ni ero oli viel suurempi. Lippiksen pöytähyppyrille ku otti oikein kovast vauhtia nii vakio koneella hyppäs ainakin metrin ja tolla meni pöydästä yli niin että heilahti (lentomatka kasvoi noin kuusinkertaiseksi) jo vajaa tehoisenakin.
Isosuo:
Anteeksi väittämäni että tehoa olis SpeedPassionin 3000sessa Combossa 'riittävästi'.
Nyt kun edes vähän on oppinu ajamaan niin kyllähän näköjään 'puntsit' on saannu nostaa ja jopa kaasu pohjassakin ajella. Nyt sitä voimaa vois kuitenkin olla taas lisää :-)
Näin siinnä taas kävi kun amatööri rupee korjaamaan kokeneempien ohjeita  :embarrassed:
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Lyde88

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #449 : 04.01.09 - klo: 14.00 »
voi poistaa..
« Viimeksi muokattu: 05.01.09 - klo: 15.54 kirjoittanut Lyde88 »
tulossa tamiya mini cooper