Selvittelin akkuja hiukan. Säännöt sanoo:
The rules state: 7,4 Volt lipo or 6,6 Volt life that comply with EFRA rules only hard case and Lipo Safe charge bag has to be used.
Ja vastaus järjestäjiltä oli:
Comply with the EFRA rules are OK, EFRA approved not needed
Eli voi ajaa millä tahansa akulla joka täyttää vaatimukset, eli ensi kaudelle tulevat akut joissa ei viel ole hyväksyntää on laillisia.
Olen ajanut testiä 3-4 päivää tekin+SP:n v3 17.5r moottorilla ja Gens Ace akulla. Asetukset alkaa olemaan aika kohillaan. Vielä on pari juttua testaamatta ja uskon että saadaan vielä lisää poweria irti. Eilen ajoin oman ennätyksen myyrin radalla 11,7xx alla kuluneet CPX kumit. Autona vielä vanha kunnon t2009 :)
Kaasutuntuma on yks isoimmista haasteista ja ainakin Gens Ace akut on tätä ongelmaa paikanneet. Ongelma tulee siitä että jos akussa jännite tippu liikaa mutkasta lähtiessä kaasutuntuma vaan menee muussiksi. Tätä voi kompensoida kaasu profiililla, max throttlella ja akulla. Eli vanhoilla akuilla on turha lähtee matkaan jos haluaa että oma auto kulkee yhtä lujaa kuin isoilla pojilla.